Şimdi Ara

Şanzıman yağ kaçırıyor ve debriyaja basınca ses geliyor yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
125.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar başlıktada yazdığı gibi garajda yerde yağ birikmişti muayenede şanzıman yağ kaçağı çıktı yaklaşık bir aydır böyle ve motor yeni çalıştığı zaman 1. ve 2. viteste debriyaja basınca hafif bir ötme sesi geliyor 5-10 dk sonra o seste kayboluyor ne yapmalıyım önemli bir sorunmudur.



  • ARAÇ MARKASI NEDİR VE 3 ÜNCÜ 4 ÜNCÜ VİTESTEDE YAPIYOMU
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reno19murat

    ARAÇ MARKASI NEDİR VE 3 ÜNCÜ 4 ÜNCÜ VİTESTEDE YAPIYOMU


    araç FIAT Siena, 3 ve 4 tede başlangıçta yapıyo fakat belli bir süre sonra kayboluyo.
  • Arkadaşım şanzımanda yağ kaçağı bende de vardı......aracının muayeneden geçip geçmediğini söylememişsin. Eğer muayeneden geçebildi ise demekki o yağ kaçağı çok önemli değilmiş. Ama ben sana şöyle anlatayım...( başımızdan geçenler. )

    --- Dediğim gibi bizdede vardı ve şanzımandaki keçelerden kaçırıyordu. Hemen hemen 6 ayda bir yarım kilo şanzıman yağı ekliyorduk. Aracın kilometreside yüksek olduğu için usta da tanıdık olduğu için şanzımanı indirip o keçeyi değiştirmek istemedi...çünkü keçeler topu topu 20 lira tutuyordu ve bunun için bizden 150 tl şanzıman indirme parası alıp masrafa sokmak istemedi. Tabi birde şanzıman inince yağıda değiştirmek durumundasınız ve de dişlilerede baktırmak lazım ve hazır şanzıman inmişken problemli dişli varsa onlarıda değiştirmek gerekeceğinden böyle kullanmamızı tavsiye etti. Biz 6 ayda bir yarım kilo şanzıman yağı ekleyerek yolumuza devam ettik. Tabi zaman ilerledikçe eksilen yağ miktarı da artacaktı.

    --- Günün birinde fabrikaya mesaiye gitmeden önce "eksik olan" motor yağını tamamlamak istedim. Günlerden pazar günü. Yağı tamamlarken "castrol yağ kutusunun kapağını" motor muahfazasının orda bi yere düşürdüm. Bu durum beni rahatsız etti ve doğru sanayide açık yer aradım. Bulamayınca fabrikaya doğru yöneldim. Tam sanayi çıkışı bir yere denk geldim. Ordaki ustaya durumu izah ettim, o da aracı lifte alalım para da almayız kapağı alalım dedi. Aracı lifte kaldırdık muhafazayı söktük ve kapağı aldık. Dikkatimi çeken şey ("ben o ustayı uyarmasam anlamayacaktı" ) alt muhafazadı sızıntı bayağı fazla idi. Evet önceden de orda şanzımandan kaynaklanan bi sızıntı vardı ama keçeler bu kadar kısa zamanda büyük bir aşınmaya uğramaz diye düşündüm ve ustayı uyardım. Usta baktı etti ve sol iç aks körüğünün patladığını gördü. Yani şanzımanda yağ kalmamış. Yani ben bi 15 - 20 km daha yapsam ilk önce diferansiyel ötecek sonra şanzımanı elime alacağım. İşte Allah nelere kadir ki eğer o körüğü o gün düşürmesem belkide farkına varamayacaktım.
    Körük değişirken şanzıman yağıda mecburen yenilenmiş oldu.

    --- Daha sonraki bi zaman aracın baskı-balatasını değişmeye her zamanki ustama gittiğimde içim rahat olarak keçelerinde değişmesini söyledim. Tabi ustam buna karşı çıktı ve "maceraya girme şanzımanı açmak zorunda kalacağız. Problemli olan dişliyide değiştiririm" dedi. Sonra ben ona durumu anlattım. Bu sefer "eğer öyle ise problem yok, çünkü problemli olan dişli yeni yağ konulduğu zaman yeni yağın vermiş olduğu etki ile ve uzun süre eski yağla gitmiş olmanın vermiş olduğu zarar ile ses ve ötme yapardı. Şimdi içimiz rahat olarak keçeleri yenileyebiliriz" dedi....keçeler yenilendi ve şimdi gram yağ sızdırma yok.

    Şimdi sana soracağım şu....

    Gerçekten bu "ses" olayını 1 aydan beri mi yaşıyorsun. Peki sızıntıyı ne zamandan beri yaşıyorsun. Eğer senin aracın önden mi arkadan çekişlimi bilmiyorum ama eğer körüklerde patlama olsa muayenede izin verilmezdi. Demekki keçelerde sızdırma var ve bunu normal gördüler. Çünkü keçedeki sızdırma yüzünden muayeneden geçirmemezlik yapmazlar. Bundan yola çıkarak senin problemlerin şanzımandaki keçelerinde......Ama belli ki keçelerin sızdırma miktarı bayağı artmış ve şanzımanından bayağı bi yağ eksilmiş. Bu da dişlilerin yüksek sürtünme ile çalışmasını sağlıyor. Sorun keçelerde. Çok eksilme olursa aracın kitleyebilir. Öten aracın önden çekişli ise diferansiyelinde olabilir, vites dişlilerinde. Arkadan ise vites dişlilerindedir. Bence şanzımanı indirt ve keçeleri değiştirt. Gerekirse körüklerinde kontrol ettir. Ama muayeneden geçtiğine göre sorun körüklerde değil. Eğer körüklerde olsa mümkünü yok izin vermezlerdi. Ama keçelerdeki sızdırmaya problem çıkarmazlar..............Sakın ihmal etme..şanzımanı ele alırsın...
    quote:

    Orijinalden alıntı: GamerFox

    Arkadaşlar başlıktada yazdığı gibi garajda yerde yağ birikmişti muayenede şanzıman yağ kaçağı çıktı yaklaşık bir aydır böyle ve motor yeni çalıştığı zaman 1. ve 2. viteste debriyaja basınca hafif bir ötme sesi geliyor 5-10 dk sonra o seste kayboluyor ne yapmalıyım önemli bir sorunmudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Arkadaşım şanzımanda yağ kaçağı bende de vardı......aracının muayeneden geçip geçmediğini söylememişsin. Eğer muayeneden geçebildi ise demekki o yağ kaçağı çok önemli değilmiş. Ama ben sana şöyle anlatayım...( başımızdan geçenler. )

    --- Dediğim gibi bizdede vardı ve şanzımandaki keçelerden kaçırıyordu. Hemen hemen 6 ayda bir yarım kilo şanzıman yağı ekliyorduk. Aracın kilometreside yüksek olduğu için usta da tanıdık olduğu için şanzımanı indirip o keçeyi değiştirmek istemedi...çünkü keçeler topu topu 20 lira tutuyordu ve bunun için bizden 150 tl şanzıman indirme parası alıp masrafa sokmak istemedi. Tabi birde şanzıman inince yağıda değiştirmek durumundasınız ve de dişlilerede baktırmak lazım ve hazır şanzıman inmişken problemli dişli varsa onlarıda değiştirmek gerekeceğinden böyle kullanmamızı tavsiye etti. Biz 6 ayda bir yarım kilo şanzıman yağı ekleyerek yolumuza devam ettik. Tabi zaman ilerledikçe eksilen yağ miktarı da artacaktı.

    --- Günün birinde fabrikaya mesaiye gitmeden önce "eksik olan" motor yağını tamamlamak istedim. Günlerden pazar günü. Yağı tamamlarken "castrol yağ kutusunun kapağını" motor muahfazasının orda bi yere düşürdüm. Bu durum beni rahatsız etti ve doğru sanayide açık yer aradım. Bulamayınca fabrikaya doğru yöneldim. Tam sanayi çıkışı bir yere denk geldim. Ordaki ustaya durumu izah ettim, o da aracı lifte alalım para da almayız kapağı alalım dedi. Aracı lifte kaldırdık muhafazayı söktük ve kapağı aldık. Dikkatimi çeken şey ("ben o ustayı uyarmasam anlamayacaktı" ) alt muhafazadı sızıntı bayağı fazla idi. Evet önceden de orda şanzımandan kaynaklanan bi sızıntı vardı ama keçeler bu kadar kısa zamanda büyük bir aşınmaya uğramaz diye düşündüm ve ustayı uyardım. Usta baktı etti ve sol iç aks körüğünün patladığını gördü. Yani şanzımanda yağ kalmamış. Yani ben bi 15 - 20 km daha yapsam ilk önce diferansiyel ötecek sonra şanzımanı elime alacağım. İşte Allah nelere kadir ki eğer o körüğü o gün düşürmesem belkide farkına varamayacaktım.
    Körük değişirken şanzıman yağıda mecburen yenilenmiş oldu.

    --- Daha sonraki bi zaman aracın baskı-balatasını değişmeye her zamanki ustama gittiğimde içim rahat olarak keçelerinde değişmesini söyledim. Tabi ustam buna karşı çıktı ve "maceraya girme şanzımanı açmak zorunda kalacağız. Problemli olan dişliyide değiştiririm" dedi. Sonra ben ona durumu anlattım. Bu sefer "eğer öyle ise problem yok, çünkü problemli olan dişli yeni yağ konulduğu zaman yeni yağın vermiş olduğu etki ile ve uzun süre eski yağla gitmiş olmanın vermiş olduğu zarar ile ses ve ötme yapardı. Şimdi içimiz rahat olarak keçeleri yenileyebiliriz" dedi....keçeler yenilendi ve şimdi gram yağ sızdırma yok.

    Şimdi sana soracağım şu....

    Gerçekten bu "ses" olayını 1 aydan beri mi yaşıyorsun. Peki sızıntıyı ne zamandan beri yaşıyorsun. Eğer senin aracın önden mi arkadan çekişlimi bilmiyorum ama eğer körüklerde patlama olsa muayenede izin verilmezdi. Demekki keçelerde sızdırma var ve bunu normal gördüler. Çünkü keçedeki sızdırma yüzünden muayeneden geçirmemezlik yapmazlar. Bundan yola çıkarak senin problemlerin şanzımandaki keçelerinde......Ama belli ki keçelerin sızdırma miktarı bayağı artmış ve şanzımanından bayağı bi yağ eksilmiş. Bu da dişlilerin yüksek sürtünme ile çalışmasını sağlıyor. Sorun keçelerde. Çok eksilme olursa aracın kitleyebilir. Öten aracın önden çekişli ise diferansiyelinde olabilir, vites dişlilerinde. Arkadan ise vites dişlilerindedir. Bence şanzımanı indirt ve keçeleri değiştirt. Gerekirse körüklerinde kontrol ettir. Ama muayeneden geçtiğine göre sorun körüklerde değil. Eğer körüklerde olsa mümkünü yok izin vermezlerdi. Ama keçelerdeki sızdırmaya problem çıkarmazlar..............Sakın ihmal etme..şanzımanı ele alırsın...
    quote:

    Orijinalden alıntı: GamerFox

    Arkadaşlar başlıktada yazdığı gibi garajda yerde yağ birikmişti muayenede şanzıman yağ kaçağı çıktı yaklaşık bir aydır böyle ve motor yeni çalıştığı zaman 1. ve 2. viteste debriyaja basınca hafif bir ötme sesi geliyor 5-10 dk sonra o seste kayboluyor ne yapmalıyım önemli bir sorunmudur.




    Öncelikle zaman ayırıp ayrıntılı bilgi verdiğin çok teşekkürler.Araç muayeneden geçti bir sorun çıkmadı ve önden çekişli.Yağ damlatması 1 ay hatta belki 2 ay önceden beri var(araç babamın ben okulda olduğum için tam bilmiyorum ) 25 gün önce izne çıkınca araç 5 bin km kadar yol yaptı ötme de yaklaşık 3 bininci kmlerde başladı ama dediğim gibi motor ısınınca ses gidiyor bugün tanıdık bi ustaya garajda baktırdım olduğumuz yerde sanayi yok malesef.Çok önemli olmadığını her araçta olabileceğini bir ara yağ eklememi fakat acelesi olmadığını söyledi.Ama bu cevap beni fazla tatmin etmedi sadece garajda biriken yağ bile 1-2 bardak kadar var(zemin toprak olduğu için tam anlaşılamıyor) Ötme de başlayınca ben iyice tedirgin oldum.Anladığım kadarıyla parçalar fazla pahalı değil fakat işçilik çok tutuyor artık en kısa zamanda götürücem sanayiye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Arkadaşım şanzımanda yağ kaçağı bende de vardı......aracının muayeneden geçip geçmediğini söylememişsin. Eğer muayeneden geçebildi ise demekki o yağ kaçağı çok önemli değilmiş. Ama ben sana şöyle anlatayım...( başımızdan geçenler. )

    --- Dediğim gibi bizdede vardı ve şanzımandaki keçelerden kaçırıyordu. Hemen hemen 6 ayda bir yarım kilo şanzıman yağı ekliyorduk. Aracın kilometreside yüksek olduğu için usta da tanıdık olduğu için şanzımanı indirip o keçeyi değiştirmek istemedi...çünkü keçeler topu topu 20 lira tutuyordu ve bunun için bizden 150 tl şanzıman indirme parası alıp masrafa sokmak istemedi. Tabi birde şanzıman inince yağıda değiştirmek durumundasınız ve de dişlilerede baktırmak lazım ve hazır şanzıman inmişken problemli dişli varsa onlarıda değiştirmek gerekeceğinden böyle kullanmamızı tavsiye etti. Biz 6 ayda bir yarım kilo şanzıman yağı ekleyerek yolumuza devam ettik. Tabi zaman ilerledikçe eksilen yağ miktarı da artacaktı.

    --- Günün birinde fabrikaya mesaiye gitmeden önce "eksik olan" motor yağını tamamlamak istedim. Günlerden pazar günü. Yağı tamamlarken "castrol yağ kutusunun kapağını" motor muahfazasının orda bi yere düşürdüm. Bu durum beni rahatsız etti ve doğru sanayide açık yer aradım. Bulamayınca fabrikaya doğru yöneldim. Tam sanayi çıkışı bir yere denk geldim. Ordaki ustaya durumu izah ettim, o da aracı lifte alalım para da almayız kapağı alalım dedi. Aracı lifte kaldırdık muhafazayı söktük ve kapağı aldık. Dikkatimi çeken şey ("ben o ustayı uyarmasam anlamayacaktı" ) alt muhafazadı sızıntı bayağı fazla idi. Evet önceden de orda şanzımandan kaynaklanan bi sızıntı vardı ama keçeler bu kadar kısa zamanda büyük bir aşınmaya uğramaz diye düşündüm ve ustayı uyardım. Usta baktı etti ve sol iç aks körüğünün patladığını gördü. Yani şanzımanda yağ kalmamış. Yani ben bi 15 - 20 km daha yapsam ilk önce diferansiyel ötecek sonra şanzımanı elime alacağım. İşte Allah nelere kadir ki eğer o körüğü o gün düşürmesem belkide farkına varamayacaktım.
    Körük değişirken şanzıman yağıda mecburen yenilenmiş oldu.

    --- Daha sonraki bi zaman aracın baskı-balatasını değişmeye her zamanki ustama gittiğimde içim rahat olarak keçelerinde değişmesini söyledim. Tabi ustam buna karşı çıktı ve "maceraya girme şanzımanı açmak zorunda kalacağız. Problemli olan dişliyide değiştiririm" dedi. Sonra ben ona durumu anlattım. Bu sefer "eğer öyle ise problem yok, çünkü problemli olan dişli yeni yağ konulduğu zaman yeni yağın vermiş olduğu etki ile ve uzun süre eski yağla gitmiş olmanın vermiş olduğu zarar ile ses ve ötme yapardı. Şimdi içimiz rahat olarak keçeleri yenileyebiliriz" dedi....keçeler yenilendi ve şimdi gram yağ sızdırma yok.

    Şimdi sana soracağım şu....

    Gerçekten bu "ses" olayını 1 aydan beri mi yaşıyorsun. Peki sızıntıyı ne zamandan beri yaşıyorsun. Eğer senin aracın önden mi arkadan çekişlimi bilmiyorum ama eğer körüklerde patlama olsa muayenede izin verilmezdi. Demekki keçelerde sızdırma var ve bunu normal gördüler. Çünkü keçedeki sızdırma yüzünden muayeneden geçirmemezlik yapmazlar. Bundan yola çıkarak senin problemlerin şanzımandaki keçelerinde......Ama belli ki keçelerin sızdırma miktarı bayağı artmış ve şanzımanından bayağı bi yağ eksilmiş. Bu da dişlilerin yüksek sürtünme ile çalışmasını sağlıyor. Sorun keçelerde. Çok eksilme olursa aracın kitleyebilir. Öten aracın önden çekişli ise diferansiyelinde olabilir, vites dişlilerinde. Arkadan ise vites dişlilerindedir. Bence şanzımanı indirt ve keçeleri değiştirt. Gerekirse körüklerinde kontrol ettir. Ama muayeneden geçtiğine göre sorun körüklerde değil. Eğer körüklerde olsa mümkünü yok izin vermezlerdi. Ama keçelerdeki sızdırmaya problem çıkarmazlar..............Sakın ihmal etme..şanzımanı ele alırsın...
    quote:

    Orijinalden alıntı: GamerFox

    Arkadaşlar başlıktada yazdığı gibi garajda yerde yağ birikmişti muayenede şanzıman yağ kaçağı çıktı yaklaşık bir aydır böyle ve motor yeni çalıştığı zaman 1. ve 2. viteste debriyaja basınca hafif bir ötme sesi geliyor 5-10 dk sonra o seste kayboluyor ne yapmalıyım önemli bir sorunmudur.



    lagunacı dostum bu uyarını daha önce bizede anlatmıştım,geçen yağ görünce direk sen aklıma geldin direk ustay bu sol aksdan geliyor deyince şaşırdı,ve değiştirdik,yağıda yeniledim yanlız 4 litrelikmiş toplam ben 3 lt aldığımdan 1 lt eski çıkan yağdan tamamldık,vite geçişleri baya yumuşadı,arkdaşada diyeceğim şanzıman şakay gelmez,bir anönce baktır,olmazsa olmazdır bir araba için.




  • Ne demek arkadaşım tabiki yardımcı olacam...bu forumlar ne için var...kötü niyetli ustalardan kazık yememenin yollarına bakıyoruz. Bak sen ustaya "sol aksa" bak dediğinde adam şaşırmış. Allah bilir nelerini değiştirecekti. Bu arada keşke sol aks diyeceğine şanzımanın aksa bağlanan körüğü dese idin daha iyi olurdu çünkü bazı araçlarda şanzıman - aks arası körük sağda olabiliyor. Neyse ukalalık etmeyelim Renaultlarda genellikle şanzıman solda oluyor. Ama keşke şanzıman yağını komple yenilese idin. Ben yağı değişirken Mobilin yağını kullandım. Yakında Castrol motor yağından Mobile geçmeyi düşünüyorum zaten....
    quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO


    quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Arkadaşım şanzımanda yağ kaçağı bende de vardı......aracının muayeneden geçip geçmediğini söylememişsin. Eğer muayeneden geçebildi ise demekki o yağ kaçağı çok önemli değilmiş. Ama ben sana şöyle anlatayım...( başımızdan geçenler. )

    --- Dediğim gibi bizdede vardı ve şanzımandaki keçelerden kaçırıyordu. Hemen hemen 6 ayda bir yarım kilo şanzıman yağı ekliyorduk. Aracın kilometreside yüksek olduğu için usta da tanıdık olduğu için şanzımanı indirip o keçeyi değiştirmek istemedi...çünkü keçeler topu topu 20 lira tutuyordu ve bunun için bizden 150 tl şanzıman indirme parası alıp masrafa sokmak istemedi. Tabi birde şanzıman inince yağıda değiştirmek durumundasınız ve de dişlilerede baktırmak lazım ve hazır şanzıman inmişken problemli dişli varsa onlarıda değiştirmek gerekeceğinden böyle kullanmamızı tavsiye etti. Biz 6 ayda bir yarım kilo şanzıman yağı ekleyerek yolumuza devam ettik. Tabi zaman ilerledikçe eksilen yağ miktarı da artacaktı.

    --- Günün birinde fabrikaya mesaiye gitmeden önce "eksik olan" motor yağını tamamlamak istedim. Günlerden pazar günü. Yağı tamamlarken "castrol yağ kutusunun kapağını" motor muahfazasının orda bi yere düşürdüm. Bu durum beni rahatsız etti ve doğru sanayide açık yer aradım. Bulamayınca fabrikaya doğru yöneldim. Tam sanayi çıkışı bir yere denk geldim. Ordaki ustaya durumu izah ettim, o da aracı lifte alalım para da almayız kapağı alalım dedi. Aracı lifte kaldırdık muhafazayı söktük ve kapağı aldık. Dikkatimi çeken şey ("ben o ustayı uyarmasam anlamayacaktı" ) alt muhafazadı sızıntı bayağı fazla idi. Evet önceden de orda şanzımandan kaynaklanan bi sızıntı vardı ama keçeler bu kadar kısa zamanda büyük bir aşınmaya uğramaz diye düşündüm ve ustayı uyardım. Usta baktı etti ve sol iç aks körüğünün patladığını gördü. Yani şanzımanda yağ kalmamış. Yani ben bi 15 - 20 km daha yapsam ilk önce diferansiyel ötecek sonra şanzımanı elime alacağım. İşte Allah nelere kadir ki eğer o körüğü o gün düşürmesem belkide farkına varamayacaktım.
    Körük değişirken şanzıman yağıda mecburen yenilenmiş oldu.

    --- Daha sonraki bi zaman aracın baskı-balatasını değişmeye her zamanki ustama gittiğimde içim rahat olarak keçelerinde değişmesini söyledim. Tabi ustam buna karşı çıktı ve "maceraya girme şanzımanı açmak zorunda kalacağız. Problemli olan dişliyide değiştiririm" dedi. Sonra ben ona durumu anlattım. Bu sefer "eğer öyle ise problem yok, çünkü problemli olan dişli yeni yağ konulduğu zaman yeni yağın vermiş olduğu etki ile ve uzun süre eski yağla gitmiş olmanın vermiş olduğu zarar ile ses ve ötme yapardı. Şimdi içimiz rahat olarak keçeleri yenileyebiliriz" dedi....keçeler yenilendi ve şimdi gram yağ sızdırma yok.

    Şimdi sana soracağım şu....

    Gerçekten bu "ses" olayını 1 aydan beri mi yaşıyorsun. Peki sızıntıyı ne zamandan beri yaşıyorsun. Eğer senin aracın önden mi arkadan çekişlimi bilmiyorum ama eğer körüklerde patlama olsa muayenede izin verilmezdi. Demekki keçelerde sızdırma var ve bunu normal gördüler. Çünkü keçedeki sızdırma yüzünden muayeneden geçirmemezlik yapmazlar. Bundan yola çıkarak senin problemlerin şanzımandaki keçelerinde......Ama belli ki keçelerin sızdırma miktarı bayağı artmış ve şanzımanından bayağı bi yağ eksilmiş. Bu da dişlilerin yüksek sürtünme ile çalışmasını sağlıyor. Sorun keçelerde. Çok eksilme olursa aracın kitleyebilir. Öten aracın önden çekişli ise diferansiyelinde olabilir, vites dişlilerinde. Arkadan ise vites dişlilerindedir. Bence şanzımanı indirt ve keçeleri değiştirt. Gerekirse körüklerinde kontrol ettir. Ama muayeneden geçtiğine göre sorun körüklerde değil. Eğer körüklerde olsa mümkünü yok izin vermezlerdi. Ama keçelerdeki sızdırmaya problem çıkarmazlar..............Sakın ihmal etme..şanzımanı ele alırsın...
    quote:

    Orijinalden alıntı: GamerFox

    Arkadaşlar başlıktada yazdığı gibi garajda yerde yağ birikmişti muayenede şanzıman yağ kaçağı çıktı yaklaşık bir aydır böyle ve motor yeni çalıştığı zaman 1. ve 2. viteste debriyaja basınca hafif bir ötme sesi geliyor 5-10 dk sonra o seste kayboluyor ne yapmalıyım önemli bir sorunmudur.



    lagunacı dostum bu uyarını daha önce bizede anlatmıştım,geçen yağ görünce direk sen aklıma geldin direk ustay bu sol aksdan geliyor deyince şaşırdı,ve değiştirdik,yağıda yeniledim yanlız 4 litrelikmiş toplam ben 3 lt aldığımdan 1 lt eski çıkan yağdan tamamldık,vite geçişleri baya yumuşadı,arkdaşada diyeceğim şanzıman şakay gelmez,bir anönce baktır,olmazsa olmazdır bir araba için.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Gaz pedalında ki son tık sesi
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Allah Allah ya....eğer muayeneden geçti ise körüğünde problem yok, keçelerinde var. Ama benim anlamadığım keçelerin o kadar kısa sürede büyük bir deformasyona uğramaması lazım. Başta terleme yapar, daha sonra ise ufak ufak kaçırır. Arkadaşım sistemin ötmeye başlamış, yakın zaman içinde şanzımanına daha büyük zararlar verebilirsin. Bir an önce git ve bu işi hallettir. Şanzımanın inerken yağını bi yere topla. İşin halledildiği zaman da o eski yağdan koydur, geri kalanını yeni yağdan koydur. Tamamı yeni yağ olursa ötmenin devam etme riski var. Gerçi eski yağ olursa da ötme olabilir. Aracı çalıştırdığın her vakit sana zarar bilesin. Şanzıman şakaya gelmez. Piyasada en kötü şanzımanın fiyatı en az 6000 tl dir. Motor kadar önemli parçadır. Hatta motor yenilenirken bile şanzımana dokunulmaz. Gözünü seveyim bu işi hallettir. Hazır şanzıman inmişken eğer değişeli 50 000 km den fazla oldu ise baskı-balata değişimide yaptır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO


    quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Arkadaşım şanzımanda yağ kaçağı bende de vardı......aracının muayeneden geçip geçmediğini söylememişsin. Eğer muayeneden geçebildi ise demekki o yağ kaçağı çok önemli değilmiş. Ama ben sana şöyle anlatayım...( başımızdan geçenler. )

    --- Dediğim gibi bizdede vardı ve şanzımandaki keçelerden kaçırıyordu. Hemen hemen 6 ayda bir yarım kilo şanzıman yağı ekliyorduk. Aracın kilometreside yüksek olduğu için usta da tanıdık olduğu için şanzımanı indirip o keçeyi değiştirmek istemedi...çünkü keçeler topu topu 20 lira tutuyordu ve bunun için bizden 150 tl şanzıman indirme parası alıp masrafa sokmak istemedi. Tabi birde şanzıman inince yağıda değiştirmek durumundasınız ve de dişlilerede baktırmak lazım ve hazır şanzıman inmişken problemli dişli varsa onlarıda değiştirmek gerekeceğinden böyle kullanmamızı tavsiye etti. Biz 6 ayda bir yarım kilo şanzıman yağı ekleyerek yolumuza devam ettik. Tabi zaman ilerledikçe eksilen yağ miktarı da artacaktı.

    --- Günün birinde fabrikaya mesaiye gitmeden önce "eksik olan" motor yağını tamamlamak istedim. Günlerden pazar günü. Yağı tamamlarken "castrol yağ kutusunun kapağını" motor muahfazasının orda bi yere düşürdüm. Bu durum beni rahatsız etti ve doğru sanayide açık yer aradım. Bulamayınca fabrikaya doğru yöneldim. Tam sanayi çıkışı bir yere denk geldim. Ordaki ustaya durumu izah ettim, o da aracı lifte alalım para da almayız kapağı alalım dedi. Aracı lifte kaldırdık muhafazayı söktük ve kapağı aldık. Dikkatimi çeken şey ("ben o ustayı uyarmasam anlamayacaktı" ) alt muhafazadı sızıntı bayağı fazla idi. Evet önceden de orda şanzımandan kaynaklanan bi sızıntı vardı ama keçeler bu kadar kısa zamanda büyük bir aşınmaya uğramaz diye düşündüm ve ustayı uyardım. Usta baktı etti ve sol iç aks körüğünün patladığını gördü. Yani şanzımanda yağ kalmamış. Yani ben bi 15 - 20 km daha yapsam ilk önce diferansiyel ötecek sonra şanzımanı elime alacağım. İşte Allah nelere kadir ki eğer o körüğü o gün düşürmesem belkide farkına varamayacaktım.
    Körük değişirken şanzıman yağıda mecburen yenilenmiş oldu.

    --- Daha sonraki bi zaman aracın baskı-balatasını değişmeye her zamanki ustama gittiğimde içim rahat olarak keçelerinde değişmesini söyledim. Tabi ustam buna karşı çıktı ve "maceraya girme şanzımanı açmak zorunda kalacağız. Problemli olan dişliyide değiştiririm" dedi. Sonra ben ona durumu anlattım. Bu sefer "eğer öyle ise problem yok, çünkü problemli olan dişli yeni yağ konulduğu zaman yeni yağın vermiş olduğu etki ile ve uzun süre eski yağla gitmiş olmanın vermiş olduğu zarar ile ses ve ötme yapardı. Şimdi içimiz rahat olarak keçeleri yenileyebiliriz" dedi....keçeler yenilendi ve şimdi gram yağ sızdırma yok.

    Şimdi sana soracağım şu....

    Gerçekten bu "ses" olayını 1 aydan beri mi yaşıyorsun. Peki sızıntıyı ne zamandan beri yaşıyorsun. Eğer senin aracın önden mi arkadan çekişlimi bilmiyorum ama eğer körüklerde patlama olsa muayenede izin verilmezdi. Demekki keçelerde sızdırma var ve bunu normal gördüler. Çünkü keçedeki sızdırma yüzünden muayeneden geçirmemezlik yapmazlar. Bundan yola çıkarak senin problemlerin şanzımandaki keçelerinde......Ama belli ki keçelerin sızdırma miktarı bayağı artmış ve şanzımanından bayağı bi yağ eksilmiş. Bu da dişlilerin yüksek sürtünme ile çalışmasını sağlıyor. Sorun keçelerde. Çok eksilme olursa aracın kitleyebilir. Öten aracın önden çekişli ise diferansiyelinde olabilir, vites dişlilerinde. Arkadan ise vites dişlilerindedir. Bence şanzımanı indirt ve keçeleri değiştirt. Gerekirse körüklerinde kontrol ettir. Ama muayeneden geçtiğine göre sorun körüklerde değil. Eğer körüklerde olsa mümkünü yok izin vermezlerdi. Ama keçelerdeki sızdırmaya problem çıkarmazlar..............Sakın ihmal etme..şanzımanı ele alırsın...
    quote:

    Orijinalden alıntı: GamerFox

    Arkadaşlar başlıktada yazdığı gibi garajda yerde yağ birikmişti muayenede şanzıman yağ kaçağı çıktı yaklaşık bir aydır böyle ve motor yeni çalıştığı zaman 1. ve 2. viteste debriyaja basınca hafif bir ötme sesi geliyor 5-10 dk sonra o seste kayboluyor ne yapmalıyım önemli bir sorunmudur.



    lagunacı dostum bu uyarını daha önce bizede anlatmıştım,geçen yağ görünce direk sen aklıma geldin direk ustay bu sol aksdan geliyor deyince şaşırdı,ve değiştirdik,yağıda yeniledim yanlız 4 litrelikmiş toplam ben 3 lt aldığımdan 1 lt eski çıkan yağdan tamamldık,vite geçişleri baya yumuşadı,arkdaşada diyeceğim şanzıman şakay gelmez,bir anönce baktır,olmazsa olmazdır bir araba için.





  • Bugün ben de muayaneden hafif kusurlarla geçtim. Fakat bende de şanzıman yağ kaçağı kusuru çıktı. Geri vitese geçiş bazen zor oluyor benim arabada, bununla ilgili olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gezmen -- 27 Ağustos 2009; 21:51:31 >
  • Debriyaja basında gelen sesin nedeni debriyaj bilyasıdır. Debriyas baskı balata setitnin degismesi gereklidir. Geri vitese zor gecmenin nedeni de ya debriyaj ayarıdır. ya da yine baskı balata sorunudur.
  • Erman52, keçeleri değiştirmek için şanzumanı indirmek zorunda olduklarından emin misin? Şundan soruyorum daha 1 ay önce keçeler yağ kaçırdığı için ustam keçeleri değiştirdi, şanzuman da inmedi
  • Allah allah şanzıman tek başına kapalı bir kutu...Parçalı bişi değil ki....o keçelerin değişmesi için şanzımanın kesinlikle inmesi lazım. Sakın sende değişen GRANK keçesi olmasın...
    quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    Erman52, keçeleri değiştirmek için şanzumanı indirmek zorunda olduklarından emin misin? Şundan soruyorum daha 1 ay önce keçeler yağ kaçırdığı için ustam keçeleri değiştirdi, şanzuman da inmedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Allah allah şanzıman tek başına kapalı bir kutu...Parçalı bişi değil ki....o keçelerin değişmesi için şanzımanın kesinlikle inmesi lazım. Sakın sende değişen GRANK keçesi olmasın...
    quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    Erman52, keçeleri değiştirmek için şanzumanı indirmek zorunda olduklarından emin misin? Şundan soruyorum daha 1 ay önce keçeler yağ kaçırdığı için ustam keçeleri değiştirdi, şanzuman da inmedi




    Ustanın söylediği; "keçe yağ kaçırıyor, değişecek" oldu. sonra azalan şanzuman yağı için ilave yağ da eklediler. Kısacası sızıntı yapan şanzuman yağı, kaçıran keçe, değişen parça da keçe. bu işi gören GRANK keçesiyse evet o



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi d_hamen -- 30 Ağustos 2009; 13:19:32 >




  • merhaba arkadaşlar bn Emre sorunum biras tuhaf.iftardan sora gezmeye çıktım hiç bi sorun yoktu gece saat birde aracı ewimin önüne park ettim
    eve çıktım saabah tekrar indiğimde aracın bütün yağı akmıştı sadece dibinde bi parça kalmıştı aracın altını bi yere vurmadığımdan son derece eminim acaba neden öle oldu bilgisi olan varsa lütfen cvp versin????
  • dostum biraz yağ koyun en yakın servise götürün derim yada ustanızı çağırıp beraber ne yapılacağına karar verin çünkü önemli bir konu

    saygılar.
  • 1994 model kia capital 1.5 glx marka aracımda da yağ kaçağı sorunu var. Araç park ettiğim yerlerde kısa süre kaldığında bile bi kaç damla yağ oluyor. Yağ çubuğundan kontrol ettim eksikti 2 litreye yakın yağ aldı tamamladım. Sanayide bir ustaya gösterdim adam aracı kaldırmadan tepeden baktı şanzuman, motor ve direksiyon kutusunda kaçak var hafta içi gel yapalım direksiyon kutusunu başkası yapar dedi. ordan ayrıldıktan sonra direksiyon yağını kontrol ettim hazne ağzına kadar dolu direksiyon kutusunun etrafı çok yağlanmıştı o yüzdenmi öyle dedi anlamadım. Araçta herhangi anormal bir ses yok kalkışlarda viteslerde de sıkıntı yok ustaya da güvenemedim 150 lira falan tutar keçeler değişecek dedi. Direksiyon kutusu 250 parça tutar en az 50-100 de işçilik alırlar dedi. Siz ne önerir siniz. Bilgilendirmeler için şimdiden tşklr ...
  • Cvp verecek kimse yok galiba...
  • imdaaat!bu foruma nasıl yazı yazılır bulamadım.zaten zorlukla üye olabildim.bir sorunum ve sorum var.
    2000 model 3.1 dizel jeep grand cherokee otomatik aracım var ve taşrada yaşıyorum.aracın altından yağ damlamasından ustaya gittim.şanzımanın ve motorun karter kapaklarında vede motor ile şanzımanın birleştiği noktada sızıntı gördü.krank keçesinin ve karter kapak contalarının değiştirilmesini önerdi.şanzıman inmesi gerekiyormu,bu işin ege bölgesinde tavsiye edeceğiniz güvenilir biri varmıdır?teşekkürler...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.