Ava gitmek için filan bu tarz bir araca ihtiyacım var... Dacia gerçek anlamda dış görünüş ve dizayn konularında çok çok çok başarılı.. Stepway gerçekten müthiş gözüküyor. Tam bir SUV imajı var araçta.. Donanımları ve fiyatı görünce tamam dedim. Budur.. ama kapıyı açıp içeri binince tam bir hayal kırıklığı... Şahsi görüşüm, Renault 9 un bile göğüsü daha tatlı idi......
Yahu bu dacia neden inatla o kalitesiz konsolu ve iç dizaynı kullanıyor? Yap kardeşim iyi birşey, fiyata 500 TL zam yapsan neolur? Dışı gibi içide güzel olsa satış rekorları kırar bu ülkede...
konu iyi hortlamış da ben de plazada inceledim bu aracı, kapısını açtım kapattım bindim içine falan eski ford pikaplardan farkı yok desem yeridir, bomboş bir araba, jip denmez bile, dış görünüşü güzel ona lafım yok ama malzeme kalitesi işçilik ve donanımdan kaybediyor, bir hava yastığının fabrikaya maliyeti ne kadar oolabilir ki?
quote:
Orijinalden alıntı: kocatepe
Ava gitmek için filan bu tarz bir araca ihtiyacım var... Dacia gerçek anlamda dış görünüş ve dizayn konularında çok çok çok başarılı.. Stepway gerçekten müthiş gözüküyor. Tam bir SUV imajı var araçta.. Donanımları ve fiyatı görünce tamam dedim. Budur.. ama kapıyı açıp içeri binince tam bir hayal kırıklığı... Şahsi görüşüm, Renault 9 un bile göğüsü daha tatlı idi......
Yahu bu dacia neden inatla o kalitesiz konsolu ve iç dizaynı kullanıyor? Yap kardeşim iyi birşey, fiyata 500 TL zam yapsan neolur? Dışı gibi içide güzel olsa satış rekorları kırar bu ülkede...
Amaç ucuzluk,sadece işin görülsün mantığı ve sıfıra bindrimek niyeti. Biraz daha eklersen duster alırsın daha aran varsa başka model
quote:
Orijinalden alıntı: crepis
diğer özelliklerini bilemem ama 70 beygir beğenmediğiniz motor albeada palioda clioda kullanılan motor gayet başarılı bir çoğu 1.6 benzinlilerden özellikle ara hızlanmada ve rampada daha seri ve oldukça az yakıyo
0-100 ü neredeyse 17sn olan aracı konuşuyoruz..Bırakın Allah aşkına...
Not:Albea ve Palio'da bu motor kullanılmıyor..
dıştan güzel ama motor olsun iç tasarım olsun malzeme kalitesi olsun berbat fiyatıda uygun ayağımı yerden kessin 0 km. olsun mantığıyla alınacaksa alınır
quote:
Orijinalden alıntı: emirtetik
quote:
Orijinalden alıntı: kocatepe
Ava gitmek için filan bu tarz bir araca ihtiyacım var... Dacia gerçek anlamda dış görünüş ve dizayn konularında çok çok çok başarılı.. Stepway gerçekten müthiş gözüküyor. Tam bir SUV imajı var araçta.. Donanımları ve fiyatı görünce tamam dedim. Budur.. ama kapıyı açıp içeri binince tam bir hayal kırıklığı... Şahsi görüşüm, Renault 9 un bile göğüsü daha tatlı idi......
Yahu bu dacia neden inatla o kalitesiz konsolu ve iç dizaynı kullanıyor? Yap kardeşim iyi birşey, fiyata 500 TL zam yapsan neolur? Dışı gibi içide güzel olsa satış rekorları kırar bu ülkede...
Amaç ucuzluk,sadece işin görülsün mantığı ve sıfıra bindrimek niyeti. Biraz daha eklersen duster alırsın daha aran varsa başka model
ucuzluk? 27000 TL ucuz mu sizce? Duster? Uygun bir donanımla Duster 40000 TL nin altına inemiyor.. (Ve aynı ön konsolla)
Sunduklarına göre pahalı ayrıca Dacia'nın imajı düşük.
Birde 16.7 saniyelik hızlanma değeri çok kötü. Renault'un 1.5 Dci 105 Hp'liği koymaması önünü kesmemesi için anlaşılabilir ama bu seferde Dacia Duster Dizel sürücüsünün nefesini kesiyor sollamaya çıktığı zaman. Uzun yolda başa bela olabilir.
Ben de stepway düşünüyordum ama en az 85 bg'lik dizel olmalı ve yol bilgisayarı ile yükseklik ayarlı koltuk şart. YOksa almam. Beklemedeyim
İç mekana el atmaları lazım.
Bir de bu motora kesinlikle chip tuning lazım. Aracın dış görüntüsünün hakkını vermez 70'lik motor.
quote:
Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~
Renault-Dacia ortaklığıyla üretilip 2007 yılında tanıtılan Sandero, ucuz fiyatı ve ekonomikliğiyle birçok ülkede önemli satış rakamlarına ulaştı. İnsanların sıfır km araç hayallerini gerçekleştiren Sandero, Stepway versiyonu ile gençlerin de ilgisini çekmeye çalışıyor.
Nissan B platformu üzerine geliştirilen Sandero Stepway standart versiyonundan sadece dış tasarım olarak farklı. Yüksek yapısı sayesinde dışarıdan arazi aracı gibi görülen Sandero Stepway, hafif arazi koşulları karşısında ‘Ben de varım’ der gibi.
Tasarım
Standart Sandero’nun sıradanlığından kurtulmak için Stepway’in dış tasarımında bir çok farklılıklar mevcut. Ön tasarımda zemini siyahlaştırılmış farlar ve plastik tamponlar araca sportif bir hava katıyor. Yandan bakıldığında ilk dikkati çeken ise alüminyum görünümlü tavan rayları, aynalar, kapı kolları ve yan basamaklar oluyor. Özellikle yan basamak ve tavan rayları, Stepway’e arazi aracı imajı veriyor. Arka tampona takılan farklı renkteki difüzör benzeri parça aracın arka kısmını oldukça dinamik göstermiş.
İç tasarım
Bütün Dacia’larda kullanılan ortak iç mekan bu araçta da ufak tefek farklılıklarla karşımıza çıkıyor. Tamamen maliyeti düşürmek amacıyla tasarlanmış ön konsol çok sade. Cam açma düğmelerinin orta konsolda olması kullanışlılık çıaınsan kötü. Radyo-Teyp konsolla birleşik değil ve çok hoş görünmüyor. Torpidonun hacmi oldukça büyük ve üzerinde bir boşluk daha var. Tabii bu boşluğun yolcu hava yastığıyla doldurulması gerekiyor ama maalesef yolcu hava yastığını Sandero Stepway’de opsiyon olarak bile alamıyorsunuz. Sert plastik kullanılmış ön konsol test aracımız henüz 4000 km’de olmasına rağmen ses yapıyordu. Test aracımıza has olduğunu düşündüğümüz bu sorunun serviste birkaç ufak müdahale ile çözülebileceğini düşünüyoruz. İç mekanda kullanılan bir çok malzeme eski Renault araçlarından tanıdık geliyor. Koltukların yan desteği az, fakat konfor anlamında bir eksikliği yok. Arka kısımdaki diz mesafesi B sınıfındaki bir araç için çok başarılı. 320 litrelik bagaj hacmi de bu sınıf ortalamasının bir hayli üstünde.
Performans
Test aracımızda Renault tarafından geliştirilmiş 1.5 litrelik dCi motorun 70hp’lik versiyonu görev yapıyor. Oldukça başarılı bulduğumuz bu motor Stepway’de görevini ekonomi disiplininde oldukça iyi yapıyor. İşin performans boyutunda Stepway hayal kırıklığı yaşatabilir. 4000 d/dk’da 70 hp güç üreten motor Stepway’i 0’dan 100 km/s hıza 16.7 saniyede çıkartabiliyor. Maksimum hız ise 150 km/s. Benzinli versiyonun 0-100 km/s hızlanmasının 12.4 saniye olduğunu hatırlatmakta fayda var. Stepway’in dizel versiyonunu kullananlar özellikle sollamalarda dikkatli olmak zorundalar.
Konfor ve yol tutuş
Sandero Stepway yumuşak denilebilecek amortisörleri sayesinde yoldan gelen darbeleri iç mekana oldukça az yansıtıyor. Yumuşak koltuklar uzun yolculuklarda rahatsız edebilir. Yerden yüksek yapısı sayesinde karşısına çıkan ufak engellerden rahatlıkla geçen araçta herhangi bir ek çekiş sistemi bulunmuyor. Yüksek yapısı ve sert olmayan süspansiyon sistemi nedeniyle virajlarda yana yatma eğilimi gösteriyor. Fakat aşırı zorlanmadığı takdirde izinden ayrılmıyor.
Güvenlik
Sandero EuroNcap çarpışma testinden 3 yıldızla ayrıldı. Stepway’in ayrı bir katılımı bulunmuyor.
Yorum - Selim ERKEK
Sandero Stepway daha iyi bir fiyatla satılsa zamanımızın ‘Toros’u olabilir. Arkasındaki Renault desteği ve hoş tasarımı insanların bu araca ilgisini arttırıyor. Yolda gören birçok kişi aracı inceleyip beğeniyor fakat fiyatını duyunca geri adım atıyorlar. Duster’in gelmesiyle fiyatlar belki biraz daha uygun hale gelebilir. Dizel motor ekonomik anlamda çok tasarruflu. Vites geçişleri kemikli ve daha önce Renault kullanmış kişilere tanıdık geliyor. İç kısımda kalite anlamında eksik kısımlar var fakat çok dikkatli incelenmedikçe bir sorun teşkil etmiyorlar. Ön cam sileceğinin su fışkırtma özelliğine de değinmek istiyorum. Kolu çektiğiniz zaman su fışkırtıyor fakat silecekler çalışmıyor. Bana ilk anda panik yaptıran sistem eski Broadway’lerde kullanılan sistemin aynısı ve silecekleri manuel olarak çalıştırmayı gerektiriyor. Ortak parça kullanımının bu kadar olacağını tahmin etmiyordum. 90’lı yılların Renault’larını hatırlatan detaylar oldukça fazla olmasına rağmen bu aracı o yılların araçlarıyla yol tutuş disiplininde karşılaştırmak yanlış olur. Sandero Stepway yüksek yapısına rağmen iyi yol tutuyor. Bozuk yollarda bolca kullandığım Stepway yumuşak süspansiyonları sayesinde konforlu ve rahat yolculuklar vaat ediyor.
Yorum – Tulu DARICAN
Beni tanıyanlar Dacia’nın Logan modelini beğendiğimi bilirler. Zamanının Doğu Bloğu üreticisi Rumen Dacia’nın geldiği noktayı en iyi anlatan modellerden birisi hiç kuşkusuz Logan’dır. Ancak Dacia, Sandero ile ileriye gideceğine gerilemiş görünüyor. Daha önce standart versiyonunu da beğenmediğim Sandero, tasarımsal eklentileriyle dönüştüğü Stepway haliyle de beni tatmin edemedi. Otomobilin dış tasarımını eleştirmek neredeyse imkansız. Çekicilik unsuru çok yüksek. Ancak iç mekan kalitesi, eksik donanımlar ve yüksek fiyat otomobilin tüm albenisini ortadan kaldırıyor. Test ettiğim dönemde otomobilin anahtar teslim satış fiyatı 27 bin TL’ydi. Bu fiyatın içinde yolcu hava yastığı, elektrikli aynalar gibi artık standart olan donanımlar yer almıyor. Hatta opsiyonel olarak bile sunulmuyorlar. Renault imzalı motor yakıt ekonomisiyle çekici olsa da Sandero Stepway’e ödenecek bedel ile Logan modelini almak daha mantıklı olacaktır.
Yorum – Hasan AYTEKİN
Dacia piyasaya göre ucuz araçlar yapmak için her şeye sahip. Otomobil kültürü, ucuz üretim yapacak fabrika ve Renault gibi büyük bir firmadan güçlü bir destek… Dacia Sandero Stepway’e bu yönden baktığımda düşük tüketimli dizel motoru ve canlı dış görünümü ile bu gücünü kullanıyor Ancak iç mekan tasarımı ile zayıf bir görüntü verdi. Sandero Stepway kullanmanın daha önce kullandığım Sandero kullanmaktan farklı bir tarafını görmedim. Dizel motor ve 5 ileri manuel vites performans beklemedikçe sorun çıkartmayacak bir ikili oluşturmuş. Birçok araçta otomatik cam tuşlarının olduğu yere plastik bir kapak koymak ise kullanıcıyı rahatsız eden bir unsur. Bu araçta beğendiğim taraflar düşük tüketim, iyi görünüm ve temiz malzeme kullanımı oldu. Bu modelden beklentim ise 1.5 DCi 105 Hp’lik bir motor, otomatik cam tuşunun kapı kollarına yerleşmesi ve direksiyonda elleri daha iyi kavrayan bir tasarım ve malzeme kullanılması olacaktır. Tabi bunları bu aracın bugün ki 27.000 TL‘lik piyasa değerine fiyat farkı olmasızın yapılmasını iyi olacaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: erdor
Performansı kötü bence.16sn 100km/s Ayrıca 1.5dizellerin son versiyonlaro 100bg diye biliyorum.Bu neden 70bg? Renault kendi önüne geçmesin diye böyle gücü düşük tutuyor sanırım.
Rampada 1.4 ve normal(turbosuz) 1.6 benzinli otomobiller yetişemez yüksek torku sayesinde.İsterseniz deneyin göreceksiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: kesbi
Ben de stepway düşünüyordum ama en az 85 bg'lik dizel olmalı ve yol bilgisayarı ile yükseklik ayarlı koltuk şart. YOksa almam. Beklemedeyim
İletişim bölümünden dacia'ya yazınız faydası olacağını düşünüyorum çünkü tüketicinin beğenisine göre hareket etmek durumundadırlar satışı artırmak için 85 BG lik motor symbolde ve megane HB de ve kangoda kullanılan başarılı bir motor ayrıca bildiğiniz üzere sesi daha az intercooller de mevcut 70 BG olanda sadece turbo var.
İç dizaynında değişiklik yapmaları gerekiyor diğer arkadaşlar gibi düşünüyorum çok zor olmasa gerek birde daha güçlü dizel motor koyulduğu zaman satışlarının artacağını düşünüyorum kullanıcılarını da memnun edecektir.
Aslında 1.5 Dci 105 Beygir olan motoru koysalar daha iyi.
Sonuçta aynı 1.5 motor.
manzarali resimler güzel olmuş ..
daciaların direksiyon tasarımına bayılıyorum tipide güzel aracın ama bomboş ve kalitesiz performansta sıfır fiyatta yüksek sayılabilecek düzeyde madem bu kadar fiyat çektiniz bari düzgün bi iş çıkarın
Dacia araç tasarlayıp çıkarıyor ama özentisis. Reno dan hep üvey evlat muamelesi görüyor.
bunların silgecleri ayarlımı yoksa tek ayarmı hani 3 cesittir 1 yavaş 2 orta 3 hızlı oglemı yoksa tek hızlımı bide bu arabanın türkce tanıtım wideosunu cekip ata bilecek varmı lutfen
Sandero Stepway tin
quote:
Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli
quote:
Orijinalden alıntı: erdor
Performansı kötü bence.16sn 100km/s Ayrıca 1.5dizellerin son versiyonlaro 100bg diye biliyorum.Bu neden 70bg? Renault kendi önüne geçmesin diye böyle gücü düşük tutuyor sanırım.
Rampada 1.4 ve normal(turbosuz) 1.6 benzinli otomobiller yetişemez yüksek torku sayesinde.İsterseniz deneyin göreceksiniz.
Tork geçici histir.Sağ ele benzer.Siz alırsınız ama gerçekler acıdır.
quote:
Orijinalden alıntı: senersongur
İç mekana el atmaları lazım. Bir de bu motora kesinlikle chip tuning lazım. Aracın dış görüntüsünün hakkını vermez 70'lik motor.
O nasıl bir alıntıdır?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme