Şimdi Ara

SAKIN KIŞ LASTİĞİ ALMA! - Detaylı çok beğendiğim bir makale... Okumanızı Tavsiye ederim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
3
Favori
14.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sn. Forum Üyesi ve yöneticisi dostları sektörümle ilgili bir dergide yer alan KIŞ LASTİĞİ ile ilgili bu makaleyi sizlerle paylaşmak istedim, Biraz uzun ancak birçok yönden ele alınmış ve çok güzel anlatımı olan bir makale. Okumanız tavsiyesiyle...

    SAKIN KIŞ LASTİĞİ ALMA!


    Diyordu, o: siyah, uzun ve bol elbisesinin kapşonunu kafasına geçirmiş, yüzü tam olarak seçilemeyen ve elinde uzun saplı bir tırpan tutan görüntü. Birden tam karşımda belirdi. Öylesine tatlı gülümsüyordu ki birden içime bir huzur doldu, -zarar gelmez- hissini yoğun bir şekilde yaşamaya başladım. “Sakın kış lastiği alma!” diye yineledi, sakince. Birden, arkada, mumya görünümlü sargılar içindeki tipler belirdi, zayıf şişman, kısa boylu, uzun hatta minicik mumyalar koro halinde bağırıyorlardı “Sakın kış lastiği alma!” Sadece bana da değil yetkili lastik satıcısındaki herkese benzer şekilde davranıyorlardı. Yetkili satıcı; önce itiraz eder gibi göründü, ancak, siyah elbiseli görüntü ona doğru yönelince, sessizliği yeğledi. Dayanamadım, “Neden?” diye bağırdım. Görüntü anında karşımda belirdi. “Bak” diye söz başladı ve şöyle bir diyalog içine girdik.

    - Lastiklere bir bak. Hepsi siyah, yuvarlak olup yere temas eden bölgeleri düz ve açılı kanallardan oluşuyor. Kış lastiği alıp da ne yapacaksın?

    * Ana kanallar genişlik ve lastik dönüş yönüyle yaptıkları açıları temel alırsan benzerlik göstermesi çok doğal. Kanallar; seninde çok iyi bildiğin gibi, lastik hizmet tipi ne olursa olsun bazı temel görevleri yapma amacıyla konulur. Bloklar arasına sıkışan havanın hareketi lastik bünyesinde oluşan ısının tahliyesini sağlar. En kötü olasılıkla ısının daha fazla artmasını engellemeye çalışır. Çamurlu, karlı ve ıslak yüzeylerde seyehat ederken, yüzeyi kaplayan nesnenin blokların zemine ulaşmasını engellememesi için lastik tabanıyle zemin arasından hızla atılmasını sağlar. Kısaca zeminin temizlenmesi görevini de üstlenir. Tutunmayı sağlayarak sürüş güvenliğini artırır. Genelde temel fark, lastiğin yere temas eden bloklarının üzerindeki “Z” şekilli ve ya düz, kanalcıkların adedinin fazlalığıdır. Kış lastiklerinde yüksek sayıda kanalcıkların olması tesadüf mü? Kesinlikle hayır! Yumruğunu sık ve kuma bastır, sonra, avucunu aç ve parmaklarını gerdikten sonra aynı hareketi tekrarla. Parmakların, yumruğundan daha derine indi değil mi? Uyguladığın basınç aynı, ancak, baskı uyguladığın yüzey değişti. Araç ağırlığı sabit kalmak kaydı koşuluyla; karla kaplı zeminde, ne kadar geniş yüzeyli lastik (geniş taban) kullanılırsa o denli kara saplanmak zorlaşır, yüzeyde kalınır. Oysa amaç yüzeyde kalmak değil, karlı zemin içine lastik tabanındaki blokların saplanmasını sağlamaktır. Karda yürümek zorunda kalan bir insanın, ilerlemesi için, kara batmaması gerekiyor. Lastik ise farklı, kara batacak, kanal ve kanalcıklar arasına kar sıkışacak, karı kara sürterek ki en iyi tutunmadır, ilerleme sağlanacaktır.

    - Ha, ha... Yaz lastikleri sanki aynı şeyi yapamaz. Onlar da kara saplanır, kanalları arasına kar sıkışır ve tutunma gerçekleşir. Kış lastiği alma!

    * Doğru, kanallar arasına sıkışır ama kanalcıklar ve yere temas eden yüzeyi küçültme anlamında aynı görevi göremez! İstersen bir yaz lastiği ve bir de kış lastiği üzerindeki kanalcıkları adet olarak say. Kış lastiklerinde neredeyse 2.000 adedi bulurken, yaz lastiklerinde kaç adette kalacaksın bir öğren. Eğer yapabilirsen kanalcıkların toplam uzunluklarını bir kıyasla, bakalım ne ortaya çıkacak?

    - Yaz lastiklerinde kullanılan kauçuk karışımı çok iyi ve uzun süre hizmet verir, kilometre başına lastik maaliyeti daha düşüktür. Yaz lastikleri daha az şekil değiştirir ve daha az yakıt harcar. Hem lastik maaliyeti hemde kullanım maaliyeti daha düşüktür. Gel sen, kış lastiği alma. Bak aracındaki lastiklerinin diş derinliği yarıya inmiş, ancak, hala iş görür. Bu masrafa girme, kriz de var. Akıllı ol!

    * Hey, hey! Biraz dur bakalım! Birkaç konuyu bir yaklaşımla geçme. Burada iki önemli konu var. Lastik maaliyeti bir, kullanım maaliyeti yani daha az yakıt sarfiyatı ve kullanım ömrü iki, birde söylemediğin maaliyetler var üç. Krizin olması, etkileri ise farklı bir tartışma konusu olur. Öncelikle şunu unutma, kış lastikleri aldım diye, yaz lastiklerimi atmayacağım biiiir. Aracıma düzenli bakım yaptırıyorsam eğer, arada çok yüksek değer çıkmayacak. Depolama şartlarına da uyuyorsan, yaşayacağın sorun daha da az olacak. Kış süresince kullandığın, sonrasında çıkarıp depoladığın kış lastiklerinin yaz lastiklerinden çok daha az kilometre yapacağını mı sanıyorsun? İkiiii. Adı üstünde “kış lastikleri” yani kış döneminde kullanılacak lastikler. Yaz lastiklerini de kış haricindeki mevsimlerde kullanacaksın. Kim doldurdu seni bilmiyorum ama bunlar “çocuklara masallar” bölümüne girer.

    Araç altındaki genellikle pek önemsenmeyen, o siyah ve yuvarlak nesnelerin, kış şartlarında görev ve sorumlulukları sandığımızın çok ötesinde artar. Ortam soğur, sıvılar donmaya başlar, yol yüzeyi hem soğuk hemde serttir. Tüm lastik tipleri olabildiğince bu farklı şartlara direnmeye çalşır. Sadece kış ve kar lastiklerinde direnç diğer tip lastiklerin asla ulaşamayacağı düzeydedir. Sertleşme ve konfor kaybıyla birlikte tutunmada azalır. Frenleme mesafesi artmaya ve yanal zorlanmalara direnç azalmaya başlar. Bu olumsuzluklar; sadece, kış veya kar lastiklerinde en alt düzeyde kalır. Özellikle, 0°C ve altı sıcaklıklara inildikçe sürüş emniyeti doğal olarak azalmaya başlar. Yol yüzeyi soğuğun etkisiyle bazı bölgelerde gizli veya açık buzlanma yapar. Kış mevsiminin sonuna doğru güneşin etkileyemediği gölgede kalan bölgelerde birden buz üzerinde gider siniz. Sertleşen ve iç ısısı yükselemeyen taban kauçuk karışımının, soğuk yol yüzeyine tutunması; sürüş güvenliğini tehdit derecesinde, azalır. Anlayabildin mi? Yaz lastiğiyle kış lastiği arasındaki senin gibilere göre ince, benim gibilere göre metrelerce kalınlığındaki o farkı?

    Efendim kış lastikleri aracın fazla yakıt harcamasına neden olur. Haklısın, kış lastikleri hem desen hem de kauçuk karışımı özellikleriyle fazla yakıt harcamamıza sebep olur. Ne kaybedersin? Tutki, bir depoyla 500 Km. Yapacağına 475 Km. Yaptın. Daha fazla yakıta para ödedin, ancak daha güvenli sürüş keyfi yaşadın. Aynı yolu kullanan sürücülere zarar vermedin. Kendin dahil, kimseyi hastaneye yada mezarlığa göndermedin. Kısaca kendine ve diğer insanlara verdiğin değeri gösterdin. Bu kriz ortamında kış lastiklerine ödenecek ücret, hastane, kaporta, boya, motor, servis ve/veya cenaze için ödenecekten çok daha azdır. Beş yıllık huzurlu bir sürüş için değmez mi? Ben kış lastiği alacağım!

    - Kış lastikleri”karlı” zeminlerde kullanılır. Kar yoksa kış lastiği takılmaz. Kaç gün kullanacaksın? Birkaç gün taksi tut daha ucuza gelir. Evden çıkma, biraz zorunlu tatil yap eğlenmene bak.

    * Kış lastikleri 7°C ve altı sıcaklıklarda kullanılacakları düşüncesiyle üretilirler. Desen, kullanılan kauçuk karışımları, yere temas eden alandaki yük dağılımları ve benzeri birçok ölçüt çok ayrıntılı hesaplanır ve lastik o veriler ışığında tasarlanır. -30°C’de bile kış veya kar lastiklerinde görülebilen performans kayıpları sürüş emniyetini zorlayıcı boyutta değildir. Yol yüzeyi nasıl olursa olsun kış veya kar lastiği takan araçlar, standart yaz lastiği veya dört mevsim lastik takan araçlarla kıyaslandığında yola daha iyi tutunur, frenler, viraja girer ve çıkar. Sürücülerin genel yaklaşımı; kar yağmaya başlar, bir lastikçi bulunur, kış veya kar lastiği taktırılırdır. Eğer, servis biraz kalabalıksa, türlü yol ve yöntemler denenip, hemen taktırıp rahata kavuşalım taktikleri uygulamaya koyulur. “Kış lastikleri sadece kar yağdığında kullanılmak için tasarlanmıştır” ifadesi ve yaygın kanısı kesinlikle hem elsik hemde yanlıştır.

    Kış lastikleri sezonluk lastiklerdir ve o sezonun getireceği olası tüm olumsuzlukları göğüsleyecek desen, kauçuk karışımları ve yapıya sahiptir. Her mevsim veya dört mevsim lastiklerle kıyaslandığında; karlı buzlu zeminlerde, % 30, 50 oranında daha iyi tutunma ve frenleme performansına sahiptir. Genellikle her mevsim veya dört mevsim lastikleri -7°C’de sertleşmeye başlar. Sertleşme tutunmada azalma demektir. Karar verilmeden önce çok kapsamlı düşünülmelidir. Ben kış lastiği alacağım!

    - Bak, senin aracın birçok gelişmiş sürüş ve kontrol sistemlerine sahip, neden kış lastiği alacaksın? Alma! Para cebini mi rahatsız ediyor?

    * Çekiş kontrol, patinajı engelleyen sistemler, tekerleklerin kilitlenmesini önleyen fren sistemleri, hareket halinde araçtaki yük dağılım ve değişimlerini en aza indiren sistemler gibi birçok elektronik sistem karda ve buzda tutunmayı artırmak için değil, tutunmayı kontrol etmek ve güvenli sürüş sağlamak içindir.

    Örneğin ABS, frenleme esnasında fren pedalına ne kadar fazla güç uygularsanız uygulayın asla tekerlekler kilitlenmez ve şartlarınız uygunsa ayağınız fren pedalına basılıyken bile aracınızın yönünü değiştirebilir siniz. Ama sandığınız gibi, kısa bir mesafede duramaz sınız! Sistem; kilitlenmeyi önlediği için, oynak veya kaygan zeminde kilitlenmeye çalışan teker/tekerlere giden frenleme gücünü azaltacaktır. Bu da fren mesafenizin uzayacağı anlamına gelir. Frenleme mesafesini kısaltan birçok faktör vardır. Lastiğin yere temas eden kauçuk karışımının içeriğinden tutun, frenleme sisteminin etkili çalışmasına kadar birçok faktörü sıralamak mümkündür.

    - Tutunma her lastikte çok az farklılık gösterir. Kış lastiğine boşuna para ödeme.

    * Tutunma ifadesi hep harekete başlama, aracın durduğu yerden kalkması şeklinde algılanır. Oysaki tutunma; lastiğin yere temasıyla başlayan, ani hızlanma, yanal zorlanmalara direnç, frenleme, araçta dış etkenlerden oluşan veya sürücü tarafından gerçekleştirilen yönel değişimlere tepki, hız azaltılması gibi birçok süreci kapsar. Kısaca yol yüzeyiyle lastik tabanı arasında gerçekleşen ama araç mekaniği, araç geometrik ayarları, ortam koşulları gibi birçok dış müdahalenin olduğu bir kuvvetler etkileşimidir. Asla, sadece kalkış eylemi değildir. Dikkatimizden kaçan en önemli konu kara saplanmamak veya durduğumuz yerden kalkmak değil, karlı buzlu zeminde aracımızı güvenle kullanabilmektir. Kaza yapmadan veya başkalarına kaza yaptırmadan kullanmaktır! İşte kar veya kış lastikleri size bu ayrıcalığı sunar.

    Karda ve buzda tutunmayı, yalnız, kış lastikleri veya kar lastikleri artırır! Çünkü diğer tip lastiklerden daha yumuşak karışımlar kullanılır, çabuk ısınır ve çok düşük ısılarda bile esnekliğini korur. Desen; özellikle karda tutunma – çekiş – viraj alma esnasında lastiğin yere değen her milimetre karesine ne oranda yük geldiği hesaplanarak ve bilgisayar destekli programlar kullanılarak önce proto tip üretilir. Gerçek koşullarda test sürüşleri yapılarak ve yardımcı ölçüm alet / ekipmanları kullanılarak son şeklini alır.

    Desen hem estetik, görsel (albeni) hemde işlevsel olarak onaylandığında ve uluslararası standartları geçtiğinde satışa sunulur. Ben kış lastiği alacağım!

    - Madem akılsızlık yapıp kış lastiği alacaksın bari az para ver, zincir al, kar paleti al, iki lastik al!

    * Olayı zincir veya kar paleti takmakla karıştırma! Zincir veya kar paleti “acil” durumlar veya tekerleklerin tutunma gücünün ya yetersiz kaldığı ya da tümüyle bittiği durumlar için gereklidir. Tahrik dingilindeki lastiklere zincir takarsınız ve azami 60 Km/s hızla –zincir takılmasının zorunlu olduğu bölgeden- geçersiniz ve zincirleri çıkartırsınız, sonra belki bir daha takar, çıkartırsınız bu güzergahınıza bağlı olarak devam eder. Kar paleti bu konuda çok daha kolay ve hızlı hareket etmenize yardımcı olur. Takma ve sökmesi; sadece kar paletini jant üzerine monte edilen parçaya, kilitleme aparatını elle çevirerek takmak kadar zordur. Yaklaşık 30 saniye gibi kısa sürede takılır. Zorunlu şartlarda kullanılır, şartlar normale döndüğünde çıkarılır.

    Hangi şartta olursa olsun eğer, şartlara hazırlığınız varsa, araç sürmek bir haz, keyif olmalıdır. Kış koşullarında araç kullanımında, ortamın fiziksel koşulları sürücü üzerinde baskı oluşturur. Bu baskı dikkati dağıtır ve olumsuz olayları tetikler.

    Dört adet kış lastiği veya kullanım koşullarınıza uygunsa kar lastiği (hatırlayın dağ silüeti üzerinde kar taneciği sembollü kar lastiği olduğunu belirtir.) en gerçekçi ve ideal çözüm olarak ön plana çıkar. Tüm lastik üreticileri araç altındaki lastiklerin aynı özelliklerde olmasını önerir. Farklı desen, yapı, hız sembolü, yük indeksindeki lastikler tutunma ve tepki farklılıkları göstererek kazaya davetiye çıkarır. İki kış lastiği takmakla; kar üzerinde, park halindeki aracımı kolayca hareket ettirebilirim, çekişi üst düzeye çıkarırım ama sürüş güvenliğimi tehlikeye atarım.

    Çekiş artarken frenleme süresince veya viraj alırken sorun yaşamam “an” meselesidir. Aracım alışageldiğim tepkileri asla vermez ve yol yüzeyine tutunduğumu zannederek bir anda kaza yaparım. Bu arada aracınızdaki güvenli sürüş için yerleştirilmiş elektronik sistemler bir şekilde olumsuz etkilenir. Ben, kesinlikle, kış lastiği alacağım!

    Niye üstüme geliyorsun? Beni öldürmeye mi çalışıyorsun? Aman Allahım, nefes alamıyorum? Gücüm neden yok?...

    ** Baba, saat 08:00 kalk. Bugün işe gitmeyecek misin? Baba, neden çok terlemişsin!

    * Ne kabustu. Az daha Azrailin oyununa geliyordum. Ne mantıklı yalanlar söylüyordu!

    Not: Günümüzün lastikleri neredeyse birer sanat eseri, teknolojinin estetikle mükemmel birlikteliğidir. Lütfen lastik üreticilerinin yıllar süren deneyimlerine ve kullandıkları teknolojiye, yaptıkları test bulgularına saygı duyarak, önerilerine sorgulayarak veya sorgulamadan kesinlikle uyalım!







  • Güzel makale, paylaşım için teşekkür ederim.
  • 4*150 = 600 tl yapar

    kar alan illerde yaşayıpta 600 tl için gül gibi arabanızı ve daha önemlisi canınızı tehlikeye atmayın...

    kışın kar lastiği kullanın...
  • kış koşullarında en kötü kar lastiği bile en iyi yazlık lastikten iyidir derim...
  • istanbul gibi kışı doya doya yaşayamayan bir bölgede açıkçası hiç kullanmadım.kullanmayıda düşünmüyorum.pirelli p6000 kullanıyorum.son sellerden sonra bazı yollarda olan geniş su birikintilerinden istem dışı hızlı geçmemde bile herhangi bir kontrol kaybı yaşamadım.karda yaşarmıyım?yaşarım elbet ancak kar yağarsa
  • Istanbul'da yaşadığım için kullanmıyorum kar lastiği daha doğrusu kışın arabayı kış uykusuna yatırdığım için gerek duymuyorum
    Mağlum bir sürü kaza vs... kışın olabildiğinde kullanmamayı tercih ediyorum aracı.

    Paylaşım için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gekren

    istanbul gibi kışı doya doya yaşayamayan bir bölgede açıkçası hiç kullanmadım.kullanmayıda düşünmüyorum.pirelli p6000 kullanıyorum.son sellerden sonra bazı yollarda olan geniş su birikintilerinden istem dışı hızlı geçmemde bile herhangi bir kontrol kaybı yaşamadım.karda yaşarmıyım?yaşarım elbet ancak kar yağarsa


    Hocam bence olaya sadece kar diye düşünme, düşük sıcaklık faktörünü de göz önüne al. İstanbul'da 4 ay sıcaklıklar 7 derecenin civarında seyrediyor.

    http://www.dmi.gov.tr/veridegerlendirme/il-ve-ilceler-istatistik.aspx?m=ISTANBUL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gekren

    istanbul gibi kışı doya doya yaşayamayan bir bölgede açıkçası hiç kullanmadım.kullanmayıda düşünmüyorum.pirelli p6000 kullanıyorum.son sellerden sonra bazı yollarda olan geniş su birikintilerinden istem dışı hızlı geçmemde bile herhangi bir kontrol kaybı yaşamadım.karda yaşarmıyım?yaşarım elbet ancak kar yağarsa


    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: H1N1

    Istanbul'da yaşadığım için kullanmıyorum kar lastiği daha doğrusu kışın arabayı kış uykusuna yatırdığım için gerek duymuyorum
    Mağlum bir sürü kaza vs... kışın olabildiğinde kullanmamayı tercih ediyorum aracı.

    Paylaşım için teşekkürler.


    +2

    Istanbulda kar yağdığı günlerde mutlaka trafiğe çıkmak zorunda olanlar için belki tavsiye edilir ama Istanbul için sıcaklığın ortalama 7 derece civarında olması senede 3-5 gün karlı ve buzlu gün için kar lastiğine geçiş kararı vermek için yeterli ve gerekli olmuyor.

    Ben şahsen karlı günlerde (senede 3-5 gün) mecbur olmadıkça trafiğe çıkmıyorum şehir içinde öyle yokuşlar var ki zincir bile arabayı tutmaz. Siz istediğiniz kadar kış lastikli olun o yokuşlarda size birinin gelip çarpması garanti.

    Fakat kar yağışı bol, kış ayları sıcaklık ortalaması 0-1 derece olan, trafiği az nispeten düz bir anadolu kentinde olsam zevk için kar lastiği takar kışın oto kullanmanın keyfini sürerdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 9 Kasım 2009; 11:15:32 >




  • Selamlar, (edit: yazım yanlışı)

    Herkesin fikrine saygı duyuyorum...

    Gözlemlediğim ise "3-5 gün soğuk karlı olan bir yerde "mecbur" kalmadıkça aracı çıkarmam" mantığına sadece fikren bir soru sormak istiyorum.

    Mecbur kaldınız ve çıktınız, piyangoda size çıktı ve kaza yaptınız... Sebebi de kış lastiğinizin olmamasıydı... düşük bir ihtimal size göre ama velevki oldu... Sizin, sevdiklerinizin ve diğer insanların canına ve malına yazık değil mi?

    Unutmayın kazalar saniyeler içinde gerçekleşiyor...

    "mecburiyet" mantığına göre o zaman araçlarımıza sigorta yaptırmayada gerek yok diye düşünmemiz gerekmez mi?... Sonuçta kaza yapacağınız kesin değil ama ya yaparsanız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alisaglam -- 9 Kasım 2009; 12:47:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    Selamlar, (edit: yazım yanlışı)

    Herkesin fikrine saygı duyuyorum...

    Gözlemlediğim ise "3-5 gün soğuk karlı olan bir yerde "mecbur" kalmadıkça aracı çıkarmam" mantığına sadece fikren bir soru sormak istiyorum.

    Mecbur kaldınız ve çıktınız, piyangoda size çıktı ve kaza yaptınız... Sebebi de kış lastiğinizin olmamasıydı... düşük bir ihtimal size göre ama velevki oldu... Sizin, sevdiklerinizin ve diğer insanların canına ve malına yazık değil mi?

    Unutmayın kazalar saniyeler içinde gerçekleşiyor...

    "mecburiyet" mantığına göre o zaman araçlarımıza sigorta yaptırmayada gerek yok diye düşünmemiz gerekmez mi?... Sonuçta kaza yapacağınız kesin değil ama ya yaparsanız?


    Kışın aracını çok fazla kullanmayanların, şahsen benim aracı kullanmak zorunda olduğumda zincir işimi fazlası ile görüyor... gerekli takip mesafesi, hız limitleri, trafik işaret ve işaretçilerine dikkat edildiğinde (yani aracımı olması gerektiği gibi kullandığımda) istenilen yere rahatlıkla gidebiliyorum... gerektiği zaman öyle yapıyorum hiç bir sorun yaşamadım...

    Trafikde yoğun olarak yer alan araçların kullanımına elbette lafım yok fakat ben kişisel olarak tercih etmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    Selamlar, (edit: yazım yanlışı)

    Herkesin fikrine saygı duyuyorum...

    Gözlemlediğim ise "3-5 gün soğuk karlı olan bir yerde "mecbur" kalmadıkça aracı çıkarmam" mantığına sadece fikren bir soru sormak istiyorum.

    Mecbur kaldınız ve çıktınız, piyangoda size çıktı ve kaza yaptınız... Sebebi de kış lastiğinizin olmamasıydı... düşük bir ihtimal size göre ama velevki oldu... Sizin, sevdiklerinizin ve diğer insanların canına ve malına yazık değil mi?

    Unutmayın kazalar saniyeler içinde gerçekleşiyor...

    "mecburiyet" mantığına göre o zaman araçlarımıza sigorta yaptırmayada gerek yok diye düşünmemiz gerekmez mi?... Sonuçta kaza yapacağınız kesin değil ama ya yaparsanız?


    Ali Bey,

    3-5 gün için çıkmam derken "gerçekten çıkmam - çünkü çıkamam" çünkü kış lastiği olsa da kaza yapma olasılığı %80. gerçek bir karda zincir takmak zorundasınız

    Bizim olduğumuz bölgedeki yokuşları kuru havada zor inip çıkıyorsunuz boğaz sırtlarındayız + İstanbulun bir çok yeri de bu şekilde.

    Konya Kayseri Ankara gibi yerlerde olsam kesin kar lastiği belki çivili lastik alır takarım ama İstanbulda bugünkü şartlarda benim için taksi çağırmak ehvendir, taksi de gelemiyorsa zaten evinizde oturun.




  • Son iki bakış açısına diyecek hiç lafım yok. Çünkü çıkmam ile mecburen belki çıkarım arasında ciddi fark var.
  • istanbulda kış lastiği ile dolapdere yokuşunu bir denemek lazım acaba ne oluyor?veya akaretlerden.istanbulda kar yağarsa zincir kar yoksa normal lastik.ortasında kalan kış lastiği ihtiyacı gerçekten olmuyor.
  • Merhaba,

    1998'den beri araba sahibiyim, sırasıyla R9 Spring, Toyota Corolla ve Kia Ceed SW araçlarım oldu. İstanbulda yaşıyorum, ilk iki aracımda düzenli olarak her kış kar lastiği taktım. Sadece önlere takmış olmama rağmen çok büyük faydasını gördüm. Kimsenin çıkamadığı yokuşlardan çıktım, kimsenin giremem dediği yollardan bir kere bile zincir takmadan geçtim. Hele Spring altının yüksek olması sayesinde hiç kürenmemiş karlı yollarda dahi traktör gibi giderdi. İstanbul'da yılda bir-iki defa kar yağsa da yine de kar lastiğinden vazgeçmem. Arabanın ne zaman gerekeceği, ya da karlı havaya nerde ne koşulda yakalanacağınız belli olmaz. Ayrıca zincir, İstanbul gibi karın her yeri tam kapatmadığı yerlerde asla kullanılmaması gereken bir araç. Otoparkta zinciri takıp iş yerine kadar zincirle gitmek çok yanlış (eğer ana yolda kar yoksa). Bu durum hem arabaya hem de yollara büyük zarar vermektedir. Hele gevşek zincirle yolu ve davlumbazı döve döve giden ticari araç ve otobüsleri gördükçe içim acıyor.

    Ekonomik sıkıntılardan şimdiye kadar hep sadece önlere kar lastiği takabildim. Bunun doğru olmadığının bilincindeyim ve bir kaç defa tehlikeli durumda karşılaştım. Bir tanesi kar kaplı bir yolda yokuş aşağı inerken oldu. Frene dokunmamla arabanın spin atması bir olmuştu. Önlerde takılı olan kar lastikleri yolu iyi tuttuğu için aracın arka tarafı kendini bırakmıştı.

    Şimdi bu yaz aldığım yeni aracıma 4 adet kar lastiği almak için araştırma yapıyorum. Hazır Ali Sağlam bey de burdayken bir kaç sorum olacak.

    1. fiyat/performans oranı uygun bir lastik markası tavsiye edebilir misiniz?
    2. Aracımın lastik ebatı 205-55-16, kar lastiğinin ebadı ne olmalı örneğin 195-60-16 takılabilir mi?
    3. Aracımın şu an için önerilen lastik havası ön-arka 32 psi, kar lastiğinde bu durum nasıl olmalı?

    Teşekkürler




  • Sn. dbdanisman

    konuyu meşgul etmemek için sorunuza PM (özel mesaj) den cevap vereceğim..
  • dbdanisman ın sorusuna vereceğiniz cevabı bende merak ediyordum, olmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rueta

    dbdanisman ın sorusuna vereceğiniz cevabı bende merak ediyordum, olmadı


    Aslında soruma detaylı bir yanıt aldım, ancak 1inci sorumda fiyat ve marka sorduğum için ve aslında sorularım bu başlıkla doğrudan ilgili olmadığı için Ali Sağlam bey özel mesaj atmayı (haklı olarak) uygun bulmuş. Belki de gerekli yerleri kırparak burda yeniden yayınlayabilir.

    Kış lastikleriyle ilgili detaylı bilgilerin ve tartışmaların bulunabileceği başlıklar mevcut. Ancak ben de girip uzun uzun okuyamıyorum çünkü sayfa sayısı artınca aradığınız bilgiyi bulabilmek için çok fazla zaman harcamanız gerekiyor.

    Belki de forum yönetimi bu gibi konular için bir "sıkça sorulan sorular" bölümü açmalı ve burada konunun uzmanlarının görüşleri yer almalı. Böylece aynı soruların tekrar tekrar sorularak mesaj kalabalığı yapılmasının önüne geçilmiş olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dbdanisman -- 10 Kasım 2009; 11:17:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Merhaba,

    1998'den beri araba sahibiyim, sırasıyla R9 Spring, Toyota Corolla ve Kia Ceed SW araçlarım oldu. İstanbulda yaşıyorum, ilk iki aracımda düzenli olarak her kış kar lastiği taktım. Sadece önlere takmış olmama rağmen çok büyük faydasını gördüm. Kimsenin çıkamadığı yokuşlardan çıktım, kimsenin giremem dediği yollardan bir kere bile zincir takmadan geçtim. Hele Spring altının yüksek olması sayesinde hiç kürenmemiş karlı yollarda dahi traktör gibi giderdi. İstanbul'da yılda bir-iki defa kar yağsa da yine de kar lastiğinden vazgeçmem. Arabanın ne zaman gerekeceği, ya da karlı havaya nerde ne koşulda yakalanacağınız belli olmaz. Ayrıca zincir, İstanbul gibi karın her yeri tam kapatmadığı yerlerde asla kullanılmaması gereken bir araç. Otoparkta zinciri takıp iş yerine kadar zincirle gitmek çok yanlış (eğer ana yolda kar yoksa). Bu durum hem arabaya hem de yollara büyük zarar vermektedir. Hele gevşek zincirle yolu ve davlumbazı döve döve giden ticari araç ve otobüsleri gördükçe içim acıyor.

    Ekonomik sıkıntılardan şimdiye kadar hep sadece önlere kar lastiği takabildim. Bunun doğru olmadığının bilincindeyim ve bir kaç defa tehlikeli durumda karşılaştım. Bir tanesi kar kaplı bir yolda yokuş aşağı inerken oldu. Frene dokunmamla arabanın spin atması bir olmuştu. Önlerde takılı olan kar lastikleri yolu iyi tuttuğu için aracın arka tarafı kendini bırakmıştı.

    Şimdi bu yaz aldığım yeni aracıma 4 adet kar lastiği almak için araştırma yapıyorum. Hazır Ali Sağlam bey de burdayken bir kaç sorum olacak.

    1. fiyat/performans oranı uygun bir lastik markası tavsiye edebilir misiniz?
    2. Aracımın lastik ebatı 205-55-16, kar lastiğinin ebadı ne olmalı örneğin 195-60-16 takılabilir mi?
    3. Aracımın şu an için önerilen lastik havası ön-arka 32 psi, kar lastiğinde bu durum nasıl olmalı?

    Teşekkürler



    Merhaba,

    Biz firma olarak, birçok marka satışınızı yapmakla birlikte güvendiğimiz için heleki kış lastiğinde daha ağırlıklı olarak Nokian markasını satmaktayız.

    205/55R16 ebadınızda maudil ebat yoktur. Zaten öncelikle orjinal ebat, bulunamıyorsa, temin edilemiyorsa bir alt muadil ebat olabilir deriz.

    205/55R16 ebadınızda ise şu an stoklarımızda;

    Nokian olarak 5 model - Nokian W, Nokian W+, Nokian WRG2, Nokian HKPL R, Nokian HKPL 2 (çivili)
    Michelin olarak 1 model - Michelin Primacy Alpin PA3
    Bridgestone olarak da 1 model - Bridgestone BLIZZAK LM 25

    olarak stoklarımızda mevcuttur.

    Bu marka ve modellerden daha düşük fiyatlı lastikler bulmanız da mümkündür.

    Kış lastiğinde meziyet olarak kar da iş yapmasından ziyade, normal soğuk-ıslak ve soğuk-kuru asfaltta da kaydırmaması yönünde meziyet aramak gerektiğini genelde hep telkin ederim. Günümüzdeki tüm kış lastikleri ucuzundan pahalısına karlı zeminde size hizmet etmek üzere geliştirilmiştir. Karşılığınıda alır sınız. Ancak demin bahsettiğim koşullarda maalesefki birçok lastik başarılı olamamaktadır.

    Yukarıda ki modelleri isewww.saglamotomotiv.com adresimizden inceleyebilir siniz.




  • ben yetkilis servis çalışanıyım
    aracım renault scenıc
    samsunda kış çok ağır geçmmesine rağmen
    kışın kış lastiği kullanırım
    hem yaz lastiklerimin ömrü artıyor, hem kışın daha güvenli hissediyorum

    her yere para harcıyoruz, marka önermiyeceğim
    sıfır olsun kış lastiği olsun
  • Aslında Kar lastiği değil kış lastiğidir... Kullanmak için kar yağması gerekmez. yazın 40-50 derece asfaltta kullanılan lastiklerin kışın 5-10 derecede aynı performansı göstermesi imkansız...

    Bir kış günü istanbul e-5 te yağmurlu havada aracınızı kullanıyorsunuz. Birden önünüzde bir tehlike belirdi ve frene bastınız . işte o zaman kış lastiğinin değeri çok net bir biçimde belirli oluyor.

    2 aracımda kış lastiği ve normal lastikleri kullanıyorum... İstanbulda ikamet ediyorum. Aradaki fark gerçekten oldukça fazla . Kar yada yağmur bile gerekmiyor farkı anlamak için . Kuru havada normal bir kış gününde yazın kullandığımız lastikler cayır cayır kayıyorken kış lastikleri mükemmel bir tutunma sağlıyor...

    Bir de kış lastiği alınca para direk çöpe gitmiyor. Özellikle lastiğini yıldan ötürü değilde dişleri azaldığı için değiştirenler lastiklerini hemen hemen 2 kat daha uzun süre kullanmış oluyorlar. . 1 gömlek alıp sürekli onu giyerek çabuk yıpratmakla - 2 gömlek alıp bir gün birini diğer gün birini giyerek 2 kat daha fazla süre kullanmaya benziyor..

    Tabiki sök tak parası oluyor ancak sağladığı güvenin yanında fazlasıyla değer...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.