Şimdi Ara

Sadece Debriyaj ile araba gider mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
1
Favori
17.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muskeder

    debriyaj ile gider mi derken neyi kastediyorsunuz?

    araç ilk kalkışta aracı vitese takıp debriyajdan ayağınızı çok yavaş bir şekilde kaldırırsanız yaklaşık olarak 10 km hızla araç hareketlenir ve yol düz ise bu şekilde istediğiniz kadar ilerler. (benzinli, lpgli, dizel olmasının bir önemi yok. hemen hemen her araç bu şekilde seyir edebilir)

    sizin bahsettiğiniz eğer normal sürüşte virajdan dönmek için aracı yavaşlatmak amacıyla gazdan ayağınızı çekip viteste ilerlemesini soruyorsanız evet ilerler. belli bir devrin altında (o viteste en düşük devir kaç ise) olmadığı sürece gaza basmadan ilerler ama devir gaza basmanızı gerektirecek kadar düştüyse ve gaza basmamaya devam ederseniz araç kendini sarsıp stop eder.

    eğer normal seyir halinde debriyaja basılı tutup ilerler mi diye soruyorsanız, debriyaja her bastığınızda araç viteste değilmiş gibi, boştaymış gibi ilerlemeye devam eder. eğer yol yokuş aşağı ise bu şekilde yol bitene kadar devam eder ama düz yol ya da yokuş yukarı ise araç boşta olduğu için belli bir süre sonra sürtünme kuvvetinden dolayı araç yavaşlar ve durur ama hala ayağınız debriyaja basılı ise stop etmez.

    tam olarak neyden bahsediyorsun bilmiyorum ama aracı normal bir şekilde hareketlendirip, kullanmaya başladıysan hocanın dediklerini pek dinlemene gerek yok. pratiği çözdükten sonra tekniklerin önemi sadece ileri seviyeler için gerekli.

    mesela ben aracı kaldırırken önce öne doğru azda olsa atılmasını sağlayacak kadar debriyajdan çekip ondan sonra gaza basmaya başlıyorum. tabi yokuş yukarı ise yarım debriyaj yaptıktan sonra (araç geriye kaydırmayı kestiğinde) gazlayıp aracı o şekilde hareketlendiriyorum. bu tamamen yakıt tasarrufu için olan bir yöntemdir. sizin ehliyeti almak için aracı kaldırmanız gerektiğinde en hızlı şekilde kaldırmanız için gaza basmaya korkmamanız gerekir. hoca sanırım tasarruf ettirmek için kafanı biraz karıştırmış

    yarım debriyaj dediğiniz olay yokuşlarda sürekli yapıldığında zararlı değil midir? ben de sürücü kursunda ve sınavında yarım debriyajla kalktım.hatta güvenemediğim yerlerde hala yarım debriyaj yapıyorum.ama konuştuğum kişiler uzun süreli kullanımda debriyaj balatasını yiyeceğini söylediler.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: modernkro

    Dizelde çok hafif cekersen ufaktan gider. egimde hareketsiz kalir

    dayımın corsa eğimde 2.viteste gaza basmadan sadece debriyajla gidiyordu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120 HP
  • bunu denemiştim. 110hp dizel araçta 3. vitese kadar gaza hiç basmadan rölanti ile çıkmıştım. 3. viteste gazsız sorunsuz gidiyordu. 4. vites zorladı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Uymanız
  • Dizel torkunu alt devirde verdiği için debriyajı kavramaya kadar çekersen araba stop etmeden gider. Ama hep böyle yaparsan baskı balata başta olmak üzere arabayı boşuna yormuş ve zorlamış olursun. Eşit kollu terazi gibi düşün. Birine basarken diğerini çekmen lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    -
  • Dizelse gider ama belli süre sonra devirden düşer stop eder. Kurslarda da dizel arabaların rolantisi yüksektir kolay olması açısından. Ben rahat 40 km'yi sırf debriyajla gördüm yani.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bu kullanıcı adı bir hatırlatmadır. Lütfen dik oturun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3D'ne BANDIM

    quote:

    Orijinalden alıntı: muskeder

    debriyaj ile gider mi derken neyi kastediyorsunuz?

    araç ilk kalkışta aracı vitese takıp debriyajdan ayağınızı çok yavaş bir şekilde kaldırırsanız yaklaşık olarak 10 km hızla araç hareketlenir ve yol düz ise bu şekilde istediğiniz kadar ilerler. (benzinli, lpgli, dizel olmasının bir önemi yok. hemen hemen her araç bu şekilde seyir edebilir)

    sizin bahsettiğiniz eğer normal sürüşte virajdan dönmek için aracı yavaşlatmak amacıyla gazdan ayağınızı çekip viteste ilerlemesini soruyorsanız evet ilerler. belli bir devrin altında (o viteste en düşük devir kaç ise) olmadığı sürece gaza basmadan ilerler ama devir gaza basmanızı gerektirecek kadar düştüyse ve gaza basmamaya devam ederseniz araç kendini sarsıp stop eder.

    eğer normal seyir halinde debriyaja basılı tutup ilerler mi diye soruyorsanız, debriyaja her bastığınızda araç viteste değilmiş gibi, boştaymış gibi ilerlemeye devam eder. eğer yol yokuş aşağı ise bu şekilde yol bitene kadar devam eder ama düz yol ya da yokuş yukarı ise araç boşta olduğu için belli bir süre sonra sürtünme kuvvetinden dolayı araç yavaşlar ve durur ama hala ayağınız debriyaja basılı ise stop etmez.

    tam olarak neyden bahsediyorsun bilmiyorum ama aracı normal bir şekilde hareketlendirip, kullanmaya başladıysan hocanın dediklerini pek dinlemene gerek yok. pratiği çözdükten sonra tekniklerin önemi sadece ileri seviyeler için gerekli.

    mesela ben aracı kaldırırken önce öne doğru azda olsa atılmasını sağlayacak kadar debriyajdan çekip ondan sonra gaza basmaya başlıyorum. tabi yokuş yukarı ise yarım debriyaj yaptıktan sonra (araç geriye kaydırmayı kestiğinde) gazlayıp aracı o şekilde hareketlendiriyorum. bu tamamen yakıt tasarrufu için olan bir yöntemdir. sizin ehliyeti almak için aracı kaldırmanız gerektiğinde en hızlı şekilde kaldırmanız için gaza basmaya korkmamanız gerekir. hoca sanırım tasarruf ettirmek için kafanı biraz karıştırmış

    hocam peki yoldaki dönüşlerde sadece debriyaja bassak olur mu ? hoca öyle gösterdi ama bende istop ettirme korkusu var.

    debriyaja sürekli basmak araç için iyi bir şey değildir, 2. olarakta araç vitesteyken frene bastığınızda motor boşta olmadığı için durmanız daha da kolaylaşır. yani sürekli debriyaja basarsan frenleme sisteminde zayıflama olur.
    virajlarda eğer araç çok yavaşlamayacaksa (mevcut viteste ilerleyebilecek düzeydeyse) sadece gazdan ayağını çekip, hafif fren ile dönmen daha iyi olur. ama araç aynı viteste o virajı dönemeyecekse yine gazdan ayağını çekip frenleyip, virajı dönerken vitesi küçültmen daha iyi olur. ha debriyaja basıp, aracı boşa alıpta dönebilirsin ama baştan böyle alışırsan sürekli aynı yanlışı yapmaya devam edersin. viraja yaklaştığında gazdan ayağını çek, araç biraz yavaşlıyacaktır. yeteri kadar yavaşlamazsa frenleyip viraja girmeden vitesi küçült ve rahat bir şekilde virajı dön. olması gereken virajı dönerken vitesi küçültmendir ama hem direksiyon çevirip hem de vites değiştirmeye başlangıç için hazır olmazsın.
    _____________________________
    uzaktan taş gelmez

    gerçek işini kolaylaştırır

    düşenin dostu ol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FenderS

    quote:

    Orijinalden alıntı: muskeder

    debriyaj ile gider mi derken neyi kastediyorsunuz?

    araç ilk kalkışta aracı vitese takıp debriyajdan ayağınızı çok yavaş bir şekilde kaldırırsanız yaklaşık olarak 10 km hızla araç hareketlenir ve yol düz ise bu şekilde istediğiniz kadar ilerler. (benzinli, lpgli, dizel olmasının bir önemi yok. hemen hemen her araç bu şekilde seyir edebilir)

    sizin bahsettiğiniz eğer normal sürüşte virajdan dönmek için aracı yavaşlatmak amacıyla gazdan ayağınızı çekip viteste ilerlemesini soruyorsanız evet ilerler. belli bir devrin altında (o viteste en düşük devir kaç ise) olmadığı sürece gaza basmadan ilerler ama devir gaza basmanızı gerektirecek kadar düştüyse ve gaza basmamaya devam ederseniz araç kendini sarsıp stop eder.

    eğer normal seyir halinde debriyaja basılı tutup ilerler mi diye soruyorsanız, debriyaja her bastığınızda araç viteste değilmiş gibi, boştaymış gibi ilerlemeye devam eder. eğer yol yokuş aşağı ise bu şekilde yol bitene kadar devam eder ama düz yol ya da yokuş yukarı ise araç boşta olduğu için belli bir süre sonra sürtünme kuvvetinden dolayı araç yavaşlar ve durur ama hala ayağınız debriyaja basılı ise stop etmez.

    tam olarak neyden bahsediyorsun bilmiyorum ama aracı normal bir şekilde hareketlendirip, kullanmaya başladıysan hocanın dediklerini pek dinlemene gerek yok. pratiği çözdükten sonra tekniklerin önemi sadece ileri seviyeler için gerekli.

    mesela ben aracı kaldırırken önce öne doğru azda olsa atılmasını sağlayacak kadar debriyajdan çekip ondan sonra gaza basmaya başlıyorum. tabi yokuş yukarı ise yarım debriyaj yaptıktan sonra (araç geriye kaydırmayı kestiğinde) gazlayıp aracı o şekilde hareketlendiriyorum. bu tamamen yakıt tasarrufu için olan bir yöntemdir. sizin ehliyeti almak için aracı kaldırmanız gerektiğinde en hızlı şekilde kaldırmanız için gaza basmaya korkmamanız gerekir. hoca sanırım tasarruf ettirmek için kafanı biraz karıştırmış

    yarım debriyaj dediğiniz olay yokuşlarda sürekli yapıldığında zararlı değil midir? ben de sürücü kursunda ve sınavında yarım debriyajla kalktım.hatta güvenemediğim yerlerde hala yarım debriyaj yapıyorum.ama konuştuğum kişiler uzun süreli kullanımda debriyaj balatasını yiyeceğini söylediler.

    yarım debriyaj sadece yokuşlarda değil, sürekli yapılırsa araca zarar verir. ben ihtiyaç olduğu vakitten bahsetmiştim (kalkmadan 1 saniye öncesi :) )
    _____________________________
    uzaktan taş gelmez

    gerçek işini kolaylaştırır

    düşenin dostu ol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3D'ne BANDIM

    quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O.Conner

    Dizelse belli bir devirde gider ancak hiç gaz basmadan stop etmesi lazım çünkü illaki ufak bi rampa olucak orda rolantide gitmesi zor

    düz ve kısa yolda gittik sadece.
    bir de dönüşlerde de bana gaza basma dedi sadece debriyaja bas dedi. sadece debriyaj ile istop etmez mi yahu.

    Hayır sadece debriyaja basarsan araba stop etmez. Zaten boşta olmasından bir farkı yok ki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Dizel araç gider, benzinli araçta gider fakat biraz zor max 10 km yapar ilk eğimde araba gg gaz vermezseniz


    Edit: Bu arada hocanın pedallarında gaz yok sadece debriyaj ve fren var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YunusPhp -- 29 Eylül 2015; 0:32:32 >
    _____________________________
  • Dizelse 1. Viteste kalkabilir,benzinli biraz zorlanabilir.araç v6 v8 motorsa 2-3 vitese kadar bile gidebilir.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.