Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (52. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
554.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kesinlikle bu fiyatlara alternatifi olmayan araçlar. Abicim sizde güzel bi gaz ayarı, maf sensörü temizliği yaptırın da rahat rahat binin. Bu kadarı da normal olmaması lazım. Işıklarda beklerken vitesi N ye alın, azda olsa farkettireceğini düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende güvenli bir araba almaktan yanayım yakıtı 2. sıraya alıyorum, bilenler için sormak istiyorum bütçem en fazla 20000 kadar 2003-2004 s40 clasic 1 otomatik olucak o zaman 1.8 motor oluyor herhalde.şubat sonu mart başına kadar zamanım var araştırmalarıma yavaş yavaş başlayayım bari.Ama bu t4 - t1 falan bunlar motor seçeneğimidir yoksa farklı bi anlamlara mı geliyor.Veya hangisini almak lazım sizce yardımcı olursanız sevinirim.Yanlış bir şey yapmayayım.
  • Bu fiyatlara alinabilecek en iyi arabadir s40 lar. Temiz bir tane bulursaniz kesinlikle kacirmayin derim. Kullandiktan sonra aracin farkini hissedeceksiniz yol tutus.guvenlik.surus zevki vs.

    T4 ler s40 in high end versiyonu ancak temizini bulmak oldukca zor. Turkiyede satilan tum s40 1 kasalar volvonun modular motorlariyla donatilmistir. Bu motorlar sorunsuz goturur sizi

    Saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ambiante61

    Kesinlikle bu fiyatlara alternatifi olmayan araçlar. Abicim sizde güzel bi gaz ayarı, maf sensörü temizliği yaptırın da rahat rahat binin. Bu kadarı da normal olmaması lazım. Işıklarda beklerken vitesi N ye alın, azda olsa farkettireceğini düşünüyorum.

    hocma bu bahsettigim deger hanimin kullanisi.nasil kullaniyor cozemedim inanin :)
    ben biniyorum 120 km gosteren depodaki benzin menzili 10'ar 10'ar artmaya basliyor.
    o kullandiktan sonra mesela ben bindigimde atiyorum depodaki benzin ile 120 km gidersin diyor.
    ben biraktigimda 190 gidersin demeye basliyor :))
    napiyor ne ediyor cozemedim valla.sanirim dip gaz geziyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tdemir61

    bende güvenli bir araba almaktan yanayım yakıtı 2. sıraya alıyorum, bilenler için sormak istiyorum bütçem en fazla 20000 kadar 2003-2004 s40 clasic 1 otomatik olucak o zaman 1.8 motor oluyor herhalde.şubat sonu mart başına kadar zamanım var araştırmalarıma yavaş yavaş başlayayım bari.Ama bu t4 - t1 falan bunlar motor seçeneğimidir yoksa farklı bi anlamlara mı geliyor.Veya hangisini almak lazım sizce yardımcı olursanız sevinirim.Yanlış bir şey yapmayayım.

    hocam bak 15.000 e filan dolu var.
    al birini pazarlikla 14'e.guzel bi on duzen filan bakim yaptir 1000 liraya bin mis gibi.



    bak bu fena gorunmuyor mesela...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba forumda ve başlık altında pek bilgi bulamadığım için soruyorum şu sıralar 17500 tl ye bir volvo s40 almayı düşünüyoruz 2000 motor(t4 değil) lpg li karmada 30 kr yakıyor ve otomatik. aracı tanıdıktan alacağız sağ kapı değişmiş ve 2-3 parçasında boya var kazadan dolayı değil lastikler 2 aylık. çekişi nasıldır ne gibi sorunları vardır bu konularda fazla bilgi bulamadım yardım ederseniz sevinirim:)
  • Hocam t4 ler zaten 1.9
    Otomatigine iyi baktirin
    onun haricinde fiyat uygun hayırlısi olsun
  • Hocam t4 ler zaten 1.9
    Otomatigine iyi baktirin
    onun haricinde fiyat uygun hayırlısi olsun
  • merhaba arkadaşlar bir kaç sorum olacak kısmetse bayramda Tekirdağ çorlu dan Ankara ya gidecem araca bakım yaptırmak istiyorum motor biraz sesli çalışmaya başladı ayrıca yakıtıda biraz arttı çıkmadan mı yaptırayım yoksa gidince Ankara damı yaptırayım bilemedim
    2004 1.6 s40 aracı üç yıl önce 130 binde aldım şimdi 163 bin oldu 165 binde yag bakımı var ama biraz yağı eksiltmiş(yarım lt kadar) bu normal mi daha önce böyle birşey yapmıyordu ayrıca motor kapağında sağında solunda herhangi bir terleme veya yağlanma yok
    araç yağında hangi markayı tercih ediyorsunuz ben şimdiye kadar aracı aldığım kişinin söylemesiyle 5/30 koyduruyordum(markasına dikkat etmedim)son değişimde söylemeyi unuttuğum için 10/40 koymuşlar sanki çekiş düştü gibi geldi yağdan fak edermi
    aracın bujileri kaç binde değişmesi lazım 12bin km oldu değişeli
    tiriger seti 118 binde benden önceki sahibi değiştirmiş. 2. triğer seti kaç binde değişmesi lazım
    baskı balatanın herhangi bir değişim km varmı yoksa kullanıma göremi değiştiriyoruz şu anda kavraması iyi
    aracın üzerine atiker marka tüp var aldığımda eski sahibi tüpü yeni taktırmış. şimdiye kadar önemli bir bakım yaptırmadım tüpe yaptırmam gereken bir şey varmı




  • Merhaba arkadaşlar bende 2001 model 1.8 s40 var. Araç çok fazla yakıyor şehir içi 13 / şehir dışı 11 litre. Bu kadar yakması normalmidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cowardly-hero

    Merhaba arkadaşlar bende 2001 model 1.8 s40 var. Araç çok fazla yakıyor şehir içi 13 / şehir dışı 11 litre. Bu kadar yakması normalmidir

    benim 2002 otm 1.8 V40 istanbul sehir ici 15 litre lpg yakiyor.
    uzun yolda ise 10 litre lpg yakiyor.
    sehir ici dur kalki sevmiyor arac.
    normaldir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 1 Ekim 2013; 17:16:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar hepinize kolay gelsin 99 model s40 2.0t sahibiyim. aracım 184000 km de aracımın turbosunun içi değişti komple ve bana mutlaka yağını değiştirmemi söylüyorlar fakat internette 5-40 yazıyo tamirci 5-50 katmalıyız diyo yağcıda 5- 30 katmalısın diyo. bundan önceki yağ değişiminde 10-40 katmıştık hangisini kullanmalıyım lütfen yardımcı olun kararsızlık yüzünden yağı değiştiremiyorum şimdiden teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cifan

    arkadaşlar hepinize kolay gelsin 99 model s40 2.0t sahibiyim. aracım 184000 km de aracımın turbosunun içi değişti komple ve bana mutlaka yağını değiştirmemi söylüyorlar fakat internette 5-40 yazıyo tamirci 5-50 katmalıyız diyo yağcıda 5- 30 katmalısın diyo. bundan önceki yağ değişiminde 10-40 katmıştık hangisini kullanmalıyım lütfen yardımcı olun kararsızlık yüzünden yağı değiştiremiyorum şimdiden teşekkür ederim

    hocam 5-30 tam sentetik yağ ile değiştirmenizi tavsiye ederim

    yağın numarası önemli ama tam sentetik olması tahminimce daha önemli alacağınız markanın tam sentetik ürünün olmasına dikkat edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cifan

    arkadaşlar hepinize kolay gelsin 99 model s40 2.0t sahibiyim. aracım 184000 km de aracımın turbosunun içi değişti komple ve bana mutlaka yağını değiştirmemi söylüyorlar fakat internette 5-40 yazıyo tamirci 5-50 katmalıyız diyo yağcıda 5- 30 katmalısın diyo. bundan önceki yağ değişiminde 10-40 katmıştık hangisini kullanmalıyım lütfen yardımcı olun kararsızlık yüzünden yağı değiştiremiyorum şimdiden teşekkür ederim

    S60 konusuna birşeyler karalamıştım, sizin de işinize yarayacağını düşünüyorum.



    http://forum.donanimhaber.com/m_27944013/mpage_96/f_//tm.htm#msglink_81398484


    Yağ seçerken dikkat edilecek 2 önemli husus, yağın kalitesi (sağladığı şartnameler) ve viskositesidir. Seçerken öncelik üretici onaylı şartnameyi sağlamak, uygun şartnameden de sizin koşullarınıza uygun viskozite seçmek olmalıdır. Tabi bir de tam sentetik, yarı sentetik veya mineral bazlı seçim, var, ama uygun şartname seçildiğinde bu seçim de otomatik yapılmış olacaktır.

    Araç için en doğrusunu kaput altındaki etikette, eğer etikette yazmıyorsa aracın kullanıcı kılavuzunda bulabilirsiniz. En doğru seçim böyle yapılır.

    Genel bir fikir vermesi açısından aşağıdaki linkte bulunan broşür, yağ seçimi konusunda benim genelde başvurduğum bir kaynak.
    http://www.volvoclub.or...lvoOilChart2007UKv5.pdf

    Tablodan görebileceğiniz gibi 1999-2005 arası S60'lara ACEA A1/B1 veya bundan daha üst şartname olan ACEA A5/B5 veya Ford'un WSS-M2C-913B standardına uygun olarak;
    Castrol GTX Magnatec 5W-30
    Castrol SLX R-Tec 0W-30 önerilmiş.

    ACEA A1/A5 ve ACEA A5/B5 yakıt ekonomisine yönelik yağlar. Yakıt tüketimini 0.5 lt gibi düşürdüğünü kendi aracımda gözlemlemiştim. Ama Türkiye'de sanıyorum bir tek Magnatec (GTX olmayan) BP istasyonlarında satılıyor. Ayrıca yetkili servislerde Castrol Professional satılıyor olması lazım. Bulabilirseniz başka A1/B1 veya A5/B5 yağ da uygun olacaktır.

    Öte yandan mesela 2004 S60 kullanıcı kılavuzuna bakarsanız, zorlu veya performanslı parkurlarda tam sentetik ACEA A3/B3 yağ kullanılması tavsiye ediliyor, ki bu piyasada bir çok yağ markasında rahatça bulabileceğiniz bir şartname. Örnek Castrol Edge W5-40, Shell Helix Ultra W5-40.

    Viskoziteye gelince...
    Biliyorsunuz viskozite kodlamasında küçük sayı (0W, 5W, 10W) yağın soğuk havadaki ve ilk çalışma anındaki akışkanlığını belirtmek için kullanılan değer. Ne kadar küçükse soğukta akışkanlığını hala koruyabildiğini gösteriyor. 0W'la başlayan yağlar -40 derecede bile akışkanlığını koruyan dolayısı ile ilk çalıştırma anında oluşabilecek motor aşınmalarını en aza indirecek yağdır. Erzurum'da iseniz gerekli, İzmir'de iseniz gerekli değildir.

    yağdaki ikinci rakam (30, 40, 50) yağın moleküllerinin sıcak havada göstereceği kopma direncine (ve yağ özelliğini kaybetmeme) atıfta bulunur. Rakam ne kadar büyükse, yağ molekülleri sıcak havada kopmaya karşı o kadar dirençlidir. Mesela yazın 20 dereceyi geçmeyen bir yerdeyseniz 20 ile biten bir yağ bile işinizi görür. Ama 40 dereceleri görecekseniz sonu en az 40'la biten bir yağ kullanmakta fayda var. Yoksa hem yağ özelliğini kaybedecek hem de bu sebeple yağ tüketimi artacaktır.

    Bir de aracın kilometresi arttıkça ve eğer yağ tüketimi var ve fazla ise daha yüksek başlangıç rakamlı yani daha kalın yağ kullanımı tavsiye ediliyor. Ama 10W ile başlayan yağlar yarı sentetiktir, turbolu araçlara tavsiye edilmez.

    Sanıyorum siz güney tarafındaydınız, araç da 2003 model idi. Bence size uygun olacak yağ 0W-30, yağ eksiltme varsa 5W-40'tır. 5W-30 da olur ama yazın çok eksiltir.




  • teşekkür ederim arkadaşlar denizlide yaşıyorum yazın sıcaklık 45 dereceyi buluyo aracımda hafif yağ eksiltmede vardı 5-50 uygun olacak sanırım
  • çok değerli volvo üstadları şimdi bilginize herzamankinden fazla ihtiyacım var

    97 R 19 sattım 12-14 bütçemle araç ararken babamdan gelen bir haber ile bir anda bütçem 18-20 binlere çıktı

    ve 3 senelik volvo s40 hayalim şimdi gerçekleşmek üzere

    herkes mantıklı yorum yapsın bilgi paylaşsın ama özellikle KULLANICI ARKADAŞLARDAN BİLGİLENDİRME GELİRSE ÇOK MEMNUN OLURUM



    istediğim model s40 T4 özellikle 2001 modeli

    ama malum piyasada düşük km li bulmak mümkün değil

    bu t4 lerin

    2001 e kadar olan modellerin 1855 cc ve ov 4 ileri

    2001 olanların ise 1955 cc ov 5 ileri olduğunu ve makbul olanın 2001 t4 olduğunu araştırdım biliyorum

    sizlere sorularım şunlar

    eğer olurda temiz bir t4 e denk gelemezsem bir 2,0 T alsam 165 hp 240 tork

    ve bu aracı chipleyip şöyle T4 ayarına getirsem illa da T4 gibi 200hp 300 tork a çıksın demiyorum ama biraz daha yükseltsem nasıl olur bu konuda fikirlerinizi bekliyorum

    2000 1,8T passat 150hp versiyon kullandım lpg li araç süper geldi bana kaldı ki 2,0 t 165hp s40 bile aşırı süperdir şüphem yok ama işte insan oğlu doyumsuz

    araca lpg taktıracağım unutmadan bunu ekleyeyim

    bu araçların max tork devri hangi aralıklarda bunun bilgisini net bulamadım genelde yazılan 2500-3500 devir aralığında sadece max tork verdiği bilgisi var bu çok az geldi bana bu chip olayı ile bu tork aralığını artırmak mümkün olurmu mesela

    işte üstadlar durum böyle bu araçlar nasıldır bu s40 araçlar özellikle şanzıman konusu müthiş kafama takılıyor otomatik şanzımanlı bir araca denk gelirsem die çekiniyorum araç temiz az km li oloursa otomatik şanzıman korkusuyla aracı almaktan vazgeçmem bile söz konusu olabilir

    malum s60 ların bazı modelleri 100k km de otomatik şanzıman bitiriyor neye dikkat etmek gerekir alırken baktırırken nelerine özellikle bakmak gerekir.

    bu konuda fikir beyan edecek tüm dostlardan yardım bekliyorum

    herkese iyi akşamlar..dilerim




  • arkadaşlar 8 kasım itibariyle 1999 dizel pasat aldım bulamadım s40 temiz bende aldım.Pasatta güzel araç sevdim bunu ama aklım volvoda...
  • tdemir61 T kullanıcısına yanıt
    hayırlı olsun iyi günlerde kazasız belasız kullanın inşaalah.
  • Merabalar.
    S40 2000mi 2001modelmi?
    1.6-1.8-2.0 hangi motoru tavsiye edersiniz?
    Kesinlikle manuel düşünüyorum. Çok sorun çıkartırmı? Lpg ile uyumu nasıldır?
  • metintekin kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,
    Açıkçası çok genel bi soru, araçtan ne beklediğinize bağlı bir durum. İmkanınız el veriyorsa 2003-2004 1.6 classic alın. Volvo s40 I ler içerisinde en az yakan modeldir. Performans isterseniz 2.0t alın. Lpg ile uyumları konusunda sıkıntı yok. Turbolu modellerde prins lpg öneriliyor. Yine en sorunsuz model olarak 1.6 classicler öne çıkıyor. Tabi bu diğer seçeneklerin sorunlu olduğu anlamına gelmez. Manuel tercihiniz bu konuda size avantaj sağlar. Manuel bir volvo s40 kolay kolay arıza çıkarmaz. 300binleri sorunsuz devirmiş bir çok forum üyesi mevcut.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.