Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (50. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
554.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Debriyajı set halinde değiştirdiğinizde, özellikle de balataları değişince, çekişte ciddi artış oluyor, bilginize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Debriyajı set halinde değiştirdiğinizde, özellikle de balataları değişince, çekişte ciddi artış oluyor, bilginize.

    Evet doğru bilinen bir şey , zaten debriyaj seti belli bir süreden sonra sürekli değişen malzeme fakat üst merkezi anca arızalanırsa .
  • Merhaba arkadaşlar size bir şey sormak istiyorum. 2001 s40 1.8 model volvonun bujisi kaç tırnaklı olur.eğer yanlış tırnaklı buji takılırsa zararları nedir. çekişi , performansı etkiler mi. teşekkür ederim. iyi günler.
  • barış0652 B kullanıcısına yanıt
    Merhabalar;

    4184S2 motor için NGK nın sitesinde benzin için;

    http://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/VOLVO/S%252040%25201/BKR6ETUC/20716/


    LPG için ;


    http://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_LPG/VOLVO/S%252040%25201/LPG%201/20716/

    bu bujilerin hepsi tek tırnaklı özellikle araç lpg de ise kesinlikle tek tırnaklı kullanılmalı, Orijinalleri için bir şey söyleyemeyeceğim. Buji deyip geçmemek lazım ateşleme sisteminin en önemli elemanıdır. Daima aracın motor koduna uygun buji seçilmelidir. Saygılarımla;




  • Benim 2004 1.6'nın orijinal bujileri 3 tırnak idi. Bir ara 4 tırnak Bosch taktırmıştım. Bu farktan mıdır, yoksa bujiyi tam sıkmamış olmalarından mı bilmiyorum, bir süre sonra ateşleme bobinlerinden biri yanmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Herkeze. Bende dün aranıza katıldım 2001 model 1.8 düz vites 165 bin km de s40 aldım. ilk izlenimlerim araç gerçekten çok tok izalasyon harika diyebilirim. 2009 civic 1999 golf den sonra iyi geldi. bu yaşta bukadar temiz kalabilmesi gerçekten enteresan. ikincieli zayıf diyenler bence yanılıyor çünki noterde satışını almadan once eski sahibini 3 kez arayan oldu neoldu satılmadı ise biz alalım diye tabi bunun araçın temizliğiylede alakalı oldugunu düşünüyorum. uzun lafın kısası iyiki almışım bakalım kullandıkca fikirlerim değişecekmi :) dün depoyu (lpg) fulledim 140 km yapmışım tek ışık söndü tam depo ile nekadar yaktıgı bilgisini veririm birkaç güne bence soylendıgı kadar çok yakan bi araba değil. saygılarımla.
  • Teşekkürler cevaplar için bugun 3, 4 servis ve yedek parçacı aradım. servistekiler orijinal kesinlikle 3 tırnaklı dedi. bazı yedekparçacılar ise 4 de olur dediler.

    Arabanız hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın . biz de 1 ay önce sizinkinin aynısından aldık. iler ki zamanda tecrübelerimizi paylaşmak dileğiyle. bakarsınız birbirimize sorularımız olur. biz ilk defa Volvo kullanıyoruz bazı huylarını yeni yeni tanıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barış0652 -- 7 Eylül 2013; 0:42:11 >
  • Evet tabiki bende ilk kez kullanıyorum volvo :) aslınd aracın ufak tefek eksikleri var zamanla yaptırabilirim. mesela anten kapanıp açılmıyo elle oluyor ama ve aipbag işiğı yanıyor, birde daha alışamadım galiba ondan kalkarken stop ettirdim birkaç kez dizelden sonra kolay stop ediyo araç rolantide düşük. onun dışında gayet memnunum şimdilik. 240 km oldu ilk depo ile aldıgım yol henuz 2 ışık yanıyo lpg de bakalım nekadar gidecek. sizdede varmı açaba kapıları kademeli olarak tutan mekanizması aşınmış onun için direk açılıyo sonuna kadar o parça değişirmi acaba ?
  • Bugun ilk depomu bitirdim 95 tl gaz aldı 380 km yol yaptım pekde sakin kullandım diyemem. bence yakıt gayet tatminkar 0.25 kr. bu araba için. İyi günler herkeze...
  • evet stop etme huyu var. bizde de ilk başta yaptı sonra geçti. gazı kaç liradan aldınız.şehiriçi mi yaptınız. bizde dün uzun yol yaptık şamandra bozuk olduğu için hesaplayamadık. kuruş ve tl hesabından ziyade kaç lt ye kaç km gitti demek daha iyi hesap olur. malum her yerde lt fiyatı değişik. arabanın 1 ve 2. vitesi biraz ağır . tepkimesi pek iyi değil. pedalın ortasına gelince randıman veriyor.
  • 1,6 2004 aracımla lpg şehir içi tüketim yaklaşık 100 km / 13-14 litre şehir dışı ise gecenlerde 600 km yolculuğumda çogu zaman hız 120 km ve fazlasıyla kullandım tüketim 8-9 litre şeklinde hesapladım normalmidir sizce
  • dediğim gibi ilk depo oldugu için arabanın birazda performansını gormek için çok sakin kullanmadım. Litre fiyatından çok emin değilim ama sanırım 2.58 civarıydı fulledım 95 tl ye doldu 36.8 litre gibi görünüyo. ama tekrar bakarım fişe net bilgi veririm 380 km yaptı. sanıyorum 400 ün üzerinde yapar 100 km uzun yol gerisi şehir içi. ama benim guzergahım çok trafikli yol değil onuda göz onunde bulundurmak lazım. şöyle söyleyim 94 model 2000 motor honda accord otomatik vites 430 km civarında yapıyordu 97 tl ye. yanı kullanım tarzımdanmıdır bilmem az yakıyo gibi geldi bana. serviste rolanti olayına baktırmam lazım çok düşük gibi geldi bana.
  • Arkadaşlar Merhaba,
    10 gün önce 2001 s40 1.8 aldım. Aracın muayanesi aldıktan 5 gün sonra bitecekti. Arabayı sanaiye götürdüm yaklaşık 850 TL masraf çıktı. Muayane harcını yatırdım ve muayaneye girdim, herhangi bir sorun çıkmadan vizeyi aldım.
    Ustada bir problem var diye 2-3 yere daha götürdüm maalesef ustalar haklılar. Şimdi bu parçaları daha uygun fiyata alabileceğim, yönlendirme yapabileceğiniz bir yer varmı ? İhityacım olan parça listeleri aşağıdaki gibidir. Yardımcı olursanız sevinirim. Şu an için benim hissettiğim arka 2 amortisor gidik durumda. Diğer parçaları şu anda değiştirmesem ne gibi sorun olur?

    Arka Amorsitör
    Arka Z Rot
    Arka Viraj Demir Orta Lastik
    Arka Fren Hortumu
    Arka Denge Kolu Kısa
    Direksiyon Körüğü
    Şanzıman Ön Kulak
    Şanzıman Arka Kulak
    Öz Z Rot
    Öz Viraj Lastiği Orta
    Ön -Arka Balata
    Rot Başı
    Rotil




  • kulaklar körükler hariç çoğu hayati öenmdeki parçalar , tavsiyem bütçe yoksa bile yatırın aracı tüm listeyi toparlayın bi seferde elden geçirin aracı hem her seferinde işçilik vermezsiniz hemde bu kadar alttakıma ait parça değişince araç sıfırmış hissi vereceğinden ayrıda bir keyif olur
  • bkaracetin B kullanıcısına yanıt
    yan sanayi yedek parça olarak ben bostancıda sanayi sitesinde volpar otomotiv var. oradan alıyorum. internette de arastır znt yedek parça var ankarada yalnız. volvo yedek parça yazarsan siteleri bulursun. orjinal çıkma arıyorsan yine bostancı sanayi sitesinde oto en var. sahibinden sitesinde bulabilirsin. o sitede yedek parça olarak arama yaparsan arabanın modelini seçersen karşına parça çıkar bir kaç tane. ama bostancı sanayi sitesine gidersen bir kaç tane çıkma volvo parçacısı var. tercih senin :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bystart -- 15 Eylül 2013; 13:22:43 >
  • arkadaşlar benimde bi sorunum var. araba gazda iken 4 ve 5 . viteslerde bazen sanki arkadan biri tutuyomuş gibi çekişden düşüyo sonra duzeliyor. sabah gelirken baya bariz vardı sogukken sonra düzeldi sebebi nedir acaba herkezde yapıyomu bu tarz şeyler. sanırsam lpg ye çok uyumlu degıl bizim arabalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: golf

    arkadaşlar benimde bi sorunum var. araba gazda iken 4 ve 5 . viteslerde bazen sanki arkadan biri tutuyomuş gibi çekişden düşüyo sonra duzeliyor. sabah gelirken baya bariz vardı sogukken sonra düzeldi sebebi nedir acaba herkezde yapıyomu bu tarz şeyler. sanırsam lpg ye çok uyumlu degıl bizim arabalar.

    Yok hocam biz bir sorun yaşamadık lpg de performans kaybı da olmadı. Dediğiniz sorun bana aracınızı çalıştırma şekliyle ilgili gibi geldi. Sadece 4. ve 5. viteste değil, aracı çalıştırdığınız andan itibaren böyle bir durum yaşıyorsunuzdur muhtemelen. Ancak hızınızı alıp ilerlemek istediğinizde fark ediyorsunuzdur. Ustamız bana aracı çalıştırırken bekleme yapmamam gerektiğini söylemişti. Anahtarı kontağa taktıktan sonra direk olarak marşa basmamız gerekiyor. Yani ilk kademe çeviripte ışıkların bi kısmının sönmesini beklemeyelim. Direk olarak çevirip marşa basmalıyız. Yoksa bekleme esnasında pompalanan yakıt aracı boğuyor ve belirttiğiniz benzer durum ortaya çıkıyor. Tabi bu her zaman olmuyor arada oluyor. O yüzden marş konusuna dikkat etmemiz gerekiyor. Eğer sizin durum farklı bir mevzu ise çözümünü bulduğunuzda paylaşırsanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ambiante61


    quote:

    Orijinalden alıntı: golf

    arkadaşlar benimde bi sorunum var. araba gazda iken 4 ve 5 . viteslerde bazen sanki arkadan biri tutuyomuş gibi çekişden düşüyo sonra duzeliyor. sabah gelirken baya bariz vardı sogukken sonra düzeldi sebebi nedir acaba herkezde yapıyomu bu tarz şeyler. sanırsam lpg ye çok uyumlu degıl bizim arabalar.

    Yok hocam biz bir sorun yaşamadık lpg de performans kaybı da olmadı. Dediğiniz sorun bana aracınızı çalıştırma şekliyle ilgili gibi geldi. Sadece 4. ve 5. viteste değil, aracı çalıştırdığınız andan itibaren böyle bir durum yaşıyorsunuzdur muhtemelen. Ancak hızınızı alıp ilerlemek istediğinizde fark ediyorsunuzdur. Ustamız bana aracı çalıştırırken bekleme yapmamam gerektiğini söylemişti. Anahtarı kontağa taktıktan sonra direk olarak marşa basmamız gerekiyor. Yani ilk kademe çeviripte ışıkların bi kısmının sönmesini beklemeyelim. Direk olarak çevirip marşa basmalıyız. Yoksa bekleme esnasında pompalanan yakıt aracı boğuyor ve belirttiğiniz benzer durum ortaya çıkıyor. Tabi bu her zaman olmuyor arada oluyor. O yüzden marş konusuna dikkat etmemiz gerekiyor. Eğer sizin durum farklı bir mevzu ise çözümünü bulduğunuzda paylaşırsanız sevinirim.

    teşekkür ederim cevabınız için. aslında mantıklı geliyo. ama zarar vermezmi hep dizel turbolu motorlardan alışkanlık kalmış ışıklar sonene kadar beklemek. ewet sabah sogukken yaptı yarın bunu deneyıp sonucu yazarım. içim rahatladı az da olsa :)

    birde aklıma takıldı zaten motor sogukken benzinde çalışmıyormu bizim araçlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi golf -- 16 Eylül 2013; 16:19:12 >




  • golf kullanıcısına yanıt
    sıcakken de soğukken de ilk benzinde çalışır. Zaten ışıklar açık beklerkende benzin pompalanıyor. Dediğiniz gibi dizelden kalma alışkanlık işte Bu durumdan dolayı ustanın yanına gittim. Bin arabaya dedi. Öncesinde ne sürüyordun dedi, Mercedes Vito dedim. Çalıştır dedi. Çalıştırdım, ki o anda sen daha başta yanlış yapıyon dedi. Bunları bekletmiceksin dedi marş basarken. Benzinli arabalar bekletilmez dedi. Sanırım s40 larda da bu durum bariz ortaya çıkıyor. Lpg ile alakalı bir durum değil yani. Kaldı ki s40 lar bir çok araçtan çok daha uyumludur lpg ye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ambiante61

    sıcakken de soğukken de ilk benzinde çalışır. Zaten ışıklar açık beklerkende benzin pompalanıyor. Dediğiniz gibi dizelden kalma alışkanlık işte Bu durumdan dolayı ustanın yanına gittim. Bin arabaya dedi. Öncesinde ne sürüyordun dedi, Mercedes Vito dedim. Çalıştır dedi. Çalıştırdım, ki o anda sen daha başta yanlış yapıyon dedi. Bunları bekletmiceksin dedi marş basarken. Benzinli arabalar bekletilmez dedi. Sanırım s40 larda da bu durum bariz ortaya çıkıyor. Lpg ile alakalı bir durum değil yani. Kaldı ki s40 lar bir çok araçtan çok daha uyumludur lpg ye.

    hocam ben bu ışık sönmeden marş basma mantığını anlamadım

    arkadaş 4-5 viteslerde bu sorunu yaşadığını söylemiş

    yani benim anladığım sanki çok kısa bir süreliğine araca gelen yakıt kesiliyor araç çekişten düşüyor sonra yakıt akışı normale dönünce yürümeye devam ediyor gibi düşündüm ben

    bunun ilk marşla ne alaksı var ki

    sonuçta ilk marşta olan bir sıkıntı olsa araç benzine boğulur en fazla biraz geç çalışır sonrasında neden bir sorun olsun ki ?

    arkadaşın sorunu zaten araç çalışıp hızını aldıktan sonra olan bir durum ve benzinde değil gazda olan bir durum

    ama ilk çalıştırma dediğin benzin le olan bir durum bence

    şu sorulmalı

    4-5 viteslerde bu sıkıntı olduğunda araçta nekadar gaz kalmış oluyor bu sorunu gaz az iken mi yapıyor yani tank yeterli yakıt ( gaz ) basıncını veremiyormu ve lpg tesisatı bakımı nezaman yapıldı gaz filitresi değişimi v.s.

    2004 ford c-max aracımda başıma gelen durum araçta gaz bitmen üzereyken yada 1-2 litre civarı gaz kaldığında ani gaza yüklenmelerde vites 1-2-3-4-5 fark etmiyor çok kısa bir an bazen belli bile olmuyor araç çekişten düşüyor o arada hemen benzine atlıyor araba ve yürümeye devam ediyor

    ama gaz dolu iken hiç bir sıkıntı yok

    belki arkadaşın sorunu da böyle bir şey olabilir iyi bir lpg ustasına gösterilmesinde fayda var kanısındayım

    ayrıca bu sorunu 4-5 viteste kesilme sorununu benzindede yapıyor mu soğuk sıcak deneme yaparsa en azından sorun yakıtta mı ( gaz- benzin ) yoksa motor da mı ( sıcak -soğuk ) en azından o anlaşılmış olur diye düşünüyorum




  • 
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.