Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (487. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 485486487488489
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    O manifolda giden parçaya baktılar. Problem yok dediler ama depo tahliyesi aklımıza gelmedi. Nerede acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fullerken kapağa kadar doldurmuş olabilirler mi?
    Aracın içine benzin kokusu girebilmesinin tek kaynağı koltuk altındaki şamandıra yerinden. Bir ihtimal şamandırayı depoya sabitleyen geniş kasnak gevşemiş olabilir. Benzin deposunun değişik havalandırma bağlantıları var detayını ben de bilmiyorum, ama tamponun sağ ön tarafında buhar kanisteri var. Onun hortumlarında bir problem olduysa oradan koku gelebilir.
    Bir diğer ihtimal eğer araç bu süre zarfında güneş altında beklediyse benzin aşırı basınç yapıp tahliye vanasını açtırmış olabilir depo kapağındaki. Ama bu da yerdeki sıvı benzini açıklamıyor.
    Valla ilginç bir durum.
    Şu an koku var mı peki?
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Koku hala var. Ama sadece araç bekleyince yerleşiyor. Havalandırınca ciddi azalıyor. Uzun süre devam ederse bırakacağım artık. Biraz önce depo kapağını açtım ve biraz hava çıktı.
    Haftasonu güneş altında baya bekledi tabii.
    Koltuğu kaldırıp baktılar şamandıraya bir akma izi yoktu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bullbaba -- 3 Haziran 2020; 19:35:14 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tam yerini bilmiyorum. Ama sıcakta epey basınç oluşuyor depoda. Aynı koku dayimdaki v40ta da oluyordu az benzin olmasına rağmen. Komple söküp temizledigimizde fln geçmedi devam etti kaçak olmamasına rağmen. Ara sıra bi kokuyordu. Benim benzin çeyrek altında hep hiç kokmadı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezimuse -- 3 Haziran 2020; 23:23:5 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hocam yaz sezonunda fulleme bence, zaten lpg var, bizimkiler alışık değil böyle dolu depoya şaka bir yana depo havalandırma olayı karışık biraz, büyük ihtimalle oradan kaynaklıdır.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    işler yine karışmış hakkaten facebookta gördüğüm adam, sanırım volvo ustası,şimdiye kadar açtığı motorlardan çıkan piston ve kolların fotoğrafını çekmişti. anlaşılan parça kodu araştırmamış ama fotoğraflara göre 2,0t ve atmosferiklerin kolları birbirine çok benziyordu, ona atfen öyle yazmıştı. t4 kolları bariz daha kalın.bu arada t4 ve 2,0t (t3 kodlu) olan motorların pistonları arasında belirgin ağırlık farkı var, aradaki tüketim farklılıkları da buradan geliyor olabilir.

    2,0T T3'lerin kollarının s80 T6da kullanılmasına önce bir şaşırdım ama sonradan normal geldi daha önceden konuşmuştuk, T6ların turboları çok küçük ve ciddi basınç üretmiyorlardı. yalnız 5 silindir 2,0Tye şaşırdım gerçekten. ben aradaki farkın turbo basıncından geldiğini sanıyordum. 9,5cr aslında yüksek bir rakam, modern direkt enjeksiyonlu turbolular bile 10 civarında zaten. bu 2,0t lerin turbo basıncı kaçmış acaba, onla ilgili birşey görebildiniz mi?

    asıl konuya gelirsek fren sistemi dediğiniz gibi kolay olabilir, çünkü o garip parça ortak kullanılıyor gibi. PCV için bir ara ben de bakayım. çünkü araştırırken turbolarda fazladan bir hat daha vardı diye hatırlıyorum (çok emin değilim), forumlarda turbolular için eldiven testinin 2 türlü yapıldığı yazılmıştı.

    PCV olayı aşırı beslemeli motorlarda şart gibi. sonradan turbolanan bir motorda karter havalandırması açıkta bırakılınca yağ tüketimi ciddi artıyor diye okumuştum. aslında pcv yerine catch can olsa daha iyi olurdu diye düşünüyorum bazen. hem gaz kelebeğine yağ karışmazdı, hem de catch cani temizlemesi daha kolay olurdu. ya da tıkanınca değiştirmek için bu kadar işçilik gerektirmezdi. ama işte şu orjinal takıntısı yüzünden elleyemiyorum

    maf taki o ayrımı bilmiyordum. mesela brc nin lpg programında araçta maf sensörü var/yok şeklinde bir seçenek var. halbuki maf sensörünün lpg ile bir alakası yok, ayar için sadece map değerine göre diğer değişkenleri baz alıyor. niye mafı sorduğunu anlamış değilim. ama belli ki maf sensörü aşırı besleme için daha hassas ölçüm yapıyor.




  • Benim aracın abd deki bakım tablosuna bakarken bişey farkettim. Bizim t3 motorların bujileri champion muş, zamanında bulamamıştık :)
    Bilgi için linki aşağıya bırakıyorum.

    http://new.volvocars.com/ownersdocs/2001/2001_sv40/01sv40_09.htm#pg122



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bullbaba -- 4 Haziran 2020; 0:51:20 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    İnstagramda takip takip ettiğim bir s40 vardı. Kendisi bir takım modifiyeler yapıyor. Bloğun gömleklerini ve en son da forged kollar takıyor. Daha bugun gördüm. B4204t motor kodu.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Koku biraz azalıyor gibi. Lpg bitsin benzini yarımın altına indiricem bakalım bir faydası olacakmı. Geçmezse deponun havalandırma sistemini bir kontrol ettiririm artık.
  • Dün aşırı yağış vardı burada. Bu sabah çalıştırdım 4sn de fln marş aldı. (Önceden 1sn olmadan hemen alırdı.) sonrasında yine beyaz dumanı yaydı egzozdan. İnip kokladım aşırı benzin kokusu vardı ama yağ dumanı olduğu belli. LPG'ye geçince su buharına dönüştü. Biraz yol yaptıktan sonra tekledi bir iki Bobinler mi gidici acaba diye düşünmeye başladım
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Evet T6 yüksek güç üretse de lineer bir tork eğrisi olduğu için motor ani patlamalara vs. maruz kalmıyor pek. 5 silindir 2.0T'lerin stok basıncı 0.6 bar olarak gördüm hızlı bir araştırmayla.
    Yalnız işin içine girdikçe daha da komplike bir hal almaya başladı. SC kasnağını da sisteme ilave edince kayışı düzgün bir şekilde dolandırmak çok zor gözüküyor. Bir yerlere 2. bir gergi kasnağı gerekecek gibi, o durumda bile bayağı zorlayacak.
    Bir diğer alternatif de kasnaklardan birisinin üzerine 2.bir kasnağı ilave edip onu doğrudan SC'ye bağlamak. Ama bu sefer de motor ile şasi arasındaki boşluk sıkıntı çıkarabilir. Riske girip SC'yi elime almadan böyle uzaktan hesaplarla kolay olmuyormuş onu anladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 4 Haziran 2020; 11:56:46 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    5 silindirin sıkıştırma oranı yüksek olduğundan 0,6bar ile 180hp ye ulaşıyor demekki. silindir sayısı etkiler mi bilmem ama 4 silindirliyle karşılaştırırsak sıkıştırma oranındaki 0,5 artış kabaca 20hp fark etmiş.

    SC için bizim yaptığımız ancak beyin fırtınası şuan, kendi adıma forumdan atıp tutması kolay kafaya takılırsa elbet oluru vardır bu işin. şimdiye kadar bir sürü diy iş yaptınız, niyetine girerseniz bunu da halledersiniz
  • Bugün AFR siparişini verdim, SC yapamayacak olursam bile orjinal ECU'nun neler yaptığını görebilmek eğlenceli olur. UPS ile gönderiyorlarmış, büyük ihtimalle 1 hafta 10 güne gelir. Gümrükte bir aksilik olmazsa toplam maliyeti 1000 tl olacak.
    @ersin310 hocam siz de turboyla falan içli dışlısınız, bildiğiniz ekonomik bir boost göstergesi var mı? 180 tl'lere falan Defi marka cihazlar var ama kalitesi nasıldır bilemedim. Üst marka ürünler 400-500 tl civarında, bence çok pahalı altı üstü bir basınç saati için. Aliexpress'te yüzlerce seçenek var ama açıkçası kargoyla uğraşmak istemiyorum eğer TR'de makul seçenekler bulabilirsem.

    Bu arada Aisin AMR500'den vazgeçtim gibi. Ebat olarak çok makul ama çoğu yerde 1.6 litre üstü için yetersiz denmiş. Problemi şu, küçük olduğu için çok hızlı dönmesi gerekiyor. Öyle olunca da acayip bir ses ve ısı üretiyor. Özellikle ses konusunda içime sinmedi doğrusu, ilk zamanlar hoş gelebilir ama sonra baş ağrıtacak gibi geldi videolardan gördüğüm kadarıyla. Bu yüzden tekrar mercedes eaton'lara bakmaya başladım. Montaj problemi daha büyük olacak ama becerebilirsem ses yönünden çok memnun edecek. alt devirlerde sessiz, üst devirlerde ise tok bir sesi var. Mercedes kendi arabalarında kullanmış sonuçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 5 Haziran 2020; 17:27:10 >




  • Dün birşey dikkatimi çekti. Kırmızı ışık yanacak diye ani frenleme yaptım 40-50 ile giderken. Frenleme yaptığımda ilk başta kızaklamaya başladı araç.(3/2 kızaklamıştır fren mesafesinde) Sonra abs devreye girdi. Bunu benim falken lastiklere ve arka disk balataya bağlıyorum.Fren hidroliği yeni sayılır rengi gayet iyi. Burada okumuştum arka frenler çok sağlıklı değil ise önlerde iyi tutmuyor diye .
    Arka trw diskler halen arabanın bagajında geziniyor. Alan kişiye vereceğim. Taktırıversin bi zahmet ;)
  • Biliyorsunuz bende de falken lastik var, sadece hafif ıslak zeminde tutunması zayıf, diğer zeminlerde frenlemede bir kayma yok. Herhalde sizin arka frenler baya bitik.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Olabilir hocam 2.5 yıldır 35 bin km yol yaptım.Önleri değişmiştim ,arkalara hiç dokunmadım. Diskler, balatalar biraz gidiciydi en son baktığımda. Benden önce ne zaman takıldı bilgim yok maalesef.
    Evet falkenin ıslak zemin tutunması yazdığı gibi A değil ;) Şimdi olsam 195 yerine 185 olan iyi bir marka alırdım.
  • Falkenlerin 205 te performansı daha iyi. Bizim ebatta daha kötü. Belki 310 seriler daha iyidir. Ben bir sonraki değişimde conti alacağım gibi.
    Sizin frenler bitti büyük ihtimalle. Biraz aşağıda tutuyor zaten bitince belli oluyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Her lastiğin kendine göre avantajı dezavantajı var. Benim wetproof'lar da havalar ısındıkça sert dönüşlerde yumuşak hamurunu belli etmeye başladı. 32 psi ile kullanıyorum 34'e çıkarıp deneyeceğim bir süre ama çok da bir fark yaratacağını sanmıyorum neticede malzeme yumuşak.
    Benim arka disk/balataları değiştirdiğimizde bayağı kötü durumdalardı, kaliperler yerine kaynamıştı neredeyse zor çıkardık. Ama o halde bile bahsettiğiniz gibi bir kilitleme olmadı hiç. Bence büyük ihtimalle lastikten. Arka iki lastik de birden kaymaya başladıysa ABS devreye girmez iki lastik arasında dönüş farkı oluşmadığı için. Bir diğer ihtimal de ABS okuyucu halkası toprak-çamurla dolmuş olabilir.
  • ecorun 310 da aynı hocam performansı . şirketin Fluenceye taktırmıştık 205 60 16 sanırım ölçü . Onda da aynı frenleme, ıslakta tutunma olayları .

    @nacker bilemedim hocam.Lastikten şüpheliyim. Çok içime sinmemişti taktırdığımda da. Abs okuyucu halka nerdedir. baakabileceğim bir yerse kontrol edeyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eloq -- 6 Haziran 2020; 22:25:51 >
  • E o zaman yeni seriyi neden çıkartmışlar ki. Aynı sorun devam ediyorsa. İlginçmiş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 485486487488489
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.