Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (488. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 486487488489490
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fren diski söküldüğünde gözüküyor hocam. Benim arka değil de ön taraf berbat haldeydi. Hem halkayı (sökmeden, sökülürse kırılma riski varmış) hem de okuyucu sensörü temizlemiştik fark edilir bir iyileşme olmuştu ABS performansında.
    Bu arada ön diskler yamuktu benim belki hatırlarsınız, geçen youtubeda Onno Ustayı dinlerken bu konu geçti. Diski söküp harici bir yerde tornalatmakla boşuna uğraşmayın, poryada en ufak yamukluk varsa kısa sürede tekrar yamulur; diski araçta porya üzerinde tornalatınca poryadaki yamukluğu da karşılıyor, bu sayede soğuk suda çarpılma dışında tekrar kolay kolay yamulmaz dedi. Eskiden araç üzerinde tornalatmak pek sağlıklı gelmezdi ama olayı böyle düşününce fikrim 180 derece değişti. En kısa sürede araç üzerinde tornalatacağım ön diskleri. Poryayı değiştirmeye değmeyecek ama diski de yamultacak kadar bir eğrilik varsa, çok ekonomik bir çözüm.
    @ersin310 hocam sizin de vardı böyle bir durum, belki bizim poryalar yamuk olabilir.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Benimde disklerde yamulmuştu malum hocam. Frenlemede baya titretiyordu. Üzerinde iken tornalattım. Şu an için sorun yok. Tornalayınca bir de porya ve diskin üzerine bir çizik atıyor.işaret koyuyor.
    Tornacı, disk sökülüp yeniden takılırsa bu çizgiler üst üste gelsin demişti . demekki poryanın yamuk olma ihtimaline göre öyle bir mantık yürütmüşler. Şimdi dank etti bende .
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Benimde balansta benzer oluyor. Lastikleri tek balans yaptırdığımda tutmuyor. Üzerinde balans yaptırmıştım. Peki bir soru sorayım bu konuda; otomatik araçlarda üzerinde balans yaptırmanın sakıncası olur mu? Sonuçta boşta hızlanıp duruyor tekerlekler ama şüpheyle yaklaşıyorum yinede.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bence bir problem olmaz hocam. Sonuçta islakta biraz hızlı kalkınca da hemen patinaja düşer araç, teoride aynı şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    İyi o zaman endişelenmiyim boşuna. Teşekkür ederim. Bu arada arabaya bir haftadır benzinde biniyorum, şanzımanın bile tepkileri değişti, daha bir yumuşacık oldu, ama benzin kokusı devam ediyor. Facebook ta biri motpr kapağının altında bir benzin hortumundan bahsetti. Çatladıysa koku yapar diye. Malum lpg ile bindiğimiz için hortumların ömrü kısalabilir. Bizim motora giden benzin hattı nasıl biliyor musunuz. Kontrol edeyim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 20cm kadar bir hortum motor üzerindeki. Benzin regulatorune giriyor. Allah korusun yangın bile çıkarır kaçırırsa

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Resimden işaretleyebilir misiniz rica etsem  S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benim turbosuz 98 e göre farklı ancak enjektör kütüğüne giren şu olabilir



     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Bende o diye biliyorum. Sanırım motora başka benzin hortumu da yok. Olmadı tekrar bir bakayım. Belki gözden kaçmış olabilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • LPG’ye geçtikten sonra kokmamasi lazım aslında. Pompalama yapmadığı için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benzin hortumu aynen o hocam . başka yok motor kısmında benimde bildiğim. Ondan enjektörlere giriyor. dururken aracın içinin kokması depo şamandıra kısmında olabilir diye düşündürüyor. Çalıştırıp içerdeki şamandıra kısmına baktınız mı. Normalde orada hiç nem ıslaklık olmuyor tozdan başka. Giderken camı açınca koku alsa içeri dıştaki borular, egzost , depo kapağı vs akla geliyor ama durduğu yerde iç kokuyorsa. Bilemedim.
    Koltuk altı şamandıra kısmı.
     S40 I (1995-2004)




  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Araç giderken kokmuyor zaten, mesela akşam bırakıp sabah geldiğimde koku oluyor.
    @Ayanİbrahim şamandıra kısmına söktürüp baktırdım ama orasıda temiz ve tozlu :) Hava mı yapıyor dedim ama benzin kapağını açında hiç tıslama olmuyor ve yakıt koyarken tabanca atma yok. Çözemedim şimdilik benzinde biniyorum, bakalım yarım depo altına inince koku olacak mı? Uygun zamanda motora tekrar bakacağım ama.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aracın altında islaklik devam ediyor mu? Akşamdan bırakınca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hayır. Bir kere gördüm onu şimdiye kadar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • o borunun devamı kaputu açıp baktığınızda ön torpidonun altından biyerlerden çıkıyor. Depo ile motor arasındaki hatta bir şey olabilir mi hocam o halde.İlginç. Yere damlama olursa onun geldiği noktayı tespit edip ilerlemek lazım o halde.
    Benzin kapağındaki tıslama yaz aylarında oluyor. Karşılaşıyorum ara sıra o durumla.
  • Çalıştırıp o boruya baktım. Kapağın altına bakamadım ama herhangi bir sızıntı yada koku yok. Boruda bir kaçak daha muhtemel geldi banada. Biraz o konu üzerinde durayım. İstişare için teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Siz hazırlıklara başlamışsınız bile, ben yazana kadar boost göstergesini de sipariş vermiş olabilirsiniz bu arada sensörle uğraşmak eğlenceli olabilir, ecunun neler yapabildiğini ben de merak ediyorum

    1-2 yıl önce aliexpresten yağ sıcaklık-basınç göstergesi almıştım, nasıl olduysa airmail ile 1 haftada gelmişti. Kalitesi iyi duruyor ama henüz kablolarını çekmediğim için ne kadar düzgün çalışıyor bilemiyorum. şöyle hızlıca baktığımda partsforvolvosonline'da 25 pounda bir tane gördüm. pek dandik ürün satmıyorlar, fiyatına göre kalitesinin iyi olacağını sanıyorum.

    bana kalırsa ilk etapta boost göstergesine yatırım yapmayın derim. genelde 2 barlık oldukları için hem izlemesi keyifli olmayacak, hem de basınç çok düşük kalacağı için ibre hareketlerini izlemek zor olacak. bir de şu var, turbolar çalışma prensibi gereği pik yapmaya veya bir anda coşmaya daha yatkın. ama sc de düşük devirlerdeyken pik yapma ihtimali olmayacak, o yüzden genelde güvenli bölgede kalacaksınız. benim önerim ilk aşamada eski bir telefon/tablet kullanarak basıncı obd üzerinden takip etmek.

    Sc tiplerini pek bilmiyorum ama küçük sc de günlük kullanımda mantıklı olabilir. Muhtemelen turboda olduğu gibi sc büyüdükçe lag de artıyordur. Bir de aklıma gelmişken, sanayi savaşları vb. bir program vardı (formatını sevmediğim için izlememiştim pek) oradaki hakan abi baya duayen bu işlerde. Kendi mx5 ine sc takmıştı zamanında, baya da kullandı hatta. En son scyi söküp 5000dolar civarında progressive twin turbo diye çok acaip birşeyle uğraşıyordu ara ara foruma takılıyor, belki doğrudan da ulaşabilirsiniz kendisine.
    http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/114249-mazda_mx_5_supercharger_montaji.html




  • nacker kullanıcısına yanıt
    @nacker, evet bir ara vardı öyle bir problemim torna vs uğraşıp durmuştum, en son hepsini takım değiştirince kurtulmuştum. Bir de benim lastikte de sorun varmış, frenleme esnasında titremeye sebep oluyordu, lastikler de değiştiği için şu an bir sorun kalmadı. Yalnız araç üzerinde torna yapana hiç denk gelmedim ben. Discovery ilk gördüğümde şaşırmıştım baya, demekki burada da yapanlar varmış.

    @yavuz, benzin hattının lpg yüzünden zarar görmesi düşük ihtimal, çünkü lpgdeyken de benzin pompası çalışmaya devam ediyor, hatta yakıt dönüyor sürekli. Tabi pompa için röle takılmadıysa, eğer öyle bir şey varsa iptal ettirmeni öneririm.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Pompada bir röle görmedim. Benzin hattında da bir problem yok gibi duruyor. Şimdilik sebebini bulamadım. Arabaya benzinde biniyorum şimdilik, depo azaldıkça kokuda azalıyor. Çok rahatsız edersen bir kaç gün tamirciye bırakacağım artık.
    Uğraşıcı bir şey olduğu için depo yarımın altındayken koku giderse o şekilde kullanmayı tercih edebilirim duruma göre. Korona günlerinde bir kaç gün toplu taşımaya binmek istemiyorum.
    Yalnız benzinde bu kadar süre hiç binmemiştim, keyifli oluyormuş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben de 2000km kadar benzinde kullandım bu dönemde. Benzin ibresinı maxta görmeyi özlemişim. Yalniz sımarıklıgın alemı yok deyip lpgye döndüm geçen hafta itibariyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 486487488489490
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.