Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (486. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
517.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 484485486487488
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • psykheee P kullanıcısına yanıt
    Aşağı yukarı maksimum torkunu 4bin devir civarında veriyor. Devirli düşük tutuyorsanız ondan olabilir. Daha yüksek devirlerde kaldırmayı deneyin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    hakikaten 3 premiumun da en son düşük puanları alması ilginç bu arada ilk nesil c sınıfı birçok açıdan mercedesin en vasat modellerinden biri kabul edilir, güvenlik konusunda da öyleymiş anlaşılan.

    bu arada arka tampon demirinin iç yanlarında biraz pas görmüştüm geçen bakımda. o bölge sürekli ıslandığı için paslanıyor heralde. canımı sıkmamak için çok detaylı incelemedim
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Deneyeceğim yasaktan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ezimuse

    Aşağı yukarı maksimum torkunu 4bin devir civarında veriyor. Devirli düşük tutuyorsanız ondan olabilir. Daha yüksek devirlerde kaldırmayı deneyin.
    Müsait bir rampada denedim üst üste şimdi daha iyi oldu dediğiniz gibi. Biraz daha pratik yapmam lazım hala tabii.
  • Bir kaç hafta önce ecu tuning'e takılmıştım, bu sefer çok daha farklı ve çılgın bir şeye kafayı taktım, supercharger. Dışarıdan karmaşık gibi gözükse de aslında basit ve çok ilkel bir sistem. SC'yi uygun bir yere monte edip V kayışına dahil edeceksiniz (en zor kısım bu), ve giriş-çıkış tesisatını yapacaksınız. Turbo kadar verimli değil ama kalıcı bir modifikasyona gerek duymama avantajı var. Bir kaç saat içinde araçtan söküp tekrar orjinal atmosferik sisteme dönüş yapabiliyorsunuz.

    Volvolarda turbo çok yaygın olduğu için SC uygulayan çok az, ama yok değil. Volvotuning'de eline geçen her şeyi süperşarjlayan birisi var, ondan 5 silindirlere monte edilmiş bir kaç SC fotoğrafı aldım:
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)

    Birisinde klimayı öbüründe direksiyon hidroliğini iptal ederek takmış. Yani çok istenirse bunlardan birisinden feragat ederek montaj yapmak mümkün. Eğer ikisini de kaybetmeden montaj yapılabilirse çok daha iyi.


    Sıkıştırma oranını da biraz araştırdım, 10 civarı olan motorlar için max. 5 psi deniyor. Bizim araçlar 10.3, aşınmanın verdiği etkiyle 10'a doğru gerilemiş olsa 3-4 psi'ı güvenli şekilde kaldırır gibi geliyor. Arabanın 14.7 psi'da 122 beygir yaptığından yola çıkarak kaba bir hesapla 145-155 beygir ediyor, ama önemli olan toplam güçten ziyade özellikle alt devirlerdeki tork bandını yukarı çekmek.
    Tabii burada stock ecu'nun ekstra havaya uyum sağlayabileceğini varsaydım. Kimisi 3-4 psi'a her ECU uyum sağlar derken kimisi yazılım olmazsa olmaz diyor. (Uyum sağlar diyenlerin en büyük dayanağı rakım. Örnek olarak Erzurumdan İstanbula geldiğinizde atmosfer basıncı 3 psi kadar artıyor, yani benzer bir şarj etkisi mevcut)

    En aksi senaryoda yapılacakları da araştırdım biraz. Öncelikle aracın günlük kullanım rahatlığından taviz vermemek ilk şartım olacak. Bunu da ECU'ya piggy-back yöntemiyle müdahale ederek sağlıyorlar. Türkiyede tamamen bağımsız ECU üretip satan 2 marka varmış şu an(Yurtdışı kaynaklı ürünler kur+kargodan dolayı aşırı pahalıya geliyor). Fiyatları da 1500 TL'ler civarında. Eğer o cihazlarla bu şekilde bir bağlantı kurulabilirse çok güzel olur.


    Harici ECU olsun olmasın bir AFR okuyucu şart. Bu konuda TR'de pek kaynak bulamadım, LPG için ayar yapanlarda olduğuna göre illa ki bir yerden bulunur 2.el de olsa. Ama bulunmama ihtimalinde, yurdışından makul fiyatlara alınabilen bir cihaz. Aşağıda örnek bir link koydum. Bunun güzel yanı kullandığı sensör bosch ve kodunu arattığımda sensörün kendisinin TR'de de satıldığını gördüm. Normalde bu sensörü sadece bosch'un kendi cihazı okuyabiliyormuş ama imitasyonunu yapmayı becermişler https://www.14point7.com/products/sigma-lambda-controller-free-2

    Burada en büyük masraf supercharger'ın kendisi gibi gözükse de aslında en ucuzu o denebilir. Eski mercedes çıkma kompresörleri 1500-2000 civarına bulunabiliyor TR'de. Pazarlıkla daha uyguna bile alınabilir. Üreticisi Eaton, modeli M45 ve yurtdışında çok yaygın kullanılıyor. Alternatif olarak alixepress'te revize edilmiş Aisin AMR500'ler var, gümrük vergisiyle beraber 1500 civarına geliyor. Turbonun aksine SC için aliexpress mantıklı çünkü çok basit bir sistemi var ve revizyonu kolay. 100ml kadar bir yağ hacmi var ve manuel şanzıman yağı kullanılıyor.https://tr.aliexpress.com/item/32273573307.html?spm=a2g10.12057483.0.0.73e54c6eeMZhVG



    İşin özeti bu iş çok ciddi aklıma yatmaya başladı. Başarısız olursam tek maliyeti bir SC parası olacak. (AFR ve almış olursam ECU ileride farklı yerlerde kullanılabilir, veya 2.el olarak satılabilir). Ama klima/direksiyonu kaybetmeden montajı becerebilirsem ortaya çok keyifli bir şey çıkacağı kesin. 3-4 psi civarında motora bir zarar geleceğini de pek sanmıyorum açıkçası. Ki gelen basınç da devir ile lineer ilişkili olacağı için, sadece üst devirlerde o değerleri görecek.
    İşin en zor kısmı SC'yi bir şekilde kayış sistemine dahil etmek. Onu da deneme yanılma ve bir kaynakçıyla ahbap olarak beceririm diye umuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 2 Haziran 2020; 15:12:0 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Güzel fikir

    SuperChager gücü ve devrini kayıştna aldığı için turbo kadar basamıyor. Ancak dediğiniz gibi alt devirleri aşırı besliyor. Turbo lag olayı olmuyor sürekli dolu bir basınç var. Ayrıca güzel de bir sesi oluyor amerikan arabalarında

    Eaton M45https://www.youtube.com/watch?v=WtbUVHAAqWY
  • Bu arada güç geçmiyor ki yeni bir sorunla karşılaşmayalım

    Aracı 2-3 gündür çalıştırmıyordum. bu sabah marşı geç aldı, aldıktan sonra 2-3 silindir çalışıyor gibi tekledi bir süre. Sonra farkettim ki egzostan bir güzel soba borusu gibi beyaz duman atıyor.
    Isındıktan sonra geçti duman atması. Acaba subap lastiklerinden fln silindirlere yağ mı bıraktı ki? İlk defa bu şekilde oldu.

    bir iki sene daha geçsin de zntden sıfır motor mu alsak ki Aslında T4 motoru takmak lazım ama şimdi ecu turbo masrafı fln bir sürü iş




  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Sesinin yeri başka zaten.
    Bazı supercharger'ların kasnağı aynı klima gibi debriyajlı. İstediğiniz zaman açıp kapatabiliyorsunuz, o da uygulanabilse çok kullanışlı bir şey çıkar ortaya.
    Bu arada motoru yukarıdan görebildiğim kadarıyla inceledim. Mümkün olan tek yer klima kompresörünün altı gibi gözüküyor. SC ile benzer boyutlarda bir kutu bulup test etmem gerek, yere bayağı yakın durabilir çünkü. Ama ilk izlenimim sağlam braketlerle desteklenirse ve uygun bir kayış bulunursa AC'nin altındaki o boşluğa tam oturur gibi. Zira Aisin AMR500 bayağı kompakt bir şey.
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Subap lastikleri olabilir. Araçta su eksiltme var mıydı? Eğer varsa contadan da kaçırıyor olabilir silindirlere.
    T4 dönüşümü, eğer kendi aracınızın yanına hurda ama motor ve kontrol sistemleri sağlam bir T4 koyabilirseniz çok kolay, sök-tak sadece. Ama o olay sadece yurtdışında oluyor maalesef.
    Ama ben benim aracın motoru bitince turbo değil de 2.0 motoru takmayı düşünüyorum. Veya bitik motoru 2.0 parçalarıyla sıfırlamayı.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    su eksiltme yok hocam.

    12-14 arası değişiyor komple motor fiyatı. parça parça da neredeyse o fiyatı yakalıyor. Silindir honlama kapak taşlama subap alıştırma ücretleri sadece 2-3 bin işçilik tutuyor. krank yine dayanır belki ama turbo araçlarda o da sıkıntıya girebilir. Krank tek başına 4 kağıt zaten
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Obd den bağlayıp baktınız mı hocam . Bobinler gidiciyse yapabilir.

    Malum silindir kapak contasını yeni değiştim sayılır. Araçta geç çalışma yoktu ama ilk çalıştırmadan sonra 15-20 sn gibi tekleme oluyordu.(geceden bırakıp sabah çalıştırdığımda,öyle düşünün) Sonra kendini toplayıp normale dönüyordu. Özellikle böyle serin ve yağmurlu havalarda. Haliyle araç su da eksiltiyordu . Ama öyle yoğun bir eksiltme değil. Su eksiltme varsa conta gidici olabilir. Contada sızıntı olduğunda aracı durdurunca pistonlara su iniyor . İlk çalıştırmada o suyu atana kadar tekliyor araba.Buharın çok olması birazda bu sebepten kaynaklı .
  • 2 aydır su eksiltme olmadı ama sabah soğukken bi bakayım. Obdden bakamadım malum benim araçta küçük cihazlar görmüyor. Sanayiye gidip bakmak lazım bi. Birisini de bulursam ilk çalıştırmayı ona yaptırtıp egzozdan su buharımı yoksa yağ mi geliyor diye de bir kontrol edeyim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sabah soğukken suya baktım eksilme yok aynı seviyede duruyor. Yağda da eksilme yok. Ancak bu sabah herhangi bir duman atma olmadı. Muhtemelen uzun süre bekleyince yağı indirdi diye düşünüyorum.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Güzel fikir hocam bir de kompresörün gerçekten çok güzel sesi var. Malum Mercedes yıllarca kullandı, dönemin c ve e serileri hem iyi gidiyor hem de sesi keyifli.

    Sc işini bir dönem ben de niva için araştırmıştım. Aynı şey değil ama fikir vermesi açısından yazayım. Rusyada niva için hazır sc kitleri satılıyor, 0,5 ve 0,7 bar olarak 2 tipi var (7 ve 10psi yaklaşık). Nivanın avantajı, sıkıştırma oranı 9,3 olduğu için motoru açmadan yüklemeye daha müsait. 0,5bar için yaklaşık 40hp verdiği yazıyor, her ikisinde de motora müdahale yok. 0,5bar olan için yazılım şart değil ama önerilir diyor, 0,7 bar için ise enjektör değişimi ve yazılım şartmış. Nivanın ecu 0,5barı kaldırabiliyorsa Volvo hayli hayli yürütür. Mesele zaten sc yi yerleştirmek, gerisi sadece borulama.

    Volvoya gelirsek facebook grubunda gördüğüm kadarıyla sizin 1,8 ile bendeki T3 kodlu motorun piston kolları aynı (T ve T2 kodlu 2,0t lerin kolları 1,9 T4 ile aynı-mış). Dolayısıyla motordan yana sıfır sorun. Sc yi yerleştirmek biraz problem olabilir dediğiniz gibi, ama yapılmayacak bir şey değil sonuçta. Ecu konusuna gelirsek 3-4 psi tolere edebilir bence de. Maksimum verim için yazılım daha iyi tabi, dr. ecu vb. bilindik yerler o işi çözebilir. Yalnız piggyback olayının pratikte imkasıza yakın olduğunu düşünüyorum. Karbüratörden enjeksiyona dönüştürülen araçlarda veya setup ı komple yenilenen araçlarda yapılıyor ama bizimkilerde zor bence. Ecunun orijinal sensörleri tanıyıp tanımayacağı şüpheli, artı abs vs ek özellikler de var. Vida dan gördüğümüz kadarıyla bizim araçların ecusu baya bir şeyi kontrol ediyor, piggyback ile arap saçına dönebilir ortalık.

    Yalnız çok güzel proje, eğer hiçbir şey iptal etmeden sc yi yerleştirebilirseniz muazzam olur




  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    o zaman çıkan duman egsoztdaki nem , ilk çalıştırmadaki teklemede ateşleme ile ilgili olabilir gibi geliyor hocam . Yine de arada bakın suyuna huyuna ;)
  • Arkadaşlar başıma ilginç birşey geldi. Geçen cuma sabahı depoyu doldurdum ve akşam evin önüne çektim. Haftasonu malum kullanamadım aracı. Pazartesi sabah arabaya bindiğimde müthiş bir benzin kokusu vardı. Depo altında ve asfaltta avuç içi kadar benzin lekesi vardı. İki gün benzinde bindim araca, koku azalmayınca ustaya gittim.
    Şamandırada kaçak yoktu. Arabayı çalışır vaziyette lifte kaldırdık , deponun üzerinde üstten gelmiş bir benzin izi yoktu. Yarım saat kadar çalıştı ama hiç bir yerden sızıntı yada damlama olmadı. Motor kısmında da bir kaçak bulamadılar. Var mı başına bu şekilde bişey gelen. Bu arada depo 1 aydır full geziyorum, arada benzinle biniyorum. Çoğunlukla lpg de ama.
    Bu kadar benzini görünce şaşırdımı acaba :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Göz kararı bir ölçümle klima komresörü altına monte edilebilir gibi geldi bana ama, kesin karar için benzer ölçülerde bir kutu hazırlayıp denemem gerek. Hadi olmadı diyelim, sırf eğlencesine bir süre klimayı iptal edip onun yerine de takılabilir.
    Eğer kollar turboluyla aynıysa mükemmel haber. Stok turboları 250'ye kadar problemsiz yükleyebiliyorlarsa 150-160 beygir hiç bir şey kalıyor yanında. Aslında turboyu da ciddi düşündüm ama o işin içine girince geri dönüşü çok zor. Egzoz ve yağ sistemi kalıcı şekilde değişecek vs. O yüzden kompresör daha mantıklı geliyor, randıman alamama durumunda söküp orjinalliği bozmadan atmosferiğe devam etme şansım var.

    Ekleme: Şimdi vida'dan baktım. Volvo yine yapmış yapacağını. T3 ile aynı olan kollar 2.0 atmosferiğinmiş. 1.8'in kollarının parça kodu farklı, aratınca olay çok farklı yerlere gitti, neredeyse bütün s60 ve s80 kollarının kodu ile aynı. 2.0T, 2.5 T5, 2.3 ve 2.4 T5 vs. Tabii o motorlarda 4-5 farklı kol var model yılı ve motor numarasına bağlı olarak, ama hepsi bir dönem 9458233 numaralı kolu kullanmış. Bu arada sizin motordakinin kodu 1270671, o da yine farklı yıllarda çoğu turboluda kullanılmış. 2002 sonrası bütün T6'larda kullanılmış mesela.
    Bu arada 5 silindir 2.0T'nin sıkıştırma oranı 9.5:1'miş. Ben bu kadar yüksek olduğunu bilmiyordum açıkçası. Benim aracın 10.3, yani arada öyle aman aman bir fark yokmuş. Karşılaştırma bakımından, s40 2.0t'lerin oranı 9.0:1.


    Ben de dün fren ve PCV vakumlarını derinlemesine araştırdım. Yabancı forumlarda SC'lamak için açılmış konularda gelen öneri çoğu zaman harici catch-can kullan veya direkt hortumu sök açıkta kalsın şeklinde. Genelde turbo/SC öncesi emişe bağlamayı önermiyorlar emiş hattı yağlanır diye, ama volvonun turboluları tam olarak bunu yapıyor. Hava filtresinden turbo girişine giden emiş hortumunda 3 yollu elektronik bir valf var(hatta bunun deliği atmosferiklerde rölanti havası için kullanılıyor). Bir ucu manifolda, öbür ucu PCV'nin girişine bağlı. Gaz kelebeği kapandığı anda manifoldda vakum oluşuyor, valf PCV'yi manifolda bağlıyor. Gaza dokunulduğu anda ise manifold hattını kapatıp turbo girişine bağlıyor. Volvo PCV'yi bu şekilde kullanmakta sakınca görmediğine göre yapılabilir bir sistem. Benim durumda da çok iyi olacak, basit bir valf ile %100 orjinal PCV çalışmaya devam edebilecek.

    Fren sistemi daha da basit gözüküyor. Frene bastığınızda zaten gazı bırakmış olacağınızdan, neredeyse her frenleme senaryosunda sistem zaten vakum görüyor. Turbo bastığı zaman da basıncın fren merkezine gidip bir yerleri patlatmaması için vakum hattı üzerinde bir çekvalf var (şu kırılmaya çok müsait soketli parçanın içinde olsa gerek). Dışarıdan aynı gibi gözüktüğü için atmosferiklerde de aynı mekanizma vardır diye tahmin ediyorum, öyleyse sıfır sıkıntı. Eğer yoksa da basit bir çekvalf ile hallolur o problem de.


    Bu arada sonradan şarjlanmaya en müsait stok ECU'lar MAF'lı olanlarmış, orada da avantajımız var. Hatta MAF'ın da iki çeşidi varmış. Bizdeki gibi emişin tamamı sensör içinden gerçekleşen ve bir de IAT sensörü gibi monte edilen, sadece ufak bir ölçüm aralığına sahip sensörler. İlki çok daha elverişliymiş, maf sonrası tesisata istediğiniz gibi müdahale edebiliyorsunuz, çünkü zaten hepsi ölçülmüş hava. MAP bazlı çalışan ecu'lar şanssız bu konuda, en az boost yeteneği onlardaymış.
    ECU teoride %25'e kadar fazla benzin verebiliyor zaten trim yoluyla. Vuruntu sensörümüz de var, avansı da iyi kontrol edebilir belki. Zaten wideband AFR ile takip edildiğinde ECU'nun yeterli olup olmadığı hemen anlaşılır. Eğer fazla fakire düşerse enjektör basınçlarını regülatör ile oynayarak arttırma gibi bir yöntem de varmış. Bu şekilde 7-8 psi'da yürüyen örneklere denk geldim. Kaldı ki eğer TR'de bunların ECU'sunu güzel ayarlayabilen varsa, bir problem durumunda harici ECU zahmetine de gerek kalmaz dediğiniz gibi. Şu an şehirdışındayım, bir döneyim de başlayacağım hemen çalışmalara.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 3 Haziran 2020; 15:10:19 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    İlgiyle izliyorum. Başarılar. Söylediklerinizin yarısını anlamıyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gözlemlerim devam edecek ama sıkıntı açmaz inşallah
  • Tahliye fln tıkalı olabilir belki hocam. Bir de s40larda var mı bilmiyorum ama buharlaşan benzini manifolda gönderen bir parça vardı facebookta görmüştüm carbon bir şey di ama hatırlayamadım şimdi onunla alakalı da olabilir. Yine de tam dolu bırakmamak daha iyi olur.
  • 
Sayfa: önceki 484485486487488
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.