Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (336. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: bytar89
1 Kayıtlı Üye ve 3 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 334335336337338
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim araçta da aynı sorun var ama benim araç open loop a girmiyor, ben ondan diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • tıkanmış PCV kutusu :)


    buda sinsi kendini belli etmeyen şanızman yağ soğutucusunun minik radyatörü :)




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    pcv deyince diken diken oluyorum radyatörü de mi çıkardılar pcv yüzünden? Ama araba rahatlamıştır şimdi.

    Şanzıman radyatörü çok da ufak değilmiş ama iyi gizlenmiş hakkaten. Belki çok ısınınca motor fanı o yüzden de devreye giriyordur arada. Bizde bir de intercooler var, ön taraf kat kat radyatör.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    pcv deyince diken diken oluyorum radyatörü de mi çıkardılar pcv yüzünden? Ama araba rahatlamıştır şimdi.

    Şanzıman radyatörü çok da ufak değilmiş ama iyi gizlenmiş hakkaten. Belki çok ısınınca motor fanı o yüzden de devreye giriyordur arada. Bizde bir de intercooler var, ön taraf kat kat radyatör.
    o yüzden gözüm korktu :)

    komple ranyatörü fanı ile beraber aldı manifoltu komple aldı
    tüm hortumları hava ile temizllettim içinde birşey kalmadı yeni kutuda takılınca arabanın garip çalışması gitti

    turbolu motorlar basit gibi görünsede atmosferikten hakikatten farklılar çok parçası değişik
    o dar alana 4 parça radyatör sıgdırmakta ayrı beceri :)

    şimdi değişim zamanını bilmediğim triger var onuda değiştimi kafam rahat edecek
    sıradaki proje
    vvt kasnak
    vvt okuyucu
    devirdaim
    rulmanlar
    triger kayışı

    bütçe müsait edince onlarıda halledeceğim

    şu havalandırmanın klapesi kafama takıldı




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    İlginç, ben manifoldu söktüğümde değil radyatörü üst hortumu bile çıkarmadım. Biraz zor oldu tabii ama oldu sonuçta. Tekrar yapacak olsam üst hortumu çıkarırım ama radyatörleri sökmeye gerek yok bence.

    Gerçi usta milletinin işine karışmak da olmuyor. Sonuçta bayağı ıvır zıvır parça değişmiş, radyatörü de sökünce çalışma alanı bayağı genişlemiştir.



    Şanzıman radyatörlerinize iyi bakın. Ben TR'de sıfır olarak satan bir yer bulamadım daha. Gerçi dikkat ederseniz komple metal, darbe almadığı sürece zarar görmesi çok zor. Kalorifer radyatörü de bu şekilde, komple metal. O yüzden kaloriferi bozuk s40 fazla göremezsiniz. 850/s70'lerde bir kısmı plastikmis mesela, onlar 5-10 senede bir değiştiriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Havalandırma klapesi hakkında aklımda kalmış, onun kalibrasyonu falan yapılabiliyor DICE ile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullandiklari vida Turkce idi bendeki ingilizce tr versiyon nereden indirecegiz :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar,



    Gece arabayı çalıştırmaya çalıştım. Sonuç birkaç tıktık sesi ötesi yok aküden şüpheleniyorum.



    Farlar ve iç aydınlatmalar çalışıyor ancak açıldıktan bir süre sonra parlaklığı kendiliğinden düşüyor. Aküyü ölçme şansım olmadı. Aktarma yapmaya çalışacağız. Sorunun olabileceği başka yerler var mıdır? Kömür aklıma geliyor, nasıl kontrol ederim? Bir de akü ise varta mı mutlu mu?



    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Bende vardı, eve geçince nereden indirdiğime bakar yazarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • minae M kullanıcısına yanıt
    Parlaklık azalıyorsa aküdür büyük ihtimalle. Marşa basarken göstergedeki ekranlara da bakın, sapıtıyorlarsa kesin aküdür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    dipgaz yapmadan yavaşca bassamda sorun yok ama dipgazı yiyince araç saçmalıyor.

    hocam videoyu tam izleyemedim ama yukarıda bahsettiğiniz olay, eğer lpgde zenginse birebir aynı yaşanıyor.
    hatta araba daha ısınmadan bunu yaparsanız hepten stop edecek gibi olması lazım.

    Alıntıları Göster
    Aracin ltfsi -4 lerde yani az biraz zengin cok degil. Ama benzinde de azbirsey yapiyor bunu.





    O degilde sizlerde de gizliden varmis sorun :)))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    minae M kullanıcısına yanıt
    @LordMayros, neyse büyük masraf kalemlerinden biri gitmiş, diğerleri de yavaş yavaş artık :)

    @M_aTRa_X, ltft -4 normal ama rölantide daha da zengin olabilir. rölantide stft+ltft toplamına bakın bir de. bendeki sorun daha beterdi vites D'de biraz hızlı yavaşlayayım rölantiye düşünce stop ediyordu. ışıklarda, kavşaklarda tam bir kabus. neyseki ayardan sonra düzeldi, bu dediğim çok önceleriydi zaten, lpgciler kafalarına göre +10, -10 yaptıkları zamandı

    @minae, ben oyumu vartadan yana kullanıyorum. haziran 2018de volvoya 60amper varta aldım 230tl idi, bu ay nivaya aynı aküyü aldım 300tl, mutlu ve inci 250tl idi sanırım. yalnız bildiğimden değil, isme güveniyorum sadece akücüye sorduğumda varta fiyatı bile vermiyordu, bir dünya marka saydı, varta deyince " eh en iyisi" demişti.




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Hava emişi ile alakalı olduğunu sanmıyorum, gayet güzel emiyor, filtreyi sökünce sesi de gür maşallah. Benim araçta da dip gaz yaparsanız o emiş sesi geliyor, orası normal yani.
    Hava emiş sorunu olsa zaten devir o kadar hızlı yükselemez. Hatta 6500'e kadar çeviremez bile. Söndüğü ana dikkat ettim de, ateşleme sorunu da değil. Bütün silindirleri birden etkiliyor yani yakıt sorunu. Bence LPG ile alakalı. Benzine alıp 5-10 km kullandıktan sonra tekrar denerseniz büyük ihtimalle benzinde tamamen düzelir.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Sorun aküymüş. Takviye ile hemen çalıştı.



    Tam bütçe buldum derken ilk kısmı aküye gidecek şimdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @ersin310 hocam geçen destroke falan diyordunuz ya. Bugün bir şey dikkatimi cekti. 1.8 ve 2.0 litre motorların piston çapları aynı, silindir kapakları da aynı olduğuna göre aradaki hacim farkı strok uzunluğundan geliyor. Teknik verilere baktığımızda da aynen bu şekilde.


    Yani arada ciddi ciddi destroke olayı olabilir. Eğer doğruysa 1.8 ve 2 litre motorlar arasında krank-kol-piston değişimiyle dönüşüm gerçekleştirilebilir. ECU'nun da sorun olacağını sanmıyorum çünkü hacim artışı %9 civarı, fuel trimi ile halleder gibi.

    Edit: Hatta sadece kol veya sadece krank ya da piston değişimi yapılırsa, sıkıştırma oranı düşeceğinden turbo veya süperşarj uygulaması da yapılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 16 Ocak 2019; 22:39:1 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    hocam biraz zihnisinir projesi gibi oluyor ama çok ilginç geliyor bu stroke işleri. geçmiş olsun siz de bulaştınız bu arada ciddi bir mühendislik başarısı bence aynı blokla bir sürü tasarım yaratmak. sanırım bu işin kralı eski bmwler.

    volvo moduler motorda bu işlerin yapılabilir olması kesin bence. tek sıkıntı kullanıcı kitlesinin denemeye yatkın olmaması, güç isteyenler direkt turbolusunu alıp üzerinde oynuyor. eklediğiniz veriye bakınca kafam karıştı gerçi, blok aynı olunca çap hepsinde aynı olmalı sanki, ama 1,6 ve t4 diğer hepsinden farklı, neden acaba?

    1,8-2,0 konusuna gelirsek, başka bilmediğimiz birşey yoksa kesin yapılabilir diye düşünüyorum. piston aynı kalıp, doğru krank-kol kombinasyonu sağlanırsa (maksat sıkıştırma aynı kalsın) ecu-enjektör-üst kapak herşey sorunsuz işler gibi geliyor. hatta belki kapak taşlamayla sıkıştırma arttırılıp fazladan güç bile alınabilir (stock 2,0a göre). son dediğiniz bile yapılabilir, 2,0t parçalarıyla sıkıştırma düşürülüp gerisi custom isçilik ve turbo ama uğraşmaya değmeyecektir tabii ki.

    bence motor açılırsa özellikle 1,8de ciddi düşünmek lazım, örneği yok belki ama çok basit şekilde yapılabiliyor olabilir. neden fazladan 200cc daha olmasın ki




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    2001 öncesi T4'ler, T5 motorların direkt 4 silindirli versiyonu.(4T2)

    2001 ve sonrasında ise, s60'larda kullanılan 2.4 atmosferik motoru 4 silindire çevirip turbolamışlar. Yine t4 diye satılmış (4T5). Hatta 5 silindirliyi de turbolamışlar o da 2.4T diye geçiyor.



    2.0 ve 2.0T ise yine 2.4 atmosferikten devşirme, daha sonra strok uzunluğunu kısaltarak 2.0'dan 1.8 türetmişler.

    Görünüşe göre 1.6 motor da hakiki T4'ün kısa stroklu versiyonu.

    Valla adamlar hiç bir şeyi ziyan etmemiş, nerede bir tasarım varsa ondan 3-5 tane farklı motor çıkartmışlar.



    Zaten 2.0T'ye yeni T4 turbosu takıp sorunsuz binenler vardı, yani siz de deneyebilirsiniz. Bu açıdan üzerinde oynamak için en makbul motor eski T4'ler. Onlar direkt T5'den alındığı için daha güçlü iç yapıya (forged piston ve kollar vs.) sahipmiş. Hem VVT falan da yok, 2.0 atmosferik eksantriği de takılabiliyor bu sayede.



    Destroke olayı anca motor bozulup çıkma motor almak gerekirse mantıklı. Çıkma motordan daha ucuza hem 2.0'a yükseltmiş hem de bütün motoru sıfırlamış olurum.

    Şimdi aklıma geldi egzantriklerde de bir farklılık olabilir yalnız. Araştırmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    yine yeniden buradayım forumu takip ediyorum hayatım volvo oldu benim.şimdi kendi motorumuzda yapılabilecek herşey yapıldı.Bobin arımaz olmuştu en son onları ve bujileri de yeniledik.Şimdi gelelim yeni sorunumuza.

    motor bloğumuz ve silindir kapağımız ömürlerini tamamlamış vaziyette.Yani rektefiye olamıyorlar.Çözüm olarak bana volvo ustasının önerisi çıkma motor alalım oldu.Ancak 2000 model s40 2.0t çıkma motorlar ne kadar sağlıklı oluru 1 haftadır araştırıp düşünür haldeyim üstelik afaki fahiş fiyatlar var.Aracı bu haliyle satalım zarar falan derken ıspartada volvo kullanan bir motor ustası elimde işlem görmemiş blok ve silindir kapak var alın deyince havalara uçtum ıspartada şans ya patronum oralı ustalar baktı malzemeler gerçekten işlem görmemiş ve temizdi.Ben alacağım yalnız volvo ustaları ikileme düştü ısrarla motor alalım diyen bir kısım bunlar daha sağlam olur diyen diğer kısım
    motor almıyacağım garantili olmadan mantıklı gelmiyor çünkü eminim ki km si yüksek hurda motorler piyasada ve bana yine sorun çıkaracak.Blok ve kapağı alırsam gerek olursa pistonları da orjinal alacağım ve motorumu sıfırlamaktan bahsedebileceğim.şimdi sorum şu
    sizce çıkma motor mu?Temiz blok ve kapak mı?
    not:bu blok ve kapak tek pistonu turbo sorunu sebebiyle erimiş bir araçtan sökülmüş.Tanıdıktan alıyoruz sorun olursa parça benim diyor.




  • Gamzetekce G kullanıcısına yanıt
    Blok ve kapak alin
    Sizin krank kurtaiyorsa kullanin yoksa onuda cikma bulup piston gomlek kol
    Subablar sifirlanirsa ciddi uzun sure binersiniz ama size bayagi tuzlu olacak gibi

    Zararina satip kurtulmakta var alternatif olarak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gamzetekce G kullanıcısına yanıt
    Moralinizi bozmak istemem ama ben olsam bu şekilde satardım. İlla s40 olacaksa da en düzgün olanını bulmaya çalışırdım.



    Blok, üst kapak, krank vs ana parçalar zaten. Araba motor harici çok temizse sandık motor opsiyonu düşünülebilir (bir ara 12bin TL idi galiba). Eğer kaporta, iç mekan ivir zıvır başka sorunlar da varsa sandık motora değmez tabii.



    İlla bu motoru toplayacaksaniz da sağlam bir volvocuya bırakın bari, bu kadar harcamanın üstüne sorunsuz garantili bir iş çıksın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 334335336337338
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.