Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (322. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 320321322323324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • minae M kullanıcısına yanıt
    Bu arada bizim farların camları ayrı ayrı satılıyor. Orijinal volvoların tanesi 330 tl, yan sanayileri 150-200 lira civarı. Aslında iki tane orijinal alıp takmak lazım, direkt ve kesin çözüm.

    Veya benim gibi krom farı olanlar için, siyah çerçeveli olan farlardan almak da bir seçenek. Onların yan sanayileri 585 lira. Ama onun yanına da yine siyah sinyallerden almak lazım. Masraf gittikçe artıyor.
  • Bi ara burdan bobin için soket sormuştum bobinler için soket aldım tanesi 15 tl gayet uygun aslında.


    Kabloyu komple söküp sıfırdan temiz bir şekilde ayarlamayı düşünüyorum. Bu kablonun bir şeması var mı acaba internette satılıyor bu kablo

    https://www.soketsan.net/Volvo-s40-tesisat

    çok pahalı değil ama gereksiz olmasın diye onarma yapacağım.

    Nacker hocam senden ricam eğer vida da mevcutsa bu kablonun pdf sini alabilir miyim :)

    yani ne nereye gidiyor şemayı bileyim ki söktükten sonra problem yaşamayım
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Aldigin soketlerin resmi ve nerden aldigin varmi hocam bende yenileyecegim onlari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    Aldigin soketlerin resmi ve nerden aldigin varmi hocam bende yenileyecegim onlari
    Gece ugrasip taktim aractan cekerim gun icerisinde.



    Ankara da sarj dinamosu tamiri yapan biryerde buldum.



    Gayet saglam tutuyor,



    Kablolari bagladim simdilik sknti yok ama baglanti sekli bi garip geldi bana sema olursa tam net anlayacagim baglantiyi.



    Heryere 9vcivari gidiyor vvtye bile. Eksi uclar farkli sadece, vvt bobin kablosundan aliyor eksi ucunu arada kondansator var sadece

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam aslında volvo teybini her açıdan tercih ederim. Bizdeki corolla 2009 model, Sizin aklınıza gelen efsane kasa denen corolla büyük ihtimalle aldığımız cihaz da aşağıdaki gibi birşey. Araca özel yapıldığı için kötü durmuyor, bir de görüş seviyesinde olduğu için torque verilerini takip etmek kolay oluyor, hatta uzun yolda baya zevkli de oluyor.



    Volvoya gelirsek, ben araç bakarken orjınal teybi olmayanları direkt eliyordum öyle soylıyım. Yeri itibariyle multimedia sistemi takılmış olanlara gözüm alisamadi. Ses kalitesi benim gözümde orta-ust seviyede, yalnız müzik sistemlerinden pek öyle anladığım yoktur. Corollayla kiyaslarsam volvo biraz daha iyi.



    Benim teyple ilgili olayım, kaset çalar ve CD çalari birarada bulunan nadir araçlardan olması. Kasetcalar hala aktif olarak kullanıyorum, sizin yöntemle aux da bağlamak istiyorum ama elim gitmedi henüz. Teybin radyo seçim butonu da çok orjınal bence, klasik 1-2-3 butonlarinin olmamasi çok mantıklı. Sonuç olarak 3 ana tuşla, teybe gözümü indirmeden her şeyi halledebiliyorum.



     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 11 Aralık 2018; 12:20:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu linkteki obd den almıştım gelen ürün farklı çıktı hatta bendekinin aynısı :(

    şansa bak
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Eğer fotoğraftaki gibi duruyorsa orijinalden farkı yok zaten, çok şık duruyor. Bizimkilerde ise çok altta kaldığından hem o açıdan kullanması kolay olmaz, hem de ikide bir dönüp aşağı bak, ekrana dokun vs. zor iş. Bu arabanın tasarımcıları konsolu doğrudan o teybe göre tasarlamışlar yani.

    Bu arada detaylı EQ ayarlarını kurcaladınız mı? En sağdaki tekerleğe basılı tutarken teybi açınca gelişmiş EQ ayarları çıkıyor. Bunun dışında hıza duyarlı ses seviyesinin de 3 kademeli bir ayarı var. Onu da açma tuşuna basılı tutarak, ardından açılan menüde ASC ekranına gelerek yapıyorsunuz.
    Büyük ihtimalle en ilginci de hız göstergesi. Sol geri sarma tuşuna basılı tutarak teybi açınca, çıkan menüden display'e girip ASC'yi seçince ana ekranda arabanın hızını, o anki ses seviyesini ve hıza bağlı uygulanan ses artışını gösteriyor. Hızı ECU'dan alıyor herhalde, çünkü kadrandaki değerden daha düşük. Ekranın bir köşesinde yazsa iyi olurdu ama maalesef bütün ekranı kaplıyor ve teybin normal yazıları gözükmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Aralık 2018; 14:6:21 >




  • Dün akşam kesinleştirdiğim bir hata vardı sanki benim arabada. Şöyle ki düz yolda sabit hızlarda giderken genelde 60-80 arası diyim. Ayağım gazda sabitken 2000 civarında olan devir 1500 lere doğru düşüp tekrar normale dönüyor. Dikkat ettim Özellikle ayagımı gazdan çekmedim ya da basmadım.
    O devir dalgalanması sırasında bir boşluk oluşuyor gibi geliyor. Ayağımı gazdan çekmişim de yavaşlamasına müsaade etmeden tatlı gaza basmışım gibi.. Sizce bu nedendir? Yaşayan var mı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Vida'ya baktım ama kablo kısmı çok karmaşık, direk o tesisatı gösteren bir sayfa bulamadım.

    Bu yaz ben bobin/vvt tesisatını komple çıkartıp, bobinin uçlarını tamir ettim, bir tanesi kopmak üzereydi. 3.5 mm banana konnektör kullanarak metal uçlarını yeniledim. Benim araçta kablo uçlarını içinde barındıran plastik soketler bayağıdır yok. Kablolar açıkta, doğrudan bobine giriyor.
    Eğer kabloyu arabadan ayıracaksanız aşağıdaki fotoda rotasını çizdim. Maviyle daire içine aldığım klipsleri açarsanız, körüklü kanal kolayca çıkıyor.

    Tesisatın motorun üstündeki kısmı nasıldı tam hatırlamıyorum ama 4 tane çıkış var. İki bobin, VVT ve bir de topraklama kablosu. Aynı anda bir kabloyu onarırsanız daha iyi olur, karışma riski olmaz.

     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Aralık 2018; 15:47:34 >




  • Senin araç otomatik miydi hocam? Kimin arabası nasıldı karıştırıp duruyorum sürekli.
    Eğer otomatikse o olay tork konvertörünün kilitlenmesi (lock-up) olabilir. Çünkü tam o hızlarda, beşinci vitese geçtikten sonra konvertörü kilitliyor, 300 devire yakın bir kazanç sağlıyor bu sayede. O andan itibaren aracın manuel şanzımandan bir farkı kalmıyor. Vites oranları da daha uzun olduğu için otoban hızlarında manuel versiyondan daha az yakıt tüketebiliyorsunuz böylece.
  • Otomatik 1.8 seninkinin aynısı hocam :) normal bir durum mudur diyorsun yani şimdi. Kafam karıştı. Ortalama dalgalanma evet 300 devir civarı oluyor dikkat ettiğim kadarıyla.. Yüksek hızlara çıkmada hızlanmasında, düşük hızlarda ya da dururken felan Rölantide sorun yok. 60-80km arası ayağım gazın üstünde hafif basılı dururken yapıyor.
    Bizim patronun 98 model 5 kasa e39 Du vardı (halen duruyor satmıyor müzeye koyacak) onda böyle tatlı sürüşte dalgalanma oluyordu. Gerçi motor da kasılıp geri bırakıyordu. Şanzıman türbünü tamir ettirmiştik düzelmişti. Onun gibi birşey mi diye düşündüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eloq -- 11 Aralık 2018; 19:29:35 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    evet, fotoğraftakiyle birebir aynı sayılır. ama dediğiniz gibi s40ta çok aşağıda kalıyor.
    bu arada obd gelmiş ama multimedyaya bağlanamamış, sadece cep telefonuna veri aktarmış. akşam bakacağım bakalım, bende ltft gösteriyorsa tamamdır, yoksa direkt iade.

    daha önce detaylı EQ ayarlarını siz yazmıştınız ama dediğim gibi kalite bana yeterli geldiği için hiç kurcalamadım, sadece basic ayarlarla oynuyorum. o da yaptığım tek şey, treble +2,3te duruyor, bir de sesi arka hoparlörlere daha çok aktarıyorum, ayar 3te duruyor genelde.

    yalnız hıza duyarlılığı ayarlasam iyi olur aslında, bende o özellik kapalı olabilir. hız verisi çok ilginçmiş, niye öyle birşey koydularsa. buakşam bir deneyeyim bakalım, ekrana pek baktığım yok ama köşede biryerde çıksa daha iyi olurdu tabiiki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Vida'ya baktım ama kablo kısmı çok karmaşık, direk o tesisatı gösteren bir sayfa bulamadım.

    Bu yaz ben bobin/vvt tesisatını komple çıkartıp, bobinin uçlarını tamir ettim, bir tanesi kopmak üzereydi. 3.5 mm banana konnektör kullanarak metal uçlarını yeniledim. Benim araçta kablo uçlarını içinde barındıran plastik soketler bayağıdır yok. Kablolar açıkta, doğrudan bobine giriyor.
    Eğer kabloyu arabadan ayıracaksanız aşağıdaki fotoda rotasını çizdim. Maviyle daire içine aldığım klipsleri açarsanız, körüklü kanal kolayca çıkıyor.

    Tesisatın motorun üstündeki kısmı nasıldı tam hatırlamıyorum ama 4 tane çıkış var. İki bobin, VVT ve bir de topraklama kablosu. Aynı anda bir kabloyu onarırsanız daha iyi olur, karışma riski olmaz.

    Dun gece sokup onardim kabloyu baglantilari yaptim tek tek bobin soketlerinide taktim ama vvt problemim hala devam ediyor p0011 demekki bu sorun carkla alakali :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Aslında bir yerde DICE cihazına bağlatabilirseniz arızayı daha detaylı görme şansınız olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonfatih

    Arkadaşlar linki ben atmistim, o cihazın neler gösterdiğini resimle paylaşayim.



     S40 I (1995-2004)



    Fakat ürünü ilk aldığımda satıcı yanlış ürün gönderdi klasik elm cihazını gonderdi, iade ettim sonra doğrusu geldi, dip not olarak paylaşayim.

    Banada yanlis gonderdi normal mavi elm gonderdi iade actim simdi yarin tekrar yollayacagim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anladığım kadarıyla elinde kalan eskileri gönderiyor satici, banada aynısını yaptı. Fatura iade kodu var onla geri gönder hemen, icinede not yaz resimdeki üründen istiyordum farklı geldi diye, sonraki gün hemen resimdekini yolluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana da bahsettiğiniz cihazdan geldi. Dün akşam identifier ile bir kontrol ettim. Sonuçlar aşağıdaki gibi, versiyonu 1,5 gözüküyor bu arada. Bendeki tüm cihazlardan daha çok şey destekliyor gibi geldi. On/off tuşu çok önemli değil, o yüzden iade etmeyecektim. Ilan fotoğrafındaki cihaz daha mı çok şey destekliyor, neden iade ediyorsunuz? S40 I (1995-2004)
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Dun bana gelen maviyi denedim benimki ile ayni stft yi gostermedi o yuzden aninda iade ettim firmayi narayip resimdekinden yollayin dedim

    Simdi cikiyorum dedi



    @sonfatih hocam suan en stabil sizde calisiyor sizdeki adimlari takip edip baglayip deneyelim bi



    Bu arada benim cihazlar bu protokol ile baglaniyor



    ISO9141-2(5 baud init,10.4Kbaud)



    Bendeki mavi tum sensorleri destekliyorsa problem ne acaba :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence yeni cihaz gelince bir deneyin ve benim kullandığım uygulamayı kurun olacaktır diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam, dediğiniz menülere girdim. Arka plan baya ayrıntılıymış meğer, bazı menülerde kayboldum diyebilirim menü açıklamalarını bilerek dolaşmak lazım, testler falan baya birşey var içeride. anladığım kadarıyla bir ayrıntılı ayar menüsü var, bir de arıza-test menüsü var.
    asc ekranı da güzelmiş aslında, arada bir uzun yolda açılabilir. Bir menüde rastgele kayıtlı radyolara denk geldim, yalnız orada kayıt sayısı 50ye kadar gidiyor. Normalde 20 kayıt zaten iyi ama 50yi de mi destekliyor acaba?
  • 
Sayfa: önceki 320321322323324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.