Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (324. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.096
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 322323324325326
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben uzun zamandır pompa hesabı denemedim, lpg den sonra benzin deposunu fullemek gibi fantazileri unutur oldum lpg de pompa hesabı yapıyorum, ama onda fark oluşması doğal, hava sıcaklığı, benzinde kullanma durumu vs. etkileyen bir sürü parametre var.

    Kesin bilgi değil ama yol bilgisayarı maf verilerine göre ortalama yakıt hesaplıyor diye biliyorum. Eğer öyleyse biraz sapma olması normal.

    Demekki o kapı sökülecek, sevmiyorum böyle trim işlerini İlk gün arabanın kapıları dediğiniz gibi açık kalmış, sonradan farkettim şoför kapısı açılınca diğerlerinin de açıldığını. Evin otoparkında sorun yok da dışarıda anahtarla kilitliyorum direkt.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    İsin ilginc tarafi aracim 2001 . Nasil uyar bilmiyorum ama siimdi yola cikiyorum zntye bi sorup ordanda ustanin yanina gececegim. Uyarsa nordic alir gecerim 180 tl miydi ne fiyati ama uymazsa fena masraf cikacak

    Alıntıları Göster
    o yuvarlak motor kulagı otomatik şanzımana özgü

    manuelde znt deki otomatikte skandix teki motor kulağı geliyor

    benim 2001 v40 manuel ve znt deki mevcuttu

    şimdiki 2004 otomatik ve yuvarlak tip olan kulak mevcut

    bu arada araç şasi si aynı olduğu için 2 kulagın vidalama yerleri hazır gekir 2 motor kulağıda uyar

    şanzımanın ekstra ağırlığı için bu tip kulak kullanışlmış manuelden ayrı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 18 Aralık 2018; 9:58:26 >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Trimi sökmeden bir deneyin hocam. Çubuğu çıktığı yerden bir de kapıdaki dilden sıkın. Bir de kumanda pilini mutlaka değişin o zayıflayınca da oluyor gibi geldi bana.

    Ben de de şöyle bir alışkanlık oldu. Depoyu sürekli yarı dolu tutuyorum. Yolda giderken gösterge paneline baktığımda benzin sol Hararet sağ tarafı gösteriyor. Karşılıklı iki ok gibi durması gözüme hoş geliyor,)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Benim araç da 2001 otomatik ama znt'teki kulaktan mevcut.

    6 senedir ben değiştirmedim, önceki sahibi yuvarlağı düz tipe dönüştürdüyse de bilemiyorum.

    Ben bunu Alex'e sorayım bakalım bildiği bir şey var mı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu otomatiklerde kullanilan yeni tipmis arkadaslar.



    Simdi normal eski tiple degistiriyorum ama onunda bi farki var. Znt dekiler manuel icin otomatik icin ayri kodla satiliyor 40 tl civari fiyat farki var.



    240 tl ye nordic aldim uzun vidayla takiyor simdi usta.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski cikan kulak

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    evet, her otomatikte bu yuvarlak olandan çıkmıyor, makyaj sonrası gelmiş.

    sanırım üst kapak saplamasıyla veya ona benzer bir vidayla takılıyor. geçmiş olsun diyim, 240 fena değil gene de. volpar o yuvarlak parçadan hiç satmadığını söylemişti, muhtemelen herkes böyle yapıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    evet, her otomatikte bu yuvarlak olandan çıkmıyor, makyaj sonrası gelmiş.

    sanırım üst kapak saplamasıyla veya ona benzer bir vidayla takılıyor. geçmiş olsun diyim, 240 fena değil gene de. volpar o yuvarlak parçadan hiç satmadığını söylemişti, muhtemelen herkes böyle yapıyor
    Bu arada iki kulak icinde yuvalar acik ikiside takiliyor. Yani ek bi yuva filan acilmiyor . Yuvarlak tip ulkede bulunmadigi icin veya pahali oldugu icin millet bu tipi takiyor galiba. Eski tip iki parcadan olusuyor alttaki parcada ekstra para yani :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu ara sökme imkanım olmayacak, oyüzden üstten bir sıkayım ozaman. olursa olur, olmazsa kapı içini sökene kadar böyle gezeceğiz artık.

    göstergeleri simetrik yapmışsınız hocam bende de depo çeyreğe inene kadar sorun yok da, kırmızıdan önceki çizgiye geldiğinde canım sıkılıyor baya
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    İşlem bittikten sonra motordan kabine yansıyan titreşimdeki değişimleri merakla bekliyorum.

    Herhalde bu arabalarda değiştirmesi en kolay olan takoz bu takoz. İşçiliği az, eğer hissedilir bir fark yapıyorsa ben de bir ara değiştireyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    İşlem bittikten sonra motordan kabine yansıyan titreşimdeki değişimleri merakla bekliyorum.

    Herhalde bu arabalarda değiştirmesi en kolay olan takoz bu takoz. İşçiliği az, eğer hissedilir bir fark yapıyorsa ben de bir ara değiştireyim.
    Benim aracta kulak tamamen gittigi icin titresimi gectim ses vardi. Sola donerken araba titriyordu. Durdugumda araba vitesdeyken asiri titremesi vardi suan azda olsa d konumunda beklerken titreme var ama bostayken 0 titreme

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün hava 1 derece civarında marş yaptım, D ye biraz sarsıntılı geçti neyse de, sonra R ye almak durumunda kaldım. Bu sefer daha uzun süre tepkisiz kaldı, 3-4 saniye kadar, sonra çok sağlam vuruntu yaparak vitese geçti, bu sefer içim gitti resmen. Soğuk havada şanzıman yağı ısınmayınca bende böyle oluyor. Şu yağı bir değiştirelim de belki azalır biraz, yağ iyice kalınlaştı herhalde.

    Birkaç gündür şirket aracında goodyear ug8 leri test etme şansım oldu. Yol gürültüsü bana biraz yüksek geldi, bir pirelli-petlas vs değil ama etikette yazdığı kadar da düşük değil bence. 4 sene önce ug9 almıştım ama ug8 hala satılıyor ve fiyatı da uygun sayılır. Genellikle şirket araçlarında kullanıldığını görünce yeni üretilenlerin kalitesinden biraz şüphe ettim. Ilk çıkan ug8ler kadar kaliteli olmayabilir diye soru işareti yarattı. Denk gelse alacaktım ama iyiki nokian denk gelmiş.




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Siz yağı önceden değişmiştiniz sanki? Hatta farklı bir yağ kullanmıştı servis diye hatırlıyorum. Açıkçası daha 200 bine yeni gelmiş şanzımanın böyle davranmaya başlaması biraz şaşırtıyor beni. Ama genel kanı da turbolu motorların şanzımanları daha çok zorladığı yönünde.
    Yağ değişiminden sonra DICE'ye bağlatıp yağ sayacını ve adaptasyonu da sıfırlatın derim.

    O dönemdeki volvolarda iki çeşit adaptasyon varmış. Birisi bilgisayara bağlayıp adaptasyon moduna almak. Daha sonra bilgisayar ile yola çıkıp bazı komutları yerine getiriyorsunuz. İşte sakin şekilde 4. vitese kadar çıkma, hafif frenle durma, dur-kalk vs. Ama VIDA'da yazdığına göre 30899031 kodlu şanzıman kontrol modülleri bunu desteklemiyor. Ve S40'larda da bu var.

    Bizim araçlarda ise adaptasyonu(aslında bir nevi öğrenme de denebilir) resetleme olayı var. Yani şanzıman sizin kullanım şeklinize tekrar sıfırdan adapte oluyor. Bunun için ekstra sürüşe çıkmaya gerek yok. Tek tıkla bilgisayardan sıfırlıyorsunuz.
    Bir de daha önce bahsettiğim yağ sayacı var.

    Aşağıya VIDA'dan bir ss yükledim. Kırmızı ile işaretlediklerim bizim araçlarda yapılabilenler.
     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 20 Aralık 2018; 15:23:0 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam yağ degıstırelı 43bın km oldu, 45te değiştireceğim bu sefer. Benden önce yağın değiştirildiğini sanmıyorum. Ben değiştirirken de castrol dexron 6 kullanıldı, pahalı bir yağ ama ne kadar uygundur bilmiyorum. Bu sefer kendim 8lt mobıl 3309 alıp gideceğim bakıma.



    Ben aracı alırken tanıdık vasıtası ile Ankara f1 volvo, sanırım Ibrahim ustaya goturmustuk. 1000tl şanzıman masrafı var, 1yıl içinde selenoıdler gider demişti. Neyse ki o günden sonra 50bın km gectı bizim usta da bu şanzımanların kabaca 300bın dayandığını söylemişti.



    Bende bir sorun başlangıcı olduğu kesin, ama ne zaman yurumeyecek hale gelir bilmiyorum, dediğiniz gibi 200bın erken aslında. Şimdi yağ değiştirip deneyeceğim durumu. Daha önce ben manuel adaptasyonu yapmıştım, işe yaradı ama vida ile hiç yapılmadı. Hatırlattıgınız iyi oldu, bu yağ değişiminde pc ye baglatayım mutlaka.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Benimki bir kaç güne 297 bin olur. Kaldı 3 bin. 300 binden sonra masraf çıkarmadan ne kadar yürürse kardır o zaman.

    Bu arada dün kaputun altında ilk defa bir etiket fark ettim. Defalarca açtığım kaputta nasıl hiç dikkat etmedim hala anlayamadım.
     S40 I (1995-2004)

    2008 yılında yetkili serviste triger kayışı değişmiş. İşin ilginç tarafı o zaman arabanın daha 87 binde olması. Yani son 10 senede 210 bin km yol yapmış araba. Eğer ortalamaya vurursak bizden önceki sahibi senede 30 bin km yapmış oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Hocam yağ degıstırelı 43bın km oldu, 45te değiştireceğim bu sefer. Benden önce yağın değiştirildiğini sanmıyorum. Ben değiştirirken de castrol dexron 6 kullanıldı, pahalı bir yağ ama ne kadar uygundur bilmiyorum. Bu sefer kendim 8lt mobıl 3309 alıp gideceğim bakıma.



    Ben aracı alırken tanıdık vasıtası ile Ankara f1 volvo, sanırım Ibrahim ustaya goturmustuk. 1000tl şanzıman masrafı var, 1yıl içinde selenoıdler gider demişti. Neyse ki o günden sonra 50bın km gectı bizim usta da bu şanzımanların kabaca 300bın dayandığını söylemişti.



    Bende bir sorun başlangıcı olduğu kesin, ama ne zaman yurumeyecek hale gelir bilmiyorum, dediğiniz gibi 200bın erken aslında. Şimdi yağ değiştirip deneyeceğim durumu. Daha önce ben manuel adaptasyonu yapmıştım, işe yaradı ama vida ile hiç yapılmadı. Hatırlattıgınız iyi oldu, bu yağ değişiminde pc ye baglatayım mutlaka.
    İbrahim usta iyidir ben surekli buraya goturuyorum araci

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam siz kendinizi muaf tutun, sizinkinin bakımları düzenli yapılmış. benimki muhtemelen ilk defa 12 yıl-150bin km sonra yağı değişti ki, şuan 210bine yaklaştı, hala gider bir süre. bakımsız böyleyse, uzun yol yapmış ve bakımlı şanzıman 300bini çok çok rahat geçer. zaten sizde bahsettiğim semptomların hiçbiri yok.

    o etiket nerede bu arada, genleşme tankının hizasına gelen yerde mi? aslında her araçta olmalı böyle etiket, sonuçta en önemli parça triger. benim volvo dışında araçları götürdüğüm usta, plastik bulduğu yere (triger koruması vs) araç km sini kazırdı silinmesin diye. yalnız ilk sahibi ne iş yapıyormuş acaba, benzinli volvoyla yılda 30bin km

    @M_aTRa_X, hocam doğrudur. ben de güvendiğim bir tanıdık ustayla gittim ki kendisi bilindik bir bmw cidir ama "bu araç volvo, direkt ustasına götürelim" dediği için gittik. benim araç kağıt üzerinde çok iyiydi, kazasız, lpgsiz, 150binde, kombinasyon da güzel. kısa bir test sürüşü yaptı, zaten orjinali kalmadı bunların bu araç gayet iyi dedi ve ben aldım :) ne bilgisayara bağladı, ne yağına suyuna baktı. halbuki satışını aldıktan hemen sonra baktım ki yağı min. çizgisinin altında, daha bir sürü ıvır zıvır iş çıktı. muhtemelen lifte alıp daha ciddi incelese hepsini ilk bakışta görürdü. sanırım usta arabaya güvendi, ben de niyetim almak olduğu için ne bilgisayar aklıma geldi ne de yağ. şimdi olsa daha çok dikkat ederdim




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    evet etiket genleşme tankının hemen üzerinde, kaputta. Hatta sanki kaputun o kısmı bu etiketi yapıştırmak için tasarlanmış. Belki de fabrikadan geliyordur etiket.

    Yalnız siz bakımlı deyince tekrar dikkatimi çekti. Km 87 bin ama araba 7 yaşında. Yani trigeri yaştan dolayı değişmişler. Eski sahibi ne iş yapıyordu bilmiyorum ama araba Adana-Ankara arasında kullanılmış herhalde. Çünkü Adana'da bir yerde 5 defa bakıma girmiş.

    Bu arada bir sorum olacak. Sizin araçta kapıların B sütununu örten kısmında siyah boyanın atma durumu var mı? Benim araçta özellikle şoför kapısında siyah boya hafiften incelmeye başlamış, arka plandaki kırmızı belli oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 20 Aralık 2018; 21:43:33 >
  • IPD'de kampanya yapmışlar üç tane Mahle yağ filtresini 15 dolara satıyorlar
    Biz tanesine 70-80 veriyoruz. Ah şu kargo daha ucuz olaydı.
    https://www.ipdusa.com/products/5811/104740-oil-filter-3-pack-with-drain-plug-washers
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Üşenmedim meraktan indim asagı

    Ama bende etiket falan yok, tek ilginç şey 2011 civarı gençler volvoda bakıma girmiş, bujıler değişmiş falan. Onların Excel kayıtlarında rastgele bulduk, plaka aynı.



    Kaput kecesı duruyor hala bir şekilde ama yıkamak lazım onu farkettim, yazın bir el atayım bari.



    Benim de B sütunü aynı şekilde, ufaktan incelmeye başladı. Daha garibi sağ arka kapının çerçevesi, nasıl ve niye öyle renk aldı anlamadım. Herhalde direkleri boyamaya kalktılar, ya da güneşte çok kaldı.

     S40 I (1995-2004)



     S40 I (1995-2004)



     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 322323324325326
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.