Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (323. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.316
Cevap
70
Favori
515.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 321322323324325
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim degerler boyle fakir karisim hatasi niye veriyor :(



     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu değerlerle vermemesi lazim hata farklı birşey var sanki, enteresan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Vakum kaçak testi yaptın mı hocam?
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Valla manifolt uzerinde 4 adet enjektor 1 adet basinc icin nozul var onlara ayrica enjektor kutugunun diblerine balata spreyi sıktım ama gozle gorulur bir degisiklik olmadi sanirim en mantiklisi duman testi eger maf sonrasi ekstra hava girdigi kesin ise

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    değerler böyleyken arıza lambası yakmasına pek imkan yok gibi. ya belli bir yük/devirde ayar baya fakir kalmış, ya da biryerden anlık hava çekip sonra kesiyor diye yorumluyorum. yoksa ltft nin uçması lazımdı.

    bu arada yeni cihaz nasıl, daha çok veriyi destekliyor mu?
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    hocam arıza lambası aracı ilk çalıştırmada benzinde iken yapıyor sürüş esnasında yanmıyor

    sizce yol haritası ne olmadı
    ilk olarak duman testi yapacagım ama yabancı formlarda ve bazı seat formlarında PCV nin yapabileceği söyleniyor sanırım benim pcv de tıkalı zira vakumdan ziyade şuan dışarı püskürtme var :(

    buna yorumunuz ne olur

    bu arada yeni cihaz geldi ama arkadaşın programda yine veri çıkmıyor tesadüfen piston diye bi apk yükledim basit bi program onda okudu

    ama bendeki eski mavide okur diye tahmin ediyorum yeni programla ama denemedim
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Biz o ilk gelen mavi cihazı iade etmedik, biraz da üşendik açıkçası. Neyin ne olduğu belli değil bu elm işinde, ben artık torque un orjinal versiyonunu satın alacağım, o da olmazsa uğraşmam daha. Ne ltft’ymiş, 2 yıldır göremedik kendisini bir türlü..

    Hocam siz afr ayarı yaptırmıştınız, o yüzden gözden kaçan biryer olacağını sanmıyorum ama bir ihtimal olarak söyledim, lpg de yapmıyor demişsiniz, onu eleyelim ozaman direkt. Ilk marştan sonra sürekli hava alıyor olsa ltft yükselmesi lazımdı, demekki kaçak her nerdeyse bir süre sonra kesiyor. Balata spreyiyle anlaşılmadıysa soğuk motorda stft yi izleyin derim, motor ısınana kadar nasıl seyrediyor acaba.

    Ben pcv ye çok takıktım bir dönem, artık ustayı bıktırmıştım. En sonunda pcv tamamen tıkanınca rölanti bozulur, arıza lambası yanar demişti. O günden beri kurcalamıyorum artık, ne kapağı açtım ne yağ çubuğunu çektim. tecrübem yok açıkçası, ama ihtimal dahilinde bence de. Zamanında arkadaşın focus 1’de benzer sorun vardı, kaçağı bir türlü bulamıyorduk. Fakir karışım var ama yolda herhangi bir sıkıntı yok. Sonunda çok ters biryerde karter havalandırma hortumu çıkmıştı, hortum yırtılıp büzülmüş iyice, rölantide hava çekiyor, yükte kesiyordu. Ona benzettim sizin olayı da.
  • Hocam piston programını deneyin isterseniz, bir ara ben de kullanmıştım mavi elm cihazında ltft gösteriyordu, veri yenileme hızı da fena değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    sağolun hocam, indirdim şimdi. bir de bunu deneyeyim bakalım, belki sonunda olur.
  • PCV hakkında benim bildiğim şöyle. Tıkanınca hava kaçağı oluşmuyor, tam tersine PCV kutusu tıkandığı zaman, motor emmesi gereken havayı ememediği için karterin içinde yüksek basınç birikiyor.
    O yüzden semptomları 1-yağ kapağı/çubuğundan hava üflemesi ve 2- düdük gibi ses çıkarması.

    Benim PCV ilk tıkandığında tek belirti yağ kapağını/çubuğunu açınca üfleme idi. PCV değişti ama akıllı ustalar o kadar zahmete girip her şeyi söktükten sonra kartere giden yağ kanalının tıkalı olup olmadığını kontrol etmemiş. Bir sene sonra bu sefer orası tıkandı, o zamanki belirti ise özellikle yağ çubuğunu çektiğimde düdük gibi bir ses gelmesi idi.
    Yani vakum vardı ama kartere geri dönmesi gereken yağ, kanal tıkalı olduğu için gidemiyor ve büyük ihtimalle kutunun içini doldurup, havanın akışını değiştirip sese sebep oluyordu.
    O haldeyken ustaya götürdüğümde karter söküleceği için yağ bakımına kadar bu halde gez, gerek kalmadıkça sıkıştırma demişti.

    O iki sene boyunca gözlemlediğime göre, eğer PCV motorun çalışmasını etkiliyorsa sebebi manifold ve PCV kutusu arasında bir yerde vakum kaçağıdır. Kaçak yoksa motorun düzeni bozulmaz. Yağ tüketimi artar, keçeleri-contaları basınçtan dolayı zorlar ama çalışmasını bozmuyor.
    Turbolularda vakum olayı olmadığından mekanizma daha farklı çalışıyor. Onlarda ekstra olarak ayrı bir valf oluyor galiba. Detaylarını bilmiyorum.

    @LordMayros hocam PCV'nin vakum hortumu manifoldun solunda, termostatın sağ alt tarafında biraz içeride kalıyor. U şeklinde bir hortum. O bölgeyi de kontrol ettin mi? Dışarıdan spreyi bütün basıncıyla sıkınca her tarafa yayılıp, kaçak varsa belli etmesi lazım.

    Şimdi aklıma geldi. Radyatörün sağ üstünde EVAP valfinden boğaz kelebeğinin altına giden hortum da şüpheli olabilir. Bunun içinden benzin buharı geçtiği için uzun vadede hortum kuruyup çatlıyor.
    Isındıktan sonra arıza sönüyorsa, manifold contası da olabilir. Bir yerde ufak bir kaçak varsa ısınınca genleşip kapatıyordur.
    Bu arada ilk çalıştırmayı LPG'de yapmayı denediniz mi hiç?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Aralık 2018; 14:10:52 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    arıza kalıcı ben silmediğim zaman gitmiyor lamba hep yanıyor

    lpg de çalıştırmadım hiç soğuk hava ve motorda lpg ile çalışmaz gibime geliyor çalışsada sanırım sağlıklı değil

    şu duman testini yapacagım en etkilisi o en ufak sızıntıyı gösterir heralde

    evap hortumu sağlam gibi zira v40 taki artık dökülüyordu ama hala iş yapıyordu

    bakalım volvo bu sefer ne öğretecek bize :)
  • Uzun bir aradan sonra tekrar pompa ölçümü yaptım.

    Gittiğim yol 268.2 km, yaktığım benzin 22.8 litre.

    Sürüş detaylarına gelirsek,

    Rakımda net 630 metre artışı var.

    3 kişiydik, klima yolculuğun yaklaşık%40'ı süresince açıktı.

    Sapanca civarında bomboş yolun da verdiği rahatlık ile 120 altına pek düşmedim. Genel seyrim 130-150 arasiydi, az bir süre 170-180 ile seyrettim . Yani yeri gelince acımadan bastım denebilir.

    Yolun geri kalanında ise 110-130 arası takıldım.

    Bu hesabın içinde yaklaşık 25 km hafif trafikli şehir içi de var.

    Pompaya göre tüketimim 8.5 litre/100 km.



    Arabanın tüketiminden çok OBD'nin ne kadar doğru ölçtüğünü merak ediyordum. OBD'nin gösterdiği değer de 7.95 litre oldu. Yani OBD yaklaşık %7 oranında daha az gösteriyor. Bence çok güzel bir sonuç, zaten neredeyse her yol bilgisayarında bir miktar sapma mevcut.

    Sadede gelirsek, hem araç hem de OBD programı memnun etti beni.

    Daha öncesinde 90-110 civarı yaptığım gayet sakin sürüşte OBD verisi 5.5 litreydi, bu da gerçekte 5.9 yaktım demek. 17 senelik otomatik araç için çok güzel değerler.



    Ayrıca yol boyunca bazı parametreleri de takip ettim. Emiş hava sıcaklığı, ortam sıcaklığının sürekli 2 derece fazlasıydı.

    Motor suyu sıcaklığı, ne kadar sıkıştırsam da 91 olmadı. 88-90 arasında dolanıp durdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @nacker emiş hava sıcaklığının kac derecelerde seyretmesi normal sayılıyor , yaz ve kış ayları olarak ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonfatih kullanıcısına yanıt
    Hava filtre kutusunun içinde bir termostat var, bu ortam sıcaklığına göre sıcak-soğuk havayı karıştırıyor.

    Eğer düzgün çalışıyorsa mevsimden bağımsız olarak sürekli 30 derece civarlarında seyretmesi lazım.



    Benim araçtaki sıcak konumda takılı kalmıştı, 60 dereceden aşağı düşmüyordu. Ben de mekanizmayı söküp sıcak tarafı tıkadım. Şu an dış hava sıcaklığı neyse onun 2-3 derece üstünde oluyor.

    Tabii bunun motorun ısınma süresini uzatmak ve az da olsa emisyonları artırmak gibi bir yan etkisi var diyorlar, ama performansta az da olsa biraz artış oluyor.

    Kaldı ki İstanbul'da havalar çok soğumuyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam pcv işinde turbolarda olay farklı dediniz, şimdi gene başlayacağım araştırmaya şaka bir yana gittiği yere kadar, şuan krank keçesi yüzünden zaten yağlanma var, onu yaptırayım, ileride başka yerden atarsa bilirim ki pcv bu sefer.

    Sizin tüketim gayet iyiymiş, açıkçası obd ile öyle ciddi bir fark beklemiyordum ama bir şekilde pompa farkı vs. oluyordur. Yine de kullanım temposuna göre gayet iyi değer. Ben bu ara kısa mesafe ve soğuk havaların azizliğine uğruyorum, motor geç ısınıyor ve çok benzin gidiyor. Bir de üstüne ortalama hız 17 km civarında, tüketim de ilk defa 15lere kadar geldi.

    Daha önce yazılmıştı ama hatırlayamadım. Benim sürücü kapısı kilidi takılmaya başladı ve sonunda bu sabah hiç hareket etmez oldu. Anahtarla açınca oluyor ama kumandayla hareket yok. Ne yapmam lazım, kapı panelini sökmeden birşey yapmam mümkün mü?
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Benim de aynısı oldu. Sürücü kapısı kilidi takılı kalıyordu. Kapı kilidine wd40 sıktım kapı kartonunu söküp çıkan çubuğa da. Bir de kumandanın pilini değiştirdim. Şimdi normal. Yanlız dikkat edin şöför kapısı dili aşağıdayken kumanda dan kapı kilitleniyor ama elinizi şöför kapısına atınca bütün kapılar açılıyor.. Dışarıda açıkta kalmasın araba.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam şöyle ki gözlemlerime göre neredeyse her marka/model araçta yol bilgisayarı ile pompa verisi arasında %10'a kadar fark olabiliyor. O yüzden ben de açıkçası OBD'den gelen veriye şüpheci yaklaşıyordum. Sonuçta ölçümü nasıl yaptığını bilmiyorum. Enjektör sürelerinden mi hesaplıyor, yoksa ECU yakıt verisini direkt mi gönderiyor bilmiyorum. Hatta bu yüzden 5.4 litre tutturduğum zaman bayağı şaşırmıştım, sonuçta 2001 model tam otomatik atmosferik yani. Ama artık gerçekte 5.7 ortalama yapabildiğimi teyit etmiş oldum.
    Arada yarım litre fark var ama en azından artık OBD'nin ne kadar hatalı ölçtüğünü biliyorum. Uygulamanın kalibrasyon ayarı varsa oradan değeri %7 artırınca sürekli gerçek tüketimi görebileceğim.

    Kumandayla hareket olmuyorsa kilit motorunun çubuğu sıkışmıştır büyük ihtimalle. Dışarıdan yapacağınız müdahale pek faydalı olmaz. Paneli söküp el yordamıyla motordan çıkan çubuğu biraz hareket ettirip bütün mekanizmaları WD40'a bulayınca çözülecektir. Aynısı benim de başıma geldi. Biraz wd40 ve içerideki bütün çubukları yukarı-aşağı oynatınca düzeldi.
  • Geçtiğimiz günlerde arabada oluşan sesten bahsetmiştim motor kulağından geliyor onu çözdüm ama şöyle bir durum var ;


    znt de baya baktım benim aracın motor kulağına benzer bir kulak mevcut değil. acaba uyumlumu diğerleriyle ?


    benim araçta şöyle birşey var ;


    http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-mountings/engine-mounting-right-lower/1048396/


    internette ise ;

    https://www.zntyedekparca.com/s40-v40-motor-takozu-ust-sag-pmu3878


    uyar mı uymaz mı bilgisi olan var mı?

    sabah zaten zntye gideceğim oraya soracağım onlardan önce size sormak istedim.
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Hocam siz de benimle aynı durumdasınız. 1-2 ay önce baya bir araştırmıştım ben de bu işleri.

    Öncelikle sizinki de makyajlı kasa anlaşılan, 2004tü sanırım. 2003-2004 modellerde skandix linkini gönderdiğiniz model geliyor. Diğerlerinden farklı ve daha pahalı, yan sanayisi yok. Ben volpar ile görüşmüştüm, 2-3 ay önce 803 tl idi. Parça kodu da 306 114 74 803, cüzdanımda taşıyorum hala :)

    Bizim usta eski tip motor kulaklarının uydurulabildiğini söyledi. Yaklaşık 500tl fiyat vermişti. Şimdi aradaki makas daha da açılmıştır sanıyorum. Benim bakım zamanı geldiğinde yukarıdaki parçaya 1000tl bayılmayı düşünmüyorum, eski tip parçayı uydurmasını isteyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Hocam siz de benimle aynı durumdasınız. 1-2 ay önce baya bir araştırmıştım ben de bu işleri.

    Öncelikle sizinki de makyajlı kasa anlaşılan, 2004tü sanırım. 2003-2004 modellerde skandix linkini gönderdiğiniz model geliyor. Diğerlerinden farklı ve daha pahalı, yan sanayisi yok. Ben volpar ile görüşmüştüm, 2-3 ay önce 803 tl idi. Parça kodu da 306 114 74 803, cüzdanımda taşıyorum hala :)

    Bizim usta eski tip motor kulaklarının uydurulabildiğini söyledi. Yaklaşık 500tl fiyat vermişti. Şimdi aradaki makas daha da açılmıştır sanıyorum. Benim bakım zamanı geldiğinde yukarıdaki parçaya 1000tl bayılmayı düşünmüyorum, eski tip parçayı uydurmasını isteyeceğim.
    İsin ilginc tarafi aracim 2001 . Nasil uyar bilmiyorum ama siimdi yola cikiyorum zntye bi sorup ordanda ustanin yanina gececegim. Uyarsa nordic alir gecerim 180 tl miydi ne fiyati ama uymazsa fena masraf cikacak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 321322323324325
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.