Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (215. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
552.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 213214215216217
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Geçen yaz ben satiyim dedimde çok arayan olmamıştı. Demek belli olmuyor ama bu ara sıfır satışları iyi belki bizede yansıyordur. Ben artık çok Volvo görür oldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Hergün bakmak lazım. İyi araba hemen gidiyor. Cemdeki araba duruyormuymuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni bir özellik keşfettim. Kol dayamanın içinde, dipte, karşılıklı oluklar var. Niye öyle olduğunu çözememiştim. Bugün çaktım. CD koyma gözleri. Plastik CD kapları tam oturuyor içine. Yan yana 6 tane koyabiliyorsunuz.



     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aksam 6 ya kadar duruyordu simdi yok suresimi bitti arabami gitti bilemedim :S

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Evet güzel düşünülmüş bir ayrıntı. Ben 1 senedir keyifle kullanıyorum ama arabanın saklama alanı az olunca kol dayamanın altını bu şekilde kullanırsanız iyice yeriniz kalmıyor :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Satılmadıysa yarın geri gelir zaten. Yarın gidip iyi bir pazarlık yap bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Halıyı yakından koklayınca kötü bir koku alıyorum. Yukarıdan hissedilmiyor ama, özellikle halının kuytuda kalan bölgeleri, burnunuzu dayayınca bir değişik kokuyor. Sizde de böyle bir durum var mı?

    Ramazandan sonra şöyle 1 hafta 10 gün ayarlayıp halıyı komple kaldırmak istiyorum. Gördüğüm kadarıyla 3 parçadan ibaret ve sökümü oldukça kolay. Ön taraf sağ-sol iki parça, koltuğun tam altından başlayıp ayak ucuna kadar gidiyor. Arka taraf ise tek parça, yine ön koltukların altından, bagaj hizasına kadar. Söküp detaylı şekilde temizleyeceğim.
    Sökmüşken tabana yalıtım da yapayım diyorum. Aslında tabana yalıtım yapmayı hiç düşünmemiştim ama temizlik amaçlı sökersem, bari söktüğüme değsin.

    Aklımı kurcalayan bir soru var. Malum koltukların altında hava yastığı ve kemer ikaz soketleri var. Araç çalışır halde sökülürse tabii sıkıntı. Ama akü kutup başı sökük vaziyetteyken söküp sonra geri takınca arıza lambası yanar mı? Bilgisayarlar kapalı olduğundan hiç bir şeyden haberleri olmayacak ama, emin olamadım.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    benim araçta taban halısının tozlu olduğuna kendimi inandırdığım için koklasam da objektif olamayacağım :) ancak temizledikten sonra net fikrim olacak bu gidişle.

    koltuk altındaki soketlerle ilgili corollada temassızlık sorunu yaşamıştık, onda soket takılıp temas sorunu gidince hiçbir uyarı kalmıyordu. bizimkiler biraz zeki tabii, ne yapacağı belli olmaz ama bence akü kutup başını sökmeye de gerek yok. soketler sökülü olduğu süre boyunca kontağı açmazsanız arıza lambası yanmayacaktır.

    bu arada taban halısını komple sökeceğim deyince ben taa buradan gerildim halıyı çıkarmak için koltukları, kapı eşiklerini, arka koltuğu vs. sökmek gerekmiyor mu? zamanında discovery de thunder races diye bir program vardı. hurdalıktan araba alıp, zamana karşı modifiye eder belli bir parkurda yarışırlardı. bir bölümde 850 station aldılar, ağırlık azaltmak için içini tamamen söktüler. söken eleman, bunun bir volvo olduğunu hesaba katmadık deyip kaç tane vida sökmek zorunda kaldığını söylemişti sizinki de o hesap olmasın:)




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Valla arka taraf için koltukların oturma yerlerini sökmek yetiyor, ki onları daha önce söktüm benzin pompası değişimi sırasında, 4 vidalık kolay bir iş. Kapı eşiklerini de taban halısını yıkarken hem erişim kolaylığı olsun diye, hem de altına ufak taşlar sıkışıp üzerine dokundukça ses yaptığı için sökmüştüm. O da kolay iş çekince geliyor.
    Nasıl olduğunu kestiremediğim tek yer ön koltukların altı. Ama eğilerek yaptığım incelemelerde mantığı basit duruyor. Koltukların rayları halının üzerinde. Mantıken koltuğu sökünce çıkmasını engelleyecek bir şey kalmıyor. Kabloların falan kendi delikleri var zaten o da basit iş.
    Ön kısma gelince, oksijen sensörünü test etmek için orta konsolun halı kaplı trimini sökmüştüm. Orta konsolu da ampül ve AUX işi için 2 defa söktüm. Halı ortadan kesilmiş vaziyette, sağ ve sol taraf ayrı parçalar halinde.
    Geriye sadece ön tarafın ayak kısmında, kapı taraflarındaki plastikler kalıyor. Biraz inceleyince onları sökmek de basit geldi, göreceğiz.
    Dediğiniz gibi, bu arabalarda her zaman olduğu gibi karşıma yine bir sürpriz çıkacak, şimdiden sezebiliyorum.

    Koku konusunda şöyle bir sıkıntı var. Bu kokuyu halının en kuytu köşe yerlerinden, yıkamanın/süpürmenin %100 yapılamadığı yerlerden alıyorum. Yani kokunun kesilmesi için ya ozon gibi hava yollu temizlik yapılacak. Ya da halı sökülüp dışarıda yıkanacak. İşin içine yalıtım da girince halıyı sökmekten yanayım.


    Arabanın bir güzel yanı da trim sesi çıkarmaya pek müsait değil. Yukarıda saydıklarım dışında bir sürü iç mekan parçasını söküp taktım. Sol arka kapı panelini 3-4 defa söktüm. Şoför tarafını kilit sistemindeki bir problem yüzünden 2 kere sökmek zorunda kaldım. Sökerken arka kapının klipsleri kırıldı. Şu an 3 tane klipsi eksik ama yine de çıt çıkarmıyor. Rahatsız edecek kadar ses yapan tek yer klima ızgarası. Onun çerçevesini de ben çatlattım. Bazen oradan ses geliyor.


    PCV vakum hortumu için manifoldu dağıttığımda akü kutup başını sökmeyi unutmuştum. Manifoldu geri yerine sokuşturmaya çalışırken bir şeyler oldu, çaat diye bir ses ve kocaman bir elektrik arkı Bir an kanım dondu, aha dedim ECU, CEM falan hepsi gitti. İşi bitirip korka korka açtım kontağı, Allahtan bir şey olmamış.
    Sonra inceleme yaparken fark ettim ki marş motorunun üzerindeki plastik kapak, manifoldu tıkıştırırken yere düşmüş. Motorun üzerindeki + kutup da manifolda değip oradan enjektör kütüğü üzerinden kısa devre yapmış.
    Artık ne zaman bir sürü soketin söküleceği bir işe girişsem kutup başını söküyorum, ders oldu bana.

    Bu arada aklınızda bulunsun. Vida'da aküyü ayırma işlemini şöyle yapın diyor: kapıların kilidi açık, şoför camı aralık halde kontağı kapatıp anahtarı yanınıza alıyorsunuz. En az 4-5 dakika bekledikten sonra - kutbu söküyorsunuz. Kontağı kapattıktan sonra bazı sistemler bir süre çalışmaya devam ediyormuş. Bu sebepten kapatır kapatmaz aküyü sökmek tehlikeli.
    Geri bağlarken de önce bagaj kapağını açmayı öneren bir şey okumuştum nette. Tesisata aniden giren elektriği, beyinlere zarar vermeden bagajdaki ampül yoluyla atmak gibi bir açıklaması vardı.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    An itibari ile durumumuz budur. Emniyet kemeri soketini söküp çıkardı koltukları. Bende koltukta hava yastığının soket yeri var ama sadece var. sorularını alabilirim. Bu arada bu temizlik 100₺. İç dış yıkama dahil

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Emrahdas E kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    13-14-15-16 lokma şart. Bormal anahtarın yanaşmadığı çok yer var. Zahmetli oluyor sökmesi. Yeriniz müsaitse yaparsınız tabi. Bana fiyat makul geldi. Hiç uğraşmayayım dedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emrahdas E kullanıcısına yanıt
     S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004)
    Arka tarafın halısı rezil durumda mzellikle




  • Emrahdas E kullanıcısına yanıt
    Sökülmesi gereken vidalar sadece arka koltukların altında ve ön koltukların raylarında sanırım, çünkü başka yerde göremedim, doğru mudur?



    Sizin aracın fotoğraflarına baktım, görünüşe göre aracın tabanında yalıtım levhaları zaten mevcut. Geriye bütün boşlukları kapatıp üzerini akustik süngerlerle desteklemek kalıyor sanırım.



    İstanbul'da 100 liraya zor hocam, hele bir de koltukları çıkarıp halıyı dışarıda yıkayacak falan, 100 lira için uğraşmazlar.

    He belki birisi bulunur ama yaptığı iş de baştan savma olur.



    Bu arada halıyı nasıl yıkıyor? Normal hali yıkar gibi mı yoksa özel bir yöntemi var mı?

    Teşekkürler cevaplarınız için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Arka küllüğün altında da vidalar var. Taban için süngere gerek yok. Renault Megane tabanı da görmüştüm. Süngerleri kesip kesip koymuştu fabrika. Bunda öyle değil. Taban döşemesinin altında sabit süngerler. Ve direk tabanın boşluklarına göre ayarlanmış. Bişey yapmanıza gerek yok. Yıkamayı aynen hakı gibi yapıyor. Ama 3-4 deterjanı karştırdı. Kuruması zor olacak. Urfa sıcağında bir güne zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi, İstanbul da 100₺ ye kimse yapmaz bu işi. Günlük 20 liraya Afgan, Özbek çalıştırıyorlar ama 100 lirayı da beğenmiyorlar.



    Koltukları çıkarmak için emniyet kemerinin vidalarını da koltuktan sökmek gerekiyor. Ve özel tavsiyem (çıkarmadan da yapabilirsiniz tabi) el freninin arkasında parçaları ve önde çanurluk hizalarındaki plastik parçaları da çıkarın. Halıyı çok daha kolay söküp takarsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba.

    Bugün araba rolantide titriyor diye Gülhan ustaya götürdüm. Bana 3. silindirin tam randımanlı çalışmadığını arabadaki su kaybınında conta sebebiyle olduğunu ve conta değişmesi gerektiğini ve 2000 lira tutacağını söyledi. Gaza basarken ve soğuk motorda titreme yok.

    Biliyosunuz tüm keçeler vvt kasnağı ve pcv gibi herşeyi tamir ettirmiştim ve üzerine birde bu çıktı. Sizce yaptırmalımıyım yoksa bu şekilde arabayı satmalımıyım. Tabi tamir ücretini araba fiyatından düşerek.

    Şu aralar çok imkanım ve vaktim olmadığı için satma tarafı ağır basıyor ancak siz ne dersiniz? Arabanın kazası yok ve kasası çok düzgün.

    Satmaya karar verirsem kaç tl gibi bir rakama gider fikriniz varmı? Moralimde oldukça bozuldu açıkçası bu durumdan, ne yapsam karar veremedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bullbaba -- 2 Haziran 2018; 16:6:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam eğer conta teşhisini bujileri söküp incelemeden, kompresyon testi yapmadan koyduysa bence yanılmış olabilir.
    Sizin araca kompresyon testi yaptınız ve 4 silindir de neredeyse aynı değeri verdi. Üstelik 175 psi da fabrikanın verdiği toleransın tam ortasına düşüyor. Eğer conta sıkıntısı olsaydı mutlaka belli ederdi kendini.
    Ve suyun sızdığı silindirde, pistonun yüzü ve buji sürekli suyla temas ettiğinden, temizlenir. Daha önce bujilerin fotosunu atmıştınız. Oradan görebildiğim kadarıyla bir anormallik yok, bütün bujiler neredeyse aynı.
    Eğer egzozda yoğun beyaz duman ve genleşme kabında fokurdama da yoksa ben olsam şu aşamada conta ihtimalini elerdim. Ki sizin aracın km'si de fazla değildi diye hatırlıyorum. Eğer daha önce hararet görmediyse zor bir ihtimal bence.

    Ki gaza basınca da kesiliyormuş. Bence sorun daha farklı bir yerde.

    Peki ne kadar su kaybediyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 2 Haziran 2018; 17:2:16 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Biz testi yaptıktan sonra benim genleşme tankı çatladı ve o arada hararet normalin 2 çizgi üzerine çıkmıştı.

    Bu arabalar bu kadar kolay conta yakarmı bilemedim. Yada ben aşdığımda yanıktıda farketmedik onuda bilmiyorum. Oysaki motor ustasına göstermiştim arabayı.

    Şu anda 30 km de max tan min a düşüş var. Siz söyleyince baktım motor sıcak rolantide çalışırken ufak ufak beyaz duman atıyor araba.

    Gülhan usta bujiyi söktü ve entektörlerin yerlerini değiştirdi filan öyle söyledi.

    İkinci bir volvo ustasına göstersemmi onuda düşünüyorum muallaktayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar yurtdışından aldığım araba şarj adaptörünü arabamıza uyguladık güzel bir kurulum oldu.Eski çakmaklığın yerine uyguladık kablo çek tak derdi de olmadı böylece. Ama bir sıkıntı var orjinal teyp in cd çaları cd yi çıkartmıyordu zorlanıyordu biraz üstten wd 40 sıktık ve taktık. Sorun şu ki artık cd çalışmıyor eror hatası veriyor tekrar temizliyim derken baya dağıttım galiba artık cd çaları kullanamıycağız. Teyp hediye etmek isteyen varsa talibim :)) double teyp güzel grup hatrına uygun fiyata verebilecek varsa onu da degerlendirebilirim.





     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 213214215216217
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.