Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (153. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
516.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 151152153154155
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Nordic markasının sitesine girdinizmi bilmiyorum, keza İngiltere Ebay'de de rastlamıştım ben bu markaya. Sizin söylediklerinizde çok mantıklı geliyor keza fiyat farkı çok fazla.
    Burada aynı marka adı altında üretim yapılabilirmi yada yaptırıp Nordic'mi yazıyorlar acaba.
    Sizden sonra tekrar kontrol ettiğimde nasıl ucuz olduklarına dair şöyle bir ibare var; google ile çevirdim, "Nordic fiyatları nasıl düşük tutuyor? 20 yılı aşkın bir süredir imalat ortakları ile gerçekleştirilen uzun vadeli ilişkiler, taahhütlü hacimli satın alım güvencesi ile Nordic'in olağandışı satın alma gücünden faydalanmasına ve bunun da müşteriye aktarılmasına olanak tanır."

    Bende burada korumuş gibi oldum ama amacım gerçekten iyi ise bu marka herkesin faydalanması.

    Siteside: https://nordiccar.com/

    Ben yağ çubuğunu bugün ısmarlıyacağım. Bakalım nasıl bir kalitede gelecek.

    Mümkün olduğunca İsveç malı yada orjinal parça kullanmak en iyisi tabiiki, hem arabanın hem bizim sağlığımız açısından iyi.

    Skandix'e zaman zaman bende bakıyorum ama yol ücretinden dolayı maalesef bişey almak mümkün değil. Sizinde dediğiniz gibi İngiltereden getirmek daha uygun oluyor ama yağ çubuğu için nakliye dahil 150 lira civarına denk geliyor. Ama başka parçalar için tercih edilebilir tabiki, bakmak gerek.

    Yardımlarınız için teşekkür ederim.




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Arabayı almanıza sevindim, istediğiniz gibi olmuştur umarım. Özelden yazdım size numaramı haberleşiriz o halde.

    Sağ çubuğunun oring geçen yerden altı kırık ve oring yok şu anda. Bende dıştan temizleyip iyice bantladım. Aslında çok sağlıklı değil yani. Dün işten eve bu şekilde gidip baktığımda bir yağ sızıntısı yoktu. Znt'nin sattığı Nordic çinde üretiliyor kalitesiz demişsiniz; üstte alacağım demiştim ancak sizin yorumundan sonra vazgeçtim :) Çok hızlı fikir değiştiririm bu arada

    Cumartesi Gökşen otoya gidip oradan alacağım artık Topkapıdan. Yapacak başka birşey kalmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bullbaba -- 17 Ocak 2018; 9:14:47 >
  • Ahaha, hocam engel olmasaydım yalnız dikkat ettiyseniz, açık kapı bıraktım “mekanik parçalar, yağ çubuğu vs.”
    Şimdi bilemiyorum tabi, Gökçen otoya gitmedim hiç, belki aynı paraya daha kalitelisi vardır.

    Numarayı kaydettim, tez zamanda görüşmek üzere
  • s40 ankara kullanıcısına yanıt
     S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004)
    evet ampülleri yaptım ancak atma fırsatım oldu.
    cok güzel oldu




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bende kaydettim. Görüşmek üzere diyelim.

    Ya bir parça kalitesiz ise ne bileyim pek para veresim gelmedi açıkçası fikrim değişti. Gökşen otoyu aradım proparts varmış elinde 45 liraya onu tercih edeceğim.
  • s40 ankara kullanıcısına yanıt
    güzel olmuş elinize sağlık.

    Benimda far açma ışıklarım, flaşör ve kalorifer hız tarafım yanmıyor. Size yakın zamanda bu işleri yapan biri olarak sormak isterim.

    - Kalorifer kontrolleri kolay çıkıyormu yerinden, ben hafif çektiğimde oynamıyor bile kırmakta istemediğimden zorlamadım açıkçası.
    -Flaşör için kalorifer düğmelerinin orayı söktükten sonra yukarıya doğru sökmeye devammı ediyorsunuz? Nasıl yaptınız?
    -Far açma kapama düğmelerinin altında sis farı düğmeleri var, sizde onların yanmadığını görüyorum. Acaba orjinali bu şekildemi bir terslikmi var.

    Teşekkür ederim.
  • proparts bence de daha mantıklı olur. orjinal çok pahalı, bu tam fayda maliyet/olmuş.
    gökşen otoyu bilmiyordum, benim de aklımda olsun, oradan da parça sorarım artık.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Ben severim Gökşen otoyu. Her aldığım parça Znt den ucuz olmuştur. Hem çokta kibarlar. Bu tarz esnafları yaşatmak gerektiğini düşünüyorum.
    Sizde destek olun
  • yaklaşım bence de çok önemli, hele bir de ucuzsa daha nolsun
    tedarikçi listeme alıyorum
  • gökşen oto iyidir ayrica cokta bilgili buji sorarim bana parca numarasini ezbere okur volvo konusunda cok bilgili

    ben sarf malzemelerimi ondan alirim bobinleri de ondan almistim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle bir “öncesi-sonrası” yapayım. 2 gün önce hem tampon, hem tavan yerlerdeydi

    Tampon hem canımı sıktı, hem de inanamadım koca tamponun düştüğüne. Neyseki dıştan bir hasar almadı, tamponu indirmişken bir tane park sensörü gözü de değişti, konu kapandı.

    Tavana gelirsek, aldığımda zaten hafiften çökmeye başlamıştı. Sonra küçük bir kaza sonucu, arabada soda şişesi patlayıp bütün tavan ıslanınca, çökme işi iyice hızlandı en son olarak da ön ve arka cam hizasından açıılmaya başlayınca değiştirme vakti geldiğini anlamış oldum. Bu arada, alarmın başka bir işlevini görmüş oldum, alarmın hareket sensörü sayesinde tavan çökse bile uzun süre boyunca bu şekilde kullanabilirsiniz

     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004)

    Dün tavan ve A sütunları yenilendi. Öncelikle işçilik çok kaliteli oldu, henüz bir hata bulamadım :) resmen arabanın içi genişledi, ferah oldu. Şuan hafif yapıştırıcı kokusu var, yakında geçer. Bu arada, arabanın içinde ağır bir koku hissediyordum ilk kapıyı açışta. Özellikle tavanda, yaş itibariyle çürüyen, ufalanan sünger parçaları bu kokuya sebep olabiliyormuş, tavan ile birlikte kokunun büyük oranda gideceğini söyledi usta. Son olarak detaylı iç temizlik kaldı, taban halıları ve klima dezenfeksiyonu. Gelecek ay temizliği de yaptırabilirsem iç kısımdaki işler bitmiş olacak.

     S40 I (1995-2004)




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bugün elektrikçi ye uğradım silecek motoru arızalı dedi sonra parçacıya gittim herhalde olsa olsa 50-100₺ falandır diye düşündüm ama öyle değilmiş 1300₺+KDV imiş fiyatı. Yarın başka bi elektrikciye daha götüreceğim bakalım o ne diyecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun hocam, sizin tava baya kötü hale gelmiş gerçekten.

    Aynı kokudan mı bahsediyoruz bilmiyorum ama bende de araba bir süre kapalı kalınca, içeride çok ağır olmasa da değişik bir koku oluyordu. Sonra arka koltukların altını ve yer halısını yıkayınca bayağı azaldı. Herhalde halının kendisinden veya altındaki yalıtım malzemelerinden geliyor, düzenli olarak yıkamak lazım.

    Bu arada aux için orta konsolu söktüğümde merak edip halıyı biraz sıyırıp alt tarafa bakmıştım, yanlış görmediysem piyasada bitüself bant olarak bilinen malzemeye benzer bir şey var, eğer bütün zemin bunlarla kaplıysa bu durumda yalıtımı iyileştirmek istersek kapılar ve davlumbazlara bir şeyler yapmak yeterli olur.
  • Coroic kullanıcısına yanıt
    Atlayarak silmesiyle motorun alakalı olduğunu sanmıyorum hocam. Bence silecek kolunda veya kolların bağlandığı plastik panelin altındaki mekanizmada problem var.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Tavan süper olmuş. Fotoğrafta görünen kısmı ile işçilikte güzel olmuş. Uzun yıllar problem yaşamazsınız.

    O tamponun içindeki demir nedir öyle yaaa. Arkadan vuranın var haline

    Yazagirerken birde deri bakımı yaptırdınmı tam olur araba. Çil çil
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, umarım uzun süre götürür artık. Umarım olmaz ama ihtiyacınız olursa döşeme işleri için gittiğim yeri önerebilirim, aklınızda olsun.

    Şimdi koku meselesini ben de tam tarif edemeyeceğim ama muhtemelen benzer birşeydir. Ben bir kere halıları komple silmiştim, biraz azalmıştı ama hiç geçmedi. Şimdi tavan kurusun tekrar bakacağım duruma. Bu sefer uğraşmak yerine direkt klima+halı temizliğini profesyonel yaptırmak istiyorum.

    Deri koltuk için ikea dan bir set almıştım. İçinde deri temizleyici ve nemlendirici var. Koltuklar eskimeye başladığı için temizleyici kullanmak riskli olabiliyor ama nemlendiricinin faydası oldu. Ara ara kullanmak lazım, yaza girerken tekrar kullanacağım. İlk günden itibaren bakım yapılsaydı hiç çatlamazdı eminim, çünkü seçilen deri gerçekten çok kaliteli (her parçada olduğu gibi)

    Arkadaki barın aynısından ön tampon içinde de var bir tane, aman diyim




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Benim Ön koltukta tam oturduğum yerde dikişleri atmış iki tarafında. Sökülüp dikilse kurtarır heralde. Derileri senede 2 kere nemlendirici ile silmek gerçekten ömrü için çok faydalı olur. Bizim arabanın derileri sanırım napa. Yoksa bu kadar süre çatlaksız böyle korunması zor diye düşünüyorum. Napa Mercedes'in kullandığı en pahalı deri. Yeni arabalarda bukadar kelitelisini kullandıklarını sanmıyorum.

    Ön tampondaki demiri biliyorum. Yenikapı'da birtane e250 coupe ye arkadan vurduğumda şaşırmıştım. Onun tamponu kırılmış ve benim arabaya bişey olmamıştı. 15-20 arası vurmuşumdur belki ama ciddi ses çıkmıştı, görüncede şaşırmıştım bişey olmamasına :)
  • Benim ön tampon içler acısı halde Alt kısımlar komple çizik, hatta çizik denmez onlara, bildiğimiz oluk gibi derin. Boya falan hak getire, çatlak ve atma dolu her tarafı.
    Artık umursamıyorum, para verip yaptırsam ertesi gün yine bir şey olacak bu sefer daha çok canım sıkılacak, sonuçta tampon değil mi? Artık birileri sürtüp sürtüp kaçıyor mu yoksa arabanın alçaklığından dolayı fark etmeden mi değiyor bir yerlere anlamıyorum


    Arabanın bakım zamanı geldi, hazır güzel havayı bulmuşken yapayım dedim. Filtre ve yağım hazırdı zaten, ilk defa kendim yaptım

    Öncelikle hep merak ettiğim bir olayı test ettim. Araba ne zaman senelik bakıma girse çalışması rahatlıyor, daha istekli devirleniyordu. Acaba hava filtresinden mi yağdan mı diye merak ediyordum, bu yüzden önce hava filtresini değiştirip arabayı çalıştırdım. Rahat çalışmaya ve daha istekli devirlenmeye başlayınca anladım ki hava filtresini daha sık değiştirsek iyi olacak.

    Sonrasında karter tapasını söktüm ama çok uğraştırdı. Serviste öyle bir sıkmışlar ki, açık ağızlı anahtar ile denerken vidayı az kalsın sıyırıyordum. Sonrasında lokma uca geçtim ama belki 1 saat açmaya uğraştım, canım çıktı Vidayı söküp yağı boşalttım, sonrasında yağ filtre aparatı ile yağ filtre tasını söktüm, eski filtreyi çıkartıp yeni filtreyi yerleştirdim. Filtrenin yanında gelen yeni contayı da plastik tasa taktıktan sonra yabancı forumlardaki arkadaşların tavsiyesi üzerine filtreyi yağ ile doldurmaya başladım. O ufacık tas neredeyse yarım litre yağ aldı.

    Filtreyi yerine geri taktıktan sonra karter tapasını da yeni pul ile geri taktım ve vida el ile dönmeyi bırakınca anahtar ile çeyrek tur kadar çevirip bıraktım. Yukarıdan 5 litre yağı ekledikten sonra seviye ve kaçak kontrolü, ardından marş, ardından işçilikten tasarruf edilen para için bir sırıtma

    İşin özeti eğer önceki bakımda karter tapası bu kadar sıkılmamış olsaydı en fazla yarım saatlik bir iş iken, bana neredeyse bir buçuk saate mâl oldu. Ama artık makul şekilde sıktığımdan sonraki bakımlarda büyük kolaylık olacak.

    Eğer kendisi yapacak olan varsa işin bir kaç püf noktası var. Öncelikle karter tapasını aşırı sıkmaya gerek yok. El ile dönüşü durduktan sonra çeyrek tur çevirmek yetiyor. Filtre tasında ise, tasın kenarındaki çıkıntı kartere değene kadar çevirip, sonrasında çok az daha sıkmak yeterli. Tasın etrafında conta olduğundan conta kartere temas ettiği anda sanki sıkılmış gibi bir his oluşuyor ama contanın tamamen içeri girip, dediğim gibi tasın kenarındaki çıkıntının kartere teması gerekiyor.

    Motordan çıkan yağı yeni yağın boş bidonuna koydum ve 4 litrenin biraz üzerinde geldi. Filtre kullanma kılavuzuna göre 0.4 litre tutuyor. Yani toplamda 4.5 litre kadar yağ çıktı. Dolu hali 5.4 litre olduğuna göre 10k km'de neredeyse 1 litre yakmış. Bu kilometreye göre normal herhalde.

    Hava filtresini meyle, yağ filtresini mann, yağı ise mobil 5w40 kullandım. Toplamda 5.4 litre yağ koydum. Totalde 220 lira tuttu. İsmi lazım olmayan bir özel serviste geçen sene bakıma 400 lira almışlardı. Üstelik koydukları yağ shell, taktıkları hava filtresi de eurofil diye uyduruk bir şey idi.

    Yalnız bayağı uzun yazmışım şimdi yukarı bakınca fark ettim Son olarak bakımı özetleyen kısa bir kaç video:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 17 Ocak 2018; 20:7:26 >




  • elinize saglik bende hep kendim yapmak istiyorum ama yer musait degil



    arabayi oldugu yerdemi yaptiniz eger oyle ise nasil :)



    alttan hem filtre hem tapaya ulasmak zor



    birde yag filtresinin sokum aparati kayislimi zincirlimi koseli tas mi ? tas ise kac mm benim buldugum belgeler 88 yada 86mm yaziyordu emin olmadigim icin almamistim



    bu arada bakim icin ayni malzemeleri kullaniyoruz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Evin tek arabalık ufak bir yeri var, oraya çekip yaptım hocam. Arabayı sol taraftan kriko ile yükseltip (teker hala yere değiyordu, çok yükseltmeye gerek kalmadı) tahta takozlarla sağlama aldım. Geniş bir kartonun üzerine yatıp o şekilde girdim. Arabanın altına komple girmeme gerek kalmadı. Radyatör hizasına kadar girip kolumu uzatınca rahatça yetişebildim. Tabii karter tapasını sökmeye uğraşırken denemediğim şey kalmadı. Tekerleğin oradan ayağımı uzatıp bastırdım falan
    Önceki mesajda verdiğim ilk videonun 20.saniye civarında arabayı kalasların üzerine çıkarmış. Oradan ne kadar yükselttiğini tahmin edebilirsiniz. Ben de aynı adamın yattığı şekilde uzandım.

    Aslında iki tane kriko sehpası almak lazım bu tür işlerde çok kullanışlı oluyor. Kriko ile kaldır sehpayı koy geri bırak. Çok pratik.

    Kullandığım aparat tas şeklinde hocam. Ölçüleri 86mm, 16 oluklu. Üzerinde S40-S80 yazıyor. Ürün linki de bu, ben de buradan almıştım:http://www.nalburcuk.com/CETA-FORM-N14-018616-Tas-Tipi-Yag-Filtre-Anahtari-86-mm,PR-9684.html

    Ben geçen seneki bakımda kafaya koyup taa o zaman almıştım o zamanlar 15 liraydı


    En çok yağ filtresi konusunda kararsızlığa düştüm orijinal mi alsam acaba diye ama arada 30 lira fark vardı. Sanırım volvo'nun filtrelerini bir zamanlar mann üretiyormuş. Yabancı forumlarda da çoğu kişinin mann kullandığını görünce aldım. Geldiğinde kutunun üzerinde "Volvo Car Corporation" yazıyordu. Onu görünce iyice içime sindi. Yani universal tipte, her arabaya takılabilen bir filtre değil. Mann, filtrelerin üzerine hangi marka için ürettiğini yazıyormuş. Volvo standartları gözetilerek üretilmiş yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 17 Ocak 2018; 22:14:4 >




  • 
Sayfa: önceki 151152153154155
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.