Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (154. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
9 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 152153154155156
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Size de oluyor mu bilmiyorum bazen mesaj yazıyorum gönderdikten sonra sayfa numarası falan yazmıyor. Konuda da gözükmüyor. Arkasına bir mesaj daha atınca düzeliyor
  • Arkadaşlar biz bu arabayı düşünüyoruz. Sizce araç iyi mi? O fiyata o araç değer mi? Bir de alırken İstanbul'da nereye baktırmamı önerirsiniz? Özellikle neyine baktırayım?
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2000-model-volvo-s40-sahibinden-satilik-509677743/detay
  • https://www.facebook.com/groups/1526641137557884/permalink/2113665338855458/?sale_post_id=2113665338855458





    05316968317



    bu nunarayi arayin 2.0T 2000 model gumus gri satiyor ve baktiginizdan cok daha temiz arac fiyatida makul bence arayin gorun kafaniza yatarsa alirsiniz 21.000 tl fiyat istiyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim de arka koltukta öyle dikişleri atmış biryer vardı, sağolsunlar koltuğu sökmeden üstten diktiler. bu arada ön koltukta birkaç dilim deri değişmiş mesela, ben koltuk boyalı sanıyordum, uzman gözü başka oluyor. bizim koltukları kim üretmiş bilmiyorum ama şimdikilerle karşılaştırılamaz bile. bakımsız deriler bile ne kadar dayanıyor, bir de bakılsa ne olurdu acaba. genelde vw grubu araçların vites topuzu ve direksiyonlarında çok ince kaplama bir deri var, sanki sırf adı deri kaplama olsun diye yapılmış, hiç hazetmiyorum dokusundan, öyle olacağına hiç olmasın daha iyi.

    geçmiş olsun demiyorum, çünkü birşey olmamış buarada c250 ve e250 coupe versiyonlarını çok beğenirim, yazık olmuş sizle karşılaşması




  • nacker kullanıcısına yanıt
    hocam tebrik ederim, iyi yapmışsınız. aslında basit bir iş, ama vaktiniz ve yeriniz olacak. 10k da 1 lt bana normal geldi. sonuçta yaş ve km faktörü var, biraz pcv den yese, biraz da subap lastiklerinden gitse bu kadar eder zaten. büyük ihtimalle motorunuz gayet sağlıklıdır.

    videoları izleyemedim, ama genelde motor sıcakken yağ değişimi yapılması önerilir, tüm yağın kolayca boşalması için. karter tapası bu kadar uğraştırdıysa motor soğumuştur muhtemelen hatırlatmak istedim.

    bu açık ağızlı anahtar işinden ben de muzdarip olduğum için sonunda kaliteli bir lokma takımı almaya kadar verdim. linkteki takımı geçen ay aldım (fiyatı 200dü, ne ara zam gelmiş), gayet kaliteli güzel. ben nivayı düşünerek aldığım için hem büyük hem de küçük kollu tercih ettim. volvo için daha küçük takımlar da iş görür.

    http://www.hepsiburada.com/stanley-st186789-lokma-takimi-52-parca-p-HRKLST186789




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Motor sıcaktı hocam. Yoldan gelip hemen başladım.

    Artık havalı tabancalarla mı sıktılar ne yaptılar bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tuna Bilici T kullanıcısına yanıt
    İki ilanı da incelemedim ama bana temiz, sıkıntısız bir S40 25 altına gitmez gibi geliyor. Sonuçta piyasası belli.



    Arabayı sadece volvolara bakan özel bir servise göstermek şart. Normal ustalar anlamıyor. Kritik bakılması gereken yerler olarak;

    Triger ve egzantrik kasnakları/vvt

    Karter havalandırma

    Turbo

    Su hortumları ve radyatör sayılabilir. Ayrıca kompresyon testi yaptırmayı ihmal etmeyin motorun sağlığı hakkında çok şey söyler.

    Ek olarak egzoz gazı da incelenebilir. Araba ısındığı halde yoğun şekilde beyaz duman ve hiç bir şekilde mavi duman atmamalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    ilk önce klima ayar dügmelerinin üzerindeki plastik parcayı cıkarmak gerek kenarından ince bir tornavida ile kaldırınca cıkıyor dikkatli olmak gerek sonra 4 tane vida var onu sökmek gerek klima panelini tutan vidalar onları sökünce zaten 4 lü flaşör ve üfleme kısmı onlara baglı biraz öne cekip söketi sökünce cıktı resim attım kırmızı işaterli yer de ampul düz tornavida ile cevirince gevşiyor ve cıkıyor.klima panelinin arkasında 3 tane ampul yeri var orayı sökerek yanmayan varsa degişim yapa bilirsiniz sis yanıyor ama biraz bu ışıklara göre sönük ola bilir tekrar bakarım  S40 I (1995-2004)




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Kalite herzaman bir başka oluyor. Benim şimdi ilk önceliğim motordaki yağ kaçağı, onu yaptırdıktan sonra diğer işlere girişebilirim.
    Tabibir müşteri bulursam satma planımda bir köşede hala duruyor.
    Bizim arabaların derileri çok akliteli gerçekten, adamlar hakkını vererek üretmişler. Sıfırı bugün satılsa bizim arabaların 1.5 motorla heralde 150 civarında olur.
    vw işini çok iyi yapıyor, kalitesiz kullandığı plastiklerin üzerini kaplayarak ürettiği kaliteli görüntüyü her marka yapamıyor gerçekten. Tebrik etmek lazım adamları :)

    Mercedes'in coupe arabaları gerçekten güzel. Evin ikinci arabası olarak alınıp yıllarca binilir. Ama Türkiye'de olmasak

    Bizim arabalar eski olmasına rağmen metal yorgunluğu hala yok diyebilirim. Darmelere karşı hala dayanımı iyi. Tabi bu daha kaç sene sürer bilinmez. Öğrenmekte istemem :)




  • s40 ankara kullanıcısına yanıt
    Doğrumu anlamışım. Klima ayar düğmelerini sökmeye gerek yokmu diyorsunuz. Yoksa söktükten sonramı kenardan ince tornavida ile kaldırdınız?
  • Başka elektrikciye gittim söktü baktı alt silgi takımı bozuk dedi bi kaç yere baktım bulamadım nerden bulunur bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klima ayar dügmelerini sökmüycez sadece ayar dügmelerinin dışında cerveve olan plastık var onun kenarından tornavida takınca o plastik cıkacak sonra klıma panelinin kenarında 4 vida var onu sökünce klima paneli ve üst hava üfleme yeri flaşör cıkar benim sis dügmesi cok sökün duruyor nerdeyse yanmıyor gibi sizinki nasıl.
  • Yaptığınız işlemi anladım teşekkürler. Benim far anahtarlarındaki ampüller patlak olduğu için bilemiyorum. Onlara henüz sıra gelmedi :)
  • Arkadaşlar,

    Başka bişey ararken buldum. Belki biri yapmak isteyebilir.

    https://www.retrofitlab.com/blog/volvo-v40-classic-xenon-retrofit/

    Eskiyen farları yenilemek yerine bu uygulama belki mantıklı olabilir. Yada daha iyi ışık almak isteyenler için olabilir. Montajı basit ve güzel duruyor.
  • Buyrun hocam güzel bir video buldum:
    Videoda komple sökmüş ama klima panelini sökmek için radyoyu sökmeye gerek yok. Sadece o paneli sökmek yeterli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Ocak 2018; 18:47:18 >
  • 850'ler bile yurtdışında hala faal olarak kullanılıyor bizimkilere daha sıra gelmedi bence Bu bir yana, açıkçası eski(90'lar öncesi) arabalar dışında artık metal yorgunluğunun ciddi bir problem olduğunu sanmıyorum. Bu olay daha çok uçaklarda ciddi etkilere sahip. Uçağın iskeletine çok ciddi basınç ve sıcaklık değişimleri etkiyor, bu yorgunluk zamanında fark edilmezse uçağın havada parçalanmasına bile sebep olabiliyor. Buna rağmen 85-90 model uçaklar dahi halen aktif olarak kullanılıyor.
    Sonuçta biz her gün offroad yapmıyoruz, bozuk dalgalı zeminlerde saatlerce sürmüyoruz. Düz yolda giderken yorulacak tek parça yürüyen aksamlar olur ki onlar da değiştirilebiliyor zaten.

    Bu arada geçen aylarda İsveç/Finlandiya(tam hatırlamıyorum)'da yaşayan birisi forumda konu açmıştı araba önerisi için. O konuda; burada yollardaki tuz yüzünden volvo ve altında ilave koruma sacı olan saab'lar dışında araba dayanmıyor demişti. Buna mercedes, bmw falan da dahil yani Demek ki volvo paslanmaya ve çürümeye karşı diğer markalara göre çok daha dayanıklı malzeme kullanıyor.

    Bu arada c70 hard top da çok güzel bir araç. Ama yeni kasası. Eskisi önden bizimkilerin aynısı, arkası farklı. Yeni kasanın da arkasını beğenmiyorum. Keşke önden ikinci, arkadan birinci kasayı birleştirip yapsalardı Gerçi Arthur ustaya rica etsek yapar herhalde

    Tavanın açılıp kapanması çok beğeniliyor:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Ocak 2018; 20:21:9 >




  • İyi akşamlar , iyi forumlar. Bizim S40'n hız göstergesinde sağ tarafta (benzin , hararetin ortasındaki kristal kısım) bomboş. Orada normalde ne yazıyor, hala sigortaları yaptırmadık. Onunla alakalı olabilir mi? (DSA ışığının üstündeki kısım)

    https://forum.donanimhaber.com/s40-2-0t-volvo-alindi-uygun-fiyatli-c-ve-d-segmenti-araclar-deneyimler--117259880#&gid=1&pid=71222eb7399b0fb566a2e97625359970-117259880&f=1
  • Smyrn3. kullanıcısına yanıt
    Nereyi tarif ettiğinizi tam olarak anlayamadım ama iki ibrenin ortası bizde de boş. Benzin pompası ve hararet simgesi dışında bir şey yok.
    Eğer ibrelerin altındaki ufak dikdörtgenimsi kısımdan bahsediyorsanız orada, olan arabalarda dış hava sıcaklığı, bir üst opsiyon olarak da yol bilgisayarı ekranı mevcut.

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Ocak 2018; 21:52:2 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ya bu forumu çok seviyorum hemen bir yardımlaşma ve bir bilgi akışı oluyor sağolun
    Volvodan önceki mazdamda şasede hala çürük yoktu 90 modeldi araç ama yazdıklarınızdan sonra için rahatladı doğrusu. Çok mantıklı bir açıklama olmuş. Benim gibi fikre sahip olanlara yön verecektir.

    Göğüs videosu için teşekkürler. İzledim iyi oldu baya fikir verdi. İsveç malı arabaların sağlamlığı bence tartışma konusu değil.
    Gm ile Saab ın kasa konusunda yaptığı kavga gibi; kısaca bahsetmek gerekirse Gm Saab'a vectranındı sanırım kasasını veriyor ve bununla arabayı yapacaksın diyor ve bir maliyet var tabi. Atıyorum 35k € olsun. Saab mühendisleri bakıyor bu kasa olmamış dayanıksız. Bir girişiyolar maliyet 55k oluyor kavga çıkıyor Böyle düşünen beyinlerin yaptığı arabada sorun çıkmaması normal. Keza Volvonun birde birçok parçasıda Japon malı ki arızayı az yapma sebeplerinden biride bu bence.

    C70 olayında ise ben ilk kasayı çok beğeniyordum. Ergenlikten beri sevdiğim bir arabadır. Bu tarz arabaların önü hep bir kasaya benzemek zorunda oluyor, üretildiği kasaya göre ama bence s70 öne sahip olan c70 en güzeli idi bana göre tabi.




  • Aynı olay Ford ile Volvo arasında da olmuş. 2000'lerin başında Ford Volvo'yu aldıktan sonra Ford mühendisleri Volvo'nun gereksiz derecede sağlam tavanını eleştirip; kazalarda tavanın sağlam olmasının bir şey ifade etmediğini, yolcuları yaralayan veya öldürenin takla sırasında maruz kalınan kuvvetler olduğunu söyleyip Volvo mühendislerinin elinde, tavanın sağlamlığı ile yolcu güvenliği arasında ilişki kuran bir çalışma olmadığını söylemiş.



    Bir süre sonra nhtsa yetersiz tavan sağlamlığı yüzünden her sene 7000 ölüm gerçekleştiğini söylemiş

    Sonrasında yine nhtsa tavanın sağlamlığı ile ilgili belirli şartlar ve testler belirlemiş. GM'nin kendi test ettiği 6 arabadan 5'i testten kalınca nhtsa'ya daha düşük standartta test yapalım deyip ikna etmiş



    https://nytimes.com/2005/05/14/automobiles/not-the-top-of-the-safety-priorities.html?_r=0&referer=

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 152153154155156
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.