Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (101. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
76
Favori
555.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 99100101102103
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugun Maslak Çağdaş volvo ya gittim



    Usta cok ilgili ve volvodan anliyor gerekli alet edevatlarida var vida dice cihazlarida var sorun olunca oradan acip bakiyorlar benim v kayisini takarken oradan yardim aldilar



    Arabanin sentesi kacik cikti sente aparati ile senteyi tekrar kurdular vvt kasnagindan suphelendiler sonra sifir parca ile karsilastirip sorun olmadigi anladilar

    Vvt ye vanos diyor olnlar genel tabir sanirim vanos bmw nin diye biliyorum



    Usta ile test surusune ciktik eskiye nazaran rampada guzel ama abarti birsey degismedi Murat ustanin dedigi bu motor bu bundan fazlasi olmaz dedi



    Biraz daha birsey istersen katalitigi alir duz boru yaparim hava filtre kutusundan ek yer acarim %10 daha katki olur dedi Muayene gelince katalitigi yerine takariz dedi



    Bu arada motor setup yapiyorlar kendi t4 u 300hp imis



    3 saat ugrasti 250 tl iscilik aldi bence uygun yapti



    Kompresyon testi yapacagim tekrar bakalim ne cikacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    Bugun Maslak Çağdaş volvo ya gittim



    Usta cok ilgili ve volvodan anliyor gerekli alet edevatlarida var vida dice cihazlarida var sorun olunca oradan acip bakiyorlar benim v kayisini takarken oradan yardim aldilar



    Arabanin sentesi kacik cikti sente aparati ile senteyi tekrar kurdular vvt kasnagindan suphelendiler sonra sifir parca ile karsilastirip sorun olmadigi anladilar

    Vvt ye vanos diyor olnlar genel tabir sanirim vanos bmw nin diye biliyorum



    Usta ile test surusune ciktik eskiye nazaran rampada guzel ama abarti birsey degismedi Murat ustanin dedigi bu motor bu bundan fazlasi olmaz dedi



    Biraz daha birsey istersen katalitigi alir duz boru yaparim hava filtre kutusundan ek yer acarim %10 daha katki olur dedi Muayene gelince katalitigi yerine takariz dedi



    Bu arada motor setup yapiyorlar kendi t4 u 300hp imis



    3 saat ugrasti 250 tl iscilik aldi bence uygun yapti



    Kompresyon testi yapacagim tekrar bakalim ne cikacak



    Sente harici islem yapildi mi ? Hava filtresi falan ne yapilabilr mis merak ettim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    vvt bozulunca yağ kaçırmaya başlar, dıştan görülür zaten, trigeri yağlar zamanla. muhtemelen yağ kaçırdığı için de gerekli zamanlamayı tam yapamaz. yenisi ile dıştan nasıl karşılaştırdılar, daha doğrusu nasıl anladılar sağlam olduğunu?
  • Valla birsryler anlatti ama tam anlamadim ben sente harici baska islem yaptirmadim ama katalizor iptali ve hava filtre kutusunda ekstra delikten bahsetti



    Vvt kasnagi temiz ama kitlenmis gibiydi hic hareket etmiyordu ustada sifir parca ile yanyana getirip bakti kitlenmismi diye normali oyleymis sanirsam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Araba güzel olmuş güle güle kullanırsınız inş. Benimde sert çukura girdiğimde iki metal birbirine vuruyormuş gibi ses geliyor. Ön takıma baktırdım komple bişey yok dediler. Sanırım benim süspansiyonla alakalı bir durumum var. Patlak değil ancak tamirci içi kırılmış olabilir dedi. O arabaya bindiğinde yapmıyor nedense derdimi anlatamıyorum bir türlü :) Siz bu tarz bir durumla karşılaşmışmıydınız hiç
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Motorlarımız farklı ancak ben bi ara arabanın gitmeme sıkıntısı yaşamıştım tekliyordu stop ediyordu filan. Motordan çıkan sıcak dönüş hortumları var, gerçi benimki 2.0 farklı olabilir. Onlar kaçırıyorsa bir performans eksilmesi olabilir diye geldi aklıma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzgursu

    Araba güzel olmuş güle güle kullanırsınız inş. Benimde sert çukura girdiğimde iki metal birbirine vuruyormuş gibi ses geliyor. Ön takıma baktırdım komple bişey yok dediler. Sanırım benim süspansiyonla alakalı bir durumum var. Patlak değil ancak tamirci içi kırılmış olabilir dedi. O arabaya bindiğinde yapmıyor nedense derdimi anlatamıyorum bir türlü :) Siz bu tarz bir durumla karşılaşmışmıydınız hiç

    Kuvvetle muhtemel viraj demir lastikleri. Özellikle tek teker çukura girip çıkarken ki özellikle kasise tek teker çıktığınızda kesin gelir, tangır tungur bir ses geliyorsa viraj demir lastiklerine bir bakın.

    Salıncak üstünden çıkıp traversin üstüne giden arabayı boydan boya geçen bir demir. Tekeri söküp aradan içeri doğru baktığınızda görürsünüz ama değiştirmesi az zordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • goodorevil'ın bahsettiği lastikler :





    Sway bar veya stabilizer bar dedikleri bizde viraj denge çubuğu veya viraj demiri olarak geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 3 Ekim 2017; 18:33:52 >




  • Hocam benim motor saat gibi calisiyor ne tekleme ne stop etme



    Usta bu araba boyle ne bekliyorsun dedi ama ben yillarca 2.0 vectra ya bindim oda atmosferik motor ama araba performans olarak on numara idi hemde ben uzun bir sure silindir kapak contasi yanik binmistim tik demedi gerci sonra sattigim kisi komple motor yaptirmis ama kendi hatasindan motorda hic yag kalmamis :(



    Aracimda sente duzelttirdim fark etti ama yinede bekledigim gibi degil son care benim aracimda sanirim subap lar yada vvt kasnagi gidik onlara baktiracagim yotube baktim hic B4184S2 motora kompresyon testi bulamadim degerleri merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam hiç 0-100 denediniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzgursu

    Araba güzel olmuş güle güle kullanırsınız inş. Benimde sert çukura girdiğimde iki metal birbirine vuruyormuş gibi ses geliyor. Ön takıma baktırdım komple bişey yok dediler. Sanırım benim süspansiyonla alakalı bir durumum var. Patlak değil ancak tamirci içi kırılmış olabilir dedi. O arabaya bindiğinde yapmıyor nedense derdimi anlatamıyorum bir türlü :) Siz bu tarz bir durumla karşılaşmışmıydınız hiç

    Kuvvetle muhtemel viraj demir lastikleri. Özellikle tek teker çukura girip çıkarken ki özellikle kasise tek teker çıktığınızda kesin gelir, tangır tungur bir ses geliyorsa viraj demir lastiklerine bir bakın.

    Salıncak üstünden çıkıp traversin üstüne giden arabayı boydan boya geçen bir demir. Tekeri söküp aradan içeri doğru baktığınızda görürsünüz ama değiştirmesi az zordur.

    evet değişmesi için traverslerin sökülmesi gerekiyor ama onları değiştireli2 ay filan oldu. Benim şüphem süspansiyon. Ama sadece şikayetim solda. Tek değiştirsem acaba sıkıntı olurmu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    goodorevil'ın bahsettiği lastikler :





    Sway bar veya stabilizer bar dedikleri bizde viraj denge çubuğu veya viraj demiri olarak geçer.


    Viraj demir lastiğini 2. videodakini yeni değiştirdim. 2 ay filan oldu. Virazj demir lastikleri için ise arabayı rotçuya soktum ön takım sağlam dedi. Burası bozuk olsa söylemezmiydi, yoksa gözünden kaçmış olabilirmi. Benim sorunum sadece kısa sert ve hızlı girdiğim çukurlarda oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    Hocam benim motor saat gibi calisiyor ne tekleme ne stop etme



    Usta bu araba boyle ne bekliyorsun dedi ama ben yillarca 2.0 vectra ya bindim oda atmosferik motor ama araba performans olarak on numara idi hemde ben uzun bir sure silindir kapak contasi yanik binmistim tik demedi gerci sonra sattigim kisi komple motor yaptirmis ama kendi hatasindan motorda hic yag kalmamis :(



    Aracimda sente duzelttirdim fark etti ama yinede bekledigim gibi degil son care benim aracimda sanirim subap lar yada vvt kasnagi gidik onlara baktiracagim yotube baktim hic B4184S2 motora kompresyon testi bulamadim degerleri merak ediyorum

    Motor saat gibi çalışıyorsa benim söylediğim boşa çıkıyor. Sizin araba ustasını arıyor anlaşılan. Hani bir fıkra varya adam anahtarla bir tık yapıyor motor düzeliyor. Tecrübe misali. Sizede sanırım böyle bir adam lazım :)




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    vvt kasnağı yağ kaçırmıyorsa ondan kaynaklı olacağını pek sanmıyorum açıkçası, rölantideki konumunda kilitli kaldıysa 3500 devirden sonraki canlı devirlenmeyi göremezsiniz sadece. bir ihtimal daha, vvt sağlamdır ama selenoidi çalışmıyordur, yine bir konumda sabit kalmış olabilir. sadece tahmin bu arada.

    değerden kastınız fabrika verisi kompresyon değerleriyle, bendeki bir dokumanda aşağıdaki gibi yazıyor:
     S40 I (1995-2004)




  • Bu degerleri nacker da paylasmisti buradaki deger megapascal yani psi a cevirince 188-210 psi deger cikmasi gerekli bende 125 cikti bariz kayip var gerci sente ayari sonrasi tekrar olcum yapmadim onuda yapayim hafta sonu ne cikacak bende merak ediyorum



    Yine ayni cikarsa ust kapak actirip tum subaplari yenileyecegim komple is ona dogru gidiyor :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akılsız başın cezasını çok kötü çektim.

    2 sene kadar önce CEM (Central Electric Module) arızası yüzünden araç parklara çıkış vermez olmuştu. Yani ön, arka parklar yanmıyor, yanlardaki turuncular yanmıyor kısaca arabada ön far ve stop lambası bir de sinyaller dışında ampul yanmıyordu. Bu da aracı gece sürüşlerine elverişsiz kılıyordu. O zaman CEM tamiri yapılarak sorun düzelmişti.
    Bugünden için Edirne - Eskişehir yolculuğu yapmamın arefesinde aynı sorun tekrar tekerrür etti. Tabii ben de belirtiler tıpatıp aynı olduğu için pat diye CEM teşhisi koydum, söktüm beyni inceledim öyle görsel bir hasar, lehim kırığı falan yoktu. Ancak daha önce tamir edilen bölge üstünde bere gördüğüm için kesinlikle CEM'den şüphelenip arabayı topladım ve yapabilecek usta aradım. Bursa'da bir usta "Yaparım" dedi (Bursa Volege'yi kesinlikle tavsiye ediyorum). Ben de güzergahı Bursa üzerine kaydırdım. Ancak feribot saatlerinin uymamasından dolayı İzmit'e kadar gelip Körfez'i dolanıp Bursa oradan da Eskişehir düşündüm.

    Şimdi şöyle bir sorun var, arabayı gece kullanamıyorum ve Bursa tahminim 5-6 saat çekecek. Ya sabah 6'ya doğru gün ağarırken yola çıkıp, İstanbul trafiğinde perişan olmayı göze alıp öğlen 1-2 gibi Bursa'ya düşüp, ustanın işini 2-3 saat içerisinde bitirebilmesini be akşama yetişmesini umut etmek. Diğer alternatif ise arka ışıklar olmadan yola çıkmak. Gece 3 gibi çıkarsam sabah 9 gibi Bursa'da olma umudum var.

    Sabah yola çıkmak kesinlikle çok sıkıntı yaratacağı için tam bir Türk işi çözüm ürettim. İki tane led ile çalışan (Isınma ve pil sorunu yaşamayacak) el feneri buldum, aracın arka stoplardan içte kalan duyları (Dıştaki duyda hem sinyal hem fren lambası olduğu için içi tercih ettim) söküp o boşluklara feneri yerleştirmeyi denedim. Sonra bir parça karton keserek geri vites lambasının yerine gelecek yuvayı kapattım. Ancak park lambasının yerinde feneri kolayca sabitlemek mümkün olmadığı için ben de sislerin yuvasına doğru yerleştirdim. Üstüne de kapağı hafiften kasacak şekilde kapattım ve 40 km kadar bir deneme yapma fırsatı da buldum (20 km bir yere gidip gelmem gerekiyordu). Fenerler yerinden düşmedi, sis farından yaydıkları ışık kesinlikle müthiş değildi ama tamamen kör olmasından iyiydi (Hem görülmek için, hem dikkat çekmemesi için hem de olası bir cezayı yememek için). Bu uygulamayı yaptıktan sonra yarım saat uykuyu zorla uyuyup saat 00:30 gibi falan yola koyuldum.
    Zatenden uykusuz olduğum için oldukça zorlanarak İstanbul'u geçmeyi başardım ama Mehmetçik tesislerinde pilim bitti, uyuklayacakken elimi yüzümü yıkayınca uykum açıldı ama en fazla Gölcük'e kadar idare edebildim, Gölcük'te petrole girip 1 saat kadar kestirdim. Ondan sonra Bursa'ya kadar gittim. Çektiğim işkenceyi siz düşünün.
    Bursa'da ustanın yanına gittik, bir de bilmiş bilmiş CEM beyni dedik, adam gitti oradaki bir S40'dan söktüğü beyni benim arabaya taktı, aynı tas aynı hamam . "Acaba bu beyni de mi yaktık? Bu arabaya bişey bağlandı mı?" diye sordu. Ben de hiç bir şey yapılmadı, orijinal dedim. Sigorta kutusunu açtı, park lambalarının sigortası patlakmış. Yanmayan lambanın yuvasına fener oturtmayı akıl eden ben, niye sigorta kutusuna bakmayı akıl edemedim ki? Kendime sağlam bir küfür ettikten sonra bindim arabaya bir de Eskişehir'e geldim. Volege'de Ahmet usta sağolsun iyi niyetli yaklaştı olaya, para bile istemedi adam.

    Gel gelelim ben de iyi bir ders almış oldum, elektrik arızalarında her zaman önce sigortayı kontrol et.

     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)

    @LordMayros üstad Bursa Volege'ye götürmenizi tavsiye ederim bir de. Hani uzak demezseniz Ahmet Usta'nın iletişim bilgisini vereyim, arayın veya mesaj atın, arabayı götürün tavsiye ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 4 Ekim 2017; 20:36:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Akılsız başın cezasını çok kötü çektim.

    2 sene kadar önce CEM (Central Electric Module) arızası yüzünden araç parklara çıkış vermez olmuştu. Yani ön, arka parklar yanmıyor, yanlardaki turuncular yanmıyor kısaca arabada ön far ve stop lambası bir de sinyaller dışında ampul yanmıyordu. Bu da aracı gece sürüşlerine elverişsiz kılıyordu. O zaman CEM tamiri yapılarak sorun düzelmişti.
    Bugünden için Edirne - Eskişehir yolculuğu yapmamın arefesinde aynı sorun tekrar tekerrür etti. Tabii ben de belirtiler tıpatıp aynı olduğu için pat diye CEM teşhisi koydum, söktüm beyni inceledim öyle görsel bir hasar, lehim kırığı falan yoktu. Ancak daha önce tamir edilen bölge üstünde bere gördüğüm için kesinlikle CEM'den şüphelenip arabayı topladım ve yapabilecek usta aradım. Bursa'da bir usta "Yaparım" dedi (Bursa Volege'yi kesinlikle tavsiye ediyorum). Ben de güzergahı Bursa üzerine kaydırdım. Ancak feribot saatlerinin uymamasından dolayı İzmit'e kadar gelip Körfez'i dolanıp Bursa oradan da Eskişehir düşündüm.

    Şimdi şöyle bir sorun var, arabayı gece kullanamıyorum ve Bursa tahminim 5-6 saat çekecek. Ya sabah 6'ya doğru gün ağarırken yola çıkıp, İstanbul trafiğinde perişan olmayı göze alıp öğlen 1-2 gibi Bursa'ya düşüp, ustanın işini 2-3 saat içerisinde bitirebilmesini be akşama yetişmesini umut etmek. Diğer alternatif ise arka ışıklar olmadan yola çıkmak. Gece 3 gibi çıkarsam sabah 9 gibi Bursa'da olma umudum var.

    Sabah yola çıkmak kesinlikle çok sıkıntı yaratacağı için tam bir Türk işi çözüm ürettim. İki tane led ile çalışan (Isınma ve pil sorunu yaşamayacak) el feneri buldum, aracın arka stoplardan içte kalan duyları (Dıştaki duyda hem sinyal hem fren lambası olduğu için içi tercih ettim) söküp o boşluklara feneri yerleştirmeyi denedim. Sonra bir parça karton keserek geri vites lambasının yerine gelecek yuvayı kapattım. Ancak park lambasının yerinde feneri kolayca sabitlemek mümkün olmadığı için ben de sislerin yuvasına doğru yerleştirdim. Üstüne de kapağı hafiften kasacak şekilde kapattım ve 40 km kadar bir deneme yapma fırsatı da buldum (20 km bir yere gidip gelmem gerekiyordu). Fenerler yerinden düşmedi, sis farından yaydıkları ışık kesinlikle müthiş değildi ama tamamen kör olmasından iyiydi (Hem görülmek için, hem dikkat çekmemesi için hem de olası bir cezayı yememek için). Bu uygulamayı yaptıktan sonra yarım saat uykuyu zorla uyuyup saat 00:30 gibi falan yola koyuldum.
    Zatenden uykusuz olduğum için oldukça zorlanarak İstanbul'u geçmeyi başardım ama Mehmetçik tesislerinde pilim bitti, uyuklayacakken elimi yüzümü yıkayınca uykum açıldı ama en fazla Gölcük'e kadar idare edebildim, Gölcük'te petrole girip 1 saat kadar kestirdim. Ondan sonra Bursa'ya kadar gittim. Çektiğim işkenceyi siz düşünün.
    Bursa'da ustanın yanına gittik, bir de bilmiş bilmiş CEM beyni dedik, adam gitti oradaki bir S40'dan söktüğü beyni benim arabaya taktı, aynı tas aynı hamam . "Acaba bu beyni de mi yaktık? Bu arabaya bişey bağlandı mı?" diye sordu. Ben de hiç bir şey yapılmadı, orijinal dedim. Sigorta kutusunu açtı, park lambalarının sigortası patlakmış. Yanmayan lambanın yuvasına fener oturtmayı akıl eden ben, niye sigorta kutusuna bakmayı akıl edemedim ki? Kendime sağlam bir küfür ettikten sonra bindim arabaya bir de Eskişehir'e geldim. Volege'de Ahmet usta sağolsun iyi niyetli yaklaştı olaya, para bile istemedi adam.

    Gel gelelim ben de iyi bir ders almış oldum, elektrik arızalarında her zaman önce sigortayı kontrol et.

     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)

    @LordMayros üstad Bursa Volege'ye götürmenizi tavsiye ederim bir de. Hani uzak demezseniz Ahmet Usta'nın iletişim bilgisini vereyim, arayın veya mesaj atın, arabayı götürün tavsiye ediyorum.


    Aslinda sorununuz hala devam ediyor. Bu sigorta neden patladi bunun uzerine yogunlasin bence. Kisa devre falanmi var acaba aracta

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet bu arabalarda sigorta yakma olayı fazla gözükmüyor. Ki elektrik tesisatı kurcalanmadıysa kaçak olacağını da sanmıyorum. Mesela kalitesiz bir ampül takıldıysa o sebep vermiş olabilir, veya tamponlardaki duyların contasından içeri su girmiştir vs.

    Şu ana kadar patlayan tek sigorta benden kaynaklı. Çakmak soketinden usb adaptörünü çıkardım ve çakmağı yerine takmadım. O sırada usb kablosunun ucu çakmak soketinin içine girmiş, + ve - kutup usb soketinin dış metal muhafazası üzerinden kısa devre yapmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 5 Ekim 2017; 0:46:32 >
  • Benim de 3,5 senedir atan tek sigorta bu oldu. Eğer tekrar ederse o zaman bakacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Tam olarak ben de aynı şekilde çakmak sigortasını yaktım, hem de 2 kez. Benim vitesin yanındaki çakmak çalışmıyor, nedenini bulamadık, oradaki ahşap kaplamaya zarar vermek istemediğim için söktürmedim ben de, el freninin yanındaki işimi görüyor, 1 tane çakmak yeter.

    Bu arabaların elektrik sistemleri gerçekten başarılı. Bilirsiniz, park lambaları açıkken kontağı kapatırsanız tamponlardaki sarı park lambaları sönüyor, ben de parklar açıkken her şartta sarı parklar da açık olsun istedim. Sadece volvolara bakan elektrikçi usta hiç yanaşmadı, “hazır araban orjinalken hiç kurcalamayalım, bu arabalar kurcalanmadığı sürece elektrik arızası vermez” demişti.
  • 
Sayfa: önceki 99100101102103
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.