Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (257. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.309
Cevap
110
Favori
2.455.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 255256257258259
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peki öyleyse şu eski yazıcıyı aramaya devam edelim.. Bir kaç tane step motor var elimde ama çok ufaklarından.. Şu teyplerden, cd çalarlardan çıkanlardan.. Yazıcıyı bulmak lazım..

    Nette bazı videolar gördüm, bedini tipi oluyor sanırım, dönen bir düzenek üzerine; mesela dik bir çubuğa araba jant kapağı koymuş rahat dönebiliyor.., etrafına eşit aralıklarla mıknatısları yapıştırmış (döner düzeneğin üzerine), etrafına da (sabit zemine) daha seyrek aralıklarla bobinler ve bobinlerin önünde de yine mıknatıslar vardı.. elle küçük bir hareket verdi adam ve düzenek canavar gibi dönmeye başladı ve voltmetrelerde yükselen volt değerleri okundu.. 7 amper 12 voltluk veya 6 voltluk bir aküyü şarj edebilir mi? ederse bununla uğraşayım araba alternatörünü çevirmekten kolay görünüyor .. Ne dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müverrih -- 26 Kasım 2010; 9:44:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtalay

    genelde dinlemeyi sectıgım ıcın forumda online olmama ragmen mesajım yoktur .deger vermıs malısert uyemiz( abim yada kardesim ) sagolsun yanıtlamıs mesajımı.ama ben elektrık teknısyenı ve mesaı satlerı harıcınde led pano yapıp gecimini saglayan bırı olarak.. ustalara tek bı soru sordummm ve hala yanıtlayan olmadııı.... tekrar soruyorummm bu türbünlerde %100 turk malııı.neden yapılan türbünler solo takılırken bu turbunler cayır cayır elektırk uretıyorrrrrrr????

    ben açıkçası tariften pek bişey anlamadım.madem önünden her gün geçiyorsun bir resim ekleyiver bir zahmet.

    birde cayır cayır elektrik üretiyor demişsin,enerli çıkışını görebiliyorsan (volt-ampermetre gibi) birde onların resimlerini ekleyiver.

    hayır onları göremiyorum ama ''fırıl fırıl'' dönüyor dersen her dönen türbin kullanılabilir enerji üretir anlamına gelmiyor,haberin ola...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müverrih


    Peki öyleyse şu eski yazıcıyı aramaya devam edelim.. Bir kaç tane step motor var elimde ama çok ufaklarından.. Şu teyplerden, cd çalarlardan çıkanlardan.. Yazıcıyı bulmak lazım..

    Nette bazı videolar gördüm, bedini tipi oluyor sanırım, dönen bir düzenek üzerine; mesela dik bir çubuğa araba jant kapağı koymuş rahat dönebiliyor.., etrafına eşit aralıklarla mıknatısları yapıştırmış (döner düzeneğin üzerine), etrafına da (sabit zemine) daha seyrek aralıklarla bobinler ve bobinlerin önünde de yine mıknatıslar vardı.. elle küçük bir hareket verdi adam ve düzenek canavar gibi dönmeye başladı ve voltmetrelerde yükselen volt değerleri okundu.. 7 amper 12 voltluk veya 6 voltluk bir aküyü şarj edebilir mi? ederse bununla uğraşayım araba alternatörünü çevirmekten kolay görünüyor .. Ne dersiniz?

    merhaba müverrih
    eğer öneri kabul ederseniz size tavsiyem

    mümkünse 1000-1500 devir,yataklıdeğil bilyeli 5-10 amper 24 volt bir dc motor bulmanız ve bunu uygulamanız uygun olacaktır.
    sizin uygulamanızın onlarca örneği net'te mevcuttur.

    Not : ortalama bir insan anlık olarak 1000 watt kadar enerji açıga çıkarabilsede (halterciler,yüksek atlama,kısamesafe koşucuları ...gibi)
    sürekli olarak saatte 70 watt enerji üretebilir.elbette düzenli spor yapanlardaki değerler daha yüksektir.




  • sayın müverrih benim arşivden bir video buldum belki ilgini çeker saygılar
    http://www.akilli.tv/video/512063/bisiklet-alternator.aspx
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEHMET TURHAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: Müverrih


    Peki öyleyse şu eski yazıcıyı aramaya devam edelim.. Bir kaç tane step motor var elimde ama çok ufaklarından.. Şu teyplerden, cd çalarlardan çıkanlardan.. Yazıcıyı bulmak lazım..

    Nette bazı videolar gördüm, bedini tipi oluyor sanırım, dönen bir düzenek üzerine; mesela dik bir çubuğa araba jant kapağı koymuş rahat dönebiliyor.., etrafına eşit aralıklarla mıknatısları yapıştırmış (döner düzeneğin üzerine), etrafına da (sabit zemine) daha seyrek aralıklarla bobinler ve bobinlerin önünde de yine mıknatıslar vardı.. elle küçük bir hareket verdi adam ve düzenek canavar gibi dönmeye başladı ve voltmetrelerde yükselen volt değerleri okundu.. 7 amper 12 voltluk veya 6 voltluk bir aküyü şarj edebilir mi? ederse bununla uğraşayım araba alternatörünü çevirmekten kolay görünüyor .. Ne dersiniz?

    merhaba müverrih
    eğer öneri kabul ederseniz size tavsiyem

    mümkünse 1000-1500 devir,yataklıdeğil bilyeli 5-10 amper 24 volt bir dc motor bulmanız ve bunu uygulamanız uygun olacaktır.
    sizin uygulamanızın onlarca örneği net'te mevcuttur.

    Not : ortalama bir insan anlık olarak 1000 watt kadar enerji açıga çıkarabilsede (halterciler,yüksek atlama,kısamesafe koşucuları ...gibi)
    sürekli olarak saatte 70 watt enerji üretebilir.elbette düzenli spor yapanlardaki değerler daha yüksektir.


    Bu bilgiye tamamen katılıyorum,İnsanlar ortalama 70 w güç üretmektedir
    Linkteki video sayfasında Elektrik üretmek/ tornacı erdel anlı video Müverrif arkadaşın çalışmasına fikir verir sanırım
    http://www.trtube.com/elektirik-uretmek-93451.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbilek -- 26 Kasım 2010; 14:30:01 >




  • MEHMET TURHAN, mbilek ilginiz için teşekkür ederim.. Her türlü bilgi ve öneriye ihtiyacım var önerileriniz için de teşekkür ederim.

    Ben o videoyu nasıl olmuşsa görememişim. Evet yapmak istediğim temelde bu. hatta benim kullanacağım bisikletin tekerleri daha büyük yani alternatöre daha fazla devir attırır bu bisiklete nazaran.. Ancak araç alternatörü ile zor oluyor dc step motor bulacağım onunla yapacağım inşallah.. Mehmet Turhan, bahsettiğiniz özelliklerdeki dc motor araç alternatörü olsa olamaz mı acaba? Bilyalısından 24 voltluk ?

    Diğer yandan nette gördüğüm bedini tipi mıknatısların birbirini itip çekme güçlerinden faydalanarak dönebilen düzenekler ve bu esnada endüklenen akımla akülerin şarj edilmesi meselesi baya ilgimi çekti.. Hem daha basit bir düzenek iş dışında zamanım da az olduğu için önce onu denesem mi diye düşünmeye başladım. O sistemi bilen varsa nedir nasıl yapılır bana bilgi verirse çok sevinirim.. Bunu 6 volt 10 amper veya 12 volt 7 amper aküyü şarj etmek için kullanacağım ve elektirikler gittiğinde bir iki metrelik şerit ledleri yakmak için kullanacağım.. Şimdi bana al küçük bir ups aküyü şarj etsin elektirikler gittiğinde de ledleri o yaksın diyebilirsiniz ancak Jeneratörüm ve ups im var zaten ama bu led aydınlatma işini kendi ürettiğim sistemle yapmak istiyorum.. Bir yandan buna eğilirken diğer yandan dc step motor aramaya da devam tabi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müverrih


    MEHMET TURHAN, mbilek ilginiz için teşekkür ederim.. Her türlü bilgi ve öneriye ihtiyacım var önerileriniz için de teşekkür ederim.

    Ben o videoyu nasıl olmuşsa görememişim. Evet yapmak istediğim temelde bu. hatta benim kullanacağım bisikletin tekerleri daha büyük yani alternatöre daha fazla devir attırır bu bisiklete nazaran.. Ancak araç alternatörü ile zor oluyor dc step motor bulacağım onunla yapacağım inşallah.. Mehmet Turhan, bahsettiğiniz özelliklerdeki dc motor araç alternatörü olsa olamaz mı acaba? Bilyalısından 24 voltluk ?

    Diğer yandan nette gördüğüm bedini tipi mıknatısların birbirini itip çekme güçlerinden faydalanarak dönebilen düzenekler ve bu esnada endüklenen akımla akülerin şarj edilmesi meselesi baya ilgimi çekti.. Hem daha basit bir düzenek iş dışında zamanım da az olduğu için önce onu denesem mi diye düşünmeye başladım. O sistemi bilen varsa nedir nasıl yapılır bana bilgi verirse çok sevinirim.. Bunu 6 volt 10 amper veya 12 volt 7 amper aküyü şarj etmek için kullanacağım ve elektirikler gittiğinde bir iki metrelik şerit ledleri yakmak için kullanacağım.. Şimdi bana al küçük bir ups aküyü şarj etsin elektirikler gittiğinde de ledleri o yaksın diyebilirsiniz ancak Jeneratörüm ve ups im var zaten ama bu led aydınlatma işini kendi ürettiğim sistemle yapmak istiyorum.. Bir yandan buna eğilirken diğer yandan dc step motor aramaya da devam tabi..

    olmasına olur elbette ama !

    bir dc veya step motora uygun bir kasnak-dişli takarak direk kullanabilecekken

    (step motorların bazıları step esnasındaki ses yüzünden ciddi rahatsızlık verebilir,siz anladığım kadarıyla evde kullanacağınızdan tavsiye etmiyorum.)

    oto alternatörüne ya modifiye yapmanız lazımki burada bahsi geçmeyen bir sürü yan problemleri var yada

    uyartım akımı vererek direk kullanmanız lazım.eğer verim değeri önemli değilse lastiği çıkarıp canttan direk bir kayış vasıtasıyla alternatörü çevirebilirsin.

    araya birde oto konjektörü koyarsan ve akünüde 12.5 voltun altına da düşürmezsen idare eder...




  • iyi akşamlar arkadaşlar.foruma uzun zamandır mesaj yazamıyorum ama sizin yazdıgınız mesajları okuyorum.bagzı arkadaşlarımız silecek motoru kullanılabilir demiş,silicek motoru dc motormu?ayrıca silicek motoruyla kaç waat elektirik üretebiliriz?cevaplarsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: latif.07

    iyi akşamlar arkadaşlar.foruma uzun zamandır mesaj yazamıyorum ama sizin yazdıgınız mesajları okuyorum.bagzı arkadaşlarımız silecek motoru kullanılabilir demiş,silicek motoru dc motormu?ayrıca silicek motoruyla kaç waat elektirik üretebiliriz?cevaplarsanız sevinirim.

    Selam latif arkadaşım
    Silecek motoru fırçalı dc motordur rüzgar turbininde kullanılabilir tercihin 24 volt olsun daha düşük devirlerde 12 volt elde edersin alacagın akım miktarı 50 ila 100 wat arası olabilir.
    24 volt kamyon veya tır radyotör fanı kullanmanı tavsiye ederim üzerinde zaten pervanesi mevcuttur gerekirse kanatlara perçin veya vidayla ilave yapabilirsin sana kolay gelsin.




  • sayın hesay epeydir yazmıyorsun hoş geldin sana sormak istediğim önceden yapmiş olduğun pedini alternatörü tek fazmı üç fazmı yaptın kaç watt güç almiştın bilgi verirsen çok sevinirim saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesay


    quote:

    Orijinalden alıntı: latif.07

    iyi akşamlar arkadaşlar.foruma uzun zamandır mesaj yazamıyorum ama sizin yazdıgınız mesajları okuyorum.bagzı arkadaşlarımız silecek motoru kullanılabilir demiş,silicek motoru dc motormu?ayrıca silicek motoruyla kaç waat elektirik üretebiliriz?cevaplarsanız sevinirim.

    Selam latif arkadaşım
    Silecek motoru fırçalı dc motordur rüzgar turbininde kullanılabilir tercihin 24 volt olsun daha düşük devirlerde 12 volt elde edersin alacagın akım miktarı 50 ila 100 wat arası olabilir.
    24 volt kamyon veya tır radyotör fanı kullanmanı tavsiye ederim üzerinde zaten pervanesi mevcuttur gerekirse kanatlara perçin veya vidayla ilave yapabilirsin sana kolay gelsin.



    çok teşekkürlerimi sunuyorum.bu iş için murat 124 silicek motoru kullanmayı düşünüyorum,olurmu sizce?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi latif.07 -- 26 Kasım 2010; 21:46:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caylak1

    sayın hesay epeydir yazmıyorsun hoş geldin sana sormak istediğim önceden yapmiş olduğun pedini alternatörü tek fazmı üç fazmı yaptın kaç watt güç almiştın bilgi verirsen çok sevinirim saygılar


    Selam sayın caylak1
    Ben genelde yapmış olduğum alternatörleri 3 faz yaparım çünkü en verimli sessiz ve vibrasyonsuz çalışırlar 50 wat ile 10.000 wat,a kadar sardım yüksek watı yapmak sizin elinizde nekadar büyük ve güçlü manyetik alan yani büyük stator ve büyük rotor o oranda enerji alırsınız.
    Tabiki o verimi uyduruk turbin kanatları yere yakın kule gibi ve dahasıda var yapılırsa alternatörün kapasitesinin belli bir kısmını kullanılabilir size başarılar diliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: latif.07

    çok teşekkürlerimi sunuyorum.bu iş için murat 124 silicek motoru kullanmayı düşünüyorum,olurmu sizce?




    Latif.07 murat 124 silecek motoru 12 volt 1500 devir sen 12 volt aküyü şarj etmek için 1500 devirin üstüne çıkman gerek artı silecek motorları rediktör gövdesine yataklanmıştır senin için motoru rediktörden ayırdıktan sonra rulmanlı kapak yapmak maliyetli ve meşakkatli bir iş olacak sen beni dinle paraya kıy ver bir elli kayme 24 volt kamyon radyotör fan motoru bul pervaneside üzerinde olur dahada düşük devirde şarja geçer bu işi bitir kendini harap etme




  • sayın hesay bilgi için çok teşekkür ederim sağol


    şarj ünitesi yapan arkadaşlara bir sorum olaçak diyelim kurşun akümüz var 12volt 60 anper bildiğim kadarıyla kurşun aküler ah cinsinden 5 debir oranında şarja tabi tutulurlar fazlası akünün ömrünü çok düşürür yani adela akü şarj çıhazı akü doldukça veya voltaj yükselince şarj voltajını akünün çektiği akıma göre acıp kısması lazım aksi durumda akü zarar görür ( hızlı şarj alayı)
    bizim yaptığımız çıhazlarda 80 volta kadar giriş voltajını sabit tutan 20 anper veren besleme devreleri var fakat bunu 13.8 volta ayarlayıp aküye bağladığımda aşırı bir akım çekti 25 anper gibi voltajı kısıp akü şarj aldukça manuel olarak açtım gayet güzel çalıştı akım ayarlı yapabilirsem çok güzel olur düşüncesindeyim tabiki bu bilgilerim yanlış değilse herkese saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Her ikinizide çok teşekkürler, Kenan abi ve Malisert.
    Bunu neden sordum biliyormusunuz ?
    200 devirde 12 v. 5 a. alıyorsak, 300 devirde gerilim 20 volta çıktığında hala 5 ampermi alırız, yoksa 7-8 ampermi alırız, yoksa o 2-3 amperi çöpemi atıyoruz sorusunu merak ettiğim için sormuştum.

    Şayet devir arttığında voltajla birlikte akım artmamış olsaydı, farklı bir alternatör planlıyordum. 200 devirde 12 v. 5 a. alırken, rüzgar hızlandı ve devir 300-400'lere çıktı. Düşündüğüm sistemle gene 12 v. alırken tel kesitini artırıp, akımı çoğaltmak amacım. Yani alternatör içinde bobin bağlantılarını otomatik olarak seri ve paralel olarak değiştirebilmek.

    Diyelimki 1 mm. tel kullandık. Düşük devirde 12 v. 5 a. alırken, devir arttığında 24 v. olduğunda 2 adet 1 mm. tel paralel sarılmış gibi gene 12 v. olacak, tel kesiti kalınlaştığı için akımı katlamış olacağız.

    Ne dersiniz arkadaşlar. Böyle bir çalışma yapmaya değermi sizce ?

    adaş iki yıl evvel yaptım bu çalışmayı,deymiyo :)




  • sayın mehmetali akü şarj akımı akü anma kapasitesinin yani anper saat cinsinden (Ah) diye elimdeki bir kitaptan okudum 5/1 diye okudum kitabı fuara gediririm paylaşım yaparız fakat asıl mesele akünün şarj edilirken akımının kontrollü bir şekilde verilmesi sizin hesaba göre 60 ah lık bir akü maximum 6 anperle şarj edidir fakat boş bir akü 6 anperden çok daha fazla çeker şarj çıhazının bunu kontrol edmesi lazım diye düşünüyorum

    11 v düşmüş boş bir aküyü 12 volt verip şarja bağlarsanız 15 20 anpere yakın akım çeker akü ısınır ve plakalar delinir veya daha kötüsü patlayabilir
    onun için voltajı 6 anper çekeçek şekilde kısıp akü voltajı yükseldikçe voltajı otomatik artıraçak bir devre daha kullanışlı olur diye düşünüyorum otomatik akü şarj çıhazları anladığım kadarıyla bu şekilde çalışıyor birde sabit akımlı şarj çıhazları var onlarda aküye sabit bir akım veriyor fakat akü dolunca ya kendiliğinden kapanıp akü boşaldığında bir daha açmıyor yada manuel olarak kapatmak gerekiyor saygılar




  • teprik ederim mehmet bey elektronik 'e yeni başlayan biri için gerçekten büyük başarı
  • mrb üstatlarr ben gebze endüstiri meslek lises12ci sinıf elektirikli ev aletleri teknik servisliği bölümünden murat: bu rüzgar gülü projesinii ortalama 1,5 aydırr inceliyip araştırıyorum araştırmalarımın sonucunda 12v25 amperlik bir dc motor elde etdimm aklıma takılann bu motor işime nekadar yarar.
    amacım: bu motor olursa bunun la olmazsa önerdiniz türdee 3 motor alıcmm bunları 3 farklı şekilde kurup evimin elektiriğinii tamm werimli olmasa bile üretmek istiyorum yardımlarınızıı bekliyorum......
  • hoşgeldin adalı murat üstatların çoğu yeni gelenlere anlatmaktan kurdeşen olmuştur ben yadımcı olayım öncelikle bu forumu baştan sona bir gözden gecir elindeki 12v motor sabit mıknatıslımı anlamak için 12 volt bir anpul bağlayıp çevir veya voltmetreyle öic voltaj çıkıyorsa elektrik üretiyorsun demektir sora devrini öğrenmen lazım ne kadar düşük devirde üretim yapıyorsa okadar iyi demektır yok eğer rotoru bobini ise yani mıknatıslı değilse işe yaramaz düşük devirli motor bulman veya modifiye yapman lazım kolay gelsin
  • Herkeze hayırlı geceler. epey zamandır forum u takip etmekteyim sonunda siteye üye oldum ve aranıza katılıp tecrübelerinizden faydalanmak istedim ben beyaz eşya teknisyeniyim alternatörden şarz devrelerinden inverter lerden fazla anlamam ama babamın köylerden biraz toprak alıp köy evi yapmasıyla ve o eve elektirik alamadığımız için konuya ilgi duymak zorunda kaldım şimdi sayın binbaşı abime bir soru sormak istiyorum 120. sayfada bir motor gösrermişsiniz üç fazlı 6 bobinli bununla ilgili performansını nasıl arttırırım diye sayın yüzbaşı abimde size bir yol göstermişti deneme şansınız oldumu o motordan bendede var
    sonucu merak ediyorum cevaplarsanız sevinirim hayırlı geceler
  • 
Sayfa: önceki 255256257258259
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.