Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (128. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (3 Mobil) - 4 Masaüstü3 Mobil
5 sn
10.309
Cevap
110
Favori
2.455.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 126127128129130
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mehmet bey.
    çok doğru söylüyorsunuz,
    size öyle bir şey söyleyeceğimki inanın size katılıyorum.
    Dün gece yaşadığımı anlatayım size.
    1982 yılından beri görmediğim çok güzel bir insan diyeceğim bir arkadaşım face book tan beni bulmuş
    ve 28 yıllık hayat hikayemizi bir saat içinde birbirimize anlattık.
    Bu anlatım için ona yarım saat bana yarım saat düştü.
    sonra oturdum ve düşündüm.
    benim hayatım yarım saatlikmiymiş diye. Ne kadar ilginç değilmi.
    Birde sizin (((bu topikte uzun zamandır yazıyorum(her ne kadar bildiklerim bir dosya kağıdına sığacak kadar olsada !)))). dediğinizi düşündüm. Ne kadar doğru söylemişsiniz.
    ve bende şu sonuca vardım.
    Benim bildiğim inanın iki satırı geçmez.
  • Sayın Cengiz Umur,Kenan beyden Yıldız5 ten bir kaç devre tedarik edip birkaç deneme şansım oldu.kendim mosfet li bir devre kullanıyorum,bu arkadaşa kurduğum türbin 6 amperlik bir sistem role yeterli gelir diye düşündüm,benim çıkartığım sonuca göre direk kısa devre ile türbin durdurulduğunda kanatların kırılma ve dinamonun hasar görme ihtimalini yüksek görüyorum.fiziksel olarak nasıl anlatılır bilmiyorum.videodaki nakil kablosu 4mm lik 2,5metre bir kablo benim sistemimde kablo 6mm 8metre bu devre bende devreye girdiğinde yüke geçme ve burakma fasılası daha uzun bir süre alıyor. Ben 150w lık 2adet 220 volt ampül kullanıyorum,devreye girdiği anda türbin kasılmayla kendini sağa-sola savurup tekrar rüzgara yöneliyor,ilk fırsatta görsellerim daha açıklayıcı olur
    Birde şu faktör var direk uçunda yük bağlı bir dinamonun kalkış yapması zahmetli ve zaman alıyor. akü şarzında türbin voltajı akü voltajına gelene kadar engel yok,o zamana kadar türbin hızını alıyor.türbin voltajı akü voltajını geçince kasılmalar başlıyor
    kolay gelsin




  • mbilek üstadım
    bu frenleme sistemini veya yöntemini çoğaltmak mümkün ama yoğun kullanılan sizin yaptığınız
    yük bağlama şeklinde ama akünüz boşsa ve rüzgar 30m/s çıktıysa ozaman ne olacak
    sizin frenleme devreye büyük ihtimal girmiyecek. bizler pek anlamıyoruz üç dört sacı biraraya
    getirip trübün yaptığımızı zannediyoruz ama allahın izniyle birşeyler öğreneceğiz.
    saygılarımla.

     Rüzgar türbünü yapıyorum
  • Sayın yıldız haklısınız....pek bir şey bilmeyipte 3-4 saç parçasından bunu yapabiliyorsanız ne diyebilirimki
    .30m/s o konuyu hallettim, lafı geçmediği için yazmadım. her dinamonun karakteristlik verileri birbirinden farklı , benim kullandığım dinamo kablo takımı bağlı iken 8amp benim akü gurubum için ideal ve ihtiyacım olan enerji 8 amper verdiğinde voltaj32/33v , bir roleyi ayarlı direçle 32/33 voltta tetikletip geleni başka yüke gönderiyorum.yük olarak watajlı taş dirençlerden yük yapmıştım. aşırı ısınma tedirgin etti.220v vatajlı lamba türbindeki bütün agrasifliği alıyor.anti deprasan kullanmış gibi oluyor saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbilek -- 29 Mayıs 2009; 23:09:03 >
  • youtube'de jeneratörü rüzgardan kaçırma ile ilgili onlarca örnek gözlemledim.bu gözlemleri kendi deneme ve tecrübelerimle harmanladığımda ise bana en mantıklı gelen sıralama şu:

    1.pitch control
    2.kontrollü dönü (yük altında dönü)
    3.manyetik fren (şarj sonu kısadevre)
    4.step stop (eh bizde bir terim ekliyelim:)

    pitch control daha karmaşık dolayısı ile lüks olduğu için büyük sistemlerde tercih ediliyor.amatör sistemlerin neredeyse hepsinde şarj tamamlandığında dönü yük altında devam ediyor.kanatları tamamen durdurma uygulaması ise sadece profesyonel büyük sistemlerde(airx istisna,başka küçük örnegini göremedim)kullanılıyor.
    bence :
    şarj tamamlandıktan sonra da dönü devam etmeli.çünki dönüyü durdurduğunuzda kanatlar rüzgarı sıyıramayıp rüzgarın itme kuvvetine şiddetli biçimde maruz kalacak böylece kanatların bağlantı noktalarında yorulma ,zamanlada kırılma olacaktır.denenmiştir!ayrıca kenan bey'de örneklemiş airx bu prensiple korunduğu için kanat kırma derdi var.

    söz konusu aşırı rüzgardan kaçma ise yine pitch kontrol tartışmasız en iyi yöntem.ondan sonraraki en iyi yöntem ise ümit beyin tespiti ile ''rüzgar boşaltma''.
    yine bu uygulamanın yöntemleride kendi içinde çeşitlenmiş !

    1.eksenel kaçış (uygulaması en kolay olanı)
    2.çapraz kaçış(whisper100-200) (işçiliği fazla,yay gibi fazladan eleman kullanılmadığı için güvenilirliği yüksek)
    3.helikopter kaçış (çapraz kaçışa göre uygulaması daha kolay verimide eksenel kaçıştan iyi)

    ben kendi tasarımlarımı pitch kontrol üzerinde yapıyorum ama ona alternatif olarak gördüğüm dump yöntemi

    saygılar




  • http://video.donanimhaber.com/?v=636
    Video daki sistem, kış aylarında fazla kullanmadığım bahçede akülere tampon şarj yapması için küçük bir step motorla kurulmuştur.defalarca sert havalara maruz kaldı ve yaza sağlam çıktı.aşırı voltaj da ve akü dolumunda yük devre ye girdiğinde türbinin kendini nasıl kaçırdığı görülebiliyor , ben bunu uygulaya bildim mutlaka daha verimli ve kullanışlı oanı vardır.kolay gelsin
    NOT= Özel mesajlar form dan gönederilip alınamıyor ilgililere ulaşma imkanı alan varsa girişimde bulunmaları rica olunur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mbilek

    http://video.donanimhaber.com/?v=636
    Video daki sistem, kış aylarında fazla kullanmadığım bahçede akülere tampon şarj yapması için küçük bir step motorla kurulmuştur.defalarca sert havalara maruz kaldı ve yaza sağlam çıktı.aşırı voltaj da ve akü dolumunda yük devre ye girdiğinde türbinin kendini nasıl kaçırdığı görülebiliyor , ben bunu uygulaya bildim mutlaka daha verimli ve kullanışlı oanı vardır.kolay gelsin
    NOT= Özel mesajlar form dan gönederilip alınamıyor ilgililere ulaşma imkanı alan varsa girişimde bulunmaları rica olunur.


    çok güzel çalışma.220 voltluk lambayı yakmak için invertemi kullandın?
    birde step motor olarak aşşagı daki motordanmıyı acaba ?

     Rüzgar türbünü yapıyorum




  • Arkadaşlar adımın bir kıyaslamada geçmesinden rahatsız oldum,beni ne taktir edin nede yerin .ben artık alıngan davranış sergilemek yerine ayrılma zamanının geldiğini hissediyorum. anladığım kadarıyla enerji üretmek değil var olma savaşı veriliyor. bana şunun sorulmasını isterdim
    O dinamonada nasıl bir sarım teknığı uyguladında 80 devirde 5 amperi yakaladın? denemelerim daha sonuçlanmadığı için netleştirip açıklamadım. şimdi en nefret ettiğim şeyi yapmak durumunda kalıcagım çözebildiklerimi ve tecrübelerimi yanımda götürmek kalın sağlıcakla
  • Öncelikle yapılan güzel çalışmalar için herkesi tebrik ederim.
    uzun süredir bu konuyu izliyorum sanırım askerlik hizmetimi bititince bende böyle bir çalışma yapıcam (Son 1 haftam kaldı)
    Kenankord hocam ve diğer ustadlar size bir soru sormak istedim,güneş panelleri hakkında 1,5 VOLT 100mA GÜNEŞ PANELİ 10 tane seri bağlayıp aynı şekilde bunlara paralel 10 adet seri bağlantı yapsam bir aküyü şarj etmem mümkünmü? ve eğer bir tahmin varsa ne kadar sürede şarj ederim veya bağlantı şeklini nasıl daha verimli hale getiririm. güneş paneli değeri sadece örnek başka değerlerdeki panellerlede yapılabilir diye düşünüyorum. Akü değerlerini yazmayı unutmusum 12v 17A kuru akü.
    Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler.
    Serhat ÇETİNKAYA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hvper -- 1 Haziran 2009; 14:24:14 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kenakord08

    Höş geldin.... Hayırlısıyle Az Kalmış vatani görevin ... Bitermi yahu senin Askerliğin Kalmış bir Hafta...
    Neyse Şaka bir Yana.... 1.5 volt luk panellerden 10 tanesi eder = 15 volt 100 ma. Bu guruplardan 10 adedinide paralel yaparsanız = 15 volt 1 amper bir volt/A elde edersiniz... Ancak bu size Pahalıya malolur parça olarak aldığınız için bence siz 20 Watt lık18 voltluk bir panel alın bunuda Basit bir MPPT ile Bağlayın Akünüze ki Akünüz 12 volt 17 Amperdir ... bu Aküyü en fazla 1.7 amper ile şarj edersiniz akününsağlığı açısından ki bunuda bu 20 Watt panel rahatlıkla sağlayacaktır... Kolay gelsin.. Hayırlı Teskereler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: hvper

    Öncelikle yapılan güzel çalışmalar için herkesi tebrik ederim.
    uzun süredir bu konuyu izliyorum sanırım askerlik hizmetimi bititince bende böyle bir çalışma yapıcam (Son 1 haftam kaldı)
    Kenankord hocam ve diğer ustadlar size bir soru sormak istedim,güneş panelleri hakkında 1,5 VOLT 100mA GÜNEŞ PANELİ 10 tane seri bağlayıp aynı şekilde bunlara paralel 10 adet seri bağlantı yapsam bir aküyü şarj etmem mümkünmü? ve eğer bir tahmin varsa ne kadar sürede şarj ederim veya bağlantı şeklini nasıl daha verimli hale getiririm. güneş paneli değeri sadece örnek başka değerlerdeki panellerlede yapılabilir diye düşünüyorum. Akü değerlerini yazmayı unutmusum 12v 17A kuru akü.
    Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler.
    Serhat ÇETİNKAYA





    cevap için çok kteşekkür ederim hocam bu soruyu sorma amacım aslında güneş panellerini bir pil mantığı ile seri paralel bağlamak mümkünmüdür şeklinde olmalıydı cevabımı aldım. panellerin değerini sadece örnek olarak söyledim maliyet açısından tabiki fazla olur. amacım aslında birden fazla panel kullanmak sadece birde hocam aküyü 18v 1,7a ile şarj ettiğimizde tahmini dolum zamanı ne kadar olur.Deneme yaptıysanız veya farlı bir aküyle deneme yaptıysanız ortalama olarakta hesaplayabiliriz.
    Askerlik konusuna gelince gerçekten bitmedi biraz geç geldiğim için(27) ortama pek uyum sağlayamadım.Yaşıtlarım pek yoktu :)
    İstanbula döndüğümde sizi ziyaret etmek isterim elektronik devreler konusunda iyi çalışmalar.
    SerhatÇETİNKAYA




  • tekrar teşekkürler hocam.
    Biraz fazla oldu ama son bir sorum olacak bunuda yanıtlarsanız çok sevinirim.
    yaklaşık 5 saat olan bu şarj süresini 1 saate indirmek mümkünmüdür?
    ne yapmak veya neler eklemek gerekir.yazmayı unuttum akünün cinsi pek önemli değil, kısa sürede sarj olan bir tür varsa onu kullanırım.
    Serhat ÇETİNKAYA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hvper -- 1 Haziran 2009; 22:03:16 >
  • Arkadaşlar bu tartışmalarınızda benim adımın geçmesini istemiyorum. morgali arkadaş ne beni savunun nede haklarımı. benim söyleyecek sözüm varsa ben söylerim. neyi tartişıyoruz allah aşkına
  • arkadaşlar bi hardisk buldum üç tane daha olunca alternatör yapacam (umarım yaparım) mıknatıslar metal parçaya kuvvetli yapıştırılmış malum neodyumlara baskı kuvveti uygulanmaz deniyor suya koysam paslanırmı ısıtmıcam malum yine bozulur deniyor aklıma bi fikir geldi bozulan neodyum mıknatıslara ısıtılıp akım uygulanıp şok soğutulsa tekrar polarma sağlanır gibime geliyor denicem ama bozmam lazım önce bide şu tartışmaları özel mesaj olarak yaparsanız daha uygun olur gibime geliyor
  • aslında çok güçlü yapıştırıcı kullanılmıyor onlarda.tutunmanın güçlü olmasındaki yegane neden mıknatısın kendisi.iki maket bıçağını dikkatlice kama gibi kullanarak mıknatıs ile metal arasına hafif baskı ile uygularsanız ayrıldını göreceksiniz.
  • teşekkürler mehmet hocam
  • Sevgili arkadaşlar forumu baştan sona kadar okudum olayla içli dışlı olmuş çok bilgili ve deneyimli arkadaşlarımız var.Bende baya bi zaman evde uğraştım adım motorla 3 kollu kanat uzunlukları 1m.olan sistemle çalıştım.kanatları pimaş borudan keserek elde ettim. fakat evde oldukça detaylı alet edavatınızın olması gerekiyor.en iyisi evinizde bir atölye kurmanız gerekiyor tabi müsaitse.sonunda kaldırdım bir kenara koydum çünki başarı elde edemedim.gerekli araç gereçleri bulmakta oldukça zor ve çok zaman isteyen bir uğraş.çok sayıda deneme yapmanız gerekiyor.zaman ve parada cabası.sizlere şimdi başka bir sistemden bahsetmek istiyorum ve inanıyorum sizin gibi yetenekli ve araştırmacı arkadaşlarımız sayesinde bu sistem çok daha geliştirilebilir kanaatindeyim.bu sisteme BEDİNİ deniliyor.nette şeması mevcut ben şemayı uyguladım ve gerçekten sonuç aldım çalışıyor.bir ilk hareket veriyorsunuz ve sistem çalışmaya başlıyor.sistemin amacı rüzgar enerjisinde olduğu gibi akü şarz etmek ve inverterle istediğiniz değere çevirmek.fakat bu sistemden düşük akım alınabiliyor tabi devre bu şekliyle böyle.ilgilenen arkadaşlar bu sistemin daha büyüğünü yapabilirlerse sanırım daha yüksek voltaj ve akım alnabilir sanırım bu sistemle uğraşmak rüzgar enerjisiyle uğraşmaktan çok daha kolay.Arkadaşlar bu sistemi deneyerek buraya sonuçlarını aktarırlarsa çok sevinirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MEHMET TURHAN

    aslında çok güçlü yapıştırıcı kullanılmıyor onlarda.tutunmanın güçlü olmasındaki yegane neden mıknatısın kendisi.iki maket bıçağını dikkatlice kama gibi kullanarak mıknatıs ile metal arasına hafif baskı ile uygularsanız ayrıldını göreceksiniz.

    Ben sökmeye çalıştım , biraz zorladım mıknatıs çıktı ama yapışkan yerde üstündeki koruma tabakası kaldı.Önemsemedim ama 15dk içinde mıknatısa dokundukça parçalara ayrıldı.Şimdi mıknatıs parçalanmış durumda.Bence zorlamayın.Çıkmayacak gibi olursa bırakın.Zorlayınca ve koruma mıdır yoksa mıknatısı birarada tutan o malzeme zedelendiğinde dağılıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kenakord08

    Ben bu miknatıslardan hiç sökmediysem ki mehmet turhan bilir .. en azından 100 adet sökmüşümdür... bir tek tanesi dahi kırılmamıştır... üzerindeki nikelaj soyulsa bile birşey olmaz... mıknatısları sökerken bir küçük çekiç ve çakı marifetiyle kenarından yapıştırılan bölgeden hafifçe tıklıyarak sökülmektedir...

    Ben çekici direk arkadaki metal parçaya indirdim.Kalanınıda tornavidayla zorlattım.Kırılması çok doğal ama nikelajın çıkmasından sonra dağıldı.
  • teşekürler kenan hocam hard diskin mekaniğine hayran kaldım şimdi biraz zaman bulunca kafa yorcam bu mekanikle yüksek verimli minyatür bir sistem yapacam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: morgali

    Sayın Kenan bey ve sayın yıldız 5 şarj kontrol cihazına suni yük olarak bağlayacağımız nesnenin (lamba ,direnç, rezistans vs) ne degerde olmalı vaktiniz olurda cevap yazarsanız müteşekkür olurum.
    Metin beye daha önce sorduğumda aşırı gerilim için dinamo gücünün %70 i deger olarak bildirmişti anlayabilmiş değilim tekrar sordum. ya bilgisayarı açmıyor yada bana kırgın cevap vermiyor saygılarımla

    sayın morgali
    yük direncinin kullnım amacı akü şarzının sona ermasinden sonra trübünün boşta kalarak
    devrinin aşırı yükselmesini önlemektir kullanacağımız yük'ün üzerinden geçen akım alternatörün
    verebileceği max akımdan daha yüksek olmamalıdır.yük üzerinde düşen gerilim kullandığımız akü
    voltajına yakın bir değerde olmalı.ohm değeri olarak alternatörün iç direncinden daha düşük bir değerde
    olmamalı bahsettiğimiz durumların haricinde alternatörün sargılarının aşırı akımdan dolayı ısınarak zamanla
    yanmasına neden olabiliriz veya tersi durumunda alternatörü gerektiği kadar yükleyemezsek devir alır başını gider.
    kenan beyin fikirleri ve deneyimleri önemlidir onun vereceği bilgiler doğrultusunda yanlışlarımızı düzeltiriz.
    metin bey boş bilgi yazmaz mutlaka bir deneyimi vardır ki sizinle paylaşmış.
    ekte yük olarak kullanılabilen dirençler'in resimi.
    saygılarımla.



     Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yıldız5 -- 5 Haziran 2009; 11:06:01 >




  • 
Sayfa: önceki 126127128129130
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.