Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (80. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.836
Cevap
71
Favori
345.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamun aleykum, arkadaşlar bu aracı almak üzereyim sizce nasıl ??

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-rover-214-orjinal...bakimli..cok-temiz-280137140/detay/
  • plain P kullanıcısına yanıt
    Temiz görünüyor .Tahminimce komple boyali . kaput altina bakmak lazim . km orjinalligide kontrol edilmeli, 98 model icin ciddi dusuk . yakinsaniz gidin motor durumunu inceleyin derim . fiyat piyasaya bazla ideal. Pazarlik yapilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Slm arkadaşlar. 2006 model se var bende. Aracı istop edip kilitlediğinde farlar çok geç kapanıyor. Neden acaba bilen varsa yardım edebilşrmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yanlış konuya mı yazdınız? 2006 model "se" nedir? burası rover başlığı ve rover'ın 2006 model herhangi bir arabası yok, "se" diye bir modeli zaten hiç olmadı...

    yine de genel bilgi, farların geç kapanması, "follow me home" ya da türkçeleştirilmiş haliyle "yolumu aydınlat" denen bir fonksiyonun açık olduğunu gösterir. bu fonksiyon aktif edildiğinde, araçtan ayrıldıktan sonra ayarlanmış belli bir süre boyunca gideceğiniz yolu aydınlatmak amacıyla farlar açık kalır...
  • Selam herkese.
    Arkadaşlar nerdeyse 8 yıldır konusulabilecek hemen her sey konusulmus. Ancak cok kısa ve net bir iki soru soracagım.
    Öncelikle Rover'ı hep begenmisimdir ancak (forumda daha önce konusuldugu gibi) Roverlar hakkında hep olumsuz seyler var oraya girmiyorum ki kullananların geneli memnun.

    200 vi begendim bitane ancak;
    1) Yıl olmus 2016, 1998 model 200 vi almak (12bin lira) ne kadar mantıklı? (ilandaki arac cok hos görünüyor, diri duruyor)
    2) Begendigim araç LPG'li. LPG olanlar sıkıntılı oluyormus kesin conta yakar mı? Bulaşma der misiniz?
    3) Bana motor şanzıman sorunu cıkarır mı? Geri kalan ufak tefek şeylerde gözüm yok.

    Not: 2006 Citroen C3 1.4 HDI kullanıcısıyım.

    Yanıt gelirse cok memnun olurum.
    Simdiden tesekkürler.
  • selamlar,

    her şeyden önce 200vi, cittroen'le karşılatırılamayacak kadar keyifli kullanıma sahip bir araçtır. benzinde bile az sayılabilecek değerlerde tüketime sahipken 145 hp'lik gücü ve hafif kasasıyla müthiş kıvrak bir araçtır.

    ancak, sizin de dediğiniz gibi, o araç üretildiğinde doğan çocuklar bugün birer yetişkin birey haline geldi. bu süre zarfında araç neler yaşamış, kaç el değiştirmiş, kaç kasapın elinden geçmiştir kim bilir? yine de ön yargılı olmamak lazım çünkü bunca yıla rağmen inanılmaz derecede değer verilip özenle saklanmış araçlar da tek tük de olsa var.

    LPG olayını sadece vi modelinde bulunan VVC motor değil, rover motorlarının hiçbiri sevmez. ancak lpg ile olan sıkıntıları contadan yana değil. çoğu lpg uygulamasında tekleme, silkeleme vs. gibi olaylar yaşatıyor bu motorlar. eğer bu tür problemleri çok da umursamam diyorsanız sıkıntı yok. ama ben aracı "pürüzsüz" severim, her şeyi yağ gibi olmalı diyorsanız bu araçlarda lpg olayına girmemek gerek. conta ile ilgili kısımsa artık herkesin malumu. silindir üst kapak contası denen malzeme her araçta ve her parçada olduğu gibi belirli bir ömre sahip ve eninde sonunda değişime mahkum. sadece rover'larda kullanılan silikon bazlı contalar bu konuda biraz daha hassas ve ülkemizdeki kullanım ve bakım şartları düşünüldüğünde avrupa'ya göre bu süre daha da kısalabiliyor. fakat elbette ki, kullanım tarzıyla bu süre üzerinde oynamak da mümkün. fakat conta olayının çok da korkulacak bir tarafı yok. conta değişimi, başka hasarlar verdirilmediği sürece ve doğru malzeme ve doğru işçilikle yapılırsa bir sorun teşkil etmez ve doğru yerlerde, doğru kişilerle çalışılırsa ekonomik de bir işlemdir. üstelik bugün kullanıcılar, artık malzeme ve parça konusunda geçmişe göre daha şanslı... bizim zamanımızda parça bulmak daha problemli idi.

    bunlar haricinde motor ve şanzımanın sorunları için kimse garanti veremez. bu biraz da şans işi. tabii, bunun sadece rover için değil tüm markaların tüm modelleri için geçerli olacağını söylemeden de geçmeyelim...




  • talip00 T kullanıcısına yanıt
    18 yaşında araba kardeşim roverdan anlayan birisi bakmadan alma o kadar diyeyim.
  • talip00 T kullanıcısına yanıt
    Bu zamanda o paraya alınacak en donanımlı en konforlu otomobilden başkası yoktur
    nacizane fikirlerimle şunlara açıklık getirmek isterim gidin bir yerli tofaş veya renoya bakın o modeldeki olanlar 8-12 arası al tamirçilerle akraba olursun( yanlış anlaşılmasın kimsenin malını kötülemek için söylemiyorum ) malüm o araçlar yerli ama senin alacağın araba japon teknolojisiyle ingiliz asaletiyle üretilmiş bir araç sorunsuz bir araç aldınmı 500,000 km ye kadar arkana bakmazsın ne motor ne kaporta ne elektironik koy benzini gazı zamanında yağını suyunu değiştir hiç korkma gez dünyayı
  • muratti073 M kullanıcısına yanıt
    sistemi kumanda eden bir zaman rölesi var anlayıyan birisi bakarsa onu çözebilir yoksa sen karıştırma öyle kullan
  • Arkadaslar merhaba lar.rover 216 si ler nasıldır.?eskişehirde oturuyorum. Parça sıkıntısı var mısır,motoru,yakıt tüketimi nasıldır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar

    Rover araştırıyorum 1 / 2 haftadır ve acayip içim ısındı.

    200 serisinden satan varsa pm atabilir mi ?
  • tayfun_aslan T kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,
    216 si icin parca sorunu yasayacaginizi sanmiyorum .istanbulda Erdinc Kartal var .ingiltereden orjinal parca tedariği sağliyor. Kendisine ulasabileceginiz telefon numarasini dilerseniz pm atabilirim .orjinal olmasada olur derseniz yine internette bir cok yedek parcaci var. Bursa beşyolda japon parcacilarin çoğunda rover parcalari bulunuyor .bolge olarak neredesiniz bilmiyorum ama Ankara ve cevresinde de RMG servisleri mevcut . parca konusunda korkmayiniz:)
    Ben 1 yildir kullaniyorum . masallah diyelim nazar degmesin 1kere dahi sanayiiye ugramadim . 98 model 214 si ile 180 190 km hiz yapilabiliyor . hala direncli ve cok seriiler . acik konusmak gerekirse sevmedigim tek yani soğutma sistemleri . conta problemi oldugunu soylerler ama oyle bisey yok . termostat cabuk bozuluyor ve hararet yapiyor .buna bagli olarak arabadan anlamayan biri kullaniyor ise farkedemeyip contayi yakiyor . yigidi oldurelim hakkini yemeyelim . piyasada bu fiyatlara alinabilecek en donanimli arac rover dir . kesin ve net . bu arada Ingilteredeki kullanicilari tarafindan paylasilan bir makalede Tekrar üretime baslanilacagi düsunuluyor yaziyordu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba arkadaslar 200 binde komple boyali 2001 model rover 45 var ve komple boyali. Ben de rover meraklisi biri olarak satin almak istiyorum araba Vanda fakat usta var mi yok mu bilmiyom. Arabada nelere dikkat etmem gerek yardim ederseniz cok sevinirim. Tesrkkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm rovercılara merhaba arkadaşlar,

    3 senedir 96 model 416si sahibiyim. Evet gerçekten uğraştırıcı, masraflı bir araç. Uğraşmaya mecaliniz yoksa, biraz da ufak tefek işlerden anlamıyorsanız bulaşılcak gibi değil. Ama ben uğraşa uğraşa, bozula bozula araçlarla ilgili bilgi sahibi olmaya yaklaştım. Otomotiv yan sanayinde çalışıyorum, edindiğim tecrübe faydalı oluyor, ve zevk veryor.

    Lpg'li kullandığım için 2 defa conta yaktım. Patlayan su hortumları, hararete sebep verdiği için, conta yandı. Radyatör hortumu üreten bir firmada çalışmış biri olarak, sürekli bu hortumları göz altında tutun. aşırı bir sertlik varsa, beyazlamaya başladıysa yer yer, kelepçe izleri bariz görünür olduysa çok geçmeden değiştirin. yan sanayi hortumlar gerçekten çok kalitesiz üretiliyor.

    Bu aralar yağ kaçağı problemiyle uğraşıyorum. Arabanın altındaki yağ birikintisi farkedice ustaya gittim. ekzantirik mili contasından gergi kayışı kutusuna doğru kaçak vardı. conta değiştikten sonra sürekli takip ediyorum. hala akıntı oluyor ama yağ çubuğu seviyesinde azalma olmuyor. usta daha önceden akan aşırı yağın süzüldüğünü, bunun daha devam edeceğini ve takipr devam etmem gerektiğini söyledi. kesinleştirmek için önümüzdeki hafta sonu motoru temizleyeceğim. akıntıyı daha iyi görebilmek için.

    haftasonu memlekete gidiyorum, evin bahçesinde 2 günü arabama ayırıcam, malzemeleri ayarladım. tavana cam tavam görünümlü folyo kaplıycam güneş yanıklarını örtmek için. umarım becerebilirim :)

    Fikir ve önerilerinize, aynı zamanda sorularınıza açığım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar selam,

    99 model 416 kullanıyoruz, anahtarlarından ve dolayısıyla uzaktan kumandalarından biri kayboldu. Bu sebeple yedek bulunması bakımından uzaktan kumandayı kopyalatmak üzere anahtarcıya götürdük. Anahtarcı araçta immobilizer olduğu için herhangi standart (universal) bir kumandaya kopyalanamayacağını, bizim parçacıdan boş ve orijinal bir rover kumanda almamız gerektiğini daha sonra bizimkini ona kodlayabileceğini söyledi.

    Sormak istediğim şu kumandasını kopyalatan var mıdır? Gerçekten ustanın dediği gibi orijinal bir kumanda mı almamız gerekiyor, eğer öyleyse fiyatları hakkında bilginiz var mıdır?

    Teşekkürler.
  • rover'da aracınızın olduğu yıllarda 3 farklı kumanda tipi ve bu tiplerin de yine kend içinde 3 farklı frekans grubu söz konusu. kumanda tipinden kasıt dış görünüş değil, üretim kodu elbette...

    kumandanızın hem dış plastik kabının arka kısmında (dış plastik kutusu değişmişse bu yanıltıcı olabilir) hem de içinde elektronik devre plaketinin üzerinde (bu daha doğru bir referans) 3TXA, 3TXB veya 3TXD(ya da 17TN) şeklinde bir kod göreceksiniz. bu kumandanızın tipini gösterir.

    yine bu tiple birlikte 315mhz, 433mhz ve 800 mhz'lik frekans grupları mevcut. kumandanızın frekansını tespit eden parça kumandanızın içinde, entegre devrenin hemen yanında bulunan gümüş renkli ince, uzun silindirik bir yapıya sahip olan kristal elemanının salınım frekansı. üzerindeki koda bakılarak frekansı bulunabiliyor. bunun bir listesi vardı, ancak şu an için bu listeyi bulamadım.

    bu konuda yapılabilecek en güzel şey, çalışan kumanda üzerinden frekans ölçümü yaptırıp doğru frekansı bulmak...

    bu iki bilgi yani kumanda tipiniz ve frekansını elde ettikten sonra iş kolay. aynı tip ve frekans grubunda bir başka kumanda alıp onu kodlatmanız gerekiyor. kumanda temini konusunda sıfırını bulmanız artık çok zor (bulsanız da maliyeti çok yüksek. land rover'da da aynı kumandalar kullanıldığından land rover servislerinde sıfırları bulunabiliyor ancak 400-500 lira gibi mailyetler söz konusu olabilir). çalışan ikinci el bir kumanda bulup kodlatmanız gerekecek. çeşitli satış sitelerinde ve bazı servislerden temin etmeniz mümkün. yurt dışı alışveriş tecrübeniz varsa ebay'da uygun fiyata bulma şansınız var.

    fiyat olarak yurt içi teminde 100-150 liradan fazla vermemenizi öneririm.

    kodlama konusunda ise, aracınızın diagnostik portundan uygun bir OBD cihazı ile aracınıza bağlanıp, güvenlik menüsü üzerinden kumanda kodlama işlemi yapılacak. 5 dakikalık bir iş, ancak doğru cihazla yapılması gerek. dolayısıyla içinde rover yazılımı olan bir OBD cihazı her yerde bulunamayabiliyor. uğradığınız kumandacı kodlayabileceğini söylemişse elinde rover yazılımlı OBD cihazı vardır diye umuyorum. servislere uğrarsanız bu kodlama işini servisler 50 lira gibi bir rakama yaparlar. bu da aklınızda bulunsun.

    ayrıca aracınızın kumandalarının bozulması durumunda metal anahtarınızla kapı kildinden uygulayarak immobilizerı geçici olarak devre dışı bırakıp aracınızı kullanabileceğiniz bir de kod mevcut. EKA-Emergency Key Access denilen bu kod 4 haneli bir sayıdan oluşan bir koddur. uygulanışı ile ilgili çeşitli platformlarda ve aracınızın kullanma kılavuzunda bilgiler mevcut. bu kodu bilmiyrsanız, hazır kodlama için aracınıza cihaz ile bağlanılmışken ustanıza söyleyin, aynı şekilde cihazüzerinden arcınızın EKA kodunu görebilir ve isterseniz de sizin belirleyeceğiniz bir kod ile değiştirebilirler. bağlanmışken sorup bu kodu da öğrenin ve bir kenara not edin. bir gün acil durumda lazım olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 19 Nisan 2016; 10:41:40 >




  • Uzun süredir forumu takip ediyorum, birçok araba inceledim. Parama göre arabalar citroen saxo, alfa romeo 146 ve Rover 216. Bunlardan en cazibi tabiki Rover. 11-12 dolayları satmayı düşünen yada etrafında satan varsa PM den yazabilirmi...

    Şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar meraba bende rover aldım 216 1999 modelini kulub olduguna sevindim yanlız hararet ile biraz bilgi almam lazım araç hava yapıyo galiba su kaynatıyo fan açmıyor ama gosterge 90 sanda sizdede böylemi acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • belirtlier neler? biraz daha açık anlatır mısınız? su kaynattığını, hava yaptığını hangi belirtilerle tahmin ediyorsunuz?
  • 1996 model 620 si buldum bir tane. Otomatik vitesli. Bir iki yıl önce tüp takılmış. İyi görünüyor. Bu modelin otomatik viteslisi alınır mı sizce?
  • 
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.