Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (81. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.836
Cevap
71
Favori
345.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • alınır...
  • Arkadaşlar merhaba. Ben de rover almayı düşünüyorum. 620 ya da 420 ilk tercihlerim ama temiz denk gelirse 216 da olur. Kulüp üyelerinden aracını satma niyetinde olan varsa görüşebiliriz. Ya da şu ilana ne dersiniz?
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-orjinal-rove-r216si-299820919
    Tecrübelerinize ihtiyacım var.
  • Merhabalar
    1998 Model Rover 620 si (otomatik) aracım durup kalkmalarda stop etmeye başladı.Buji ve buji kablosu yeni değişti. Kablo değişmeden önce de stop etmeye başlamıştı.
    Araba durduğunda bir ayak frende bir ayak gaz olup, frenden ayağı yavaş yavaş çekerken gaza basılırsa araba stop etmiyor.
    bunun sebebi veya çözümü hakkında yardımcı olabilecek bir arkadaş varmı acaba ?
    Çok masraf açacak bir durum değildir inşaallah
  • herkese iyi akşamlar bir parça ismi soracağım bilen cevap veren olursa şimdiden teşekkür edrim. 98 model Rover 216 si akünün sağında sigorta kutusunun önünde SİYAH bi kutunun içinde arkasında scart girişleri olan yeşil beyine benzeyen parçanın adı?
  • fotoğraf koyarsanız yardımcı olalım. bu anlatımınızla hiç bir şey anlaşılmıyor...
  • Geçenlerde immo kilitli kaldi ne yapmak lazim diye konu acmistim . Kumanda bozulmus calismiyormus , bi anahtarci oyle soyledi. Simdi soyle bi durum var. Araci 2 hafta kadar kullanmadim ve aku birkac kez sokulup takildi. Çipler kodu unutabiliyormus bu gibi durumlarda . boyle bir ihtimal varmi ? Yoksa anahtarcinin kontrol ettigi cihaza guvenip yeni anahtar mi almaliyim. Ikinciside Aractaki immo beyni mercedes marka . yani çıkma olarak takılmıs. Anahtar rover in orjinal anahtari. Ben yeni bi anahtar alip tanimlama yaptiracak olursam şifre icin yine roverinkileri mi kullanmam gerekir ? Yoksa beyin mercedes oldugu icin farkeder mi. Birde fiyat olarak sadeece yeni bi anahtar ve kumanda icin 250 300 civari olur dediler . normal mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aya kullanıcısına yanıt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratzor




    o kutu röle modülüdür. içinde;

    1) ana röle (ana güç üniteleri ve özellikle ECM/ECU yani beyini enerjiler).
    2) benzin pompası rölesi
    3) start rölesi (krank sensörü vs. rölesi)
    4) oksijen sensörü rölesi

    barındırır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ufkbyrk

    Geçenlerde immo kilitli kaldi ne yapmak lazim diye konu acmistim . Kumanda bozulmus calismiyormus , bi anahtarci oyle soyledi. Simdi soyle bi durum var. Araci 2 hafta kadar kullanmadim ve aku birkac kez sokulup takildi. Çipler kodu unutabiliyormus bu gibi durumlarda . boyle bir ihtimal varmi ? Yoksa anahtarcinin kontrol ettigi cihaza guvenip yeni anahtar mi almaliyim. Ikinciside Aractaki immo beyni mercedes marka . yani çıkma olarak takılmıs. Anahtar rover in orjinal anahtari. Ben yeni bi anahtar alip tanimlama yaptiracak olursam şifre icin yine roverinkileri mi kullanmam gerekir ? Yoksa beyin mercedes oldugu icin farkeder mi. Birde fiyat olarak sadeece yeni bi anahtar ve kumanda icin 250 300 civari olur dediler . normal mi?

    kumandanın pilinin çıkarılıp bir süre enerjisiz bırakılması ya da akü kutup başının sökülüp immo alıcı beyninin enerjisiz bırakılması sonrası, kumanda ile immo beyninin yeniden senkronlama işlemi yapılır. yani geçici bir unutma gibi de kabul edilebilir bu durum. bunun için; çalışan bir kumanda ile aracın yanında iken kumandanın açma ya da kapama tuşlarından birisine peşpeşe ve seri bir şekilde 8-10 defa basılır ve kumandadan araca sinyal gönderilir. bu işlem sonucu üniteler sağlam ise birbirlerine yeniden senkron olurlar.

    bu işlemin amacı aslında şu ki:

    rover güvenlik sistemi şöyle çalışır; kumanda ile aracı her kapattığınızda kumanda araca, bir sonraki açılışta teyit edilmek üzere bir kod gönderir. ve tekrar açma işlemi yapıldığında bu kod kumanda ve beyin tarafından karşılaştırılıp teyit edilir. bu sayede, yetkili kumanda saptanır. ve bu kod her kapama/açma işleminde sürekli değişir, sabit bir kod değildir. dolayısıyla karşılıklı ünitelerden birisi enerjisiz bırakıldığında bu geçici kapama/açma kodu hafızadan silinir. dolayısıyla enerjiyi yeniden verseniz bile o kod artık mevcut olmadığı için işlem yapılamaz. bu peşpeşe ve seri basışlar ile o an yeni bir kod üretilir ve döngü kaldığı yerden devam eder.


    beyinin değiştirilip yerine mercedes beyni takılması mümkün değil. bu sistem LUCAS tarafından, rover için üretilmiş bir sistem. dolayısıyla mercedeste ya da bildiğim bir başka markada kullanılmadı. ve bu sistem immobilizer mantığı gereği ana beyinle haberleşerek çalışan bir sistem. bu sistem yerine, başka bir sistemi takıp onu ana ECU'ya tanıtmak, hele de sizin dediğiniz şekilde kumanda aynı, alıcıyı bir başka markadan devşirmek imkansız bir şey. siz bu tespite nasıl vardınız bilmiyorum. aklıma gelebilen en mantıklı açıklama, immo beyninin içinde bulunduğu plastik kutunun kırılmış, yerine de mercedesten alınan bir kutu kullanılarak elektronik devre plaketinin bu kutuya koyulmuş olabileceği şeklinde. aslında bu bile biraz uçuk bir tahmin ama şu an için başka bir açıklama aklıma gelmiyor.

    yeni bir anahtar ve kumanda mevzusuna gelirsek; rover'da kontağa soktuğunuz metal anahtar, üzerinde hiç bir teknolojik sır barındırmayan, sıradan bir metal anahtardır. yani başka markalardaki gibi içine gömülü bir immobilizer çipi vs. barındırmaz. rover'da tüm işi kumanda ünitesi yukarıda açıkladığım şekilde yapar. o nedenle anahtarın metal kısmını, herhangi bir anahtarcıda uygun bir işlenmemiş anahtar bulup 10-15 liraya yaptırabilirsiniz ve istediğiniz kadar anahtar çoğaltabilirsiniz.

    ancak kumanda kısmı, tüm teknolojiyi üzerinde barındırdığı için biraz karmaşık. rover'da o yıllarda 3TXA, 3TXB ve 3TXD(17TN) şeklinde kodlanmış 3 değişik kumanda devresi (kumandanın -eğer değiştirilmemişse- plastik kutusunun arka kısmında yazar. ayrıca en doğru şekliyle kumandanın elektronik devre plaketinin üzerinde de basılıdır bu kod) ve bu devrelerin her biri için de 315, 433 v3 800 küsür mhz'lik 3 farklı frekans dilimi kullanılır. dolayısıyla yeni bir kumanda tanımlamanız için öncelikle hangi üretim kodunda olduğunu tespit etmeniz ve yine frekansını bulmanız gerekiyor. sonrasında aynı kod ve frekansta bir başka çalışan kumanda temin edip, içinde rover için yazılım bulunan bir OBD cihazı ile araca bağlanıp menüler üzerinden yeni kumanda tanımlama işlemi yapabilirsiniz. bu arada bir araca aynı anda en fazla 3 adet kumanda tanımlayabilirsiniz. 4. bir kumanda tanımlaması yaptığınızda, ilk tanımlı kumanda yerine bu 4. kumanda işlenir. yani tıpkı cep telefonlarındaki çağrı kayıtlarının kapasite doldukça yukarı kaydırılması gibi...

    fiyat olarak, yeni kumanda bulmanız zor olmakla birlikte imkansız değil tabii ama özellikle land rover servislerinde 400-500 liraları bulabilecek maliyetlerden dolayı mantıklı da değil. temiz bir ikinci el kumandayı 150-200 liraya alıp işinizi rahatlıkla görebilirsiniz. kumandanızın plastik kutusu ve tuş lastikleri eskimişse de yine ebay gibi yurt dışı alışveriş sitelerinde boş plastik kutuluarı inanılmaz uygun fiyatlara bulup kutularını değiştirerek yenileyebilirsiniz...




  • aya kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim sormamdaki amaç araç ilk çalıştırmada sorunsuz çalışıyor fakat belli bi mesafe gidip aracı istop ettiğimde tekrar çalışmıyor bu kutunun üstüne bi kaç kez vurup sarsınca çalışıyor anlamadım gitti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratzor

    teşekkür ederim sormamdaki amaç araç ilk çalıştırmada sorunsuz çalışıyor fakat belli bi mesafe gidip aracı istop ettiğimde tekrar çalışmıyor bu kutunun üstüne bi kaç kez vurup sarsınca çalışıyor anlamadım gitti

    rölelerin bağlantı bacaklarında "soğuk lehim" denilen, lehimli uçların devre plaket yüzeyinden mikronluk düzeyde ayrılması ve temasın zayıflaması olayı oluşmaya başlamış olabilir. aynı şekilde bağlantı pinlerinde de gevşemeler oluşmuş olabilir. soğukta büzüşünce temas ediyor, ısınıp genleşince temas zayıflıyordur.

    kutu sökülüp, lehim uçları temizlenip elden geçirilip, bağlantı soketlerine WD40 sıkılıp, bir iki ince tornavida yardımıyla sıkılaştırılırsa sorun çözülür kanatindeyim. bunlar işin bedava yapılabilecek kısımları. tüm bunlara rağmen düzelmezse o zaman rölelerden birisinin iç yapısında bir sorun vardır ve ömrünü tamamlamak üzeredir. bu durumda o röleleri komple değiştirmek gerekebilir.




  • aya kullanıcısına yanıt
    Öncelikle verdiginiz detayli cevap icin cok tesekkur ediyorum.zaman ayirmissiniz , bu farkediliyor ..

    Bir immobilizer anahtarci buldum ve bire bir ayni kumandanin yenisini kopyaladi . 250 lira bi ucret aldi.ben hallettim bir sekilde .
    Yapmis oldugunuz paylasim , google da arama yapan diger kisiler icin de yuksek fayda saglayacaktir . tekrardan tesekkur ederim ilginiz icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SAKIN KARDEŞİM SAKIN SAKIN
    BURADA FORUMA BAKIP İLK KEZ ROVER ARAYAN ARKADASLAR SAKIN BULASMAYIN BEN KAYINBLADERDEN ALMISTIM 12500 E 2 SENE EVVEL 420 TI O ARABAYA MOTOR YAPRIRDIMI BENDE ANLAMADAN UCUZ DİYE ALDIM BENDEDE MOTOR BOZULDUMU .MOTORBENDE YAPTIRDIM MI NEYSE SATTIM VADELİ SATTIĞIM ADAMDADA MOTOR BOZULDU MU ODA YAPTIRDI MI TEKRAR MOTOR BOZULDU MU COCUKLA BİRBİRİMİZE GİRDİKMİ SATTIĞIM ARACI VADELİ OLDUĞUNDAN GERİ ALMAK ZORUNDA KALDIMMI EN SONDA HURDA PARASINA VERDİMDE KURTULDUM OCAGIMA İNCİR AĞACI DİKTİ ROVER Mİ
  • Arkadaşlar rover 216si kullanıcısıyım.aracı yaklaşık 6ay önce aldım.birçok sorunla karşılaştım ve kendi imkânlarımla çözümledim.sorunlar ve çözümleri arasında yaşananları sizlerle paylaşmak istiyorum ki benzer sorunları yaşayan arkadaşlar varsa belki yardımım olur.öncelikle rover lar parasına göre mükemmel arabalar.bu arada ben tamirci ya da usta filan değilim.aracımı hararetten dolayı motoru sıkışmış vaziyette aldım.takımı taklavatı toplayıp başladım sökmeye.öncelikle buji kabloları ve bujiler,disbiretör kapağı,hava filtresi,sibop muhafaza kapağı(21adet 8lokma civatalı),kapak saplamaları(10 adet e12 lokma civatalı),plastik enjeksiyon ünitesi(emme manifoldu),ve egzoz manifoldu söktüm kapakı elime aldım.üst söküldü,geçelim alta.karter civataları,yağ emiş ünitesi,piston kollarını grank'a bağlayan kepler sökülünce kolları yukarıya doğru itince(ahşap ya da plastik malzeme kullanılmalı aksi halde üst kol yatakları çiziliyor)üstten pistonları topluyoruz.kolların numaraları yazıyor ama yine de her parçanın nereden çıktığı bilinmeli.özellikle geri toplarken kol ve kep yataklarının sabitleme çentiklerinin öne,pistonların üzerindeki sibop silme yerlerinin büyük yani egzoz sibop silme çentiklerinin de öne gelmesine dikkat edilmeli bu önemli.benim iki piston kompresör segmanlarının arasındaki damağı kırmış,gömlekler çatlamış egzoz sibopları yamulmuş olarak çıktı.arkadaşlar reklam olacak ama parça olayı erdinç kartal da hesaplı piston,segman,üst takım conta,kol yatakları,gömlekler 800tl.kapağı kapakçıya verdik sibopları,sibop lastikleride değiştirip kapak yüzeyi taşlandı.bu araçlar sulu gömlekli yani alttan gömleği tornavidayla çekiçle hafif tıklayınca gömlekler de yukarıdan çıkıyor yeni gömlekleri etrafını yağlayıp sağa sola çevirerek yerine oturtuyoruz arada conta yok blok alüminyum olduğu için contasız sağlam basıyor gömlekler iyice oturduktan sonra gömleğin üzerine tamamen oturacak büyüklükte bir tahta takozu gömleğe bastırıp takoza çekiçle hafif hafif vuruyoruz amaç gömleği en dip seviyeye kadar oturtmak.şimdi burada iki önemli husus var: 1=gömlekler gözle görülemeyecek kadar miktarda bloktan uzun olabiliyor.böyle bir durumda çömleklerin eski gömleklerin uzunluğunda tornada kesilmesi gerekiyor.yani gömleklerle bloğun üst seviyesi aynı hizada olması gerekiyor.hassasiyet 0.02mm.2=roverlerin blokları döküm değil alüminyum,yani arkadaşlar bu araçlar yüksek hararetlerde bloğun yüzeyini de yamultabiliyor.bu durumda bloğun yüzeyinin de taşlanması gerekiyor aksi halde aracınız yağla suyun karışması,su şişirmesi,su eksilmesi,hararet,kompresör düşüklüğüne kaçırmasına bağlı her her pistonun ayrı kompresör üretmesinden dolayı dengesiz çalışma gibi sorunlar açacaktır ki ben bu iki sorunu da yaşadım.ama bu sorunu da kendi yöntemiyle çözdüm nasıl mı?bloğu sökmek zor geldi,bloğun ve oturtulan yeni gömleklerin üzerini yağ ve su kanallarının kenarları dahil asetatlı kalemle çizdim.bloğun üzerinden kenarlardan 5'er cm dışa çıkacak şekilde yüzeyi 0.04sentil ile ölçülmüş mermer kestim,mermerin yüzeyine derby yapıştırıcıyı döküp 120numara iki tabaka zımparayı mermere yapıştırıp mermeri zımpara arada kalacak şekilde merdiven mermerinin üzerine kapattım,bir gece yapıştırıcının kurumasını bekledim.daha sonra mermerin zımparalı yüzeyini her tarafından dengeli basarak ileri geri hareketlerle bloğun yüzeyine sürtmeye başladım ta ki asetatlı kalemin izleri yok olana kadar.bu arada pistonların önce ikisi belirli aralıklarla sonra diğer ikisini yukarı aşağı getirdim ki pistonlar da aynı seviyede zımpara tarafından yensin aksi halde pistonlar uzun kalacak ve aradaki contaya dayanacaktır.kalem izleri kaybolduktan sonra 400numara zımparayla yüzeyi çiziksiz hale getirdim ve yüzeyi doğru bir demir parçası yardımı ile sentil ile ölçtüm.sıfır hata idi.emin olmak için kapakçıyı çağırıp kontrol getirdim adam şaşırdı.nasıl yaptığımı sorunca mermeri gösterdim.benim blok yüzeyi baya kötüymüştü ama sıfır hata oldu.velhasıl makineyi topladım.bu arada iki ayrıntı var onlara da deyineyim.sente:normal sente değeri şu;pistonların hepsi milimetrik aynı hizada olacak,grank öne doğru(saat yönönde)çevrildiğinde 1ile4nolu piston yukarı çıkar şekilde,eksantrik polelerinde in yazıları öne doğru bakacak exhaust yazıları ise arkaya doğru bakacak,yazıların önündeki küçük çizgiler cetvel tuttuğunuzda aynı doğruda çizgide olacak,bu konumda trriger kayışını öne bakan kısmı gergin olacak şekilde takın.ama kapakçı poleleri farklı yönde taktısa bu metod yanlış en doğru yöntem arabayı ön cam size bakar şekilde karşınıza alın solunuzdaki ilk piston yani 1nolu piston en üstte ÜÖN iken egzoz subapları yani öndekiler hemen subapları yeni salmış,arkadakiler yani emme subaplarına da hemen basacak şekilde eksantrik milleri ayarlanıp triger kayışı takılıyor.saplamaların sıkılması:arkadaşlartoplam 10 adet uzun saplama var sıralaması;arkadakiler tekli rakamlarla adlandırılırken öne bakanlar çiftli rakamlarla adlandırılıyor 5tane arkada 5 tane önde ortada arkadaki1,karşılık gelen öndeki2,ortanın sağında arkadaki3,karşılığı öndeki4,ortanın solunda arkadaki5,karşılığı öndeki6,ortanın sağında en sağ kenar arkadaki7,karşılığı öndeki8,ensol kenar arkadaki9,karşılığı10'dur.sırasıyla her saplamaya saatli kol ile 2'şer kiloton basınç vererek sıkın.tekrar sırasıyla her saplamayı kol ile 180'er derece yani yarım tur sıkın,yine sırasıyla 180'er derece yani yarımşar tur daha çevirin,geçmiş olsun bu kadar.yani 2'şer kilotondan sonra saplamalar 1'er tur çevrilerek sıkılıyor bu da 7kilotona tekamül geliyor.2den sonra 2-2artırarak 7kiloton sıkılsa da olur.ben besmeleyi çekip korku filmi izlercesine 7.5kiloton sıktım şükür kopmadı saplamalar.araç ısınıp soğuduktan sonra bunlar genleşmeyle kendiliğinden 12,13kilotona kadar sıkışıyor.buraya kadar YAZDIKLARIMI eli anahtar tutan ve parçayı tanıyıp biraz da teknik bilgisi olan herkes yapabilir.şimdi gelelim rover kullanıcılarının en çok muzdarip oldukları soruna.aracım sirkelerken tokozları koparacak,aksleri kesecek,gaza basınca aracım fırlamak yerine kapanıyor,arada bir stop ediyor diyenler buradan sonra yı mutlaka okuyun.buji kablolarını analog bir ohm metre ile ölçün.kabloları ayrı ayrı bir ucuna artı diğerine eksi uçları değdirdiğinizde metrenin ibresi yarının üzerine çıkıyorsa kablolarınız sağlamdır.markası çok da önemli değil.bobin sorunlarında araç ya hiç çalışmaz ya da çat pat tarzı tekler.ateşleme sorunsuz ise sensörlere geçelim.aracımızda uç tane benim tabirimle sindirim sistemi sensörü var.ilki gaz kelebek miline bağlı hava metre.bu bu aygıt kaç devirde ne kadar toplam hava girişi var ise bunu ecu'ya yani bizim tabirimizle beyine bildiriyor.ikincisi hava akış sensörü,orijinali yeşil renkli olan ve aynı renkte soketi bulunan 4.pistonun emiş manifolduna monte edilmiş bir sensor parmağın üçte biri büyüklüğünde bir parça 2 kablolu.bu da her pistona ayrı ayrı ne kadar hava gidiyor bilgisini ECU ya bildiriyor.sonuncusu ise en önemli ve işçiliği en kötü olan lambda yani oksijen sensörü 4 kablolu.egzoz manifoldunun4boğazdan iki boğaza düştüğü yerde arkada.görevi ise egzoz daki yanmış gazın içindeki oksijen miktarını ecu'nun anlayacağı dile yani milivolta çevirip saniyede 5kez 400-900 milivolt aralığıyla bildiriyor.Ecu bu uç sensörden gelen değerleri analiz edip enjeksiyonlara en verimli yakıtsüresini bildirip komutluyor.bu sensörlerden birisi sorunluysa araç ya kısır ya da çok zengin çalışıyor,bizde bu durumu yukarıda saydığım sorunlar olarak hissediyoruz.sırf bu sorunlardan dolayı birsürü para harcayıp sorununa çözüm bulamayıp yok paraya aracını satanları tanıyorum.arkadaşlar 1 ve 2. sensörlerden çok fazla sorun çıkmıyor,genellikle egzoz daki oksijen sensörü sorun yapıyor ki zaten en önemli olanı bu,kötüsü de bizim araçlarda arıza lambası da yok.sensörün hava filtresinin altındaki soketini araç çalışırken sökelim.araç termostat açmış kadar sıcak olsun.sensörden gelen soketin içinde kalan 4 tane kablo fişinin ikisi ecuya bilgi gönderiyor,ikisi araç soğukken sensor reziztansına sensörün ısınması için elektrik taşıyor.dijital voltmetre ile ecuya bilgi taşıyan fişleri bulup digital gösterge de değerleri kontrol edelim değerler400 ile 900milivolt arasında gitgel yapmıyor daha az aralıkta gitgel yapıyorsa arada bir gaz verip salmalıyız.sensörü temizlememiz gerekiyor.sensor 22 anahtarla sokuluyor genelde kaynamış olduğundan diş sıyırıyor.diş sıyırırsa manifoldu bloktan ve egzoz boğazından söküp diş açtırmanız gerekiyor.sökülen sensörü önce balata spreyi sonra vd 40 ile temizleyip(üç delikli uç kısmını)takalım aracı ısınana kadar çalıştırıp değerleri bidaha ölçelim aralık arttıysa soketi takalım.aracı stop edip ECU ya ulaşan hataları resetleyelim ki ECU rahat çalışsın.kontak kapalı akünün şasi eksi bağlantısını sökelim,bağlantı kutupbaşı eksi elimizde 50cm'lik başka bir kabloyla kablonun bir ucunu sökmediğimiz artı kutbuna,diğer ucunu da söktüğümüz şasi yani eksi kutbuna değdirelim bu şekil 15-20saniye bekleyelim,eksi kütübü yerine takıp kontağı açıp aracı çalıştıralım eğer sorun oksijen sensöründe idiyse benzinde araç roket oldu gazda lpgde hala sorun olabilir çünkü sensor değerleri değişti ECU resetlendi yeni değerleri algılıyor ama LPG elektronik beyin hala eski değerlere göre ayarlı haydi gazcıya ayara.arkadaşlar oksijen sensörü enjeksiyonlu araçların candamarı kirli ya da arızalı ise performans düşmelerine,yakıt yükselmesine,katalizör arızalarına,hararet sorunlarına neden oluyor ben bunları kendi aracımda yaşadım usta değilim meraklıyım üçüncü aracıma motor yaptım ama rover beni epeyce uğraştırdı allahtan ki elimden geliyor çok para kaybetmedim.aracım şu an gazda da benzinde de roket gibi ve artık bana keyif veriyor.çözülmeyen arıza yoktur.sonuçta bu araçları insanlar yapıyor.değerli ustalar forumumda hata yanlış varsa affınıza sığınıyorum düzeltelim.selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selam arkadaşlar ben de bi rover 416 aldım ama ufacık bi sorunum var. Bu arabanın gösterge lambalarını nerden temin edebiliriz ? Bi kaç lamba patlak değiştirmek istiyorum ama bulamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektronik parça satan yerlerden bulabilirsiniz. bir tanesini söküp örnek olarak gösterin verirler. en fazla 20-25 kuruş bir şeydir onlar...
  • @aya yardımların için çok teşekkür ediyorum. Bide şu immo olayını tam anlayamadım yada benim kumanda bozuldu. Şimdi sabah arabayı çalıştırdım. Stop ettim. Kumandadan kilitlemedi. Fazla da zorlamadım kontağı çalıştırıp tekrar kapatıp deniyim dedim bu sefer de araba çalışmadı kontak dönüyor akü bitmiş gibi ateşleme yapmıyor ama. Kumandadan da kapanmıyor araba da çalışmıyor. Şimdi sorun akü mü kumanda mı bunu nasıl anlarım ve bu arabayı nasıl çalıştırabilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • marş basınca marş motoru dönüyor mu? immo devreye girmiş olsa alarm çalar ve marş bassanız da marş motoru hiç dönmez.

    marş motoru dönüyor ama zorlanarak dönüyorsa ya da marş bastığınızda marş motoru hiç dönmüyor ve bununla birlikte göstergedeki lambalar sönükleşiyorsa o zaman akünüz sorunludur.
  • Herkese iyi forumlar öncelikle.
    Rover markasını yaklaşık 6 ay önce filan bir akraban sayesinde ciddi şekilde radarıma girmiş bulunmakta.
    Şuan kısa bir süre içerisinde ciddi bir şekilde Rover alma hevesine kapıldım. Araç almadan önce araştırma işini severim forumlarda dolanmayı insanların fikirlerini almaya özen gösteririm.

    Sizlerden ufak bir konuda öneride bulunmanızı istiyorum :)

    Ankara'da yaşıyorum. Fiyat bandına bakınca donanım anlamında çok ilgimi çekti. 214 si , 414, 416 modelleri arasında çok git geller yaşadım. Mantıklı gelenleri ise 214 ve 414 modeli alacak gibiyim.Motor gücü (Hp) anlamında yeterli buldum aralarında fazla bi fark yok saten.

    Sizce hangi modeli almalıyım veya bu markaya hiç bulaşmam mı gerekiyor ?
  • Arkadaşlar aranıza yeni katıldım.rover 420ti kullanan varmı.almayı düşünüyorum.bilgi verebilirseniz sevinirim.nasıl araç.aldığıma pişman edermi bni.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.