Şimdi Ara

Rot ayarı yaptırdım yinede direksiyon toplamıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
14.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İlginç bir problemim var sokak aralarında düşük hızla magirus kullanıyor gibi direksiyon toplamaya çalıyorum hatta tokmak bile almayı düşüyorum toplamaya yetişemez oldum fakat dahada önemlisi 90km hızla düz yolda hafif sol yapsam araç sola gitmeye devam ediyor sağ yapsam sağa gidiyor düzeltmem gerekiyor ve inanın bu cok yorucu oluyor ayarı tutturamıyorum artık tik oldu bilgisayar karşısında bile sol omuzumu asagı yukarı yapıyorum(sol elle kullanıyorum) googleda cok detaylı bi araştırma yaptım ama kesin birşey yok rot ayarınıda yeni yaptırdım jantlarıda düzelttirdim problem devam ediyor unutmadan dönüş acımda cok dar U dönüşü yaparken 2 kez kaldırma dokundurdum araç clio oldugu için normaldir diyorum ama baska araçlara imrenmiyor değilim taviseyniz nedir sorun ne olabilir gercekten cok can sıkıcı bi durum



  • Camber ve Caster açılarına baktırın. İyi bir rot balanscı bulun tüm ölçüleri kontrol ettirin. Aracınızda kamber açı ayarı yoksa şasi eğilmesi söz konusu olabilir. Rot balanscının size vereceği ölçülere göre şasiciye gidip şasilerinizi bastırmanız (fabrikasyon ölçülerine getirmeniz) gerekebilir.




     Rot ayarı yaptırdım yinede direksiyon toplamıyor.
  • Kaster açınızda problem var. Bilgisayarlı rot balans ayarı yapan bir yere gidin ve ayarlattırın. Bazen rot balansçıların kullandıkları makinaların kalibrasyonu bozuk olabiliyor. Ayrıntılı bilgi için imzamdaki ön düzen konusunu inceleyebilirsiniz.
  • Usta lastiklerimin kötü olmasına rağmen değiştirmemi hatta 14" jant ve lastik tavsiye etti ayrıca direksiyon kutusuna baktırmamı rotluk bi olay olmadığını söyledi(rotda cok az bozukmuş sağ 1 derece gibi birşey söylemişti) herşey normalmiş ısrarlarım üzerinede mezura alıp ölcümler yaptı, problem kesinlikle yok dedi. Aracımla ilgili biraz detay vereyim belki bu sekilde ne yapmam konusunda biraz daha detaylı bilgi verebilirsiniz clio 2 1.6 16v, oldukça alçak basık bir araç, 16" megan jantları var bu şekilde almıştım 195/45/16 dunlop lastik kullanıyorum. Yarın sanayiye gitmeyi düşünüyorum baska bir ustaya gostersem o da sorun yok dediginde ne yapmam gerekiyor bu sekilde araç kullanmak işkence oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Usta lastiklerimin kötü olmasına rağmen değiştirmemi hatta 14" jant ve lastik tavsiye etti ayrıca direksiyon kutusuna baktırmamı rotluk bi olay olmadığını söyledi(rotda cok az bozukmuş sağ 1 derece gibi birşey söylemişti) herşey normalmiş ısrarlarım üzerinede mezura alıp ölcümler yaptı, problem kesinlikle yok dedi. Aracımla ilgili biraz detay vereyim belki bu sekilde ne yapmam konusunda biraz daha detaylı bilgi verebilirsiniz clio 2 1.6 16v, oldukça alçak basık bir araç, 16" megan jantları var bu şekilde almıştım 195/45/16 dunlop lastik kullanıyorum. Yarın sanayiye gitmeyi düşünüyorum baska bir ustaya gostersem o da sorun yok dediginde ne yapmam gerekiyor bu sekilde araç kullanmak işkence oluyor

    1 derece o açılar için çok küçük bir değer değil. Ayrıca mezura ile ölçüm mü yapılır? Başka bir rot balançıya (daha kaliteli) gidin ve kontrol ettirin. Daha sonra da direksiyon kutusuna baktırın, yağını kontrol ettirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Usta lastiklerimin kötü olmasına rağmen değiştirmemi hatta 14" jant ve lastik tavsiye etti ayrıca direksiyon kutusuna baktırmamı rotluk bi olay olmadığını söyledi(rotda cok az bozukmuş sağ 1 derece gibi birşey söylemişti) herşey normalmiş ısrarlarım üzerinede mezura alıp ölcümler yaptı, problem kesinlikle yok dedi. Aracımla ilgili biraz detay vereyim belki bu sekilde ne yapmam konusunda biraz daha detaylı bilgi verebilirsiniz clio 2 1.6 16v, oldukça alçak basık bir araç, 16" megan jantları var bu şekilde almıştım 195/45/16 dunlop lastik kullanıyorum. Yarın sanayiye gitmeyi düşünüyorum baska bir ustaya gostersem o da sorun yok dediginde ne yapmam gerekiyor bu sekilde araç kullanmak işkence oluyor

    1 derece o açılar için çok küçük bir değer değil. Ayrıca mezura ile ölçüm mü yapılır? Başka bir rot balançıya (daha kaliteli) gidin ve kontrol ettirin. Daha sonra da direksiyon kutusuna baktırın, yağını kontrol ettirin.

    yanlış hatırlamıyorsam iki teker arası mesafe ve aracın yuksekliği iki teker kısmında da aynımı diye baktı fazla dikkat etmedim amortisör ve şase için olabilir diye düşünüyorum kaldırıma dokununca sasede yamulmaz heralde o da sıkıntı yok demişti . arka tekerler için rot oluyormu dedim benim araçta olmuyormuş. rottan baslansdan anlamam ama her modelin ayrı ayarları oluyorsa benim araç basık ve jantları büyük standart dışı oluyor neye göre ayar yapılıyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml


    yanlış hatırlamıyorsam iki teker arası mesafe ve aracın yuksekliği iki teker kısmında da aynımı diye baktı fazla dikkat etmedim amortisör ve şase için olabilir diye düşünüyorum kaldırıma dokununca sasede yamulmaz heralde o da sıkıntı yok demişti . arka tekerler için rot oluyormu dedim benim araçta olmuyormuş. rottan baslansdan anlamam ama her modelin ayrı ayarları oluyorsa benim araç basık ve jantları büyük standart dışı oluyor neye göre ayar yapılıyor ?

    Jant çapınız ve ya aracınızın yerden yüksekliği ile alakası yoktur. Siz en iyisi iyi bir rot-balans ustasına götürün aracınızı. Daha sonra da direksiyon kutusu için.

    Buradaki konuda rot balans ile alakalı faydalı bilgiler var.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml


    yanlış hatırlamıyorsam iki teker arası mesafe ve aracın yuksekliği iki teker kısmında da aynımı diye baktı fazla dikkat etmedim amortisör ve şase için olabilir diye düşünüyorum kaldırıma dokununca sasede yamulmaz heralde o da sıkıntı yok demişti . arka tekerler için rot oluyormu dedim benim araçta olmuyormuş. rottan baslansdan anlamam ama her modelin ayrı ayarları oluyorsa benim araç basık ve jantları büyük standart dışı oluyor neye göre ayar yapılıyor ?

    Jant çapınız ve ya aracınızın yerden yüksekliği ile alakası yoktur. Siz en iyisi iyi bir rot-balans ustasına götürün aracınızı. Daha sonra da direksiyon kutusu için.

    Buradaki konuda rot balans ile alakalı faydalı bilgiler var.



    Okumadığım döküman kalmadı verilen linklerde daha önce baktığım şeyler rota hazırlıklı gitmiştim ama olmadı :D Gittigim usta iyi bir usta diye biliyorum ama tavsiyeniz üzerine baska bir ustaya göstericem aracı. Direksiyon kutusu denilirse onada baktırıp yaptırıcam tekrar rota giricem yine duzelmezse işte o zaman yandım sanırım.. Deneme yanılma yoluyla ön takım sıfırlanır artık :) saolun yardımınız için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Okumadığım döküman kalmadı verilen linklerde daha önce baktığım şeyler rota hazırlıklı gitmiştim ama olmadı :D Gittigim usta iyi bir usta diye biliyorum ama tavsiyeniz üzerine baska bir ustaya göstericem aracı. Direksiyon kutusu denilirse onada baktırıp yaptırıcam tekrar rota giricem yine duzelmezse işte o zaman yandım sanırım.. Deneme yanılma yoluyla ön takım sıfırlanır artık :) saolun yardımınız için

    Büyük bir sorun değil, merak etmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Camber ve Caster açılarına baktırın. İyi bir rot balanscı bulun tüm ölçüleri kontrol ettirin. Aracınızda kamber açı ayarı yoksa şasi eğilmesi söz konusu olabilir. Rot balanscının size vereceği ölçülere göre şasiciye gidip şasilerinizi bastırmanız (fabrikasyon ölçülerine getirmeniz) gerekebilir.




     Rot ayarı yaptırdım yinede direksiyon toplamıyor.


    hocam aynı sorun benim aracın arka tekerlerinde var teker resimdeki gibi duruyor. Ustalar bi ton şey söylüyor. Yok tornaya girecek press yapılacak yok bilyesi değişecek ... nedir bu olay yardımcı olabilir misiniz?




  • Lastikte Camber ve Caster kayması genelde kazalarda veya çok sert çukura düşmelerde olabiliyor. Aracın fabrikasyon ölçülere getirilebilmesi için önce kayma miktarları belirlenir. Daha sonra deformasyon nerede ise orası eski haline getirilir. Genelde şasi kaymasından olur ve sanayide şasici diye tabir edilen dükkanlarda pres ile düzeltilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Lastikte Camber ve Caster kayması genelde kazalarda veya çok sert çukura düşmelerde olabiliyor. Aracın fabrikasyon ölçülere getirilebilmesi için önce kayma miktarları belirlenir. Daha sonra deformasyon nerede ise orası eski haline getirilir. Genelde şasi kaymasından olur ve sanayide şasici diye tabir edilen dükkanlarda pres ile düzeltilir.

    Rotcu bunu anlamazmıydı direksiyon toparlamıyor sikayetiyle şaşiciye mi gitmem lazım boş yere para kaptırmıyım. Nereye gostersem problemi anlar?
    konu dısı olacak ama kriko vurma yerleri altını surtmekden dum duz olmuş aracı aldıgımda böyleydi şasici bunu düzeltebiliyormu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Lastikte Camber ve Caster kayması genelde kazalarda veya çok sert çukura düşmelerde olabiliyor. Aracın fabrikasyon ölçülere getirilebilmesi için önce kayma miktarları belirlenir. Daha sonra deformasyon nerede ise orası eski haline getirilir. Genelde şasi kaymasından olur ve sanayide şasici diye tabir edilen dükkanlarda pres ile düzeltilir.

    Rotcu bunu anlamazmıydı direksiyon toparlamıyor sikayetiyle şaşiciye mi gitmem lazım boş yere para kaptırmıyım. Nereye gostersem problemi anlar?
    konu dısı olacak ama kriko vurma yerleri altını surtmekden dum duz olmuş aracı aldıgımda böyleydi şasici bunu düzeltebiliyormu ?

    İyi bir rot balans atölyesinde her şey anlaşılır. Zaten gereken ölçüleri rot balans ustası verir sana. Der ki sağ arka lastik 1 cm. öne gelecek vs. Sen gidersin şasiciye arka lastik 1. cm öne alınacak dersin o gereğini yapar.




  • Eski konuya yazıyorum kusura bakmayın. Son birkaç aydır yavaş dönüşlerde tam kırdıktan sonra direksiyon toplamıyor aynen kalıyor, biraz hızlı dönünce yavaş yavaş topluyor. 2-3 hafta önce lastik ve jantları değiştirip rot ayarı da yaptırdım sorun hala düzelmedi. Kaster den kaynaklı bir problem mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Eski konuya yazıyorum kusura bakmayın. Son birkaç aydır yavaş dönüşlerde tam kırdıktan sonra direksiyon toplamıyor aynen kalıyor, biraz hızlı dönünce yavaş yavaş topluyor. 2-3 hafta önce lastik ve jantları değiştirip rot ayarı da yaptırdım sorun hala düzelmedi. Kaster den kaynaklı bir problem mi ?

    aynı sorun bende de var hocam siz çözüm bulabildiniz mi?
  • Hayır çözümü yok sanırım elektrik destekli direksiyonlarda yavaş hızlarda tam toplamıyormuş direksiyon. Her yere sordum,gösterdim bir problem yok dediler. Hızlı çevirince topluyor ama.
  • OnurD7 kullanıcısına yanıt
    benim araç da EPS'li. o yüzden demek ki. teşekkür ederim hocam
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.