Şimdi Ara

Rölantideyken devir kesiciye kadar gaz vermek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
9.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.Merak ettiğim bir konu var.
    Araç boşta çalışırken; devir, devir kesici sınırına hatta biraz ötesine geçecek kadar gaz vermek ne gibi zararlar verebilir motora? Mesela motor kulağı bu nedenle koparmı?



  • Bildiğim birşeyi söyleyeyim, Motor kulağı kopmaz, Ama ne zararlar verdiğini üstadlarımızı daha iyi bilirler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hoog

    Merhaba arkadaşlar.Merak ettiğim bir konu var.
    Araç boşta çalışırken; devir, devir kesici sınırına hatta biraz ötesine geçecek kadar gaz vermek ne gibi zararlar verebilir motora? Mesela motor kulağı bu nedenle koparmı?


    genelde motor kulağı motorun aniden zorlanması durumlarında yıpranır. boşta devir yükseltilince birşey olmaz.

    ancak boşta yüksek devir çevirmek motor için, havaya yumruk atmak gibi birşeydir. kesinlikle birsürü zararları vardır.

    pistonlar herhangi bir dirençle karşılaşmadıklarından serbest hareket ederler ve sürtünme viteste aynı devirde olacağından çok çok daha fazla olur.

    ayrıca yolda giderken aynı deviri çevirince radyatör hızla rüzgarın etkisiyle soğuyup motoru da soğutabilecektir. ama araç dururken boşta yüksek devirde radyatör görevini tam olarak yerine getiremez.

    ayrıca motor yeteri kadar ısıtılmadan yüksek devir yaptırılırsa yeterli yağlama sağlanamaz. aşınma oluşur...

    aracınıza boşta yüksek devir yaptırmayınız...


    kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    genelde motor kulağı motorun aniden zorlanması durumlarında yıpranır. boşta devir yükseltilince birşey olmaz.

    ancak boşta yüksek devir çevirmek motor için, havaya yumruk atmak gibi birşeydir. kesinlikle birsürü zararları vardır.

    pistonlar herhangi bir dirençle karşılaşmadıklarından serbest hareket ederler ve sürtünme viteste aynı devirde olacağından çok çok daha fazla olur.

    ayrıca yolda giderken aynı deviri çevirince radyatör hızla rüzgarın etkisiyle soğuyup motoru da soğutabilecektir. ama araç dururken boşta yüksek devirde radyatör görevini tam olarak yerine getiremez.

    ayrıca motor yeteri kadar ısıtılmadan yüksek devir yaptırılırsa yeterli yağlama sağlanamaz. aşınma oluşur...

    aracınıza boşta yüksek devir yaptırmayınız...


    kolay gelsin...


    Biraz aydınlandım sanırım sağol arkadaşım.
    Ben bu hatayı yaptım.Bir arkadaşım Toyota corolla'nın motor çalışma sesine bayıldığını söyledi.Tam park edip araçtan inmek üzereyken; devir, devir kesici sınırlarına hatta birazcık ötesine çıkacak kadar gaz verme gafletinde bulundum yaklaşık 2 sn kadar.Sınırda ve biraz ötesinde oturduğumuz koltuklarda bile hissedebileceğimiz şiddette bir titreşim oldu ve hemen gazı kestim.Sonrasında da içime bir kurt düştü.Acaba birşeyleri kırdım veya esnettimmi diye..Kafayı bu olaya takınca,motorun çalışmasında bir kusur aramaya başladım.Motor kulağı kopuk bir reno aracımız olmuştu da vakti zamanında.Anlamamız birkaç gün sürmüştü:)




  • devir kesicie girdiğinde motor silkelenir o sallantı dediğiniz odur.

    kulağı en rahat şöyle patlatırsınız. el freni çekik bir kaç kere kaldırmaya çalışırsınız sertçe. 5-10 defada patlar. içi su dolu bi balon ne de olsa.
  • zararları var ama uzun süreli yapmadıkça ve motor soğuk iken yapmadıkça kolay kolay bişey olacağını sanmıyorum bende 4-5 kere yaptım aynı corolla ile
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.