Şimdi Ara

RÖLANTİDE HARARET YÜKSELMESİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
32.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • suzuki swift 1.0 1990 model
    Arac normalde ibre 15-20 derece arası sürekli hıza göre inip çıkıyor fakat trafikde beklerken resimdeki yere kadar çıkıyor.Rakamlar olmadığı için kaç derece bilmiyorum.
    Bu kadar çıkması normalmi?
    fan ne zaman devreye girip çıkması lazım?
     RÖLANTİDE HARARET YÜKSELMESİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sssihirbazzz -- 24 Mayıs 2016; 13:45:25 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanızın Rölantide Harareti Yükseliyorsa:

    Arabanızın rölantideyken aşırı ısındığını fark ediyorsanız, bunun çeşitli nedenleri olabilir. Bu sorunla karşılaştığınızda şu adımları uygulamanız önerilir:

    • Soğutma Sistemini Kontrol Edin: Soğutma sıvısı seviyesinin yeterli olup olmadığını ve soğutma fanının düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
    • Termostatı İnceleyin: Arızalı bir termostat, soğutma sıvısının motora düzgün şekilde akmasını engelleyerek hararete neden olabilir.
    • Radyatörü Temizleyin: Radyatör, ısıyı dışarı atan hayati bir bileşendir. Tıkanıklıklar veya birikmeler nedeniyle aşırı ısınmaya neden olabilir.
    • Su Pompasını Kontrol Edin: Su pompası, soğutma sıvısını motor içinde dolaştırmaktan sorumludur. Arızalanması durumunda, sistemdeki sirkülasyon bozulur ve hararet yükselir.
    • Egzoz Sistemini İnceleyin: Egzoz manifoldunda veya susturucuda tıkanıklıklar, motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.

    Nedenler:

    • Rölantide Düşük Hava Akışı: Rölantideyken motor daha az hava alır ve bu da soğutma için daha az hava akışına neden olur.
    • Arttırılmış Isı Üretimi: Motor rölantideyken bile ısı üretmeye devam eder ve bu ısı soğutma sistemi tarafından yeterince dağıtılmazsa hararet yükselir.
    • Fan Arızası: Soğutma fanı düzgün çalışmadığında, radyatörden ısıyı dışarı atma kabiliyeti azalır ve bu da hararete neden olur.

    Gaz Verildiğinde Harareti Düşürme:

    Gaz verdiğinizde motor daha fazla hava alır ve bu da soğutma için daha fazla hava akışı sağlar. Ayrıca, daha yüksek devirlerde su pompası daha hızlı döner ve bu da soğutma sıvısını daha verimli bir şekilde dolaştırır.

    Dikkat Edilmesi Gerekenler:

    • Arabanızın rölantide hararet yaptığına dair işaretleri göz ardı etmeyin.
    • Harareti yükselen bir aracı kullanmaya devam etmek motora ciddi zararlar verebilir.
    • Sorunun nedenini belirlemek ve uygun onarımları yapmak için mümkün olan en kısa sürede bir kalifiye tamirciye danışın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sssihirbazzz kullanıcısına yanıt
    Esasen ibrenin sürekli ortada sabit kalması gerek. Sizde anladığım kadarıyla araba giderken en alta kadar düşüyor.
    Termostatta bir sıkıntı var gibi eğer durum böyleyse. Motorun normalinden soğuk çalışması en başta tüketimi arttırır, kışın kalorifer ısıtmaz kolay kolay.
    Sağlıklı bir durum değildir.
  • Hocam bizde de aynı sorun vardı.Araba çok geç ısınıyordu ibre şehir içinde kendi kafasına göre 90a çıkıyor 0a iniyor aralarda in kalk yapıyordu.Bir keresinde fan açmadı şehir içinde fark etmesem su kaynatacaktı bayağı yükselmişti sıcaklık babama anlattım olayı diğer gün elektrikçiye gitmiş fanı kontrol etmiş çalışıyor tesmostat değişimi yaptık düzeldi.Önceden en az 7-8 kmde ısınırken motor şuan 2 km gidince hemen içeriye sıcaklık vermeye başlıyor biraz daha ilerleyince 90da sabitleniyor.
  • SilverBlue S kullanıcısına yanıt
    termsostatı yeni değiştirdim.Kışı görmedim ama normalde kalorifer hemen ısınıyor.
    Normaldede yolda giderken düşüyor araba duruna yükseliyor sürekli böyle.Normalmi anormalmi anlamadım.
    fan müşürü geç devreye giriyo sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Esasen ibrenin sürekli ortada sabit kalması gerek. Sizde anladığım kadarıyla araba giderken en alta kadar düşüyor.
    Termostatta bir sıkıntı var gibi eğer durum böyleyse. Motorun normalinden soğuk çalışması en başta tüketimi arttırır, kışın kalorifer ısıtmaz kolay kolay.
    Sağlıklı bir durum değildir.


    brodveylerde de böyle düşerdi. şehirler arası yola çıktın mı donardın brodvey'le.
  • orada olması lazım zaten ibrenin dahada yükseliyorsa sıkıntı vardır H ye gelmesin.
  • Acilen... Termostat değişecek şakaya gelmez, hararet aşırı yükselirse, motora yatak sardırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhsin kamer -- 24 Mayıs 2016; 19:49:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Esasen ibrenin sürekli ortada sabit kalması gerek. Sizde anladığım kadarıyla araba giderken en alta kadar düşüyor.
    Termostatta bir sıkıntı var gibi eğer durum böyleyse. Motorun normalinden soğuk çalışması en başta tüketimi arttırır, kışın kalorifer ısıtmaz kolay kolay.
    Sağlıklı bir durum değildir.


    eski arabaların harareti sabit durmayabilir yalnız. eski opellerin durmuyor normalde, el atınca durur ancak
  • sssihirbazzz kullanıcısına yanıt
    Mantık olarak motorun su devresi ile öndeki radyatör su devresi arasında belirli bir derecede açılan mekanik bir vana var. Termostat dediğimiz olay o. Eğer o vana sürekli açık kalırsa motor çok geç ısınır. Kapalı kalırsa da motor hararet yapar, radyatör üzerinden soğutamaz kendini.

    Bazen o vana takılıyor ve çok kısık bir aralıkla çalışmaya devam ediyor. Dur kalklarda araba hararet yapıyor bu durumda. Kontrol ettirmenizde yarar var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Mantık olarak motorun su devresi ile öndeki radyatör su devresi arasında belirli bir derecede açılan mekanik bir vana var. Termostat dediğimiz olay o. Eğer o vana sürekli açık kalırsa motor çok geç ısınır. Kapalı kalırsa da motor hararet yapar, radyatör üzerinden soğutamaz kendini.

    Bazen o vana takılıyor ve çok kısık bir aralıkla çalışmaya devam ediyor. Dur kalklarda araba hararet yapıyor bu durumda. Kontrol ettirmenizde yarar var.


    normalde termostat ta sürekli açılıp kapanıyo o zaman ısı düştükçe arttıkça
  • 99 Model Corsa aracım vardı. Aynen anlattığınız gibiydi.
    Trafiğe girince hararet yükselmeye başlardı.
    Termostat 98 derece olduğunda fanı çalıştırır, 94 civarı da kapatırdı.
    Trafikte bu şekilde sürekli fan açıp kapardı araba.
    Bence ibre H olan yere gelmedikten sonra bir sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    99 Model Corsa aracım vardı. Aynen anlattığınız gibiydi.
    Trafiğe girince hararet yükselmeye başlardı.
    Termostat 98 derece olduğunda fanı çalıştırır, 94 civarı da kapatırdı.
    Trafikte bu şekilde sürekli fan açıp kapardı araba.
    Bence ibre H olan yere gelmedikten sonra bir sorun yok.

    bi conta yaktık bidaha yakmayam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhsin kamer

    Acilen... Termostat değişecek şakaya gelmez, hararet aşırı yükselirse, motora yatak sardırır.

    Termostatı zaten yeni aldım.Orjinal olmadığı içinmi yapıyorki.
    birde termostat sıkıntılı olsa uzun yoldada yapar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.