Şimdi Ara

Rodaj ve etkileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir araç rodaj döneminde (kimine göre 1000 km kimine göre 2000 km) efendi (sakin) kullanılmış ve daha sonra da hep efendi (sakin) kullanılmışsa, bunun motorun ömrüne artısı mı olur eksisi mi olur? Araç performansından kaybeder mi? Ya da başka bir deyimle, bu ilk 1000 ya da 2000 km yi atlattıktan sonra mutlaka aracı maks değerlerinde sıkıştırmak gerekli midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goforlife -- 9 Ağustos 2009; 12:57:51 >



  • Arabayı sakin düzgün Bakımlı kullanırsan tabiki ömrü artar. Arabayı sıkıştırmaktaki amaç nedir.
  • Ben bu rodaj konusunda ne yapılması gerektiğine karar veremedim.Şöyle ki:
    1)Bir kısım arkadaşlar motorun hareketli parçalarının alışma devresinde olduğu için ilk 2000km boyunca sakin, sonrasında liitleri zorlayıcı nitelikte davranılması gerektiğini söylüyorlar.
    2)Bir kısım arkadaşlar ise rodajın eski teknoloji ürünü motorlar için geçerli olduğunu, son teknoloji ürünü motorlarda ise böyle bişey gerek olmadığını söylüyorlar.

    Bir yakınıma sıfır km 1.3 multijet motorlu doblo aldık.Aldığımız gün ilk km lerde nasıl kullanacağımızı, rodajın olup olmadığını sorduk.Ordaki serviste çalışan arkadaşlar ise " abi gidin basabildiğiniz kadar basın, hemen açılsın motor" dediler.Biz de arkadaşlarımızdan böyle olmadığını duyduğumuzu , rodaj süresinin filan olduğunu, motora zarar gelmesinden korktuğumuzu söyledik.Arkadaşta bişey olmaz basın gidin dedi.Valla bizde bu söz üzerine Allah ne verdiyse bastık. Maşallah araç 46000km devirdi.Hem sorunsuz hemde çok sessiz şekilde çalışıyor.
    Benim fikrime göre ise 1 . seçeneği uygulamak daha mantıklı geliyor.Tedbirli olmak her zaman daha iyidir.




  • honda civic aracımı aldım..ilk 500 km felan ne çok sakin kullandım ne de redline bastım. daha sonra 1000 bakımına kadar Allah ne verdiyse kapadım, kesiciye girmeden vites değiştirmek yoktu..şu anda 32000 km deyim. motorla ilgili en ufak bir sorunum yok, gayet sessiz ve güzel
  • Sorumu şu şekilde sorayım: 40000 km de bir araba alıyorsunuz. Bu araba 40000 km hiç bir zaman 100 km hızı görmemiş. Bu alınan arabanın 100 km üzeri hızları görmesi mi daha rahattır yoksa rodaj sonrası bu hızlara alıştırılan araba mı?
  • tabii ki alıştırılan araba...
    quote:

    Orijinalden alıntı: goforlife

    Sorumu şu şekilde sorayım: 40000 km de bir araba alıyorsunuz. Bu araba 40000 km hiç bir zaman 100 km hızı görmemiş. Bu alınan arabanın 100 km üzeri hızları görmesi mi daha rahattır yoksa rodaj sonrası bu hızlara alıştırılan araba mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goforlife

    Sorumu şu şekilde sorayım: 40000 km de bir araba alıyorsunuz. Bu araba 40000 km hiç bir zaman 100 km hızı görmemiş. Bu alınan arabanın 100 km üzeri hızları görmesi mi daha rahattır yoksa rodaj sonrası bu hızlara alıştırılan araba mı?


    makineler biyolojik varlıklar gibi kas yapan, zorlandıkça güçlenen varlıklar değildir manasına gelecek bir yorumunu okumuştum yanlış hatırlamıyorsam O.B.K nın. kendisi konuya yazar fikrini belirtirse açıklayıcı ve güvenilir olacaktır eminim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bunun tesitini yapmışlardı.daha önce forumda yazmıştım.2 tane sıfır honda civic type-r alıyorlar.birini çok itinalı kullanıyolarlar diğerini ise iyice sıkıştırıyorlar.ilerleyen km lerde sıkıştırılan araç sakin kullanılanı devamlı geçiyordu.
    quote:

    Orijinalden alıntı: goforlife

    Sorumu şu şekilde sorayım: 40000 km de bir araba alıyorsunuz. Bu araba 40000 km hiç bir zaman 100 km hızı görmemiş. Bu alınan arabanın 100 km üzeri hızları görmesi mi daha rahattır yoksa rodaj sonrası bu hızlara alıştırılan araba mı?
  • ara sıra hayvanı terletmekte fayda var
    detox olur özelliklede virajlı yollarda manuelde yapıyorum bunu
    nefesi açılıyor hayvanın
  • connect in yanında verilen kullanım klavuzunda ilk 1500 km de ani gaza yükleniş - devirli kullanış - yüksek süratlerden ve gerek olmadıkça ani frenlerden kaçının yazıyor
  • kendi tecrübemle, 1 yıl boyunca redlinea değmeyen şehir içi ufak mesafelerle bayan tarafından kullanılan aracın uzun yolda ulaşması gereken maksimum hıza ulaşamadığını gördüm.

    motorun sağırlaşması bu olsa gerek.

    çok sık değil ama arada motoru zorlayarak gitmek lazım diye düşünüyorum.

    rodaj konusunda da herkes hemfikir galiba, ilk 1000 km sakin ama sürekli değişen devirlerde kullanmak lazım. (ani devirlenme ve ani frenden kaçınarak)

    1000kmden sonra bir uzun yola çıkıp yine sabit devirde kalmadan tüm devirleri deneyerek yüksek hızları görmek lazım..
  • bizim aracın kullanım kitapçığında ilk 1500 km aracın rodajı olduğu, aracın gerçek performansını da 9000km sonra göstereceğini söyleyen bir ibare var(clio3 1.5dci 85bg). ilk 1500 kilometre, arada yanlışlıkla 4000devirleri zorlamak da olsa, sakin kullandık. ilk aldığımızda araç 5. viteste 3000 deviri geçmekte zorlanırken, 2000km den sonra 4000 e rahat ulaşır oldu. gerçek performanstan kasıtları ne anlayamadım gerçi herneyse, benim kafamdada şöyle bi soru var
    kitapçıkta belirtildiği üzere aracımızda rodaj var. ama bu rodaj için 2500 deviri geçmeyin, ani kalkışlardan ve duruşlardan kaçının diyor, ee peki biz arada 4000 devirleri zorladık. bu ilerde sorun çıkartır mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    connect in yanında verilen kullanım klavuzunda ilk 1500 km de ani gaza yükleniş - devirli kullanış - yüksek süratlerden ve gerek olmadıkça ani frenlerden kaçının yazıyor



    hassas duygusal arac demekki ticari diye hor görme abisi
  • Sürekli bayanın kullandığı araç, oldukça temiz olacak ama bir o kadar da motoru sağır olacak diyebiliriz. Bir nevi ikinci elde her duyguyu yaşamış ama fazla hırpalanmamış araba ideal gibi duruyor. Yanılıyormuyum. Marifet bu tarzda araç bulmakta..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goforlife

    Sürekli bayanın kullandığı araç, oldukça temiz olacak ama bir o kadar da motoru sağır olacak diyebiliriz. Bir nevi ikinci elde her duyguyu yaşamış ama fazla hırpalanmamış araba ideal gibi duruyor. Yanılıyormuyum. Marifet bu tarzda araç bulmakta..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    connect in yanında verilen kullanım klavuzunda ilk 1500 km de ani gaza yükleniş - devirli kullanış - yüksek süratlerden ve gerek olmadıkça ani frenlerden kaçının yazıyor



    hassas duygusal arac demekki ticari diye hor görme abisi


    evet amcası çok duygusal geçen bi toyota yariş i yedim .. oturdu ağladı keşke tokatlamasaydım nasılda üzülmüştür diyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goforlife

    Sürekli bayanın kullandığı araç, oldukça temiz olacak ama bir o kadar da motoru sağır olacak diyebiliriz. Bir nevi ikinci elde her duyguyu yaşamış ama fazla hırpalanmamış araba ideal gibi duruyor. Yanılıyormuyum. Marifet bu tarzda araç bulmakta..


    aynen o dediğin şekilde bir civic var elimde...sana 45 olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    connect in yanında verilen kullanım klavuzunda ilk 1500 km de ani gaza yükleniş - devirli kullanış - yüksek süratlerden ve gerek olmadıkça ani frenlerden kaçının yazıyor



    hassas duygusal arac demekki ticari diye hor görme abisi


    evet amcası çok duygusal geçen bi toyota yariş i yedim .. oturdu ağladı keşke tokatlamasaydım nasılda üzülmüştür diyo


    1,0 yaris cok piyasada normal tokatlamasi abisi




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.