Şimdi Ara

Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...) (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
636
Cevap
20
Favori
28.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berocan

    Ustam teşekkürler,

    Peki montaj delmeli mi yoksa pipolu mu tavsiye edersiniz, bilgi sahibi olmadan taktırmaktan çekiniyorum

    saygılar
    Emme manifoltuna açılı bir şekilde (yanma odasına dönük) delinerek montajlanmasını tavsiye ediyorum... Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kral_arthur82

    Rıza ustam 2019 Corolla aracıma tavsiyeler üzerine Lovato obd2 kit taktırdım. Size sorum benzinden gaza geçişlerde hafif sarsıntı oluyor. Eğer devir yüksekse mesela 2500-3000 devirlerdeyse baya bir sallanıyor araba. Gaza geçiş sıcaklığı 35 dereceye ayarlı. Sizce bu durum normal mi değilse ne gibi bir çözüm yolu önerirsin. Saygılar...
    Aracınızın motor sistemi dual vvti. Yazılımı bu motor teknolojisine göre kurmak gerekmektedir. Yazılım içerisinde vvti için avans değişkenlik ayarları mevcut. Sonrasnda ise geçiş için gaz keserek 1400 rpm 40 derece ayarlanmalı. Devir bağlı ise devir ucunu iptal etsinler. Obd protokolü auto seçilerek değişkenlik gösteren parametreleri okumamız gerekir. Bu bahsettiklerim uygulanır ise aracınızı uzun yıllar sorunsuz kullanırsınız. Kolay gelsin, keyifli sürüşler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    Aracım 1.0 TCe 100bg turbo duster,
    Motor olarak 0.9 tce 90 bg. Motor ile benzerlik var, benzin enjektörleri emme manifoldu üzerinde,
    Bir kaç lpg bayisine gittim.
    Birinde brc, lovato, prins bayiliği mevcut, araca baktı hepsi olur en uygun fiyatlı brc confort dedi,
    Diğer atiker takan 2 yer ise araca bakıp atiker gold dediler, bende grand daha iyi olacağı kanaatindeyim çünkü grand enjektörleri tek tek montaj ediliyormuş, fakat kafam oldukça karışık.
    Ayrı bir konuda ilk defa bu araca lpg takacak olduklarından biraz çekimser davranıyorlar gibi geldi bana.
    Sizin önerileriniz nedir.?
    Obd destekli tüm kitleri uygulatabilirsiniz. Lakin yeni bir motor ve motor parametrelerini incelememiz gerek. Obd değerleri ve tüm motor çevresi yardımcı sensörleri okumak gerek. Bence biraz bekleyin ve sahada yapılan bu motor uygulamalarını takip edelim. Şahsi fikrim bu yönde, tabi yine de karar sizin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Obd destekli tüm kitleri uygulatabilirsiniz. Lakin yeni bir motor ve motor parametrelerini incelememiz gerek. Obd değerleri ve tüm motor çevresi yardımcı sensörleri okumak gerek. Bence biraz bekleyin ve sahada yapılan bu motor uygulamalarını takip edelim. Şahsi fikrim bu yönde, tabi yine de karar sizin...

    Alıntıları Göster
    tabiki Rıza bey bekleriz, ancak çok geç gelir sahadaki uygulamalar, yurt dışında bunların LPG uygulaması olanlar var, fakat bende yabancı dil yok, bu konuyu ancak romanya dacia veya renault fransadan net şekilde öğrenilebilir, hatta projesi varsa istenebilir, eğer mümkün ise ilgiliLPG firma distribütörlerine bu konuyu iletebilirseniz onlardan gerekli proje istenebilir.

    buradaki servise sordum bu araca kaç litre yağ konuluyor diye adamlar daha eğitim almadık bu konuda ama 4-5 litre kadar alır diyorlar, bu kadar cahiller anlayacağınız.

    ayrıca şu sayfaya bakınız, ve türkçeye çevirebilirsiniz (tarayıcınız chrome ile)https://group.renault.com/en/news-on-air/news/2019-geneva-international-motor-show-the-new-tce-100-engine-underlines-the-versatility-of-the-all-new-clio/
    quote:

    Tamamen yeni Clio, Renault Grubu'nun 2019 Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'ndaki standındaki en önemli cazibe merkezidir. Yeni özellikleri arasında İttifak içindeki sinerjilerin yepyeni TCe 100 motoru bulunuyor. Motor daha fazla güce sahiptir ancak daha az yakıt tüketir ve manuel, X-TRONIC ve hatta hibrit benzin / LPG şanzıman seçeneği ile birlikte gelir. 1.0 TCe motoru, Clio'nun çok yönlülüğünün özüdür.


    quote:

    Bir tahminde bulunun : Renault serisindeki hangi 1.0L motorun 3 silindiri, bir turbo motoru, 1.3 TCe'nin daha küçük versiyonu ve Euro 6d-Temp derecesine sahip? Tabii ki tamamen yeni Clio'da tanıtılan yeni TCe 100!

    TCe 100, 2018'den bu yana aralığın bir parçası olan 1.3 TCe gibi, İttifak içindeki işin ve sinerjilerin meyvesidir. TCe 100, elektrikle çalışan tahliye vanasına sahip bir turboşarj, silindir kapağına kısmen entegre edilmiş bir egzoz manifoldu, çift değişkenli valf zamanlama kontrolü ve silindirlere özel çelik kaplama (delik) dahil önceki versiyonda kullanılan teknolojinin çoğuna sahiptir. sprey kaplama).

    Yeni nesil motor, yerine koyduğu TCe 90'dan 10hp (90'a karşı 100hp) ve 20N.m (140'a karşı 160N.m) daha fazladır ve hem yakıt tüketimini hem de CO2 emisyonlarını azaltır. 100g / km gibi düşük emisyonlarla, Yeni Clio TCe 100'ün benzinli modeli kategorisinde ön sırada yer alıyor. Motor, canlandırıcı hızlanma için düşük motor hızlarında devreye giren artan tork sayesinde optimum sürüş keyfi sağlar.

    Kısacası, TCe 100 daha güçlü ve daha ekonomik bir motor, her müşteri için kazanan bir formül.

    İKİ DİŞLİ KUTUSU VE BİR LPG VERSİYONU
    Herkes için bir Clio var. Müşterilerin yaşam tarzları için en uygun motoru bulmasını sağlamak için birçok seçenek mevcuttur. 3 farklı versiyonu bulunan TCe 100, Clio'nun çok yönlülüğünden bahsediyor.

    İlk versiyon, 5 vitesli manuel şanzıman ile birlikte geliyor, bu da kentsel veya ana rotalarda her yolculuk için uygun hale getiriyor. Sürüş yapmayı seviyorsanız, en yeni nesil otomatik X-TRONIC şanzımanı da seçebilirsiniz. X-TRONIC, Avrupa sürüş koşullarına uyarlanmıştır ve maksimum şehir içi sürüş esnekliği sunar. Ayrıca, çeşitli yol koşullarına sahip seyahatlerde ve sert hızlanma için çok hızlı bir şanzımanı taklit eden D-STEP teknolojisine sahiptir.

    5 vitesli düz şanzımanlı Renault TCe 100 motor:


    quote:

    TCe 100, maksimum yakıt ekonomisi ve düşük emisyon için çift yakıtlı benzin / LPG versiyonunda da satışa sunulacak. İkiz tanklara sahip, tamamen yeni Clio'nun bu versiyonu daha uzun bir sürüş menzili sağlıyor.

    TCe 100, Nissan Micra'daki İttifak tarafından zaten kullanılıyor ve önümüzdeki aylarda Renault serisindeki diğer araçlarda piyasaya sürülecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engin_er_26 -- 9 Ocak 2020; 13:57:4 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    tabiki Rıza bey bekleriz, ancak çok geç gelir sahadaki uygulamalar, yurt dışında bunların LPG uygulaması olanlar var, fakat bende yabancı dil yok, bu konuyu ancak romanya dacia veya renault fransadan net şekilde öğrenilebilir, hatta projesi varsa istenebilir, eğer mümkün ise ilgiliLPG firma distribütörlerine bu konuyu iletebilirseniz onlardan gerekli proje istenebilir.

    buradaki servise sordum bu araca kaç litre yağ konuluyor diye adamlar daha eğitim almadık bu konuda ama 4-5 litre kadar alır diyorlar, bu kadar cahiller anlayacağınız.

    ayrıca şu sayfaya bakınız, ve türkçeye çevirebilirsiniz (tarayıcınız chrome ile)https://group.renault.com/en/news-on-air/news/2019-geneva-international-motor-show-the-new-tce-100-engine-underlines-the-versatility-of-the-all-new-clio/
    quote:

    Tamamen yeni Clio, Renault Grubu'nun 2019 Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'ndaki standındaki en önemli cazibe merkezidir. Yeni özellikleri arasında İttifak içindeki sinerjilerin yepyeni TCe 100 motoru bulunuyor. Motor daha fazla güce sahiptir ancak daha az yakıt tüketir ve manuel, X-TRONIC ve hatta hibrit benzin / LPG şanzıman seçeneği ile birlikte gelir. 1.0 TCe motoru, Clio'nun çok yönlülüğünün özüdür.


    quote:

    Bir tahminde bulunun : Renault serisindeki hangi 1.0L motorun 3 silindiri, bir turbo motoru, 1.3 TCe'nin daha küçük versiyonu ve Euro 6d-Temp derecesine sahip? Tabii ki tamamen yeni Clio'da tanıtılan yeni TCe 100!

    TCe 100, 2018'den bu yana aralığın bir parçası olan 1.3 TCe gibi, İttifak içindeki işin ve sinerjilerin meyvesidir. TCe 100, elektrikle çalışan tahliye vanasına sahip bir turboşarj, silindir kapağına kısmen entegre edilmiş bir egzoz manifoldu, çift değişkenli valf zamanlama kontrolü ve silindirlere özel çelik kaplama (delik) dahil önceki versiyonda kullanılan teknolojinin çoğuna sahiptir. sprey kaplama).

    Yeni nesil motor, yerine koyduğu TCe 90'dan 10hp (90'a karşı 100hp) ve 20N.m (140'a karşı 160N.m) daha fazladır ve hem yakıt tüketimini hem de CO2 emisyonlarını azaltır. 100g / km gibi düşük emisyonlarla, Yeni Clio TCe 100'ün benzinli modeli kategorisinde ön sırada yer alıyor. Motor, canlandırıcı hızlanma için düşük motor hızlarında devreye giren artan tork sayesinde optimum sürüş keyfi sağlar.

    Kısacası, TCe 100 daha güçlü ve daha ekonomik bir motor, her müşteri için kazanan bir formül.

    İKİ DİŞLİ KUTUSU VE BİR LPG VERSİYONU
    Herkes için bir Clio var. Müşterilerin yaşam tarzları için en uygun motoru bulmasını sağlamak için birçok seçenek mevcuttur. 3 farklı versiyonu bulunan TCe 100, Clio'nun çok yönlülüğünden bahsediyor.

    İlk versiyon, 5 vitesli manuel şanzıman ile birlikte geliyor, bu da kentsel veya ana rotalarda her yolculuk için uygun hale getiriyor. Sürüş yapmayı seviyorsanız, en yeni nesil otomatik X-TRONIC şanzımanı da seçebilirsiniz. X-TRONIC, Avrupa sürüş koşullarına uyarlanmıştır ve maksimum şehir içi sürüş esnekliği sunar. Ayrıca, çeşitli yol koşullarına sahip seyahatlerde ve sert hızlanma için çok hızlı bir şanzımanı taklit eden D-STEP teknolojisine sahiptir.

    5 vitesli düz şanzımanlı Renault TCe 100 motor:


    quote:

    TCe 100, maksimum yakıt ekonomisi ve düşük emisyon için çift yakıtlı benzin / LPG versiyonunda da satışa sunulacak. İkiz tanklara sahip, tamamen yeni Clio'nun bu versiyonu daha uzun bir sürüş menzili sağlıyor.

    TCe 100, Nissan Micra'daki İttifak tarafından zaten kullanılıyor ve önümüzdeki aylarda Renault serisindeki diğer araçlarda piyasaya sürülecek.


    Alıntıları Göster
    Renault Dacia yetkilileri, lpg'li motorlarında yol bilgisayarı kullanmıyorlar... Turbo motorlu araçlarında ise ne yazık'ki benzin takviyeli bir yazılım kullanmakta. Yani, turbo motor ısı değerlerini, motor sağlığı için benzin takviyesi uygulayarak, (soğutma işlemi) motor'un uzun ömürlülüğü için bu yazılım ön görülmekte. Motor yapısında ise subaplar,(yanma oda sıcaklığı ortalama 272 derece fakat lpg kullanımında ise 280 ile 310 derecelere ulaşılmakta) Hararet ısı sensörleri (8 derece daha erken fan açılması sağlanmakta) Oksijen sensör değerlerinde (eksoz normlarında referans değerlerini daha'da geniş bir band'ta okumakta) bazı iyileştirmeler mevcut. (bunlar'da olmak zorunda)




  • Aracım 307 2003 1.6 XT otomatik, aldığımda AG SGI (Teleflex) marka LPG vardı ve gaz kokusu oluyordu ustaya gittim enjektörler değişecek oradan kaçırıyor ama değiştirmeyelim komple yenilemek daha mantıklı çünkü sistem eski parçası pahalı dedi.
    En son kokular artınca komple sistemi değiştirmeyi ciddi olarak düşünüyorum.
    Birkaç bayiden fiyat aldım ama kafa karıştırıcı durumlar var, bir bayi OBD li takarız dedi diğer bir bayi OBD li olmaz düz takacağız dedi. Sizin tavsiyenize ihtiyacım var. Araç 220 bin de bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Renault Dacia yetkilileri, lpg'li motorlarında yol bilgisayarı kullanmıyorlar... Turbo motorlu araçlarında ise ne yazık'ki benzin takviyeli bir yazılım kullanmakta. Yani, turbo motor ısı değerlerini, motor sağlığı için benzin takviyesi uygulayarak, (soğutma işlemi) motor'un uzun ömürlülüğü için bu yazılım ön görülmekte. Motor yapısında ise subaplar,(yanma oda sıcaklığı ortalama 272 derece fakat lpg kullanımında ise 280 ile 310 derecelere ulaşılmakta) Hararet ısı sensörleri (8 derece daha erken fan açılması sağlanmakta) Oksijen sensör değerlerinde (eksoz normlarında referans değerlerini daha'da geniş bir band'ta okumakta) bazı iyileştirmeler mevcut. (bunlar'da olmak zorunda)

    Alıntıları Göster
    Basın bültenleri
    Dacia yeni bir iki yakıtlı benzin ve LPG motoru sunuyor: Tce 100 ECO-g, Brüksel Motor Show'da Duster'da ortaya çıktı ve yakında sandero, Sandero Stepway, Logan ve Logan MCV'DE de mevcut. Bu motor, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını azaltırken performansı artırır.

    Dacia, ECO-g adı altında lpg'yi (Dokker hariç) sunan tek otomobil üreticisidir.

    ECO-G, Dacia Marka müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayan, kullanımı kolay, ekonomik ve ekonomik olarak kanıtlanmış bir çözümdür.

    Ocak 2020 yılında Fransa'da lansmanı, TCe 100 ECO-G (benzin ile aynı fiyata) vergi dahil €12,490 dan Duster satışa sunulacak.

    Boulogne-Billancourt, 9 Ocak 2020 - yeni TCe 100 ECO-g üç silindirli turboşarjlı motor şimdi Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan ve Logan MCV'DE sunulacak. 2,000 rpm'den 170 Nm maksimum tork ile daha yüksek bir performans seviyesi sunar ve yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını azaltırken çok yönlü kullanım sağlar.

    ECO-g motoru, eşdeğer bir benzinli motordan yaklaşık %10 daha az CO2 yayar.

    ECO-g, Dacia serisindeki (Dokker hariç) tüm araçlarda sunulan iki yakıtlı benzinli ve LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı) motorlarına verilen isimdir: Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV ve Lodgy, SCe 100 ECO-g motoru ile.

    Kullanımda ekonomik ve ekonomik teknoloji

    Dacia, LPG serisini güvenilirlikten ödün vermeden çok rekabetçi bir fiyata sunuyor (eşdeğer bir benzin versiyonuna kıyasla ekstra maliyet yok). LPG yakıt fiyatı önemli ölçüde daha ekonomiktir (bir litre benzin veya dizel fiyatının yarısından fazlasına kadar). Buna ek olarak, bu teknoloji önemli vergi avantajları sunmaktadır (Fransa'da):

    Araç kaydından toplam veya kısmi muafiyet (departmana bağlı olarak)
    Eşdeğer bir benzin versiyonuna kıyasla 0€ ' da ekolojik Malus veya azaltılmış
    Dönüşüm primi için uygunluk
    Crit'air 1 Tüm LPG araçları için etiket
    Yeşil disk kullanıcıları için ücretsiz veya tercihli otopark
    Özellikle profesyoneller için: 3 yıl boyunca TV'lerin muafiyeti ve LPG Vps'de KDV geri kazanımı.
    Bir LPG motorunun ortalama tüketimi biraz daha yüksekse, km başına toplam yakıt maliyeti benzinli motora kıyasla %30'a ve dizel motora kıyasla %8'e kadar azalır.

    Sınırsız hareketlilik

    Araç benzin veya LPG ile çalışabilir. Biri benzin için, diğeri LPG için olmak üzere iki ayrı tank ile donatılmıştır. Her iki tank dolu olduğunda, araç 1.000 km'den fazla kümülatif bir aralığa sahiptir.

    Benzin tüm istasyonlarda bulunabilir ve LPG Avrupa'da ortalama 4 için 1 istasyonda ve Fransa'da ortalama 7 için 1 istasyonda mevcuttur.

    Buna ek olarak, Dacia ECO-g araçları, sistemde yerleşik güvenlik özellikleri (emniyet valfi, geri dönüşsüz valf ve %80 ile sınırlı bir dolum seviyesi) sayesinde yeraltı otoparklarına erişebilir ve kirlilik zirveleri durumunda trafik kısıtlamalarından etkilenmez.

    Kanıtlanmış ve güvenli teknoloji, uzun yıllar hakim

    Bir Dacia aracına LPG entegrasyonu, doğrudan fabrikada gerçekleştirilen bir işlemdir. Müşteri için bunun anlamı: ek bir gecikme olmaksızın basit bir sipariş ve bu teknolojide eğitilmiş olan ağdaki aracının garantisi ve bakımı için tek bir İrtibat Kişisi. Tasarımından hemen sonra, benzinli motor LPG yakıtı üzerinde çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Yüksek mukavemetli çelikten yapılmış ek LPG tankı, benzin deposuna dokunmadan stepnede bulunur. Geri dönüşsüz bir valf, %80 dolgu sınırlayıcı, bir akış sınırlayıcı, bir solenoid valf ve bir emniyet valfi teknik sistemi tamamlar.

    Avrupa Birliği'nde yaklaşık 15 milyon araç lpg'de çalışıyor, dünya çapında 26 milyon.

    Dacia 2010 yılından beri LPG sunmaktadır. Bu teknolojiden emin olan Dacia, aralıktaki diğer tüm araçlar gibi 3 yıl veya 100.000 km (iki terimin ilk süresi doldu) için garanti eder.

    Basit teknoloji

    Sürücü için işlem basittir. Benzinden LPG'YE geçiş ve bunun tersi de iki şekilde yapılır: manuel olarak, yolcu bölmesinde bulunan özel anahtarı herhangi bir zamanda çalıştırarak (seçilen mod daha sonra aşağıdaki yeniden başlatmalarda tekrarlanır) veya LPG tankı boş olduğunda otomatik olarak. Özel bir gösterge LPG tankının seviyesini kontrol eder.

    Tankı doldurmak da hızlı ve kolaydır (sadece 2 dakika).

    Bu orijinal entegrasyonun bir diğer güçlü noktası, önyükleme hacminin aynı kalmasıdır (LPG tankı stepne yerine monte edilmiştir).

    Mihai Bordeanu, Dacia Pazarlama Direktörü:

    Enerji geçişinin zorluğuyla karşı karşıya kalan Dacia, tüketimi ve CO2 emisyonlarını artıran basit ve ekonomik bir LPG yelpazesi sunuyor. Bu çözüm, Dacia markasının güvenilirlik ve erişilebilirlik ruhuyla tutarlıdır ve Renault Group'un 2022'de küresel karbon ayak izini 2010'a kıyasla %25 azaltma taahhüdüne katkıda bulunur.

    Lpg'ye odaklanma (sıvılaştırılmış petrol gazı):

    LPG: nedir?

    LPG, propan ve bütan karışımıdır (Avrupa'da bir standart vardır: EN589). Yanması, benzinli bir motordan daha az karbon monoksit,
    hidrokarbon ve azot oksit emisyonu verir. Dahası, LPG'NİN büyük bir avantajı vardır:
    eşdeğer bir benzinli motordan yaklaşık %10 daha az CO2 emisyonu.

    LPG: nasıl çalışır?

    Avrupa'da ve dünyanın çoğunda, LPG enjeksiyon sistemi mevcut benzinli motora ek bir sistemdir. Kullanımı
    , sıvı halde depolanmasının getirdiği basınca ve motorun yakıt sisteminde hafif bir modifikasyona dayanabilen belirli bir tankı gerektirir
    .

    *****


    Sayfanın çevrildiği dil: Türkçe
    İptal

    https://media.group.renault.com/global/en-gb/dacia/media/pressreleases/21237570/dacia-presente-sa-nouvelle-motorisation-eco-g-au-salon-de-bruxelles-2020
    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engin_er_26 -- 13 Ocak 2020; 20:28:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01Mrt

    Aracım 307 2003 1.6 XT otomatik, aldığımda AG SGI (Teleflex) marka LPG vardı ve gaz kokusu oluyordu ustaya gittim enjektörler değişecek oradan kaçırıyor ama değiştirmeyelim komple yenilemek daha mantıklı çünkü sistem eski parçası pahalı dedi.
    En son kokular artınca komple sistemi değiştirmeyi ciddi olarak düşünüyorum.
    Birkaç bayiden fiyat aldım ama kafa karıştırıcı durumlar var, bir bayi OBD li takarız dedi diğer bir bayi OBD li olmaz düz takacağız dedi. Sizin tavsiyenize ihtiyacım var. Araç 220 bin de bu arada.
    Obd destekli ürün kullanılsın fakat obd bağlantısı yapılmasın. Ecu driver'ları çok daha stabil obd'li ecu'nun o yüzden aracınız için obd'li kit kullanılmalı. Devir ucu bağlanmasın olurmu...
  • Değerli takipçilerim, daha önce'de bu konuya değindim ve hatırlayanlarınız olucaktır;
    Araçlarınızda'ki arızaları, özelden mesaj atmayın. Bura'da paylaşın'ki cevaplarımızdan herkes faydalansın...
    Teşekkür ederim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Obd destekli ürün kullanılsın fakat obd bağlantısı yapılmasın. Ecu driver'ları çok daha stabil obd'li ecu'nun o yüzden aracınız için obd'li kit kullanılmalı. Devir ucu bağlanmasın olurmu...

    Alıntıları Göster
    Obd neden bağlanması, sebebi nedir,
    Ayrıca obd ucu bağlanmayacak ise neden OBD li ecu lar üretilmiş bunların amacı, faydası, zararı nedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engin_er_26 -- 15 Ocak 2020; 12:36:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RFB kullanıcısına yanıt
    Dacia'da fabrikasyon LPGli (ECO-G) araclarin egzos subaplari da farkli Rıza usta. Sadece yazilimsal farkliliklar yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 15 Ocak 2020; 8:13:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Dacia'da fabrikasyon LPGli (ECO-G) araclarin egzos subaplari da farkli Rıza usta. Sadece yazilimsal farkliliklar yok.
    Tüm fabrika çıkışlı lpg li araçlarda subap değişimi olmak zorunda zaten, ben turbo motorun lpg sisteminde'ki yeniliklerinden bahsettim. Yine de bilgi için sağolun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Dacia'da fabrikasyon LPGli (ECO-G) araclarin egzos subaplari da farkli Rıza usta. Sadece yazilimsal farkliliklar yok.
    Bu yazdıklarınızı yani supap değişiklik yada başka ne gibi değişiklikler olduğunu Renault Fransa ve dacia Romanya fabrikasına yazarak öğrenebilirsiniz gerçekler nedir ne değildir daha doğru bilgiler elde etmiş oluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Tüm fabrika çıkışlı lpg li araçlarda subap değişimi olmak zorunda zaten, ben turbo motorun lpg sisteminde'ki yeniliklerinden bahsettim. Yine de bilgi için sağolun...

    Alıntıları Göster
    Ustam, Supap lar çok çalışan bir parçalardır, ve onların yatakları da aynı şekilde bu bakımdan çok kaliteli malzemeler kullanılması gerekir, araçların supaplarına zarar veren fakir karışım ve yüksek viteste düşük devirde araç kullanmak zarar verir, eğer vuruntu yaptırmadan gerekli vites ve devirde kullanılır ise kolay kolay bozulmalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    Ustam, Supap lar çok çalışan bir parçalardır, ve onların yatakları da aynı şekilde bu bakımdan çok kaliteli malzemeler kullanılması gerekir, araçların supaplarına zarar veren fakir karışım ve yüksek viteste düşük devirde araç kullanmak zarar verir, eğer vuruntu yaptırmadan gerekli vites ve devirde kullanılır ise kolay kolay bozulmalar.

    Alıntıları Göster
    Haklısınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Haklısınız

    Alıntıları Göster
    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)


    1,0 TCE 100 turbo motor bu motoru inceleyin ve LPG takılırmı takılmazmı enjektörlerin konumu nerede bulunuyor,takılır ise hangi lpg kiti daha uydun düşer bir fikir veriniz.




  • Araç üzeri inceleme yapmamız gerekir...
    Aşağıda yeni megane için emme manidolt'u uygulaması var. Lpg sistemi için alt yapı mevcut. Ama subap lar için aynı şeyi söylemek ne kadar doğru bilmiyorum... Bahsettiğiniz motoru araç üzeri inceleme gerekli.

    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...) Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...) Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RFB -- 16 Ocak 2020; 10:43:38 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Araç üzeri inceleme yapmamız gerekir...
    Aşağıda yeni megane için emme manidolt'u uygulaması var. Lpg sistemi için alt yapı mevcut. Ama subap lar için aynı şeyi söylemek ne kadar doğru bilmiyorum... Bahsettiğiniz motoru araç üzeri inceleme gerekli.

    Megan 4 mü bu araç, bir kaç videoda adamlar delik delerek takıyorlar Dı, hemde manifold plastik değil saç bulursam videoları koyarım. Bunu görünce şaşırdım doğrusu,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rıza hocam mrb. Bir konu hakkında sizlerin bilgisine ihtiyacım var. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Aracım 1.4 egea , yaklaşık 1 ay önce atiker gold montajı yapıldı. Ben grand istedim montaj için aslında ama tüpü takacak olan usta , grand in enjektörleri tek tek , egea nin motor şeklinden dolayı enjektörleri sabitlemede çok zorlandığını bunun ilerleyen zamanda sorun olabilecegini, grand yerine istersem atikfast obd li ürün takabilecegini, aracıma bu kitinde uyumlu olduğunu ve fiyat olarak daha makul olduğunu , yada grand ile aynı enjektör hızına sahip sadece enjektörleri kütüklü yapıya sahip gold sistemi takabilecegini söylemesi üzerine ( Bu arada bu konudan dolayı gold sistemi 100 tl indirimli taktı) atiker gold montajı yapıldı. Ustanın dediği gibi grand ile gold aynı mi. Grand takılmış olsaydı , enjektörler manifold a daha yakın olupta daha fazla performans ve buna bağlı daha az yakıt tüketimi olur muydu. Yoksa mevcut kütüklü yapı gold enjektörlerin manifold a uzaklığı performans ve yakıt acısından yeterlimidir. Çünkü aracım benzinde iken uzun yolda, yol bilgisayarında 5.5 lt benzin yakarken şuan yol bilgisayarı 6.5-6.7 arası rakam gösteriyor gerçek yakıtta 6.5+%20 fazlası yani s.disi 8 lt civarı tüketim var. S.ici de aynı şekilde yol bilgisayarı eski benzinli kullanıma göre 1 lt civarı farklı gösteriyor. Bu durum normalmidir. Benzinli kullanımla lpg kullanımı yol bilgisayarı farklimi çalışır. Biraz uzun oldu kusura bakma hocam. Tskkrlr

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sadi_33 S kullanıcısına yanıt
    Enjektör ile manifold arası ne kadar uzak olursa hem performans hemde yakıt tüketimi olumsuz yönde etkilenecektir. Tavsiyem Grand enjektör... Yol bilgisayarı lpg de ortalama 3 4 lt gibi tüketim farklılıkları gösterebilir. 6 lt ortalama 9 lt leri bulabilir. Hem benzin hemde lpg değerlerini ortak hesaplamaya çalışıyor. Her marsa basınca benzin ve sonrası lpg için...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.