Şimdi Ara

Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...) (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
636
Cevap
20
Favori
28.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler sayın Rıza usta,
    aracım 2013 Astra J 1.4 Turbo lpg dönüşümü için uygun mudur? Prins VSİ 2.0 tercih ediyorum, takmışken en kalitelisi olsun. Bu dönüşümün sizde komple maaliyeti yaklaşık olarak ne olur? Sübapları korumak için ekstra bi sistem gerekiyor mu bu motorda?

    İlgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustiparista

    İyi günler sayın Rıza usta,
    aracım 2013 Astra J 1.4 Turbo lpg dönüşümü için uygun mudur? Prins VSİ 2.0 tercih ediyorum, takmışken en kalitelisi olsun. Bu dönüşümün sizde komple maaliyeti yaklaşık olarak ne olur? Sübapları korumak için ekstra bi sistem gerekiyor mu bu motorda?

    İlgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
    Teşekkürler. Subaplar için ekstra bir işlem yapmanıza gerek yok. Doğru montaj ve doğru ayar ile uzun km'ler kullanabilirsiniz. Prins sistemin fiyatı sanırım 4700 4800 civarı. Yakında youtube kanalımızda yüksek km'li özellikle subapları için lpg düşmanı ilan edilen araçların serisi başlayacak. Şu an 2 araç hazır, Kıa Sportage 80.000 km lpg ile kullandı ve Chevrolet Cruze 70.000 km lpg ile kullanıldı. Direk kullanıcı odaklı çalışmalarımız oldu ve devamı'da yolda. Burdan tüm takipçilere bildiricem...
    Keyifli sürüşler.




  • Merhaba ustam
    Lpg filtrem fotoğraflardaki gibi olmuş, kelepçeler mi gevşek acaba?



    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)

    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan68

    Merhaba ustam
    Lpg filtrem fotoğraflardaki gibi olmuş, kelepçeler mi gevşek acaba?





    Merhabalar. Redüktör basıncını kontrol ettirin derim. Filtre bakım zamanınız gelmiş olabilir yada yağ yoğunluğu olan lpg yakıtı alakalı olabilir. Ama sızdırma var evet, en kısa sürede serviste müdahele ettirin derim...




  • RFB kullanıcısına yanıt
    LPG bakımını yaptırdığım ustama gittim ve o görülenlerin yağ olduğunu söyledi. Yağ kusuyormuş. Kaçak kontrolü yapıldı. Gaz aldığım istasyonu değiştirip tekrar kontrol etmemi söyledi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan68

    LPG bakımını yaptırdığım ustama gittim ve o görülenlerin yağ olduğunu söyledi. Yağ kusuyormuş. Kaçak kontrolü yapıldı. Gaz aldığım istasyonu değiştirip tekrar kontrol etmemi söyledi.
    Aslında siz değil servis kontrol etmeli ve dediğim gibi o kelepçeleri değiştirirse iyi olur. Redüktör basıncını ve Redüktörün içini kontrol ettirin, oraya kadar yağ kustuysa redüktörün içi kimbilir nasıldır. Önümüz kış, isterseniz ihmal etmeyin derim...
  • Herkese hayırlı haftalar diliyorum.
    Aracımız Opel İndignia 1.6lt 170hp sidi motor
    Lovato Exr-Di ile yüzde 40'ları bulan ekonomi ile artık yollarda...

    Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...) Rıza'nın Garaj'ı (tüm şeffaflığı ile otogaz dünyası, teknik, teori, bilgi...)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Herkese günaydın. Chevrolet Cruze 1.6lt 124hp, Otogaz kullanımında 70.000 km'yi tamamladı. Kullanıcı yorumu video'muz sizlerle...
    https://www.youtube.com/watch?v=scKYKWrm2I0&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RFB -- 27 Aralık 2019; 8:51:24 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Herkese günaydın. Audi A3 kullanıcısı, otogaz bakımı için gittiği serviste nelerle karşılaştı. Araç sahibinden dinliyoruz...
    https://www.youtube.com/watch?v=gBstiQPxKXM&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RFB -- 27 Aralık 2019; 8:52:43 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ustam merhaba
    Toyota corolla 1.6 vvti motorlu tam otomatik (4 vitesli) 2013 model (2011-2013) kasa aracıma lpg taktırmalımıyım.
    Araç 40000 km de yeni aldım. Benden önceki sahipi lpg taktırmamış.
    Toplam yakıt ortalması 8,2 lt.(karma)
    Senede 10000 km civarı normalde gezerim. Daha önce FORDfocus 2 2005 aracımda brc vardı 2010 da taktırdığım enjektörleri biraz sesli idi, bir kere tüpün oradan gaz kesmediği için kaçak yapmıştı 80000km bindim ve saattım.
    Maliyeti de uygun sorunsuz bir kit taktırmak istesem hangisini önerirsin. Fiyatı ile birlikte tavsiyeni bekliyorum ustam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: citykhan

    Ustam merhaba
    Toyota corolla 1.6 vvti motorlu tam otomatik (4 vitesli) 2013 model (2011-2013) kasa aracıma lpg taktırmalımıyım.
    Araç 40000 km de yeni aldım. Benden önceki sahipi lpg taktırmamış.
    Toplam yakıt ortalması 8,2 lt.(karma)
    Senede 10000 km civarı normalde gezerim. Daha önce FORDfocus 2 2005 aracımda brc vardı 2010 da taktırdığım enjektörleri biraz sesli idi, bir kere tüpün oradan gaz kesmediği için kaçak yapmıştı 80000km bindim ve saattım.
    Maliyeti de uygun sorunsuz bir kit taktırmak istesem hangisini önerirsin. Fiyatı ile birlikte tavsiyeni bekliyorum ustam.
    Merhabalar. Senede 10.000 km için bence değmez. Lakin lpg dönüşümü yapıldıktan sonra genelde kullanıcılarımız daha fazla yol katetmeye başladılar :) Lovato enjektörlerimiz Brc enjektörlerinden biraz daha fazla sesli. Fakat corolla da motor kapağının altına uygulandığı için enjektörler sesi neredeyse hiç duyulmamakta. Brc de nerdeyse hiç ses duyulmamakta... Benzin tüketiminin üzerine %10 ile 15 litre bazlı ilave edilerek 8.2 lt tüketim 10 lt'leri bulabilir... Lovato Marmara Distiribitörü olarak Lovato c-obd2 ürünümüzü tavsiye ederim. Rakamlarımız şuan içi 3300 tl civarı. Karma ve toplama olan avrupa isimli kitleri de taktırmak ne kadar mantıklı karar sizin :) Keyifli sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RFB -- 20 Aralık 2019; 11:57:52 >




  • Ustam merhaba,

    Astra J 1.4 Turbo (direkt enjeksiyon değil) için hangi kit ve nasıl bir montaj öneriyorsunuz. AFR ayarı gerekli midir

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berocan

    Ustam merhaba,

    Astra J 1.4 Turbo (direkt enjeksiyon değil) için hangi kit ve nasıl bir montaj öneriyorsunuz. AFR ayarı gerekli midir

    Saygılar
    Merhaba. Şimdi ben Lovato Marmara distiribitörü olarak tabiki Atiker Gold öneriyorum :) Ben öncelikle tabiki Lovato C-OBD2 THP Redüktörlü kit öneriyorum. Ama tabi başlangıç paketiniz Atiker Gold'tan yana olsun.İyi birşey olsun derseniz;
    Lovato c-obd2 thp
    Brc Platinium 1500 mbar
    Prins Silverline yada Vsi2. (vsi2 ye çok gerek yok, silver yeterli olucaktır...)
    Afr diye bir şey yok, para tuzağı ve çoğu daha ne olduğunu (eline bilgisayarı alıpta yapanlar diyelim) bilmiyor. Montaj artık standartların üzerinde gerçekleşmekte, lpg servislerinin %80'iartık işi biliyor... Kolay gelsin, keyifli sürüşler diliyorum...




  • Merhaba 2017 model 1.6 GDI motor Sportage için Lovata EXR ile Pirinsin kitini öneriyorlar.Sizce hangisi uygundur.Servisle lpg ci arasında pinpon topu olmayacağımız.Araçta LPG olduğunu sadece yakıt alırken hatırlayacağımız en sorunsuz kit hangisidir.
    Siz montaj yapıyorsanız sizin fiyatınızıda almak isterim.Montajı ne kadar sürüyor.Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanbagiscan

    Merhaba 2017 model 1.6 GDI motor Sportage için Lovata EXR ile Pirinsin kitini öneriyorlar.Sizce hangisi uygundur.Servisle lpg ci arasında pinpon topu olmayacağımız.Araçta LPG olduğunu sadece yakıt alırken hatırlayacağımız en sorunsuz kit hangisidir.
    Siz montaj yapıyorsanız sizin fiyatınızıda almak isterim.Montajı ne kadar sürüyor.Teşekkürler.
    Merhabalar. Bütçe meselesi diyelim... Lovato ile %40'ları bulan tasarruf ve 100 km'de ortalama 2 lt benzin tüketimimiz var. Prins için ise yorum yapmam çok doğru olmaz, tahmin ediyorum 100 km'de 1.8 lt tüketimi vardı. Prins ile aramızda ortalama 3000 3300 tl gibi bi rakam farkı mevcut. Şöyle yorumlasam olurmu?
    Prins takarsam kafadan;
    3300 lira fazla vericem...
    Lovato periyodik bakım (10.000 km) 60 tl Prins ise (20.000 km) 180 ile 230 tl arası...
    Lovato yedek parça konusunda haddinden fazla uzun ömürlü (youtube'ta lpgçözümmerkezi kanalımızda fazlası ile değinilmekte)
    Prins montajı yapılır yapılmaz Redüktör sökülerek içerisinde bazı değişiklikler yapılmakta ve uzun ömürlü bir redüktör değil. (1700 tl şu an sadece redüktör)
    Prins redüktör içi uğuldama dediğimiz sesler mevcut, aracın içerisine, torpido içine yansıtmakta...
    Aracın içine enjektör sesi verme şikayetleri de görülmekte...
    Tabi bu durumlar aslında montaj ve işçilik kalitesi ile alakalı. Yani tüm bu şikayetler diğer markalarda'da görülebilir...
    Prins yazılımında yakıt ve performans ayarlama seçenekleriniz yok, tüm değerlere ulaşılabilme olanağı kapalı... (zaten gerek yok ki diyen montajcılar bayiler olacaktır, neden performans ve yakıt şikayetleri oluşuyor o halde? )
    Prins'te yerli şamandıra kullanılabiliyor, yerli dolum ağzı ve yine yerli yakıt hortumları kullanılabiliyor fakat Lovato da ise kit kutusunu açtığınızda plastik kelepçelere kadar italya'dan gelmekte ve gerçekten çok fazla kaliteli...
    Vs vs :)
    Montaj yapıyoruz iletişim numaralarımızdan bizlere ulaşabilirsiniz. Montaj bir gün sürmekte...
    Umarım yardımcı olabilmişimdir. Keyifli sürüşler...




  • Merhaba Rıza Bey, başka bir şehirde öğretmenlik yapan kız kardeşim için bir tane Peugeot 308 2010 1.6 VTI Otomatik Vites 30.OOOkm araç aldık. Araç şu an bizde, aracı tüp taktıktan sonra götürmek istiyoruz kendisine ama kız kardeşimin sanayi sanayi dolaşması çok sıkıntı oluyor, yoğun temposundan ötürü zaten çok vakti de olmuyor. Biz bu aracımıza gerçekten sıkıntısız olacak şekilde LPG dönüşümü yapabilir miyiz? Çünkü vakumsuz motor olduğu için sadece Prins olur diyen var, aman hiç elletme dikiş tutmaz randıman alamazsın o yüzden olmaz diyen var, motora yazık mahvolur diyen var. Siz ne önerirsiniz acaba? Yaptırmalı mı? Yaptırmalı ise nerede ne taktırmalı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thefurious67 -- 25 Aralık 2019; 15:47:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thefurious67

    Merhaba Rıza Bey, başka bir şehirde öğretmenlik yapan kız kardeşim için bir tane Peugeot 308 2010 1.6 VTI Otomatik Vites 30.OOOkm araç aldık. Araç şu an bizde, aracı tüp taktıktan sonra götürmek istiyoruz kendisine ama kız kardeşimin sanayi sanayi dolaşması çok sıkıntı oluyor, yoğun temposundan ötürü zaten çok vakti de olmuyor. Biz bu aracımıza gerçekten sıkıntısız olacak şekilde LPG dönüşümü yapabilir miyiz? Çünkü vakumsuz motor olduğu için sadece Prins olur diyen var, aman hiç elletme dikiş tutmaz randıman alamazsın o yüzden olmaz diyen var, motora yazık mahvolur diyen var. Siz ne önerirsiniz acaba? Yaptırmalı mı? Yaptırmalı ise nerede ne taktırmalı?
    Çok teşekkür ederim...
    Peugeot ve Citroen'in VTI 120 hp motorlarında lpg sistemi gerçekten sorunlu. Bu motorlara Prins Silverline yada Prins Vsi2 haricinde başka bir marka önermiyorum. En önemlisi'de montajı yapan ustamız kesinlikle emme manifoltunu sökerek içeriye pipet sallama dediğimiz uygulamayı yapmak zorunda. Yanlış hatırlamıyorsam 4cm içeri girmemiz gerekir. (ölçülerek uygulanmalı) Tüm montaj süresince akü kutup başlarının ikisi'de sökülerek araç ecu'sü uyutulmalı. Tüm bağlantı kablolarımız (enjektör kabloları, devir ucu v kontak hariç) lehimlenicek. Yani, OBD AKÜ ALT BAĞLANTILAR lehimlenmeli diğer kablolar asla... Sıcak silikonlu makaronlar kullanılarak kablolar birleştirilmeli ve bez bant ile izolasyon sağlanmalı. Tüm lpg sistemi tesisatı aracın ecu'sünün oradan kendi tesisatı kullanılarak montajlanmalı. OHM ölçer ile tüm bağlantı yerleri ecu'nün oradan tespit edilebilmekte. Psa benzin modülü uygulanmalı, yoksa seyir halinde giderken benzin kadranı, ibresi düşerek sizi yakıt yeterliliği konusunda aldatabilir... Psa modül bağlantılarında ise yine lehim kullanılamayacak, sıcak makaronlu bağlantı ek kaynakları ile iletişim sağlanacak...
    Gaza geçiş ısı değeri 40 derecenin altında olmayacak, gaza geçiş devir bandı ise, gaz keserek, gaz geri dönüş'te (gaz pedalına basıp bıraktığınızdaki motor devri'nin geri düşme olayı) 1600 rpm olucak. Reçete tamam :) gerisi sizde ve ustanızda...
    Umarım yeterli bilgi verebilmişimdir. Görüşmek üzere...




  • Herkese günaydın. Kia Sportage 1.6 GDI motor, Lpg uzun kullanım testi (UKT) kullanıcı yorumu. Tüm merak edilenleri sorduk.

    https://www.youtube.com/watch?v=CXA5KC-Ffok&feature=youtu.be

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar. LPG konusunda yardımınızı isteyeceğim. Bir arkadaşımın aracına LPG taktırmak istiyoruz. 2015 Corsa 1.4 otomatik. Brc comfort istiyor ama sizin tavsiyeniz ne olur. Saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rommy6719

    Merhabalar. LPG konusunda yardımınızı isteyeceğim. Bir arkadaşımın aracına LPG taktırmak istiyoruz. 2015 Corsa 1.4 otomatik. Brc comfort istiyor ama sizin tavsiyeniz ne olur. Saygılarımla
    Teşekkürker...
    Güzel bir ürün, fakat arıza ışığı yakmaya meyilli düşük motor kapasitesine sahip araçlarda. Obd desteği yok. Obd destekli çok hassas yol ayarı yapılmalı. Montaj kalitesine değinecek olursak, emme manifoltları'nda yönlü nozul kullanılmalı. Twinport mekanizması var ise portların üzerinden yakıt hattı verilmeli, port yok ise benzin enjektörlerine en dip yerlerden içeri açıLı yakıt hattı girilmeli. Redüktör selenoid valfi yukarı gelicek şekilde montajlanmalı (yatık yada ters montajlarda yakıt pisliği selenoid'in içine birikerek aracın gaza geçişini engellemekte) ve radyatör su seviyesi altında olmalı. Devir ucunun bağlamamasını öneriyorum. Programda seçeneği mevcut. Enjektör uçları 2.0mm, redüktör basıncı 1.25mbar, min mbar 0,6, gaza geçiş 40 derece ve 1400 rpm gaz keserek ayarlanmalı. Kontak elektriğini düğme tesisatı ile birlikte içeri çekilerek, sigorta tablosundan kontak elektriğine bağlanmalı. Burada dikkat edilmesi gereken detay ise, aracın kontağı kapandığında lpg sisteminin enerjisi kesilmeli... Tavsiyem ise bu araçta obd destekli kit kullanmanız olucak. Subaplar konusunda biraz hassas bir araç.
    Atiker Gold
    Brc Platinium
    Lovato C-OBD2 şiddetle tavsiye ederim...
    Tekrar teşekkürler...




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.