Şimdi Ara

Resimdeki parça nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar resimde kırmızı yuvarlar içerisine aldığım parça nedir ? Ne işe yarar görevi nedir ve ismi nedir ?

     Resimdeki parça nedir ?



  • resmideki komple parça nedir turbo mu , bende resmi merak ettim şimdi .
  • blow off a benziyo daire içindeki

    başka açıdan resmi yokmu acaba ?
  • Resim bir aracın turbo sistemidir evet ancak o parçanın blow off olma ihtimali yok çünkü egsoz sistemi üzerine headers çıkına takılmış.
  • egr valfini andırıyo
  • Egsoz sistemi üzerinde oluşan geri basınç olayını gidermek için koyulduğunu okudum bir forumda ancak yeterli gelmedi açıkçası bu olayı geniş çaplı anlatan biri çıkarsa çok memnun olurum.
  • External Wastgate

    turbo basıncını ayarlar..

    biz ikişer ikişer takıyoruz otomobillerimize..

     Resimdeki parça nedir ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    bu resimdeki şey ne..
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yani basınç fazla geldiğinde bu westgate açıyor ve gazı direk dışarıya veriyor öylemi ? Bu durumda motor sesindede bir değişme oluyordur o zaman ?
  • fazla basınct bi değişiklik olmaz mı o zaman

    bide nasıl ikişerli takılıyo onu anlamadım
  • bi tanesi kurtarmıyor..anca ikitane takınca basınç dizginlenebiliyor..

    attığı gaz tekrar eksoza verildiğinden susturucu sesi düşürüyor..
  • Anladım peki her turbo uygulaması için şart mıdır yoksa büyük güçler profosyonel uygulamalardamı gerekiyor ?
  • Garivan type r.gt42 ile olmaz dedik o kaDAR
  • Oldu ama..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    bi tanesi kurtarmıyor..anca ikitane takınca basınç dizginlenebiliyor..

    attığı gaz tekrar eksoza verildiğinden susturucu sesi düşürüyor..

    thaks
  • Type-r a turbo hiç yakıştıramıyorum.
  • Arkadaşlar her uygulama için geçerlimi bu parça ?
  • bu her turbo dizel aracta var mıdır?

    yoksa sonradan ne icin taktırılıyor?
  • gt42 BW s327R turbo ile değişmedi mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Arkadaşlar her uygulama için geçerlimi bu parça ?



    Gerekli

    Simdi araclardaki turbo sistemleri 2 cesittir

    1. si internal wastegate, bu turbolarin exhaust salyangoslarinda bir kapakcik ve accumulator yani ayar vanasi bulunur

    Turbolar degisken geometrili olsa bile belli bir calisma araliklari vardir

    Ne kadar basinc okadar iyi gibi lanse edilsede isin asli oyle degildir, tam olarak dogru olmasada

    Kucuk salyangozlar mesala belli bir basinctan sonra sadece sicak hava yollar buyuk salyangozlar bazen yuksek basinc bile yollayamaz

    Turbo secimi ayri bir konu ama bilmek gereken her turbonun belli aralikta belli hacimde arabada belli sekilde kullanildigidir

    Kisacasi turbolar belli bir aralikta gazi exhaust tarafindan cevirip cikarmasi lazim ama aracin devri yukseldikce cikan exhaust gazi artar

    Bu yuzden diyelim aracimiz 10.000 devir ceviriyoruz ya kullandigimiz turbo 10.000 devirdeki gaz akisina gore yapilacak

    Yada 8.000 e gore bir turbo alirsin. 8.000 i gectikten sorna artan gaz basincini bu vana sayesinde turbonun exhaust tarafina gelmeden by pass edersin

    Basinc artmaz, turbo catlamaz, turboyu kontrol edersin

    Internal wastegatelerin sikintilari ise

    Basinci tam olarak bir yerde tutamazsin bu yuzden peak ve continous gibi iki terim kullanirlar yani alet 2.25 bara vurur sonra 2.25 tutamaz kendini

    Bu iki terimin olmasinin tek sebebi bu degil keza birazda yukarida anlattigim turbo secimine bagli sabit basinc kullanmak normaldede cok cok istenen birsey degil tabi arabanin ne icin yapildigida onemli

    Birde tirbune cikisindaki donerek gelen hava ile internal wastegate cikisindaki turbulent havanin carpismasi ile turbo cikisi yani downpipe ta cok yuksek basinclara cikiliyor

    Extreme internal wastegate turbolarda hep bu sikayet ortaya cikar, beygirler yukselsede verimlilik duser, turbolara 4" downpipe takilsa dahi benzer external wastegate setuplara gore inanilmaz DP basinclari cikiyor ortaya

    External WG ler ise yukarida resmini gordugun alet

    Bunlarda turbo ustunde tumlesik WG bulunmaz ayridir, basinclari istedikleri yerde tutarsin, boyutlari kapasitelerini belirlediginden ic caplari ile satilirlar 38mm 44mm 52mm gibi

    Bunlardan 2 adet kullanilmasinin sebebi twinscroll setuplar

    Bu su demek, 4 silindir motorun 1. ve 3. silindiri ile 2. ve 4. silindiri atesleme yapar ayni ayna

    Turbo manifoldlarinda ise tam turboya gelinen bogumda 4 boru birlesir

    Normalde bir boru 50mm 2 sinin birlestigi yer ise 55 60mm olmasi lazim

    Boye olursa hava kendinden geniz bir yere girmez, turbulans olmaz, zaten birazdan turbonun pervanesinde sikisicak, sikismadan once birde bir oda dolusu bir yere dolmasin gaz

    O yuzden 1. ve 3. silindirden 2 boru gelir 2 boruluk yerden turboya akar, 2. ve 4. silindir gelir onlarda 2 boruluk yerden akar turboya

    Ama boyle olunca turbonun 2 girisi oldu ozamanda 2 adet bypass lazim ki turbo yuksek devirde catlamasin o yuzden her iki kanala ayri ayri WG takilir

    Manifoldun tam turboya baglandigi yerde turbulans olmaz, verimlilik artar turbonun devreye girmesi duser devir olarak

    Yani daha erken devreye girer turbo bununda yaninda 6.000de ayagini cek gine bas TS turbo sistemleri dah cabuk alir gazi tepkisi yuksek olur yani

    External WG lerde ise WG cikisini ister exhausta verirsin ister atmosfere, QTP [elektornik] yada cut off deniyor

    Epey sesilidir genel inanis QTP lerin daha performansli oldugu keza WG cikisi ezhausta nerden girerse girsin internal sistemdeki gibi borunun ic basincini artiracaktir

    Ama zaman zaman QTP ye donup guc kaybeden arabalar goruyorum her zaman dedigim gibi isin nasil yapildigi kimin tarafindan yapildigi onemli

    AMa tabi External sistemlerde bu WG cikisi yani dump tubeleri istedigin yerden exhausta baglarsin

    Bunuda DP 90 dereceye yakin sekilde onup arabanin altina paralel oldugu yerin dis tarafindan yani donusun disindan yaparsan ic basinci ve sesi artirmadan epey verimli bir exhaust sistemin olur



    quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    gt42 BW s327R turbo ile değişmedi mi?


    Onuda degistirdi baska turbo var aracin ustunde S300Sx turbo var ustunde artik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 9 Mayıs 2010; 11:00:52 >




  • @ drahte 1905;

    Bu kadar detaylı, net ve özet bir açıklama olamaz.. Teşekkür ederim.. Emeğinize sağlık..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.