Şimdi Ara

Renault'un 1.5 dci Motoru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu ne biçim bir motordur ki, 1461 cc.'lik bir motor bloğundan 65, 80 ve 100 beygirlik motorlar üretilebilmektedir. Bunların aralırındaki teknolojik fark nedir?
    İkincisi Renault halen daha Türkiye'ye 16 subablı bir motor getirmiyor. 8 subab yerine 16 subab olsa motorun performansı daha çok olmaz mı?



  • 16 valf motor getirse vergisi bilmem nesi ıvırı zıvırı astarı yüzünden pahalı olur örneğin imzamdaki araç sıfırken 18.000 YTL idi bunun 6.000 YTLsi vergi gözüküyo faturasında tabi bizlerin bilmediği diğer etkenlerde var ve de MAİS gerçeği
  • motor hacimleri ayni oldugu surece 8 valve - 16 valve arasinda vergi farki olmaz.

    o motorun bircok farkli bg. gucu olmasinin nedeni, en dusuk bg. gucunde turbo bulunmamasi, 80 bg ve 100 bg. turbo olmasi, 100 bg.'in 80 bg motordan elektronik olarak farkli programlanmis olmasidir.

    bircok ihtiyaca cevap verecek tek bir motor gelistirerek uretim maliyetlerini dusurmuslerdir.
  • Yanlış olmasın,65 HP motorda da turbo vardır;intercooler ve bir iki parça yok benim bildiğim kadarıyla:)

    quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    o motorun bircok farkli bg. gucu olmasinin nedeni, en dusuk bg. gucunde turbo bulunmamasi, 80 bg ve 100 bg. turbo olmasi, 100 bg.'in 80 bg motordan elektronik olarak farkli programlanmis olmasidir.
  • ben şahsen begeniyorum
    en azından 100 HP istegimi fazlasıyla karşılıyor.

    bu bg işi de yazılımla yapılıyormuş.
  • bide lagunada 1.5 dcı 110 bg geldi
  • aynı motor hacmine farklı beygir güçleri kullanmak pazarlama stratejisidir.
    farklı motor üretip maliyetlerini yükseltmek yerine aynı motor hacminden farklı ihtiyaçlara cevap verebilicek şekilde uyarlıyorlar motorları.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atiyba

    Yanlış olmasın,65 HP motorda da turbo vardır;intercooler ve bir iki parça yok benim bildiğim kadarıyla:)

    quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    o motorun bircok farkli bg. gucu olmasinin nedeni, en dusuk bg. gucunde turbo bulunmamasi, 80 bg ve 100 bg. turbo olmasi, 100 bg.'in 80 bg motordan elektronik olarak farkli programlanmis olmasidir.




    evet evet, simdi tekrar baktim, turbo var intercooler yok. tesekkurler
  • 65 hp sadece turbo

    80hp turbo intercooler

    100hp turbo intercooler ve yazılımı değişik.


    En basit böyle anlatılır herhalde
  • turbo farkı da olabilir.turbo basıncı vs..
  • neden dizeller ara hacimde üretiliyor vergi dilimine bakılınca?...
    1.3 1.5 1.7 1.9

    niye 1.4 1.6 1.8 2.0 değil vergileri tamamen aynı?....

    nedendir acaba az yaksın diyemi?...

    1.6 tdci lar var tabi de
  • Lagunalarda sanırım 110pslik bir motor kullanılmakta
    Lagunadaki 16v mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    65 hp sadece turbo

    80hp turbo intercooler

    100hp turbo intercooler ve yazılımı değişik.


    En basit böyle anlatılır herhalde

    ek olarak 1.5 dci 100 hp'ler 16 subaplı.
  • 1.5 dci motorun türkiyedeki versiyonlarının hiçbiri 16V değil ki...

    Laguna'da kullanılan 1.5 dCi bile 110 Hp 8V

    tabii renault teknik verilere yanlış yazmadı ise...
  • eminmisiniz ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    65 hp sadece turbo

    80hp turbo intercooler

    100hp turbo intercooler ve yazılımı değişik.


    En basit böyle anlatılır herhalde

    ek olarak 1.5 dci 100 hp'ler 16 subaplı.
  • sadece yeni laguna 2.0 dci motor 16v diğerleri 8v.
  • ilk defa sana katılıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    motor hacimleri ayni oldugu surece 8 valve - 16 valve arasinda vergi farki olmaz.

    o motorun bircok farkli bg. gucu olmasinin nedeni, en dusuk bg. gucunde turbo bulunmamasi, 80 bg ve 100 bg. turbo olmasi, 100 bg.'in 80 bg motordan elektronik olarak farkli programlanmis olmasidir.

    bircok ihtiyaca cevap verecek tek bir motor gelistirerek uretim maliyetlerini dusurmuslerdir.

    80 bg 100 bg farkı sadece farklı programlanmış olması değildir
    kullanılan malzemelerde de farklılık var bununla ilgili Renault'un teknik bir yazısı vardı ama bulamadım bulursam eklerim
    zaten öyle olsa her iki motor da chip tuningle eşit güce sahip olurlardı
    80 bg chip tuningle 105 bg 100 bg 125 bg oluyor
    renaultun sadec 2.0 motorları 16 V diğerleri 8 V yeni lagunayla gelen 110 bg motor ise yanlış hatırlamıyorsam 2-3 senedir kullanılan ve avrupaya satılan meganlarda bulunan motorun aynısı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    neden dizeller ara hacimde üretiliyor vergi dilimine bakılınca?...
    1.3 1.5 1.7 1.9

    niye 1.4 1.6 1.8 2.0 değil vergileri tamamen aynı?....

    nedendir acaba az yaksın diyemi?...

    1.6 tdci lar var tabi de


    toyotada 1.4 dizel var mesela.
  • chip tuning farki olmadigi icin ekstra olarak elektronik olarak farkli progralanmasi yazmistim. ama bende merak ettim yazin uzerine, dedigin belgeyi eklersen cok memnun olurum sahsen.


    quote:

    Orjinalden alıntı: baybars_


    quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    motor hacimleri ayni oldugu surece 8 valve - 16 valve arasinda vergi farki olmaz.

    o motorun bircok farkli bg. gucu olmasinin nedeni, en dusuk bg. gucunde turbo bulunmamasi, 80 bg ve 100 bg. turbo olmasi, 100 bg.'in 80 bg motordan elektronik olarak farkli programlanmis olmasidir.

    bircok ihtiyaca cevap verecek tek bir motor gelistirerek uretim maliyetlerini dusurmuslerdir.

    80 bg 100 bg farkı sadece farklı programlanmış olması değildir
    kullanılan malzemelerde de farklılık var bununla ilgili Renault'un teknik bir yazısı vardı ama bulamadım bulursam eklerim
    zaten öyle olsa her iki motor da chip tuningle eşit güce sahip olurlardı
    80 bg chip tuningle 105 bg 100 bg 125 bg oluyor
    renaultun sadec 2.0 motorları 16 V diğerleri 8 V yeni lagunayla gelen 110 bg motor ise yanlış hatırlamıyorsam 2-3 senedir kullanılan ve avrupaya satılan meganlarda bulunan motorun aynısı




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.