Şimdi Ara

Renault servisi LPG'li aracı kabul etmiyor!..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
1
Favori
9.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yer Ataşehir'deki "Renault MAIS Anadolu Şube Müdürlüğü"...

    Birkaç gün önce 2006 Megan II aracımın 60bin bakımını yaptırmak üzere telefonla bu sabah saat 9 için randevu aldım. Telefonda aracın LPG'li olduğunu da açık açık belirttim.

    Bu sabah saat 9'da aracı bakıma götürdüm. LPG'li olduğu gerekçesiyle almadılar. Dediklerine göre "MAIS Genel merkezinden böyle bir talimat varmış; LPG'li araçların servislere alınması yasakmış!"
    Telefonda söylediğimizde niye sorun etmediniz de şimdi sorun çıkarıyorsunuz dediğimizde ise "Hayır telefonda söylemediniz!" diyerekten de bizi bir güzel yalancı çıkardılar.

    60bin bakımı önemli olduğu için yetkili serviste yaptırmayı düşünmüştüm. Galiba özel servis düşünmemekle hata etmişim.

    Şimdi burada hangisi daha kötü bilemiyorum ben bir seçim yapamadım:
    1- Bu devirde hala böyle bir zihniyetin olması mı?..
    2- Söylediğimiz şeyi inkar ederek bizi yalancı yerine koymaları mı?...
    3- Belki de bizim söylediğimiz şeyi farketmeyecek kadar lakayıt bir kayıt yapmaları ve aynı lakayıtlığı servis hizmeti sırasında da gösterebilecek olmaları mı?...
    4- ...

    Bana 60bin bakımı (triger) yapabilecek güvenilir bir Renault servisi tavsiye edebilir misiniz?.. Özel servis olmasını tercih ederim çünkü yetkili servisin bu şımarıklığı beni yetkili servislerden soğuttu; Allah bilir bırakıp da başında bulunmadığımız araçlara nasıl muamele ediyorlardır?..

    Not1: Hyundai marka LPG'li aracımı değişik yetkili servislerde sorun olmadan bakıma soktum. Üstelik markanın henüz hiçbir LPG firmasıyla anlaşması yokken, benim LPG'li aracımın garantisini bile bozmadan, garantiden parça değişimi yaptılar.

    Not2: BMW aracım yok ama Borusan servislerinin LPG'li BMW'leri geri çevirmediğini çok iyi biliyorum.

    Not3: Nedense bazı markaların kendilerini fasulye gibi fazlasıyla nimetten saydıklarını düşünüyorum.

    Not4: Amacım herhangi bir markayı karalamak değil başım geleni sizlerle paylaşmaktır. Yazdıklarıma inanmayan varsa (olay çok tazedir, servisi de açık seçik belirttim) internetten irtibat bilgilerini bulup arayıp sorsun.







  • Renault bu normal.Benim r9 aracım için aldığım bir parça 38 liraydı.Aynı işlev için kullanılan clio uyumlu parçanın fiyatı ise aynı serviste 9 liraydı.Dışarıda 10 liralık termsotat 51liraydı.Güvendiğiniz sağlam iş bilir bir ustanız varsa servisin yanından geçmeyin.Ben usta bulamadığım için garanti olsun diye gidiyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 23 Ekim 2009; 10:11:28 >
  • Araç LPG'li diye servise almamak tek kelime ile: SAÇMALIK!

    Al paranı, işine bak kardeşim öyle değil mi? Size ne LPG 'li olduğundan... Sağlamlık olarak beğenmesem de sırf bu tür konulara açık olduğu için Hyundai servislerini seviyorum. Kendileri bile LPG takıyorlar. Araçta LPG var diye almamazlık ya da garantiyi bozma işlemi yapmıyorlar.



    NOT: Bence bu tutumun ana nedenlerinden biri RENAULT'u RENAULT yapan bizler. Yani Türkiye tüketicileri. Adamlar resmen piyasada tekel gibiler. Afedersiniz ama, yoldan geçen bir merkebin üstüne "RENAULT" markasını basın, merkebe bile sırf RENAULT diye alıcı çıkar güzel ülkemde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇakırEfe -- 23 Ekim 2009; 10:18:07 >




  • Servisler memur zihniyeti ile çalışıyorlar. Müşteriyi takmıyorlar. Nasıl olsa ilk iki sene garantiden dolayı mecburen gelecekler diyorlar. Nasıl davranırlarsa davransınlar nasıl olsa müşteri gelir diyorlar.

    Servise aracımı artık götürmüyorum, götürenleride garipsiyorum.

    Oradakilerin iyi usta olduklarına inanmıyorum,maaşla çalışan elamanlar,işini güzel yapsada para alır yapmasada...

    Nasıl olsa müşteri kaybetme kaygıları yok...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Çok ama çok ilginç...!

    Renault'un fabrika çıkışı, fabrikada takılan, orjinal monte edilen LPG sistemli CLIO, MEGANE ve LAGUNA araçları da var. Renault Clio'nun benzin dolum kapağının yanında LPG dolum ağzı için hazır yer var. Motor bölümünde de LPG montajı/uygulaması için hazır bölümler (ECU, evaporatör, boru bağlantıları vb.) de mevcut.

    2009 Model Renault Clio Campus LPG
    http://www.netcarshow.com/renault/2009-clio_campus/

    Fransa'da Renault fabrika çıkışı LPG'li araçlara ağırlık vermeye de başladı. Ama bizim emekli albaylar
    bu konuda hâlâ "postallar boyanacak" ve "her sabah traş olunacak, pamuk takılırsa dayak var!" gibi
    çocukça yaklaşımlarla kendi fabrikasının ürettiği araçlara kendisine ait olmayan biz zihniyeti benimsiyor.

    http://www.just-auto.com/article.aspx?id=82496

    RENAULT LAGUNA ve RENAULT LAGUNA SPORT TOURER 1.6 16V FABRİKA'DA LPG MONTAJI İLE ÜRETİLİYOR.
    Aşağıda İngilizce ayrıntılı pdf dosyası mevcut.

    RENAULT LAGUNA LPG


    Tax-paid Prices in France:

    Laguna Authentique 1.6 16V LPG E20,450
    Laguna Expression 1.6 16V LPG E22,500
    Laguna Estate Authentique 1.6 16V LPG E21,650
    Laguna Estate Expression 1.6 16V LPG E23,700

    Renault a major player in the LPG market
    Renault is a major player in the LPG market. During 1996, a few months after the announcement at the end of 1995 of the partial removal of tax
    from LPG fuel, Renault began selling a limited range of LPG models assembled by its Somac subsidiary. Positioning itself as leader in this market, in 1997 Renault invested in the production of LPG vehicles on-line in its factories. Renault was the first manufacturer to take this step. The Mégane LPG, Scénic LPG and Laguna LPG are thus manufactured in the Douai and Sandouville factories in the same way as any petrol or diesel version in the range. This approach has allowed the price of LPG vehicles to be reduced, while at the same time their quality benefits from on-line manufacture, which also reduces delivery times. It was also on the introduction of this new range that Renault, taking the lead in terms of safety, equipped its vehicles with a safety valve, some three years before the coming into force (in January 2000) of regulations, which made it mandatory.

    Still a difficult market environment
    Today, almost 200,000 LPG vehicles are on French roads. It must be borne in mind that this market has the peculiarity of being supplied not only by
    new vehicles built on-line or retrofit by the manufacturers, but also by second-hand vehicles using systems installed by independent installers. While the market for newly manufactured LPG vehicles increased markedly in 1997 and 1998, it suffered a reverse through 1999 and 2000 after an accident at Vénissieux, which created a counter-productive image of the safety of this fuel. Changes to the regulations and a mix of product with and without safety valves added to this difficulty in 2000. In 2001 7,165 new LPG vehicles were registered in France, with Renault taking a 53% share of this market.


    Many advantages for LPG fuel
    It should be remembered that LPG fuel, a mixture of propane and butane, enjoys several advantages in terms of emissions: compared with petrol,
    12% fewer emissions of CO2 and between 30% and 50% fewer emissions of CO and HC. The Twingo and Scénic LPG thus respectively emit only 126 and
    155g of CO2 per kilometer compared with 143 and 173g for the equivalent petrol versions. At the same time LPG contains no lead, no benzene and no
    sulphur. In terms of safety its use has posed no problem since January 2000 when it became mandatory to fit fuel tanks with safety valves - a measure
    taken by Renault in its models since 1997. All the vehicles involved in explosion accidents have not been fitted with such valves. Finally, LPG fuel has since 1995 benefited from the partial removal of tax, notably with a low rate of motor fuel duty, which means it enjoys an attractive pump price. Where fiscal incentives are concerned, a tax credit of 1,525 Euros has applied to passenger cars since January 1, 2001 for the purchase of any new LPG vehicle. This provision, applicable up to December 30, 2002 and forming part of the Finance Bill of December 31, 2000, forms part of the support measures undertaken by the French public authorities for alternative fuels and clean vehicles. This support extends also to collective transport vehicles, offering taxis assistance of E3,050 for the purchase of a new LPG vehicle carrying a manufacturer’s warranty.

    Press Contact: Hervé RENAUDIN - Tel: 01-41-04-63-36
    Internet websites:www.renault.com,www.media.renault.com




  • Bence Renault'un orjini olan Fransa'daki yetkililere güzel bir e-posta gönderilse o yetkili servis kapınıza kadar gelip özür bile diler.

    Sızdırmazlık raporu alınmış, uluslararası kalite belgelerine sahip ve fenni muayeneyi geçmiş bir aracın RENAULT yetkili servisi tarafından kabul edilmemesi tamamen bir işgüzarlıktır.
  • servislerin LPG li araçları servise almamaları ile ilgili bu uygulamayı doğru buluyorum..

    Türkiyede halen bu işi korsan yapan yerler var..

    kimse nasıl takıldığını bilemez o lpg kitinin.

    tüm araçları genelleme yapmaları kadar normal bir şey olamaz..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yetki sıralamasında 1. sırada olanlar almıyor ama 2. sırada olanlar alır onlarda yetkili servis ama alır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginu

    servislerin LPG li araçları servise almamaları ile ilgili bu uygulamayı doğru buluyorum..

    Türkiyede halen bu işi korsan yapan yerler var..

    kimse nasıl takıldığını bilemez o lpg kitinin.

    tüm araçları genelleme yapmaları kadar normal bir şey olamaz..



    kaçak monte olabilir. hatta muayenedende torpille eçebilir ama kaputu açıp lpg kitine bakmak bu kadar zor mu?

    Bu ülkede insanlar hala LPG sistemini mutfak tüpünden ibaret sanıyor.

    Avrupaya gitseler felekleri şaşar...

    Dünyanın en pahalı benzinini satmaya devam!

    (Enginu sana yönelik söylemedeim genel konuşuyorum




  • SERVISLER ADAM GIBIC ALISMIYORKI MEMUR MANTIGI ISE GELIRIM MAASIMI ALIRIM
  • tamam da avrupa ile hala kendimizi kıyaslıyoruz.

    tamam kabul bir çok konuda avrupa ile aynı teknolojiyi kullanıyor olabiliriz

    ama yurduminsanının "pratik zekası" ile baş etmek o kadar zor ki..
    kaputu açtığında sorunsuz görünebilir ancak bağlantılar, orjinal görünümünde çakma ürünler olabilir. bunları kimse bilemez. tank merdivenaltı yapılmış olabilir. rüsvetle sızdırmazlık raporu alınmış olaiblir.

    kimse kusurabakmasın ama mevzubahis olan şey Türkiye de yapılmış bir LPG sistemi ise, ben güvenmiyorum.

    saygılar
  • Servislerin LPG'li araçları kabul etmemelerinin başka bir sebebi daha var.

    LPG'den anlayan ustalarının olmaması... ve bu yüzden çekinmeleri

    LPG sistemleri eskisi gibi değil, karmaşık, bir sürü kablo, hortumlar, tesisat vs.
    Bir hortumu sökmeden önce mutlaka önlem olarak tanktan vanayı kapatacak. Ama ya vanayı kapatmayı unutursa...
    Neresinden ne söktüğünü hatırlayacak, bir sürü bağlantı, soket var.
    Bakımdan sonra bir de LPG ayar isteyebilir.

    Özetle bazı servisler KORKUYORLAR.
    Bahaneler öne sürüp almıyorlar...
  • Arkadaşımın güzel bir lafı var...

    Servistekiler usta olsa kendi dükkânını açardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhilleus -- 23 Ekim 2009; 11:29:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginu

    servislerin LPG li araçları servise almamaları ile ilgili bu uygulamayı doğru buluyorum..

    Türkiyede halen bu işi korsan yapan yerler var..

    kimse nasıl takıldığını bilemez o lpg kitinin.

    tüm araçları genelleme yapmaları kadar normal bir şey olamaz..


    Öyle saçma şey mi olur?..

    Bu servisler araç kabulde ruhsatı ellerine alıp incelemiyorlar mı?.. O ruhsatta LPG'nin işlenmiş olduğunu görmüyorlar mı?..

    Hangi merdiven altı, kaçak montaj ruhsata işlenebiliyor ki?..

    LPG ruhsata işlenmişse o aracın kesinlikle,
    - Resmi (MMO) onaylı tadilat projesi vardır,
    - Sızdırmazlık raporu vardır,
    - Fenni muayenesi yapılmıştır.
    Bunlardan birisi eksik olsa bile ruhsata işletemezsin.

    Şimdi elindeki ruhsatta işlenmiş LPG'yi görüyorken hala "kaçak montaj" genellemesi yapmanın akla ve izana uygun en ufak bir yönü olabilir mi?.. Bir daha düşün istersen!..




  • düşündüm ve sorunun cevabını veriyorum..

    sen paranın ucunu göster yeter ki.. burası türkiye!

  • toyotada almıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginu

    düşündüm ve sorunun cevabını veriyorum..

    sen paranın ucunu göster yeter ki.. burası türkiye!



    Akıl var, mantık var!.. Bir daha düşün!.. Yazdığımı birkez daha yazıyorum, tekrar oku istersen:

    LPG ruhsata işlenmişse o aracın kesinlikle,
    - Resmi (MMO) onaylı tadilat projesi vardır,
    - Sızdırmazlık raporu vardır,
    - Fenni muayenesi yapılmıştır.
    Bunlardan birisi eksik olsa bile ruhsata işletemezsin.


    Burada 3 farklı işlem ve birbirinden farklı 3 birimden bahsediyoruz, ki bunlardan bir tanesi TÜVTürk'dür. Diğerlerinin rüşvet yediğini düşünsen bile TÜVTürk'e ne diyeceksin?..

    Rüşvet yediklerini kabul etsek bile,
    Bu iş "belgede, evrakta sahteciliğe" girer. Yani "ben görmedim" palavrasıyla kıvıramazlar, belgelerin altına kapı gibi imza koyuyorlar. Yani seneler sonra farkedilse bile kimlerin (rüşvet neticesinde) sahte belge düzenledikleri şak diye bulunur, başları yanar (bkz. askerlik için sahte çürük raporu düzenleyenler).
    O nedenle, rüşvetle halledileceği düşünülse bile, belgede sahtecilik içeren bu tarz işler 5-10 lira için yapılmaz, kimse bu bedel için böyle bir riskin altına girmez!
    De ki herbir işlem için (ki hala kimsenin bu bedel için sahtecilik riskine gireceğini düşünmüyorum) 100'er lira rüşvetle işini halledeceksin, bu durumda, 3 farklı birime toplam 300 lira rüşvet vermen gerekir.

    300 lira ve hatta çok daha fazlasını rüşvet olarak dağıtacaksam ne anladım merdiven altı montaj yaptırmaktan, git adam gibi montaj yaptır daha hesaplı, hem de daha emniyetli.

    Merdiven altı montaj yaptıranlar 50-100 liranın hesabını yaptıkları için böyle bir yola başvuruyorlar. 50-100 lira kar etcem diye 300-500 lira rüşvet mi dağıtılır?..

    3-5 kuruş kar etmek için merdiven altı montaj yaptıranlar, ruhsatla muhsatla da hiç uğraşmıyorlar (yani kesinlikle ruhsatlarına işlenmiş olmuyor). Polis fark ederse de "bir çorba parası atar kurtulurum" diye düşünüyorlar. Kimse işlenmiş sahte ruhsat çıkram masrafına girmiyor. Yoksa hakı, b.kunu kurtarmaz bu işin.

    Şimdiye kadar, konunun bu boyutu aklına gelmemiş olabilir, biz yardımcı olduk.

    Şimdi bir daha düşün... Bu kadar izahattan sonra hala rüşvetle "ruhsata işlenmiş ama yine de kaçak, merdiven altı montaj olabileceği" tezinde ısrarcıysan ve servisin yaptığı uygulamayı hala doğru buluyorsan, sen bilirsin. Ama, hiç kusura bakma Enginu, bu durumda senin Renault markasıyla organik bir ilişkide olabileceğinden şüphe duymaya başlarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özer...

    Arkadaşımın güzel bir lafı var...

    Servistekiler usta olsa kendi dükkânını açardı.





    Öyle bir ustayı ben buldum.
  • bu servislerde işin iyice suyunu çıkarttılar.neredeyse hepsi devlet dairesi gibi çalışmaya başladılar.araç sahibinin kendi arabasının başında durmasına izinde vermiyorlar,güya CAN TEHLİKESİ varmış sanki nükleer reaktör bakımı yapıyorlar.bence en iyisi mecbur kalmadıkça yetkili servisin kapısından bile geçmemek lazım
  • Zamanında ben de sizinle aynı marka/model,LPG'li aracım vardı.3 sene boyunca da bakımlarını yetkili serviste yaptırdım,ilgi alaka gayet güzeldi hem,hiç sıkıntı da çıkartmamışlardı.Sanırım Mais'in servisi olmasından dolayı tüm bunlar başınıza geldi.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.