Servise gelen ve sonrasında sorun çıkartan LPG'li bir araç sorunun kaynağını serviste aradıysa böyle bir tedbir almış olabilirler.Ama genede pire için yorgan yakmak derler buna
quote:
Orijinalden alıntı: oldsalt
Renault eğer kendi ithal ettiği LPG araçlar var ise bunlara servis vermek zorunda. Renault'un kendi ithal ettiği yahut Türkiyede ürettiği LPG li araç var mı? Servise almamak üzere bir sirküler yayınlayabildiklerine göre YOK. Eğer varsa başları derde girer..herhalde sizden , benden akıllılar ve yeteri sayıda hukuk müşavirleri var.
Unutmayın , bir ara İrandan özel ithal edilen R-5 lere de servis vermiyorlardı.
Servislerin ve servise teslim edilen araçların sigortalı olması ticari bir zorunluluk . Dolayısı ile sigorta şirketi LPG araç risk primini oldukça yüksek tutmuş olmalı..bu prim karşısında elde edilecek kar önemli değildir diye düşünüyorum.
Lütfen çarşı , herşeye karşı mantığı ile yürümeyelim.
Koyu renkle yazdığınız kısım sadece bir varsayım. Hatta ne derece geçerli olduğu her türlü sorgulamaya açık oldukça şüphe götüren bir varsayım.
Çünkü o zaman adama sorarlar: LPG'li araçları kabul eden (Hyundai ve BMW gibi) diğer servisler farklı sigorta şirketlerinden farklı prim tarifesine göre mi prim yatırıyor?.. Yoksa bu markalar farklı yasal mevzuata mı tabi tutuluyor?..
quote:
Orijinalden alıntı: RONNIE
quote:
Orijinalden alıntı: Özer...
Arkadaşımın güzel bir lafı var...
Servistekiler usta olsa kendi dükkânını açardı.
Öyle bir ustayı ben buldum.
Nerededir bu ustan?..
Ana mevzunun içinde diğer bir konu kaynayıp gitti: Arkadaşlar, İyi bir Megane ustası bilenler, lütfen tavsiyede bulunsun. İsim, tlf, dükkan adı gibi bilgilere ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: oldsalt
Servislerden şikayetiniz var ise bunu önce servise sonra ana kuruluşuna eğer çözüm bulamaz iseniz ve süreçlerinde hata olduğunu düşünüyorsanız Kalite belgesi aldıkları Kalite Kontrol ve Tescil şirketine bildiriniz.
Hiçbir kuruluş durduk yerde kalite denetiminden hele belgesinin iptal olacağı kalite denetiminden geçmek istemez. Eğer siz de böyle bir kalite denetiminden geçti iseniz ne dediğimi anlamışsınızdır.
Ne şikayetle uğraşayım?.. bir daha geçmem kapısından olur biter; sonuçta herkes kısmetini yer...
Bundan sonra "gel bedava yapalım" deseler bile, güvenip de nasıl teslim edeceğim arabayı kendilerine?..
Zaten böylesine "şımarık" bir tavrın müşteri memnuniyetini zaafa uğratacağını kendi kendilerine idrak edebilecek bir kapasiteleri yoksa, şikayet ne işe yarayacak ki...
Bakalım bizim arabanın bakımı kime kısmet olacak...
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
Servislerin LPG'li araçları kabul etmemelerinin başka bir sebebi daha var.
LPG'den anlayan ustalarının olmaması... ve bu yüzden çekinmeleri
LPG sistemleri eskisi gibi değil, karmaşık, bir sürü kablo, hortumlar, tesisat vs. Bir hortumu sökmeden önce mutlaka önlem olarak tanktan vanayı kapatacak. Ama ya vanayı kapatmayı unutursa... Neresinden ne söktüğünü hatırlayacak, bir sürü bağlantı, soket var. Bakımdan sonra bir de LPG ayar isteyebilir.
Özetle bazı servisler KORKUYORLAR. Bahaneler öne sürüp almıyorlar...
Bu korku yüzünden Bin liralık bakımı geri tepmiş oluyorlar!.. Çok saçma olmaz mı?..
Kendin anlamıyorsan yanıbaşında Bostancı oto sanayi var, orada da BRC yetkili servisi var. Gaz ayarı 10 lira gibi bişey. Yaptırırsın ayarı yazarsın faturaya... Ha 1000 lira, ha 1050 lira ne fark eder?.. Sanki bakım faturalarının detaylı analizini yapabiliyoruz da...
Üstelik teyp veya CD changer arıza yaptığında ne yapıyorlar?.. Ellerine havya, lehim alıp tamirata mı girişiyorlar?.. Gönderiyorlar elektronik servisine orada yapılıyor.
Bu tip işler için korkup müşteriyi geri çevirmek çok saçma.
O zaman aracına alarm taktıranı da GPRS blokaj bağlatanı da ses sistemi yaptıranı da korkup geri çevir. Olur mu öyle şey?..
quote:
Orijinalden alıntı: oldsalt
quote:
Orijinalden alıntı: dedikodu
quote:
Orijinalden alıntı: oldsalt
Renault eğer kendi ithal ettiği LPG araçlar var ise bunlara servis vermek zorunda. Renault'un kendi ithal ettiği yahut Türkiyede ürettiği LPG li araç var mı? Servise almamak üzere bir sirküler yayınlayabildiklerine göre YOK. Eğer varsa başları derde girer..herhalde sizden , benden akıllılar ve yeteri sayıda hukuk müşavirleri var.
Unutmayın , bir ara İrandan özel ithal edilen R-5 lere de servis vermiyorlardı.
Servislerin ve servise teslim edilen araçların sigortalı olması ticari bir zorunluluk . Dolayısı ile sigorta şirketi LPG araç risk primini oldukça yüksek tutmuş olmalı..bu prim karşısında elde edilecek kar önemli değildir diye düşünüyorum.
Lütfen çarşı , herşeye karşı mantığı ile yürümeyelim.
Koyu renkle yazdığınız kısım sadece bir varsayım. Hatta ne derece geçerli olduğu her türlü sorgulamaya açık oldukça şüphe götüren bir varsayım.
Çünkü o zaman adama sorarlar: LPG'li araçları kabul eden (Hyundai ve BMW gibi) diğer servisler farklı sigorta şirketlerinden farklı prim tarifesine göre mi prim yatırıyor?.. Yoksa bu markalar farklı yasal mevzuata mı tabi tutuluyor?..
Bildiğim kadarı ile Hyundai fabrika çıkışı LPG oto üretiyor ve satıyor. Dolayısı ile bu araçlara servis vermek zorunda BMW bilmiyorum. Hyundai elbette hesabını yapmıştır..LPG li araç üretmek , satmak ve servisini vermek karlı gelmiş olmalı. LPG li araç bir risktir. Hiçbir kapalı otoparka - oturduğum site dahil- alındığını duymadım.
Renault-MAİS in LPG li araç ithal ettiği ve Türkiyede ürettiği hakkında bilginiz var mı?
Hyundai LPG'li araç satmaya daha yeni başladı (geçen sene falan). Benim bahsettiğim bundan öncesi...
Yani daha Hyundai resmen LPG'nin L'sini tanımıyorken, ben kendi aracıma sıralı sistem taktırdım (o dönemde çoğu insanın sıralı sistemlerden haberi bile yoktu). Doğal olarak Hyundai'nin de o dönemde LPG'li araçlara servis verme mecburiyeti, doğal olarak, söz konusu değildi.
Hal böyleyken ve Hyundai hiçbir mecburiyet altında değilken, benim aracıma "servis vermiyorum" demedi. Hatta hatta (LPG'ile alakası olmayan noktalarda) garantiden tamir ve parça değişimi bile yaptı.
Sebep güvenliktir. Renault servislerinin LPG den doğacak güvenlik sorunlarına karşlı yeterli donanımları ve yapılandırması olmayabilir. Arkadaşın dediği gibi personel de bilgi beceri olarak bu konuda eğitimli olmayabilir ama belki gerekli hazırlıkları yapıp ileride LPG araçları alabilirler. Telefonda size yanlış bilgi verilmesi, her ne kadar vaktinizi alsa, asabınızı da bozsa bile olabilecek bir hatadır. Hemen ciddiyetsiz dememek gerekir.
-Kurumsal bir tercih olamaz,böyle bir tercihi varsa size bununla alakalı gerekçelerini sunmaları lazım.İyi bari,kurumsal gerekçe olarak şu model altı araçlara servis hizmeti vermiyoruz desinler.Fransa ya şikayet ettiğiniz anda özür telefonları nasıl da geliyor size -Merdiven altı olayı zaten yeni nesil araçlarda bitti diyebilirim.Hele ruhsata da işli ise.Yukarıda arkadaş açıklamış.Bu işler artık eskisi gibi yürümüyor.Bir iki yerde çürük elma çıktı diye tüm sistemi suçlamayın onlar da zaten hemen işten el çektiriliyorlar.MMO ve TÜV ciddi çalışma sistemleri var. -Güvenlik önlemi denmiş,zaten hemen hemen tüm tamirhaneler ciddi anlamda yangın sistemlerine sahip olmalıdır.LPG için alacağı ektradan bir gaz alarm dedektörü ve LPG Sızdırmazlık cihazı.Bunun maliyeti 500 TL bile yok.En bilemedin 1000 TL.
Detaylarını tam bilmiyorum ama yakında kulağama neden böyle yaptıkları gelir, arkadaş demiş usta sıkıntısı diye evet olabilir ama tek başına geçerli değil ikincisi ya kendileri bir LPG firması ile anlaşma yapacaklar ya da yaptıkları bir anlaşma bozuldu.Tamamen ticari sebepler olduğunu düşünüyorum.
En son ihtimal gittiğiniz servisin işgüzarlığı da olabilir elbette.
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
Servislerin LPG'li araçları kabul etmemelerinin başka bir sebebi daha var.
LPG'den anlayan ustalarının olmaması... ve bu yüzden çekinmeleri
LPG sistemleri eskisi gibi değil, karmaşık, bir sürü kablo, hortumlar, tesisat vs. Bir hortumu sökmeden önce mutlaka önlem olarak tanktan vanayı kapatacak. Ama ya vanayı kapatmayı unutursa... Neresinden ne söktüğünü hatırlayacak, bir sürü bağlantı, soket var. Bakımdan sonra bir de LPG ayar isteyebilir.
Özetle bazı servisler KORKUYORLAR. Bahaneler öne sürüp almıyorlar...
arkadas konunun aslini cok guzel ozetlemis fakat arada kaynamis.
su sanayiide gordugunuz montaj yerleri var ya onlarin TSE'li olanlari LPG risklerine karsi sigortali.
o montajcilarin 10 km cevresi de sigortali (test surusune ciktiklari alanlar) ve bunu ufacik dukkanlar karsiliyabiliyor.
bu yuzden sigorta bahane degil, asil bahane bilmemek.
Sirali sistemde hava filtresi degisse yine bilgisayardan kalibrasyon istiyor buna ne zaman ayirabilirler ne de kalifiye eleman.
asgari ucretle calisan ustanin ustaligina guvenip 2-3 kat para vermek bence de pek mantikli degil.
maslak oto sanayiide bir tane renault ustasi var bende tavsiye uzerine gitmistim; hatta servis cozemeyince bu adama yolluyor
lpg konusunda renault artık adım atmalı ve desteklemeli hyundai ve chevrolet artık kendi takıyor LPG gerçeğini anlamak lazım Türkiyede hakim bir pazar payınız olacak fakat lpg li araca bakmayacaksınız bence hatalı
kapalı alanlara LPG li araçların girmesi yasalarla engellenmiştir diye biliyorum. Adamlar kuralları uyguluyorlar.
Servis kapalı alan. Git sanayide baktır aracına
Kapalı alan hikayesinin sadece ülkemize özgü olduğunu herhalde biliyorsunuzdur.Gelişmiş tüm ülkelerde LPG li araçlar kapalı alanlara park edebiliyorlar.Ayrıca kapalı alana girmeyecek diye devlet kuralıda yok,keygi kural onlar.
LPG SİSTEMİ ARACIN ÜSTÜNDE YER KAPLIYOR ALTTAN MÜDAHALE ETMELERİ GEREK ODA BECERİ İSTER
kanuyla ilgisi yok ama renault servisi aracın bakımını yaparken içeri almamış tı ne alakaysa(bakım dediği bi yağ değiştirdi 200 lira aldı) Tabi bizde sattık Fordda iş yaparlarken heryeri geziyorum, yemek yiyip odada internete girebiliyorum.Renaultan sonra baya iyi gelmişti.
istemedende olsa iyilik yapmışlar size,yetkili bir servise gidip aynı işlemleri çok daha ucuza ve işini daha özenerek yapan gerçek ustalara yaptırabilirsiniz bu hamşoların sayesinde.garantiden faydalanmak gibi bir durum zaten yok artık lpg varsa.o halde orada işinizde olmamalı,absürt fiyatlara bir sürü örnek vermiş arkadaşlar.
bizim bir komşuya 117 tl ye ampül satmışlar zamanında.adam eve gelip faturayı inceleyince uyanmış.biraz araştırmayla aslında o ampülün piyasada 14 lira olduğunu öğrenmiş.gidip hesap sorduğunda ise xenon sanmıştık pardon demişler pişkin pişkin.xenon olmayan arabaya xenon ampülü takamayınca uyanmamışlar,parasını bir güzel almışlar adamdan.ya tutarsa hesabı bu şekilde geçirmeleride çok oluyor yani bu adamların.
lpgli arac kullananlar agir bir fanatizmle yaklasiyorlar olaya.. neyazik ki trafikte ilerlerken bile cogu zaman onumdeki aracin lpgli oldugunu anlayabiliyorum kokudan.. o kadar cok denetimsiz lpgli arac var ki...
O nedenle Renault arabası olan birisini, Renault Yetkili servisleri geri çeviremezler. Yasal olarak buna hakları yok. (Hiçbir markanın kendi malını servise almama hakkı yoktur!)
Bu düzenlemeler yönetmeliğin 10-16. maddeleri arasında yapılmıştır.
Ayrıca yönetmeliğin 3. sayfasında Kara taşıtları hakkındaki servis ve kullanım ömrü süreleri düzenlenmiştir. (bkz.http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=1464 ) Buna göre, Binek otoların ithal veya imalini yapan şirketler, sattıkları sanayi mallarının (otomobillerin) satış sonrası servis hizmetlerini ve yedek parça ihtiyaçlarını, 7 coğrafi bölgeye dağılmış en az 20 servis istasyonu üzerinden, satış tarihinden itibaren10 YIL SÜREYLE SAĞLAMAK MECBURİYETİNDEDİR!
AKSİNE DAVRANIŞ YASAYA AYKIRIDIR!
Diyelim ki gerçekten Teknik olarak LPG'li bir araca servis verme imkanı yoksa bile o zaman yönetmeliğin 10. maddesinin 2. fıkrası hükümlerine göre böyle bir imkana sahip başka bir servis istasyonuna ücretsiz nakletmesi gerekir. Yani geri çeviremez!
Servis İstasyonlarının Sorumlulukları Madde 10- ... Tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez. ...
quote:
Orijinalden alıntı: tuuberk
lpgli arac kullananlar agir bir fanatizmle yaklasiyorlar olaya.. neyazik ki trafikte ilerlerken bile cogu zaman onumdeki aracin lpgli oldugunu anlayabiliyorum kokudan.. o kadar cok denetimsiz lpgli arac var ki...
Bütün LPG kullanıcılarının 90'lı yıllardan kalma "düblü kartal" araçlarla, bakımsız, denetimsiz birer bomba gibi koku sala sala gezdiklerini zannettiğin sürece, gerçek fanatizmin kimde olduğunu anlama şansın olmayacak.
Çünkü gerçekte, senin görebildiğin (ve koklayabildiğin) birkısım düblü kartal'dan kat kat daha fazla LPG'li araç etrafında fink atmaktadır. Ama malesef (benzincide görmediğin sürece) senin bu araçlarda LPG olduğunu anlama şansın hiç yok; Ne kokusundan, ne de performansından...
Hiç ummadığın sayıda ve hiç ummadığın modellerde LPG'li araçlar, seni yokuşta ve düz yolda ekerlerken, koku alamadığın için sen onları benzinli zannedebilirsin. Bunların gerçekten LPG'li olduğunu farkedebilsen belki de çok şaşıracaksın ama malesef öyle bir bakışta anlaşılmazlar.
LPG dünyasının düblü kartal araçlardan ibaret olduğunu zannettiğin sürece fanatizmin kimde ve nerede olduğunu anlama şansın hiç yok. Ama unutma ki o düblü kartal'lar ne kadar eskiyse onlara takılan LPG sistemleri de o kadar eski ve çağ dışı, yani artık yok.
quote:
Orijinalden alıntı: asilx
kapalı alanlara LPG li araçların girmesi yasalarla engellenmiştir diye biliyorum. Adamlar kuralları uyguluyorlar.