Şimdi Ara

*** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu *** (650. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
13.279
Cevap
102
Favori
1.313.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 648649650651652
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 90 bin bandına fluence icon 2013 almak ne kadar mantıklı? 130 bin km'de değişensiz tek çamurlukta boya var sadece. Sunroof hariç paket. 3600 TL tramer var.

    Öncelik yakıt tüketimi, geniş bagaj, donanım.

    Daha önce uzun yok fluence kullandım boş paket olmasına rağmen asgari düzeyde memnundum. Clio, symbol falan da kullandım onlardan farkı olduğu belli yani. 90 bg olanıydı şimdi baktığım ise 110 bg.

    İlk sayfada icon için dikkat edilecek şeyler yazılmış okudum teşekkürler fakat güncel daha yeni bilgiler var mı? Teşekkürler.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Nétwork kullanıcısına yanıt
    2012 Bold Edition 1.5 dci Edc 110 var bende hocam uzun yolda yazları dolu bagaj klima açık iki çocuk ve hanım depo dolu 1100/1200 km yola 4.9 lt yaktı.
    Yok tutuşu gayet güzel süratlenmesi tatmin edici düzeyde.
    Aracım 140 binde triger yeni değişti sıkıntısı yok merak ettiğiniz ne varsa ona göre hareket edelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dadas2558

    2012 Bold Edition 1.5 dci Edc 110 var bende hocam uzun yolda yazları dolu bagaj klima açık iki çocuk ve hanım depo dolu 1100/1200 km yola 4.9 lt yaktı.
    Yok tutuşu gayet güzel süratlenmesi tatmin edici düzeyde.
    Aracım 140 binde triger yeni değişti sıkıntısı yok merak ettiğiniz ne varsa ona göre hareket edelim
    Bugün bi araca baktım hocam 7 senelik araç ama sigaradan tavan döşemesi rengi harita gibi olmuş, ıslak silinmiş sarkma yapmış, kart yuvası etrafı ilkokul 3. sınıf defteri gibi çizikten ölüyor, teyt tuşlarında silinmeler vs. araç içime sinmedi o paraya 5 daha verip boş paket Clio 4 bile daha çok içime sindi öyle diyeyim.

    Arac esasen çok güzel ama nasıl bi kitleye hitap ediyorsa pek umursanmıyor. Kim bilir kaçıncı sahibiydi.

    Titiz bi insan olduğum için keşke 50 daha verip bonkörlük yapıp Megane 4 alsam ama kafam karışık.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Nétwork kullanıcısına yanıt
    2014 Renault fluence 1.5 dci 110bg edc icon 86.000 km R-LİNK mevcut güncel harita yüklü 900 tl ye aldım 17 inç jant sunroof otomatik el freni renk kekova mavisi tiriger seti alternatör seti yağ mazot hava polen filtresi değişti ön arka fren balataları değişti bütün parçaları orijinal Mais ürünleri ile değiştirildi faturası herşeyi mevcut lastikler Michelin primacy 4 yaz lastiği yeni aldım 1 yıllık yol yardım hediyesi var akü değişti mutlu akü 10.07.2019
    (NOT: Araçta ön tampon değişti birde sağ far yetkili serviste orijinal yedek parça ile faturası kaza fotoğrafları mevcut sürtmeden dolayı 6.500 tl fatura çıkardı servis kaskodan yaptırdım) arabam.com 99.500 tl teklif verdi

     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***
     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***
     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kendalrodi

    2014 Renault fluence 1.5 dci 110bg edc icon 86.000 km R-LİNK mevcut güncel harita yüklü 900 tl ye aldım 17 inç jant sunroof otomatik el freni renk kekova mavisi tiriger seti alternatör seti yağ mazot hava polen filtresi değişti ön arka fren balataları değişti bütün parçaları orijinal Mais ürünleri ile değiştirildi faturası herşeyi mevcut lastikler Michelin primacy 4 yaz lastiği yeni aldım 1 yıllık yol yardım hediyesi var akü değişti mutlu akü 10.07.2019
    (NOT: Araçta ön tampon değişti birde sağ far yetkili serviste orijinal yedek parça ile faturası kaza fotoğrafları mevcut sürtmeden dolayı 6.500 tl fatura çıkardı servis kaskodan yaptırdım) arabam.com 99.500 tl teklif verdi



    Seninki baktığım araçtan daha iyi durumda olduğu kesin hocam. O yüzden seninkine çok şaşırmadım piyasa onu gerektiriyor.




  • https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-sahibinden-tertemiz-full-plusfull-2014-fluence-738911986/detay

    Malum sitede aracımı satılığa çıkardım. İlgilenen arkadaşlarıma duyurulur.✋🏼

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar selamlar, 2016 fluence touch otomatik 110 hp aracım ile seyir halinde gider iken "motorda hasar riski" arızası ekranda beliri verdi. akabinde uyarı 2 saniyeliğine değişti. "enjeksiyonu kontrol ettiriniz" döndü. 2 saniye sonra tekrar motor hasar riski dedi ve bu uyarı ekranda durdu ve "STOP" yazısı ile birlikte Anahtar işareti ışığı yandı.

    2. Köprü yolunda 80-90 km ile gidiyordum. Vitesi boşa alıp 4 luleri yaktım ve aracı emniyet şeridine çektim. 1 km kadar gitmisimdir... Motoru durdurup hemen kaputa ve motorun altına baktım bir kaçak vs yoktu...

    Ustası aradım, getir makineye bağlayalım, kullan öyle birşey olmaz dedi. 10 km daha gittim aynı arıza duruyor, arıza sönmedi, 2 saat sonra çalıştırıp 5 km daha gidicem...

    TECRÜBESİ OLAN ARKADAŞLAR YORUMLARINI YAZABİLİR VE YÖNLENDİREBİLİRSİNİZ ÇOK SEVİNİRİM.

    Araç 85.000 km de ve 80.000 de bakim yaptırmıştım (özel serviste)

    Görüşleriniz ve tecrubeleriniz ve yönlendirmeleriniz için şimdiden teşekkür ederim...
     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Hocam kolay gelsin geçmiş olsun inşallah çok birşey çıkmaz bende merak ettim açıkçası bizide bilgilendirirseniz sevinirim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_efe

    Arkadaşlar selamlar, 2016 fluence touch otomatik 110 hp aracım ile seyir halinde gider iken "motorda hasar riski" arızası ekranda beliri verdi. akabinde uyarı 2 saniyeliğine değişti. "enjeksiyonu kontrol ettiriniz" döndü. 2 saniye sonra tekrar motor hasar riski dedi ve bu uyarı ekranda durdu ve "STOP" yazısı ile birlikte Anahtar işareti ışığı yandı.

    2. Köprü yolunda 80-90 km ile gidiyordum. Vitesi boşa alıp 4 luleri yaktım ve aracı emniyet şeridine çektim. 1 km kadar gitmisimdir... Motoru durdurup hemen kaputa ve motorun altına baktım bir kaçak vs yoktu...

    Ustası aradım, getir makineye bağlayalım, kullan öyle birşey olmaz dedi. 10 km daha gittim aynı arıza duruyor, arıza sönmedi, 2 saat sonra çalıştırıp 5 km daha gidicem...

    TECRÜBESİ OLAN ARKADAŞLAR YORUMLARINI YAZABİLİR VE YÖNLENDİREBİLİRSİNİZ ÇOK SEVİNİRİM.

    Araç 85.000 km de ve 80.000 de bakim yaptırmıştım (özel serviste)

    Görüşleriniz ve tecrubeleriniz ve yönlendirmeleriniz için şimdiden teşekkür ederim...
    Akşam 10 km daha kullandım arıza düzelmedi/silinmedi,

    motorda farklı bir ses, çekişte düşme vs. farklı bir durumda fark etmedim....

    Sabah yıllardır gittiğim sanayideki ustama gittim, bilgisayara bağladı, Enjeksiyon arızası vermiş, detay bakınca geçici arıza kaydı olduğunu ve hata kodunun partikül filtresi arızası olduğunu gördü. arızayı sildi,

    Egsoz da olan sistemi anlattı, kalıcı arıza olmadığı için aracı manuel de ve yüksek devirde kullanmamı istedi. tekrar arıza verirse tekar gel dedi, eğer yine aynı arıza yı verirse o zaman o parçayı söküp temizletiyorlarmış...

    Sanayiden çıktım eve gelip garaja aracı park ettim... Ben aracımı çok devirli yada çok sert kullanan biri değilim zaten bu corona döneminde 3 aydır toplam 1.000 km de yapmadı demekki yatmaktan kurum bağlamış :)

    hafta sonu bir yalova yapıp döneyimde arabanın kurumları temizlensin... :)




  • dadas2558 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. geçici arıza kaydı vermiş, Partikül filtresi arızası...

    Aracı yüksek devirle kullanıp partikül filtresindeki tıkanıklığı atmasını sağlıyacağım...

    Araçlarımız piyasada çok kullanılan motor ve şanzumana sahip olduğundan sanayide ustalar çok tecrübeli ve gayet hızlı çözüm üretilebiliyor...

    Bu nedenle Renault ve model olarak da fluence yi seviyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _fırtına_

    Arkadaşlar selamlar. 2013 1.5 dci otomatik joy paket fluence aracım için internetten filtre seti alacağım. Daha önce alıp orjinalliği hususunda tecrübesi olan varsa lütfen paylaşabilir mi?
    Selamlar aldınızmı ?


    @sabitkale üstadım, bende almayı planlıyorum n11.com yada İstanbul Anadolu yakasından direkt gidip alabileceğim bir yer öneriniz olursa değerlendirme isterim...


    Sağlıklı günler...
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Hocam renaultoptancısı var bana sabitkale hocam önermişti oradan aldım sıkıntı olmadı orijinal ürün satıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dadas2558 kullanıcısına yanıt
    Hocam yağ çok içime sinmiyor, 1 lt motorsiklet yağı alayım dedim 2 ay önce ben yokken teslim almışlar, kutunun içine akmisti biraz,

    5 litre nasıl taşınır, başıma iş çıkmasın diye gidip ben alayim hep daha mantıklı geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    araç piyasada çok olunca malum yan sanayi ve taklit parça bulunabilirliği de çok olmakta, bu bazen iyi olasada bazen hoş olmayabiliyor.

    N11 de orijinal parça satan renault toptancısı maalesef artık satış yapmıyor bende şimdi gördüm. Eee tabi işten anlamayan millet o kadar para verip de gelen mazot filtresi made in china olunca, hava filtresi de made in germany yada france olmayınca orijinalliğinden şüphe edip iade etmeler çok olunca demek ki n11 den çekilmiş.

    Bu şartlar altında kurtlar, çakallar, tilkilerin arasında nasıl satış yapabilsin baksanıza şu ilanlara orijinaller miş miş.
    https://urun.n11.com/filtre-setleri/fluence-yag-bakim-filtre-seti-orjinal-P414998273
    https://urun.n11.com/filtre-setleri/fluence-15-dci-dizel-filtre-bakim-seti-orijinal-mais-P376971246

    resimlerde hava filtresinin dağılma önleyici kuşağının bile olmadığı görülüyor. Burada sadece yağ filtresi orijinal çünkü orijinali ucuz olduğundan (15-20 lira gibi) yan sanayisini yada taklitini yapmak işlerine gelmiyor üreticilerin.

    Eğer %100 orijinalliğinden emin olmak istiyorsanız renaulttoptancısının kendi sitesinden sipariş verebilirsiniz.
    https://www.renaulttoptancisi.com/Fluence-15-dCi-10000-Km-Periyodik-Bakim-Malzemeleri,PR-1536.html

    Yağ konusunda merak etmeyin motosiklet tecrübenizde bir şanssızlık olmuş. 5 litrelik yağ sağ salim geliyor genelde.
    Yağ tavsiyelerime de aşağıdan bakabilirsiniz.
    https://urun.n11.com/motor-yag-katkisi/elf-evolution-fulltech-fe-5w30-5-litre-motor-yag-P424310192

    istanbuldan sürat kargo ile gönderiyor.
    https://urun.n11.com/motor-yagi/elf-evolution-full-tech-fe-5w-30-5-litre-motor-yagi-12ay-2019-P103946975

    istanbuldan aras kargo ile gönderiyor.
    https://urun.n11.com/motor-yagi/shell-helix-ultra-pro-ar-l-5w30-5-litre-rn-0720-acea-c4-P108662625
    https://urun.n11.com/motor-yagi/valvoline-synpower-mst-c4-5w30-full-sentetik-rn0720-5lt-P406791262
    https://urun.n11.com/motor-yagi/motul-specific-0720-5w30-5-lt-P404964827



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabitkale -- 4 Haziran 2020; 12:0:7 >




  • sabitkale kullanıcısına yanıt
    Hocam çok teşekkür ederim. Akıl akıldan üstündür, her zaman tecrübeli insanların fikir ve görüşlerini dikkate alırım.

    aracım 85.000 km de 88.000 km de bakım yapmayı planlıyorum. Bakım sonrası 10 günlük bir karadeniz turuna çıkacağım inşallah...

    aslında aklımda bir soru daha var;

    2016 model aracım, servis 5 yaşında yada 100.000 km de ağır bakım yani triyer seti vs. değişimi yapılması gerekiyor demişti. Benim için bu 5 yıl 2021 olacak diye planlayıp zaten km de gelmediği için ağır bakımı şimdi yaptırmayacağım.

    Senin fikrin nedir ?
  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Renault yetkili servisleri triger için fluence lere 3 yıl yada 80.000 km demektedir.
    ben de kendi aracımda tecrübelerime dayanarak 5. yıl 100.000 km de iken değiştirmiştim. İlk seferde devirdaimi değiştirmeye gerek yoktur, ikinci triger değişim zamanında devirdaim de değiştirilmelidir.

    Triger ile ilgili olarak bu forumun 629. sayfasındaki yazımı da okuyabilirsiniz.

    Ayrıca sizin aracınızda fabrika çıkışlı 55-60 Ah olan orijinal aküsü mü var? Eğer öyle ise bir an önce yolda kalmayı ve ekranda abuk subuk arıza yazıları görmeye başlamadan 72 Ah bir akü ile değiştirin.

    Akü ile ilgi de 637. sayfaya bakabilirisiniz. fiyat farkı önemli değil derseniz standart bir 72 Ah mutlu akü ye aldığınız fiyatın 150 maks. 200 lira üzerinde bir fiyat vermeleri lazım varta E44 için. fiyatı sorun olmaz ise getirtmeniz gerekecek zaten kimse pahalı olduğu için bunu stoğunda tutmuyor.

    Evet hafızasında enjeksiyon ve partikül filtresi arızaları yazmış olabilir ama bunları akünün zayıflığı nedeniyle de yazmış olabileceğini unutmayın bilhassa EDC li araçlarda akü çok önemli. siz de zaten son 3 ay da 1000 km anca yaptım dediğinize göre akü ihtimali kuvvetleniyor.

    85.000 km de eğer kaçak mazot yada C sınıfı (DPF li araç yağı) olmayan yağ kullanılmadığı sürece enjektör ve DPF arızası olma ihtimali çok düşüktür.

    Eğer iş yeriniz 8-10 km ötede ise veya köyde kasabada sadece hep 8-10 km lik mesafelerde kullanılıyor ise aracın DPF sinin arıza verme ihtimali bu gibi km lerde olabilir.

    Bir soruda ben elektrikli el freni olan kullanıcılar sormak isterim.

    Malum aracı stop ettiğimizde elektrikli el frenini kendisi çekiyor, aracı stop ettiğimizde bir iki saniye elektrikli motorun halatı çekme sesini duyuyoruz. Dikkatimi çeken stop etmeden önce kendim el frenini çektiğimde (akü çektirmesin alternatörden gelen enerji ile çeksin mantığı) stop ettiğimde çekili olan halatı tekrar çekmeye çalışan 1 saniyelik o elektrikli motorun sesini yine duyuyorum. Garibime gitti sizde de böylemi durum?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabitkale -- 4 Haziran 2020; 17:45:41 >




  • volkan_efe kullanıcısına yanıt
    Ben triger seti ve alternatör setini yağ mazot hava polen filtrelerini 75 bin km değiştirdim sağ ön tekerin olduğu yerde kayışlardan veya bilyalardan ses geliyordu fabrikanın vermiş olduğu bakım aralığını beklemeden değiştirdim kayışın üzerindeki yazılarda silinmişti iyiki değişmişim şimdi hiçbir ses veya sıkıntı yok çok şükür sabitkale nin de dediği gibi akü zayıflamışa arıza verir benim başıma geldi kafayı yiyordum azdaha sonra akü değiştirdim 60 ah akü aldım pişmanım 72 ah den aşağı kesinlikle almayın elektronik cihaz çok olduğu için çok tüketim oluyor fluence edc ler de 10 dk müzik dinliyorum araç stop haldeyken hemen aracı çalıştırın diyor yoksa araç kendini korumaya alıyor ve çalışmıyor takviye ile çalışıyor veya akü şarj etmeniz gerekiyor bende aracı çalıştırıp öyle müzik dinliyorum akü zayıfladığı zaman da motor enjeksiyon şanzuman vs vs gibi korkunç arızalar veriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabitkale

    Renault yetkili servisleri triger için fluence lere 3 yıl yada 80.000 km demektedir.
    ben de kendi aracımda tecrübelerime dayanarak 5. yıl 100.000 km de iken değiştirmiştim. İlk seferde devirdaimi değiştirmeye gerek yoktur, ikinci triger değişim zamanında devirdaim de değiştirilmelidir.

    Triger ile ilgili olarak bu forumun 629. sayfasındaki yazımı da okuyabilirsiniz.

    Ayrıca sizin aracınızda fabrika çıkışlı 55-60 Ah olan orijinal aküsü mü var? Eğer öyle ise bir an önce yolda kalmayı ve ekranda abuk subuk arıza yazıları görmeye başlamadan 72 Ah bir akü ile değiştirin.

    Akü ile ilgi de 637. sayfaya bakabilirisiniz. fiyat farkı önemli değil derseniz standart bir 72 Ah mutlu akü ye aldığınız fiyatın 150 maks. 200 lira üzerinde bir fiyat vermeleri lazım varta E44 için. fiyatı sorun olmaz ise getirtmeniz gerekecek zaten kimse pahalı olduğu için bunu stoğunda tutmuyor.

    Evet hafızasında enjeksiyon ve partikül filtresi arızaları yazmış olabilir ama bunları akünün zayıflığı nedeniyle de yazmış olabileceğini unutmayın bilhassa EDC li araçlarda akü çok önemli. siz de zaten son 3 ay da 1000 km anca yaptım dediğinize göre akü ihtimali kuvvetleniyor.

    85.000 km de eğer kaçak mazot yada C sınıfı (DPF li araç yağı) olmayan yağ kullanılmadığı sürece enjektör ve DPF arızası olma ihtimali çok düşüktür.

    Eğer iş yeriniz 8-10 km ötede ise veya köyde kasabada sadece hep 8-10 km lik mesafelerde kullanılıyor ise aracın DPF sinin arıza verme ihtimali bu gibi km lerde olabilir.

    Bir soruda ben elektrikli el freni olan kullanıcılar sormak isterim.

    Malum aracı stop ettiğimizde elektrikli el frenini kendisi çekiyor, aracı stop ettiğimizde bir iki saniye elektrikli motorun halatı çekme sesini duyuyoruz. Dikkatimi çeken stop etmeden önce kendim el frenini çektiğimde (akü çektirmesin alternatörden gelen enerji ile çeksin mantığı) stop ettiğimde çekili olan halatı tekrar çekmeye çalışan 1 saniyelik o elektrikli motorun sesini yine duyuyorum. Garibime gitti sizde de böylemi durum?
    İlgine teşekkür ederim.

    Bendeki touch olduğundan bende kartlı çalıştırma ve elektronik el freni yok, aynalar da katlanmıyor :)

    evet, korona öncesinde hergün sabah 10 akşam 10 km kısa mesafe kullanıyordum. korona olunca evden çalışmaya döndük, çocuklarda okula gitmeyince araba ile gidecek bir mesafe kalmadı...

    Akü konusunda ilk garaja indiğimde bakıcam, amperini hiç hatırlamıyorum. ... Peki aracın yolda 80 km hızla giderken aküden bu denli bir arıza vermesi normal değil gibi geldi bana sonuçta akü bitik te olsa araç devirli çalışırken aküye çok ihtiyacı olmuyorki yani bu konu biraz ilginç, biraz daha araştırmak lazım ama dediğiniz gibi akü ihtiyacım olursa yada bu arızaları bu aralar çok vermeye başlarsa kesinlikle AKÜ de gündemimde (arıza uyraıları aldığımda değişecekler içerisinde ilk sıraya alırım onu)

    Yağ siparişi verdim. 2019 12. ay olarak bir satıcıdan, gelince koyarım kenara dursun.

    filtreler içinde haftaya bakıcam, bu arada internette inceleme yaparken bizim araçlara uyumlu BOSCH ve FİL filtre setleri de gördüm, bunlar da düzgün markalardır. Kötü ürün satacaklarını sanmıyorum, gidip çakma ürün alacağımıza bunlar da tercih edilebilir.

    Ne dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_efe -- 4 Haziran 2020; 18:8:36 >




  • 30 mayıs 2020 de bursadan Ankaraya gittim ve aracı yollar müsaitken motor devrini 3.000 devir/dk getirdim 15 dk boyunca hep 3.000 devirde kullandım partikül filtresi rejenerasyonu yaptım dizel araçları şehir içi veya şehir dışında devamlı düşük devirlerde kullandığımız için partikül filtresi çabuk tıkanıyor krom yapıyor belirli zamanlarda yüksek devirlerde kullanmanız gerekir ki partikül filtresi çabuk tıkanmasın bu malzeme çok pahalı olduğu için bazı ustalar kendini çok zeki sanıp arıza veren veya partikül filtresi tamamen tıkanmış olan araçların temizlik diye partikül filtresinin içini boşaltıp dpf iptal edip müşteriye veriyorlar buna çok dikkat edin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendalrodi K kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim.

    Bende bu hafta sonu sokağa çıkma yasağı olmazsa Cuma akşamı yola çıkıp dediğiniz gibi bir kullanım ile yalova ya gitmeyi planlıyorum, pazarda aynen dönerim. Sanıyorum yeterli olur...

    İstanbul içinde kısa mesafe kullanmaktan kaynaklı oluyordur, yaz gelince uzun mesafe kullanımlarım artar benim, kendine gelir araba inş...
  • 
Sayfa: önceki 648649650651652
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.