Şimdi Ara

radyatör ve motor soğutma sistemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
46.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar
    bir arkadaşımın accentinde radyotör suyunun yedek deposu dolu olduğu halde hararet yapmış galiba sistemde tıkalı bir yer vardı,
    benimde kafam takıldı bu mevzuya, bugün arabamı kullanmadığım için motor nasılsa soğuk bir bakayım dedim
    aracımın(2004 1.5 crdi getz) radyatör yedek su deposuna baktım dolu,
    radyatör kapağını açtım çok hafif bir tıs sesi geldi ama içerisinde radyatörün yapısı gereği su olup olmadığını anlayamıyorum,
    yedek su deposunun dolu olması ve şimdiye kadar herhangi bir hararet yükselmesi olmamasına güvenmelimiyim,
    ayrıca bu çok hafif çıkan tısss sesi herhangi bir sorun olurmu hava felan,
    bu konularda pek bilgili değilim kusuruma bakmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuci -- 11 Mayıs 2008; 15:39:04 >



  • öıkan tıss sesi suyun havayı sıkıştrması sonucu olan basıncın sesidir.Eğer su buharı olsa idi elinizi yakmanız gerekirdi.Eğer sistemde hava kalmış ise elinizde su mevcut olsa bile bu devri daim yapmayacaktır.çünkü ısınan havanın genleşmesi ve basıncının yükselmesi suyun basıncının yükselmesine göre çok hızlı olur.Yükselen hva basıncı suyun geçişini engeller.Bu yüzden radyatör sisteminın kapağının basınçlı radyatörlerde açılmaması gerekir ki içeri hava girmesi n.Bunun yerine yedek kaptaki kapak açılır.

    Siz radyatörün kapanını açtığınızz agöre artık içeri hava kaçmış olma olasılığı vardır.Kontrol ettirmelisiniz derim.Ayrıca yedek kaptaki su seviyesi artıp azalıyorsa bu da sistemde hava olduğunun göstergelerinden biridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    öıkan tıss sesi suyun havayı sıkıştrması sonucu olan basıncın sesidir.Eğer su buharı olsa idi elinizi yakmanız gerekirdi.Eğer sistemde hava kalmış ise elinizde su mevcut olsa bile bu devri daim yapmayacaktır.çünkü ısınan havanın genleşmesi ve basıncının yükselmesi suyun basıncının yükselmesine göre çok hızlı olur.Yükselen hva basıncı suyun geçişini engeller.Bu yüzden radyatör sisteminın kapağının basınçlı radyatörlerde açılmaması gerekir ki içeri hava girmesi n.Bunun yerine yedek kaptaki kapak açılır.

    Siz radyatörün kapanını açtığınızz agöre artık içeri hava kaçmış olma olasılığı vardır.Kontrol ettirmelisiniz derim.Ayrıca yedek kaptaki su seviyesi artıp azalıyorsa bu da sistemde hava olduğunun göstergelerinden biridir.
    sistemde artma azalma olmuyor,

    getz topiğindeki bir arkadaşda;

    radyatör kavanozunda su dolu ise full çizgisine kadar merak etme radyatöründe su var demektir.radyatörde delik falan oluşursa zaten ilk o su azalmaya başlar.radyatör kapağını açtığında gelen sesde içerdeki havanın vakum etkisi yaparak az bi tıss sesi çıkarmasından kaynaklı.bizim arabalar bazı renolar gibi kapalı sistem değil.radyatör kapağını açınca hava yapmaz.havasınıda almak gerekmez.eski tofaşlar gibi yani.

    dedi ama bilmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    sistemde artma azalma olmuyor,

    getz topiğindeki bir arkadaşda;

    radyatör kavanozunda su dolu ise full çizgisine kadar merak etme radyatöründe su var demektir.radyatörde delik falan oluşursa zaten ilk o su azalmaya başlar.radyatör kapağını açtığında gelen sesde içerdeki havanın vakum etkisi yaparak az bi tıss sesi çıkarmasından kaynaklı.bizim arabalar bazı renolar gibi kapalı sistem değil.radyatör kapağını açınca hava yapmaz.havasınıda almak gerekmez.eski tofaşlar gibi yani.

    dedi ama bilmiyorum

    Alıntıları Göster
    hocam çok kafam karıştı gerçekten,
    benim araç kapalı sistem mi oluyor açık sistemmi yarı açık sistemmi,
    ayrıca sabah işe geldim hiç hararet yükselmiyor,
    bu hava varsa nasıl alınır,
    bilgilerinize ihtiyacım var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    hocam çok kafam karıştı gerçekten,
    benim araç kapalı sistem mi oluyor açık sistemmi yarı açık sistemmi,
    ayrıca sabah işe geldim hiç hararet yükselmiyor,
    bu hava varsa nasıl alınır,
    bilgilerinize ihtiyacım var

    Alıntıları Göster
    bu konuda da her konuda olduğu gibi araç klavuzuna bakmalısın.Radyatör kapagının açılması ile ilgili uyarı var mı ? Çok genel tabir olarak kapalı sistemlerde radyaröe kapagının altında basıncı tutuması ve dengelemesi için yay bulunuypr ve kapak üsünde açılmaması ile ilgili gerekli uyarılar oluyor.Kitapçıklarda ise tamamlama işlemi için yedek kabın kullnılması ve buradan eksilen suyun atmamlanması ile ilgili uyarılar bulunuyor.Ama en kolay aracınızın servisindeki elemanlar konuyu pratik olarak bilirler.Onlara telefon ile ulaşarak içini rahatlatabilirsin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    hocam çok kafam karıştı gerçekten,
    benim araç kapalı sistem mi oluyor açık sistemmi yarı açık sistemmi,
    ayrıca sabah işe geldim hiç hararet yükselmiyor,
    bu hava varsa nasıl alınır,
    bilgilerinize ihtiyacım var





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    bu konuda da her konuda olduğu gibi araç klavuzuna bakmalısın.Radyatör kapagının açılması ile ilgili uyarı var mı ? Çok genel tabir olarak kapalı sistemlerde radyaröe kapagının altında basıncı tutuması ve dengelemesi için yay bulunuypr ve kapak üsünde açılmaması ile ilgili gerekli uyarılar oluyor.Kitapçıklarda ise tamamlama işlemi için yedek kabın kullnılması ve buradan eksilen suyun atmamlanması ile ilgili uyarılar bulunuyor.Ama en kolay aracınızın servisindeki elemanlar konuyu pratik olarak bilirler.Onlara telefon ile ulaşarak içini rahatlatabilirsin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    hocam çok kafam karıştı gerçekten,
    benim araç kapalı sistem mi oluyor açık sistemmi yarı açık sistemmi,
    ayrıca sabah işe geldim hiç hararet yükselmiyor,
    bu hava varsa nasıl alınır,
    bilgilerinize ihtiyacım var



    Alıntıları Göster
    klavuzu okudum olumsuz birşey yazmıyor,
    hocam her zamanki gibi sizi dinleyip yetkili servis şefini telefonla aradım,
    kapağın doğru oturduğundan emin olun, herhangibir sorun olmaz dedi,
    neyse sorun yok sanırım,
    bilmiyenlere bir tavsiyede bulunayım,
    bilmiyorsanız tam olarak öğrenmeden karıştırmayın,
    bu foruma çtığım konuları genelde araştırıp bulamayınca açıyorum,
    hocam yine başınızı ağrıttık ama kusuruma bakmayın,
    tekrar teşekkürlerimi sunuyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    klavuzu okudum olumsuz birşey yazmıyor,
    hocam her zamanki gibi sizi dinleyip yetkili servis şefini telefonla aradım,
    kapağın doğru oturduğundan emin olun, herhangibir sorun olmaz dedi,
    neyse sorun yok sanırım,
    bilmiyenlere bir tavsiyede bulunayım,
    bilmiyorsanız tam olarak öğrenmeden karıştırmayın,
    bu foruma çtığım konuları genelde araştırıp bulamayınca açıyorum,
    hocam yine başınızı ağrıttık ama kusuruma bakmayın,
    tekrar teşekkürlerimi sunuyorum..

    Alıntıları Göster
    evet en doğru sonuç her zaman en çok araştırılandır deyip , radyaöre kapagının oturmamanın hava ile alakasınıteknik olarak açıklayayım.
    Bilineceği üzere ısınan su genleşir , yani hacmi büyür dolayıs ile aracınız ısındığında radyaötr suyu da ısınmaya başlar fan açıldığı anda radyötmrdeki su basıncı ve ısısı termostatın belirlediği seviyeyi geçmiş ve hava ile müdahale edilmesi gerektiği için fan maksimum devirle devreye girer.Bu fan hızı bazı yenşi nesil araölarda kademeli yapılmış , en azından benim dizel focusta öyle , yani ileri nesil soğutma yöntemi.Neyse burasını es geçersek , genleşen su öncelikle soğukken göremediğiniz halde ısınınca radyatör kapağı seviyesine kadar gelir.Bu noktadan sonra araç yokuş çıkıyorsa ve yükte ise ısınmaya devam edeceği için hacmi ufak da olsa genişlemeye başlar ve kapağın yay basıncı altında kaplı kaplar kanunun prensipleri geçerli olmaya başlar yani eski formül ''para ver en rayt '' Px V= nxR x T ile hacim sabit kalırken basınç hızla yükselir kritik seviye radyatör kapagının yay sabiti ile belirlenir , yani bu yay sayesinde içeride belirli bir basıncın üstüne müsade edilmez ki radyatörünüz havaya uçmasın, patlamasın. YAni bir nevi tahliye , çıkış noktasıdır.Eğer motor halen aşırı devirle veya yükle ısı üretmeye devam ederse ve fan hızı ve dış hava sıcaklığı çok yüksek ise buradan fazla basınç tahliye kabına dolar bu işlem kaput açık incelenirse biraz gürültülüde olur.Fakur fukur kaynamaya yakın su ek kaba hızla dolar ve seviye artar .Ek kap basınçlı olmadığı ve atmosfrik şartlar altında çalışması için dizayn edildiğinden dolayı seviyesi bir artar bir azalır.Bir denge vardır .Bu yüzden araç soğukken aracın ek kabına maksimum seviyeye kadar su koymayın deriz.Nedeni deminki olay olursa kap taşar da ondan.

    neyse bu kadar açıklamadan sonra ustanın 2 satırda söylediği konuya gelelim.İşte eğer siz radyatör kapağınızı tam oturtamamış ve kapatamamışsanız araç soğumaya başlayın radyatördeki ısı düşmeye başlar ve sistemdeki su geri çekilmek istenir, bu doğanın basınç kanunları ile alakalı bir durumdur. Bçylece geri çekilme anında kapak açıkdsa basınç dengelenmesi dışarıdaki kapaktan geçen hava ile olur ve sisteme hava kaçmış olur .Birkere kaçtı mı sistemde kalır bir köşede hacim işgal eder ama ısı taşıyamaz , bu nedenle soğutma sisteminiz,n tamamen su ile dolu olması gereklidir ki hareret ve hatalı gösterge durumları olmasın.

    iki satır da araç neden hava yüzünden hareret yapar onun teknik açıklamasını yapayım, devamlı soru soruluyor en azından ileride sorulursa link yaparız.

    havanın ısıyı iletme katsayısı çok düşüktür aslında hava çok iyi bir yalıtım malzemesidir, bunu herkez kışın paltosundan bilir. pofuduk paltolar içerisindeki hava sayesinde ısıyı iletmezler.

    Bu havanın doğal yapısı i soğutma işinde bizim aleyhimize dönen bir durum yaratır.Çünkü biz motoru yağla soğutuyoruz, yağı da su ile soğutuyoruz çünkü su kısa zamanda hızlı ve etkili soğutma yapar .İçinde hava kalan bir radyatör aşırı ısınır çünkü ne kadar fazla su ok kdar iyi soğutma , ayrıca hava suyun devri daimin iengeller akıcı bloke eder, elektrikdeki gibi short cut olur.Aynen kısa devre yapan elektrik devresi gii su kısa yoldan dönüş yapar halbuki biz suyun radyatörün tüm panelerini dolaşarak ısısını atmasını isteriz.ısısını atamayan su motordakiyağ ısısını alamaz, başlar yağ ısınmaya , allatan yağ çok dayanıklıdır hemen kaynmaz yoksa halimiz harap motor alev alırdı.Yağ ise ısınınca işlevini yitirir ve yağlama yapamaz veya görece olarak az yapar. Zamanında farkedilmez ise veya ısrar edilirse bu durumda yağ incelerek yanmaya başlar eksozdan siyah duman atmaya başlarsınız , muzik muhabbet derken ,çekiş düşmeye başlar , buna da yahu ne kötü benzin deyip de vitesi bir alta alıp gazı köklediniz mi , pistonlar bütün sülalenizi saymaya başlar , çok kısa dakikalar içinde yağlama yapılmayan ana kanallar piston gömlekleri belki de krank yatakları aşırı ısınır .Çünkü yağlayacak ve bu noktaları soğutacka yağ yoktur veya yağlama için üst sınırı çoktan aşmıştır. aşırı ısınan metaller uzamaya ve genişlemeye başlar .ilk olarak silindir gömlekleri ısınır ve daralır segmanın toleransını alır, sonra segmanda benden pas deyip kendini koyuvwerince piston kafası silindire sıkıca geçer ve bir müddet sonra birisi kitlenir piston hareketi duru. Bu durjmda zaten gidemeyeceğiniz için durursunuz ve kapuutun her yanından dumanlar ve yağ kokuları gelir.Motor stop edildiği için ısı transfer edilemez ve kitlenmiş yatakların ısısı aşırı yükselerek yağın alev almasına bile neden olabilirler.Allahtan araçta su vardır da olayı içeride örtbas edecektri.Ancak su buhar olup bitmişse sadece motor değil aracınızı da yakmanız ve hatayi tehlike yaşamanız muhtemeldir.

    İşte kötü senaryo yazarı olarak basit bir hava kaçmasının biraz zorlamada olsa arabanın yanmasına gidebilecek öyküsü budur.tabii ki bunun olmaması için bir sürü sigortalar vardır , ama ihmal bütün bu olasılıkları gerçekhale getirebilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    klavuzu okudum olumsuz birşey yazmıyor,
    hocam her zamanki gibi sizi dinleyip yetkili servis şefini telefonla aradım,
    kapağın doğru oturduğundan emin olun, herhangibir sorun olmaz dedi,
    neyse sorun yok sanırım,
    bilmiyenlere bir tavsiyede bulunayım,
    bilmiyorsanız tam olarak öğrenmeden karıştırmayın,
    bu foruma çtığım konuları genelde araştırıp bulamayınca açıyorum,
    hocam yine başınızı ağrıttık ama kusuruma bakmayın,
    tekrar teşekkürlerimi sunuyorum..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evet en doğru sonuç her zaman en çok araştırılandır deyip , radyaöre kapagının oturmamanın hava ile alakasınıteknik olarak açıklayayım.
    Bilineceği üzere ısınan su genleşir , yani hacmi büyür dolayıs ile aracınız ısındığında radyaötr suyu da ısınmaya başlar fan açıldığı anda radyötmrdeki su basıncı ve ısısı termostatın belirlediği seviyeyi geçmiş ve hava ile müdahale edilmesi gerektiği için fan maksimum devirle devreye girer.Bu fan hızı bazı yenşi nesil araölarda kademeli yapılmış , en azından benim dizel focusta öyle , yani ileri nesil soğutma yöntemi.Neyse burasını es geçersek , genleşen su öncelikle soğukken göremediğiniz halde ısınınca radyatör kapağı seviyesine kadar gelir.Bu noktadan sonra araç yokuş çıkıyorsa ve yükte ise ısınmaya devam edeceği için hacmi ufak da olsa genişlemeye başlar ve kapağın yay basıncı altında kaplı kaplar kanunun prensipleri geçerli olmaya başlar yani eski formül ''para ver en rayt '' Px V= nxR x T ile hacim sabit kalırken basınç hızla yükselir kritik seviye radyatör kapagının yay sabiti ile belirlenir , yani bu yay sayesinde içeride belirli bir basıncın üstüne müsade edilmez ki radyatörünüz havaya uçmasın, patlamasın. YAni bir nevi tahliye , çıkış noktasıdır.Eğer motor halen aşırı devirle veya yükle ısı üretmeye devam ederse ve fan hızı ve dış hava sıcaklığı çok yüksek ise buradan fazla basınç tahliye kabına dolar bu işlem kaput açık incelenirse biraz gürültülüde olur.Fakur fukur kaynamaya yakın su ek kaba hızla dolar ve seviye artar .Ek kap basınçlı olmadığı ve atmosfrik şartlar altında çalışması için dizayn edildiğinden dolayı seviyesi bir artar bir azalır.Bir denge vardır .Bu yüzden araç soğukken aracın ek kabına maksimum seviyeye kadar su koymayın deriz.Nedeni deminki olay olursa kap taşar da ondan.

    neyse bu kadar açıklamadan sonra ustanın 2 satırda söylediği konuya gelelim.İşte eğer siz radyatör kapağınızı tam oturtamamış ve kapatamamışsanız araç soğumaya başlayın radyatördeki ısı düşmeye başlar ve sistemdeki su geri çekilmek istenir, bu doğanın basınç kanunları ile alakalı bir durumdur. Bçylece geri çekilme anında kapak açıkdsa basınç dengelenmesi dışarıdaki kapaktan geçen hava ile olur ve sisteme hava kaçmış olur .Birkere kaçtı mı sistemde kalır bir köşede hacim işgal eder ama ısı taşıyamaz , bu nedenle soğutma sisteminiz,n tamamen su ile dolu olması gereklidir ki hareret ve hatalı gösterge durumları olmasın.

    iki satır da araç neden hava yüzünden hareret yapar onun teknik açıklamasını yapayım, devamlı soru soruluyor en azından ileride sorulursa link yaparız.

    havanın ısıyı iletme katsayısı çok düşüktür aslında hava çok iyi bir yalıtım malzemesidir, bunu herkez kışın paltosundan bilir. pofuduk paltolar içerisindeki hava sayesinde ısıyı iletmezler.

    Bu havanın doğal yapısı i soğutma işinde bizim aleyhimize dönen bir durum yaratır.Çünkü biz motoru yağla soğutuyoruz, yağı da su ile soğutuyoruz çünkü su kısa zamanda hızlı ve etkili soğutma yapar .İçinde hava kalan bir radyatör aşırı ısınır çünkü ne kadar fazla su ok kdar iyi soğutma , ayrıca hava suyun devri daimin iengeller akıcı bloke eder, elektrikdeki gibi short cut olur.Aynen kısa devre yapan elektrik devresi gii su kısa yoldan dönüş yapar halbuki biz suyun radyatörün tüm panelerini dolaşarak ısısını atmasını isteriz.ısısını atamayan su motordakiyağ ısısını alamaz, başlar yağ ısınmaya , allatan yağ çok dayanıklıdır hemen kaynmaz yoksa halimiz harap motor alev alırdı.Yağ ise ısınınca işlevini yitirir ve yağlama yapamaz veya görece olarak az yapar. Zamanında farkedilmez ise veya ısrar edilirse bu durumda yağ incelerek yanmaya başlar eksozdan siyah duman atmaya başlarsınız , muzik muhabbet derken ,çekiş düşmeye başlar , buna da yahu ne kötü benzin deyip de vitesi bir alta alıp gazı köklediniz mi , pistonlar bütün sülalenizi saymaya başlar , çok kısa dakikalar içinde yağlama yapılmayan ana kanallar piston gömlekleri belki de krank yatakları aşırı ısınır .Çünkü yağlayacak ve bu noktaları soğutacka yağ yoktur veya yağlama için üst sınırı çoktan aşmıştır. aşırı ısınan metaller uzamaya ve genişlemeye başlar .ilk olarak silindir gömlekleri ısınır ve daralır segmanın toleransını alır, sonra segmanda benden pas deyip kendini koyuvwerince piston kafası silindire sıkıca geçer ve bir müddet sonra birisi kitlenir piston hareketi duru. Bu durjmda zaten gidemeyeceğiniz için durursunuz ve kapuutun her yanından dumanlar ve yağ kokuları gelir.Motor stop edildiği için ısı transfer edilemez ve kitlenmiş yatakların ısısı aşırı yükselerek yağın alev almasına bile neden olabilirler.Allahtan araçta su vardır da olayı içeride örtbas edecektri.Ancak su buhar olup bitmişse sadece motor değil aracınızı da yakmanız ve hatayi tehlike yaşamanız muhtemeldir.

    İşte kötü senaryo yazarı olarak basit bir hava kaçmasının biraz zorlamada olsa arabanın yanmasına gidebilecek öyküsü budur.tabii ki bunun olmaması için bir sürü sigortalar vardır , ama ihmal bütün bu olasılıkları gerçekhale getirebilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    klavuzu okudum olumsuz birşey yazmıyor,
    hocam her zamanki gibi sizi dinleyip yetkili servis şefini telefonla aradım,
    kapağın doğru oturduğundan emin olun, herhangibir sorun olmaz dedi,
    neyse sorun yok sanırım,
    bilmiyenlere bir tavsiyede bulunayım,
    bilmiyorsanız tam olarak öğrenmeden karıştırmayın,
    bu foruma çtığım konuları genelde araştırıp bulamayınca açıyorum,
    hocam yine başınızı ağrıttık ama kusuruma bakmayın,
    tekrar teşekkürlerimi sunuyorum..


    Alıntıları Göster
    sayın vezir. hyundai accent 1.5 gls (eski kasa ) aracımın radyatörden taşma kabına giden hortuma ait delik, bahsettiğiniz kapaktaki yayın ucunda bulunan contanın üst kısmında kalıyor.yani kapak sıkıca kapalı iken conta radyatör boğazını kapatıyor ve delik yukarısında kalıyor. basınç arttığında contayı yay vasıtasıyla yukarı itekliyor, bu sayede tahliye deliğini açıyor ve suyu taşma kabına aktarıyor.
    ancak tam tersi durumda radyatörde su azaldığında taşma kabındaki suyu çekebilmesi için radyatör vakum yapacak, ancak boğaz kapalı olduğu içinde taşma kabından su alamayacak değilmi.? o zaman belli aralıklarla benim suyu bakıp kendimin ilave etmesi lazım anladığım kadarıyla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    evet en doğru sonuç her zaman en çok araştırılandır deyip , radyaöre kapagının oturmamanın hava ile alakasınıteknik olarak açıklayayım.
    Bilineceği üzere ısınan su genleşir , yani hacmi büyür dolayıs ile aracınız ısındığında radyaötr suyu da ısınmaya başlar fan açıldığı anda radyötmrdeki su basıncı ve ısısı termostatın belirlediği seviyeyi geçmiş ve hava ile müdahale edilmesi gerektiği için fan maksimum devirle devreye girer.Bu fan hızı bazı yenşi nesil araölarda kademeli yapılmış , en azından benim dizel focusta öyle , yani ileri nesil soğutma yöntemi.Neyse burasını es geçersek , genleşen su öncelikle soğukken göremediğiniz halde ısınınca radyatör kapağı seviyesine kadar gelir.Bu noktadan sonra araç yokuş çıkıyorsa ve yükte ise ısınmaya devam edeceği için hacmi ufak da olsa genişlemeye başlar ve kapağın yay basıncı altında kaplı kaplar kanunun prensipleri geçerli olmaya başlar yani eski formül ''para ver en rayt '' Px V= nxR x T ile hacim sabit kalırken basınç hızla yükselir kritik seviye radyatör kapagının yay sabiti ile belirlenir , yani bu yay sayesinde içeride belirli bir basıncın üstüne müsade edilmez ki radyatörünüz havaya uçmasın, patlamasın. YAni bir nevi tahliye , çıkış noktasıdır.Eğer motor halen aşırı devirle veya yükle ısı üretmeye devam ederse ve fan hızı ve dış hava sıcaklığı çok yüksek ise buradan fazla basınç tahliye kabına dolar bu işlem kaput açık incelenirse biraz gürültülüde olur.Fakur fukur kaynamaya yakın su ek kaba hızla dolar ve seviye artar .Ek kap basınçlı olmadığı ve atmosfrik şartlar altında çalışması için dizayn edildiğinden dolayı seviyesi bir artar bir azalır.Bir denge vardır .Bu yüzden araç soğukken aracın ek kabına maksimum seviyeye kadar su koymayın deriz.Nedeni deminki olay olursa kap taşar da ondan.

    neyse bu kadar açıklamadan sonra ustanın 2 satırda söylediği konuya gelelim.İşte eğer siz radyatör kapağınızı tam oturtamamış ve kapatamamışsanız araç soğumaya başlayın radyatördeki ısı düşmeye başlar ve sistemdeki su geri çekilmek istenir, bu doğanın basınç kanunları ile alakalı bir durumdur. Bçylece geri çekilme anında kapak açıkdsa basınç dengelenmesi dışarıdaki kapaktan geçen hava ile olur ve sisteme hava kaçmış olur .Birkere kaçtı mı sistemde kalır bir köşede hacim işgal eder ama ısı taşıyamaz , bu nedenle soğutma sisteminiz,n tamamen su ile dolu olması gereklidir ki hareret ve hatalı gösterge durumları olmasın.

    iki satır da araç neden hava yüzünden hareret yapar onun teknik açıklamasını yapayım, devamlı soru soruluyor en azından ileride sorulursa link yaparız.

    havanın ısıyı iletme katsayısı çok düşüktür aslında hava çok iyi bir yalıtım malzemesidir, bunu herkez kışın paltosundan bilir. pofuduk paltolar içerisindeki hava sayesinde ısıyı iletmezler.

    Bu havanın doğal yapısı i soğutma işinde bizim aleyhimize dönen bir durum yaratır.Çünkü biz motoru yağla soğutuyoruz, yağı da su ile soğutuyoruz çünkü su kısa zamanda hızlı ve etkili soğutma yapar .İçinde hava kalan bir radyatör aşırı ısınır çünkü ne kadar fazla su ok kdar iyi soğutma , ayrıca hava suyun devri daimin iengeller akıcı bloke eder, elektrikdeki gibi short cut olur.Aynen kısa devre yapan elektrik devresi gii su kısa yoldan dönüş yapar halbuki biz suyun radyatörün tüm panelerini dolaşarak ısısını atmasını isteriz.ısısını atamayan su motordakiyağ ısısını alamaz, başlar yağ ısınmaya , allatan yağ çok dayanıklıdır hemen kaynmaz yoksa halimiz harap motor alev alırdı.Yağ ise ısınınca işlevini yitirir ve yağlama yapamaz veya görece olarak az yapar. Zamanında farkedilmez ise veya ısrar edilirse bu durumda yağ incelerek yanmaya başlar eksozdan siyah duman atmaya başlarsınız , muzik muhabbet derken ,çekiş düşmeye başlar , buna da yahu ne kötü benzin deyip de vitesi bir alta alıp gazı köklediniz mi , pistonlar bütün sülalenizi saymaya başlar , çok kısa dakikalar içinde yağlama yapılmayan ana kanallar piston gömlekleri belki de krank yatakları aşırı ısınır .Çünkü yağlayacak ve bu noktaları soğutacka yağ yoktur veya yağlama için üst sınırı çoktan aşmıştır. aşırı ısınan metaller uzamaya ve genişlemeye başlar .ilk olarak silindir gömlekleri ısınır ve daralır segmanın toleransını alır, sonra segmanda benden pas deyip kendini koyuvwerince piston kafası silindire sıkıca geçer ve bir müddet sonra birisi kitlenir piston hareketi duru. Bu durjmda zaten gidemeyeceğiniz için durursunuz ve kapuutun her yanından dumanlar ve yağ kokuları gelir.Motor stop edildiği için ısı transfer edilemez ve kitlenmiş yatakların ısısı aşırı yükselerek yağın alev almasına bile neden olabilirler.Allahtan araçta su vardır da olayı içeride örtbas edecektri.Ancak su buhar olup bitmişse sadece motor değil aracınızı da yakmanız ve hatayi tehlike yaşamanız muhtemeldir.

    İşte kötü senaryo yazarı olarak basit bir hava kaçmasının biraz zorlamada olsa arabanın yanmasına gidebilecek öyküsü budur.tabii ki bunun olmaması için bir sürü sigortalar vardır , ama ihmal bütün bu olasılıkları gerçekhale getirebilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    klavuzu okudum olumsuz birşey yazmıyor,
    hocam her zamanki gibi sizi dinleyip yetkili servis şefini telefonla aradım,
    kapağın doğru oturduğundan emin olun, herhangibir sorun olmaz dedi,
    neyse sorun yok sanırım,
    bilmiyenlere bir tavsiyede bulunayım,
    bilmiyorsanız tam olarak öğrenmeden karıştırmayın,
    bu foruma çtığım konuları genelde araştırıp bulamayınca açıyorum,
    hocam yine başınızı ağrıttık ama kusuruma bakmayın,
    tekrar teşekkürlerimi sunuyorum..






  • arkadaşım. bu konuda son bir yıldır kafayı yedim. aracım taşma kabına su atıyor , radyatör kapağını açtığımda su radyatör ızgarası seviyesinde veya dahada düşük seviyede olduğunu görüyordum. suyu geri çekmediğini düşünüp kendim su ilavesi yapıyordum. hatta bu forum sitesindede sordum ama cevap alamadım. daha sonra radyatör kapağı ve kapağın oturduğu boğaz sistemini inceledim ve işi azbuçuk çözdüm. en son olarak sayın vezir inde yukarıdaki açıklamaları ile tüm taşlar yerine oturdu şimdi.
    öncelikle radyatör kapağını aç (motor soğukken) ve kapağa bak. kapağın altında bir yay ve yayın ucunda bir conta mekanizması varmı?
    sonra kapağın oturduğu boğaz kısmına bak ve kapak yerine oturtulduğunda taşma kabına giden hortuma ait deliğin bu conta seviyesinin üstünde kalıp kalmadığını incele.
    delik üstte kalıyorsa, radyatörde basınç belli bir değerin üstüne çıktığında suyu taşma kabına atar. ancak su azaldığında taşma kabından geri alamaz. sık sık kontrol et. eksik ise radyatöre ilave yap. taşma kabındaki suyuda mutlaka en fazla max yazan seviyede bulundur. benim araçta ayrıca bir hortum var taşma kabında. kap dolduğunda fazla suyu dışarı atıyor. muhtemelen seninkindede vardır.
    bu konuyu birçok hyundai servisine sordum. kimi fazla suyu atar eksilincede geri çeker dedi, kimide atar ama çekmez dedi. ama nedenini kimse açıklayamadı.
    sayın vezir . paylaşımınız için tekrar çok teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    arkadaşlar
    bir arkadaşımın accentinde radyotör suyunun yedek deposu dolu olduğu halde hararet yapmış galiba sistemde tıkalı bir yer vardı,
    benimde kafam takıldı bu mevzuya, bugün arabamı kullanmadığım için motor nasılsa soğuk bir bakayım dedim
    aracımın(2004 1.5 crdi getz) radyatör yedek su deposuna baktım dolu,
    radyatör kapağını açtım çok hafif bir tıs sesi geldi ama içerisinde radyatörün yapısı gereği su olup olmadığını anlayamıyorum,
    yedek su deposunun dolu olması ve şimdiye kadar herhangi bir hararet yükselmesi olmamasına güvenmelimiyim,
    ayrıca bu çok hafif çıkan tısss sesi herhangi bir sorun olurmu hava felan,
    bu konularda pek bilgili değilim kusuruma bakmayın





  • quote:

    Orijinalden alıntı: mndrs69

    arkadaşım. bu konuda son bir yıldır kafayı yedim. aracım taşma kabına su atıyor , radyatör kapağını açtığımda su radyatör ızgarası seviyesinde veya dahada düşük seviyede olduğunu görüyordum. suyu geri çekmediğini düşünüp kendim su ilavesi yapıyordum. hatta bu forum sitesindede sordum ama cevap alamadım. daha sonra radyatör kapağı ve kapağın oturduğu boğaz sistemini inceledim ve işi azbuçuk çözdüm. en son olarak sayın vezir inde yukarıdaki açıklamaları ile tüm taşlar yerine oturdu şimdi.
    öncelikle radyatör kapağını aç (motor soğukken) ve kapağa bak. kapağın altında bir yay ve yayın ucunda bir conta mekanizması varmı?
    sonra kapağın oturduğu boğaz kısmına bak ve kapak yerine oturtulduğunda taşma kabına giden hortuma ait deliğin bu conta seviyesinin üstünde kalıp kalmadığını incele.
    delik üstte kalıyorsa, radyatörde basınç belli bir değerin üstüne çıktığında suyu taşma kabına atar. ancak su azaldığında taşma kabından geri alamaz. sık sık kontrol et. eksik ise radyatöre ilave yap. taşma kabındaki suyuda mutlaka en fazla max yazan seviyede bulundur. benim araçta ayrıca bir hortum var taşma kabında. kap dolduğunda fazla suyu dışarı atıyor. muhtemelen seninkindede vardır.
    bu konuyu birçok hyundai servisine sordum. kimi fazla suyu atar eksilincede geri çeker dedi, kimide atar ama çekmez dedi. ama nedenini kimse açıklayamadı.
    sayın vezir . paylaşımınız için tekrar çok teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    arkadaşlar
    bir arkadaşımın accentinde radyotör suyunun yedek deposu dolu olduğu halde hararet yapmış galiba sistemde tıkalı bir yer vardı,
    benimde kafam takıldı bu mevzuya, bugün arabamı kullanmadığım için motor nasılsa soğuk bir bakayım dedim
    aracımın(2004 1.5 crdi getz) radyatör yedek su deposuna baktım dolu,
    radyatör kapağını açtım çok hafif bir tıs sesi geldi ama içerisinde radyatörün yapısı gereği su olup olmadığını anlayamıyorum,
    yedek su deposunun dolu olması ve şimdiye kadar herhangi bir hararet yükselmesi olmamasına güvenmelimiyim,
    ayrıca bu çok hafif çıkan tısss sesi herhangi bir sorun olurmu hava felan,
    bu konularda pek bilgili değilim kusuruma bakmayın

    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    arkadaşım. bu konuda son bir yıldır kafayı yedim. aracım taşma kabına su atıyor , radyatör kapağını açtığımda su radyatör ızgarası seviyesinde veya dahada düşük seviyede olduğunu görüyordum. suyu geri çekmediğini düşünüp kendim su ilavesi yapıyordum. hatta bu forum sitesindede sordum ama cevap alamadım. daha sonra radyatör kapağı ve kapağın oturduğu boğaz sistemini inceledim ve işi azbuçuk çözdüm. en son olarak sayın vezir inde yukarıdaki açıklamaları ile tüm taşlar yerine oturdu şimdi.
    öncelikle radyatör kapağını aç (motor soğukken) ve kapağa bak. kapağın altında bir yay ve yayın ucunda bir conta mekanizması varmı?
    sonra kapağın oturduğu boğaz kısmına bak ve kapak yerine oturtulduğunda taşma kabına giden hortuma ait deliğin bu conta seviyesinin üstünde kalıp kalmadığını incele.
    delik üstte kalıyorsa, radyatörde basınç belli bir değerin üstüne çıktığında suyu taşma kabına atar. ancak su azaldığında taşma kabından geri alamaz. sık sık kontrol et. eksik ise radyatöre ilave yap. taşma kabındaki suyuda mutlaka en fazla max yazan seviyede bulundur. benim araçta ayrıca bir hortum var taşma kabında. kap dolduğunda fazla suyu dışarı atıyor. muhtemelen seninkindede vardır.
    bu konuyu birçok hyundai servisine sordum. kimi fazla suyu atar eksilincede geri çeker dedi, kimide atar ama çekmez dedi. ama nedenini kimse açıklayamadı.
    sayın vezir . paylaşımınız için tekrar çok teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    arkadaşlar
    bir arkadaşımın accentinde radyotör suyunun yedek deposu dolu olduğu halde hararet yapmış galiba sistemde tıkalı bir yer vardı,
    benimde kafam takıldı bu mevzuya, bugün arabamı kullanmadığım için motor nasılsa soğuk bir bakayım dedim
    aracımın(2004 1.5 crdi getz) radyatör yedek su deposuna baktım dolu,
    radyatör kapağını açtım çok hafif bir tıs sesi geldi ama içerisinde radyatörün yapısı gereği su olup olmadığını anlayamıyorum,
    yedek su deposunun dolu olması ve şimdiye kadar herhangi bir hararet yükselmesi olmamasına güvenmelimiyim,
    ayrıca bu çok hafif çıkan tısss sesi herhangi bir sorun olurmu hava felan,
    bu konularda pek bilgili değilim kusuruma bakmayın






    benim aracı tam olarak bilmiyorum ama,
    servis sefinin verdiği cevaba göre radyatör kapağından değil,
    yedek depodan (yani taşırma kabından) su eklememi söyledi,
    radyatörden koymana gerek yok eksilince oradan alır dedi,
    yani bende senin kadar merak ediyorum gerçekten radyatörde su eksilince oradan tamamlıyormu diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    arkadaşım. bu konuda son bir yıldır kafayı yedim. aracım taşma kabına su atıyor , radyatör kapağını açtığımda su radyatör ızgarası seviyesinde veya dahada düşük seviyede olduğunu görüyordum. suyu geri çekmediğini düşünüp kendim su ilavesi yapıyordum. hatta bu forum sitesindede sordum ama cevap alamadım. daha sonra radyatör kapağı ve kapağın oturduğu boğaz sistemini inceledim ve işi azbuçuk çözdüm. en son olarak sayın vezir inde yukarıdaki açıklamaları ile tüm taşlar yerine oturdu şimdi.
    öncelikle radyatör kapağını aç (motor soğukken) ve kapağa bak. kapağın altında bir yay ve yayın ucunda bir conta mekanizması varmı?
    sonra kapağın oturduğu boğaz kısmına bak ve kapak yerine oturtulduğunda taşma kabına giden hortuma ait deliğin bu conta seviyesinin üstünde kalıp kalmadığını incele.
    delik üstte kalıyorsa, radyatörde basınç belli bir değerin üstüne çıktığında suyu taşma kabına atar. ancak su azaldığında taşma kabından geri alamaz. sık sık kontrol et. eksik ise radyatöre ilave yap. taşma kabındaki suyuda mutlaka en fazla max yazan seviyede bulundur. benim araçta ayrıca bir hortum var taşma kabında. kap dolduğunda fazla suyu dışarı atıyor. muhtemelen seninkindede vardır.
    bu konuyu birçok hyundai servisine sordum. kimi fazla suyu atar eksilincede geri çeker dedi, kimide atar ama çekmez dedi. ama nedenini kimse açıklayamadı.
    sayın vezir . paylaşımınız için tekrar çok teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    arkadaşlar
    bir arkadaşımın accentinde radyotör suyunun yedek deposu dolu olduğu halde hararet yapmış galiba sistemde tıkalı bir yer vardı,
    benimde kafam takıldı bu mevzuya, bugün arabamı kullanmadığım için motor nasılsa soğuk bir bakayım dedim
    aracımın(2004 1.5 crdi getz) radyatör yedek su deposuna baktım dolu,
    radyatör kapağını açtım çok hafif bir tıs sesi geldi ama içerisinde radyatörün yapısı gereği su olup olmadığını anlayamıyorum,
    yedek su deposunun dolu olması ve şimdiye kadar herhangi bir hararet yükselmesi olmamasına güvenmelimiyim,
    ayrıca bu çok hafif çıkan tısss sesi herhangi bir sorun olurmu hava felan,
    bu konularda pek bilgili değilim kusuruma bakmayın






    benim aracı tam olarak bilmiyorum ama,
    servis sefinin verdiği cevaba göre radyatör kapağından değil,
    yedek depodan (yani taşırma kabından) su eklememi söyledi,
    radyatörden koymana gerek yok eksilince oradan alır dedi,
    yani bende senin kadar merak ediyorum gerçekten radyatörde su eksilince oradan tamamlıyormu diye

    Alıntıları Göster
    hyundai servisine gittim dün. oradanda fabrikadaki teknik bölümü telefon ile arayıp sordular.
    hyundai accent için durum şu.
    suyu taşma kabına atar ama normalde geri almaz. (eksilen suyu radyatör kapağını açıp tamamlamak gerekir aksi takdirde biz neden radyatör kapağı koyalım şayet taşma kabından su eklemek yeterli olsaydı demişler.)
    ama su aldığı tek durum varmış taşma kabından.
    ne zaman ki motor tamamen susuz kalıp su boruları büzüşmeye başladığı anda taşma kabındaki suyu alırmış.tabi o suda yeterli olurmu motoru kurtarmakiçin ayrı bir konu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mndrs69

    hyundai servisine gittim dün. oradanda fabrikadaki teknik bölümü telefon ile arayıp sordular.
    hyundai accent için durum şu.
    suyu taşma kabına atar ama normalde geri almaz. (eksilen suyu radyatör kapağını açıp tamamlamak gerekir aksi takdirde biz neden radyatör kapağı koyalım şayet taşma kabından su eklemek yeterli olsaydı demişler.)
    ama su aldığı tek durum varmış taşma kabından.
    ne zaman ki motor tamamen susuz kalıp su boruları büzüşmeye başladığı anda taşma kabındaki suyu alırmış.tabi o suda yeterli olurmu motoru kurtarmakiçin ayrı bir konu..

    Alıntıları Göster
    hımm.
    kafam karıştı yine,
    getzler için böyle bir durum yoktur umarım,
    servisin dediğine göre taşma kapından alır diyorlar ama bilmiyorum offf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mndrs69

    hyundai servisine gittim dün. oradanda fabrikadaki teknik bölümü telefon ile arayıp sordular.
    hyundai accent için durum şu.
    suyu taşma kabına atar ama normalde geri almaz. (eksilen suyu radyatör kapağını açıp tamamlamak gerekir aksi takdirde biz neden radyatör kapağı koyalım şayet taşma kabından su eklemek yeterli olsaydı demişler.)
    ama su aldığı tek durum varmış taşma kabından.
    ne zaman ki motor tamamen susuz kalıp su boruları büzüşmeye başladığı anda taşma kabındaki suyu alırmış.tabi o suda yeterli olurmu motoru kurtarmakiçin ayrı bir konu..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    hyundai servisine gittim dün. oradanda fabrikadaki teknik bölümü telefon ile arayıp sordular.
    hyundai accent için durum şu.
    suyu taşma kabına atar ama normalde geri almaz. (eksilen suyu radyatör kapağını açıp tamamlamak gerekir aksi takdirde biz neden radyatör kapağı koyalım şayet taşma kabından su eklemek yeterli olsaydı demişler.)
    ama su aldığı tek durum varmış taşma kabından.
    ne zaman ki motor tamamen susuz kalıp su boruları büzüşmeye başladığı anda taşma kabındaki suyu alırmış.tabi o suda yeterli olurmu motoru kurtarmakiçin ayrı bir konu..


    arkadaşım dediğin üzere bugün sistemi inceledim,
    radyatörden taşma kabına atabilir mantıken ,
    taşma kabıda dolunca onunda tahliyesi var,
    ancak taşma kabından radyatöre geri dönüş sisteminden suyun geri akabilmesi zor gözüküyor
    çünkü taşma kabının yukarısında hortum bence radyatör su alsa bile çok az alabilir gibi,
    ha şu var taşma kabından radyötere geri dönen boru aşağıda olsa bence kafam rahat olabilirdi denge meselesi yani,
    buna istinaden taşma kabındaki suyu L ile H arasında ayarladım,
    radyatör kapağını açtım ve içine yarım litre su koydum,
    sanırım dediğin doğru, arkadaşın accentinin hararet yapmasıda bundan oldu sanırım,
    zaten kitapçıkta yedek depo yada radyatör kapağından koyun diye tama anlamıyla demiyor,
    yani muallak bırakmışlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    hyundai servisine gittim dün. oradanda fabrikadaki teknik bölümü telefon ile arayıp sordular.
    hyundai accent için durum şu.
    suyu taşma kabına atar ama normalde geri almaz. (eksilen suyu radyatör kapağını açıp tamamlamak gerekir aksi takdirde biz neden radyatör kapağı koyalım şayet taşma kabından su eklemek yeterli olsaydı demişler.)
    ama su aldığı tek durum varmış taşma kabından.
    ne zaman ki motor tamamen susuz kalıp su boruları büzüşmeye başladığı anda taşma kabındaki suyu alırmış.tabi o suda yeterli olurmu motoru kurtarmakiçin ayrı bir konu..


    arkadaşım dediğin üzere bugün sistemi inceledim,
    radyatörden taşma kabına atabilir mantıken ,
    taşma kabıda dolunca onunda tahliyesi var,
    ancak taşma kabından radyatöre geri dönüş sisteminden suyun geri akabilmesi zor gözüküyor
    çünkü taşma kabının yukarısında hortum bence radyatör su alsa bile çok az alabilir gibi,
    ha şu var taşma kabından radyötere geri dönen boru aşağıda olsa bence kafam rahat olabilirdi denge meselesi yani,
    buna istinaden taşma kabındaki suyu L ile H arasında ayarladım,
    radyatör kapağını açtım ve içine yarım litre su koydum,
    sanırım dediğin doğru, arkadaşın accentinin hararet yapmasıda bundan oldu sanırım,
    zaten kitapçıkta yedek depo yada radyatör kapağından koyun diye tama anlamıyla demiyor,
    yani muallak bırakmışlar

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar görüldüğü üzere tekbir sistem yok.Herkez kendi sistemi inceleyecek .Genel prensipler dahinde radyatörün soğukken su seviyesinin normallin altında olmasının genleşme dolayısı ile normal olduğunu belirteyeyim.Su ısının ca normal seviyesine yükselecektir.basıncı radyatör kabının basıncını yenemez ise ek kap devre dışı kalır ve kendi içinde dönen bir çevirim olur.Bu durumda sistem attığı suyu geri alması için radyatör yayının yarattığı basıncı yenmelidir.YANİ yay ezilince ancak su tahliye kanalına geçebilir.Ve tahliye kanalındaki su seviyesi anlık yükselir.Bayağı ses yapar ama ilgilenmek lazımdır .kaput açık olsa mutlaka duyarsınız.Bunun hemen arkasından basıncı düşün radyatördeki suyun ahcmi azalmaya başlar iken tahliye kabından su çeker.tabii ki sistemde hava yoksa .hava varsa boruda sadece buhar olacağı için suyun yükseklikten oluşan akışını hava baıncı engeller.

    TÜm araç radyatörlerini bilmem imkansız ama bende merak ediyorum.Acaba radyatör kapağının içinde yaysız olan sistemtaşıyan araçlar hangisi .Bunlarda hava yapma olayı çok büyük önemm taşır çünkü hava yüzünden tahliye kabındaki su radyatöre geri dönemez.tahliye kabı basınçsız atmıosferik basıcı taşır.bu yğzden ssitemde hava var ve ısınmış ise 1 atm üstüne çıkan hava suyun geri dönmesini engelleyecektir.

    Demek ki eğer sistem hava almayı engelleyi bir sisteme sahip değişse ki bunu size servis söyleyecektir.yani servis radyatör kapapınıjn açılmasının veya açılmamasının eksi yanını iletmek zorundadır.
    Bu durumda eğer yaylı radyatör kapağınız var ise ve radyatörün içerisindeki seviyeyi göremiyorsanız , kapakl açılarak seviye tamamlanması elzemdir.Çünkü size gereken su miktarı düşük olunca tahliye kabındaki ne su miktarı ne de zamanlaması açısından dsurumu kurtarabilirnisiz.Kaynamış suya su ilave edemezsiniz çünkü volumetrik olarak genleşeceği için radyatörde yer kalmayacaktır.yani boş cebiniz dolu görünecek ama kg olarak daha az bir miktar suyunuz olmuş olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar görüldüğü üzere tekbir sistem yok.Herkez kendi sistemi inceleyecek .Genel prensipler dahinde radyatörün soğukken su seviyesinin normallin altında olmasının genleşme dolayısı ile normal olduğunu belirteyeyim.Su ısının ca normal seviyesine yükselecektir.basıncı radyatör kabının basıncını yenemez ise ek kap devre dışı kalır ve kendi içinde dönen bir çevirim olur.Bu durumda sistem attığı suyu geri alması için radyatör yayının yarattığı basıncı yenmelidir.YANİ yay ezilince ancak su tahliye kanalına geçebilir.Ve tahliye kanalındaki su seviyesi anlık yükselir.Bayağı ses yapar ama ilgilenmek lazımdır .kaput açık olsa mutlaka duyarsınız.Bunun hemen arkasından basıncı düşün radyatördeki suyun ahcmi azalmaya başlar iken tahliye kabından su çeker.tabii ki sistemde hava yoksa .hava varsa boruda sadece buhar olacağı için suyun yükseklikten oluşan akışını hava baıncı engeller.

    TÜm araç radyatörlerini bilmem imkansız ama bende merak ediyorum.Acaba radyatör kapağının içinde yaysız olan sistemtaşıyan araçlar hangisi .Bunlarda hava yapma olayı çok büyük önemm taşır çünkü hava yüzünden tahliye kabındaki su radyatöre geri dönemez.tahliye kabı basınçsız atmıosferik basıcı taşır.bu yğzden ssitemde hava var ve ısınmış ise 1 atm üstüne çıkan hava suyun geri dönmesini engelleyecektir.

    Demek ki eğer sistem hava almayı engelleyi bir sisteme sahip değişse ki bunu size servis söyleyecektir.yani servis radyatör kapapınıjn açılmasının veya açılmamasının eksi yanını iletmek zorundadır.
    Bu durumda eğer yaylı radyatör kapağınız var ise ve radyatörün içerisindeki seviyeyi göremiyorsanız , kapakl açılarak seviye tamamlanması elzemdir.Çünkü size gereken su miktarı düşük olunca tahliye kabındaki ne su miktarı ne de zamanlaması açısından dsurumu kurtarabilirnisiz.Kaynamış suya su ilave edemezsiniz çünkü volumetrik olarak genleşeceği için radyatörde yer kalmayacaktır.yani boş cebiniz dolu görünecek ama kg olarak daha az bir miktar suyunuz olmuş olacaktır.

    Alıntıları Göster
    benim aracın radyatör kapağında yay var dün baktığımda inceledim,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    benim aracın radyatör kapağında yay var dün baktığımda inceledim,

    Alıntıları Göster
    o zman ara sıra açıp seviyeyi tamamlaman gerekli.En azından kontrolden zarar gelmez.Özellikle uzun yola dağ bayır virajlı yollara girecekseniz bunu yola çıkmadan yapmalısınız , seviyeyi aşırı su ile doldurmamak gereklidir ki ,su ısınınca taşma yapmasın.Ek kabın da bir kapasitesi var , radyatör ağzına kadar su iel dolu olursa ondan da ek kaba gider bu sefer ek kap aşırı dolup taşma olabilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    benim aracın radyatör kapağında yay var dün baktığımda inceledim,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Mayıs 2008; 16:20:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    o zman ara sıra açıp seviyeyi tamamlaman gerekli.En azından kontrolden zarar gelmez.Özellikle uzun yola dağ bayır virajlı yollara girecekseniz bunu yola çıkmadan yapmalısınız , seviyeyi aşırı su ile doldurmamak gereklidir ki ,su ısınınca taşma yapmasın.Ek kabın da bir kapasitesi var , radyatör ağzına kadar su iel dolu olursa ondan da ek kaba gider bu sefer ek kap aşırı dolup taşma olabilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    benim aracın radyatör kapağında yay var dün baktığımda inceledim,


    Alıntıları Göster
    haftasonu gidiş dönüş 800 km yol yapacam tedbir olsun diye kontrol etmiştim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    haftasonu gidiş dönüş 800 km yol yapacam tedbir olsun diye kontrol etmiştim..

    Alıntıları Göster
    yuci aslında radyatör suyu miktarı araç için yeterinden fazladır.Kolay kolay hareret yapmasın diye bir sürü emniyet faktörü vardır.ama radyatör suyu eksilince bu güvenlik bariyerlerini tek tek yıkılıyor ve araç yüklenmelere karşı dayanıksız hale geliyor.Eski vosvoslarda su yoktur ama yine de tıkrı tıkır çıkar dağoı bayırı.Yani soğutma işinde suya ihtiyaç olduğunda yeteri miktarda ve soğuk yani oda ısısındadurması gereklidir ki güvence olsun. Ama radyatörler zamanla eskirkler ve ısı transferi verimleri düşer bçylece su yun miktarı daha çok önem kazanır.Hep krediden yeriz, anlayacağın. Bİr de devri daim problemleri oluşunca su hızlı bir şekilde kaynayıp buharlaşıyor ,eksiğinin tamamlanması gerekiyor.Normal olarak yeni bir radyatnr ve motorda 5 sene hiç ellemezseniz dahi birşeyu olmaz.Ama tedbirden zarar olmaz ,hele eski veya ikinci el alınmış aracınız varsa ,bir gözünüzün yakıt ibresinde diğerinin de ısı göstergesinde olması doğal bir davranıştır .Burada ince bir nokta var peki yola kim bakıp kullanacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yuci aslında radyatör suyu miktarı araç için yeterinden fazladır.Kolay kolay hareret yapmasın diye bir sürü emniyet faktörü vardır.ama radyatör suyu eksilince bu güvenlik bariyerlerini tek tek yıkılıyor ve araç yüklenmelere karşı dayanıksız hale geliyor.Eski vosvoslarda su yoktur ama yine de tıkrı tıkır çıkar dağoı bayırı.Yani soğutma işinde suya ihtiyaç olduğunda yeteri miktarda ve soğuk yani oda ısısındadurması gereklidir ki güvence olsun. Ama radyatörler zamanla eskirkler ve ısı transferi verimleri düşer bçylece su yun miktarı daha çok önem kazanır.Hep krediden yeriz, anlayacağın. Bİr de devri daim problemleri oluşunca su hızlı bir şekilde kaynayıp buharlaşıyor ,eksiğinin tamamlanması gerekiyor.Normal olarak yeni bir radyatnr ve motorda 5 sene hiç ellemezseniz dahi birşeyu olmaz.Ama tedbirden zarar olmaz ,hele eski veya ikinci el alınmış aracınız varsa ,bir gözünüzün yakıt ibresinde diğerinin de ısı göstergesinde olması doğal bir davranıştır .Burada ince bir nokta var peki yola kim bakıp kullanacak

    Alıntıları Göster
    Birde yaz kış antifrizli su olursa o zaman daha sağlıklı oluyor zira kış ayında antifriz ekleyince kireçlenen paslanan yerleri antifreez açıyor ve eksitmeye başlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mississippi

    Birde yaz kış antifrizli su olursa o zaman daha sağlıklı oluyor zira kış ayında antifriz ekleyince kireçlenen paslanan yerleri antifreez açıyor ve eksitmeye başlıyor.

    Alıntıları Göster
    numan06,

    Antifreez kullanımı hakkında bayağıbir forumda açıklama yapılmıştı , bu konuda bir sürü fikir ortaya çıkmıştı.Ben özetle özellikle aşırı iklim farkları oluşmayan yerlerde anifrizi tamamen katıksız bir şekilde içine az miktarda su ile kullnılmasını destekliyordum.Bunun nedeni donma veya kaynama derecesi olarak max veya min den uzaklaşmak pahasına da olsa özellkle yıpranmamış araçlarda kireçç ve pas oluşumunu önlemesi yüzündendir.Su çok saf ve artılmış olmadıkça her kaynama derecesine yaklaşınca kireç oluşturarak panellerin ince fin denilen noktalarını tıkıyor.Sonra antifiriz yenilenmesi veya değişimi ile bu tıkanan noktalar çözülerek kaçaklar ve istenmeyen şeyler olmaktadır.Eğer araç yeniyse ve sizin kontrolünüzde oldu ise , antiriz su oranını, antifiz lehine olacak şekilde tamamlamak işin püf noktasıdır.Burada istenmeyen şey antifiz oranı aşırı oldukça donma noktası beklediğimizin aksıne daha soğukta değil ,daha salt dereceler donmaktadır.Ama koruma da maksimum olur.Amcazımız aracımızı korumak olursa bu yöntem aykırı method olarak uygulanabilir.Tek istisnası kışın su oranını donma derecesine göre artırmak şartıyla.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.