Şimdi Ara

radyatör ve motor soğutma sistemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
1
Favori
46.611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    numan06,

    Antifreez kullanımı hakkında bayağıbir forumda açıklama yapılmıştı , bu konuda bir sürü fikir ortaya çıkmıştı.Ben özetle özellikle aşırı iklim farkları oluşmayan yerlerde anifrizi tamamen katıksız bir şekilde içine az miktarda su ile kullnılmasını destekliyordum.Bunun nedeni donma veya kaynama derecesi olarak max veya min den uzaklaşmak pahasına da olsa özellkle yıpranmamış araçlarda kireçç ve pas oluşumunu önlemesi yüzündendir.Su çok saf ve artılmış olmadıkça her kaynama derecesine yaklaşınca kireç oluşturarak panellerin ince fin denilen noktalarını tıkıyor.Sonra antifiriz yenilenmesi veya değişimi ile bu tıkanan noktalar çözülerek kaçaklar ve istenmeyen şeyler olmaktadır.Eğer araç yeniyse ve sizin kontrolünüzde oldu ise , antiriz su oranını, antifiz lehine olacak şekilde tamamlamak işin püf noktasıdır.Burada istenmeyen şey antifiz oranı aşırı oldukça donma noktası beklediğimizin aksıne daha soğukta değil ,daha salt dereceler donmaktadır.Ama koruma da maksimum olur.Amcazımız aracımızı korumak olursa bu yöntem aykırı method olarak uygulanabilir.Tek istisnası kışın su oranını donma derecesine göre artırmak şartıyla.



    Kesinlikle ustam her mevsim ben arabada Antifriz oranını düşürmüyorum. Buharlaşmalar haricinde bir eksiltme olmuyor fakat eski arabamda sadece suyla bir dönem kullandıktan sonra mevsimi geldiğinde kırmızı antifrez koyunca radyatör kelepçeler elek gibi oldu. Bu yüzden çok dikkat ediyorum




  • benim antifiriz turuncu renkli. ölçtürdüm -60 derece. 2inci kışını geçirdi. sistemde patlak kaçakda yok. su ile hiç karıştırmadan koymuşlardı yanlış hatırlamıyorsam. bunun bir zararı olurmu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    benim antifiriz turuncu renkli. ölçtürdüm -60 derece. 2inci kışını geçirdi. sistemde patlak kaçakda yok. su ile hiç karıştırmadan koymuşlardı yanlış hatırlamıyorsam. bunun bir zararı olurmu?


    Kırmızı Antifriz işte o zamanla turuncu oluyor.
  • arkadaşlar gördüğüm kadarıyla renk konusu yine açıldı , sizleri bilgilendirmek için konuyu özetleyen linki tekrar koyuyorum.Renk aslında kimyasalın içeriğinin ne tür bir şeyden oluşturduğunu göstermektedir.Aranızın soğutma sistemindeki malzemeler ile bu rengin arasında bir kimyasal farklılık bağıntı vardır.Bu yüzden fabrikasyon ne renk konmuşsa aynen devam ediniz. >Değişiklik yapmayınız .Sadece ekleme yapabilirsiniz.Bunu yaparken de içindekini net olarak bilmeniz şarttır.Yoksa komple atıp işin kitabına uygun doğrusunu koymak ve kontrol sağlamak esastır.

    Not : Asşınmış soğutma sistemlerinde yeni kimyasal konulması işlemi oldukça problem açabilecek bir konudur.İyice araştırmadan komple antifiz değişimi yapılırsa sonra elek gibi bir çok noktanın kaçırdığını görebilirsiniz.Aman dikkat diyorum.Sudan zarar gelmez en kötüsü kireç olur .bu yüzden küçük eksilmeleri su ile tamamlarken belki tam işin doğrusu olmaz ama araç sisteminin güveninirliğinin ve sorunsuz olarak devamı için şarttır.

    http://www.valvoline.com/zerex/automaker.asp
    videoyu tıklayınız açıklamaları dinleyiniz.Maalesef ingilizce.

    araç üretici ve yıl chart için tıklayınız

    http://www.valvoline.com/zerex/pdf/Zerex_CoolantChart.pdf?coaid=1B5D1AEA1AFC




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar gördüğüm kadarıyla renk konusu yine açıldı , sizleri bilgilendirmek için konuyu özetleyen linki tekrar koyuyorum.Renk aslında kimyasalın içeriğinin ne tür bir şeyden oluşturduğunu göstermektedir.Aranızın soğutma sistemindeki malzemeler ile bu rengin arasında bir kimyasal farklılık bağıntı vardır.Bu yüzden fabrikasyon ne renk konmuşsa aynen devam ediniz. >Değişiklik yapmayınız .Sadece ekleme yapabilirsiniz.Bunu yaparken de içindekini net olarak bilmeniz şarttır.Yoksa komple atıp işin kitabına uygun doğrusunu koymak ve kontrol sağlamak esastır.

    Not : Asşınmış soğutma sistemlerinde yeni kimyasal konulması işlemi oldukça problem açabilecek bir konudur.İyice araştırmadan komple antifiz değişimi yapılırsa sonra elek gibi bir çok noktanın kaçırdığını görebilirsiniz.Aman dikkat diyorum.Sudan zarar gelmez en kötüsü kireç olur .bu yüzden küçük eksilmeleri su ile tamamlarken belki tam işin doğrusu olmaz ama araç sisteminin güveninirliğinin ve sorunsuz olarak devamı için şarttır.

    http://www.valvoline.com/zerex/automaker.asp
    videoyu tıklayınız açıklamaları dinleyiniz.Maalesef ingilizce.

    araç üretici ve yıl chart için tıklayınız

    http://www.valvoline.com/zerex/pdf/Zerex_CoolantChart.pdf?coaid=1B5D1AEA1AFC


    Mesele bu hatayı yapanlardan birisi ben kırmızı koyuyorum ama listede yeşil diyor.

    Teşekkürler Ustam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 13 Mayıs 2008; 17:48:02 >




  • Yuci bugün ustama sordum.Hyundai'ler kutudan su beslemesi yapmıyormuş,o yüzden özellikle belirtti motor soğuk iken radyotör kapağını açıp bakın görünmüyorsa ekleyin dedi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Yuci bugün ustama sordum.Hyundai'ler kutudan su beslemesi yapmıyormuş,o yüzden özellikle belirtti motor soğuk iken radyotör kapağını açıp bakın görünmüyorsa ekleyin dedi


    bilgi için teşekkürler murat,
    işyerinden arkadaşımın başına bu olay geldikten sonra bütün herkes radyatör paronayağı oldu işyerimde valla, önemli bir konu çünkü
  • işte güzel bir cevap ,demek ki genlleme yapmadan herkezin aracını incelemesi veya doğrusunu öğrenmesi şart.Bu tür forumların araştırmacı kişiliklerin ortaya çıkmasına etki etmesine seviniyorum.En tehlikeli şey bilgisi olmadan kulaktan dolma bilgileri doğru sananlardır.Usataların durumu genelde bu katagoriye giriyor.Kendinize güvenin ve doüğrusunu bulana ve tatmin olana kadar işin peşini bırakmayın.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Yuci bugün ustama sordum.Hyundai'ler kutudan su beslemesi yapmıyormuş,o yüzden özellikle belirtti motor soğuk iken radyotör kapağını açıp bakın görünmüyorsa ekleyin dedi
  • arkadaşlar 2.el hyundai accent admire aldım 30.000 bakımı için servise gittim. yapılan işlemler sonucunda radyatörde 1,5 litreye yakın su eksildiğini söylediler. ancak ben servise gitmeden önce tahliye kutusunu kontrol edmiştim suyun seviyesinde eksilme yoktu. üst kapak çatlamış olabilir dediler, sonra herşey normal dediler. aracı kullanırken hararet seviyesinde hiç bir yükselme olmamıştı. forumda okuduğum kadarıyla yedek kutudan suyu almıyormuş. o yüzden radyatörden kontrol edilmesi gerektiğini burdan öğrendim. servis böyle bir açıklama yapamadı. ayrıca bi hafta boyunca her gün su seviyesini kontrol etmemi söylediler. bende kontrol ettim herhangi bir eksilme yok. aracımda ciddi bi hasar olma olasılığı varmıdır.görüşlerinizi bekliyorum teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demir027 -- 14 Mayıs 2008; 22:17:19 >
  • eksik su seviye ile hasar oluşmaz ancak aracınız bu nedenle hareret yaptı ise ve kırmızı bölgeyi gördüyseniz hasar olmuş olabilir.Yani radyatördeki su yağı soğuttuğuna göre , ilk önce hareretin yükselmesi noktasına konsatre olunmalıdır. Eğer bu olmadı ise problem yoktur.Bonus miktarı kullanmışınız demektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: demir027

    arkadaşlar 2.el hyundai accent admire aldım 30.000 bakımı için servise gittim. yapılan işlemler sonucunda radyatörde 1,5 litreye yakın su eksildiğini söylediler. ancak ben servise gitmeden önce tahliye kutusunu kontrol edmiştim suyun seviyesinde eksilme yoktu. üst kapak çatlamış olabilir dediler, sonra herşey normal dediler. aracı kullanırken hararet seviyesinde hiç bir yükselme olmamıştı. forumda okuduğum kadarıyla yedek kutudan suyu almıyormuş. o yüzden radyatörden kontrol edilmesi gerektiğini burdan öğrendim. servis böyle bir açıklama yapamadı. ayrıca bi hafta boyunca her gün su seviyesini kontrol etmemi söylediler. bende kontrol ettim herhangi bir eksilme yok. aracımda ciddi bi hasar olma olasılığı varmıdır.görüşlerinizi bekliyorum teşekkürler.


    Maalesef bir çok serviste bulunan ve tulum giymeleri sebebiyle usta diye tabir ettiğimiz (ki bu tartışılır)araçlardan anlamamaktadırlar.Gerçekten işinin ehli olan kişiler ise kendi özel servislerini açmakta ya da başka bir özel serviste dolgun ücret karşılığı çalışmaktadırlar.Size tavsiyem servisteki ustalara çok güvenmeyin,merak edin, sorun,araştırın ve hatalarını servis müdürüne ve kendilerine direk söyleyin.Ben öyle yapıyorum.Onlara göre kıl müşteriyim,ama en azından kafamda soru işareti kalmıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: demir027

    arkadaşlar 2.el hyundai accent admire aldım 30.000 bakımı için servise gittim. yapılan işlemler sonucunda radyatörde 1,5 litreye yakın su eksildiğini söylediler. ancak ben servise gitmeden önce tahliye kutusunu kontrol edmiştim suyun seviyesinde eksilme yoktu. üst kapak çatlamış olabilir dediler, sonra herşey normal dediler. aracı kullanırken hararet seviyesinde hiç bir yükselme olmamıştı. forumda okuduğum kadarıyla yedek kutudan suyu almıyormuş. o yüzden radyatörden kontrol edilmesi gerektiğini burdan öğrendim. servis böyle bir açıklama yapamadı. ayrıca bi hafta boyunca her gün su seviyesini kontrol etmemi söylediler. bende kontrol ettim herhangi bir eksilme yok. aracımda ciddi bi hasar olma olasılığı varmıdır.görüşlerinizi bekliyorum teşekkürler.


    Maalesef bir çok serviste bulunan ve tulum giymeleri sebebiyle usta diye tabir ettiğimiz (ki bu tartışılır)araçlardan anlamamaktadırlar.Gerçekten işinin ehli olan kişiler ise kendi özel servislerini açmakta ya da başka bir özel serviste dolgun ücret karşılığı çalışmaktadırlar.Size tavsiyem servisteki ustalara çok güvenmeyin,merak edin, sorun,araştırın ve hatalarını servis müdürüne ve kendilerine direk söyleyin.Ben öyle yapıyorum.Onlara göre kıl müşteriyim,ama en azından kafamda soru işareti kalmıyor.



    gerçekten çok haklısın

    her tulum giyen kendini usta sanıyor




  • Bugün dışarı çıkmadan aklıma geldi,aracın motoru hazır soğukken bi bakayım dedim.Su ağzına kadar doluydu,rahatladım.
  • teşekkür ederim hocam, radyatörü kontrol ediyorum hiç eksilme yok. motor saat gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demir027 -- 20 Mayıs 2008; 9:29:22 >
  • inşallah hep bu şekilde devam eder
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.