Şimdi Ara

Radar Hız Gösterme Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İzmirliler bilir,Bornova-Çiğli çevreyolunda Karşıyaka tünellerine giriş ve çıkışlarda kameralar var.Her iki yönde de ilk tünele gelmeden önce her şeritte birer tane olmak üzere tepede hızınızı gösteren elektronik tabelalar var.

    Soruma gelirsek.Bu yolu bu ara sıkça kullandım.Hız sınırına aldırmayan çok adam vardı;ama ben dikkat ettim hep.Bu tabela hiçbir zaman hızımı tam olarak göstermedi.Hız sınırı 90,75 ile gitsem bile ekranda 92-97 gibisinden sayılar yazıyor.Bir keresinde ben sağ şeritteyim arkamda araç da yok,en solda birisi daha vardı.Arkamda olmamasına rağmen yine fazla gösterdi hızımı.

    Merak ettiğim niye böyle hatalı ölçüyor.Eğer o kamera da böyle yanlış ölçüyorsa yandık demektir.



  • Evet hocam, kimisi 10km'ye varan değerlerde fazla gösteriyor. Kimisi de 8 km kadar düşük gösteriyor. Ben, GPS'e göre ayarlıyorum hızımı ve ibrede 110 ile giderken 99-100 oluyor gerçek hızım. İbrede 120 iken de 108-110 arasında değişiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Evet hocam, kimisi 10km'ye varan değerlerde fazla gösteriyor. Kimisi de 8 km kadar düşük gösteriyor. Ben, GPS'e göre ayarlıyorum hızımı ve ibrede 110 ile giderken 99-100 oluyor gerçek hızım. İbrede 120 iken de 108-110 arasında değişiyor


    İbreler mi doğru yoksa GPS mi doğru? Eğer ibre doğruysa ve GPS'e göre gidiliyorsa aynı zamanda da radar 10km/h fazla alıyorsa çok fazla bir aşım meydana gelir. Dediğiniz gibi ibre 120de gidiyorsunuz fakat GPS'e göre hızınız 110. Yani hız sınırını %1 bile aşmamış durumdasınız GPS'e göre. Radar sizi 130 ile yakalayacak ve %10-%30 arasından ceza yiyeceksiniz.

    Referans olarak hangisi alınmalı? Bana göre ibre daima doğru sonucu verir. Sonuçta teker dönüsünü ve birçok veriyi birleştirip önümüze verilen bir veri bu.
    Trafik kurallarında +%10 olayı bundan kaynaklanıyor olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Evet hocam, kimisi 10km'ye varan değerlerde fazla gösteriyor. Kimisi de 8 km kadar düşük gösteriyor. Ben, GPS'e göre ayarlıyorum hızımı ve ibrede 110 ile giderken 99-100 oluyor gerçek hızım. İbrede 120 iken de 108-110 arasında değişiyor


    İbreler mi doğru yoksa GPS mi doğru? Eğer ibre doğruysa ve GPS'e göre gidiliyorsa aynı zamanda da radar 10km/h fazla alıyorsa çok fazla bir aşım meydana gelir. Dediğiniz gibi ibre 120de gidiyorsunuz fakat GPS'e göre hızınız 110. Yani hız sınırını %1 bile aşmamış durumdasınız GPS'e göre. Radar sizi 130 ile yakalayacak ve %10-%30 arasından ceza yiyeceksiniz.

    Referans olarak hangisi alınmalı? Bana göre ibre daima doğru sonucu verir. Sonuçta teker dönüsünü ve birçok veriyi birleştirip önümüze verilen bir veri bu.
    Trafik kurallarında +%10 olayı bundan kaynaklanıyor olabilir mi?


    Alıntıları Göster
    o elektronik tabelalar sanırım çok sağlıklı ölçüm yapmıyor, muhtemelen sizin hemen önünündeki aracı gösteriyordur.

    bu arada gps verisi aracın ibresinden daha doğrudur. hareket halinde iken iki nokta arasında kat ettiğiniz mesafeyi metre cinsinden ölçer, farkı geçen zamana böler ve tam sonuç bulur. ibre için sanırım ortalama %5 civarı bir hata söz konusu. lastik basıncı, lastik ölçüleri vb şeyler bu sapmayı artırabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Evet hocam, kimisi 10km'ye varan değerlerde fazla gösteriyor. Kimisi de 8 km kadar düşük gösteriyor. Ben, GPS'e göre ayarlıyorum hızımı ve ibrede 110 ile giderken 99-100 oluyor gerçek hızım. İbrede 120 iken de 108-110 arasında değişiyor


    İbreler mi doğru yoksa GPS mi doğru? Eğer ibre doğruysa ve GPS'e göre gidiliyorsa aynı zamanda da radar 10km/h fazla alıyorsa çok fazla bir aşım meydana gelir. Dediğiniz gibi ibre 120de gidiyorsunuz fakat GPS'e göre hızınız 110. Yani hız sınırını %1 bile aşmamış durumdasınız GPS'e göre. Radar sizi 130 ile yakalayacak ve %10-%30 arasından ceza yiyeceksiniz.

    Referans olarak hangisi alınmalı? Bana göre ibre daima doğru sonucu verir. Sonuçta teker dönüsünü ve birçok veriyi birleştirip önümüze verilen bir veri bu.
    Trafik kurallarında +%10 olayı bundan kaynaklanıyor olabilir mi?



    GPs dogru hizi gosterir. Ibre her zaman yuksek gosterir. Genelde yuzde 5 civari.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn

    o elektronik tabelalar sanırım çok sağlıklı ölçüm yapmıyor, muhtemelen sizin hemen önünündeki aracı gösteriyordur.

    bu arada gps verisi aracın ibresinden daha doğrudur. hareket halinde iken iki nokta arasında kat ettiğiniz mesafeyi metre cinsinden ölçer, farkı geçen zamana böler ve tam sonuç bulur. ibre için sanırım ortalama %5 civarı bir hata söz konusu. lastik basıncı, lastik ölçüleri vb şeyler bu sapmayı artırabilir.

    Alıntıları Göster
    Karşıyaka tünellerinden geçerken yolda sadece ben olsam bile 3 tabelada da hız görünüyor ve maalesef hepsi birbirinden farklı.
    Aynen benim arabanın kadranından 4-5 km fazla gösteriyor. GPS ile ölçmedim ama sanırım en temiz olanı GPS...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Evet hocam, kimisi 10km'ye varan değerlerde fazla gösteriyor. Kimisi de 8 km kadar düşük gösteriyor. Ben, GPS'e göre ayarlıyorum hızımı ve ibrede 110 ile giderken 99-100 oluyor gerçek hızım. İbrede 120 iken de 108-110 arasında değişiyor


    İbreler mi doğru yoksa GPS mi doğru? Eğer ibre doğruysa ve GPS'e göre gidiliyorsa aynı zamanda da radar 10km/h fazla alıyorsa çok fazla bir aşım meydana gelir. Dediğiniz gibi ibre 120de gidiyorsunuz fakat GPS'e göre hızınız 110. Yani hız sınırını %1 bile aşmamış durumdasınız GPS'e göre. Radar sizi 130 ile yakalayacak ve %10-%30 arasından ceza yiyeceksiniz.

    Referans olarak hangisi alınmalı? Bana göre ibre daima doğru sonucu verir. Sonuçta teker dönüsünü ve birçok veriyi birleştirip önümüze verilen bir veri bu.
    Trafik kurallarında +%10 olayı bundan kaynaklanıyor olabilir mi?



    Hocami otomobil üreticileri artık "bilerek" ibre sapması yapıyor arabalarda.
    Jetta için konuşuyorum, VW mühendisleri yaklaşık %9-10'luk bir sapma ayarlamışlar arabada.
    2009 Doblo için de bu %5-8 cıvarı.

    Her zaman için GPS hızı en gerçek hızdır hocam. Çünkü uydular yardımıyla birim zamandaki yer değiştirmene göre hesaplama sonucu hızını belirliyor...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Evet hocam, kimisi 10km'ye varan değerlerde fazla gösteriyor. Kimisi de 8 km kadar düşük gösteriyor. Ben, GPS'e göre ayarlıyorum hızımı ve ibrede 110 ile giderken 99-100 oluyor gerçek hızım. İbrede 120 iken de 108-110 arasında değişiyor


    İbreler mi doğru yoksa GPS mi doğru? Eğer ibre doğruysa ve GPS'e göre gidiliyorsa aynı zamanda da radar 10km/h fazla alıyorsa çok fazla bir aşım meydana gelir. Dediğiniz gibi ibre 120de gidiyorsunuz fakat GPS'e göre hızınız 110. Yani hız sınırını %1 bile aşmamış durumdasınız GPS'e göre. Radar sizi 130 ile yakalayacak ve %10-%30 arasından ceza yiyeceksiniz.

    Referans olarak hangisi alınmalı? Bana göre ibre daima doğru sonucu verir. Sonuçta teker dönüsünü ve birçok veriyi birleştirip önümüze verilen bir veri bu.
    Trafik kurallarında +%10 olayı bundan kaynaklanıyor olabilir mi?



    Hocami otomobil üreticileri artık "bilerek" ibre sapması yapıyor arabalarda.
    Jetta için konuşuyorum, VW mühendisleri yaklaşık %9-10'luk bir sapma ayarlamışlar arabada.
    2009 Doblo için de bu %5-8 cıvarı.

    Her zaman için GPS hızı en gerçek hızdır hocam. Çünkü uydular yardımıyla birim zamandaki yer değiştirmene göre hesaplama sonucu hızını belirliyor...

    Alıntıları Göster
    İbrelerde sapma olduğunu biliyorum. Ancak GPS hakkındada bir sorum var. Rakım farkını ve yoldaki eğimide hesaba katıyormu acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    İbrelerde sapma olduğunu biliyorum. Ancak GPS hakkındada bir sorum var. Rakım farkını ve yoldaki eğimide hesaba katıyormu acaba?

    bu sorunun cevabını bende merak ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    İbrelerde sapma olduğunu biliyorum. Ancak GPS hakkındada bir sorum var. Rakım farkını ve yoldaki eğimide hesaba katıyormu acaba?


    rakımı bazen yanlış gösteriyor bu Garmin. 20 50m arasında değişiyor fark, hız ile rakımın farkı olmayabilir ama eğimi hesaba katmıyorsa da öyle çok birşey farkedeceğini zannetmiyorum hız olarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    İbrelerde sapma olduğunu biliyorum. Ancak GPS hakkındada bir sorum var. Rakım farkını ve yoldaki eğimide hesaba katıyormu acaba?


    rakımı bazen yanlış gösteriyor bu Garmin. 20 50m arasında değişiyor fark, hız ile rakımın farkı olmayabilir ama eğimi hesaba katmıyorsa da öyle çok birşey farkedeceğini zannetmiyorum hız olarak

    Alıntıları Göster
    Gps en doğru hızı gösterir kadranda sapma olur.
    Tünellerde, kavşaklarda gördüğümüz tabelalardaki ölçümler ve radar ölçümleri genelde kadranda gördüğümüz hızlardan daha düşüktür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    İbrelerde sapma olduğunu biliyorum. Ancak GPS hakkındada bir sorum var. Rakım farkını ve yoldaki eğimide hesaba katıyormu acaba?


    GPS`in rakimi hesaba kattigini sanmiyorum. Direk iki nokta arasindaki mesafeyi gecen sureye oranlayarak hesapliyor. Mesela virajda falan hiz biraz degisiyor ama 100-120 km`de 1 km civari yani yuzde 1 bile degil. Sinyal sikligina bagli bir durum birazda. Ne kadar sik sinyal aliyorsa o kadar dogru gosterir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual


    quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    İbrelerde sapma olduğunu biliyorum. Ancak GPS hakkındada bir sorum var. Rakım farkını ve yoldaki eğimide hesaba katıyormu acaba?

    bu sorunun cevabını bende merak ediyorum



    rakım farkını, eğimi, viraj yarıçapını falan hesaba katmaz. çok kısa zaman periyodunda ölçüm yaptığı için (sanırım yaklasık 3 sn) bu faktörler birim zamanda ihmal edilebilir düzeyde değişecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnnysn

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual


    quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    İbrelerde sapma olduğunu biliyorum. Ancak GPS hakkındada bir sorum var. Rakım farkını ve yoldaki eğimide hesaba katıyormu acaba?

    bu sorunun cevabını bende merak ediyorum



    rakım farkını, eğimi, viraj yarıçapını falan hesaba katmaz. çok kısa zaman periyodunda ölçüm yaptığı için (sanırım yaklasık 3 sn) bu faktörler birim zamanda ihmal edilebilir düzeyde değişecektir.

    Alıntıları Göster
    Bursada hız gösteren bir tabela var. Nedense benim arabanın hızını hiç göstermiyor. Kendimi hayalet gibi hissediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihen

    Bursada hız gösteren bir tabela var. Nedense benim arabanın hızını hiç göstermiyor. Kendimi hayalet gibi hissediyorum

    Alıntıları Göster
    Evet gösterge yanılması diye birşey mevcut ancak Gps cihazları tam olarak ölçüyor.

    İmzamda Garmin Nuvi 255W incelemesi var isteyen bakabilir.




  • Bursadakilerin hepsinde dikkat ettim bu duruma... Cihazlar Genelde 4-5kmh düşük gösteriyor.
    Bir çok araçta kadran sapması vardır. Bununda bilerek yapıldığını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

    Evet gösterge yanılması diye birşey mevcut ancak Gps cihazları tam olarak ölçüyor.

    İmzamda Garmin Nuvi 255W incelemesi var isteyen bakabilir.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bende nokia haritalardaki gps hakkında bir soru sormak istiyorum..nokianın gpsini başka gpslerle deneyen varmı acaba..çünkü geçenlerde bir kaç deneme yaptım..100 ile giderken gps e göre 98, 150 ile giderken 146, 170 ile giderkende 165-164 felan gösteriyordu...ibre sapması bu kadar az olmamalı kanımca..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    arkadaşlar bende nokia haritalardaki gps hakkında bir soru sormak istiyorum..nokianın gpsini başka gpslerle deneyen varmı acaba..çünkü geçenlerde bir kaç deneme yaptım..100 ile giderken gps e göre 98, 150 ile giderken 146, 170 ile giderkende 165-164 felan gösteriyordu...ibre sapması bu kadar az olmamalı kanımca..

    Alıntıları Göster
    arabada ya gps yoksa firmaların daha güvenilir ibre yapmaları lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darth90

    arabada ya gps yoksa firmaların daha güvenilir ibre yapmaları lazım

    Alıntıları Göster
    benim araçta dijital kadran var ve o dediğiniz tünel girişlerindeki veya normal yerlerdeki hız gösteren led tabelalarla arasında en fazla 2km/h sapma oluyor.Kiminde de 1km/h oluyor sapma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 18 Eylül 2010; 13:48:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihen

    Bursada hız gösteren bir tabela var. Nedense benim arabanın hızını hiç göstermiyor. Kendimi hayalet gibi hissediyorum

    F-117 gibi...İyiymiş.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.