Şimdi Ara

◄◄◄ PUG 106 BÖLÜMÜ ►►►Güncel !!! (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
5
Favori
83.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende 99 model xr var.hiç kaza yapmamıştım.birkaç ay önce kardeşim anahtarı almış benden habersiz.bana telefon geldi;kardeşim''abi arabayı karaya oturttum''.dünyam başıma yıkıldı.karşısına çocuk çıkmış,vurmayayım diye duvara gömmüş.sol çamurluk,ön tampon ve kapı sizlere ömür.dünyam karardı üzerine toz kondurmadığım arabamı öyel görünce.şimdi artık eski hevesim kalmadı arabamda.resmen soğudum.
    Allah kimeye bu acıyı yaşatmasın
    Tabi kimsenin canı yanmadı ondan biraz teselli buldum.
    Ama acısı kor gibi içimde
  • quote:






    dostum bildiğim kadarıyla çok kısa boyu var arabanın aslında ama ordaki adamın boyu kaç yaa. araba dev gibi duruo :D:D:D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mido44

    bende 99 model xr var.hiç kaza yapmamıştım.birkaç ay önce kardeşim anahtarı almış benden habersiz.bana telefon geldi;kardeşim''abi arabayı karaya oturttum''.dünyam başıma yıkıldı.karşısına çocuk çıkmış,vurmayayım diye duvara gömmüş.sol çamurluk,ön tampon ve kapı sizlere ömür.dünyam karardı üzerine toz kondurmadığım arabamı öyel görünce.şimdi artık eski hevesim kalmadı arabamda.resmen soğudum.
    Allah kimeye bu acıyı yaşatmasın
    Tabi kimsenin canı yanmadı ondan biraz teselli buldum.
    Ama acısı kor gibi içimde



    dert etme dostum yaa bizde babamızın arabasıyla forklift e girdik sol ön tarftan.Allahtan 20-30km hızla gidioduk. bize bişi olmadı. araba servise girdi eskisinden daha güzel çıktı :D:D




  • arkadaşlar henüz tam olarak kullanma fırsatı bulamadığım 98 xr aracım ile son 2 haftada akçay\balıkesirde dağ tepe 1200 km yol yaptım. tatilde yaşadıklarım;


    * giderken sorun yok, benzin deposunda şamadıra bulunmadığı için ibre biraz oynak, yokuşlarda, virajlarda...birde ilk 100 km de falan yerinden oynamadı, 400 km 'de çeyrek depo yakmış gibi gösteriyordu. önce çok yavaş, sonra hızla iniyor ibre.


    * birkaç gün sonra gece saat 12:30 civarı araç çalışmadı! aküde sorun yok, arabada herşey çalışıyor ama marşa basınca "tık" diyor kalıyor. yarım saat uğraştıkan sonra gaz pedalı ile pompalayarak çalıştırdım ama nası çalıştırdığımı bende anlamadım doğrusu.

    * sabah bi elektrkçi bulduk, marş dinamosundan dedi lehim falan yaptırdı (20 YTL) götürüp, taktık yerine gene aynı şey "tık"!!! marş otomatiğinden o zaman dedi eleman, dedim tamir etme yenisini alalım, bayaa bi aradık bulduk bosh marş otomatiği 55 YTL taktık sorun yok çalıştı. (işçilik 45 YTL) bu arada giderken hararet yapmıştı araba baktılar bişey yok dediler, dönüştede hararet yaptı araç.

    * akşam araç gene çalışmadı "tık" ... hararet içinde "bosh car service" buldum oraya götürdüm. termostadı söküp kaynar suda ölçtüler açıyormu diye sorun yok, fan çalışıyor, araç su eksiltiyor, contası yanmış bunun dediler. 300\500 arası masrafı olur, araç 2 gün yatar dediler. hem araç lazım olduğundan hemde cebim müsait olmadığından açıkçası güvenemediğimden de aracı müdahale ettirmedim.

    * dönüşte ünlü elektrikçiye uğradım, kontaktan 12V yerine daha düşük, örneğin 9V gidiyordur dedi(bosh 'tanda aynı şeyi söylediler) röle takalım dedi onuda taktırdık. 15 YTL

    * yaklaşık 1 hafta sonra 12 temmuz da istanbul 'a dönüşümüze kadar sorun yaşamadım. önce sahilden eve dönerken gene çalışmadı "tık"... artık tecrübe kazandığımızdan çalıştırdık. evden çıkınca 2 km kadar sonra hararet yaptı gene, kenara çekip motorun biraz soğumasını bekledim, su ekledim tamirci aramak için yola çıktım. 2 km kadar sonra tekrar hararet yaptı, bulduğumuz tek açık tamircide aynı şeyi söyledi, contada sorun var!!! radyatör suyundaki havayı aldı ve dualarla yola çıktık. şükürki tekrar sorun çıkarmadı, istanbula kadar sorunsuz geldik valla...

    arkadaşlar sizin düşünceleriniz ve yardımlarınıza açığım, bide bu motor contasının istanbulda nerde kaça yaptırılacağı hakkında yardımcı olabilirmisiniz...




  • öncelikle geçmiş olsun.benim araçta conta yakmıştı.106 lar gerçekten hararete yatkın araçlar.dikkat etmek gerekiyor.bende yağ ve su karışıyordu radyatör kapağından yağ çıkıyordu.neyse ben 300 ytl civarı bir paraya yaptırmıştım ankarada.olayın üstünden 1seneye yakın zaman geçti.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: opn

    öncelikle geçmiş olsun.benim araçta conta yakmıştı.106 lar gerçekten hararete yatkın araçlar.dikkat etmek gerekiyor.bende yağ ve su karışıyordu radyatör kapağından yağ çıkıyordu.neyse ben 300 ytl civarı bir paraya yaptırmıştım ankarada.olayın üstünden 1seneye yakın zaman geçti.


    evet motor suyu konan yer pek temiz değil yağ karışıyor sanırım benim araçtada, motorda sarsıntılı çalışıyormuydu sizdede?
  • 106 GTI KRONİK SORUNLAR ve TAVSİYELER

    106 gti, gerek sürüş keyfi açısından gerek ise insanı direksiyona kitleyen müthiş performansı açısından Dünya Otomobil tarihindeki en başarılı üretimlerden biridir, otomobil literatürüne adını daha şimdiden altın harflerle kazıtmış bir GTI dır. Amaaaa malesef gülü seven dikenlerine de katlanmak zorundadır.

    Diyelimki yeni bir 106 satın aldınız, Km si artık mutlaka 100 bini devirmiş olacaktır, ilk dikkat etmeniz gerekenler,

    1- Oksijen sensörü – Bozuk ise aracınız ya gaz yemez, yada istikrarsız devirlenir, %60 ila % 80 performans kaybı yaşarsınız, benzin sarfiyatınız anormal derecede yüksek olur.

    2- Tüm motor kulakçıkları – Mutlaka sık sık kontrol edilmelidir, araca fazla yüklenmeseniz bile zamanla mutlaka çatlayıp kopabilmeye kadar gidebilmektedirler, özellikle şanzıman kulakçığındaki arıza ilk olarak debriajın kavrama noktasının değişmesi ile kendini belli eder, bu şekilde kullanmaya devam ederseniz her an yolun ortasında bir şangırtı ile stop edip kalabilirsiniz.

    3- Motor üst kapak contası – Sık sık yanar, yeni aldığınız bir araçta bu parçayı ve triger setinide işinizi garantiye almak için hemen değiştirmenizde fayda vardır.

    4- Alternatör – Eğer aracınızda gaza yüklendiğinizde kadran ışıklarında bir artış oluyorsa veya abs ikazı arada sırada gaza yüklendiğinizde uyarı veriyorsa mutlaka hemen alternatörünüzü kontrol ettirip tamir ettirmeniz gerekir, aksi takdirde aracın beyni dahil tüm elektrik tesisatına geri dönülmez hasarlar verebilirsiniz.

    5- Şanzımanda sürekli terleme – Bu aslında naparsanız yapın kolay kolay kesilmeyen bir sorundur ama keçelerin kontrol edilmesi önemlidir, en aza indirgemeye çalışın.

    6- Ön sol amortisörden gelen ‘lok lok’ tabir edilen ses – Doğaldır 0 km 106 da bile olur, kontrol ettirin ama fazlada üstüne masrafa girmeyin, yok etmesi zor ve yok edilse bile tekrarı çok kısa süre sonra olacak biraz can sıkıcı bir 106 hastalığıdır.

    7- Hızlı bir şekilde bir kasisten geçme sonucu aracınızın birden stop etmesi ve çalışmaması, elektrik tesisatının devre dışı kalması – aracınızın motorunun hemen üzerinde bulunan ‘güvenlik modülü’ devreye girmiştir, kırmızı lastik kaplı tuşa basarak tekrar aracı çalıştırmanız mümkündür. (zamanında bunu bilmeyenler az çekici parası vermediler J )

    8- Aracınızın altından sürekli olarak gelen lakırtılar – bu genelde hep ‘eyvah ön takım dağıldı’ şeklinde algılanır ama asıl suçlu olan egzoz bağlantılarınızdır, ön takıma baktırmaya gitmeden önce mutlaka bir egzozcuya gidin.

    9- Direksiyon durduğunuz yerde sağa sola dönerken ‘lak luk’ diye vurmaya başladıysa, ki bu sürekli olacaktır, rot başlarınız dağılmış demektir, ucuz ama sıkça bozulan bir parçadır, spor yay olan 106 larda orijinal parça bile koysanız maksimum ömrü 3 aydır J

    10- Kesinlikle ama kesinlikle motorunuzu yıkatmayın, bujilerinizin bağlı olduğu üst motor kapağında yer alan ateşleme modülüne anında zarar verirsiniz, devrelerin arasına su girmesi ile aracın tüm ateşleme düzeni hemen o anda birbirine girer, olduda yıkattınız diyelim, aracı güvenli bir köşeye park edip en az 24 saat kurumaya bırakın, kuruması için siz müdahalede bulunmayın, daha beter içerisinin nem yapıp kurum bağlamasına sebep olursunuz. Kuruduktan sonra büyük ihtimalle düzelir.

    11- Eğer aracınızda spor yay var ise, mutlaka bir egzozcuya gidip tüm susturucularınızın aracınızın burnuna bakan taraflarına, düz küçük ara parçalar koydurarak, herhangi bir engele (genelde yollardaki kedi gözleri) takılmalarını önleyin, yoksa benim gibi tek arabalık bir sokakta kedi gözüne tüm sistemi takıp oracıkta yere bırakmak zorunda kalırsınız, daha sonra arabaya koyup servise götürme imkanınızda yok çünkü aracın içine sığmıyor.

    12- Ön tekerleklerinizin salıncaklara bağlı olduğu alt civataları sürekli kontrol ettirin, ani çukura girmelerde çatlayıp, en kötü zamanda kırılabiliyorlar, buda lastiğin direkt olarak yerinden fırlamasına ve ciddi kazalara sebebiyet veriyor.

    13- Aracınızı yıkatırken kesinlikle tazzikli suyu kapılara bakar şekilde açtırmayın, ince kapı saclarını bu tazzikli su direk çökertmektedir.

    14- Aracınızda olası bir arızadan dolayı ani stop etmeler başlarsa, defalarca tekrar kontak basmayın, 106 larda 16V kutusuna ilk marşa basma anında çok ciddi bir basınç uygulanır, bunu defalarca ard arda yaparsanız bir anda büyük bir gürültü ile ön kaputunuzda sivilcelerin belirdiğini görebilirsiniz J

    15- Sonradan beyaz kadran vs takılmış araçlarda gerek km gerek ise devir bilgileri yanıltcı olabilir, eğer aracınızın kadran takımında herhangi bir oynama olduysa, mutlaka orijinal değerlerine sadık konuma getirin, yoksa benim gibi 2 gününüzü ‘neden bu araba 5 yüz devirde rölanti tutuyor diye dolanarak geçirirsiniz J

    16- Yağ sıcaklığı düzgün seviyeye gelmeden asla gaza yüklenmeyin, eğer ısınmasında bir problem var ise de hemen servisinize başvurun.


    17- Sürekli gevşeyen stepne vidası – mutlaka sağlam bir şekilde sıkıldığına emin olun yoksa yolun ortasından arabadan fırlayıp gitmesi çok muhtemel bir durumdur.

    18- Sürekli gevşeyip düşen torsiyon kapakları – periyodik olarak sıkça kontrol edilmeleri gerekir aksi takdirde başınıza büyük dert açabilir.

    19- Yıpranmış yada eskimiş benzin tahliye boruları – 106 larda çok sık görülen bir başka sorundur, depoyu fullediğiniz zaman aracınızın altında herhangi bir benzin sızıntısı varmıdır diye mutlaka kontrol edin.

    20- Oto yıkamaya verdiğinizde iç temizlik yapılırken aracın kalorifer kenarlarındaki açma kapama tuşlarına dikkat edilmesi konusunda temizlik yapan kişiyi sıkı sıkı uyarın çünkü biraz sert bir bez hareketi ile bu tuşlar hemen kırılıyor ve diğer arkada kalan yarısı içeri düşerse çıkartması çok güç oluyor.

    21- Stepne setinizin bijon anahtarını mutlaka çok daha sağlam bir anahtarla değiştirin, orijinal anahtarlar ufacık bir zorlamada direk yamulup kullanılamaz hale geliyor.

    22- Olurda gözünüzün kesmediği dandik bir lastikçiye yolunuz düşerde aracınıza kriko vurmaları gerekirse ( spor yay olan araçlar için) mutlaka sadece kriko vurma noktalarından kaldırmasını sağlayın, ön taraftaki kriko vurma noktasının birazcık daha sağında da boşluk bulunur, eğer oradan vurulursa direkt olarak krikonun araca dayanmasıyla öndeki plastik çamurluk dodiklerinizin kasılmadan dolayı çatladıklarını ve puntalarının attığını görürsünüz, aynı zamanda marche-pied nizinde ön kısımdaki kopçaları hasar görecektir.

    23- Aracınızın ön koltuğunda fazla kilolu insanlar varken siz siz olun hızlı kalkışlar yapmayın, birkaç kereden sonra direk koltuk bağlantıları yamulabiliyor, şaka değil gerçek

    24- Tavsiye olarak da 106 larınıza fazla kaş dudak vs.. takmayın, fabrika çıkışı estetik açıdan bukadar güzel tasarlanmış bir aracın bütününü bozmayın, paranızı mekaniğe harcayın

    ALINTIDIR....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BySerkan -- 24 Temmuz 2008; 14:56:22 >




  • arkdşlar bu 106 gti nin sehir içi yakıtı nedir
  • ya arkadaşlar bu GTİ ların ön arka logo iptallerinden ne anlarlar bilmiyorum delircem.
    2 aydır dokunulmamış 60000 civarı temiz GTI arıyorum yok. Ne anlarlar bu kadar zevksiz zevksiz modifiyelerden.
    Çoğuda çıkar 10 numatra makina yazar delirtir adamı.

    Arkadaşlarınızda falan satılık varsa 30.000 - 50.000 Km arası 2001--2002 modifiyesiz (el değmemiş) parası ne olursa olsun alacağım.

    Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: XivA

    ya arkadaşlar bu GTİ ların ön arka logo iptallerinden ne anlarlar bilmiyorum delircem.
    2 aydır dokunulmamış 60000 civarı temiz GTI arıyorum yok. Ne anlarlar bu kadar zevksiz zevksiz modifiyelerden.
    Çoğuda çıkar 10 numatra makina yazar delirtir adamı.

    Arkadaşlarınızda falan satılık varsa 30.000 - 50.000 Km arası 2001--2002 modifiyesiz (el değmemiş) parası ne olursa olsun alacağım.

    Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.



    apaçi tarzı modifiye (modda denmez aslında) arabanın turşusunu çıkaranlar konusunda hemfikirim,

    orj. oynanmamış az da olsa var piyasada fakat 2001 çok zor hatta 2002 bildiğim kadarıyla Türkiye' de iki adet var sadece, çoğu 98 model şu an

    maddiyat senin için önemli değilse 21.000 ytl ye full orj. satan bir arkadaş vardı araca açık filtre bile takılmamış daha




  • Arkadaşlar ben de quicksilver ya da hafif modifiyeli XS de olabilir 106 almayı düşünüyorum.İlanlara baktım internetten ama araçların sırf dış görünüşü ön plana çıkartılmış,alacağım araç temiz ve bakımı yeni yapılmış yani masrafsız olmalı.1998 - 2001 modelleri arası bakıyorum.
    Piyasa fiyatları nedir hiç bilmiyorum ama 11bin ytlye kadar çıkabilirim.Var mı çevrenizde böyle bir araç satan?Km de en fazla 140 bin olmalı.
  • Universiteyi kazandıgım gun altıma guzel bı 106 gtı cekıcem ama arkadaslarım 106 kucuk vs. sacma yorumları var arabanın neler yaptıgını bılmıyolar konusuyolar.
  • Arkadaslar yakında askerden gelecek olan kardesıme 2001 model quicksilver aldım,ama arac oldukca orjınal bı arac o arka camın ustune taktıkları spoyler bıle yok arabada,eger elınde bu spoyler olupta makul bır fıyattan satmayı dusunen olursa alabılırım(renk grı olursa ıyı olur,boya parası vermek ıstemıyorum)...

    bırde ek olarak dukkanda bosuna duran 4 adet 15'' kormetal celık jant var 55 yanak lastıklerı ıle beraber,jantlar ve lastıkler gercekten oldukca temız,eger bunları quıcksılver ıcın 14''jant ve lastık takımı ıle degısmek ısteyen olursa onlarıda takasla degerlendırebılırım,onerılecek jantlar ve lastıkler temız ve guzel gorunumlu olursa...ısteyene jant lastıgı nakıtte satabılırım ama takas daha uygun gıbı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ERGENEKON

    Arkadaslar yakında askerden gelecek olan kardesıme 2001 model quicksilver aldım,ama arac oldukca orjınal bı arac o arka camın ustune taktıkları spoyler bıle yok arabada,eger elınde bu spoyler olupta makul bır fıyattan satmayı dusunen olursa alabılırım(renk grı olursa ıyı olur,boya parası vermek ıstemıyorum)...

    bırde ek olarak dukkanda bosuna duran 4 adet 15'' kormetal celık jant var 55 yanak lastıklerı ıle beraber,jantlar ve lastıkler gercekten oldukca temız,eger bunları quıcksılver ıcın 14''jant ve lastık takımı ıle degısmek ısteyen olursa onlarıda takasla degerlendırebılırım,onerılecek jantlar ve lastıkler temız ve guzel gorunumlu olursa...ısteyene jant lastıgı nakıtte satabılırım ama takas daha uygun gıbı...




    şimdiye kadar almışsındır heralde ama aklıma bir şey takıldı spoyler orijinalinde yok mu quiksilver'ın




  • 106 QS almayı planlıyrm.106 gercektn cok hvalı bi araba
  • ergenkon kardeş sen kaca aldın Qs i.2000 QS satan var mı?
  • Arkadaşlar 2000 Model quiksilverim var . almak isteyenler olursa mesaj atsınlar ilan numarasını gönderebilirim. Teşekkürler
  • 106 gti keşke sıfırı üretilse hala dediğim ender araçlardan biri
  • BEYLER ELİMDE 2 ADET 106 GTİ AMORTİSÖR TÜM 106 MODELLERİNE OLUR
    2 ADETTE 106 KIRMIZI ORJINAL ARKA STOP MEVCUT SATABILIRIM
  • abi sormak istediğim en önemli konu bir kere piyasada 106 rc varmı varsa fiyat ne kadar?
    ikinci olarakta sorunların arasına aynanın altından akan suyuda ekleyebilirsin tam aynanın ordan gti yazısına doğru bir su damlası akar :D
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.