< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 17 Mayıs 2020; 4:24:46 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
PSA 1.2 75 HP 1.0 100 HP 1.2 130 HP Kronik Sorunlar (3. sayfa)
-
-
Küçük hacimli motorlar, kullanım alışkanlığına bağlı olsa da marka farketmeksizin hepsi yağ eksiltmeye mahkumdur. sebebi de gayet açık. küçük hacimli motorlarlar normal sürüşte bile genellikle yüksek devir çevirmek zorundadır. mesela iki araç beraber uzun yola çıktınız. biri diyelim 1.4, diğeri de 2.0 hacminde olsun. her iki araç da diyelim 140 km süratle ilerliyor. 1.4 olan 4500 devirleri bulurken 2.0 olan 3000 devir civarında yol alır. bu kullanım mecburiyeti doğal olarak 1.4'ün daha fazla yıpranması demektir. maalesef bizim gibi ülkelerdeki tüketiciler motor hacmine göre belirlenen ÖTV saçmalığından dolayı bu küçük hacimli motorlara mahkum ediliyor. önümüzdeki yıllarda motorsiklet motoru takılmış otomobiller görürsek hiç şaşırmayalım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şuan 1.2 Puretech tüm araçlar geldiği gibi bujileri ve yağını değiştiriyorlar. Uygun olan bujiden takılıyor. Bu şekilde çözüldüğü söyleniyor. -
Motor yapmayı beceremeyen firmalar
1- Peugeot
2- Volkswagen
3- BMW
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 18 Mayıs 2020; 0:26:3 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kanada/Amerika gibi toprakları geniş olan ülkelerde insanlar zaten bu yüzden yüksek hacimli atmosferik motor kullanıyor.quote:
Orijinalden alıntı: nebel
Küçük hacimli motorlar, kullanım alışkanlığına bağlı olsa da marka farketmeksizin hepsi yağ eksiltmeye mahkumdur. sebebi de gayet açık. küçük hacimli motorlarlar normal sürüşte bile genellikle yüksek devir çevirmek zorundadır. mesela iki araç beraber uzun yola çıktınız. biri diyelim 1.4, diğeri de 2.0 hacminde olsun. her iki araç da diyelim 140 km süratle ilerliyor. 1.4 olan 4500 devirleri bulurken 2.0 olan 3000 devir civarında yol alır. bu kullanım mecburiyeti doğal olarak 1.4'ün daha fazla yıpranması demektir. maalesef bizim gibi ülkelerdeki tüketiciler motor hacmine göre belirlenen ÖTV saçmalığından dolayı bu küçük hacimli motorlara mahkum ediliyor. önümüzdeki yıllarda motorsiklet motoru takılmış otomobiller görürsek hiç şaşırmayalım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fredd_35 -- 18 Mayıs 2020; 23:51:13 >
-
1.2 Puretech’in 120 beygirlik motoru yok. 110 ya da 130 var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
308 1.2 130hp alma arefesindeyken epey arastirmistim. Sorunlarindan bahseden epey kullanici var. Bir de makyajli kasadan itibaren her sey cok guzel diyen baska bir kitle var. Bu motor pejo, citroen ve opel de en alttan en uste kadar neredeyse tum modellerde var. Sorun olursa buyuk patlar psa grup, oyle buyuk patlar ki giren semsiye acilmaz hesabi.
Kisacasi stabiliteye ve guvenilirlige alismis birisi olarak beni elektronik ve krom oyuncaklariyla kandiramadi ve almadim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İlk 2 si tartismaya acilabilir belki ama
BMW de motor yapmayi bilmiyor demek...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Pejo’nun, daha önce malzeme kalitesi ve işçiliğinin, elektrik aksamının kötü olduğunu biliyordum fakat yenilerinde de teknik olarak sıkıntılı olduğu beni şaşırttı.
Şaşırdım çünkü bu kadar kusuru bir araya getirmekte büyük marifet.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: electrunİlk 2 si tartismaya acilabilir belki ama
BMW de motor yapmayi bilmiyor demek...
Bmw'nin motor sorunlarını bir araştır sonra gel konuşalım istersen.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sorun yaşayan kişilerin araçlarını psa araçları ücretisiz hallediyor mu? Veya vag ın iyi niyet garantisi gibi sadece işçilik parası mı alıyor? -
2008 de mi ayni motoru kullaniyor -
2014 model 1.2 etg 208 sahibi arkadaşım önceki hafta yolda kaldı.motor arızası. Bobinler değişmiş. 2500tl civarı masrafı oldu yetkili serviste. Araç 45bin km civarında.
Yanlış bilgi olmasın, bakımla beraber 2500tuttu. Buji vs de değişti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 28 Şubat 2021; 14:19:9 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ghost43
2008 de mi ayni motoru kullaniyorevet. (2008-3008)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 28 Şubat 2021; 14:51:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
508 e hdi 112 lik motorda kronik sorun mevcut mu acaba? -
quote:
Orijinalden alıntı: deliyürek54
508 e hdi 112 lik motorda kronik sorun mevcut mu acaba?hdi motorlarda eğer varsa adblue deposu sorunu var ama blue hdi motorlarda. Bu bahsedilen benzinli puretech motor, buji kırma - yağ eksiltme gibi sorunlarla karsilasanlar var benzinli motorda.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Pejo değince uzak duruyorum -
Bende 3 ay oldu 1.2 puretech 130 luk motor aldım. Peugeot gruplarında Hersey okudum 2017 sonrası bu sorunları yaşayan yok. Ben de o yüzden kafam rahat aldım. Zatn yeni çıkan bir motor ilk senetlerinde sorun yaşayabilir. Hatta araçlarda bile her zaman makyajlı kasa tercih etmek gerekir. Yada en azından 1 2 yıl sonra almak gerekir ki problem kalmasın. Şu ara 1.2 peynir ekmek gibi satılıyor. Zaten sorun çıkarsa PSA grubu mahvolur altından kalamazlar. Eskiden yani 2014 2015 308 Leri alanlar çok az idi. Yani araç çok satılmıyor idi. Şimdi işi c3, c3 aircross, 208, 308, 3008 corsa, crossland, grandland o kadar çok satış var ki sorun olsa rezil kepaze olurlar. O yüzden de mutlaka çözüm getireceklerdir. 3 5 kişiyi susturursun ama 1000 lerce kişiyi zor. Yine de kafası rahat olmak isteyen garantiyi 2000 TL vererek 5 yıl yapsın. Ben 2080 liraya 5 yıl 70 bin km artı garanti yaptım. Bu arada mükemmel performans ve yakıt tüketimi veriyor. Bu keyif de çok önemli bence. Mesela motorlara bakalım benzer gücü alabileceğin 1.5 tsi 150 lik motor. Hem vergisi yüksek hem sanziman dsg. Her yerden yine sorun çıkabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevozgur -- 28 Şubat 2021; 15:52:4 >
-
1.2 75 ve 82 HP motorlar sorunsuzdur. LPG uyumludur ve 1.2 olmasına 1.4 ü aratmaz. Çünkü maximum torkunu en alt devirde veren atmosferik motordur. Bu yüzden seri hissettirir. C3,208 ve Corsa gibi küçük arabalarda fazlasıyla yeter. Ayrıca trigeri zincirlidir. Ağır bakımı çok yüksek km lerde ister. 3.3 litre yağ alır. Bakımları dışardan yaparsanız orijinal filtrelerle bile çok ucuza mal olur. Tek kusuru LPG takılınca subapları normalden erken eriyor. Bende 60.000 olmadan erimişti. 3.000 e mal olmuştu. LPG den parasını fazlasıyla çıkarmıştı zaten.
100-110 HP lere bişey diyemem ama 130 HP lerde ciddi sorunlar var. Çözüldü diyorlar ama ben inanmıyorum. Aracımı bakıma götürdüğümde serviste kaç tane motor yapan 130 luk 308 görmüştüm. Çok istememe rağmen geçmeye cesaret edememiştim. Yine de ben sıfır alırım garantisini uzatırım servis dışında bakım yaptırmam diyen varsa alınır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 28 Şubat 2021; 16:39:29 >
-
Konuyu görünce dayanmadım birkaç şey de ben yazayım dedim.
2018 yılının ekim ayında, 2015 ekim trafiğe çıkışlı 57 000 km'de 1.2 puretech 130 bg, eat6 aracı, özellikle bu formdaki övgüleri okuyarak, araştırarak ve tork konvertörlü tam otomatik sorunsuz şanzıman olması sebebiyle ikinci el olarak aldım.
Aracın motoru Avrupa da üst üste 2 kez yılın ödülünü kazanmıştı, yani daha ne olsun.
Gelin görün ki kazın ayağı hiç de öyle değilmiş. Evet yeni bir motorda Pejo bizi denek olarak kullanıyormuş meğerse.
Aracı almadan önce, aldığımız şehirde kapsamlı bir ekspertiz yapmış olmamıza rağmen hiç bir sorun çıkmamıştı.
Aracı alıp uzun yola çıktığımda daha 40-50 km gitmişken hafif bir rampada bir kamyonu sollamaya çalışırken ve gaza biraz yüklenmişken sanki aracı arkadan başka bir güç geriye çekiyormış gibi oldu (motor teklemesi) motor arıza ışığı bir süre yanık kaldı daha sonra normale döndü.
Tabi şok oldum. mecburen daha dikkatli kullanmaya başlayarak ve gaza fazla yüklenmeden yaşadığım şehre dönerken yolda bu problemle birkaç kez daha karşılaştım.
Döner dönmez aracı satın aldığım kişiyi arayıp durumu anlattım ve araçta böyle bir arıza yaşayıp yaşamadığını sordum. Tabi parayı ödemeden önce hiç renk vermeyen şahıs rahat rahat 'evet daha 15 bin km'lik ilk bakıma gittiğimde bu problemin var olduğunu belirtti, ve buji değişimi yapılarak araç bana yeniden teslim edildi dedi.
Ertesi gün servise gittiğimde Pejo'da buji değişimi ve yeni yazılım yüklemeyle ilgili yeni bir bülten yayınlamıştı. Aracı kontrol ettiler Platin bujiler yerine İridyum buji taktılar, yağı değiştirip 0-30 yağ koydular ve yeni yazılım yükleyerek beni yolculadılar.
Bundan sonra tekleme problemini tekrar yaşamadım ve 1-1,5 ay sonra bir kırmızı ışıkta duruyorken motor arıza ışığı sönmemek üzere yanınca soluğu tekrar serviste aldım.
Aracı bilgisayara bağlayıp uzun uzun inceleme yaptılar, değerler iyi gözükmüyor, aracı bırakın biz sizi daha sonra arayacağız dediler.
Birkaç gün sonra aradıklarında motorun indirilmesi gerektiğini ve onay vermemi istediler.
Sordum,soruşturdum motor indirmeyi kabul etmemem gerektiği kanaatine vardım. Servise gidip motor değişimi talebinde bulundum. Aracın garantisi henüz bir ay önce bitmiş olmasına rağmen, benden önceki sahibi 3. bakım olan 45 000 km'lik bakımını dışarıda yaptırmış olmasını bahane ederek, bunu kabul edemeyeceklerini söylediler.
Aracın ilk sahibini arayıp son bakımı yaptırdığı yerden bana bir belge düzenlemesini talep ettim. O da son derece amatörce düzenlenmiş bir belgeyi bana gönderdi. Tekrar servise bu belgeyi de götürüp genel merkeze fakslatarak, motor değişim talebimi ilettim ama anında cevap vererek bunun mümkün olmadığını bana bildirdiler.
O tarihe 68.500 tl'ye aldığım aracın yeni motorunun 43.000 tl olduğu söylendi bana. Hiç mi yardımcı olamayacaklarını en azından bir bölümünü karşılarlarsa gerisini ödeyebileceğimi söyledim ama nafile PEJO bir kuruş bile bana yardımcı olamayacağını bildirdi.
Daha sonra aracın servis kayıtlarına baktığımda, aracın ilk sahibi 15.000 ve 30.000 km'lik bakımlarında tekleme problemini söylemiş ve kayıt altına aldırmış olmasına rağmen PEJO aracına sahip çıkmadı.
Hatta aracı bu haliyle kendilerine verip, bu aracın dizelini almak istediğimde aracıma ne fiyat verirsiniz dedim. Ne deseler beğenirsiniz. 'Biz bu aracı bu haliyle alamayız' dediler. Yani fiyat bile vermediler ki ben çok ciddiydim aracı değiştirmeye.
Düşünebiliyormusunuz PEJO kendi aracına fiyat bile vermedi.
Sonradan birçok yerden okudum ki özellikle 2014 ve 2015 model 308'lerde bu arıza çok fazla görülmüş
Aracın ilk sahibini elimdeki belgeler ve servis kayıtlarıyla birlikte mahkemeye verdim ve araca aylarca binmeyerek mahkemenin sonuçlanmasını bekledim. Mahkemenin belirlediği bilir kişi aracı tesbit ettikten sonra, aracı özel bir servise götürüp motoru indirmelerini ve ne gerekiyorsa yapmalarını söyledim.
Onlarda dediğimi yaparak, neredeyse motorun bütün önemli parçalarını değiştirip bana 18.000 tl masraf çıkarttılar.
Paralarını ödeyerek aracı teslim aldım ve her şeye rağmen amacım araca binmekti.
2,3 ay geçti geçmedi yine ışıklarda beklerken aracın kaputundan dumanlar yükselmesiyle birlikte motor arıza ışığı tekrar yanınca hemen sağa çektim ve aracı istop ettim. Bir süre bekledim ama aracı bir daha çalıştıramadım.
Motoru indiren ustayı aradım gelip çekiciyle aracı tamirhaneye götürdüler. Ertesi gün aracın marş motorunun takılı kaldığını, dumanların o nedenle çıktığını ve marş motorunun değişmesi gerektiğini maaliyetinin 2000 tl olduğunu söylediler. Çaresiz kabul ettim.
Tekrar aracı teslim aldım bir kaç hafta geçti geçmedi 'çok özlediğim' motor arıza ışığı yeniden yandı.
Bu kez ne oldu dersiniz?
Araç bu kez de turbo arızası vermiş ve maaliyeti 3-4 bin tl imiş. Onu da yaptırdık.
Yani topu topu 3 yıllık bir araçta çıkmayan arıza kalmadı.
Eee nede olsa üst üste iki yıl Avrupa da yılın motoru ödülünü kazanmıştı araç!!!
Sonradan Toyotacılara, Hondacılara hak verir oldum.
Niye mi?
Hani bu forumda sütçü beygiri diye hep dalga geçiliyor ya Toyota ve Honda'nın on yıllardır kullandığı atmosferik motoruyla.
Demek ki vatandaşın mantığı doğruymuş. Bildiğin ayranı, bilmediğin yoğurda değişmemen gerekiyormuş. Uzun yıllardır sağlamlık olarak kendini kanıtlamış motorlar varken bizim gibi 'ödüllü motor' peşinde koşmuyormuş vatandaş.
Vatandaşın ezici çoğunluğu gibi hiç okumaya-araştırmaya da gerek yokmuş.
Fabrikadan sıfır çıkmış bir aracın motoruna kağıt üstünde yılın ödülünü vermekle bu işler olmuyormuş.
En baştan söylediğim gibi PEJO'nun kobayları olduk resmen. hem de hiç bir sorumluluk kabul etmeden sıfır masrafla.
Dünya devi PSA olmak kolay değil tabi!!!
Bu uzun yazımı sabırla sonuna kadar okuyanlara da teşekkür ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Boranay -- 28 Şubat 2021; 18:55:26 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X