Şimdi Ara

Otomatik Şanzuman Katkısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.422
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tork konvertörlü araca bundan katsam 1' den 2' ye geçişlerdeki titremeyi azaltır mı?
    http://www.hepsiburada.com/modacar-borlu-tam-otomatik-sanziman-ve-hidrolik-direksiyon-yag-katkisi-09b012-p-OTM09B012



  • Tork Konvertörlü şanzımanı 20 liralık ürünle mi kurtaracaksın? Şanzıman hata kodu saklamışsa (selenoid valf, kaptör vs.) o hatayı giderin eğer sorunsuz görünüyorsa yağını ve filtresini değiştirin. Yağın viskozitesini bozan bu ürünleri motor ve şanzıman başta olmak üzere aracınızda hiç bir yere doldurmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Tork Konvertörlü şanzımanı 20 liralık ürünle mi kurtaracaksın? Şanzıman hata kodu saklamışsa (selenoid valf, kaptör vs.) o hatayı giderin eğer sorunsuz görünüyorsa yağını ve filtresini değiştirin. Yağın viskozitesini bozan bu ürünleri motor ve şanzıman başta olmak üzere aracınızda hiç bir yere doldurmayın.

    Bazı forumlarda orjinal yağı sadece yekili servis kullanıyor başka yere gitme diyorlar ama yetkili servis 1.000 TL istiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Tork Konvertörlü şanzımanı 20 liralık ürünle mi kurtaracaksın? Şanzıman hata kodu saklamışsa (selenoid valf, kaptör vs.) o hatayı giderin eğer sorunsuz görünüyorsa yağını ve filtresini değiştirin. Yağın viskozitesini bozan bu ürünleri motor ve şanzıman başta olmak üzere aracınızda hiç bir yere doldurmayın.

    Bazı forumlarda orjinal yağı sadece yekili servis kullanıyor başka yere gitme diyorlar ama yetkili servis 1.000 TL istiyor.

    Aracınızın bakım talimat kitapçığı varsa orada hangi özelliklerde yağ kullanılacağı yazıyor. Yoksa marka ve modelinize özel konularda yazan arkadaşlardan yardım alabilirsiniz. Yetkili servislere uğrarsanız orada satılan yağın marka-model bilgisini alıp karşıladığı standartlar bakımından eş değer kaliteli bir marka yağı kullanabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Tork Konvertörlü şanzımanı 20 liralık ürünle mi kurtaracaksın? Şanzıman hata kodu saklamışsa (selenoid valf, kaptör vs.) o hatayı giderin eğer sorunsuz görünüyorsa yağını ve filtresini değiştirin. Yağın viskozitesini bozan bu ürünleri motor ve şanzıman başta olmak üzere aracınızda hiç bir yere doldurmayın.

    Bazı forumlarda orjinal yağı sadece yekili servis kullanıyor başka yere gitme diyorlar ama yetkili servis 1.000 TL istiyor.

    Abartmışlar. Hyundai yetkili servisi 2 sene önce selonoid valfi temizligi + otomatik şanzıman yağı değişimini 250 liraya yaptı. Sanayide 500 lira istemişlerdi bu işleme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Tork Konvertörlü şanzımanı 20 liralık ürünle mi kurtaracaksın? Şanzıman hata kodu saklamışsa (selenoid valf, kaptör vs.) o hatayı giderin eğer sorunsuz görünüyorsa yağını ve filtresini değiştirin. Yağın viskozitesini bozan bu ürünleri motor ve şanzıman başta olmak üzere aracınızda hiç bir yere doldurmayın.

    Bazı forumlarda orjinal yağı sadece yekili servis kullanıyor başka yere gitme diyorlar ama yetkili servis 1.000 TL istiyor.

    "orjinal yağ sadece yetkili serviste var" ne demek allah aşkına? yani yağ üreticileri sadece servisler için özel bir yağ üretip, bunu piyasaya sunmuyorlar mı? markaya özel yağ mı üretiliyor yani? şimdi bu size üretim ve ekonomi bakımında bakınca mantıklı mı geldi? "orda burda konuşuluyor" diyeceğinize kendi mantığınızı kullanıp " ülen böyle saçma şey mi olur, okudum tamam da bu saçmalığı bari başka yerde dillendirip, yayılmasına vesile olmayayım" demek daha mı zor?

    hadi bi düşünün bakalım; sizin yağ üretim fabrikanız var, orda özel bir yağ geliştirdiniz ve bir otomobil üreticisi marka geldi size dedi ki, "bana bu yağdan ver ama bu yağı sadece bana vereceksin, başka kimseye vermek yok, piyasaya satmayacaksın". siz de "tamam" dediniz. peki o kadar yatırım yapıp ürettiğiniz yağı kaç paradan vermelisiniz üreticiye ki maliyetinizi karşılayıp bir de kar edesiniz? sizin böyle bir şartla vereceğiniz ürünün ücretini o marka karşılayıp alabilir mi ve eskaza alırsa da, bu kadar yüksek bir maliyetle aldığı yağı sadece yetkili servislerine dağıtıp orda kullanılmasını sağlarsa, siz, ben gibi son kullanıcılar bu yağa kaç paraya erişebilir olur?

    ekonomi bilimi bu kadar da karmaşık değil be kardeşim...




  • Kartal tarafı var mı şanzumancı tavsiyesi?
  • Geçen hafta Opel yetkili serviste değişim yaptırdım
    80 işçilik
    160 6,5 lt. yağ
    150 selenoid temizliği
    10 atık bedeli olmak üzere 400 lira aldılar.

    otomatik şanzıman yağ değişimi biraz alengirli iş içeride eski yağdan kaldı mı yeni yağın evsafını da bozar
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Tork konvertörlü de eski yağ tamamen temizlenmiyormuş bir miktar içinde bırakılıyormuş
  • Hocam bu iş yurtdışında aşağıda anlattığım şekilde yapılır. Bizim bazı ustalarımız da böyle yapar ki bence en mantıklısı budur.

    Şanzımandaki yağı alttan boşaltır, çıkan yağı ölçersiniz. Aynı miktarda temiz yağı şanzımana ilave edersiniz. Bu şekilde 100-150 km kadar kullandıktan sonra yine gider çıktığı kadar yağı boşaltıp temiz yağ ilave edersiniz.
    Bu aşamadam sonra paranız bolsa bu işlemi 1-2 kere daha tekrar edebilirsiniz. Ama bu da yeterli olur. Sonuçta tamamen eski yağ ile bırakmaktan çok daha iyidir.

    Burada kritik nokta şanzımana uygun yağı bulmak. Her gelen arabaya aynı yağı koyan bir yere gitmeyin derim. Her üreticinin yağ tavsiyesi farklıdır. Kimisi dexron 3 koyulmalı der, kimisi jws3309 koyulmalı der. Bu bilgiyi google'da ingilizce aratarak bulabilirsiniz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.