Şimdi Ara

PRINS Valve Care ile uyumlu FLASH LUBE sübap yağı alınır mı? (sübap koruyucu sıvı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
9.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • FLASH LUBE (Bu markanın Prins Valve Care uyumlu bir ürünleri var, altta fotoğrafı var)

    Bu ürün nasıldır arkadaşlar/ustalar? Orjinal PRINS Valve Care sıvısının yerini tutar mı? Fiyat olarak cazip. Fakat aynı derecede koruyucu mudur?

    Arkadaşlardan birinin aracı için bir kaç hafta içerisinde Prins Valve Care sıvısı almamız lazım, bazı ustalarımızın yağ dediği malzeme.
    (Ustalarımızın dediğine göre VALVE CARE sarf malzemesi 8-10 bin kilometre dayanıyormuş. Bu kadarcık kilometrede 80 TL orjinal ürüne para vermek çok geliyor.)

     PRINS Valve Care  ile uyumlu FLASH LUBE sübap yağı alınır mı?  (sübap koruyucu sıvı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 27 Mart 2013; 16:11:00 >







  • ?
  • Uyumlu olsa da buna evet diyecek birinin burada olduğunu hiç sanmıyorum
    LPG dönüşümü başlığı artık sadece reklam topiği oldu,en dandik arabaya LPG'yi takan buraya konu açıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Uyumlu olsa da buna evet diyecek birinin burada olduğunu hiç sanmıyorum
    LPG dönüşümü başlığı artık sadece reklam topiği oldu,en dandik arabaya LPG'yi takan buraya konu açıyor.


    Maalesef öyle olmuş...
    Aracıma hangi kiti taktırayım desem eminim şimdiye 5 markanın 10 temsilcisi gelirdi. Gerçi bu biraz da spesifik konu. PRINS ile ilgili.

    Piyasadaki marka oranlarına bakacak olursak Prins montaj yaptıran da ona oranla servis sayısı da az. Yani yanıtlayacak kişi sayısı az. Ama şunu da iyi bilmeliler: PRINS filtreleri ve sübap koruma sisteminin sarf malzemesiyle ilgili fiyat konusuna bir çözüm bulunmazsa pazar payları iyice daralacak! Bu noktada bayilerin İPRAGAZ'a baskı yapmaları lazım, yoksa bu işin sonu iyi değil...

    Şu an için kim sorsa "Prins iyi kittir, kalitelidir. Ama bakım maliyetlerinden dolayı asla tavsiye etmem" diyorum. Ona yakın kalitede olan KİT-MTM öneriyorum. Kit.MTM'de "Valve Care" gibi bi çare yok, "Valve Care" sarf malzemesi maliyetlerine bakarsanız gerekte yok. Çelik sübap taktırmanın maliyetiyle neredeyse aynı.

    Benim bu konuda amaçladığım şey " Bari Valve Care sıvısının maliyetini düşürelim ki bari arkadaşın aracına LPG ile bindiğine değsin!"

    En iyisi orjinal Prins'in içeriğini bir kenara yazıp "Flash Lube" içeriğiyle karşılaştırmak. Eğer aynıysa bundan sonra "Flash Lube" ile yola devam...




  • Prins'te sıkıntı yok zaten,konu olur olmaz her araca valve care satmaya çalışanlarda..
    Hiçbir zaman da bunun doğru dürüst mantıklı bir cevabını alamadım.Masrafını falan geçtim,sırf bu yüzden bile alıp takmam o cihazı aracıma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Prins'te sıkıntı yok zaten,konu olur olmaz her araca valve care satmaya çalışanlarda..
    Hiçbir zaman da bunun doğru dürüst mantıklı bir cevabını alamadım.Masrafını falan geçtim,sırf bu yüzden bile alıp takmam o cihazı aracıma.


    Bir sıkıntı da ürünü iyice bilmeden müşteriye yanlış bilgi verenlerde...

    "Prins Valve Care" ile ilgili Hollanda (English) sitelerine baktım, ABD'de satan yerlerin sitelerine baktım, tabi aslına fiyat araştırıyorum, iyice karıştırınca bir yerlerde "0,5 litrelik Valve Care sıvısı 500 litre yakıt yakana kadar yeter" diyor.

    Arkadaşın Prins LPG kitini takan yere soruyoruz, yuvarlak bir biçimde: "Tahminen 8-10 bin km yeter" diyor. Yahu bunun tahmini mi olur? Şehirdışında 5litre/100km LPG tüketen yakıt sarfiyatı düşük A sınıfı bir araç ile şehiriçinde 15 litre/100km LPG yakan C sınıfı bir aracın "Valve Care" sıvısı tüketimleri bir olur mu? Her ikisi de 500ml sıvıyla aynı ya da yaklaşık yol yapabilir mi? Tabii ki arada 3 kat fark olacak. Birisi 5000 kilometre yapınca "Valve Care" sıvısı bitiyorsa diğeri 3 katı kadar 15.000 kilometre yol yapacak! İşin matematiği ortada... Elin yabancısı ne güzel yazmış işte... 500litre yakıt tüketince değiştir demiş.

    Bu sıvının 500litre LPG ile bittiğini doğru kabul edip hesap yapalım:
    500ml sıvının 500litre yakıta katılması demek 1/1000 oranında LPG'ye bu sıvı karışıyor demek. Yani aracımız her dolduruşta 50 litre LPG alıyorsa o sıvı 10 depo sonra bitecek demek. 10 depoda bir 80TL "Valve Care" sıvısına para vereceksem bu işin ekonomikliği nerede kaldı?

    Canlı örnek verelim: Genelde aracıyla şehiriçinde gezen ve 12,5 litre/100km LPG tüketen bir Toyota Corolla sahibi 4000 km sonunda 80 TL "Valve Care" sıvısına para verecek demek.
    Prins 20 bin kilometrede bir filtre değiştirir ve 120-130 TL alırlar.
    Her 20.000 km 'de 400 TL Valve Care ve 120 TL filtre parası = 520 TL


    VALVE CARE taktırınca OPEL araçlar için sübap ömrünün tahmini(!) 2 katına çıkacağı ve en az 60bin km yaptıracağı söyleniyor. Hadi doğru diyelim, Valve Care sübap ömrünü 2 kat uzattı diyelim;
    arkadaşın Opel Astra Easytronic Sedan 115HP aracı şehiriçinde 11,5litre/100km LPG tüketiyor. 60 bin kilometre sonunda verdiğimiz sırf "Valve Care sıvısı" parasıyla (yakşalık 1100TL) araca zaten krom alaşımlı çelik sübap taktırabiliyoruz!


    Bu sistemin ekonomikliği nerede kaldı?




  • bence yorumlarınızda doğru olabilirsiniz ancak her ustayı aynı dereceye koymayın.. neticede burda kişi inandığı şeyi savunur ve tecrübesine göre yorum yapar..

    belki ulaşım nikli beyfendi beni anlar ki son günlerde forumdan uzak kaldığımı yazmıştım forumda. buda gözümden kaçmış..

    bir prins montajcısı olarak valve care ile ilgili tüm düşüncelerimi bir çok başlıkta ifade etmiştim.. flash lube almanyada üretilmekte valve care hollandada üretlmekte.. valve care sıvısının içindeki bileşenlerini bilmiyorum ancak hollandaya bazı meailler attım ve genellekille özel bir sıvı olduğunu ve süpap koruyucu ve direnç artırıcı özelliğği olduğunu ayrıca piyasanın en gelişmişi olduğunu söylediler.. AG firması tarafından prin için üretilmiş..

    her iki sıvının bileşenlerini bilmediğim yani biyolojik özelliklerini bilmediğimiz için ön yargılı davranıp haksızlığa girmek istemiyıorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Prins'te sıkıntı yok zaten,konu olur olmaz her araca valve care satmaya çalışanlarda..
    Hiçbir zaman da bunun doğru dürüst mantıklı bir cevabını alamadım.Masrafını falan geçtim,sırf bu yüzden bile alıp takmam o cihazı aracıma.


    Bir sıkıntı da ürünü iyice bilmeden müşteriye yanlış bilgi verenlerde...

    "Prins Valve Care" ile ilgili Hollanda (English) sitelerine baktım, ABD'de satan yerlerin sitelerine baktım, tabi aslına fiyat araştırıyorum, iyice karıştırınca bir yerlerde "0,5 litrelik Valve Care sıvısı 500 litre yakıt yakana kadar yeter" diyor.

    Arkadaşın Prins LPG kitini takan yere soruyoruz, yuvarlak bir biçimde: "Tahminen 8-10 bin km yeter" diyor. Yahu bunun tahmini mi olur? Şehirdışında 5litre/100km LPG tüketen yakıt sarfiyatı düşük A sınıfı bir araç ile şehiriçinde 15 litre/100km LPG yakan C sınıfı bir aracın "Valve Care" sıvısı tüketimleri bir olur mu? Her ikisi de 500ml sıvıyla aynı ya da yaklaşık yol yapabilir mi? Tabii ki arada 3 kat fark olacak. Birisi 5000 kilometre yapınca "Valve Care" sıvısı bitiyorsa diğeri 3 katı kadar 15.000 kilometre yol yapacak! İşin matematiği ortada... Elin yabancısı ne güzel yazmış işte... 500litre yakıt tüketince değiştir demiş.

    Bu sıvının 500litre LPG ile bittiğini doğru kabul edip hesap yapalım:
    500ml sıvının 500litre yakıta katılması demek 1/1000 oranında LPG'ye bu sıvı karışıyor demek. Yani aracımız her dolduruşta 50 litre LPG alıyorsa o sıvı 10 depo sonra bitecek demek. 10 depoda bir 80TL "Valve Care" sıvısına para vereceksem bu işin ekonomikliği nerede kaldı?

    Canlı örnek verelim: Genelde aracıyla şehiriçinde gezen ve 12,5 litre/100km LPG tüketen bir Toyota Corolla sahibi 4000 km sonunda 80 TL "Valve Care" sıvısına para verecek demek.
    Prins 20 bin kilometrede bir filtre değiştirir ve 120-130 TL alırlar.
    Her 20.000 km 'de 400 TL Valve Care ve 120 TL filtre parası = 520 TL


    VALVE CARE taktırınca OPEL araçlar için sübap ömrünün tahmini(!) 2 katına çıkacağı ve en az 60bin km yaptıracağı söyleniyor. Hadi doğru diyelim, Valve Care sübap ömrünü 2 kat uzattı diyelim;
    arkadaşın Opel Astra Easytronic Sedan 115HP aracı şehiriçinde 11,5litre/100km LPG tüketiyor. 60 bin kilometre sonunda verdiğimiz sırf "Valve Care sıvısı" parasıyla (yakşalık 1100TL) araca zaten krom alaşımlı çelik sübap taktırabiliyoruz!


    Bu sistemin ekonomikliği nerede kaldı?


    matematiksel olarak yaptığınız ölçümlere diyecek yok.. ancak 60 bin km normal kullanımda prins ve valve care ile düşük bir km bence.. bu bir test sonucu değil tamamiyle kendi şahsi fikrim ve tecrübelerime dayalı tezim.. ben gün geçtikçe valve care sıvısının gerçekten süpaplar üzerindeki etkisinin yüksek olduğuna kanaat getiriyoprum.. özelikle yakından takip ettiğim bir insignia turbo var 65 bin km de.. 2010 da sıfır taktım. maşşallah o arkadaşın kullanımına göre bu kadar gelmesini hiç tahmin etmemiştim. ve sistem hala sorunsuz çalışıyor.. ltf ve stf değerleri hala doğru karışımda bu belki şanstır belki valve care sıvısının etkisidir..


    dolayısıyla 2010 dan sonra prins bayiliğini aldım ve uyguladım.. 150 küsür araca bağladım. tabiki hepsinin ne durumda olduğunu bilemem.. ancak ben garantili bir şekilde montaj yaptım.. illaki bir tanesi çıkıp derdi problem var..

    dediğim gibi sıvının bileşenlerini bilmiyorum ve belki özelikle bileşenlerini soylememesinin sebebi ticari amaçlıdır..

    bu arada her usta kendi vicdanıyla kendi ahlaki değerleriyle iş yapar.. neticede ticarettir bir yerde ama ürünü sunarız bnildiğimizi söyler savunuruz müşteri istediğini seçmekte özgürdür..

    bu arada valve care sıvısı 8 ile 12 bin km arasında biter diye tecrübelere dayalı bir söylenimdir.. bu konuda hollandanın net oranını bilmiyorum.. ancak kullanıma bağlı ( sport, yüksek devirde, fazla boşa atmalar) bu değişkenlik gösterir.. çünkü enjektör ms lerinden alınan aç kapa ikazına göre takılan enjektör rengine göre çıkan yol ayarına göre değerler giriliyor.. dolayısıyla her araçta aynı km yi götürmez..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta
    .....


    Ustam, şu an arkadaşım da dahil olmak üzere bir çok Prins kullanıcısının derdi tahmin edebileceğiniz gibi bakım maliyetlerinin ve sarf malzemesi fiyatlarının (Valve Care liquid) yüksek olması.

    Bu sorunun sizlerle ilgili değil de İPRAGAZ kaynaklı olduğunu tahmin edebiliyorum. Yoksa 2 tanecik filtreden hiç bir usta 120-130 TL almak istemez. Hadi bunu geçtik. Valve Care takılı araçlardaki 80 TL sıvı maliyeti de takdir edersiniz ki yüksek. Ben bu konuyu açarak "Acaba diğer ürün de bunun işini yapar mı? Acaba makul rakamlara sarf malzemesi alınabilir mi?" idi.

    Gerekli açıklamaları yapmışsınız teşekkür ederim. Anlaşılan o ki bu araştırmayı gidip direk ürünlere bakıp yapmamız lazım.
    Saygılar...




  • FLASH LUBE bulunmuyor ama birde bunu araştırabilirsiniz

    Star Lube Konya menşei li bir firma belki aynı ürünün adını değiştirip pazarlıyor olabilirler.
    En azından ulşılması kolay gibi ve daha fiyat olara uyugun gibi görünüyor. Tabi ürünler aynı veya denk ise.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.