Şimdi Ara

PİYASANIN ARTMASINDA VW'in ETKİSİ ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
0
Favori
2.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    Hepimizin bildiği üzere otomobil piyasasında fiyatlar aldı başını gidiyor.

    Aklıma bu işte VW'in payı olup olmadığı hususu takıldı.

    Sonuçta adamlar yüksek fiyatlara araç sattıkları yetmiyormuş gibi 3-5-7 aylara gün veriyorlar.

    Hatta alıcıların aracı 3-5 ayda gelirse millet sevinçten ne yapacağını şaşırıyor.

    Bunu gören diğer üreticiler ''Ulan VW 3-5 ay sıra ile araçlara ne kadar para istiyor, bizde hazır stoktaki araçlarımıza bu parayı isteriz.'' diyerek piyasayı yükseltmiş olbilirlermi acaba ?

    Saygılar ..



  • Kesinlikle diyebiliriz hatta + olarak sadece vw dersek yanlış olur bunlar örgütlenmiş gibi biri zam yapacağı zaman hepsinin haberi oluyor ve aynı gün aynı miktar toyota ford renault vs. zammı yapıştırıyor nası olsa alan mlletimiz var.
  • vw gibi boşline araca fahiş fiyat uygulayıp küçük motor getirip birde sıra bekleten başka marka görmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    Kesinlikle diyebiliriz hatta + olarak sadece vw dersek yanlış olur bunlar örgütlenmiş gibi biri zam yapacağı zaman hepsinin haberi oluyor ve aynı gün aynı miktar toyota ford renault vs. zammı yapıştırıyor nası olsa alan mlletimiz var.

    Zam oranları birbirinin aynımı oluyor hep ?
  • Belki size zamlar hakkında bir fikir verebilir.Temmuz 10 da aldığım imzamdaki araç tam 3500 tl zamlandı 3 ay doldu henüz.
    Fiyatlar çok fena artıyor.
  • Bencede kesinlikle zam oranında etkisi vardır.
  • ben zaten şu bir yıldaki zammı anlayabilmiş değilim artık arabalar cok pahalı oldu , firmalar artık boş paketlerin altına daha boş modeller getiriyor 3-5 daha ucuz olsun diye...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Stok ile ilgili durumdan kaynaklı olabilir diğer firmaların arkadan gelmesi, fakat en ucularını karşılaştırdım önüne geçmiş çoğu
    € bazlı £ bazlı bakıldığında vw için çok anormal değil fiyatları, vergilerle karşılaştırmak lazım,
    Forumda vw yerden yere vuruluyor fakat fiyatlara bakıncada, araçlarını kullanıp tanıyıncada milletin neden sıraya girdiği
    daha kolay anlaşılıyor...


    BlueMotion TDI 5 door 1.6 ltr 5 speed manual 105ps 19,430.00 x 2.85 = 55.375 Tl ----- Doğuş fiyatı 58.100 tl.
    R 2.0 TSI 5 door 2.0 ltr 6 speed auto DSG 270ps 33,300.00 x 2.85 = 94.500 Tl ----Doğuş +güncellemeli ötvli fiyatı 130.000 TL (bunda fark fazla ) birde bizde 255 ps

    Diğer taraftan en ucuzları karşılaştırıldığında

    Golf 1.6 102 PS Trendline 39.400,00

    Focus Comfort 1.6i 105PS 5K 40.985 TL

    Auris 1.33 Comfort 37.000 TL

    Auris 1.6 Comfort Extra (Alüm. jant yok) 41.000 TL

    Opel Yeni Astra HB 1.6 115 HP Edition 44.876 TL

    Civic HB Comfort Düz Vites 1.4 Benzin 42.800 TL

    Civic Dream Düz Vites 1.6 Benzinli 42.650 TL

    Megane HB Authentique 1.6 16V 39.450 TL.

    Cee'd Hatchback COOL PLUS Düz vites 1.4 Benzinli 105 ps 38.700 TL




  • tabi canım van depremi de vw yüzünden
  • Araba fiyatlarının artmasındaki en önemli neden,kredi almanın kolaylaşması.Satılan arabaların %80i kredi ile satılmış,siz düşünün gerisini.Geçen yıla göre alınan toplam kredi miktarı %26 artmış.

    VW zam yapıyor diye diğer firmalar zam yapsa ne olu,satamadıktan sonra.Demekki onlarda satabiliyorlar ki zam yapıyorlar.Bu kadar basit.Satabildikçe de zam yapmaya devam edecekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aadrty

    quote:

    Orijinalden alıntı: feyk you

    Arkadaşlar çok korkuyorum kabız oldum sanırım bunda da vw nin etkisi mi var dersiniz, her bişey vw nin suçu zaten.

    Vw alır 9 ay beklersen kabız olursun sinirden stresten,fiyat 50.000 ise şimdi 9 ay sonra 70.000 olma ihtimali var kabız değil verembile edebilir...

    Stres olma durumu neden olsunki, araç geldiğinde fiyat yüksek geldiyse vazgeçersin
    verdiğin 1000 tl kaporanı alıp çıkarsın, başka markaya bakarsın, orada sıkıntı yok bence,
    bu kadar çok yerden yere vurmak yerine tebrik etmek lazım, C sınıfında hem daha güçlü,
    hem ekonomik, hemde vergi avantajı olan bir motor yaparak öncü oldu ve sayesinde
    diğer firmalarda arkadan takip etti, daha ekonomik araç alternatiflerimiz arttı,
    1.6 100-120 hp lik araçlarla şehir içinde 10 lt altına düşmek mümkün değildi,
    uzun yolda 7.5 lt benzin tüketiyorduk,
    2004 model Golf'te ESP, far sensörü, yağmur sensörü, park sensörü, CC,
    Yol bilgisayarı, Sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastığı, fonksiyonel direksiyon,
    iklim kontrollü çift bölgeli dijital klima koydu, C sınıfı kaç araçta vardı bu kadar donanım
    2007 yılında 1.4 170 hp getirdi 1.6'lardan az benzin yakıyordu :)
    2010 yılında 255 Hp 4 çeker R modelini getirdi koydu önümüze, fiyatı az buz değil ama
    meraklısına sundu, diğer markalar bir şey yapmadı mı? tabii ki hepsi bir yenilik kattı
    fiyatlar pahalı diye herkez yakınıyor, haklılar ama esp olmayan araca kimse bakmıyor,
    direksiyondan kumanda olmayan zaten araba değil, vs. vs. ne kadar çok donanım,
    konfor ve lüks, o kadar karmaşık sistem + problem riski = pahalı fiyat
    € 1.75 lerden 2.50'lere geldi, buda firmaların suçu mu?

    2005'te A4 aldık 57.000 € idi o zamanki fiyatı 90.000 Tl yapıyordu kur 1.58 idi
    2007 kasımda alsaydık 57.000 x 1.72 = 98.000 TL.
    2009 kasım alsaydık 57.000 x 1.90 = 108.000 TL.
    2011 kasım alsaydık 57.000 x 2.50 = 142.000 TL.

    güncel fiyatı

    A4 2.0 TDI 143 hp multitronic 49.042€ opsiyon ları filan 52.000 € filan olur 132.000 Tl, (Doğuş indirim bile yapmış) 2005'te liste fiyatı 52-53.000€ gibi bir fiyattı, o dönemden hatırlayan olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madeinturkey

    Araba fiyatlarının artmasındaki en önemli neden,kredi almanın kolaylaşması.Satılan arabaların %80i kredi ile satılmış,siz düşünün gerisini.Geçen yıla göre alınan toplam kredi miktarı %26 artmış.

    VW zam yapıyor diye diğer firmalar zam yapsa ne olu,satamadıktan sonra.Demekki onlarda satabiliyorlar ki zam yapıyorlar.Bu kadar basit.Satabildikçe de zam yapmaya devam edecekler.

    Geçen yıla göre kıyaslamamak lazım, bir arkadaşım fiat bayisinde çalışıyordu 2008-2009 arası kredili satışlar çok ciddi gerilemişti,
    nakit alım çok artmıştı, onun söylediği %30 nakit, %70 krediden, %60 nakit %40 krediye dönmüştü piyasa, krizde insanlar
    krediden korkup borç altına girmek istememişti, gazetelerde de haber yapılmıştı,

    Asıl bir anımı yazayım, bir arkadaşım şirketine Megane II aldı 31.000 tl, 15 gün sonra ötv indirimi çıktı, bende o ara düşünüyordum
    beraber gittik bayiye, aynı araca 36.000 tl fiyat verdiler o da indirimli 38.000 den indiler arkadaş ben aldım 15 gün önce dedi,
    eleman sıkıştı, açıklama yapamam dedi :)




  • Kuşkusuz payı vardır.

    Zevktir karışmayacağım fakat Jetta dizel 60 'a VW 'e göre donanımlısı alınamıyorsa 65 civarına VW 'e göre donanımlı Jetta satarsa .

    Tasarımsız Passat'a sadece Passat olduğu için 72-73 verenler çıkarsa 80'e de alırız.
    Ben bir daha VW almam bir defa aldım ama bu fiyatlara almam.Kötü araba değil bir zamanlar severdim ve severek aldım ama buraya kadar!

    Gerçi otomobil firmaları fiyatları düzene koyana kadar aracımıda değiştirmeyeceğim.Aracım ile mutluyum ve memnunum...
  • Satışı olmayan ürün zamlanmaz. Bir ürüne talep varsa bu talep zam yapıldığında bile azalmıyorsa (bknz:diğer firmalar) piyasa şişerde şişer. Araç almak kolaylaştı naısl kolaylaştı kredilerle herkes haaytını ipotek altına alıp evinide arabasınıda krediyle alıyor artık. Eskidendi o para biriktireyimde araba ev alayım falan. 300 400 milyara evler var ve millt bunu peynir ekmek gibi alıyor şaşıyorum. Sen emlakçıya gidiyorsun kıçından akan terle biriktirdiğin parayı küçümsüyor. Eeee piyasayı bu hale getirenler kredileri cazip hale getiren ve harcama duygusunu içimize aşılayanlardır vw ya da o bu şu markası değil.
  • Bu kadar VW reklamının yapıldığı bir forum yoktur heralde
  • arkadaşlar, Öküz altında buzağı arıyosunuz resmen,

    talep arzı doğurur, aslında talebin arzı doğurması mümkün değil. çünkü, talep; bulanık, belirsiz bir şeydir.

    Ancak Türkiyede VW otomobil konusunda bu doğru oluyor....

    Ancak yine de fiyatların yükselmesi markaya özel bir durum değil

    bununla beraber, 100bini geçen dizel araca öcü gözüyle bakılan ülkemizde, 2003 model 1,9 TDİ passat 328000 km de ihaleye çıkabiliyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • ortalıkta alınacak araba yok ondan vw tercih ediliyor accorda bakıyosun vasat iç tasarım, avensise bakıyosun donanım zayıf ama fiyat maşallah millet passat almasın ne alsın, toyotacı olarak söylüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    ortalıkta alınacak araba yok ondan vw tercih ediliyor accorda bakıyosun vasat iç tasarım, avensise bakıyosun donanım zayıf ama fiyat maşallah millet passat almasın ne alsın, toyotacı olarak söylüyorum.

    Accordun tasarımı mı Passata göre vasat arkadaşım tam anlamadım da?









  • Anlamak isteseydin anlardın, bi pasatın içine bak bide accordun, vasat iç tasarımı okurken içi dış olarak nası okuyabiliyosun? bu hatayı kendine zorlamı yaptırdın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Anlamak isteseydin anlardın, bi pasatın içine bak bide accordun, vasat iç tasarımı okurken içi dış olarak nası okuyabiliyosun? bu hatayı kendine zorlamı yaptırdın.

    Henüz limit geçilmemiş ama Karşılıklı saygı sınırlarını zorlamadan, birbirimizi kırmadan tartışalım....
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.