Şimdi Ara

PİSTONLARIN ÇALIŞMA MANTIĞI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
421
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Pistonlarla alâkalı bir proje düşüncem var ama çalışma mantıklarını tam anlayabilmiş değilim.

    Aramızda mühendislik okuyanlar/mezunlar vardır mutlaka, yardımcı olabilirseniz çok teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • pistonların çalışma mantığını anlamadan proje nasıl yapıyorsunuz?
  • pistonlarda hic surtunme olmasa mesela, boyle bir proje var aklimda, yukaridaki animasyonda gordugum kadariyla surtunme var.

    surtunme kotudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • WarSaw kullanıcısına yanıt
    Amaç sürtünmeyi azaltmak, bunun için de bir tepkime bulduk ama bu tepkimeyi uygulamak için günümüzde kullanılan pistonlar uygun mu bilmiyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • birçok çeşit piston var 1690'lı yıllardan günümüze gelir ve öncesi olduğu söyleniyor

    Wankel piston
    Oval piston (honda üretti 70'lerin sonu 80 ve 90'larda her piston 8 subaplı - toplam V4 32subaplı)
    ve Günümüz araçlarında kullandığımız sıralı ve V veya L motorlarda kullandığımız pistonlu motorlar...

    Free-piston engine,Swing-piston engine,IRIS engine,Bourke engine,Otto Engine diye sıralarız ve çeşitleri çoğaltırız
    birçok bilimsel makale ve videoları mevcut...

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CagBaBa

    Amaç sürtünmeyi azaltmak, bunun için de bir tepkime bulduk ama bu tepkimeyi uygulamak için günümüzde kullanılan pistonlar uygun mu bilmiyoruz.

    hocam aradığınız terim "triboloji"

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tribology

    piston ile yatak arasındaki fiziksel ilişki tribolojinin ilgi alanına giriyor. Sizin bulduğunuzu düşündüğünüz tepkimenin tribolojiye uygun olması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: merm

    quote:

    Orijinalden alıntı: CagBaBa

    Amaç sürtünmeyi azaltmak, bunun için de bir tepkime bulduk ama bu tepkimeyi uygulamak için günümüzde kullanılan pistonlar uygun mu bilmiyoruz.

    hocam aradığınız terim "triboloji"

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tribology

    piston ile yatak arasındaki fiziksel ilişki tribolojinin ilgi alanına giriyor. Sizin bulduğunuzu düşündüğünüz tepkimenin tribolojiye uygun olması gerekir.


    Teşekkür ederim,tribolojiyi hiç bilmiyordum araştıracağım.




  • dikkat kıl bir konudur :S

    kendisini hiç sevmem gördükçe başka arkadaşlarınüstüne atarım projeleri :D

    ama kısaca bahsetmek gerekirse yağ dediğimiz madde iki metal arasında yastık görevi görüyor.

    ayrıca özel bir kaplama var DLC (diamond like carbon), ama çok spesifik işlerde kullanılıyor.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Diamond-like_carbon
  • burda bilimsel araştırma basamaklarını yazmak istemiyorum ama önceliğin konunun sınırlandırılması ve sonra kaynak taraması yapmak olmalı ve kaynak taramasını sakın internetten yapma cünkü internetteki bilgi para etmeyen,bilinmesi insana maddi kazanç sağlamayan bilgidir
  • kayake K kullanıcısına yanıt
    Lisede motor dersinde hoca sıfır aşınmalı motor için porselen malzemeyle mümkün ama dayanıksız işte kırılıyor hemen diyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: merm

    dikkat kıl bir konudur :S

    kendisini hiç sevmem gördükçe başka arkadaşlarınüstüne atarım projeleri :D

    ama kısaca bahsetmek gerekirse yağ dediğimiz madde iki metal arasında yastık görevi görüyor.

    ayrıca özel bir kaplama var DLC (diamond like carbon), ama çok spesifik işlerde kullanılıyor.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Diamond-like_carbon




    Yağın sürtünmeyi azalttığı iki metal yüzey arasındaki aralığın uzunluğu nedir acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • micron mertebesinde, 100-200-500 micron gibi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.