Şimdi Ara

Ustalara saygı kuşağı...Motorun çalışma sıcaklığı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
46.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motorun en verimli çalışma sıcaklığı kaç derece olmalıdır?
    Hararet ibresi orta çizgideyse motorun sıcaklığı tahmini ne kadardır?

    Geyik arkadaşlar konuya uzak Allaha yakın olsun lütfen.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motorun Çalışma Sıcaklığı: Bilmeniz Gerekenler

    Motorun çalışma sıcaklığı, aracının verimli ve güvenli bir şekilde çalışması için kritik öneme sahiptir. İdeal çalışma sıcaklığı, motor tipine ve dış sıcaklığa bağlı olarak değişse de, çoğu benzinli motor için 90-110 santigrat derece aralığında olmalıdır.

    Motor Bloğu Kaç Dereceye Kadar Isınır?

    Motor bloğu, motorun en sıcak parçasıdır ve çalışma sırasında 120-150 santigrat dereceye kadar ısınabilir. Ancak, soğutma sistemi bu sıcaklığı düşürmeye yardımcı olur ve çalışma sıcaklığını optimum aralıkta tutar.

    Aracın İç Sıcaklığı Kaç Derece Olmalıdır?

    Aracın iç sıcaklığı, dış sıcaklığa bağlı olarak değişir. Ancak, ideal iç sıcaklık genellikle 22-25 santigrat derece aralığındadır. Bu sıcaklık, konforlu bir sürüş deneyimi sağlar ve sürücü dikkatini dağıtmaz.

    Motor Sıcaklığı Kaç Derece Olmalı?

    Motorun çalışma sıcaklığı, araç tipine ve dış sıcaklığa bağlı olarak değişir. Tipik sıcaklık aralıkları şunlardır:

    • Benzinli motorlar: 90-110 santigrat derece
    • Dizel motorlar: 80-100 santigrat derece
    • Elektrikli araçlar: 60-80 santigrat derece

    Çok Yüksek ve Çok Düşük Motor Sıcaklığının Etkileri

    Motorun çok yüksek sıcaklıklarda çalışması aşırı ısınmaya neden olabilir ve motor hasarına yol açabilir. Öte yandan, çok düşük sıcaklıklar yakıt verimliliğini azaltabilir ve motor aşınmasına neden olabilir.

    Motor Sıcaklığını İzleme

    Motor sıcaklığını düzenli olarak izlemeniz önemlidir. Çoğu araçta, gösterge panelinde motor sıcaklığını gösteren bir gösterge bulunur. Sıcaklığın optimum aralığın dışına çıktığını fark ederseniz, aracı güvenli bir şekilde durdurmalı ve soğumasını beklemelisiniz.

    Motorun çalışma sıcaklığı, aracın performansı ve güvenilirliği için hayati önem taşır. İdeal çalışma sıcaklığını koruyarak, aracının sorunsuz bir şekilde çalışmasını ve uzun yıllar dayanmasını sağlayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hararet ibresi araçtan araca ve motorun çalışma sıcaklığıda araçtan araca değişiyor diye biliyorum ....
  • Mesela Palio 1.4 El.
  • benim bildiğim motorun en verimli çalışma sıcaklığı 90 derecedir.
  • 70-80 derece civarıdır...
  • Benim ki 100 geliyo sonra kendiliğinden düşüveriyo
    Opel Astra :)
  • 90 derecedir ortalama olarak idealide budur zaten kaynama noktasının hemen altında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sline -- 8 Mayıs 2009; 15:00:41 >
  • Benimki dizel 90 derece
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rude.

    Benim ki 100 geliyo sonra kendiliğinden düşüveriyo
    Opel Astra :)


    Opell modellerinin bagzılarında fan müşiri fabrikasyon 98 dereceliktir. bu yuzden 98 de fan acar arac ve fan acılıp sogutmaya baslayana kadar sıcaklık 100 veya cıvarı olur ve sonra hızla dusmeye baslar

    Hatta Vectra A larda fan müşirleri 102 lik olanlar bile vardı. Yazın sıkısık trafıkte Araç fanı acıp sogutana kadar 110 lara vururdu hararet sonra ınmeye baslardı

    Bu yuzden Lpg taktıran Opel ci arkadaslarımdan Fanı 98 de acanlar, 92 lik ile değiştirirlerse hem hararet sureklı 90da çakılı kalır, hemde yazın sıkısık trafıkte olası hararet sorunlarıyla ugrasmamıs olurlar...

    Bu arada arkadasın cvbına gelıcek olursak;

    bence 85 ila 90 arası idealdır dıye dusunuyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 8 Mayıs 2009; 15:00:37 >




  • 90 santigrad derece olmalı,

    ama o sıcaklık göstergesi motor sıcaklığını değil motoru soğutan suyun derecesidir, keza devreye giren fan da motoru değil soğutma suyunu soğutur.

    motorun heryeri sürekli aynı sıcaklıkta kalmasa gerek.
  • ayrıca soğutma sıvısı su değil karmaşık bir kimyasal maddedir. 100 derecenin biraz üstünde kaynar, suya göre birkaç derece geç donar diye biliyorum. Ayrıca basınçlı kapta olduğu için 100 derecenin üstünde (mesela 110) hala sıvı kalabilir gibi bir şey hatırlıyorum çok eskilerden..
    ..ancak kesin doğru mudur emin değilim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    quote:

    Orjinalden alıntı: rude.

    Benim ki 100 geliyo sonra kendiliğinden düşüveriyo
    Opel Astra :)


    Opell modellerinin bagzılarında fan müşiri fabrikasyon 98 dereceliktir. bu yuzden 98 de fan acar arac ve fan acılıp sogutmaya baslayana kadar sıcaklık 100 veya cıvarı olur ve sonra hızla dusmeye baslar

    Hatta Vectra A larda fan müşirleri 102 lik olanlar bile vardı. Yazın sıkısık trafıkte Araç fanı acıp sogutana kadar 110 lara vururdu hararet sonra ınmeye baslardı

    Bu yuzden Lpg taktıran Opel ci arkadaslarımdan Fanı 98 de acanlar, 92 lik ile değiştirirlerse hem hararet sureklı 90da çakılı kalır, hemde yazın sıkısık trafıkte olası hararet sorunlarıyla ugrasmamıs olurlar...

    Bu arada arkadasın cvbına gelıcek olursak;

    bence 85 ila 90 arası idealdır dıye dusunuyorum


    Dostum dediğin Alet pahalı bişey olmasa gerek dimi??




  • ya zaten araç ayarlıo ayrıya gelip kalıo ibre oda en iyidir zaten.O ibre sıkışık trafikte vs. biraz yukarı çıkar o sırada da fan devreye girer sıcaklık olarak bilgim yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rude.


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    quote:

    Orjinalden alıntı: rude.

    Benim ki 100 geliyo sonra kendiliğinden düşüveriyo
    Opel Astra :)


    Opell modellerinin bagzılarında fan müşiri fabrikasyon 98 dereceliktir. bu yuzden 98 de fan acar arac ve fan acılıp sogutmaya baslayana kadar sıcaklık 100 veya cıvarı olur ve sonra hızla dusmeye baslar

    Hatta Vectra A larda fan müşirleri 102 lik olanlar bile vardı. Yazın sıkısık trafıkte Araç fanı acıp sogutana kadar 110 lara vururdu hararet sonra ınmeye baslardı

    Bu yuzden Lpg taktıran Opel ci arkadaslarımdan Fanı 98 de acanlar, 92 lik ile değiştirirlerse hem hararet sureklı 90da çakılı kalır, hemde yazın sıkısık trafıkte olası hararet sorunlarıyla ugrasmamıs olurlar...

    Bu arada arkadasın cvbına gelıcek olursak;

    bence 85 ila 90 arası idealdır dıye dusunuyorum


    Dostum dediğin Alet pahalı bişey olmasa gerek dimi??


    Pahalı deil pek. Orjinal GM ninkiler 60 ytl falandır Yetkilide. Özel servislerde yan sanayısını 35 e fln taktırabılrsın ama tavsıye etmem yan sanayiyi




  • soru basit ama cevabı için derin bir analiz gerekir. ne demek istediğimi anlatmak için motorun sıkıştırma oranından tutun da devirine kadar değişen bir analizi için linke bakınız.

    arkadaşlarımızın yazdıkları sıcaklıklar motor suyu sıcaklıkları olup bu sıcaklıkların silindir içi sıcaklığıyla çok farklı olacağını belirtmem gerekir. Aynen yanan kombinizin sıcaklığı ile ısıttığınız radyatör suyu misali benzer durum motor içinde de olmaktadır. Soğutma işlemi motor sıcaklığının aşırı yüksek sıcaklıklara tırmanıp metalin ergimemesi için zorunlu olarak kullılmaktadır .Yoksa su hiç olmasa silindir içi sıcaklıklar motro gövdesi kank vb elemanlara ulaşarak kısa zamanda devre dışı kalmalarına neden olur. Şunu iyi biliniz ki radyatördeki su scıaklığı motordaki en düşük sıcaklıktır motorun her noktası bu sıcaklığın kat ve kat üstündedir.

    http://www.fbe.gazi.edu.tr/dergi/tr/dergi/tam/18(1)/10.pdf




  • en ideal motor sıcaklıgı 75 ile 90 c arasıdır bunların üstü motorda tehlikeye işarettir
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_cooling
    http://de.wikipedia.org/wiki/K%C3%BChlung_(Verbrennungsmotor)

    VOLKSWAGEN motorlarında ibre her zaman 90'dadır. Sistem kapalı olduğundan 90'ın üzerine de çıkmıştır ama bunu bana bildirmemiş ve efendi efendi 90'da kalmaya devam etmiştir. 115 °C Santigrad dereceye kadar, su kaynamadan (!), motoru soğutmak mümkün. Açıklaması aşağıda:

    Sizin için Almanca Wikipedia'daki açıklayıcı kısmı çevirdim.

    - Modern motorlar KAPALI DEVRE SOĞUTMA SİSTEMİNE sahiptir. Soğutma devresi basınç altında çalıştırılmaktadır ve bu şekilde 115°C Santigrad Dereceye kadar soğutma suyu ısılarına izin verilebilmektedir. Sistemin içinde koruma amacıyla aşırı basınç tahliye ve emniyet valfleri bulunmaktadır.
    - Ancak havayla soğutulan motorlara nazaran suyla soğutulan araçlarda ısı esanjörü (radyatör) ile soğutma daha karmaşıktır ve araç hareket halinde olmadığında mekanik olarak üfürme fanlarının devreye girmesi gerekmektedir.
    - Kalorifer sistemi suyla soğutulan araçlarda ısı değişimi prensibi nedeni ile çok basittir.
    - Motor bloğu ve döküm kalıplarının imalatı daha zordur.
    - Sıvıyla soğutmada motor parçaları arasındaki ısı farkını ve bundan ötürü de gerilmeyi en asgariye indirmektedir. Bu şekilde de içten patlamalı motorların sıkıştırma oranının yükseltilmesş mümkün kılınmıştır.
    - Suyla soğutma sayesinde motor daha sessiz çalışmaktadır çünkü su izolasyon görevi de yapmaktadır.
    - Bilhassa yüksek güçlü içten patlamalı benzinli motorların üst kapaklarının suyla soğutulması zaruridir yoksa aksi halide motorda kesintisiz vuruntu meydana gelebilir.


    * Wasser hat einen gleichmäßigen Wärmetransport und kann eine große Wärmemenge abführen. Der Kühlkreislauf wird mit geringem Überdruck betrieben, damit Kühlmitteltemperaturen bis etwa 115 °C möglich sind. Das System wird dabei durch ein Überdruckventil geschützt.
    * Für die Kühlung wird mehr Leistung gegenüber Kühlgebläsen bei der Luftkühlung benötigt.
    * Die Heizung bei geschlossenen Kraftfahrzeugen ist denkbar einfach durch einen Heizungswärmübertrager (Wärmetauscher) möglich.
    * Der Motorblock, und damit die notwendigen Gussformen, sind aufwendiger herzustellen.
    * Die Flüssigkeitskühlung hält den Temperaturunterschied einzelner Motorteile, und damit den möglichen Verzug, gering. Dies wiederum erlaubt es, die Leistungsdichte von Verbrennungsmotoren zu erhöhen.
    * Der Wassermantel wirkt geräuschdämmend.
    * Besonders Hochleistungs-Ottomotoren sind an den Zylinderköpfen auf Flüssigkeitskühlung angewiesen, da es sonst vermehrt zu einer Klopfneigung käme.




  • soğutma sıvısı olarak artık su kullanılmıyor, suyun d'si 1'dir... özgül ağırlığı...suyun kaynama sıcaklığı , deniz seviyesinde 100 derecedir, yükseklere çıktıkça azalır... donma sıcaklığı ise 0 derecedir...
    dolayısıyla d'si yüksek olan sıvılar geç kaynar(100 derecede kaynamaz ve , 0 derecede donmaz, atıyorum 120 derecede kaynar ve - 10 derecede donar...), bu bir...
    ikincisi evlerimizde düdüklü tencereler vardır ; kapalı kap olduğu için suyun kaynaması 120 derece civarında olur ...
    dolayısıyla soğutma sıvısı 100 veya 110 derecede kaynamaz...
    quote:

    Orjinalden alıntı: x-rayted

    ayrıca soğutma sıvısı su değil karmaşık bir kimyasal maddedir. 100 derecenin biraz üstünde kaynar, suya göre birkaç derece geç donar diye biliyorum. Ayrıca basınçlı kapta olduğu için 100 derecenin üstünde (mesela 110) hala sıvı kalabilir gibi bir şey hatırlıyorum çok eskilerden..
    ..ancak kesin doğru mudur emin değilim...

    ekleme: azalır doğru,artar yanlış...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 8 Mayıs 2009; 18:53:47 >




  • VOLKSWAGEN'de SU ve GLYCOL (G12) karışımı kullanılıyor, hem motorun paslanmasını önlüyor (gerçekten de 5 yıl kullandığım SEAT'ın motor soğutma suyu kabı bugün bile, 6 yıl sonra hâlâ eksilmedi ve temiz pembe sıvı ile dolu...), hem sıvının donmasını, hem kaynama derecesini yükeltiyor, daha hızlı soğumasını sağlıyor.

    G11 = YEŞİL
    G12 = KIRMIZI
    G12+ = KIRMIZI (VW tarafından şu anda kullanılıyor)

    DİKKAT: Sakın G11 ve G12'yi karıştırmayın, aksi halde motor soğutma sisteminde TORTU meydana gelir ve motor kitlenir. G12+ (G12 Plus) diğer sıvılarla karıştırılabilir.

    http://www.motor-talk.de/forum/darf-man-kuehlwasser-mischen-t902743.html.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    soğutma sıvısı olarak artık su kullanılmıyor, suyun d'si 1'dir... özgül ağırlığı...suyun kaynama sıcaklığı , deniz seviyesinde 100 derecedir, yükseklere çıktıkça artar... donma sıcaklığı ise 0 derecedir...
    dolayısıyla d'si yüksek olan sıvılar geç kaynar(100 derecede kaynamaz ve , 0 derecede donmaz, atıyorum 120 derecede kaynar ve - 10 derecede donar...), bu bir...
    ikincisi evlerimizde düdüklü tencereler vardır ; kapalı kap olduğu için suyun kaynaması 120 derece civarında olur ...
    dolayısıyla soğutma sıvısı 100 veya 110 derecede kaynamaz...
    quote:

    Orjinalden alıntı: x-rayted

    ayrıca soğutma sıvısı su değil karmaşık bir kimyasal maddedir. 100 derecenin biraz üstünde kaynar, suya göre birkaç derece geç donar diye biliyorum. Ayrıca basınçlı kapta olduğu için 100 derecenin üstünde (mesela 110) hala sıvı kalabilir gibi bir şey hatırlıyorum çok eskilerden..
    ..ancak kesin doğru mudur emin değilim...




    Suyun kaynama sıcaklığı deniz seviyesinden yükseklere çıkıldıkça azalmaktadır... Örnek vermek gerekirse İzmir'de 100 derecede kaynayan su, benim oturduğum 905 rakımlı Uşak'ta 94-96 derecede kaynıyor...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.