Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (34. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
726
Cevap
50
Favori
103.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar kaptanim,

    Son aylarda yasanan kazalar hepimizi uzdu, umariz kronik bir hata yoktur max serilerinde, guvenli ucuslar dilerim oncelikle.

    Kisaca kendimden bahsedip fikrinizi almak istedim, bir de sorum olcakti.

    Ben 24 yasinda elektrik elektronik mezunu, su anda da calismakta olan birisiyim. Havaciliga olan ilgim uni yillarinda basladi ve hala da devam etmekte. Sivil havacilikla alakali okuyorum, arastiriyorum, gecenler de Cessna yla ucma firsati da yakaladim ve hayatimdaki en guzel anlardan birisiydi. Havaciligi bu kadar seviyorken, pilot olmayi denesem mi diye dusunuyorum Fakat olumsuz yanlarina uzun yillar boyu katlanabilir miyim onun kararini veremedim.

    Onceki yazilarinizda bahsetmistiniz, o detaylar hosuma gitmisti. Onemsiz gibi gorunen bazi detaylar gunden gune insani yoruyor. Verdiginiz ornek olarak, tuttugunuz takimin Mancini aylarca takip edememe, Veya ayni valizi surekli hazirlama gibi. Bunlar belki ufak detaylar Fakat radyasyonun etkileri, duzensiz hayat sartlarinin getirdikleri gibi uzun vadede yipratici yani var bu meslegin. Bu olumsuzluklara nasi katlaniliyor, tabi ki tatmin edici yanlariyla ve havacilik askiyla.

    Benim dusuncem bu sene acilacak olan akademi ilanina basvurmak ve surecin ilerleyisine gore kararimi vermek. Siz nasil tavsiye verirsiniz konuyla alakali?

    Bir de bizimle gecmis aylariniza ait bir ucus programini paylasma imkaniniz var midir? Boylece ucus saatlerini, gorev saatlerini ve gunlerini daha iyi gorme imkanimiz olacaktir.

    Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gettekno

    Selamlar kaptanim,

    Son aylarda yasanan kazalar hepimizi uzdu, umariz kronik bir hata yoktur max serilerinde, guvenli ucuslar dilerim oncelikle.

    Kisaca kendimden bahsedip fikrinizi almak istedim, bir de sorum olcakti.

    Ben 24 yasinda elektrik elektronik mezunu, su anda da calismakta olan birisiyim. Havaciliga olan ilgim uni yillarinda basladi ve hala da devam etmekte. Sivil havacilikla alakali okuyorum, arastiriyorum, gecenler de Cessna yla ucma firsati da yakaladim ve hayatimdaki en guzel anlardan birisiydi. Havaciligi bu kadar seviyorken, pilot olmayi denesem mi diye dusunuyorum Fakat olumsuz yanlarina uzun yillar boyu katlanabilir miyim onun kararini veremedim.

    Onceki yazilarinizda bahsetmistiniz, o detaylar hosuma gitmisti. Onemsiz gibi gorunen bazi detaylar gunden gune insani yoruyor. Verdiginiz ornek olarak, tuttugunuz takimin Mancini aylarca takip edememe, Veya ayni valizi surekli hazirlama gibi. Bunlar belki ufak detaylar Fakat radyasyonun etkileri, duzensiz hayat sartlarinin getirdikleri gibi uzun vadede yipratici yani var bu meslegin. Bu olumsuzluklara nasi katlaniliyor, tabi ki tatmin edici yanlariyla ve havacilik askiyla.

    Benim dusuncem bu sene acilacak olan akademi ilanina basvurmak ve surecin ilerleyisine gore kararimi vermek. Siz nasil tavsiye verirsiniz konuyla alakali?

    Bir de bizimle gecmis aylariniza ait bir ucus programini paylasma imkaniniz var midir? Boylece ucus saatlerini, gorev saatlerini ve gunlerini daha iyi gorme imkanimiz olacaktir.

    Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler.
    Selamlar,

    İlginiz varsa akademi sürecini kesinlikle değerlendirin. Eğer kabul alırsanız sonunda düşünüp taşınıp iş teklifini kabul etmeme şansınız var ama hiç başvurmazsanız ömür boyu içinizde kalacak.

    Havayolu pilotu olarak çalışmak Cessna ile uçmaktan çok farklıdır. İyi tarafı, eğitim süresinde küçük uçaklarla uçacaksınız, eğer ilginiz devam ederse lisansınızı aldıktan sonra da kira ya da satın alma ile uçma ihtimaliniz çok küçük de olsa var. Havayoluna geçtikten sonra bu tamamen bir iş olacak, eğlence kısmını unutun. Benim gözümde Flight Simulator ile uçmak bile daha eğlenceli.

    İşin açığı yaşını başını almış pilotlarda kimsede havacılık aşkından bahseden duyamazsınız. Bu işe romantik değil de pragmatik yaklaşmak lazım. Bu bir iş. Diğer çoğu işten farklı olarak birçok götürüleri var. Buna karşılık da size sağladığı faydalar var. İşin içine girmeden bazı şeyleri görmek ve anlamak zor, onun için buradan samimi bir şekilde ne hissediyor ne düşünüyorsam paylaşmaya çalışıyorum. Elinizden geldiğinde iyi değerlendirmeye çalışın bu işe girmeden önce, girdikten sonra çıkması çok zor çünkü döneceğiniz bir kariyer olmayacak. Giden seneleri geri getirmek mümkün değil.

    Akademiye kesinlikle başvurun, ama süreci başarıyla atlatıp imzayı atarken kafanızda en az 10 yıl şirkette kalacağınız olsun. Eğitimle ve beklenmeyen durumlarla toplamda 13-15 sene gibi bir süre. Sizin durumunuzu ele alırsak 24 yaşında başvurursanız 40 yaşınıza kadar kapsayan bir süreç. Bir insan hayatındaki en güzel yıllar belki de. Akademi ücretlerinin son geldiği noktada herhangi bir aşamada ayrılmak mümkün değil. Yani çok ince eleyip sık dokumanız gereken bir karar.

    Program paylaşmam doğru değil, şirket içi dökümanlar sonuçta. Şimdiye kadar internette program paylaşan bir pilot da görmedim, çokça takıldığım pprune dahil. Zaten paylaşsam da oraya bakıp bir çıkarım yapmanız kolay değil. Programı inceleyen kişi halihazırda havayollarında çalışan bir pilotsa bir miktar fikir edinebilir. Onun dışında bakıp bir çıkarım yapmak kolay değil. Bir de program -en azından bizde- prosedürü tamamlamak için çıkarılıyor, sürekli değişiyor, yani program aylık olarak çıkıyor ama biz onu uçmuyoruz.

    Umarım gönlünüze göre olur.

    Ben bir havayolu pilotu olarak düşündüklerimi yazdım. Dışarıda işsiz de kaldım, farklı işlerde de çalıştım bu işten önce. Özetle diyeceğim o ki sizi tatmin eden, mutlu olduğunuz bir işte çalışıyorsanız bu iş için rahatınızı bozduğunuza değmez. Türkiye'de o şekilde iş çok az olduğu için çoğu kişiye uygun olduğunu düşünüyorum akademinin. Bence aklında olan herkes değerlendirsin. Mesleğin önü açık. Belki şu anda izlediğiniz filmlerden çok uzak bir hayat olduğunu görürsünüz işin içine girince, belki şartlar daha da kötüleşir, ama pilotlara olan açlık yakın zamanda bitmez gibi görünüyor. Daha uzun yıllar ekmek var bu işte, benim görüşüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 26 Mart 2019; 8:45:44 >




  • Büyük ihtimal bu başlıktaki son mesajım olacak.

    İlk baştan bu noktaya kadar okuyan biri görüşlerimdeki/tecrübelerimdeki değişikliği fark edecektir. Benim bulunduğum dönemde şirket ve ülke çok ciddi badireler atlattı. Yeri geldi insan sınırlarını zorlayan bir gayretle zorluklara göğüs gerdik, şirket omuzlarımızda yükseldi. İçim rahat. Sayemizde kazanılan ciddi miktarda paralar memleketin ve şirketin faydasına harcanıyordur, onca çaba boşa değildir umarım

    Yakın bir zamanda şirketten ayrılmaya karar verdim. Şu anda başka şirketlerle görüşme halindeyim. Son anda bir karar değişikliği olmazsa birkaç aya gitmiş olacağım.

    Burada tamamen dışarıdaki gençlere yol gösterme amaçlı kabaca bilgiler vermeye çalıştım. Arada başlığa kısa süre uğrayıp ayrılan başka pilot arkadaşlar da oldu. Başta amacım biraz da ortak bir başlık altında diğer pilotların da katılımıyla bilgilerin paylaşılmasıydı ama pek olmadı gibi. Sağlık olsun.

    Donanımhaber'i takibe devam ediyorum sonuçta ama çok fazla PM atmazsanız sevinirim, bildiğimi gördüğümü bu başlıkta paylaştım zaten genel olarak.

    Şimdilik benden bu kadar




  • Kaptanım bu yolda emek veren arkadaşlara hiçbir yerde bulunamayacak değerli tecrübeler aktardınız uzun uzun yazarak o kadar tatmin edici cevaplar verdiniz ki, herşey için çok sağolun 🙏

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler kaptanim cevabiniz icin, anladigim kadariyla bu aralar yogun tempo yipratmis sanirim sizi, yazdiklarinizdan oyle anliyorum. Umarim verdiginiz kararlardan mutlu olursun, guvenli ucuslar dilerim. Insallah son mesajiniz olmaz, ara ara ugramanizi isterim havacilik hakkinda konusmak adina.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abicim Merhaba ben lise 3 öğrencisiyim pilotaj okumayı düşünüyorum. 2 sorum olacak

    3 numara hipermetrop 0,75 astigmat var internette bilgi bulamadım muayenede sorun olur mu?
    Ve abd de mi eğitim önerirsin Türkiye'de fakültede mi? ve ABD de eğitim almak için üniversite mezunu mu olmak gerekiyor lise mi?
  • Selamlar. Çalışoyorum. Ama meslek değişikliği düşüncem var. Seçeneklerden birisi pilotaj.
    Bunun için öncelikle ingilizce puanım elimde olsun istiyorum.
    TOEFL mı IELTS mi tavsiye edersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fxmaster F kullanıcısına yanıt
    Toefl bilgisayarla yapılan bir sınav olduğundan insan garip hissedebiliyor 🙂
    Ielts’de karşınızda canlı birisi ile konuşunca daha rahat olabiliyorsunuz diye düşünüyorum .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Alper

    Toefl bilgisayarla yapılan bir sınav olduğundan insan garip hissedebiliyor 🙂
    Ielts’de karşınızda canlı birisi ile konuşunca daha rahat olabiliyorsunuz diye düşünüyorum .
    Hocam örnek testlere baktım ikisini de alabilirim. Önemli olan hangisinin daha çok kabul gördüğü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pilot olmak için göz tiki herhangi bi sorun çıkarır mı acaba veya bi kriter var mıdır ?
  • Göz numarası (miyop) 5'in üzerinde olup thy pilot alım sürecine başvurabiliyor muyuz? Sağlık süreci bilgilendirme notunda 5 i geçmemesi gerekiyormuş.. Göz ameliyatı olmamız durumunda bir şansımız olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam merhabalar. Hala soruları cevaplıyor muyuz ? Veya ilgili bir dostumuz var mı yardımcı olabilecek ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gcagcaa -- 4 Temmuz 2019; 12:5:5 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • m_fatihgur M kullanıcısına yanıt
    Görüşünü engelleyecek bir şey yoksa çıkarmaz.
  • Arkadaşlar merhaba, bende aramızdaki pilot arkadaşlara bir soru sormak istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

    Arkadaşlar biliyorsunuz notam'lar ilan ediliyor ara ara, ama birde anlık ilan edilen notamlar var. Bu anlık ilan edilen notamları nasıl takip ediyorsunuz. Bunu sadece yolcu uçağı pilotu olarak düşünmeyin, bir drone uçursanız bile anlık notam bilgilerine ihtiyaç duyuluyor. Bende özel bir şirkette havacılık emniyet uzmanı olarak çalışıyorum ve kamu ile uçuş prosdürü ve uçuş haritaları hakkında çalışıyoruz. Ama bir pilot tarafında bu anlık notamlar nasıl takip ediliyor ve nerden takip ediyorsunuz bunun için bir iki adres biliyorum skyvector ve garmin (mobile uygulama) fakat bunlarda AIP ile karşılaştırınca güncel değil ve anlık yayın yok.

    2. bir sorum ise yine pilot arkadaşlardna yarım istiyorum. Arkadaşlar VFR uçuş haritalarını ne kadar çok kullanıyorsunuz yada ne kadar çok ihtiyaç duyuyorsunuz?

    Arkadaşlar şimdiden çok teşekkür ederim sağolun. İyi, emniyetli uçuşlar.

    Semih Yenigül
    Aviation Safety Expert




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semyen

    Arkadaşlar merhaba, bende aramızdaki pilot arkadaşlara bir soru sormak istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

    Arkadaşlar biliyorsunuz notam'lar ilan ediliyor ara ara, ama birde anlık ilan edilen notamlar var. Bu anlık ilan edilen notamları nasıl takip ediyorsunuz. Bunu sadece yolcu uçağı pilotu olarak düşünmeyin, bir drone uçursanız bile anlık notam bilgilerine ihtiyaç duyuluyor. Bende özel bir şirkette havacılık emniyet uzmanı olarak çalışıyorum ve kamu ile uçuş prosdürü ve uçuş haritaları hakkında çalışıyoruz. Ama bir pilot tarafında bu anlık notamlar nasıl takip ediliyor ve nerden takip ediyorsunuz bunun için bir iki adres biliyorum skyvector ve garmin (mobile uygulama) fakat bunlarda AIP ile karşılaştırınca güncel değil ve anlık yayın yok.

    2. bir sorum ise yine pilot arkadaşlardna yarım istiyorum. Arkadaşlar VFR uçuş haritalarını ne kadar çok kullanıyorsunuz yada ne kadar çok ihtiyaç duyuyorsunuz?

    Arkadaşlar şimdiden çok teşekkür ederim sağolun. İyi, emniyetli uçuşlar.

    Semih Yenigül
    Aviation Safety Expert
    Arkadaşlar merhaba, soruma bir ekleme yapmak istiyorum aslında bazı arkadaşlar yardımcı oldular sağolsunlar. Ben şimdi şunu sormak istiyorum, sorum daha çok yolcu uçakları içindi, peki sportif uçuş yapan yada upl lisanslı ultralight'lar ile uçanlar, bu anlık notamları nasıl takip eidyor bir bilginiz var mı? Sonuçta bu bahsettiğim tür pilotların bir dispeçer'ı yok.
    Teşekkür ederim.




  • Size özelden de yazmıştım. Notam Tr kullanılıyor yaygın olarak.
  • Selamlar gençler.

    Olağanüstü bir süreçten geçiyoruz. Özelden mesajlar arttı doğal olarak. Ben de burada dilim döndüğünce bir şeyler yazmanın faydalı olacağını düşündüm.

    Öncelikle koskoca devletlerin, şirketlerin önünü göremediği dönemde benim görüşlerimin herhangi bir değeri olamaz. Sizleri de anlıyorum, alakasız kişilerden bilgi almaktansa en azından sektörün içinden birini yakalamışken sorularınızı sormak istiyorsunuz.

    Gelen sorular genelde sektöre yeni girecek arkadaşlardan olduğu için mesleğin geleceğine yönelik naçizane öngörülerimi yazacağım.

    İlk olarak pilotsuz uçakla ilgili endişeye gerek olmadığını söyleyebilirim. Yine tek pilotlu uçuşları da yakın bir gelecekte beklemiyorum. Bu konuda sayfalarca yazabilirim, bir çırpıda aklıma gelenleri sıralayacağım burada.

    Her şeyden önce uçak üreticileri plan yaparken 1-2 yıl sonrasını değil, onlarca yıl sonrasını planlarlar. Şu anda halen 2 pilotlu, klasik sistem uçaklar üretiliyor ve bugün üretilen bir uçak gerekli bakımları yapıldığı takdirde minimum 30 yıl daha kullanılacak.

    Yine planlanmış, bitmiş, testleri yapılmış yolcu uçağı yok, böyle bir plan da yok takip edebildiğim kadarıyla. Basit tek kişilik drone tipi araçlardan bahsetmiyorum. 737 MAX uçaklara ekledikleri 1-2 güvenlik eklentisi 300 küsür kişinin hayatını kaybetmesine sebep oldu, ve sonuç ortada. Boeing Amerikan değil de Çin ya da Türkiye menşeili bir firma olsaydı şu anda çoktan batmıştı. Tüm dünya hazır olmadan üreticilerin bu denli radikal bir değişimi göze alacaklarını düşünmek aptalca.

    Pilotsuz uçak için tüm dünyanın tek millet olduğu o ütopik yapının oluşması lazım. Korona döneminde ülkelerin bir anda birbirlerine set çektikleri bu dönemde bunun kolay olmadığını net bir şekilde gördük. En son Çin kendi GPS sistemini tamamladı, ülkelerin birbirine bağımlı olma gibi bir niyeti olmadığı açık. İnsanlar ve ülkeler arasında ekonomik uçurum devam ettiği sürece o iş zor. Her ülkede insansız uçağın güvenli seyahatini tamamlayacağına dair altyapının hazırlanması gerekli. Tamamen otomatik inişe izin veren sistemlere sahip havaalanları ve uçakların bile sayısı çok fazla değilken pilotsuz sistemin yakın bir gelecekte mümkün olmasını beklemek çocukça. Yani günün birinde belki Amerika’da yolculu denemeler yapıldığını duyarız(ben o kadar yaşamam da torunum falan belki ), aynı sistemin Afrika’da da eşzamanlı kurulamayacağını öngörmek zor değil.

    Yine teknolojinin gelişimiyle kötü niyetli kişilerin, terörist grupların da kendini geliştirdiğini unutmamak lazım. Bir İHA düşürüldü dendiği zaman biliyoruz ki birileri uçuş sırasında sistemi hack’leyerek güvenli bir şekilde istediği yere indirdi uçağı. İçine yüzlerce yolcu doldurulan bir uçağı bu riski alarak onlarca ülkenin üzerinde uçurmak mümkün değil. Yerdeki kumanda eden kişiyle bağlantısı kesildiği zaman yapay zeka kendisine yüklenmiş olan senaryoları uygulayabilir sadece, bir pilotsa rahatlıkla kontrolleri eline alır ve karar verip ne gerekiyorsa yapar.

    2 pilot konseptinin de değiştirilmesi imkansıza yakın, uçuşlar pilotlu olduğu sürece tek pilot olmayacağını söyleyebilirim. Az yolculu küçük uçaklarda yapılan uçuşlardan bahsetmiyorum. Bu, 3 pilottan 2’ye düşmek gibi bir değişim değil. Pilotun kararlarını sorgulayan bir mekanizma olmalı, bu da yanındaki oturan meslektaşı. Sadece zaman içerisinde daha üst sistemler geliştirilerek bu pilotların işleri kolaylaştırılabilir. 2 pilot bulunmasının bir başka nedeni de -her ne kadar meslek itibarsızlaştırılmaya çalışılıyor olsa da- tecrübe ve bilginin bu meslekte çok önemli olması. Yazılı olmasa da bir usta-çırak ilişkisi içerisinde yürütülüyor senelerdir. Bir yolcu uçağını ilk kez uçacak bir pilota sadece simülatör eğitimlerine güvenerek ya da birkaç gözlemci uçuşuyla emanet etmek mümkün değil.

    Bir başka sebep; iş yapılırken fayda maliyet hesapları yapılır. Şu anda yetişmiş yüzbinlerce kişilik insan işgücü varken şirketlerin aceleyle pilot sayısını azaltıcı teknolojiler geliştirmesini beklemek zor. Ar-Ge hesaplamalarıyla ilgili çalışan arkadaşlar varsa bu yazdığımı daha açabilirler.

    Neyse, özetin özetinin özeti oldu. Dediğim gibi üzerine saatlerce konuşulabilecek, yüzlerce sebep belirtilebilecek bir konu. Tek cümleyle ifade etmek gerekirse: Yeni başlayacak arkadaşlar için pilotsuz uçuşlar -yakın bir gelecekte- tehlike değil.

    Fakaaat

    Şu ana kadar kazanılan haklar uzun seneler içinde edinildi. Mevcut durumda şirketlerin pilot ihtiyacının azaldığı doğru. Şirketler de bu fırsata mal bulmuş mağribi gibi atladılar. Türkiye gibi ülkelerde çalışan maaşları zaten şirket giderlerinde cüzi bir yüzdeydi, artık iyice dibe çekilmesi hedefleniyor. Diğer ülkelerdeyse mevcut personel maaşından ciddi tasarruf sağlayacak şirketler. Sonsuza dek böyle gitmeyecek. Talep artacak. Fakat tekrar dengenin bulunması, kaybedilen hakların tekrar kazanılması uzun seneler alacak. Bu uzun seneler içerisinde de arz-talep dengesi sağlanacak ve muhtemelen yine bugünkü maaşlara ya da haklara ulaşılamayacak. Yani görünen o ki, bizden önceki dönem bu mesleğin altın dönemini yaşadı ve zirveyi gördü. Bundan sonra aşağı yönlü bir trend olacak.

    Şu aşamada bu işe girilir mi? Ben olsam ortalığın biraz durulmasını beklerim. Akademi yoluyla girmeyi düşünenler için şirketin belirlediği eğitim bedeli ve ödemeyi düşündüğü maaş örtüşmüyor. Yani kesintiden sonra elinize kalanla karnınızı zor doyurursunuz. Ya da geri ödeme süresi çok uzatılır emekli olana kadar köle olarak çalışırsınız. Kendi cebinden eğitim masraflarını karşılayıp girmek isteyen için: Şirketlere yakın gelecekte tonla tecrübeli pilot başvurusu olacak. Tecrübesiz bir pilotu çalıştırıp risk alması için bir sebep yok. Yani bana göre aileden zengin, sırf istediği için bu işe para harcayabilecek, harcadığı eğitim parası ailesini veya kendini etkilemeyecek olanlar değerlendirebilir. Ama geri kalanlar için çok da mantıklı bir seçim değil.

    Tabi bunlar benim kişisel görüşüm. Belki öngörüleri çok sağlam kişiler bugün risk alıp eğitime başlar, 2 sene sonra piyasada inanılmaz bir açık oluşur, şimdiden daha iyi imkanlarla hızlı bir şekilde iş bulurlar Çok oynak bir piyasa, tahmin etmek gerçekten çok zor...

    Zamanla aklıma gelenler oldukça bu mesajı güncellerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 27 Temmuz 2020; 9:44:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar
    Ben 1 ay sonra 24 yaşına gireceğim. İşletme 2. sınıfı bitirdim. 2 sene sonra mezunum açıkçası son 2 aydır ingilizce çalışmaya başladım. Mezun olana kadar erasmus vs derken elimden geldiği şekilde yükseltmeye çalışacağım. Üniversiteye geç başlamamın sebebi genel anlamda okula üç sene geç başlamam ve bir sene mezuna kalmamla alakalı. Aklımda kpss + İngilizceyle geçinebileceğim bir yere gelmek vardı. Açıkçası vaktiyle ailemden izin alabilseydim askeri havacılık okumak gibi bir niyetim vardı. Ama ana baba sözü saygı gereği başımızın üstündedir. Mezun olduktan birkaç ay sonra 26 yaşımda olacağım. THY başvuruları 1.5 yıldır aklımı kurcalıyor. Ne yapsam diye düşünüyorum. İngilizcemi en az hangi seviyeye çekmemi önerirsiniz? Mülakatlar da CV'im sorun çıkartır mı? Benim durumumda olsanız siz ne yapardınız? Gerekli sınavlara şimdiden çalışmaya başlasam nereden başlamam gerektiğini söyler misiniz? Ramazan diye bir tanıdığım vardı. Sözelciydi ve 2 yıllık lojistik bitirir bitirmez oraya girdi. İşin kötü yanı ingilizce bile bilmiyordu. 2018 senesinde girdiğini hatırlıyorum. Bu tip durumlar benim şansım olduğunu düşündürüyor ama hala belirsizlik içindeyim. Yardımcı olur musunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c34tt

    Merhabalar
    Ben 1 ay sonra 24 yaşına gireceğim. İşletme 2. sınıfı bitirdim. 2 sene sonra mezunum açıkçası son 2 aydır ingilizce çalışmaya başladım. Mezun olana kadar erasmus vs derken elimden geldiği şekilde yükseltmeye çalışacağım. Üniversiteye geç başlamamın sebebi genel anlamda okula üç sene geç başlamam ve bir sene mezuna kalmamla alakalı. Aklımda kpss + İngilizceyle geçinebileceğim bir yere gelmek vardı. Açıkçası vaktiyle ailemden izin alabilseydim askeri havacılık okumak gibi bir niyetim vardı. Ama ana baba sözü saygı gereği başımızın üstündedir. Mezun olduktan birkaç ay sonra 26 yaşımda olacağım. THY başvuruları 1.5 yıldır aklımı kurcalıyor. Ne yapsam diye düşünüyorum. İngilizcemi en az hangi seviyeye çekmemi önerirsiniz? Mülakatlar da CV'im sorun çıkartır mı? Benim durumumda olsanız siz ne yapardınız? Gerekli sınavlara şimdiden çalışmaya başlasam nereden başlamam gerektiğini söyler misiniz? Ramazan diye bir tanıdığım vardı. Sözelciydi ve 2 yıllık lojistik bitirir bitirmez oraya girdi. İşin kötü yanı ingilizce bile bilmiyordu. 2018 senesinde girdiğini hatırlıyorum. Bu tip durumlar benim şansım olduğunu düşündürüyor ama hala belirsizlik içindeyim. Yardımcı olur musunuz?
    Tekrar selamlar gençler.

    @c34tt’ye özelden attığı mesajı buraya eklemesini istedim, o da sağolsun beni kırmadı. Yanlış anlaşılma olmasın, kötü örnek olarak göstermiyorum. Ancak farklı bir mesaj yazdığınızı düşünüyorsunuz ama gelen çoğu özel mesaj benzer eksende, içerikleri az-çok değişiyor. Bu mesajı da hepinize dilim döndüğünce cevap niteliğinde yazıyorum.

    Daha önce özelden yazan arkadaşlardan da buraya eklemelerini isteyebilirdim, ekleyen olur muydu bilmiyorum

    Öncelikle hayatınızın geri kalan 30-40-50 yılını etkileyecek bir kararı alıp pilotluk mesleğine atılmayı düşünüyorsanız bu başlığı baştan sona okuyacak motivasyonunuz var demektir. Sorduğunuz sorulardan tamamına yakınını cevapladım zaten. İlk mesajdan sona kadar okuyunca benim gözümde meslekteki ve sektördeki gidişat hakkında bilgi sahibi olursunuz. Yine de arada tazelemek lazım sanırım, kabaca son durum hakkında bilgi vereyim.

    @c34tt’ın sorduğu sorular daha önce soruldu ve cevapladım ama öncelikle onları tekrar edeyim. İngilizce’nizi konuşma dilinde en kötü chat vs. geliştirmeye çalışın. Mülakatlarda neye bakıldığını bilmiyorum ama dürüst olun. Sizlerin durumunda olsam ne yapardım en son mesajımda gayet açık yazdım zaten, son mesajımı tekrar okuyun, karışık geliyorsa da pilotluk mesleğine hiç bulaşmayın.

    Özelden çok mesaj geldi ve gelmeye devam ediyor. Ancak bu son özel mesajın bir önemli yanı sektörün geldiği noktayı göstermesi.

    Size başımdan geçen bir olayı anlatayım. Uçtuğumuz bir simülatörde hoca ders içeriğini bitirdikten sonra vaktimiz kalınca ekstra çalışma yaptırdı. Atatürk Havalimanı’ndan kalkış yaptıktan kısa bir süre sonra 2 motoru da kapadı ve gerekli checklist’leri yapsak da motorların çalışmayacağını, geri dönüp inmemiz gerektiğini söyledi. 2 First Officer birlikte uçuyorduk, uçan bendim, göz kararı ineriz deyip kalktığımız piste dönmeyi düşündük. Hoca bize diğer pisti değerlendirebileceğimizi, saniyede alçalma hızımızın belli olduğunu ve piste mesafemizi bildiğimizi, kabaca bir hesapla ne kadar irtifaya ihtiyacımız olduğunu hesaplayıp daha doğru karar alabileceğimizi belirtti. Ve ekledi “işte bu sebeple mühendisleri tercih ediyoruz, sizlerin daha analitik düşünmenizi bekliyoruz.”

    Belki Ramazan ve nice arkadaşımız benden iyi pilottur. Lise mezunu “gerekli şartları sağlayan” herkesin bu mesleği yapabileceğini düşünüyorum, çünkü havacılığın kalbi sayılabilecek Amerika’da öyle. Bizlere eğitim veren hocalar lise mezunu gençlerdi ve birçoğu gayet kaliteli pilotlardı.

    Yaşadığım tecrübeyi paylaşmamın sebebiyse şirketin bakış açısının seneler içinde ne kadar değiştiğini göstermek için. Şirket belli bir noktada pilot maaşlarını sorun etmeye başladı ve agresif bir şekilde akademiye alım yaptı. “Mühendis alalım analitik düşünsün”den “pilot arzını artıralım değeri düşsün” mantalitesine kayıldı. Bizim zamanımızda Euro 1.5 lirayken 60 bin eurolardan başlayan akademi ücretleri zaman içerisinde Euro 7 liraya ulaştığında 140 bin Euro’dan alıcı buldu. Şu anda o fiyatlara imza atan arkadaşlar henüz line’da uçuşa başlamadılar ama borçları 1 milyon lirayı çoktan aştı. Ben imza attığımda önceki iş yerimden son aldığım maaşla 30 ayda ödeyebiliyordum şirkete borcumu. Şu anda imza atan gençler kaç ayda ödeyebilirler? Çalıştıkları bir iş varsa hesaplasınlar.

    Artıları eksileri defalarca yazdım ama tekrar özetleyim, bu bilgiler ışığında kararınızı kendiniz verin. Kararınız tamamen benim yazacaklarıma bağlıysa pilotluk mesleğinden uzak durun! Kariyerinizde saniyelik verdiğiniz kararlarla insanlar güvenle evlerine gidecek ya da ölecek. Çocuk oyunu değil bu, en azından karar verme yetinizin belli bir seviyede olması lazım.

    Meşhur hikayeyi muhtemelen birçoğunuz duymuş ya da okumuştur. Joseph Kennedy(JFK’nin babası) ayakkabısını boyatırken boyacı çocukla konuşur. Boyacı çocuk borsada ne kadar kolay para kazanıldığını, ne kadar karlı bir yatırım olduğunu ballandıra ballandıra anlatır. Kennedy ofise geldiğinde çalışanlarına sürpriz bir şekilde tüm hisseleri satmalarını söyler. 1 hafta sonra büyük buhran olur, servetini korumayı başaran az sayıda aileden biri olur Kennedy ailesi, sonrası malum. Bilmeyenler internetten baksınlar, çok daha güzel anlatımlar mevcut.

    Son özel mesajda arkadaşımız da yazmış; herhangi bir 2 yıllık okul bitiren, hayatta çok büyük bir başarı beklemeyen, ya tutarsa misali herkesin hedefi oldu bu meslek, şirketin de medya üzerinde yaptığı algı operasyonlarıyla. Uçuşlardan birinde domates işinde umduğunu bulamayıp pilot olan bir arkadaş denk gelmişti. Yani insanlar pilotluk mesleğini kolay para olarak görüyor artık, boyacı çocuğa sorsanız onun düşüncesi bile bu yöndedir.

    İşin doğrusuysa bu meslek de diğer her alanda olduğu gibi doyuma ulaştı. Standartlarda bir düşüş zaten bekleniyordu ama pandemi bahanesi oldu, çöküş hızlandı. Şirketler yeni yetişen işgücüyle belki %10-20 kesinti yapmayı umarken bir anda çalışanların maaşlarda %50-80 kesintilere hayır diyemeyecekleri rüya gibi bir ortama kavuştular.

    Gelinen noktada eğer şirket yine 10 sene kesintiye devam ederse akademi mezunu bir first officer işe yeni başlayan kabin memuru seviyesinde maaş alırken kaptan olduğunda maaşı kabin amiri seviyesine ancak ulaşacak. Verdiğim örnek kabin ekibi arkadaşları rahatsız etmesin, sektörün içinde en basit karşılaştırma bu şekilde Bahsettiğim senaryo Euro’nun 9’da takılıp kaldığı, mucizevi bir şekilde daha da yükselmediği iyimser senaryo. Alternatif senaryolar: Şirketin ortada binlerce yerli/yabancı işsiz pilot varken akademi alımlarını durdurması. Euro’nun artışını sürdürüp 15-20 liraları görmesi. Hesap karışık değil, çarpın bölün ayda ne kadar ödemeniz olacağı hakkında fikriniz olsun, kafadan yapamıyorsanız hesap makinesiyle yapın, zor değil gerçekten.

    Neyse, çizdiğim karanlık tablodan direk başvurmayın dediğimi çıkarmış olabilirsiniz. Oysa şimdi sayacağım sebeplerden ben seneler önce verdiğim tavsiyeyi tekrarlayıp “bu işe bel bağlamadan” alternatif yollar üretmenizi, ancak aklınızda varsa da alım olursa başvurmanızı öneririm.

    Her şeyden önce sizin durumunuz nedir? Aileden zengin ya da halihazırda kurumsal bir firmadan binlerce dolar maaş alan, kendi işinden ciddi paralar kazanan veya dünyaca ünlü şirketleri peşinden koşturan bir beyinseniz zaten bunca yazıyı boşuna okudunuz, vaktinize yazık. Ancak birçoğunuz ülkedeki işsizlikten umudunuzu kaybetmiş, iş olsun da çamurdan olsun beklentisine düşmüş gençlersiniz. Kaybedeceğiniz bir şey yok. Aileye evi arabayı sattırıp bu işe girerseniz büyük risk almış olursunuz ama akademi çok mantıklı birçoğunuz için. Tamam aldığınız maaş düşük olacak, hayalinizden çok aşağıda şartlarda çalışacaksınız ama bugün gitseniz bankalar hiç birinize ipotek göstermeden bu eğitimin gerçek değeri olan 50 bin dolar civarı paraları kredi olarak vermez. Olaya bu açıdan bakın derim.

    Alın size cevap. Bundan sonra özelden yazan arkadaşlarıma bu yazıyı kopyala yapıştır yapacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 26 Eylül 2020; 23:52:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selam dostlar sırf bu yazıyı yazmak için hesap açtım, büyük hayal kırıklıkları içerisinde yazıyorum. Bundan 8 sene kadar önce üniversite sınav senemde stres yaptığım gerekçesiyle sağlıkçı babam sağolsun devlet hastanesinde psikiyatrist dr arkadaşına götürdü ve oradaki 10dklık görüşme sonucu e nabıza “tanı” girmiş, o varlığını dahi unuttuğum bir nedenden pilot olamayacağımı öğrendim (ilan şartlarında e nabıza psikiyatri ile ilgili tanı olmaması yazıyor) ne hissedeceğimi bilemiyorum. Hayırlısı buymuş diyebilecek yaştayım ve çok şükür kendi bölümümü de dereceyle bitirdim ancak bir hayale böyle 10dklık bir nedenden zorunlu şekilde veda etmek çok koyuyor gerçekten. Ailem hala pilotluğa hazırlanıyorum sanıyor ancak bu durumu anlatırsam çok üzülürler ve babam kendini suçlar o yüzden bir aşamada elendim diyeceğim. Kime anlatacağımı bilemedim size yazayım dedim. İyi günler dilerim herkese


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.