Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
724
Cevap
49
Favori
97.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de şu sıra hem THY hem de Sunex aşamalarında sonlara gelmiş durumdayım, sonuçlar olumlu gelirse hangisini seçeceğim konusunda kafam karışık açıkçası.


    Ama konuşulanlara göre THY e-nabız konusunda o kadar katı görünüyor ki insanın kafası karışıyor açıkçası. Şimdi biz eğitime girdik, sonra da işe başladık diyelim. İleride şikayetimiz olsa, doktora gitmek istesek "ya THY'nin istemediği bir şey çıkarsa" diye hayatımız boyunca korkup hastaneye gidemeyecek miyiz yani. THY sürekli kişisel verilerimizin bulunduğu e-nabızı kontrol ediyor mu?


    Eğer öyleyse kafam rahat bir hayat sürmek için Sunexi seçmeyi düşünürüm herhalde.


    Edit : İki şirketin süreçlerini de tamamlayıp birini tercih edip başladım, sorusu olan olursa yardımcı olabilirim arkadaşlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ObsessionC -- 20 Ocak 2024; 11:29:50 >
  • Seneye atpl lisansı için bir kuruma başvurmayı düşünüyorum. 2014 yılında omuzumdan ameliyat oldum 10cm civarında bir dikiş izi ve omuzumda bir platin var. Bu durum SHGM muaynesinde engel oluşturur mu ? oluşturmadığı takdirde pilotluk için şirketlere başvurduğumda platin olması işe girerken bir engel olur mu ? şuan kolumda ve omzumda performans açısında hiçbir sıkıntı yok. Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim :)

  • Diyelim ki pilot olduk. Pilot olarak görev alıyoruz. Sağlık kontrollerimizde pilotken sıkıntı çıkarsa ne oluyor, süreç nasıl ilerliyor? Bir anda bizi işten çıkarıp boşta mi kalıyoruz? Herhangi bir para aliyor muyuz? Teşekkür ediyorum...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Leplep L kullanıcısına yanıt

    Eğer kararın haksız olduğunu düşünüyorsanız SHGM’ye itirazınızı iletiyorsunuz. Diğer bir hastane daha belirleniyor ve onlar da muayenenizi gerçekleştiriyor. Eğer o hastane de aynı kanıyla varırsa karar onaylanmış oluyor. Ancak o hastane sizin lehinize karar verirse durum 1-1’e geliyor ve son bir hakem hastane belirleniyor. O hastaneden çıkacak karar nihai karar oluyor. Nadir senaryolarda hastaneden olumsuz sonuç çıksa da yetkili kişilerle simülatöre girip sizin işi yapabilecek yetkinlikte olduğunuza karar verebiliyorlar ve işinize devam ediyorsunuz.


    Eğer pilot olarak işe devam edemezseniz değişik ihtimaller var. Bugün benim başıma öyle bir şeyler gelse herhalde simülatör öğretmenliği için gerekli adımları atarım. Yine kendi şirketim özelinde gördüğüm senaryolar, genelde yerde başka görevlerde kullanmaya çalışıyorlar çeşitli sebeplerle pilotluk kariyerlerine devam edemeyenleri.


    Para konusu tamamen yaptırılan sigortalara bağlı. Şirketin yaptırdığı bir sigorta var, o parayı her durumda alırsınız. İlk şoku atlatmaya yetecek bir miktar. Yine Pilvak, TALPA bünyesinde özel sigortalar var lisans kaybı için. Kendiniz para verip bunları satın alırsanız lisans kaybında doktorun odasında göbek atıp oynamaya bile başlarsınız  Keza özellikle THY’de pilotlara ödenen maaşlarla uzun süre çalışsam da o paralardan çok daha fazlasını kazanamıyorum. Diğer firmalardaki pilotlar bir miktar üzülebilirler ama  


    Rica ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 29 Ocak 2024; 7:57:29 >




  • Herkese merhaba, THY'nin 2.pilot yetiştirme programına başvurdum şöyle bir sorum olacak, Ekim ayında mezun olduğum için 2 yıllık tecilim var yani 2025 Ekim'e kadar. Süreç bittiğinde belki 1.5 yıldan az tecilim olacak bu sorun olur mu bununla ilgili ne önerirsiniz?
    Ayrıca CRM ve kurul mülakatında ne soruluyor? Ben hayatım boyunca hiç uçağa binmedim sebebi korku değil mantıklı gelmemesi(hem ekonomik hem de süre olarak). Bu bir sorun oluşturur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhabalar, SunExpress'in sürecinde herhangi bir aşamada devam eden arkadaşlarımız varsa bana buradan ya da özel mesajdan ulaşma imkanları var mıdır? Ben de bu sürece devam ediyorum ve kurul mülakatı için planlama bekliyorum. Biliyorsunuz, THY'ye göre bu süreçte daha az insan olduğu için haliyle hakkında daha az bilgi var. Dolayısıyla, belki süreç devam ederken birlikte iletişim halinde kalabiliriz.


    Tüm şirketlerin tüm aşamalarındaki arkadaşlarıma başarılar dilerim. Şimdiden ilginiz için teşekkürler.

  • Arkadaşlar THY'nin CADET ilanına başvurup süreci devam eden var mı? 7 Mart'ta DLR sınavına gireceğim DLR sınavına girecek varsa iletişime geçersek iyi olabilir.

    DLR sınavı için takım elbise zorunluluğu olmadığı söylenmiş ama kurumsal firmaya uygun bir giyim olması istenmiş. Bu tam olarak ne demek, üstüme bir kazak altıma bir pantolon çeksem uygun olur mu yoksa ütülü bir gömlek olması şart mı?

    Ayrıca (sanırım)CRM ve kurul mülakatında takım elbise isteniyor, takım elbiseden kasıt tam olarak nedir? Spor bir gömlek, blazer ceket ve günlük giydiğimiz keten pantolon uygun mudur yoksa bildiğimiz kumaş pantolon mu isteniyor?

  • ObsessionC kullanıcısına yanıt

    Hocam selam. Thynin e nabız katılığı nasıl


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diyelim ki THY mülakatı geçtik ama askerliğe 6 ay kaldı. Süreç nasıl olacak ? Eğitimi askerliği yaptıktan sonra alabiliyor muyuz!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • nowo kullanıcısına yanıt
    Hocam sözleşmede belirttikleri in e nabıza hekim sistemlerinden bakıyorlar. Kendi kriterlerine uygun olmayan bir durum varsada duruma bağlı olarak karar değişebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutakyz34 -- 9 Nisan 2024; 4:36:49 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • umutakyz34 kullanıcısına yanıt

    Hocam artik e nabizda hastane ziyaret rapor ilaç teşhis gizlenebiliyor. Gizlediğiniz alanı yalnızca il sağlık müdürlüğüne dilekçe verirseniz tekrar görebiliyorsunuz. Thy nin bizim telefonumuzdaki e nabızdan baktığını duydum ama boyle degil mi acaba ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaptanım öncelikle güvenli uçuşlar iyi çalışmalar dilerim. Ben ayjette pilotaj eğitimine başlayacağım 1.seviye sağlık sertifikamı alacağım fakat bir rahatsızlığım var crohn hastasıyım. Bu konuyla ilgili havacılık tıp merkezindeki doktorum sağlık raporunda oml olmayacak fakat hastalığın işe girişte sorun ayratırmı bunu öğren ona göre yatırım yap maddi manevi diye beni uyardı. Bu konuda nasıl yol izleyebilirim bana yardımcı olur musununuz? Havayolları doktorlarına ulaşıp bunu öğrenmem gerekiyor tabikide hiçbir doktor veya ik uzmanı bana kesinlikle alırız gibi bir garanti vermez ama en azından crohn hastalarını almıyoruz vs gibi birşey söylemez. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

  • ystdcl Y kullanıcısına yanıt

    Öncelikle teşekkürler, eğitiminde kolaylıklar.


    Keşke yardımcı olabilsem ancak çok spesifik bir konu. Sadece örnek vereceğim birebir kendim yaşadığım için.


    Daha önce sağlık muayenesinde TSH değerine bakılmıyordu. Pilotların buradaki kötü şartlardan dolayı körfez ülkelerine akın ettiği dönem bakılmaya başlandı. Oldukça yaygın görülen haşimoto hastalığını SIC(Special considerations) olarak sağlık lisansına işleyip istifalara ekstra bir engel olarak çıkardılar o dönem. Çünkü diğer şirketler sağlık lisansında bir ifade bulununca bu durumdan rahatsız oluyorlar. Birkaç sene önce şirketten ayrılma niyetim olduğunu bu sayfalarda yazmıştım. Ne yazık ki görüştüğüm şirketler kapıyı direk kapamasalar da süreci çeşitli bahanelerle çıkmaza sokup ilerletmediler bundan dolayı.


    Sonradan yine bu test yapılmaya devam edildi ancak basitçe bir ultrason yapılarak kanser yoksa lisanstan SIC ifadesi kaldırıldı. Bir dönem bizim şirkette TSH değerleri yüksek çıkanları işe alımda elediklerini duymuştum ancak bunun tespitini yapmaları adayın beyanı olmadan imkansız. Neden derseniz eğer aday hastalığını biliyorsa doğru dozda ilacını her gün alıyorsa değer zaten normal çıkıyor. Biraz da ihtiyaca göre hassasiyet gösterdiklerini düşünüyorum bu konulara.


    Size yazabileceklerim sadece tavsiye niteliğinde olur. Keza herhangi bir şirket doktorunun vereceği bilgi de farazi olacaktır çünkü biz bir şey sorduğumuzda bile birinin dediği diğerini tutmuyor.


    Önemli konu şu: crohn uçuşta sizi etkileyecek bir hastalık mı? Tedavisinde kullanılan ilaçların yan etkileri var mı, uçuş için yasaklı ilaçlar listesinde olabilirler mi? Eğer bunların cevabı hayırsa havacılık muayenesinde tespit edilebilen bir hastalık mı? Bu soruların cevabına göre bir risk değerlendirmesi yapıp yola çıkabilirsiniz.


    Yine arayıp sorun şirketlere. Zaman içerisinde şartları değiştirebildikleri için net bir cevap almanız zor ancak ik ya da sağlık birimlerinden fikir oluşturacak bir şeyler söyleyebilirler.


    Umarım gönlüne göre olur.





  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt

    Kaptanım ilginiz için teşekkür ederim dediklerinizden anladım dediğiniz gibi pozisyon açığına göre hassasiyet gösterdiklerini biliyorum.


    Bugün okuduğum okulun sivil havacılık bölüm başkanı yardımıyla pegasusun ik uzmanına ve doktoruna ulaştım ve işe girişte sorun yaşayacağımı söylediler. Pegasus ve TK bu konuda biraza hassas davranıyorlarmış ve dediğiniz gibi sağlık sertifikasında herhangi birşey olmasını istemiyorlar.


    Sunex,smartlynx, ryanair,wizzair gibi firmalara ulaşmayı deniyorum belki onlardan bir şansım olur diye. Amerikada crohn hastası yaklaşık 2.000 adet pilot varolduğunu okumuştum bir makalede bu hastalığın ileri seviyesi tabiki uçuşa engel fakat ben hafif bir hastayım ve kendi doktorumda raporunda havacılık tıp merkezine hafif derece diye bilgisini veriyor.


    Günün sonunda işe gireceğim zaman sorun yaşamaktan korkuyorum ve şuanki maliyetleri sizde biliyorsunuzdur aynı zamanda 2 yıl gibi bir zaman kaybım olacak eğer ki dilediğim gibi olmazsa.


    Siz bir tavsiye verir misiniz sizce nasıl bir yol izlemeliyim abi kardeş gibi söyleyebilirsiniz, çünkü yavaş yavaş umudumu yitirmeye başlıyorum.


    Teşekkür ederim iyi çalışmalar.





  • Merhabalar,


    Bende çok istemiştim pilot olmayı. Makine mühendisiyim. Kendi işimi yaptığım bir dönem, stresten dolayı saçkıran oldum sanırım. Çok önemsemedim ama yine bir doktora gideyim dedim. Aile hekimine gittim. Kortizon içeren bir solüsyon verdi ve 2-3 haftaya düzeldi fakat, e-nabıza ''Anksiyete bozukluğu'' olarak işlemiş. Aile hekimi böyle bir teşhis koyabilir mi bilmiyorum fakat var. THY 2. pilot aday adaylığına hazırlanan arkadaşlarım olmaz dediler. THY'nin sağlık belgesi istediği hastaneye gittim. Durumu anlattım. Fakat e-nabıza işlediği için artık geri dönüşü yokmuş.


    Hocam bu durum hala geçerli mi? Şu an yaşım geçti ama THY olmasa bile yine pilot olmak çok isterim.

  • Herkese merhabalar.

    Ben de havayollarının 2. pilot adayı süreçlerine hazırlanan birisi olarak bir konuda bilgilerinize danışmak istiyorum. Geçtiğimiz yıl bel ağrısı şikayetiyle hastaneye başvurdum doktor fıtık olduğunu söyledi. Fakat hayatımı etkileyecek derecede bir ağrı olmadığı için ameliyat olmadım ve sonrasında ağrı zaten kendiliğinden azalarak tamamen geçti. Şu an hiçbir ağrı hissetmiyor hatta çeşitli sportif faaliyetlerde (futbol, voleybol gibi) yer alıyorum. Daha önce de bahsedildiği üzere özellikle THY e-nabız bilgilerine dahi bakıyor. Sizce bu e-nabızdaki teşhis Class-1 sertifikasını alsam dahi işe alınmamda sorun yaratır mı? Bildiğim kadarıyla THY daha sonrasında kendi hekimlerine de muayene ettiriyor ve sağlık kriterlerinde fıtık tanısı konmuş olsa dahi pilot olmaya uygun değildir diye belirtiyor. Çok değerli kaptanlarımızın filosunda ya da çevrenizde bu tür bir şikayeti olup da sağlık aşamasını geçmiş kişiler var mıdır? Cevabınız için şimdiden teşekkür ediyor iyi günler diliyorum.





  • VolframQ V kullanıcısına yanıt

    Merhabalar.


    Fıtık işe giriş öncesinde olmasa da zamanla yapılan işin doğasından olayı birçok meslektaşımda oluşuyor.


    İşe alımla ilgili sadece yeni işe girmiş aynı durumda olan adaylar net bilgi verebilir. Ne yazık ki benim haricimde gelip buralarda yazan, bilgi veren yok. Bahsettiğiniz şekilde bir duyumunuz varsa risk var demektir. Class 1’le şirketin alım kriterleri farklı ne yazık ki.


    Tavsiyem bu alımlara bel bağlamadan sürece başlayın. Olumlu sonuç olmazsa da alternatif bir planınız olsun.

  • Merhaba Robinson kaptanım. Ben şuan bir kamu bankasında yazılımcı olarak çalışan MPL programı ile bir şirketten kabul almış ama henüz imza atmamış bir bilgisayar mühendisiyim. Açıkcası çok arada kaldım çünkü bu sürece başlarken bir işim yoktu. Daha sonrasında iş teklifi geldi ve bankada başladım. İşimden ve çalışma arkadaşlarımdan ve ortamdan çok memnunum. Bu durum beni ikilemde bırakıyor ve hangi kariyerde ilerleyeceğim konusunda tıkanıp kaldım. Bütün cevaplarınızı 2015 yılından itibareden okudum. Çok değerli bilgiler vermişsiniz. Şuan işimi bırakıp bu sürece başlamam mantıklımıdır? Eğitime başladıktan sonra herhangi bir sebeple yarıda kalmasından veya göreve başladığımda da ağır çalışma koşullarına adapte olamamaktan endişeliyim. Çünkü şu an çalıştığım işte aldığım maaş tatmin etmesede toksik bir ortam veya fazla mesai kavramı yok. Siz ne tavsiye edersiniz? 2 yıl sonra sektör ne durumda olur? Açıkcası işin parasından çok görevde maruz kalınacak stres ve baskı beni düşündürüyor. Bunlarla siz nasıl başa çıkıyorsunuz? Stres yönetimim kısa vadede iyi olasada 10 yıllar boyunca sürekli strese maruz kalmak beni bu meslek hakkında düşünmeye itiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TyzelCrow -- 6 Eylül 2024; 17:20:56 >




  • Kaptanım merhabalar, nasılsınız? Umarım hayatınızda her şey yolundadır. Ben THY cadet sürecinde sağlık aşamasındayım. İşe alım muayenemde birkaç farklı bölümden ek tetkik istediler. Bunlardan birisi de odyoloji. Class 1 sertifikamda aldığım rapora göre 2000 frekansta 30db işitme kaybım mevcut. Şirket son ilanda " 250 500 1000 ve 3000 hz de 30db üstü adayların işe girişi uygun değildir." yazmasında rağmen benden 2 farklı hastaneden daha işitme testi istediler. Durumu izah etmeme rağmen doktorlar kesin bir tavırla tetkik istediklerini belirtti. Sizce işitme testimde 30db kayıp olursa sürecin devamı ne olur? Ya da bu süreçle ilgili farklı önerileriniz nelerdir? İlginiz için teşekkür eder emniyetli uçuşlar dilerim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Robinson Crusoe Kaptanım selamlar, değerli bilgiler için teşekkür ederim.


    TAFA'ya hazırlanan bir birey olarak sizinde düşüncelerinizi merak ettiğim bir konu var. Pilotlukta psikiyatrik geçmiş konusu. Şöyle ki 2 pilot düşünelim. Birisinin dikkat eksikliği mevcut bunun için tedavi olmuş/oluyor. Diğer pilot ise dikkat eksikliğini kariyeri parçalanmasın diye saklamış ve hiç bir şekilde tedavi olmamış. Bu durumda sizce, hali hazırda tedavisi kontrol altında olan bir bireyi seçmek mi daha mantıklı, yoksa kariyeri için hastalığını saklamış ve bundan dolayı her gün yolcuları ve diğer insanları tehlikeye atan kişiyi mi? Bunu nereye bağlayacaksınız diye merak ediyor olabiliyorsun. Geçenler THY Genel Müdürü'nün bir bir yazısı Linkedin platforumda gördüm. Basitçe şunu yazıyordu " zamanında aileniz sizi çocukken psikiyatriye götürüp dikkat eksikliği tanısı koyulmuş olsa bile biz sizi cadet programına almıyoruz." Şimdi bu durumda SGHM kuralları şu şekilde, bir adayın dikkat eksikliği veya psikiyatrik bir tanısı geçmişte mevcut ise, güncel durumda bunun olup olmadığına bakıyorlar. Basit düzeyde şöyle söyleyeyim. Eğer dikkat eksikliği tanınız mevcutsa sizi moxo testine sokup devam edip etmediğine bakıyorlar. Demem o ki SGHM bile böyle bir şeyin kontrolünü yapıp onay veriyorlar, Havayolu firmaları neden SGHM kararını override ederek kendileri bir kural katmanı daha ekliyorlar. Şuan 9 aylık bebeğim var. Kendime şunu söylüyorum, ileride psikolojik rahatsızlığı olursa hiç bir şekilde doktora götürmeyi düşünmüyorum. Nedeni ise ülkemizde psikiyatrik tanı maalesef "öcü" olarak görülüyor. Pilotluktan, askerliğe oradan polisliğe kadar hiç bir şekilde kariyer ilerletemiyorsunuz. Mevcut durumda şirket ve devlet şunu istemiş oluyor "benim gözümde", psikolojik rahatsızlığın varsa ben bunun belgesini görmediğim sürece her şeyi olabilirsin. İster pilot ol ister asker. Başka insanların hayatlarını riske atabilirsin ama yeter ki ben e-nabız da o tanıyı görmeyeyim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Cevap için vaktinizde olur mu onu da bilmiyorum. Bu konu hakkında yorumunuzu bekliyorum. Son bir şey daha sormak istiyorum. Benim tanı girişim 2022'de babam vefat ettiği yıl gitmiştim. Biraz validenin zoruyla gittim o ısrar etti ve maalesef ilacıda eczaneden almış bulundum. Daha sonra ise hiç bir şekilde doktora gitmedim. Doktor tanısı olarak aksiyete ve dikkat eksikliği yazılmış fakat kendisi beni dikkat eksikliği için moxo testine bile sokmadı. Bu durumda class-1 için moxo testi istenecektir. Fakat sanırım THY İş yeri hekimleri moxo testi olsa dahi olumsuz vereceklerdir diye düşünüyorum. Yukarıda yazdığım durum tam olarak bu aslında..





  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.