Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı
651
Cevap
48
Favori
45.528
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Havacılık >> Pilotluk Hakkında Soru-Cevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      703 Mesaj
      30 Aralık 2018 23:17:28

      Hocam link varsa atabilir misiniz?



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      jahnny kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Binbaşı
      1027 Mesaj
      30 Aralık 2018 23:24:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: ExMilitary

      Hocam link varsa atabilir misiniz?

      https://www.kariyer.net/is-ilani/pegasus-hava-tasimaciligi-a-s-pegasus-pilot-adayi-2201921

      Sunex ilanının başvuru süresi sona ermiş sanırım. Yine de fikir vermesi için ekliyorum:

      https://www.kariyer.net/is-ilani/sunexpress-gunes-ekspres-havacilik-a-s-pilot-yetistirme-programi-2134793



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jahnny -- 30 Aralık 2018; 23:25:22 >
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      703 Mesaj
      31 Aralık 2018 02:09:24

      Teşekkürler hocam burada 160-195 cm boy aralığı vermişler burada boy kriterlerini sağlıyorum ama boy kriteri aranması saçma bir durum sivil havacılık için bir pilottan öğrendiğime göre eğer rahatlıkla tüm kontrollere uzanabiliyorsan yani boy ve kol uzunluğun bu hareketlere yeterliyse başka bir şey aranmasına gerek yok.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ExMilitary -- 31 Aralık 2018; 2:14:12 >
      |
      |
      jahnny kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Binbaşı
      1027 Mesaj
      31 Aralık 2018 11:35:18
      quote:

      Orijinalden alıntı: ExMilitary

      Teşekkürler hocam burada 160-195 cm boy aralığı vermişler burada boy kriterlerini sağlıyorum ama boy kriteri aranması saçma bir durum sivil havacılık için bir pilottan öğrendiğime göre eğer rahatlıkla tüm kontrollere uzanabiliyorsan yani boy ve kol uzunluğun bu hareketlere yeterliyse başka bir şey aranmasına gerek yok.

      THY ilanında da boy sınırında değişikliğe gittiler diye hatırlıyorum son dönemde. Sanırım alt sınır düşmüştü. Zamanla 1.90 da belki yukarı çekilir. Bu talebinizi iletin kokpit istihdama, değerlendirilecektir mutlaka. Belki durumdan muzdarip pek çok kişi vardır.



      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      616 Mesaj
      06 Ocak 2019 05:02:31
      Ondeki bir kac sayfayi gezdim goremedim.

      1) pilotluk egitimi sirasinda / sonrasinda herhangi bir nedenden dolayi ayrilmak zorunda olursak ( saglik, psikolojik, pilotlugun kendine gore olmadigini vb. durumlar ) egitim masrafini odemek zorunda oldugumuz sozlesme maddesi var mi ? 150k euro diye tahmin ediyorum.



      2) pilotlar sakal birakabiliyor mu ?



      Bu kardesinizi aydinlatirsaniz sevinirim



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starbucksunstari -- 6 Ocak 2019; 5:11:21 >
      _____________________________

      Im all in
      is not the game you play
      Go so hard everyday
    • Binbaşı
      1958 Mesaj
      08 Ocak 2019 03:09:24 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Starbucksunstari

      Ondeki bir kac sayfayi gezdim goremedim.

      1) pilotluk egitimi sirasinda / sonrasinda herhangi bir nedenden dolayi ayrilmak zorunda olursak ( saglik, psikolojik, pilotlugun kendine gore olmadigini vb. durumlar ) egitim masrafini odemek zorunda oldugumuz sozlesme maddesi var mi ? 150k euro diye tahmin ediyorum.



      2) pilotlar sakal birakabiliyor mu ?



      Bu kardesinizi aydinlatirsaniz sevinirim
      1) Sözleşmeler gruptan gruba farklılık gösterebiliyor. Son olarak eğitim 170 bin Euro oldu bildiğim kadarıyla. Kendi isteğinizle ayrılırsanız şirket bu paranın tamamını istemez tabi ki ancak o güne kadar eğitiminiz için harcanan parayı isteyecektir. Şirket daha önce attığı kişilerden para istemiyordu ama son olarak atılanlardan da masrafları istemeye başlamış diye bir duyum aldım, teyitli değil. Çocuk oyunu değil sonuçta, baştan iyi düşünüp yola öyle çıkmak lazım.

      2) Sakal konusu şirketten şirkete değişiklik gösterebiliyor. THY’de bıyık bırakmak serbest, sakala müsade yok.
      |
      |
      _____________________________





    • Binbaşı
      1027 Mesaj
      09 Ocak 2019 17:06:19

      Sözleşme tutarı 140 bin Euro olarak devam ediyor.
      |
      |
      Bahsedilenler: Robinson Crusoe , Starbucksunstari
      _____________________________

    • Binbaşı
      1958 Mesaj
      10 Ocak 2019 10:35:11 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: jahnny

      Sözleşme tutarı 140 bin Euro olarak devam ediyor.

      Sürece devam eden bir kabin memuru arkadaş 140+30 gibi bir ücretten bahsetti. Temel eğitim ücreti 140 tip eğitimi 30 bin euro gibi bir kelime oyunuyla ücret artırmış olabilirler.



      Bence yeni sözleşme imzalayacakların sözleşmeyi çok dikkatli okumalarında fayda var. Kısa görünen 10 yıl süre o kadar kolay geçmiyor, hele bizim gibi dövizin bu kadar oynak olduğu bir ülkede...



      Bizi bir salona toplayıp sözleşmeleri okumamıza bile müsaade etmeden "hadi imzalayıp hemen geri verin, biz gidiyoruz imzalamayan kalır" vs. sözlerle, kurumsal bir firmaya yakışmayacak şekilde bir davranışta bulundular. Bu tip konularda forumda yazana değil önüne konulan sözleşmeye itibar etmekte lazım, söz konusu miktarlar çok ciddi rakamlar.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________





    • Binbaşı
      1027 Mesaj
      10 Ocak 2019 10:43:14
      quote:

      Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe

      Sürece devam eden bir kabin memuru arkadaş 140+30 gibi bir ücretten bahsetti. Temel eğitim ücreti 140 tip eğitimi 30 bin euro gibi bir kelime oyunuyla ücret artırmış olabilirler.



      Bence yeni sözleşme imzalayacakların sözleşmeyi çok dikkatli okumalarında fayda var. Kısa görünen 10 yıl süre o kadar kolay geçmiyor, hele bizim gibi dövizin bu kadar oynak olduğu bir ülkede...



      Bizi bir salona toplayıp sözleşmeleri okumamıza bile müsaade etmeden "hadi imzalayıp hemen geri verin, biz gidiyoruz imzalamayan kalır" vs. sözlerle, kurumsal bir firmaya yakışmayacak şekilde bir davranışta bulundular. Bu tip konularda forumda yazana değil önüne konulan sözleşmeye itibar etmekte lazım, söz konusu miktarlar çok ciddi rakamlar.

      Alıntıları Göster
      Evet dikkatli okunması konusunda kesinlikle çok haklısınız. O an görüp, hızlıca imzalanıyor ve pek çok arkadaş ne yazık ki detaylı bir şekilde incelemiyor.

      2-3 hafta önce imza atan bir arkadaşım da 140 bin €'ya imza atmıştı.

      Yaz aylarında imza attığımda da bu ücreti arttırmayı düşünmediklerini net bir şekilde ifade etmişlerdi. Hatta arttığına/artacağına dair söylentilerden rahatsız olduklarını da eklemişlerdi.

      Tabi bu demek değil ki artması mümkün değil. Söylediğiniz gibi, mutlaka satır satır, kelime kelime gerekirse defalarca okumak gerek sözleşmeyi imza günü.

      Bu arada bundan sonraki eğitimler sanırım MPL olacak ATPL yerine. Avantajı/dezavantajı nedir açıkçası çok bilgi sahibi değilim. Sun Express de ilanını MPL olarak açmıştı. Sektörde entegre ATPL eğitiminden MPL'e doğru bir geçiş başladı diyebiliriz.

      Umarım adayların lehine değişiklikler içeriyordur.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jahnny -- 10 Ocak 2019; 10:48:4 >
      |
      |
      _____________________________





    • Yarbay
      2676 Mesaj
      10 Ocak 2019 18:00:31
      quote:

      Orijinalden alıntı: Starbucksunstari

      Ondeki bir kac sayfayi gezdim goremedim.

      1) pilotluk egitimi sirasinda / sonrasinda herhangi bir nedenden dolayi ayrilmak zorunda olursak ( saglik, psikolojik, pilotlugun kendine gore olmadigini vb. durumlar ) egitim masrafini odemek zorunda oldugumuz sozlesme maddesi var mi ? 150k euro diye tahmin ediyorum.



      2) pilotlar sakal birakabiliyor mu ?



      Bu kardesinizi aydinlatirsaniz sevinirim
      Sağlık sorunu nedeniyle ayrılmak zorunda kalırsanız para sizden istenmiyor.

      Fakat başka bir durum nedeniyle (başarısızlık vs...) THY'de kurula çıkıyorsunuz ve kurul gerçekten de çalışıp başaramadığınıza ikna olursa yine parayı sizden istemiyor. Hatta kursiyer ilişkilerinden bir yetkili, öyle olan arkadaşlara yerde görev veriyoruz şeklinde bir açıklama yapmıştı. Eğitimde başarısız olma oranı %0.4 demişti.


      Pilotlar sakal bırakamıyor, ama düzgün kesilmiş bıyık serbest diye biliyorum.
      |
      |
      _____________________________





    • Teğmen
      155 Mesaj
      12 Ocak 2019 19:49:29
      Merhabalar, üniversitede pilotajı okurken çift anadal/yandal yapabilme gibi bir şansımız var mı? Mesela bir yandan mühendislik okuyabilir miyiz? Sınava hazırlanma sürecinde olan bir bireyim

      Ayrıca bir sorum daha olacak, bu mesleği bir süreliğine yaptık diyelim kendi isteğimizle de ayrıldık, aradan belli bir zaman geçti.. Tekrar iş mürecaatında bulunup kabul edilip işimize devam edebilir miyiz?

      Teşekkürler..



      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

      "Hayat bizi yere serebilir fakat ayağa kalkıp kalkmamak bize kalmış."
Reklamlar
SEO
millenicom;internet;servis
Paykasa
Yeni Abonelik d-smart
nice türkiye
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,156
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.