Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Speed_Passion Daha Az
1 Kayıtlı Üye, 1 Misafir Kullanıcı, 1 Mobil Kullanıcı  ( 1 Mobil Cihaz  )
628
Cevap
48
Favori
40.408
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Havacılık >> Pilotluk Hakkında Soru-Cevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Er
      1 Mesaj
      24 Ekim 2018 16:17:10

      Bende su anda sinav surecindeyim benim soyle bir sorum olacak.
      Kaptan pilot sana agresif ve saygisiz davraniyor 10 saatlik ucusta nasil basa cikarsin?
      yani bunun kesin bir cevabi olmadigini biliyorum ama sadece profesyonel gorunusunuzu merak ediyorum. Simdiden cok tesekkurler.@Robinson Crusoe
      |
      |
      Bahsedilenler: Robinson Crusoe
      _____________________________

    • Binbaşı
      1951 Mesaj
      27 Ekim 2018 06:20:04 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: omeremre21

      Bende su anda sinav surecindeyim benim soyle bir sorum olacak.
      Kaptan pilot sana agresif ve saygisiz davraniyor 10 saatlik ucusta nasil basa cikarsin?
      yani bunun kesin bir cevabi olmadigini biliyorum ama sadece profesyonel gorunusunuzu merak ediyorum. Simdiden cok tesekkurler.@Robinson Crusoe
      Bu işin en zor kısmı yanına düşen psikolojisi bozuk kaptanı ya da daha doğru deyişle kişiyi idare etmek. İşe girdiğimden beri herhalde en çok geliştirdiğim özelliğim insan ilişkilerini yönetmek oldu.

      Şirketler böyle sıkıntılı tipleri en başta elemeye çalışıyorlar ama ne olsa az bir miktar problemli adam elekten geçmeyi başarıyor. Piyasadaki pilot kıtlığının da bunda etkisi var tabi. Şu anda uçtuğum garip garip tipler %10 civarında diyebilirim, o da dünyadaki bütün şirketlerde olabilecek bir oran. Yani CRM genel olarak iyi durumda.

      Sizin nasıl kotaracağınız tamamen kişiliğinize kalmış. Fırlama tipler işi şakaya döküp idare ediyorlar. Ben yapı olarak ciddiyim. Normalde eğilip doğrulmam dümdüz biriyim ama bu işe girdikten sonra nabza göre şerbet vermeyi öğrendim. Genelde kaptan nasıl yaklaşıyorsa ben de öyle karşılık veriyorum. Eğer yandaki kişi uyumlu değilse en kötü ihtimalle fazla iletişim kurmadan gidip gelinir, herkes profesyonelce işini yapar. Normalde kimse birbirinin ekmeğiyle oynamak istemiyor ama yandaki kişinin çok ciddi sıkıntıları varsa uçuş sonunda durumu rapor edebilirsiniz ve tekrar birlikte uçuş vermemeleri için yöneticilerinizden talepte bulunabilirsiniz. Bu çoğunlukla yapılmıyor çünkü genelde bir uçulan kişiyle tekrar uçuş ya hiç denk gelmiyor ya da seneler sonra belki bir kez daha uçuluyor. Öyle olunca da kimse üzerine düşmüyor ve sorunlu tipler ne yazık ki sistemin içinde kalmaya devam ediyor.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 27 Ekim 2018; 6:23:36 >
      |
      |
      _____________________________





    • Yarbay
      5554 Mesaj
      28 Ekim 2018 00:05:55
      Arkadaslar ayjette ucretli pilotluk egitimi alma durumum var. Fakat bir suru yazi okudum issiz pilotlar gibi . Durum ne nedir ne degildir bilgisi olan var mi?



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Forever Alone
      Vienna University Of Technology Elektro Technik
    • Yarbay
      7335 Mesaj
      03 Kasım 2018 07:15:10
      kaptan pilot hata yaparsa kontrolu ikinci pilotlar alsin tereddut etmeden.kidem vs dinlemeden havadayken emniyet once.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      578 Mesaj
      05 Kasım 2018 23:19:25

      Merhaba, halihazırda thy ve sunexpress in yetiştirilmek üzere 2. pilot adayı programlarını şirket kültürü, çalışana değer, olanaklar, maaşlar, çalışma şartları vb. gibi başlıklarda karşılaştırabilir misiniz?

      Şuan başlangıç aşamasına girmiş(ingilizce yeterlilik) biri olarak kafam karışık ve çevremde sektör içi doğru bilgi alabileceğim kimse yok. Dezenformasyon olduğunu da düşünüyorum ve sağda solda yazılanlara gönül rahatlığıyla inanamıyorum.
      |
      |
      Bahsedilenler: Robinson Crusoe
      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      09 Kasım 2018 11:27:24
      Ben şuan sivil havacılık ve kabin hizmetleri okuyorum ama bende pilotluk düşünüyorum elimden geldiği kadar da bu iş üstünde çaba gösteriyorum bazı konularda yardım istemek adına halen whatsapp gurubu bulunuyorsa katılabilir miyim



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rhavenix -- 9 Kasım 2018; 11:30:27 >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1951 Mesaj
      10 Kasım 2018 19:24:49 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: troy

      Arkadaslar ayjette ucretli pilotluk egitimi alma durumum var. Fakat bir suru yazi okudum issiz pilotlar gibi . Durum ne nedir ne degildir bilgisi olan var mi?
      Havacılıkta rüzgar çok hızlı yön değiştiriyor. Şu anda iş bulma şansı yüksek.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1951 Mesaj
      10 Kasım 2018 20:00:11 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: aLTaR_07

      Merhaba, halihazırda thy ve sunexpress in yetiştirilmek üzere 2. pilot adayı programlarını şirket kültürü, çalışana değer, olanaklar, maaşlar, çalışma şartları vb. gibi başlıklarda karşılaştırabilir misiniz?

      Şuan başlangıç aşamasına girmiş(ingilizce yeterlilik) biri olarak kafam karışık ve çevremde sektör içi doğru bilgi alabileceğim kimse yok. Dezenformasyon olduğunu da düşünüyorum ve sağda solda yazılanlara gönül rahatlığıyla inanamıyorum.
      Bu soruya en sağlıklı yanıtı iki firmada da çalışmış bir pilot verebilir.

      Sunexpress'ten THY'na geçen pilotlar eski şirketlerini öve öve bitiremezler ama hepsi de THY'na gelmek ister. Yumurta mı tavuktan çıkar tavuk mu yumurtadan durumu var biraz

      Sadece sohbet ettiğim kaptanların anlattıklarından çıkarımlarımı yazıyorum, kendi fikirlerim değil.

      Şirket kültürü, çalışana değer, kurumsallık konularında Sunexpress'in daha iyi olduğu söyleniyor.

      Sunexpress'te maaşlar Euro üzerinden, yani yaşanan krizlerden personel etkilenmiyor ya da olumlu etkileniyor. THY'da maaşlar TL ile, yöneticilerin insafına kalmış dövizdeki dalgalanma karşısında maaşların korunması. Sunexpress'te daha adaletli bir maaş hesaplaması var. 2 saatin altındaki uçuşlara farklı katsayı uygulanarak adalet bir nebze de olsa sağlanmış oluyor. THY'da böyle bir uygulama yok, filolar arasında uçurum var.

      THY'de sadece İstanbul base var. Sunexpress'in Antalya, İzmir gibi base'leri çalışanlarına mutlu olacakları yerde yaşama şansı veriyor. Sunexpress'te servis var sanırım ama pilot olmayı düşünen biri için bu ne kadar artı olur bilemedim

      Sunexpress'ten gelenler çok ağır uçtuklarını söylüyorlar, ayda 50 bacak gibi. Ama her ne hikmetse benim de görev aldığım B737 operasyonunu görenler birkaç ay geçmeden eski şirketlerine dönmenin yolunu yapmaya çalışıyorlar

      THY'de geniş gövde ihtimali şu anda Türkiye'deki diğer bütün firmalardan daha cazip hale getiriyor. Ülkedeki bütün uçucular bir gün geniş gövdeye geçip senelerce çektikleri cefadan sonra rahata ermeyi hayal ediyor. Ama şirket geniş gövdeye dışarıdan direk kaptan-yardımcı pilot aldığı için şu anda işe başlayan pilot belki 10-15 sene sonra geniş gövdede görev alacak, belki hiç görmeden emekli olacak. Yine de bir kısım şanslı yardımcı pilot geniş gövdede birkaç sene uçup sonra dar gövdeye tekrar kaptan olarak dönüyor. Şu anda iki firma arasında kalan biri için bu geniş gövdede uçma ihtimali karar vermede önemli olabilir diye düşünüyorum.

      Ben dürüstçe gördüğüm bildiğimi yazdım. Forumda Sunexpress'ten THY'na gelen kaptanımız varsa yazıp bizlere daha sağlıklı bilgi verebilirler.
      |
      |
      _____________________________





    • Er
      2 Mesaj
      16 Kasım 2018 23:10:51
      Macaristan da pilotluk eğitimi alıyorum 200 saat uçuş eğitimi ile mezun durumda olacağımız okul tarafından söyleniyor. Eğitim sonrası kendimize nasıl bir yol izlemeleyiz, tecrübeli arkadaşlardan yanıtlar bekliyorum.
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
Paykasa
Yeni Abonelik d-smart
paykasa
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,250
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.