Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
714
Cevap
49
Favori
89.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanırım konu bırakıldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinti euro bazında yapılıyor.

    Güncel kesinti aylık olarak 140,000/120 ay= 1,166 Euro

    Bugünkü kur ile yaklaşık 6,500-7,000 TL kesinti.

    Eğer geri ödemeleriniz bitmeden ayrılmak isterseniz kalan tutarı ödemekle yükümlüsünüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jahnny -- 13 Temmuz 2018; 11:51:08 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartal1363

    Teşekkürler. Dediğim gibi sevdiğim ve istediğim için sürecin zorluğu sadece ileride başkalarına anlatacağım bir teferruat olur benim için. Aslında şunu da sormak istiyorum henüz 20 yaşındayım ve bu mülakatta biz eşit ağırlıkçıların çok aşina olmadığı fizik gibi modüller var. Sistematik bir biçimde çalışılırsa bu dlr 1 sınavı geçilebilir mi? Amatörce bir soru gibi duruyor ancak emeğinin boşuna da gitmesini istemiyorum. Bu modüller için sağlam bir temel mi gerekiyor?
    Oturup fizik çalışmayacaksınız. Yanlış hatırlamıyorsam benim girdiğim DLR'da fizik öğretmeni arkadaş fizikten kalmıştı. Gönderilen çalışma CBT'sinde fizik yoktu diye hatırlıyorum. İnternette araştırın yazan olmuş mu çıkan soruları, en azından bir fikriniz olur. Olmadı Skytest alıp ondan çalışın. Çünkü sorular genelde mantıkla çözülüyordu, birkaç da temel bilgi lazımdı aklımda kaldığı kadarıyla.

    Zamanında 1 sene çalışmış arkadaş matematikten kalıp elenmişti. Yani sadece çalışmayla olacak iş değil, az da olsa temel ve yetenek gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 18 Temmuz 2018; 13:14:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 50günde5k

    Kaptanım merhabalar biz bu mesleği isteyen gençlere çok yararlı bir iş yapıyorsunuz bu forumu kullanarak öncelikle teşekkür ederim. Kaptanım ben anadolu pilotajı hedefleyen bir sınav öğrencisiyim olmazsa 4 yıllık güzel bir mühendislikten sonra akademiye başvurup hayallerimin peşinden koşmak istiyorum.Yalnız aklıma çok takılan sorular var müsait oldgunuzda cevaplarsanız sevinirim.
    Araştırdıgımda boeing firmasının 2018 yılında pilotsuz uçak denemelerine başlayacağı haberleri önüme çıkıyor. Firmalar uçakları askeriyede olduğu gibi insansızlaştırıp tamamen otonomlaştırmak mı istiyorlar? Pilotluk mesleğinin geleceği nedir? İnternette araştırdığımda 10-15 yıl sonra bu mesleğin otomasyon teknolojisiyle biteceğinden bahsedenler var.Anadolu pilotajda eğitimimi alsam kabaca 2023-2024te lisansımı alırım akademiden mezun olsam 2025-2026gibi lisansım olur. Bu yıllarda günümüzde oldugu gibi çalışabilir miyiz? İşin içinde olan biri olarak bu konu hakkındaki fikirlerinizi çok merak ediyorum. Teşekkürler tekrardan
    Daha önce sebepleriyle insansız ticari uçağın neden yakın gelecekte olmayacağını yazmıştım. Şu anda ara vermeden onlarca sebep yazabilirim ama çok vakit alır, bir ara belki çok boş vaktim olursa özet geçeyim.

    Araştırmalarını biraz genişlet ve Airbus, Boeing gibi firmaların önümüzdeki yıllarda oluşacak pilot ihtiyacı raporlarını incele. Benim düşünceme göre bu yüzyıl sonuna kadar pilotluk geçerli bir meslek olmaya devam edecek. Piyasa koşullarına göre değeri artıp azalabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk2b

    Merhaba öncelikle çok güzel şekilde aciklayan herkese teşekkür ediyorum.

    Benim bir sorum olacaktı.

    Daha önce çok yazılıp çizilmiş ama herkes başka birşeyler söylemiş. Bende bu mesleği yapan birisine danışmak istedim.

    Ben renk koruyUm. Daha doğrusu kısmı derecede var. ishihara testinde hemen hemen birçok kartı okuyamıyorum. YALnizca ilk birkaç adedi okuyorum. Geriye kalanlarda yarım görebiliyorum. Örneğin 20 yazıyor ben 19 görüyorum.

    2-3 adet farklı test söylemişler bunda kısmı başarı olursa pilot olunabilir diye.

    Ankaradayim birçok vakıf hastahanesi bu testi yapıyor sanırım. Ben elimi kolumu sallayarak gidip ücretli bu testi yaptırsam bu kayıtlara mi geçer yoksa tek bireysel sonuç mu veriyorlar ?

    Birde başarı oranının daha fazla olduğu ama yalnızca suan Almanya’da yapılan bir test okudum bir yönetmelikte.

    Tanıtım günlerine gittiğimde ise kaptan pilot kendisinin renk koru olduğunu. Sadece çok ileri düzeyde olanların alınmadığını söyledi. Bende yeşil-kırmızı arasında eksiklik var

    Ama günlük hayatta birbirine yakın renkte yanan kırmızı ve yeşil uyarı isiklarini ayırt edebiliyorum.

    Ne önerirsiniz ne yapmak lazım.

    Bu arada makine mühendisliği öğrenciyim.

    Tesekkur ederim :) @Robinson Crusoe@Alisinasyon
    Sağlık kontrollerinde renk körlüğü testi yapılıyor. Testleri sorunsuz geçtiğim için problem çıksa prosedür nedir, alternatif ne testler yapılıyor bilmiyorum.

    Havacılık yetkili bir hastanede bu testi yaptırıp konuyu doktora sormanızı öneririm. Bildiğim kadarıyla kayıtlara geçmez, sizin pilot değilken özel olarak yaptırdığınız bir test sonuçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 18 Temmuz 2018; 13:17:7 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wonderweiss

    Merhaba,

    Gözde kayma ve 2 yıl önce geçirilmiş lazer(şuan gözümde 0.25 numara var operasyon sonrası) ameliyatı pilotluğa engel midir, bilgisi olan yardımcı olabilir mi?
    Lazer ameliyatı sorun değil, ben miyop için hem de pilotken oldum oradan biliyorum. Pilotken yapılırsa 3 ay uçuşlar kesiliyor(ameliyatın türüne göre 6 ay da olabiliyor bu süre), 1 ay da evrak işleri sürüyor. Yani ihtiyaç varsa işe başlamadan yaptırmakta yarar var.

    Gözde kaymayı havacılık yetkili bir doktora sormanızda yarar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 20 Temmuz 2018; 4:19:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gustawa

    Üniversite mezunuyum THY pilot yetiştirmek için eğitime aldığı bir program varmış ücreti 140bin Euro olan. Eğitimi tamamlayıp başladığımız zaman her ay maaştan 1000Euro kesilen 10-12yıl boyunca.

    Benim sorularım olucak :
    1) Maaşlar internette yazıldığı gibi başlangıç bile 12-15bin tl mi ?
    2) Eğitim süresince para veriliyormu ( 18ay boyunca eğitime tabi tutuluyormuş - asgariye yakın para veriliyormuş diye duydum)
    Buna bağlı olarak eğitimi tamamladık ancak sınavlarda başarılı olamadık diyelim ve 6ay sınava giremiyormuşuz birdaha sanırım. 18ay boyunca verdikleri parayı bizden geri istiyorlarmı başarısız olup bırakırsak tamamen eğitimi ?
    3)Sınavı geçtik yardımcı pilot olarak başladık diyelim her yıl 1000 Euro maaşımızdan kesiyorlar ya 140bin Euro tamamlanıncaya kadar. Eğer ben 5-6yıl çalışıp bırakma kararı alırsam ne oluyor kalan parayı istiyorlarmı yoksa bırakınca hiçbir borç kalmıyormu ?

    Bilginiz varsa aydılatırsanız sevinirim
    Ayrıca : Yükseklik korkusu olan kişilerde sıkıntı çıkartıyorlarmı ve bunun testi yapılıyormu
    Sorular genelde cevaplandı gibi ama ben bile ne zaman cevapladığımı unuttum, tazelemiş olalım.

    1) Maaşlar aşağı yukarı biliniyor, benim yazmam doğru olmaz.
    2) Eğitim süresince geçinecek kadar para veriliyor.
    Aldığınız bilgi yanlış. DLR'dan bahsediliyor sanırım, eğitimden önce daha işe girmeden yapılan sınav. Başarısız olunca tekrar almak için geçmesi gereken bir süre var. Eğitimi tamamlayıp ya da eğitim süresince ayrılmak isterseniz parayı ödemeniz gerekli, ancak şirket atarsa eğitim ücretini istemek şirketin insiyatifinde.
    3) Her ay 1000 euro diye bir kesinti yok. Anlaşma yapılan ay sayısına böleceksiniz toplam borcu. Son fiyat ne, şu anda kaç seneye imza atılıyor bilmiyorum ama yazdığınız rakama göre 140000/120 10 yılda ödenecekse. Anlaşma pilot eğitiminin geri ödenmesi artı zorunlu hizmet şeklinde. Zorunlu hizmeti tamamlamadan ayrılmak isterseniz kalan eğitim borcu+zorunlu hizmet bedelini ödemeniz gerekir. Genelde borç bitmeden atılma hariç kimse ayrılmıyor, bildiğim örnek yok, söylentiler var sadece kulağıma gelen.
    Çok ayran gönüllü birinin bu sürece başlaması doğru değil naçizane düşüncem. Eğer bu sürece girecekseniz eğitimi tamamlayıp zorunlu hizmet süresince şirkette kalacağınızı düşünerek girin derim.

    Yükseklik korkusuyla ilgili bir test yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 3 Ağustos 2018; 21:54:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Louie-Andy Anderson

    Merhabalar.Ben 22 yaşındayım lise mezunuyum akademinin önlisans mezunlarınında alacağını duyunca aöf adelete kaydolmayı düşündüm bu 2 senelik süre zarfındada akademinin sınavlarına hazırlanacağım ancak 2 sene sonra hala önlisans mezunlarını alacaklarının bir garantisi yok sizce 2-3 sene sonra bile önlisans mezunlarını kabul edebilirler mi
    Siz okulu bitirmeden lise mezunu almaya başlayacaklarını düşünüyorum ama benim yazdığıma bakarak okula gitmekten vazgeçmeyin sakın, benimki sadece bir tahmin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sazan84

    Merhaba,

    Eğitimi tamamladıktan sonra maaştan yapılacak aylık kesinti dolar/Euro bazında mı oluyor?

    Örneğin eğitim 120.000 euro bedeli 10 senede aylık 1000 Euro olarak mı kesiliyor?

    Bu durumda 12000tl ye başladık diyelim, bugünün şartlarında 5500tl ye yakın bir kesinti olacak, ele geçen para 7000tl nin altında olacak.

    Seneye Euro %20 civarında artarsa, maaş artışı %20 nin altında kalması durumunda ele geçen paranın değeri daha da azalacak.
    Kesinti dolar/euro üzerinden.

    Kimseyi yanlış yönlendirmek istemiyorum ama çalıştığım bunca sene içerisinde TL ile maaş alıp döviz ile ödemekten çok ülkedeki hayat pahalılığı canımı yaktı. İşe girdiğimden beri dolar/euro 3 katından fazla değere ulaştı, Türkiye'de hiç bir şirket bildiğim kadarıyla %200-300 gibi zam yapmadı bu süreçte çalışanlarına. Nasıl olacak bilmiyorum ama ülke ekonomisi düzlüğe çıkmazsa yakın zamanda muhtemelen attığımız sıfırları paraya geri ekleyeceğiz, kağıt üzerinde bol sıfırlı maaşlar alacağız ama alım gücümüz şu anki kadar bile olmayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 18 Temmuz 2018; 13:26:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wonderweiss

    Merhaba,

    Gözde kayma ve 2 yıl önce geçirilmiş lazer(şuan gözümde 0.25 numara var operasyon sonrası) ameliyatı pilotluğa engel midir, bilgisi olan yardımcı olabilir mi?
    Kayma sorunu bende de yarım olarak var.bir göz kayınca 2 gözden 2 görüntü oluşur buna da diplopi denir.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Öncelikle tesekkurler.

    Renk Körlüğü testleri yapılıyor demişsiniz. Sanırım bu testlerden kastettiğiniz İshihara plate 24 plate versiyon degil mi ?

    Yanı sayı okumalı ve çizgiyi takip etmeli kartlar ?

    Yanı demek istediğim bu çok net ve kesin bir engel mi yoksa camiada renk koru pilotlar var mi ?

    Yurtdışında renk koru pilotlar Derneği bile olduğunu duydum. Thy de de tanıtım günlerindeki bazi pilotlar da renk koruydu. Belki sizin de örnekleriniz vardır. Buda ayni durumda olan insanlar icin bir Umut olabilir diye düşünüyorum :)

    Bu arada birşey daha danışmak istedim. Bu özel testlerle geçenler acaba sürekli yine bu testlere mi giriyorlar ? Zorlu aşamalar olur bence.
    Örneğin siz sağlık icin kontrollerden geçerken her seferinde renk Körlüğü vs icin kontrole giriyor musunuz ilk günkü gibi yoksa bu gibi ilerlemeyen hastalıklar icin zaten pilot olmuş birdaha yapılmaz gözüyle mi bakıyorlar ?

    Tesekkurler ilginiz icin tekrardan. @Robinson Crusoe



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk2b -- 20 Temmuz 2018; 1:39:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk2b

    Öncelikle tesekkurler.

    Renk Körlüğü testleri yapılıyor demişsiniz. Sanırım bu testlerden kastettiğiniz İshihara plate 24 plate versiyon degil mi ?

    Yanı sayı okumalı ve çizgiyi takip etmeli kartlar ?

    Yanı demek istediğim bu çok net ve kesin bir engel mi yoksa camiada renk koru pilotlar var mi ?

    Yurtdışında renk koru pilotlar Derneği bile olduğunu duydum. Thy de de tanıtım günlerindeki bazi pilotlar da renk koruydu. Belki sizin de örnekleriniz vardır. Buda ayni durumda olan insanlar icin bir Umut olabilir diye düşünüyorum :)

    Bu arada birşey daha danışmak istedim. Bu özel testlerle geçenler acaba sürekli yine bu testlere mi giriyorlar ? Zorlu aşamalar olur bence.
    Örneğin siz sağlık icin kontrollerden geçerken her seferinde renk Körlüğü vs icin kontrole giriyor musunuz ilk günkü gibi yoksa bu gibi ilerlemeyen hastalıklar icin zaten pilot olmuş birdaha yapılmaz gözüyle mi bakıyorlar ?

    Tesekkurler ilginiz icin tekrardan. @Robinson Crusoe
    Rica ederim.

    Yapılan testin ismini bilmiyorum.

    Sayı okuma kartları.

    Renk körü pilot var mı, engel mi bilmiyorum. Uçtuğum pilotlardan bahseden olmadı. Daha önce sayısız mesajda da yazdığım şekilde havacılık yetkili bir doktora giderek en doğru yanıta ulaşırsınız.

    Havacılık pilotları zorlamak üzerine kurulmuştur. Çünkü hata marjı en düşük mesleklerden. Ben lazer ameliyatı oldum miyop için ve her göz muayenesinde bu ameliyatı olmamış pilotlardan farklı olarak kontrast testine de giriyorum. Yani okuduğumuz harfleri şekilleri vs. saydamlaştırıp okutuyorlar bana her seferinde. Yapılan testlerin geçerlilik sürelileri var ama göz gibi bazı temel testlere her muayenede giriyoruz ve renk körlüğü testi her defasında yapılıyor. Hatta eğitim için gittiğimizde 2. sınıf sağlık sertifikası aldık Amerika’da, o zaman da renk körlüğü testleri yapıldı.

    Net bilgiler verebilmeyi isterim ama sağlık konusunda ülkedeki 5-6 bin pilottan burada yazma medeni cesaretini göstermiş biri yerine havacılık yetkili bir hekime danışmak en doğrusu olur. Ben sadece kendi tecrübelerimi ve duyduklarımı paylaşabilirim ama o bile kafa karıştırıcı olabilir, aynı hastalığın pek çok türü var. Mesela benim geçirdiğim göz ameliyatının 2 çeşiti tanımlanmış havacılıkta, birine 3 ay uçuş men veriliyor diğerine 6 ay. Bana soranlara direk 3 ay men veriliyor diyorum çünkü benim başıma gelen o ve aslında kısmen yanlış bilgi vermiş oluyorum. Biz işe başladığımızda havacılık yetkili hastane çok azdı şimdi bir sürü hastane bu yetkiyi aldı. Bence gidip direk havacılık yetkili göz doktoruna muayene olun. En sağlıklı cevabı o verebilir.




  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Tekrardan teşekkürler. Bende aynı şekilde yakın zamanda bir hekime gideceğim.
    Fakat size sormamın sebebi pilot olup olamamam için değil, kendi rahatım için. Yanılmıyorsam 3 senede bir sağlık kontrolü var size sorum bu her kontrolde renkli görme kartlarını okutturdular mı ?
    zira okuyamayan birisi her seferinde kendini ifade etmek zorunda kalıp zorlu testlere farklı şehirlerde girmek durumunda kalabilir. Her 2-3 senede bir 3 tane baska şehirlerde girmek bence zor ( Testlerin Türkiyede tek 1 adet olanları var) aynı zamanda thy bile sizi yönlendirmiş olsa cihaz parası olarak 3.000 gibi bir ücret alıyorlar :)

    bu sebeple sordum testleri geçersem her 3 senede bir bi adam bana çıkıp kartları mı soracak diye..
    size soruyorlarmı diye merak ettim.
    ilginiz için tekrardan teşekkürler
    @Robinson Crusoe
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk2b

    Tekrardan teşekkürler. Bende aynı şekilde yakın zamanda bir hekime gideceğim.
    Fakat size sormamın sebebi pilot olup olamamam için değil, kendi rahatım için. Yanılmıyorsam 3 senede bir sağlık kontrolü var size sorum bu her kontrolde renkli görme kartlarını okutturdular mı ?
    zira okuyamayan birisi her seferinde kendini ifade etmek zorunda kalıp zorlu testlere farklı şehirlerde girmek durumunda kalabilir. Her 2-3 senede bir 3 tane baska şehirlerde girmek bence zor ( Testlerin Türkiyede tek 1 adet olanları var) aynı zamanda thy bile sizi yönlendirmiş olsa cihaz parası olarak 3.000 gibi bir ücret alıyorlar :)

    bu sebeple sordum testleri geçersem her 3 senede bir bi adam bana çıkıp kartları mı soracak diye..
    size soruyorlarmı diye merak ettim.
    ilginiz için tekrardan teşekkürler
    @Robinson Crusoe
    Sağlık kontrolü 60 yaşa kadar senede bir sonra her altı ayda bir.

    Her defasında renk görme kartları okutuluyor. Ben aslında yukarıda kendimden verdiğim örnekte açıkladım, normal yazıyı okumak saydam yazıyı okumaktan kolaydır. Ama lazer ameliyatım olduğu için lisansımda herhangi bir kısıtlama olmasa da her defasında bana o saydam yazıları okutuyorlar. Renk körlüğünde muhtemelen lisansa OML denilen kısıtlama işlenecek. Yani her sağlık testinde lisansta OML'i gören hastaneler gerektirdiği neyse uygulayacaklardır. Şu ana kadarki tecrübelerimde esneklik görmedim.

    Havacılıkta kurallar prosedür yerini bulsun diye konulmaz genelde, sizi sürekli kontrol ediyorlarsa ve sonuçta zorlanıyorsanız ya da daha kötüsü uçuşunuz kesiliyorsa bu işi standardında yapamayacağınıza karar verdikleri içindir. Yani siz gelecek seferki testte zorlandınız ya da zorlanmadınız kimse umursamaz, sadece robot gibi en az hata marjıyla bu işi yapacak kişilerin seçilmesi hedeflenir.

    Başka şehirlerde teste girmek diye bir şey yok. Sağlık kontrolü sonucunuz ne çıkarsa çıksın her defasında şirket yeni bir hastane belirler ve orada muayene olursunuz. Ben şu ana kadarki kontrollerimde İstanbul'un diğer yakasına bile geçmedim. Her seferinde sağlık sertifikamı farklı hastaneden alsam da o kadar acımasız değiller, İstanbul içinde bir hastane belirliyorlar ben de gidip kontrollere giriyorum. Şirket gönderdiği sağlık kontrollerinin parasını ödüyor. EASA lisansı olan pilotlarsa yurt dışında EASA yetkili hastanelerden gidip kendi paralarıyla sağlık kontrolüne giriyorlar.

    Ben sizin dediğinizi anladım yine de. Durumunuzu araştırdınız, renk körlüğü ortaya çıkınca sonra hem pahalı hem Türkiye'de İstanbul dışında tek hastanede olan bir testi almanızı isteyecekleri sonucuna vardınız. Her periyodik muayenede bu istenirse bunun sıkıntı yaratacağını düşünüyorsunuz. Pas bilet alır atlar uçağa gidersiniz, 3000 lira da iyi para ama gelecek ay maaş almak için göz ardı edilebilecek bir miktar, yani bir şekilde halledersiniz Tabi bu işin şakası. Bilgim olmayan konular gerçekten.

    Ben de ilginize teşekkür ederim ama herhalde konuyla ilgili son mesajım bu olur. Normalde ilk sayfalardan beri yazdığımız konular çoğu, sağlıkla ilgili soruların geneline de aynı cevabı veriyorum. Yani gidip havacılık yetkili bir doktora görünmek, soruları ona sormak en doğrusu. Sonuçta bir nokta geliyor tıkanıyoruz çünkü sağlıkla ilgili soruların muhattabı havacılık yetkili hastane ve doktorlar. Ben yine de iyi niyetle ilk sayfalarda bu hastanelerin listesi için link paylaştım. Sağlıkla ilgili çok sık soru geldiği için bu sefer şanstan vaktim de vardı böyle uzun uzadıya cevaplamaya çalıştım. Umarım havacılık yetkili doktor bir arkadaş başlık açar, en azından branşıyla ilgili ilk ağızdan net yanıtlar alırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 21 Temmuz 2018; 12:26:48 >




  • İlan açıldığında beri başvurmayı düşünüyorum ama düzensiz yaşam aile hayatını nasıl etkiler diye düşünüp duruyorum cünkü mutlu bi aile yaşantısı her şeyden önemli bana göre. Aile yaşantısı ile ilgili tecrübelerinizi veya duyduklarınızı paylaşır mısınız?

    bu arada borç en son 170.000 Euro oldu arkadaşlar.
  • Merhaba, askerden muaf olmak pilotluk için engel midir? Rahatsızlık günlük yaşamı etkilemiyor. Arkadaşım başvurmak istiyor ama bundan dolayı emin değil.
  • Merhabalar, Ben lise 3’ten 4’e geçtim bu sene, hedefim Anadolu Üniversitesi pilotaj

    1.sol gözüm 0 sağ gözüm 3,25 miyop ameliyat mı gerekir ne önerirsiniz

    2.sigara, nargile vs ciğerlerde sorun çıkarıp sağlık raporu almamı önler mi (1-2 aydır içmiyorum artık bıraktım)

    3.bana verebileceğiniz tavsiyeleriniz var mı

    Teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alpakut01 -- 31 Temmuz 2018; 10:35:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabadashhx

    İlan açıldığında beri başvurmayı düşünüyorum ama düzensiz yaşam aile hayatını nasıl etkiler diye düşünüp duruyorum cünkü mutlu bi aile yaşantısı her şeyden önemli bana göre. Aile yaşantısı ile ilgili tecrübelerinizi veya duyduklarınızı paylaşır mısınız?

    bu arada borç en son 170.000 Euro oldu arkadaşlar.

    Borç miktarı halen 140,000 €.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • jahnny J kullanıcısına yanıt
    son giren adaylar 170 bine imza atmışlar diye duydum söylenti de olabilir sizin kaynak sağlam mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabadashhx

    son giren adaylar 170 bine imza atmışlar diye duydum söylenti de olabilir sizin kaynak sağlam mı?
    Söylenti evet. Şu an 140k devam.



    Tutarla ilgili çok fazla söylenti çıkıyor ne yazık ki.



    150 160 170 180 hepsini duydum bugüne kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.