Şimdi Ara

Peugeot mu Citroen'i satın aldı yoksa Citroen mi Peugeot'u satın aldı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
3.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • PSA Group nasıl kuruldu? Peugeout mu Citroen'i satın aldı Citroen mi Peugeot'u satın aldı? İnternetde bilgi yok bu konuda. Yoksa kimse kimseyi satın almadı da bu 2 marka birleşti mi ne oldu?



  • Fransa'nın ilk otomobil markası olan Citroen, markanın sahibi olan Michelin ailesi tarafından FIAT grubuna satılmak üzereyken devreye De Gaulle giriyor. 

    Hayatını Citroen'e borçlu olduğunun farkında olan De Gaulle, parlamentoda FIAT'ın alabileceği hisse oranını %15 olarak kısıtlayarak söz konusu el değiştirmenin önüne geçiyor. 

    Bunun ardından 1975 yılında Fransız hükümeti potansiyel bir iflası önlemek amacıyla Citroen markasının, Fransız rakibi Peugeot'yu da içinde bulunduran bir gruba satılışını finanse ediyor. 

    Bu satışın sonucunda 1976 yılında Peugeot-Citroen SA, yani PSA grubu kurulmuş oluyor.

    2013 yılında kendi açtığım konudan alıntı.

    https://forum.donanimhaber.com/bir-otomobil-bir-suikast-ve-bir-kurtulus-citroen-ds-ihtiva-eder--85824243
  • Peugeot, Citroën'in dışarı satılmasını istemeyen Fransız hükümetinin zoruyla Citroën'i satın aldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepsinin babasi ford konu kapanabilir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    tam tersi citroen aldı biliyorum bende

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CheGuevara99

    tam tersi citroen aldı biliyorum bende
    citroen kimi alacak? pejo bile kurtaramayacak bu gidişle. cactus'ten başka satan aracı yok. c4'ü tamamen kaldırdılar. o derece kötü satışları. fransa'da bile c4 18. sıradaydı satışlarda bir bakmıştım.
  • PSA, Avrupa'nın en büyük 2. otomobil üreticisidir. 1976 yılında Fransa'da kurulmuştur. İsmi Peugeot Société Anonyme'nin kısaltmasıdır.
  • psa opelide almıştı bu arada
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • citroen zamanında maserati'nin idi ya da tam tersi olabilir mesela citroen sm maserati ortak üretimi bir araç...
  • Benim bildiğim Peugeot; Citroen batınca Michelin ile birleşip PSA şirketini kurup satın aldı ve yoluna Opeli'de satın alarak bir grup şirketi olarak devam ediyor. İleride başka rakiplerinide satın alıp yoluna devam eder diye düşünüyorum. Özellikle Amerikan pazarına girmek için bu tarz bir hamle yapabilirler.
  • O dönemler Citroen'in altın yıllarıydı ve Citroen Maseratti'yi satın almıştı. Sm de Maseratti motoru vardı zaten haklısınız.
  • İyi yapmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onu bunu bilmem de peugeot opeli satın aldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CheGuevara99 kullanıcısına yanıt
    Fransa'nın ilk otomobil markası olan Citroen, markanın sahibi olan Michelin ailesi tarafından FIAT grubuna satılmak üzereyken devreye De Gaulle giriyor. 

    Hayatını Citroen'e borçlu olduğunun farkında olan De Gaulle, parlamentoda FIAT'ın alabileceği hisse oranını %15 olarak kısıtlayarak söz konusu el değiştirmenin önüne geçiyor. 

    Bunun ardından 1975 yılında Fransız hükümeti potansiyel bir iflası önlemek amacıyla Citroen markasının, Fransız rakibi Peugeot'yu da içinde bulunduran bir gruba satılışını finanse ediyor. 

    Bu satışın sonucunda 1976 yılında Peugeot-Citroen SA, yani PSA grubu kurulmuş oluyor.

    2013 yılında kendi açtığım konudan alıntı.

    https://forum.donanimhaber.com/bir-otomobil-bir-suikast-ve-bir-kurtulus-citroen-ds-ihtiva-eder--85824243

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    citroen kimi alacak? pejo bile kurtaramayacak bu gidişle. cactus'ten başka satan aracı yok. c4'ü tamamen kaldırdılar. o derece kötü satışları. fransa'da bile c4 18. sıradaydı satışlarda bir bakmıştım.

    Alıntıları Göster
    Değerli Hüseyin Hocam;



    Citroën dünya genelinde 1 milyonun üzerinde araç satan bir firmadır eski nesil C4 6 yılda 2 milyon 300 bin 100 adet satmıştır.



    Tek segment satmakla olmaz o işler emisyondan sonra VW 40 yıllık Golf'ü makyajladı arkasını da toparlayamadılar hala.



    Citroën HDi motorların mucididir bugün bir Pug ,Ford,Volvo ve kısmen BMW-Toyota modelleri Citroën'in 1975 öncesinde yaptığı turbo dizellerin meyvesidir.



    (CX 2500)



    VW 2008 yılına kadar atmosferik dizel Golf sattı bu gidişle TDi'lar bitecek.





    Peugeot halihazırda ki yüksek teknolojiyi kaçırmamak için firmayı Michelin'le beraber satın aldı Citroën yedek parça satamadığı için iflas etmiştir motosiklet hacimli motorlara her bakımda 1000 lira kitleyen VW gibi değildi adamlar CX,ZX alıyordu bir daha da servise uğramıyordu.



    İnternetteki kıytırık sitelerin veriletiyle markalar karar verme hocam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Citroën'in eski arabaları muazzam sağlam arabalardır yedek parça satamadığından firma Pug'a düştü.



    ikinci Dünya savaşından önce dünyanın en çok satan 2.markasıydı





    Bu durum çoğu ülkenin dikkatini çekti,savaş sırasında fabrikası vuruldu koskoca fabrika hurdalığa döndü sonra HY kamyonet 2CV gibi araçları ürettiler,ucuz uzun ömürlü ve mantıklı araçlardı.



    1919'da başladı Andre Citroën fabrikayı kurarken Mercedes gibi firmalara rakip olmak için kurdu yüzyılın tasarımı seçilen DS,onlarca ödül olan XM gibi araçlar bu hayali gerçekleştirdi.



    Ne yazık ki kurduktan 20 yıl sonra öldü en son ilk Fwd aracı yapıp bize veda etti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Peugeot, Citroën'in dışarı satılmasını istemeyen Fransız hükümetinin zoruyla Citroën'i satın aldı.
    Aslında ticari sebeplerde vardı o zamanlar 4 tekerin birini birini sökünce 3 tekerle giden süspansiyon sistemi çok cazipti Citroën alındı fakat süspansiyonu patent hakkı benimdir diyerek Peugeot'a bile vermedi Chrysler muazzam tekliflerde bulundu yine vermedi dünyanın 3 tekerle gidebilen tek aracı Citroën'dir .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot 301 ilk sahibinden 43500tl peşin parası olmayan aramasın
    İlan No: 580729957
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-peugeot-301-ilk-sahibinden-43500tl-pesin-parasi-olmayan-aramasin-580729957/detay

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG9O

    Değerli Hüseyin Hocam;



    Citroën dünya genelinde 1 milyonun üzerinde araç satan bir firmadır eski nesil C4 6 yılda 2 milyon 300 bin 100 adet satmıştır.



    Tek segment satmakla olmaz o işler emisyondan sonra VW 40 yıllık Golf'ü makyajladı arkasını da toparlayamadılar hala.



    Citroën HDi motorların mucididir bugün bir Pug ,Ford,Volvo ve kısmen BMW-Toyota modelleri Citroën'in 1975 öncesinde yaptığı turbo dizellerin meyvesidir.



    (CX 2500)



    VW 2008 yılına kadar atmosferik dizel Golf sattı bu gidişle TDi'lar bitecek.





    Peugeot halihazırda ki yüksek teknolojiyi kaçırmamak için firmayı Michelin'le beraber satın aldı Citroën yedek parça satamadığı için iflas etmiştir motosiklet hacimli motorlara her bakımda 1000 lira kitleyen VW gibi değildi adamlar CX,ZX alıyordu bir daha da servise uğramıyordu.



    İnternetteki kıytırık sitelerin veriletiyle markalar karar verme hocam.

    Alıntıları Göster
    "VW 2008 yılına kadar atmosferik dizel Golf sattı"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mithrandir24

    PSA, Avrupa'nın en büyük 2. otomobil üreticisidir. 1976 yılında Fransa'da kurulmuştur. İsmi Peugeot Société Anonyme'nin kısaltmasıdır.
    PSA'dan önce de Peugeot vardı ama. Peugeot 1811 yılında kuruldu. Niye ismi PSA olarak değişti ki?

    Benim anlamadığım Peugeot Citroen'i satın mı aldı yoksa iki firma birleşti mi?

    Zamanında Sony ile Ericsson birleştiydi ama Sony, Ericsson'u satın aldıktan sonra telefonlarını Sony ismi ile çıkarmaya başladı. Ericsson adını kullanmadı. Sony, Ericsson'u satın aldıktan sonra Ericsson ismi yok oldu. Sadece Sony oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gone with the grandeur -- 10 Temmuz 2018; 1:2:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot, citroen'i satın aldı, bu tip durumlar gayet olağan. Bu bir pazarlama stratejisi, eğer satın aldığınız markayı kendi adıyla sürdürmek firma için daha karlı oluyorsa 2 ayrı marka olarak devam etmek daha mantıklı geliyor, ayrıca bazı markalar var ki dünyada belli bir bölgeye hitap eden, belli bölgelerde çok tutulan o markayı satın alıp ismini yok etmektense daha çok o bölgelere odaklı üretim dahi yapılabilir.

    Bu durumla alakalı Seat, Skoda, Opel vs gibi bir çok örnek var. Örneğin Seat, Vag grubunun Seat'ı ilk aldığı dönemleri düşünelim. Öncelikle önlerinde bir kaç seçenek duruyordu mesela seat markası adı altında üretime son verip seat fabrikalarında VW veya Audi markası ile üretim yapabilirdi ya da Seat adıyla üretim yapınca daha çok kar elde edeceklerini düşünüp seat adıyla üretime aynen devam edebilirdi ya da 3. bir seçenek olarak seat'ın ispanya'da ki hakimiyetini düşünerek daha çok ispanya ve yakın bölgelere hitap edecek bir üretim şekline dönebilirdi. Kendileri tercihlerini 2. seçenekten yana kullandılar ve aynı isimle iç işlerinde bağımsız dış içlerinde kendilerine bağlı bir sistemle üretime devam ediyorlar.

    Sizin verdiğiniz örneğe gelince Sony bir dönem telefonlarını Sony-Ericsson adıyla piyasaya çıkarıyordu, bunun ekmeğini de yedi Ericsson isminden faydalanabildiği kadar faydalandı, muhtemelen Ericsson ismiyle devam etmenin artık kendilerine ticari bir getirisi olmadığını düşününce Ericsson ismini kullanmaktan vazgeçti.

    Sözün özü hepsi ticari kaygılar ve beklentiler sonucu oluşmuş, aynı beklenti ile kurgulanmış farklı yöntemler.

    Edit:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mithrandir24 -- 10 Temmuz 2018; 9:40:49 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.