Şimdi Ara

PERFORMANS BUJİLERİ ARACA GERÇEKTEN ETKİ EDİYOR MU?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
15.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bazı performans bujisi satan otomobil web sitelerinde normalde tekini 3,5-4 liraya toplamda 15-16 liraya malettiğimiz standart bujilere göre fiyatlar 4 buji için 70 liraya çıkmakta.. ve vadedilenler düşünüldüğünde cazip gelmekte.. kilometre ömrü olarak da standart bujilere göre çok daha uzun ömürlü olan bu performans bujileri için ayrıca performans artırdığı, sabah ilk çalıştırmada etkili olduğu, bayır çıkarken daha güçlü çıkıldığı ve belirgin yakıt tasarrufu sağladığı da bahsediliyor.. Bunlar gerçek mi? Performans bujileri gerçekten araca bu kadar etki ediyor mu?

    Kendi adıma şunu söyleyeyim; 15bin km. kullanıp kontrol ettirdiğim standart bujileri değiştirdim, yenileri takıldı ama eskiye oranla hiçbir fark göremedim aracın çekiş+yakıtında.. bu performans bujileri verilen paranın hakkını hissettirecek fayda sağlıyor mu?

    Aşağıda bir performans bujisiyle ilgili alıntı yaparak bilgi veriyorum.. ne kadar doğrudur bu bilgiler?

    "Elektrodu V şeklinde tasarlanmış performans bujisi. 96.000 km-60.000 mil boyunca garantilidir. İhtiyacı olan akımdan daha düşük olan akım seviyelerinde bile standart ateşleme yapar. Özel V şeklindeki yapısı ile çift taraflı bir yanmaya yol açarak patlama odasında maksimum performans sağlar. Böylece yanma zamanında tüm hava-gaz karışımı patlayarak pistonlara daha fazla itme gücü sağlar. Telsiz dış keramik yalıtıcı, conta kontağını azaltarak optimum patlama sağlar. Nikel kaplamalı civatası buji yuvasını sıkıca kavrar. Bir alt katmanda kirlenmez ısı ayar yalıtkanı içerisinde bakır kaplı merkez elektrodu vardır. Orta kısmında iki cam conta arasında radyo frekansını azaltan merkez conta bulunmaktadır. Bu şekilde daha az akım ile daha fazla patlamayı, soğuk havalarda çabuk çalışmayı ve yokuş çıkarken optimum patlamayı sağlar."

    Ayrıca da kullanan bir vatandaşımız şehiriçi 100 km için 8 litreden 5,5 litreye yakıt tasarrufu yaptığını söylemiş kendi aracı için..







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Performans Bujileri Araca Gerçekten Etki Ediyor mu?

    Arabanızın performansını iyileştirmenin yollarını mı arıyorsunuz? Performans bujileri, dikkate almanız gereken potansiyel bir seçenektir. Bu kılavuzda, performans bujilerinin araçlara etkilerini inceleyecek ve bujilerin performansı nasıl etkileyebileceğini keşfedeceğiz.

    Performans Bujileri Nedir?

    Standart bujilerin aksine, performans bujileri daha iyi kıvılcım sağlamak ve motor performansını optimize etmek için tasarlanmıştır. Daha güçlü kıvılcımları sayesinde performans bujileri, yakıtın daha verimli bir şekilde yanmasını sağlayarak güç ve torkta artışa neden olabilir.

    Bujiler Performansı Etkiler mi?

    Evet, bujiler araç performansını etkiler. Hasarlı veya eski bujiler, zayıf kıvılcım oluşumuna veya hiç kıvılcım oluşmamasına neden olarak motorun düzensiz çalışmasına veya hiç çalışmamasına neden olabilir. Performans bujileri ise daha iyi kıvılcım sağlayarak aşağıdaki olumlu etkilere yol açabilir:

    • Artış Güç ve Tork: Daha güçlü kıvılcımlar, yakıtın daha verimli yanmasını sağlayarak güç ve torkta artışa neden olur.
    • Daha İyi Hızlanma: Performans bujileri, aracın daha hızlı hızlanmasına yardımcı olan daha iyi ateşleme sağlar.
    • İyileştirilmiş Yakıt Verimliliği: Daha verimli yanma, yakıt verimliliğinde artışa yol açabilir.
    • Azaltılmış Emisyonlar: Daha iyi yakıt yanması ayrıca egzoz emisyonlarının azaltılmasına yardımcı olur.

    İridyum Bujilerin Etkisi

    İridyum bujiler, performans bujileri arasında popüler bir seçimdir. İridyum elektrotları daha dayanıklı ve daha güçlü kıvılcımlar üretir, bu da yukarıda sıralanan performans faydalarını daha da artırabilir.

    Buji Kablolarının Etkisi

    Buji kabloları da buji performansını etkileyebilir. Hasarlı veya eski buji kabloları, kıvılcımı etkileyerek motor sorunlarına neden olabilir. Yüksek performanslı buji kabloları, kıvılcımın bujilere daha verimli bir şekilde iletilmesini sağlayarak aracın performansını iyileştirebilir.

    Sonuç

    Performans bujileri, araç performansını iyileştirmek için dikkate alınması gereken bir seçenektir. Daha iyi kıvılcım sağlayarak güç, tork, hızlanma, yakıt verimliliği ve emisyonları etkileyebilirler. Aracınızın performansını artırmakla ilgileniyorsanız, performans bujileri eklemenin faydalarını göz önünde bulundurabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sadece bujiyle bu denli tasarruf bence çok mantıklı değil,ayrıca performansın değişik bileşenleri var değişiklik yapabileceğin,filtre,egzos gibi kolayca oynanabilecek bir sürü şey.tuning olayı bambaşka o konuda uzman arkadşlar konuşsun ancak söylediğim gibi bujiler tabii ki bir etken ancak o kadar sihirli olacağını düşünmüyorum bu değişikliğin,saygılar
  • Benim zaten performans beklentim olmayacak.
    Tek amacım yakıt tasarrufu sağlaması olur.
    Ben de örnekte verdiğim kullanıp da memnun kalan o arkadaş gibi şehiriçi 10lt./100km. kullanıyorum.. 9 veya 8lt.ye düşmesi benim için çok iyi olacaktır. Ancak bujileri daha yeni değişmeme rağmen hissedilir bir fark göremedim standart bujilerde.
    Performans olarak da açık performans hava filtresi var aracımda ve seri-hızlı-devirli kullanan biriyim her zaman olmasa da.. şimdi seri kullanmasam zaten yakıt tasarrufu sağlamış olacağım ancak bu bujilerin de faydası hiç olmayacak mıdır? Dediğim gibi, uzun ömürlü olması açısından o parayı bir kez vermem endişelendirmez beni de az da olsa yakıta etkisi olmaz mı?
  • tabii ki etkisi olacaktır ancak aracı performans buji deyip daha seri kullanmaya başlarsan yakıt tasarrufun pek olmaz gibime geliyor,ama optimal şartlarda kesinlikle faydası olacaktır
  • tşk. ederim. benim de öğrenmek istediğim buydu..
  • tırnak sayısı arttıkça ateşleme esnasında boş geçme olasılığı azalacağından çiğ atma da olmayacak, ve yakıt tasarrufu olacak.

    yalnız 2 trnaklı bir bujiye o kadar paraya yazık. Bosch Super 4 takın derim aracınıza uygun olandan, 4 tanesi 32 ytl gibi bir şey.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    tırnak sayısı arttıkça ateşleme esnasında boş geçme olasılığı azalacağından çiğ atma da olmayacak, ve yakıt tasarrufu olacak.

    yalnız 2 trnaklı bir bujiye o kadar paraya yazık. Bosch Super 4 takın derim aracınıza uygun olandan, 4 tanesi 32 ytl gibi bir şey.

    Bu bahsettiğiniz bujiler de performans veya yakıtta tasarruf sağlayan cinsten midir?
  • benim bujide 3 tırnaklı bosch ama yakıta hiçbi etkisi yok
  • bu kadar şeyi sadece buji performansından beklemek bence pek mantıklı değil
    quote:

    Orjinalden alıntı: shadoww

    Bazı performans bujisi satan otomobil web sitelerinde normalde tekini 3,5-4 liraya toplamda 15-16 liraya malettiğimiz standart bujilere göre fiyatlar 4 buji için 70 liraya çıkmakta.. ve vadedilenler düşünüldüğünde cazip gelmekte.. kilometre ömrü olarak da standart bujilere göre çok daha uzun ömürlü olan bu performans bujileri için ayrıca performans artırdığı, sabah ilk çalıştırmada etkili olduğu, bayır çıkarken daha güçlü çıkıldığı ve belirgin yakıt tasarrufu sağladığı da bahsediliyor.. Bunlar gerçek mi? Performans bujileri gerçekten araca bu kadar etki ediyor mu?

    Kendi adıma şunu söyleyeyim; 15bin km. kullanıp kontrol ettirdiğim standart bujileri değiştirdim, yenileri takıldı ama eskiye oranla hiçbir fark göremedim aracın çekiş+yakıtında.. bu performans bujileri verilen paranın hakkını hissettirecek fayda sağlıyor mu?

    Aşağıda bir performans bujisiyle ilgili alıntı yaparak bilgi veriyorum.. ne kadar doğrudur bu bilgiler?

    "Elektrodu V şeklinde tasarlanmış performans bujisi. 96.000 km-60.000 mil boyunca garantilidir. İhtiyacı olan akımdan daha düşük olan akım seviyelerinde bile standart ateşleme yapar. Özel V şeklindeki yapısı ile çift taraflı bir yanmaya yol açarak patlama odasında maksimum performans sağlar. Böylece yanma zamanında tüm hava-gaz karışımı patlayarak pistonlara daha fazla itme gücü sağlar. Telsiz dış keramik yalıtıcı, conta kontağını azaltarak optimum patlama sağlar. Nikel kaplamalı civatası buji yuvasını sıkıca kavrar. Bir alt katmanda kirlenmez ısı ayar yalıtkanı içerisinde bakır kaplı merkez elektrodu vardır. Orta kısmında iki cam conta arasında radyo frekansını azaltan merkez conta bulunmaktadır. Bu şekilde daha az akım ile daha fazla patlamayı, soğuk havalarda çabuk çalışmayı ve yokuş çıkarken optimum patlamayı sağlar."

    Ayrıca da kullanan bir vatandaşımız şehiriçi 100 km için 8 litreden 5,5 litreye yakıt tasarrufu yaptığını söylemiş kendi aracı için..





  • maverick kardeşim,gerçek modifiye işinde buji önemli bir yer tutuyor.Bir de sen ne anladın o yazılanlardan?Performans bujisinin iddia ettiği şeyler belli, yakıtta tasarruf ve sabah ilk çalıştırmayla yokuş çıkarken biraz daha performans. Bunlar çok fazla bişey değil. Zaten bujisi bitik bir aracın hem yakıt sarfiyatı artar hem de hissedilir performans kaybı olur.

    Benim ısrarla öğrenmek istediğim, performans beklemiyorum zaten, sadece normal bujilere göre, yakıta hissedilir faydası olur mu?

    Emin olamıyoruz, çünkü herkes farklı söylüyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadoww -- 24 Mart 2008; 11:00:15 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.