Şimdi Ara

PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
6
Favori
756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 ay
  • Cevaplayan Üyeler 5
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2
  • Ortalama Mesaj Aralığı 95 gün 2 saat 14 dakika
  • Favoriye Eklediklerim 7
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • MordSithh (2 mesaj) ValveIndex (2 mesaj) İlluminatici (1 mesaj) darkmoon34 (1 mesaj) 2khakan (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (6 mesaj) Mobil (1 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Lütfen, "herhangi" bir sıkıntı var ise konumla ilgili "uygunsuz bir link, olmaması gereken link" önceden belirtirseniz düzenlemeyi yapabilirim. Çünkü insanlara ne kadar detaylı sunarsam o kadar yararlı olacağını düşünüyorum. Bir sürü de test videoları ve inceleme linkleri koydum. Silme durumu olursa gerçekten üzülürüm 2 gün uğraştım. Bana bir şey olacaksa en azından konu genel olarak dursun, insanlara fikir sağlayabilir. Teşekkürler..


    VR deneyimim şuan olmamakla birlikte araştırmalarıma dayanarak konuyu oluşturuyorum. Eksiklerim olabilir. Her türlü VR kaskın içeriğini detaylı bilemiyorum, kullanım açısından. Fakat birkaç ay sonra ben de inşallah kavuşacağım.

    VR ana konusuna baktım ve yenilenmediğini farkettim, bu nedenle açmak istedim. (PSVR hariç, onun zaten hazırda var. --> PSVR Ana Konu )


    Bu konu genel olarak popüler, kaliteli PCVR/Standalone(Kendi başına) VR kaskları içermektedir. Yoksa birçok VR üreticisi illa ki var.


    Konu tutmayabilir , malesef Türkiye'de teknolojiye yatkınlık genel olarak düşük. Tabii ki gençler açısından büyük bir oran.. Ama ekonomi derken insanlar bakmak istemiyor bile. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) 


    Altı çizili kelimelere link gömülüdür, tıklayıp bakabilirsiniz. (bazıları değil)


    VR dünyasına çoğu kişi uzaktır. Genel olarak fikir oluşması açısından konuyu açmaya karar verdim. Uzun zamandır araştırıyorum ben de. PC'den sıkıldım diyebilirim, biraz değişik yönlere gitmek kanaatine vardım. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) 

    VR çok geniş aslında. Yeni teknolojiler ile birlikte baya gelişmekte.

    VR kullanarak bilgisayar da kodlama yapan mı dersiniz, Eğitimlerde(Astronot,pilot..) kullanan mı dersiniz, 3D tasarım veya çizim yapan mı dersiniz, oyun oynayan mı dersiniz, birbiriyle eğlencesine sohbet eden mi dersiniz, trollük yapan mı dersiniz " PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) " , film izleyen mi dersiniz... Her türlüsü yapılır. Zaten pc'yi kullanabilme imkanı da olduğundan gerçekten güzel.


    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)  Bu adam gerçekten çılgın..



    • Öncelikle 2 türlü VR kaskları var. Kablosuz - kablolu. Kablosuzlar tek başına (Oculus Quest serisi) çalışabiliyor kendi işlemcileri olduğundan.
    • Fakat kablolu PCVR headsetler ise PC ye bağımlı ve PC'nin gücüne bağlı olarak çalışıyorlar.


    Karar verirken buraya bir dikkat etmek gerek. Önerebileceğim kanallar: MRTV - MIXED REALITY TV , Tyriel Wood - VR Tech , Virtual Reality Oasis , Nathie <--- Hepsi güzel "açıklayıcı" kanallar, takip ettiklerimden en iyileri diyebilirim.

    • Ben kablodan nefret ederim derseniz direk kablosuza yönelin derim. Ha tabi PCVR headsetlerde de kablosuz aparatlar var. (https://www.vive.com/us/accessory/wireless-adapter// -> HTC VIVE headseti için tasarlanmış.) Tabi ne kadar iyi bilemiyorum. Ama genel olarak PCVR kasklar kabloyla çalışıyor, kurtuluş yok şimdilik PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) 
    • FOV: Field Of View : Alan Görüşü = Ben geniş bir açılı görüş mü istiyorum diye bir sorun. FOV ne kadar yüksek ise o kadar geniş alanı görebilirsiniz VR ekranına bakarken. Genel olarak 110 derece civarında çoğu VR kaskın.(Yeni olanları kask ediyorum.) Kişinin yüz yapısına göre değişir. Bunu yüz pedini incelterek veya gasketi incelterek arttırabilirsiniz.
    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)


    • Hz(Hertz): Ekranın akıcılığını belirler. 60hz,75hz,90hz,120hz,144hz olarak kullanılıyor genel olarak VR kasklarda(çoğu 60hz-90hz). Monitördeki 144hz ve VR'daki 90hz farklı oluyor. Yani 90hz az diye bakmamak gerek. Ama tabi 120hz daha akıcı olacaktır. Ghosting olayları da çıkabiliyor bu durumda.


    • Kask ağırlığı: Kafanıza takacağınız kaskın tabi ki hafif olmasını isteriz, rahatlık için. Bu nedenle ağırlığa da dikkat etmek gerek. Kafaya oturmasına dikkat etmek gerek, Strap dediğimiz kafada tutan kayış.


    • IPD ayarı: (Inter-pupillary distance) Göz bebeklerinin arasındaki mesafe(mm). Alacağınız kaskta size uygun IPD bulunmasına ya da -+2mm hesaplayarak karar verin. Genelde 60-68mm IPD sunar VR kasklar. Bir cetvel yardımıyla ayna karşısında ölçebilirsiniz. Ya da "GlassesOn Pupils Lenses" adlı uygulamayı ".apk" olarak indirip telefonunuzdan bakabilirsiniz IPD'nize.


    • Yazılım: Kasklar belli bir yazılım kullanır tracking'i sağlamak adına ve VR ortamı sağlamak adına. WMR (Windows Mixed Reality) , SteamVR (Steam), Oculus olarak VR'a göre farklı ortamlar kullanılıyor. En kalitelisi tabi ki SteamVR. WMR pek sevilmiyor, tabi avantajı dezavantajı mevcut. WMR'da ekranlar arası hızlı geçiş yapabiliyorken, SteamVR'da biraz zorlayıcı oluyor. Oculus ise ayrı bir ortam zaten :)


    • Tracking(İzleme): Aslında her şeyin içinde en önemli konulardan, tabi insanın zevkine kalmış. Tracking olarak 2 türlü sistem var:


    Inside-Out Tracking : İçten dışa takip sistemi. Ekstra dışardan bir kamera gerektirmez. Direk VR kaskın kameralarından kontrolcüleri veya eli (hand-tracking) izleyen sistem. Gelecek burda yatıyor. İstediğin yere taşıyabilirsin, götürebilirsin rahattır. Fakat bazı kısıtlamalar içerir. Örneğin, çok aydınlık ortamda veya yansıyan alanların(ayna gibi) olduğu ortamda kontrolcüyü takip etmek zorlaşabilir. Buna göre bir ortam da ayarlamak gerekir. Ayrıca kameraların görüşünde olmalı ki takip edebilsin bu yüzden kameraların görmediği kör noktalarda tracking bozulabiliyor. Bu tracking sisteminin çalışması kontrolcülerdeki pattern(şekillere) göre oluyor. Bazılarında infrared, bazılarında led ışıkları takip ederek yapıyor bu işi yani.


    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)


    Basestation Tracking : Dışardan koyulan kamera(IR-infrared ışın yollayarak) ile takip sistemi. Çok kusursuzdur neredeyse. 360 derece takip olanağı sunar(arka,aşağı,yukarı her yer..). Fakat kalibre edildiğinden koyulduğu yerde sabit olmalıdır ve taşıması marifetli olabilir. Bir de sadece belli bir alan içinde kullanılabilir. (Kameraların takip ettiği alan: 3x3m, 5x5m alan gibi..) Ama gerçekten kalitelidir. (Bknz, Valve Index- Vive Basestations 1.0 veya 2.0)



    • Kontrolcüler: Burada işin içi biraz daha değişik. Bazı kontrolcülerde "Haptic" yani hissel bir mekanizma var (titreşim gibi) ve size hissettiriyor bunu kontrolcü tutarken. Bir de "capacitive touch" olayı var. Bazılarında bu yok --> Mesela ateş ederken, elin tetikte bekleyip beklememesi gibi. Capacitive touch olanlarda parmağı algılayarak (tıklanmasa bile tuşa) ona göre hareket sunuyor işte. *Tabi belirtelim, oyunun bu özellikleri desteklemesi gerekiyor çalışması için.


    Bu video ne kadar harika olduğunu gösteriyor. İşte buna aşık olunur PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)  PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) (Basestation tracking, finger tracking, touch sensor ne ararsan var PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) )


    • Ekran Kalitesi: Burda işin içine "Çözünürlük" ve "Panel Kalitesi" geliyor. Çözünürlük arttıkça tabi ki performans düşecek bu nedenle PCVR için güçlü bir PC gerekebilir. Panel kalitesi konusunda ise LCD , OLED ve AMOLED(nadir) paneller mevcut şuan. Genelde "LCD" panel kullanılmakta. OLED güzel siyahlar verirken LCD ise genel olarak her açıdan ideal bir panel, yani ucuz ve ekranın hız konusunda da rahatça yüksek olmasını sağlayabiliyor.

    -OLED VR'lar: Oculus Rift , HTC Vive, Playstation VR, Oculus Quest 1, Pimax 5K XR, Varjo VR-2/3, XTAL

    -LCD VR'lar: Valve Index, Oculus Rift S, Oculus Quest 2, Pimax 5K+/8K/8K X, Hp Reverb G1/G2

    -AMOLED VR'lar: Samsung Odyssey/Odyssey+, HTC Vive Pro

    (Kaynak)


    *RESİM ÖRNEKTİR*(Pimax headsete aittir.) Gözle görmekten tabi ki farkı var pek belli olmasa da resimlerden.

    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)
    • SDE: (Screen Door Effect) Pikselleri ayıran ince çizgilerin görüntülenen görüntüde görülebildiği görüntülerin görsel bir eseridir. Hele bir de VR gibi ekrana çok yakın baktığımız için bu olayı görmek daha da artıyor. Bu sebeple yüksek çözünürlüklü, fazla alt pixele sahip VR almakta fayda olabilir eğer nefret ettiriciyse.

    Görüntü yakınlaştırılarak çekildiği için gözle göründüğünden farklı olacaktır. Kullanırken pek farkında olmayabilirsiniz.(Bunların hepsi yepyeni VR gözlüklerin görüntüsü zaten.)

    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)


    • Bütçe: Farkındayım, en önemli konu. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)  Malesef "çoğu" VR daha premium sayılacak derecede yüksek fiyatlarda. 300 dolardan 2000 dolara kadar bir aralıkta piyasası kaska göre. VR kaskı almak ayrı olay, oyunlarını almak ayrı olay ve şimdi gelelim o konuya.


    • Oyunlar: Steam ve Oculus olmak üzere 2 önemli mağaza var. Zaten bu ikisinden başka yerde VR (bağımsız olmadığı sürece) bulmak zor. Bildiğimiz gibi Steam reizin bizlere özel fiyatlandırması sayesinde ucuza alabiliyoruz. Herkesin genelde bildiği bir oyun : Beat Saber

    Steam'da 50TL olan oyun, Oculus mağazasında 29.99 dolar(~220TL). Farkı görüyoruz PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)  Tabi ki Steam der geçeriz. Bu işin korsanı da var tabi, o da size kalmış. En azından parasına değecek oyunları almanızı öneririm.

    *Ek olarak Oyunlar'a Oculus kaskınız var ise PC'ye bağladığınız da veya PC'den Virtual Desktop yardımıyla kablosuz oynadığınızda Steam'dan oyun oynama imkanınız da var tabii ki, bu da güzel bir şey aslında.

    **Ayrıca Oculus kasklarından SteamVR oyunlarını oynayabilme veya PCVR kasklarından Oculus oyunları oynayabilme olanağı da mevcut. "Revive" adlı programı kullanarak Oculus oyunlarını SteamVR üzerinden oynayabiliyoruz.



    Standalone VR Kasklar


    +"Oculus Quest" gibi VR kasklarda "Link Cable(ek masraf-aksesuar)" ile PC'ye bağlanıp PC üzerinden(PC bileşenlerini kullanarak) de oynanabiliyor.


    +En güzel yani kablosuz olması, yani özgürce hareket etmenizi sağlamasıdır.


    +Oyunları direkt yükleyin, istediğiniz yere götürüp oynayayın. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) 


    +(Quest 2'yi kastediyorum) Hand-tracking mevcut. Kontrolcüleri bırak, ellerin-parmaklarınla hareketlerini yap.


    -Ses kaliteleri genel olarak orta seviyede. (Ek hoparlör, kulaklık gerekebilir.)


    -Batarya/şarj bitmesi. Yani kısıtlı bir zaman sunması. Kask ve kontrolcüler için de geçerli. Genelde pille çalışıyor kontrolcüler. Kasklar ise şarj ediliyor. (1-Kask şarjı için ekstra bir power-bank ile bu süreyi uzatabilirsiniz. 2-Kontrolcüler için fazladan pil bulundurarak hızlıca değiştirebilirsiniz.)


    -Kendi işlemcileri olduğundan, kısıtlı bir performans sunduğundan grafikler PC'ye göre biraz daha downgrade yemiş halde.(Hatta bazı oyunlar Oculus'a portlanacak diye downgrade yemişlerdir.)


    -Tabii ki internet gerekeceğinden güzel bir router/modem/internet hızı lazım olacaktır. Hele ki PC'den kablosuz oynayanlar için(Quest 2 - Virtual Desktop ile PC'den kaska kablosuz fakat PC üzerinden oynama sadece görüntü VR'da) düşük gecikme elde etme sorunu..


    -Aksesuarları VR kaskın maliyetini bile aşabiliyor bazı durumlarda. Örneğin: Quest 2'ye sahipsiniz fakat kayış sıkıyor ise kaliteli bir kayış almak 50 dolardan başlıyor. Ya da kontrolcüler için tutamaç koruması(grip cover). Ya da yüzünüz için daha rahat kumaş/pamuk koruyucu.


    -(Oculus'u kastediyorum) Kullanmak için Facebook / Oculus hesabı açmalısınız ve onla bağlanmalısınız. Bu sebeple herkes "Zuckerberg baba izliyor vs vs." esprileri dolanıyor tabi ki olabilir. Facebook olmadan cihaz kullanılamıyor.. O yüzden büyük bir eksi eğer gizliliğinize önem veriyorsanız.


    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)


    Hand-tracking'i anlatan güzel bir video, karşılaştırmalı hem de.


    PCVR Kasklar


    +VR kullanırken aynı zamanda PC'yi de kullanabilme imkanı.


    +Birçok oyun/program imkanı. (SteamVR, Oculus,WMR)


    +Hızlı internet bağlantısı.


    +Daha kaliteli grafikler.


    +Kask için şarj bekleme muhabbeti yok, sınırsız kullanım.


    +Akesuarları azdır genelde. Çünkü kaliteli olur dizaynları, malzemeleri. Kolay ayarlanabilir kafa kayışlarına sahiptirler.. gibi.


    +Ses kaliteleri genel olarak iyidir. (Fakat çıkartılamaz çoğu --> bluetooth-kablosuz kulaklık gerekir başka kullanmak istenirse.)



    -Kablolu olduğundan rahatsız etme durumu.(Fakat "Pulley System" denilen bir yöntem ile az çok çözülebiliyor bu olay. Tavana makaralı ip asıp kabloyu tavandan getirmek.)


    -Sınırlı kontrolcü kullanımı(şarjlı olanlar için geçerli). Yani kontrolcüler içinde gömülü şarj edilebilir batarya ile çalışıyor. Mesela Valve Index kontrolcüleri 6-8 saate kadar dayanabiliyor şarjı fulleyince ama sonra doldurmak gerek. Pilliler için zaten sorun yok, değiştir devam.


    -Kullanılan VR kaskın çözünürlüğüne göre güçlü bilgisayar istemesi. (Fakat yine de elden çözünürlük düşürülebilir, kötü olur ama...)


    -Bilgisayarın olduğu yerde kullanma sorunu.(Tek çare taşınabilir güçlü laptop..)



    Uyarmam gerek, VR kaskların lenslerini ışığa mağruz bırakmayın, sıkıntılar yaratabiliyor(G2 VR örnek). Bu nedenle "Lens Koruyucu" önerebilirim.

    -Quest 2 Lens Cover / Valve Index Lens Cover ... Kendinize göre bir şeyler de bulabilirsiniz. Kutu içinde muhafaza edebilirsiniz. Bunlar gibi örnek koruyucular işte.


    Ayrıca kişiye özel reçeteli lens adaptörü satan yer var: VR Optician




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ValveIndex -- 18 Ocak 2021; 13:30:56 >



    |
    |




  • OCULUS QUEST 2 (Standalone VR/PCVR)

    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)

    Ürün anasayfası / Detaylı İnceleme(Tomshardware)


    İşlemci: Qualcomm Snapdragon XR2 (Snapdragon 865)

    Ekran: Göz başına 1832x1920 çözünürlük (LCD)

    Yenileme Hızı: 72/90 Hz

    FOV: ~90° Yatay , ~110° Dikey

    IPD Ayarı: 3 aşamalı. 58mm[<61mm kişiler] / 63mm[61-66mm kişiler] / 68mm[66> kişiler] (Malesef arasını ayarlayamıyorsunuz, 3 noktada sadece tutulabiliyor. Arada tutunca hata veriyordu.)

    Depolama: 64GB / 256GB

    Ses: Entegre ses ve mikrofon , ayrıca tek 3.5mm jak kullanılabilir.

    Ram: 6GB

    Batarya: Lityum-iyon batarya , 2-3 saat kullanım süresi(Kask için)

    Yüz Materyali: Örgü köpük ped , esnek kumaş kafa kayışı

    Tracking (İzleme) Sistemi: Inside-Out (İçten dışa) izleme sistemi.(4 Kamera) ve Hand-tracking.

    Bağlantılar: USB Type-C(5m), Bluetooth, Wi-Fi

    Ağırlık: 503gr

    Fiyat: 64GB / 299$ , 256GB / 399$ (Amazon.tr link --> 64GB , 256GB)


    Oculus Quest Subreddit Link (Herhangi bir konuda insanlara danışmak için uğrayabilirsiniz.)


    Ekstra aksesuarlar için tıkla.(Orjinal aksesuarlar) / Ekstra 3.parti aksesuarlar.(MamutVR) / Ekstra 3.parti aksesuarlar.(ProtubeVR- bu daha çok rekabetçi oynayanlar için önerilir.)


    Önerebileceğim diğer aksesuarlar: AMVR Grip Cover , HTC Vive Deluxe Audio Strap (bulmak sıkıntı olabilir), Halo Strap, Ear Muffs(ses arttırmak için), VR Cover



    +En iyi F/P VR ürünü.

    -Facebook kullanımı zorunlu olduğu için güvenlik/gizlilik konusunda sıkıntılı.

    +Kablosuz, kullan yaylana yaylana..

    -Oculus mağazası, $ ile işkence..

    +PC'ye bağlanma imkanı: Oculus Link Cable ile / Ekstra masraf..

    -Sınırlı süre kullanma.(Şarj) / İsterseniz ekstra power-bank ile ekstra kullanım süresi.

    +İçine indir, istediğin yerde kullan/oyna.

    -Uzun süreli kullanımda rahatsız eden kafa kayışı(head strap). (Bundan çoğu kişi şikayetçi. Uzun kullanımda ağrıtıyormuş. O yüzden "ek masraf" ile elit kafa kayışı almak veya 3.part aksesuarlara yönelmek olabilir.)

    +Kontrolcüleri bırak, sadece elinle kullan. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) 

    -Bir de şu var, bazı insanlar facebook hesaplarından dolayı ban yiyorlar ve Quest 2 kullanılamaz hale geliyor, buna dikkat etmekte fayda var. Ama "bazı insanlar" dediğim gibi.


    Bu video Quest 2 'nin işkence testi (sınırlarını zorlama). (ThrillSeeker)

    Burda ürünün genel olarak kutu açılışı , aksesuarları ve kullanımını görebilirsiniz.(Nathie)









    HP Reverb G2 (PCVR)


    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)




    Ürün anasayfası / Detaylı İnceleme(ARVRTips) / (Tomshardware)


    Resmi Discord Sunucusu (Resmi VR ekibinden kişiler mevcut)


    Ekran: Göz başına 2160x2160 çözünürlük(LCD)

    Yenileme Hızı: 60/90 Hz

    FOV: 114° Diagonal [~100° Yatay , ~110° Dikey]

    IPD Ayarı: 60-68mm (Arasında istediğiniz IPD'yi ayarlayabilirsiniz, fix değil. "-/+2mm" 58mm-70mm'e kadar rahatça kullanılabilinir.)

    Ses: Kulak dışı hoparlör(Valve üretimi, çıkartılabilir), entegre mikrofon.

    Yüz Materyali: Değiştirilebilir manyetik kumaş yüz yastıkları, cırtcırt ayarlı.

    Tracking(İzleme) Sistemi: Inside-Out(İçten dışa) izleme sistemi.(4 Kamera)

    Bağlantılar: DisplayPort 1.3/USB 3.0 type C(6m), güç adaptörü [Mini Displayport dönüştürücü ve USB C to A dönüştürücü mevcut kutuda. Laptoplar ve USB Type C bulunmayanlar için.]

    Ağırlık: 550g

    Fiyat: 599$ (Ürünün Resmi TR satıcı Hepsiburada Link)


    -Bu ürünü HP , Microsoft(WMR yazılımı) ve Valve(Lens, hoparlör) birlikte tasarladılar.


    HP Reverb G2 Subreddit Link (Herhangi bir konuda insanlara danışmak için uğrayabilirsiniz.)


    Şuan henüz orjinal ekstra aksesuarları bulunmuyor. Fakat ilerde yüz pedi ,gasket ayrı alınabilecekmiş.



    +Çözünürlük gerçekten yüksek, Screen Door Efekti artık yok.(Zorlayıp bulmaya çalışırsanız belki bulursunuz)PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) 

    -Yüksek çözünürlüğün gerektirdiği yüksek bilgisayar gücü ve bilgisayara bağlı olarak çalışıyor.

    +"Uzun kablo."(Kablosu rahatsız ediciymiş, sağa sola yapışır biçimde malzemesi.)

    -Kontrolcülerde capacitive touch özelliği yok. Analog tuş hepsi.

    +Sınırsız kullanım süresi. (Kontrolcüler 2 sağ +2 sol - 1.5V(önerilen) pil kullanıyor, bitince değiştirmek gerekiyor. [1.2V pil kullanınca kontrolcülerin çalışmasında aksaklıklar yaşanabiliyor.])

    -Gözlüğün üstünde, aşağısında ve arka tarafta tracking çalışmıyor. (Kamera yerleşiminden dolayı, algılamıyor kontrolcülerdeki ışıkları (küçük küçük ledler).)

    +Mis gibi SteamVR mağazasına erişim. (Fakat WMR headsetlerde WMR portalından SteamVR'a geçiş yapmak gerekiyor[WMR kaskı SteamVR kontrolcüsüyle kullananlar için]. İki uygulamayı da aynı anda kullanmak gerekiyor. Ya da direk WMR'dan SteamVR oyunlarına, uygulamalarına giriş yapma imkanınız var.[Normal sadece WMR kask kullananlar için.] )

    -Sweet Spot (Görebildiğiniz net alan, bunun dışı bulanık) kötü deniyor çünkü orta tarafta belli bir alan çok net iken ,çözünürlükten dolayı, kenarlara doğru bulanıklaşma başlıyor.(Foveated Rendering teknolojisi bunu değiştirecek. Baktığınız yer net olacak, değişken yani.)

    +Kullanmak için hiçbir hesap gerektirmiyor. Sadece uygulamaları satın almak için Steam,WMR gibi yerlere üye olmak gerekiyor.


    Ürünün bazı sorunları mevcut şuan malesef ki. (Hatalar için HP/Microsoft'un çözümleri) (Sorunları anlatan video)


    • x570 anakartlarda USB sorunları var. İnsanlar yakınıyor. AMD ile çalıştıklarını söylediler bu konuyu çözmek adına.
    • Kulak üstü hoparlörler değişik bir yöntem ile bağlı kaska. Pogo-pin ile. Bu sebeple tam olarak yuvalarına oturup temas etmesi gerekiyor iletkenliği sağlamak adına. Yoksa seste sıkıntı oluyor. Çıkarıp düzgünce takmak çözebiliyor sorunu. Eğer temas etmiyorsa "pul (washer)" ile bunu sağlayanlar var.
    • Kontrolcülerin üzerindeki led ışıklar ile takip sistemi çalıştığından etrafta yansıyan bir ayna veya çok parlak bir ışık var ise bu takip sisteminde aksaklıklara yol açabiliyor. Bu sebeple çok karanlık ve çok aydınlık ortamda sıkıntılı olabiliyor takip sistemi.
    • Kablosunun malzeme yapısı farklı, bu sebeple sağa sola tutunuyor,yapışıyor diyenler var. Bunun çözümü olarak "spiral wrap" yani kablo örgüsüyle kablonun etrafını sarmak öneriliyor.
    • Asıl sıkıntısı çıkışı biraz sorunlu oldu. Değişimler için birkaç ay sonraya tarih veriyorlar, bu nedenle insanlar direk iade ediyor salıyor ürünü. En sıkıldığım konu bu. Umarız çözerler.


    Ürünün kutu açılımı, kutu içeriği, görüntüsü ve kullanımı. (Tyriel Wood)



    HP Reverb G2 vs Oculus Quest 2 Karşılaştırma




    -Tracking Karşılaştırma

    -Görüntü Kalitesi Karşılaştırma (İkisi de LCD panel)

    -FOV Karşılaştırma (Görüş Alanı - Farklılık gösterebilir kişiye göre, genel bir fikir olsun diye koyuyorum.)




    Gerçekten kablosuz bir deneyim istiyorsanız Quest 2'den başka seçenek yok diyebilirim. Bazı sıkıntıları olmasına karşın bence değebilir.


    -Şimdi ise kablolu PCVR kasklardan en premium olanına geçelim. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) Ona göre karar verebilirsiniz PCVR istiyorsanız.







    Valve Index (PCVR)

    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)


    Ürün anasayfası / Detaylı İnceleme (Tomshardware)


    Ekran: Göz başına 1440x1600 çözünürlük(LCD)

    Yenileme Hızı: 80/90/120/144 Hz

    FOV: Ayarlanabilir. ~130°(MAX) [Ortalama: ~105° Yatay , ~115° Dikey]

    IPD Ayarı: 58-70mm (Arasında istediğiniz IPD'yi ayarlayabilirsiniz, fix değil.)

    Ses: Kulak dışı hoparlör, entegre mikrofon. (En iyi hoparlör ve mikrofona sahip piyasadaki VR'lara göre)

    Yüz Materyali: Değiştirilebilir manyetik kumaş yüz yastıkları, düğme ayarlı.

    Tracking(İzleme) Sistemi: Basestation Tracking (Basestation 1.0 ve 2.0 uyumlu)

    Bağlantılar: USB 3.0, DisplayPort 1.2, 12V güç adaptörü. (Tek bir kablo içinde hepsi fakat kablonun sonunda ayrılıyorlar. Kablo 6m uzunluğunda)

    Ağırlık: 809g

    Fiyat: 999$ (Full set) (Malesef TR'de satılmıyor, tek çare yurtdışından getirmek . En kötü TR'de 10bin TL üzerine birinden almak PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) )


    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)


    Valve Index Subreddit Link (Herhangi bir konuda insanlara danışmak için uğrayabilirsiniz.)



    Esktra bir sürü aksesuar bulunmakta. Fakat o kadar premium ki ürün gerek kalmıyor. Zevk meselesine dönüyor burda iş. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)  Örnek: VR Cover, Cooling Mod, Knuckles Duster Mod


    -Anormal bir fiyat. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) 

    +Harika bir tracking(izleme) sistemi sunuyor (360°). Finger Tracking dahil. [Fakat belli bir alanda kurulması ve sabit kalması gerekiyor kamera(basestation)ların]

    -Çözünürlük normal. Fakat yüksek çözünürlüklü VR kasklara(Varjo VR, G2, Pimax 8K/K X) göre biraz daha belli Screen Door Effect mevcut.

    +Full Steam uyumlu VR kask. VR'ı tak, Steam'ı aç ve istediğini yap.

    -Çoğu VR kaska göre ağır.

    +Yüksek yenileme hızı, akıcılık. (120/144 Hz)

    -Godrays/Blacks sorunu. [Yazıların, nesnelerin etrafında parlaklık oluşturuyor bu da karanlık görüntüyü bozabiliyor. Tabi içinden görmek gerek tam olarak. Genel olarak yakınılan bir konu.]

    +Geniş görüş alanı.

    -Kontrolcüler şarj edilerek çalıştığı için şarj bittikten sonra dolmasını beklemek gerekiyor.




    Ürünün kutu açılımı, içeriği , kullanımı.(Virtual Reality Oasis)


    Valve Index Boneworks Gameplay (Index'in güzelliğini gösteren güzel bir gameplay videosu)



    HP Reverb G2 - Oculus Quest 2 - Valve Index Görüntü Kalitesi Karşılaştırma (Hepsi LCD Panel)

    Tabii ki gözle göründüğünde farklı olacaktır hep dediğim gibi. Fakat genel fikir vermekte bu tür videolar.



    PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)




    EKSTRA

    -Piyasadaki en iyi 3 VR'ı karşılaştırmalı ve detaylı olabildiğince sunmaya çalıştım, umarım yararlı olmuştur. Şimdi gelelim ekstra bölüme. Burada premiumun hatsafası var.

    Yüksek çözünürlüklü VR kask ile efsane trackinge sahip Index Controllers'ı birlikte kullanma imkanı mevcut. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)  Fakat baya tuzlu. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) 

    Benim de yapmak istediğim setup : HP Reverb G2 + Index Controllers. PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...)  (600$(G2) + 280$(Index Controllers) + 300$(Basestations 2.0) + ~60$(USB Dongles) = ~1240$ PCVR / Standalone VR Headsets (Oculus , Valve , HP ...) )

    Gerekenler: HP Reverb G2 , Index Controllers(x2), x2 Basestations 1.0/2.0 (1 tane de kullanılabilir fakat tracking alanı tek yönlü olacaktır.), x2 VR USB Dongle(Bu da kontrolcülerin PC'ye algılamasını sağlamak için gerekli. Valve Index kaskın içinde direk gömülü bulunduğundan onda ayrıca USB Dongle kullanılmıyor.)


    USB DONGLE alınabilecek yerler: VRDongles, Virtual Builds, Tundra-Labs(Orjinal HTC Vive Trackers Dongles, önerim budur ki ben de bunu alacağım)


    Bilgi: Basestation 1.0 kullanılabilir fakat. Sadece 2 tane kullanılabiliyor ve karşılıklı konulması gerekiyor. Basestation 2.0 ise 16 taneye kadar kullanılabiliyor ve yönü önemli değil tabi birbirine az da olsa dönük olmalı ki tracking alanı oluşsun.


    HP Reverb G2 + Index Controllers Kurulumu: Yazılı Olarak Link [Eğer bir sorunuz olursa subreddit mevcut : mixedVR Subreddit]

    Önerim yazılı olandan yapmanızdır, çünkü sürekli güncelliyor yazar. Video ise belli bir tarihte çekilmiş.


    Video Olarak:

    NOT: Bu "mixedVR" kurulumu sadece G2 kaskıyla değil diğer birçok kask ile yapabilirsiniz. Pimax, Oculus, HTC Vive ...




    Şimdiden herkese teşekkürler, umarım yardımcı olabilmişimdir. İnsanımızın biraz teknolojileri takip etmesi adına da güzel bir şey böyle konular. Sorularınızı sorup, tartışabilir-iz/-siniz. Bildiğim kadarıyla araştırıp da cevap yazarım.

    Eksiğim varsa, eklenmesini istediğiniz bir yer varsa ekleyebilirim yada düzenleyebilirim.

    Bir çok VR üreticisi ve kaskı var fakat ben "şu anlık" en iyilerini anlatmak/karşılaştırmak istedim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ValveIndex -- 18 Ocak 2021; 13:42:1 >




  • merhaba hocam daha önxce telefon için vr kullandım çok sayıda. samsungun note 9 ile birlikte elde kumandalı versiyonu sm r325 kullandım içlerinde en iyisi oydu.


    şimdi samsung odyssey VR plus bakıyorum pc için.

    birde o fiyatlara piyasada oculus quest 2 var


    merak ettiğim şey şu telefonda note 9 ekranı 2960*1440 çözünürlükte kumanda ile güzel görüntü sağlasada piksel gördüğümüz için çokta yeterl değildi.


    fakat o pc vr cihazlarının kendi ekranları telefon ekranından daha düşük çözünürlükte. bu durum aklımı çeliyor. aynı pikseller onlarda da mevcutmudur. yada telefon ile kullandığım vr ile pc de kullanılan vr arasında ki fark uçurummudur. aynı ayarda bir görüntü verecekse hiç masraf etmek istemiyorum. gidip deneyecek bir yerimde yok

  • Böyle yararlı konunun tepki çekmemesi kötü olmuş şahsen. Arkadaş detaylı yazmış tebrik ederim. Yeni çıkan gözlüklerle ilgili soracaktık da arkadaş yolcu olmuş malesef :(

    Eğer okursa da ellerine sağlık. VR bakan arkadaşlar için on numara.

  • Vr ın öldüğü falan yok vr hala Avrupa Amerika da çok tutuyor bizde bir ilk girdi çok abarttılar her abartılı şey gibi gazı çabuk kaçtı..

    Yoksa Vr geliştirilmeye devam.ediyor .
    En başta sony PlayStation üstünde geliştirdiği yeni jenerasyon 4k tam çözünürlüklü vr gözlükleri çıksın az kaldı sen gör vr nasıl bomba gibi dönüyor.. keza.microsoft Xbox ve normal kullanım için valve ve hp ile ortak çalışma içinde..

    Bir yandanda phone based vr lar var telefonunu taktığın onlardada gelişme var ondada telefonu takmaktan ziyade güneş gözlüğü kadar ufak ince şık bir tasarım yapıp içinde kendi ekranı olan telefondan miror cast yada miracast yansıtma yöntemiyle görüntü aktarma üstüne çalışıyor firmalar .. böylece normal bir güneş gözlüğü boyutunda hem şık hem güzel görüntüsü olucak ufak olucak yanında her yerde taşıyabliceksin..

    Özellikle.yeni.nesil.human bilmemne optic ler geliştiriliyor gözü yormıyan direk göz.gördüğü şeyi doğal doku zannediyor.. onlar gelişsin monitör falan tarih olucak.. artık basit Excel de iş yapıyım diyen biri bile monitörü açıyım demiycek..takıcak gözlüğü gayet pratik işini yapıcak..

    Eski tip büyük gözlüklerde olucak onlar daha çok evde oyun oynayan gamerlar yönelicek.. vr önü çok açık sadece patlamasına ön plana çıkmasına henüz daha var ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Katılıyorum. TR'de vergiler sağolsun hiçbir şey ilgi görmüyor. PSVR 2 zaten çıkışıyla VR'ın popülerliğini arttıracak. Index 2 , Quest 3 de arkadan gelirse mis gibi.

  • Güzel konu takip

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.